zravim lidi potrebuju poradit, asi uz to tu bylo nekolikrat, ale nikde jsem to nenasel. Co je lepsi na lehkej freeride. Napiste jaky mate zkusenosti ____________ atd. dik
zravim lidi potrebuju poradit, asi uz to tu bylo nekolikrat, ale nikde jsem to nenasel. Co je lepsi na lehkej freeride. Napiste jaky mate zkusenosti ____________ atd. dik
Kdybych si mel vybrat mezi temahle brzdama, tak bezvahani beru Avidy Juicy 7dm… ;-)
dikes
Proc se rozhodujes zrovna mezi temi dvema? Mas nejaky duvod?
no chci z bazace a tyhle jsou celkem za stejnou cenu
No tak za stejnou cenu priblizne koupis v bazaru uz i Saint/XT, a to bych sel radeji do nich. Nehlede na to, ze je muzes koupit bez kotoucu a nechat tam ty puvodni na tom SIX-u.
no ja je chci bez kotoucu. hele jak vis ze chci SIX e… hehe …no jo ja asi nekam psal ze se mi libi :-) jj bude to na sixe, no xt me ani moc nenapadly no a ty jsou jako v poho nevim na vsechno jsem slysel, ze nekdo je chvali nekdo hani. Ale to asi vsechny veci....................
XT = Saint, a to jsou myslim jedny z nejlepsich brzd nyni na trhu. Velke plus je relativne dobra cena a samozrejme servis. Jiank ja je vozim asi 3 mesice, a nemuzu si je vynachvalit. Vsak to slysis, ne? :-)
O tom SIXu jsi psal nekde u fotek.
no tak super. dikes za rady a ja to jeste nekde vocekuju jestli je nekde nenajdu.
jinak super mas kola hlavne to norco :-) (to je moje krevni skupina)
btw: na tom SIX-u jsem si uz tak letmo sjel, a taky u nem hodne uvazujuju. Sice jsem si rikal, ze mi Manik musi vydrzet 2 roky a mezitim nasetrim na poradneho fulla, ale na normalni vozeni by to chtelo to pero pod zadek :-) Nevis o nejake spatne chranene bance? ;-)
hehehe nevim, ale ja jdu do toho levnejsiho myslim ze se da sehnat za celkem slusny penize. cca 38000 nebo tak a resim prave ted ty brzdy chci si ho objednyt co nejdriv to pujde a mit to komplet s brzdama. Jinak osazeni celkem good. Ja myslim, ze ten ram je good a pak clovek prehazi komponenty co se stejne znici a ma dobrej bajk..........tak to udelam ja :-) na vic nejsou prachy
jo a je jeste velkej rozdil mezi hone a saint treba jako lx a xt cca?? nebo je to diametralne jiny. A co jsi vozil pred ti s cim to muzes treba srovnat. Zajimalo by me jakej to ma brzdnej ucinek nastup a tak. Trochu te osomruju nebo nekoho jinyho kdo se sem podiva dikes
No jako o XT a Saint uz tady toho na foru je popsane hodne. LX = Hone. Ty maji prase ze dvou kusu, a rozhodne tak dobre nebrzdi. To uz bych sel radeji do tech Juicyn nebo Hayesu. Pred tema XT jsem vozil Hayes HFX-9 i Hayes HFX-MAG. Oproti Hayesum ma XT lepsi davkovatelnost, a takovy trochu houbovitejsi krok. Trvalo mi tak pul hodky nez jsem se preorientoval, a ted uz bych nemenil.
No zkoušel jsem xt, hayes 9, avidy 7, hone.Na svém kole zrovna jezdím lx.Nejhůže brzdí hayes 9, ale zase mi nepřipadaly tak houbovité jako všechny ostatní.XT, LX a hone při správném seřízení, se stejnýma destičkama brzdí všechny 3 stejně přestože je xt z jednoho kusu.Avidy 7 jsou srovnatelný se shimanem lx co se týká brzdného výkonu, co se týká dávkovatelnosti(jde nastavit) a tvaru páky jsou jiné(ne lepší ne horší), prostě jiné, nemusí to každému sednout. Vyhnul bych se akorát hayes 9 a jinak je to zcela jedno.Ale popravdě bych si dnes pořídil asi něco lepšího.Kdybych tak někde sehnal třeba staré 4 pístkové xt za slušnou cenu.
jo prosim vas muzete mi nekdo poslat odkaz nebo obrazek na 4 pistovy XT to me docela zajima a nikdy jsem to nevidel........a nevite kde se to da sehnat jinak koukal jsem i na novy saint, ale nikde jsem je nenasel s pakou dohromady :-(
No ono to je skladacka. Poskladas si to, jak ti to vyhovuje.
Souhlasím sice, že XT jsou výborný brzdy, ale možná trošku přechvalované. Odjezdil jsem rok XT a rok Juicyny 7 a řekl bych, že jsou zcela srovnatelný a že rozhodně Juicyny nejsou horší (ani lepší). Každý z nich jsou prostě pocitově trošku jiný a je to hodně o subjektivním pocitu. Třeba mě sedí mnohem víc Juicy 7 než XT a kdybych měl výběr za stejnou cenu, vemu určitě J7. Kdybych měl někomu doporučit, řeknu, že jsou nastejno a ať si je u někoho zkusí, každému z nich sednou jiný.
Jsem zvědav na porovnání s ORO K24, který budou příští sezonu.
XT disk = Reba
na B-F :o)))
Team nebo SL ?
bych to líp nenapsal.sice XT nemám,ale brzdný výkon mi přijde stejný.
Můžu se tě zeptat ještě těm Juicy 7 … jak jsou měkké při brždění? Jsou houbovité nebo mají jasný tvrdý dosed destiček na kotouč? Já jsem totiž zvyklý spíš na tvrdší krok, než takovou tu houbovitost.
Já bych řekl tak střední. Hodně tvrdý krok rozhodně nemají, ale houby to taky nejsou. XT s dualovými páčkami jsou houbovitější, ale zase XT mají blíž destičky kotoučům, takže dosedají ještě o něco dříve než J7 v nastavení na nejkratší chod páky.
Určitě bych uvažoval při tvojich požadavcích o ORO (tam ale zatím nemám osobní porovnání, brzo už snad bude).
Dík. Tak J7 aspoň nebudou škrtat. Ten střední krok by mi mohl celkem vyhovovat. Máš nějaký odkaz na eshop s ORO?
Nemám, já je beru i s celým novým kolem. Samostatně by měly být k mání pod 3000 za jednu (K18), ale prodávají je bez kotouče a adaptéru.
Já vám do toho nechci kecat-ale také bych přispěl zkušeností, ale mám pocit, že se ta houbovitost ovlivňuje i tím nastavením červeného kolečka na páce, když se dají na dlouhý krok, tak jsou jak vy říkáte houbovité hodně.Ve zkutečnosti je to ale dávkovatelnost a když se daj na krátký, tak jsou tvrdčí, ale ne tak, jak jsem zažil na podle mého hůže brzdících HFX 9.
To ano, porovnání houbovitosti s XT je pro nejkratší krok J7 (tak je trvale vozím), zmínil jsem ho tam pro ten moment dosednutí.
Houbovitost s dávkovatelností nemusí souviset. Tak by to bylo, kdyby ta nejvíc houbovitá brzda zcela rovnoměrně zvyšovala s tlakem brzdnou sílu. A to často tak není (klidně může být houbovitá a přitom špatně dávkovatelná).
jj.Já jen říkám, že se někdy velká dávkovatelnost, lehce za houbovitost i zaměňuje.Rozdíl je v tom že ta lehce dávkovatelná sice nemá jakoby tvrdý konec ,ale brzdí fest.Houbovitá je houba co nebrzdí.
Jo, s tímhle souhlas. Takže ještě pro jistotu doplním. U té XT s duál pákama ta větší houbovitost je spíše lepší dávkovatelnost a při větší síle na páce tam ten dobrý brzdný výkon na konci je, ale mě osobně takový chod nesedí.
A ještě jeden dotaz, brzdíš jedním prstem nebo dvouma? Lépe řečeno, je brzdná síla, výkon takový, že jde bez problémů brzdit jen jedním prstem?
Tak už si tu ze mě dělají srandu v souběžném threadu, že brzdím někdy dvěma prsty.
Pro normálně silný prsty stačí jeden, ale mě občas ne. Ale pro představu jak mám slabé prsty. Třeba na XT V-čkách jsem trvale brzdil dvěma prsty a i tak mě při dlouhých sjezdech často dost bolely (a to myslím při ježdění za sucha).
Zatím jsem neměl v ruce brzdu, kde bych na tom byl lépe s brzdným účinkem. Na XT bych řek, že jsem brzdil dvěma prsty o hodně více (ale taky tam jsem měl jen 160 kotouč, teď mám na J7 185).
Ale nezkoušel jsem zatím ORO a Louisy, který na tom možná budou o chlup lépe a konečně možná budu moct brzdit jen jendím prstem pořád.
musíš si koupit takové to gumoké kolečko a posilovat prsty :o)
To já vim, kdysi jsem ho používal a pomáhá to, ale proč bych se tim měl trápit, já chci lepší brzdy :-) Stačí, že teď musím pořád cvičit rehabilitační cviky na záda + sem tam chodit lehounká posilovna.
ja louisy mam a brzdim jednim prstem:)
Ked za rovnaku cenu, tak jednoznacne Juicy. HFX9 mam na treningovom biku, daju sa vytunovat tak, ze su pouzitelne, ale stale sa nevyrovnaju J7 resp. XT.
No já myslím,že XT=HFX-9=JUICY 7,nebo EL CAMINO vyjdou zhruba nastejno.Rozdíl je cenách,ne v účinku,tak ber ty nejvýhodnější cenově.
nekde jsem nasel drive v clanku ze maji hayes tvrdsi chod co tim je mysleno???
Tak to jsem nečetl,ale projel jsem se s těma co jsem psal a rozdíl jsem moc nepostřehl.Asi záleží na seřízení a na deskách.
To podle me u vsech…
S tím musím souhlasit-tedy co sem zkoušel s originál deskama.Prostě nemají jakoby měkký konec a ta křivka brždění jakoby šla prudčeji nahoru a byla rovná.Problém je ,že výsledný brzdný výkon se lx, xt, hone avid7 nevyrovná. Tyto jmenované jsem zkoušel a maximální brzdný výkon je u nioch stejný.Zrovna tak náchylnost na přehřátí.Kamoš zkoušel do avid 7 nějaké spec. desky kde byla i keramická vrstva proti přenášení tepla z brzné části destiček na třmen a popravdě moc to nepomohlo.Prostě jak se moc rozžhaví povrch destiček , tak je to v pytli.Bych vybíral nějaké brzdy co mají větší plochu, popřípadě delší brzdné destičky.Třeba předchozí generace xt apod.
A to jsi vycetl kde?
www.bike-forum.cz/…8/forum.html#… je to na strane 2 ve foru „saint nebo luisa“ tot nazev diskuze a je to cca 3 prispevek od spoda. „TinkTink“
Ja jsem to psal ushi-mu.
Jinak co se tyce tvrdosti brzdy: no proste ze pri brzdeni je vic citit odpor paky a maji ty Hayes rychry narust, a takovy proste znatelny odpor. Shimana maji na pace takovy pocit jakoby houbovitosti. Proste neni tam takovy znatelny odpor proti prstum… No sice sem to blbe popsal, ale urcite se ozve nekdo, kdo to popise lip :-)
Hele ucho vis co se rika jo? Myslet = ho.no vedet!
:o)
Na hayes 9 si urcite treba zvyknut, ale ked si zvyknes, tak su to velmi dobre brzdy. Prave ten tvrdy chod by som bral ako najvacsiu vyhodu, proste ked dosadnu dosticky na kotuc, tak sa uz packa velmi nepohne, ostane v optimalnej polohe. Jedine co mi na nich vadi, je tvar pak, ktore su fakt obrovske a na XC a MX, na 56cm riaditka z rohmi, dost nanic.
diky vsem za pomoc :-)
přikláním se taky k HFX9. Za ty prachy to jsou slušný brzdy. Je fakt že jsou trochu tvrdší a že se na ně opravdu musí zvyknout (hlavně na tvar pák), ale snadno se pro svoji jednoduchou konstrukci seřizují. Vozím je asi 1/2 roku a po zajetí brzdí víc jak dobře. Ze začátku trochu vibrovala zadní ale po sednutí destiček a ofrézování dosedacích ploch pod adaptérem to na mě už nezkouší :-)
Zde je graf učinosti některých brzd, bohužel tam nejsou XT. Kdysi dávno sem to tu našel a schoval sem si to..
a pro jakej je to rok???jestli se to zase nejak vyrazne nelisi???
promin nemuzu slouzit, nasel sem to tu jak sem brouzdal historií
Je to z bike-magazinu z testu leden 06.
AVID ANO, mám HFX9, AVID je lepší (můj názor)
Presne, sem na töm stejne…
Aby jsi v tom mel jeste vetsi hokej, prisadim si a hned budu nesouhlasit s nazorem ze HFX9 jsou lepsi nez Juicy7. HFX9 mi prisly trochu „houbovitejsi“ pri zahrati, Brzdny ucinek maji Juicy7 urcite lepsi, to same tvar a chod paky. Rozvnez jednoduchost serizeni body pro J7. XT hydry jsem jezdil hrozne kratce. Mile mne prekvapila rychlost zabehu a brzdny ucinek. Seradil bych XT=J7 (avsak kazda brzda se chova jinak) a az na druhe misto HFX9
tak aku brzdu by ste odporucali ako idealnu na xc/maratony pre tazsieho bikera ? co tak formula ?
Z osobních zkušeností bych se přilkáněl k Juicy 7, vážím ±95kg mám 160mm kotouče a zatím jsem neměl problém, mám je od jara. XT bych dal na 2.místo, na nich nemám tolik najeto tak nemůžu hodnotit uplně objektivně, u nich je dle mého názoru velkký plus servis a učinost srovnatelná s J7. HFX9 jsem měl cca 2 roky a už nikdy více, neustále škrtala, zavzdušňovala se a přehřívala, samozřejmě to mohl být vadný kus…
95Kg a juicy bez problému.Ty jo já mám u těch všech jmenovaných problémy s přehříváním a následnou účinností i se svými 78Kg a to jen brzdím případně přibržduji před zatáčkami abych nevyletěl, jinak moc nebrzdím.Bych si doplatil na něco fakt lepšího.
Možná je to daný předešlou zápornou zkušeností s Hayes… , v každým případě s J7 jsem zatím nebyl v situaci, že by mě nedokázaly zastavit a nějakého poklesu výkonu vlivem přehřátí jsem si taky nevšimnul a to je určitě nijak nešetřím.Momentálně mě nenapadá co bych mohl pořídit lepšího když se nebudem bavit třeba o Gustavech :) Na druhou stranu mám v plánu na jaro zmněnu a to kotoučovky od RB Design.
No co jsem zjistil při testování, kamoš má do avidů destičky které mají keramickou vrstvu mezi materiálem co brzdí a mezi destričkou která tlačí na pístky.Bylo zajímavé , že na dotyčném testovacím kopci ztráceli trochu výkon přestože se mi zdálo, že není třmen moc rozpálen.Ten samý pocit jsem měl u XT a lx.Tam se třmen trochu lépe chladí a i přesto, že nebyl moc teplý tak docházelo ke ztrátě účinnosti.Myslím si, že problém je, že se prostě moc rozehřeje povrch té brzdné směsi u destiček a ty pak ztrácejí.Proto čistě teoreticky odhaduji, že by v mém případě docházelo k menšímu vadnutí tím více, čím by byla brzdná plocha na destičkách větší.Tedy teoreticky odhaduji, že vícepísté brzdy, které mají delší a tím pádem i větší styčnou plochu destiček by mohli být lepší co se týká vadnutí.Tedy problém nevidím v samotném třmenu, ale ve velikosti styčné plochy destiček.Dnes bych kupoval kotoučovky, jejich plocha destiček je co největší.Možná proto se mi zdají všechny shimana od lx nahoru stejné-mají stejné destičky.A ty avid 7 také nemají moc velkou plochu.
Tohle se mi zdá jako logické a taky s tím souhlasím, právě ty RB Design mají destičky hodně dlouhé, řekl bych že možná až dvojnásobně než J7. Mluvil jsem s borcem, kteý je testoval v Tatrách a váží dokonce stejně jako já, nemohl si je vynachválit.
hlavne neber hayesy. podle me brzdy uplne nahovno. par paky je strasnej, serizeni strasny a brzdnej ucinek jeste horsi.
A ten graf zobrazeny hore to plne dokazuje :)
hlavne ze podle toho grafu sou hxf9 silnejsi nez avid juicy carbon
Ty grafy samy o sobě toho moc neříkají, ale Juicy carbon dopadly celkově v tom testu v bike magazinu mizerně. Ale když testovaly jindy Juicy 7, tak ty dopadly mnohem lépe než ty carbon, o něco málo lépe než hxf9. A hxf9 dopadly celkově v tom testu celkem solidně.
graf je nic nerikajici
No jako nebudu se hadat, ale hfx9 brzdej dost podobne jako juicy5, zkouseno oboje na 200 mm kotoucich, rekl bych e brzdna sila u obou je dostatecna i pro freeride/DH
takto, mam hfx9 203mm vpredu 160mm vzadu-kym som mal 160mm aj v predu bolo to malo, teraz s 203mm kotucom uz brzdia dostatocne. zaklad je ich mat dobre nastavene a vacsi kotuc…
…a jiny desticky nez originalni
spravne:)
graf je nic nerikajici
dovolím si nesouhlasit. Dobře seřízené , odvzdušněné a vyčistěné HFX9 brzdí min stejně dobře jako juisy nebo XT . To že někomu HFX9 nebrzdí je jenom jejich špatným servisem.
www.bike-forum.cz/…m/460878.jpg
Jak vyplývá s tohoto grafu nemáš pravdu :-) a věřím tomu, že při testech měly vše OK seřízeo a v pořádku na zkušebním stroji. Ale do jaké míry se do dá ve skutečnosti posoudit je věc jiná a o tom svědčí názory v tomto threadu.
no z tohodle grafu jestli dobře koukám vyšly ještě mnohem lépe než juisy carbon i než XTR … nemůžu si pomoct
To je vůbec zajímavej graf, podle něho jsou na tom HFX9 líp než Hope Mono 6Ti, a to i se 160mm kotoučem :-D
Zařadim pod tebe, že tam máš odkaz zrovna na ten graf, ale je to myšelno všem, ne konkretně tobě.
Ten graf je jen jedna část vytržená z kontextu a sám o sobě neříká téměř nic. Proto dávám opět na data.mlok.net celý ten test, ze kterého jsou ty grafy. Tak si to všichni projděte celé. Dole jsou pak i celkové hodnocení některých brzd, které testovali jindy a v tom testu samotném nejsou.
Pro 160-kový kotouč jediná brzda, která má nejlepší hodnocení super je ORO (jak K18, tak Puro) a celkově i pro ostatní velikosti kotoučů taky dopadly ORO nejlépe (ale tam už i pár jiných brzd dosáhlo stejného hodnocení).
super diky moc vsem za pomoc, myslim ze ted uz mam celkem dost informaci
jenže v německym bike magazinu to vycházi vždy nějak.. např formula B4 v r.2003 jako lepší Hope mini…a tak to maj se všim, ještě tak testy tuhosti zadních staveb jim věřim, tam neni snad co po***th
Mas pravdu v tom, ze aj HFX9 sa da vytunovat (kotuc, oblozenie) tak ze brzdia dobre. Ale na XT alebo Juicy asi nikdu mat nebudu. Dalsi problem HFX9 je, ze nedokazu regulovat polohu packy v celom rozsahu oblozenia. T. j. ked mas nove oblozenie mas paku daleko a obolozenie ma tendenciu suchat, ked koncis oblozenie, paka je uz pri riditkach. XT s tymto nema ziadny problem.
Coze? HFX-9 ma klasicky otevreny system, takze pistky se postupne vysouvaji a paka zustava tam kde byla…
To plati v strednej casti priebehu opotrebenia oblozenia. Na zaciatku a na konci nikoliv.
Ja ich vozím, a páčka stále ostáva rovnako vzdialená. Jedina tesne pred koncom životnosti doštičiek je trochu problém to vpredu nastaviť a občas si škrtnú. Nemá náhodou niekto problém s tým, že sa mu uvoľnuje maly imbus v páčke, ktorý nastavuje vzdialenosť od riadítok?
Tohle uz se resilo 1000×… Staci natrit ten zavit locklite, nebo lakem na nehty. Odzkouseno (s lakem), a nepovolilo se to za celou sezonu. Pak jsem to zase maznul…
Jo, to je jedna věc a další je, že se musí čas od času rozhejbat písty, protože to vymezovací těsnění se zadrhne a neposunuje se. Měl jsem je v zimě v servisu na výměnu brzdovky a zrovna minulý týden jsem zjistil, že páky jsou dost k řadícím páčkám (asi 2500km). Po rozhejbání je to zase OK. Nedávno jsem tady o tom rozhejbání taky četl. Než jsem dostal tuhle radu, tak jsem taky myslel, že jsou to brzdy na p*d. Jinak, mám 87 kg a dokážu se brzdama dostat na hranice možností kontaktu pláště a jakéhokoliv terénu a víc nepotřebuju. Když ne jednim tak dvěma prsty určitě.
Dik za radu, skusim sa na to rohejbavani spytat, ked pojdem do servisu. Ale myslim, ze problem moze byt aj v tom, ze pouzivam oblozenie BBB resp. GF, ktore je hrubsie ako original a system to nezvlada uregulovat v celom rozsahu. Ale v kazdom pripade to povazujem za minus pre tieto brzdy, lebo na druhom biku mam XT a tam nemusim nic rozhejbavat ani nijako inak riesit.
Já mám letos na přední original metalický a na zadním BBB a z tohohle pohledu se chovají prakticky stejně. Takže tím to nebude.
Vozil jsem je rok a pul, a tenhle problem jsem nepozoroval…
Mám dotaz: A co LX? Je velkej rozdíl oproti XT? A je nějaký rozdíl mezi kotoučovkami LX a XT 2006 X 2007? Díky :).
XT maju prasa z jedneho kusu, LX srobovane z dvoch. Prakticky to bude to same.
Tam je prave ten zasadni rozdil :-)
A myslíš/te, že má cenu si připlatit za ty XT nebo stačí bohatě LX?
Bych o LX ani neuvazoval. Kdyz setrit tak asi 525ky.
Proč bys o nich ani neuvažoval? Já žádnej daunhil nejezdím :). Fakt jsou tak špatný, jak myslíš? Ve Velu je posledně chválili. A XT bys bral?
Co prinasi oproti 525kam? Ja jo :) To asi ne, ja jsem hroznej pesimista ;) Je to mozny, tam chvali lecos. Bral.
a)nevím :) b)já vlastně taky, ale není DH jako DH :-)) c)já jsem taky pesimista, proto se ptám, co je lepší, abych pak nebyl zklamanej… d) To máš pravdu e)tak když zbydou chechtáky, tak bych je bral asi taky…
A je fakt tak velká výhoda v tom jednolitým třmenu? Pokud ne, tak by to bylo stejný jako LX ne?
kdyz si k 525 prictes cenu novejch kotoucu(ty originl sou vylozene hnusny) tak se dostanes minimalne na uroven lz, takze otazka zni:co prinasi 525 oproti lx?
ehm,…dostanes na uroven lx
Ono ne vsude je prodavaji s tema supackyma kotoucema. Staci se poradne domluvit s eshopem…
vidis, to me ani nenapadlo, ze by to byl ochoten nejakej obchodnik vymenit za jiny…holt su jeste zvyklej na kamenaky, kde by ti maximalne rekli ze to nejde, protoze by ty hnusny kotouce pak neprodal (coz teda chapu, ze se jim do toho moc nechce)
To ze brzdi :)…to je podstatna vec u brzd… ;)
ok, to beru :-)…mas vlastni zkusenosti s objema?
Jo, minuly rok jsem vozil 525 na DH a prelom lonskyho roku az letosni jsem mel LX…525 ma dal moja na bajku, ty brzdi krasne…LX brzdi…nic moc…teda brzdily…ted mam XT a Sainty a lahoda.
Ja vymenil Hone(jina barva LX trmene) za 525 a 525 jsou o poznani lepsi brzdy.. A to jsem na Hone zkousel original Shimano sintr desky, A2Z, celosintr Fibrax. Ani s jednema desakama nebrzdily nijak moc. Podotykam, ze jsem me stejnou paku i kotouc, brzda byla v poradku odvzdusnena. S 525 si konecne uzivam luxusu brzdeni jednim prstem:)
Ty hone měl kamoš také nějaké měkké.Byl z nich také docela navětvi, zdály se mu má lx tvrdčí, dokud jsme je neseštělovali a pak už byly OK.525 mají ostřejší nástup, proto se většině lidí zdají , že víc brzdí a více jim vyhovují.Výsledná brzdná síla(při pořádném stisku) je však stejná.Co je ale na 525 blbý, je, že se výrazně více přehřívají.
Saint taky nema ostry nastup a vetsine lidi se nezda, ze by malo brzdily ;) 525ky s velkym kotoucem se vozi i na DH. Znam dokonce cloveka co je vymenil za Gustavy.
Hele koukám, že máš slušné zkušenosti s hydraulickými kotoučovkami.Nechtěl by jsi napsat nějaký žebříček z těch co si jezdil od nejlepší k nejhorší?
Asi nechtel :), ale momentalne bych bral Saint/XT. Ale to nemusi znamenat, ze jsou „nejlepsi“. Treba Gustavy se mi svym projevem libi taky moc, ale jsou to Magury. Tak jeste s Deore pakama se da nekterym problemum predejit :)
skloubit marže, servis a produkt nei uplně jednoduchý :)
po vyskusani gustavov som mal pocit ze moje julie vobec nebrzdia :-)
Ten pocit je spravny ;-)
Mozna jsem mel nejakej nepovedenej kus, ale odvzdusnoval a serizoval jsem je mnohokrat, dokonce jsem klesnul k tomu, ze jsem je dal do servisu a porad nic. Vysledna sila (pri poradnem stisku) byla nesrovnatelna, Hone jen pribrzdovaly, 525 fest brzdi. Prehrivani mozna bude u 525 vetsi, ale zase si muzu dovolit mit organicky desky, na Hone jsem kvuli ucinnosti mel sintr a tak to prehrivani bylo u Hone horsi. Hlavne celosintr Fibrax byl silenej, po par stovkach metru sjezdu se prehrivaly a brzdily jeste o moc min.
S těma deskama je to fakt divný.Všichni vychvalují na 525 např ty goldfreny, zatímco na lx, a xtr nebrzdily vůbec.Ale co sem zkoušel organiky tak je to OK-stejný na obou.Popravdě ty xt za tu cenu mě teď lákají,že bych koupil ještě tu zadní co mi chybí a prohodil třmeny.Měl bych vpředu třmen xt a vzadu lx a páky opačně.
By me zajimalo, kdo vychvaluje ty Goldfreny, protoze skutecne brzdit jsem je jeste nevidel. :-/
No já taky ne, ale když si tady člověk projde historii, tak co to mají na 525 tak chválí.
A nebo já mám snad jediný lx co dobře brzdí, jak to tu tak poslouchám sem zvědav jaký budou ty nový deorka-mělo by to být skoro to samé co lx.Uvidím až je kamoš zajede.zatím mu moc nebrzdí, ale to se ještě zlepší-snad.
no ja brzdim s LX taky jednim prstem a staci to. ale srovnavat nemam s cim… ale mam pocit, ze by to mohlo/melo brzdit lepe. treba na predni kolo nedostanu kdyz jedu nad 20kmh… mam 180mm kotouc a bbb desky…
Jo, a na rok 2006 to XT má taky třmen z jednoho kusu nebo je to nově na rok 2007?
od 2004 je xt stejne… a na 2007 jsem o brzdach nic nevidel, takze to vypada, ze budou taky stejne…
Já jsem myslel, že z jednoho kusu mají třmen jen XTR a až teď nově to má i XT. Takže z jednoho kusu byly XT už od začátku?
od 2004… predtim to byl 4-pistek a ten byl myslim sroubovany…
Dobrý, dík.
a jak ten 4 pist brzdil, to muselo bejt cekem brutal ne???
Mě se neptej :-D.
Nieje, lx je o dost horsie…rychlo sa zahreje, a potom uz nebrzi, ale vobec. Tyka sa origo dosiek.
Pokud šetřit, tak vzít Deore, LX nebrat.
Ale stare Deore. 525-ky…
Jasně, díky za upřesnění, napsal jsem to nepřesně. Myslel jsem 525.
Proč výsledně mají skoro stejný brzdný účinek.LX se méně zahřívají.Jediné co je že mají lx delší chod a někomu se tak mohou zdát gumové.
525 nejsou horší než LX a jsou výrazně levnější, takže z těch dvou bych to viděl jednoznačně na LX.
A ještě píšu večer kraviny. Mělo tam být: takže z těch dvou bych to viděl jednoznačně na 525.
Už jsem se lekl že nejsi tak bohatý aby jsi kupoval levné věci (i když jsou lepší než ty dražší!)!
Ony brzdí v podstatě stejně, akorát se deorka více zahřívají, a ty brzdy mají naprosto jiný chod.
PS:já teda viděl deorky maximálně levnější jen o pár korun.Kde si je viděl nějak levněji.
Neprocházel jsem moc shopů, když brzdy nepotřebuju kupovat, ale co jsem namátkou koukal třeba na celkem levný koloshop, tak tam mají 525 přední i zadní za 2k www.koloshop.cz/index.php?… www.koloshop.cz/index.php?… LX pak každou téměř za 3k www.koloshop.cz/index.php?… www.koloshop.cz/index.php?…
což mi přišlo jako už podstatný rozdíl.
to je sice fakt ale pripocti si k tem 525 kam novy kotouce pac neco tak hnusnyho jako sou original kotouce bych si na kolo nedal :-)
cau…ja mam 525 a cekal jsem pri objednavce z koloshopu asi 3 mesice nez mi prijdou.....A kdyz mi prisli, tak jsem je konecne celej statnej dal na kolo a kdyz jsem to poprve jel projet, tak jsem zjistil, ze mi hezky v brzde skacou desticky.....takze pri kazdem brzdeni mi delaj divny zvuky a kvuli tomu preskakovani zabzdej povolej zabrzdej…TAKZE UZ 525 NIKDY…kamosovi delaj neco podobnyho
no a kamoš kupoval hone za 2400,–.Ta cena nic moc ty nové deore jsem kdysi viděl v nabídce tatéž za 2 tis.
nic proti, ale co konkrétně je na nich tak hnusnýbo – odhlédneme-li od faktu že jsou to kotouče nejlevnější hydry na trhu a logicky teda musí být špatný :) A myslím že zrovna na tvým kole by to nijak nehyzdily…
by me zajimalo jak vis co mam ted za kolo? :-) no tak jestli se tobe libi, tak je to v poho, mne se proste vubec nelibej…tim nerikam, ze sou spatny. Proste sou skaredy
v profilu mas ACSRTARa, a toho nemuze uz nic hyzdit:)
taky je tam napsany, ze to je bajk pritulky :-D..mne by byl krapet malej
aha tak to pak jo, sry, přehlíd sem to:)
tak moje LX zas měly hodně krátký krok.. fakt asi kus od kusu se liší
Brzdí to stejně bohužel.XT nepomůže ani to, že je z jednoho kusu.předchozí model xt 4-pístkový brzdil lépe.Ty shimana mají tu výhodu, že se docela slušně chladí třmen, ale zase je podle mého nedostatečná plocha destiček stejně jako u juicy apod.Prostě destičky shimano na lx a výše stojí zahouby.
taky se mi jaxi nezdá,že ten šroubovaný třmen by měl být horší.výše goofy píše,že rozdíl je zásadní.jako včem?se to roztáhne a vyteče olej nebo co?to prostě uhnout nikam nemůže,jestli to naopak nebude tuhší. Vtom to asi nebude.jen tak pro pobavení-Tektro Gemini,co jsem měl taky,měly třmen z jednoho kusu(těžký jak sviňa,díky síle stěn odlitku nemohl uhýbat,teď mám šroubované juicy a hádejte,které brzdí víc:)
S tim, ze predchozi 4-pistkovy model brzdil vic, nesouhlasim.
Vlk ma vubec nejake zvlastni zkusenosti. Uplne odlisne od mych :)
Tak nám pověz o těch svých zkušenostech.Já si zkusil zajetou xt starou sice jen jednou ,ale napoprvý jsem byl nadšen. No ne fakz¨t, tak nám pověz.Ty jako sjezdař budeš mít asi s přehříváním při přibržďování největší zkušenosti doporuč něco co je nejlepšího z této nejnižší cenové relace hyder a něco dražšího+lepšího, co se dá dnes ještě sehnat a jsou dobré.
Hehe. Ja jsem se s zadnym prehrivanim nikdy nesetkal nebo jsem to nepoznal :) Mozna je to vahou, zpusobem brzdeni nebo tema brzdama. Spis mam jine zkusenosti s tou ucinnosti.
cau tady je odbornik na NORCO nevis jestli ma six tree navarky na napinak retezu??? dikes
Sice odbornik na Norca nejsem, ale jsem si na 90% jist, ze nema. Pripadne me opravte.
Tak tak. Goofy ma nejspis pravdu. Kdyby mel ISCG navarky, tak by to bylo zmineno ve specifikaci. Six je staveny na pouziti s presmykacem. ISCG maji kola u nichz se primarne predpoklada pouziti voditek. Jsou to jak sjezdaky a tezsi freeridy, tak skakacky.
no a kdyby jsem preci jenom potreboval spodni vodic(jde jenom o spodni jelikoz chci 2 prevodniky a presmyk. Dela se nejakej vodic???, koukal jsem, ze jsou bez der na upinani sroubu, jak to pak drzi- myslim jako jestli dobre nebo ne)
dikes
Tak ho pridelas tak jak se to delalo pred ustanovenim ISCG, proste pod misku stredoveho slozeni nebo pouzijes adapter na ISCG (ktery se taky chyta pod misku).
Jednou sem zkusil, byl sem nadšen…vskutku objektivní hodnocení. Nebyly to třeba ještě prví hydry který si zkoušel?:)
A co říkáte na tuto cenu za XT Disc? Není to podezřele levné na to, že je to cena za oboje dvoje i s pákami? www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
Neni. Ber je…
Fakt není? Mě to přijde dost málo na to, že jsou to XT… Ale jako objednaný už jsou :-P…
Levne to sice je, ale zlobit se nebudes, ne? :-)
Snad neee :). Ale nejsem si moc jitej, když něco kupuju přes net a nevidím to…
*jistej
Zbytek penez mi muzes poslat na ucet ;)
Tak to po mě chceš fakt moc… :)))
A víte někdo, co znamená to „FUR“ (MTB brzdy XT Disc [M765 FUR])? Díky.
Front und Rear ;-)
Tak mi ty XT disc přišly, ale na jednom tom třmenu (redukci) je napsáno „203 mm rotor only“ (takže to zítra posílám na výměnu) a na té druhé redukci nic, tak jak mám poznat, že je ta druhá na 160 mm jak jsem chtěl, když tam není napsáno nic? Dík.
A co to takhle primerit na ramu/vidli?
Jak přiměřit co přiměřit? Vidli ani rám ještě nemám. Rám bude dostupný až v únoru :(. Proč to na jednej redukci bylo napsaný a na tej druhej ne?
ty nepoznáš na jakej kotouč ta redukce je? neni to zrovna těžký:)
To je první kotoučovka co vidím nenamontovanou na kolo :). Nepoznám to…
Nevim. Ja to treba nemam napsano ani na jedne… Jine kolo doma nemas? Ono rozdil mezi 200mm a 160mm redukci je celkem velky. Si to porovnej s obrazky nekde na netu, nebo nam hod fotku tady.
já nevím pořád co proti Hayesům všichni máte. Principielně jsou všechny hydrauliky stejné. Pohyb pístu na páce přes medium(kapalinu) vysouvá pístky (jeden nebo víc) a ty následně destičky který tisknou kotouč. Nebrzdí tedy ani páky, ani medium a ani pístky . Brzdí třecí síla mezi destičkami a kotoučem. Takže z tohoto mi připadá zcela logické že to jak brzdí (či nebrzdí) kotoučovky je záležitostí především destiček a kotouče a jejich kvality a vzájemné spolupráce a ne toho jestli to jsou XT, Magury nebo Hayesy. Někde jsem to už psal ale moje zkušenost se zajetými, seřízenými a čistěnými Hayesy je víc než dobrá. Nešetřím je a dokáží ubrzdit mojich 100kg živé váhy zcela bez problémů. Nepřehřívají se jak tu někdo psal, jedinou vadou je že po delším sjezdu pískají ale po vychladnutí je všechno ok. Ale jak tak koukám asi jezdím na jiných HFX než vy :-)
hm… a co tak tuhost trmenu, pomer pistku a jine faktory, ktere maji na brzdeni vliv?
Přesně tak, to jsou stěžení faktory, stejně jako destičky. Naproti tomu kotouč (pokud se nejedná o atypické málo používané tvary) moc velký vliv podle mě nemá.
no to jistě, pak taky velikost destiček, šířka a tlouťka kotouče a sposta dalších faktorů … souhlasím , ale 99% brzdného účinku je vazba destička-kotouč
No jo, ale tu silu este nejak treba na tu desticku prenest. A tady je zakopanej pes.
no tak prave velikost desticek a sirku kotouce bych sem zrovna nemichal. zvlast kdyz pises, ze jde hlavne o treni :) kdezto ta tuhost trmenu je dost vyznamna…
no nevím , ale konkrétně velikost destiček má na tření docela zásadní vliv
Zopakuj si fyziku 5. trieda ZS
tak to prave nema… fyzika zakladni skoly…
kdyby to tak bylo jak říkáte nedávají se do výkonějších aut širší kotouče a větší destičky
sirsi… spis vetsi, ne? ikdyz… jestli sirsi (a vetsi desky), tak potom kvuli lepsimu odvodu tepla… ale treni opravdu od plochy nezavisi…
s tim bych tak nesouhlasil,… pokud tady nekdo zmynil fyziku tak – treni je zavisle na velikosti plochy a strukture povrchu.
:) to je z jake fyziky?
Tak pro ty co ve škole špatně poslouchali: cs.wikipedia.org/wiki/T%C5%99ec%C3%AD_s%C3%ADla
Máte to úplně jedno.Podle mého, je hlavní problém přehřívání destiček a nikoliv roztahování třmenu apod.Všechny ty brzdy brzdí jakš takš dobře, problém, je, že ztrácejí při přehřívání a to nejen přehřátám třmenu, ale právě hlavně přehřátím destiček.
lepsi shimano hydrauliky, nez jakekoliv vecka… :)
Mě teda přišly XT oproti LX lepší. Je ale fakt, že LX jsem jen několikrát zkoušel, ale dlouhodobě nejezdil. S přehříváním jsem neměl u XT problém (ale to bude dané mojí váhou). S LX má kamarád neustále problémy (přehřívání a sem tam i následné kroucení kotouče, který se pak vždy po 10–20s po ukončení brždění zase srovná). Váží ale výrazně více než já, takže to nemůžu svádět jen na ty brzdy.
tak to krouceni kotouce bych rad videl. nejde to nejak zdokumentovat?
Toto je jednoduchy jev – normalne zahrajes kotouc a diky fyzikalnim zakonum se Ti proste a jednoduse zkrouti – je to v radu jednoho milimetru max, ale je to :)
no on to prave podal tak, ze to vypadalo, ze se mu zkroutil jak had a omotal kolem trmenu :-)
No kroutí se muj na muj vkus dost a to více než 1mm, řekl bych tak 2mm. Po tom při uvolněný brzdový páce brzda vydává úplně ukrutný rachot kotoučů o destičky, jak o sobě místy šrtají (i když to už spíš drhnou než škrtají). A přitom to bylo se 160-kou kotoučem v předu i vzadu, kde by se to na menším kotouči nemělo tolik projevit (i když zase o to víc se to hřálo). Tak velké kroucení jsem u jiných brzd nikdy neviděl.
a co to bylo za kotouc?
Originál SM-RT62 kotouč.
přesně tak … čili čím větší destičky , tím lépe
Tak vem šupléru dej ji na třmen a pořádně zabrzdi. Na dvou brzdách jsem to zkusil a třmen se vždy trošku roztáhnul :)
To sice ano, způsobí ti to trošičku tu gumovost, ale třmen se neroztahuje donekonečna a tak při pořádném záběru rukou za páku je výsledek stejný, jako kdyby to bylo z jednoho kusu.
Já osobně sem si vždycky myslel, že problém přehřívání spočívá v přehřátí brzdové kapaliny, což může způsobit zavzdušnění apod… Podle mě nějakejch pár set stupňů horké desky a kotouč nebudou mít až takovej vliv na třecí sílu, nebo se pletu?
těž to má vliv, jenže, když třeba má třmen tak 40 stupňů , z desek se kouří a nebrzdí to.Nebo když třeba na avidech jsme zkoušeli destičky co měli mezi brzdící vrstvou a tím plechem keramickou(nebo z čehosi co moc nevede teplo) vložku,tedy teplo do třmenu moc nešlo, a taky to nebrzdilo.
To bylo asi něco jiného, keramika je jedním z nejlepších vodičů tepla(mam takovej pocit)
Taky sem si to uvědomil, že to nebude keramika, ale něco jiného,ale na pohled to tak vypadá.
tak ale to pak nechapu, proc se priplaci do super aut za keramicky brzdy treba ctvrt az pul mega…
protoze tolik nevadnou- neprehrivaji se
vrat se do školky, P=F/S
Takže ještě jednou, odkaz zřejmě některým nestačil a matou tu dále.
p=F/S je vzorec pro výpočet tlaku jako podíl tlakové síly a povrchu.
Třecí síla se spočítá Ft = f . Fn, kde f je součinitel smykového tření (to je ty o který tu celou dobu jde), Fn je normálová síla (u brzd síla vyvynutá pístky brzdy). A tato třecí síla, která je rozhodující pro výkon brzdy na žádném ploše nezávisí.
hele, to co rikas ty je jasny, ale narazil sem v zapiskach na jeden priklad…kde sme tlakovou silu Fn vyjadrili pomoci tlaku a plochy, muzes mne to nak osvetlit? dik
To je jasný, tlaková síla se nedá vyjádřit jinak než pomocí tlaku na ploše, ale to je právě tlaková síla – Fn. Ale třecí síla se právě vyjádří jako součin Fn a součinitel smykovýho tření f. Ale tlak na ploše, pokud budeš působit stejnou silou, bude se měnit tlak v závislosti plochy destičky. Ale ta síla je pořád stejná, tu vyvíjíš ty na páku. ale pro brzdnou sílu -Ft teoreticky není plocha desek podstatná. Ve skotečnosti samozřejmě je, ale z jiných dlvodů(opotřebení, zahřívání…). Snad sem nevyplodil uplnej nesmysl:)
sakra píšu jak prase…
ne je to oka, uz je mi to jasny, jen sem si to nedokazal sesumirovat :-) dik
ty se vrat do skoly:) tření neni tlak…to snad neni pravda
Vetsi kotouce se davaji kvuli vetsi brzdne sile a odvodu tepla. Velke desky jsou kvuli prenosu sily rovnomerneji…
a nebo aby treba 2 z 6-tipistu nejzdili az na kotouc:-)
Tak nejak jsem to myslel ;-)
Ehm. A co pakovy pomer a Pascaluv zakon? Nemluve o tuhosti prave packu. Ale jinak netvrdim, ze Hayesy jsou spatne, ale jsou i lepsi brzdy, v porovnani se stejnyma deskama.
Nevim jaký máš kolo (a hlavně velikost kotoučů) a jaký jezdíš trasy, ale při 100kg se při pořádných sjezdech dá při 160-tce kotouči uvařit každá hydraulika (osobně jsem viděl u mnoha brzd i u lidí lehčích, já mám jen 70kg, takže s tím problémy naštěstí nemám). Takže tohle bych spíš viděl, že nejezdíš pořádný sjezdy.
souhlas … ale to se dostáváme už někam jinam. Jenom tvrdím , že princip jak fungují je u všech hydraulik stejný. Jak jsou pak dále nastavené a zpoměrované (páka/pístek – pístek/destička nebo velikost destiček např. ) je věc jiná. Diskuze začala srovnáním HFX a juisy 7. Avidky neznám , mám Hayesy , před tím jsem zkoušel XT a opravdu tak velký rozdíl mezi nima nevidím.
No tak nevim, ale bud nemas cit v prstech, nebo nechapu. Vozil jsem dlouhodobe HFX-9, HFX-MAG a ted XT. Zkousel jsem mechanicke Avidy, nove Deorecka, a letmo Juicy. Vsechny brzdy ktere jsem vozil mely 8" kotouc, a rozdil tam byl fakt znat. Nerikam ze HFX-9 byly nejaky vylozeny srot, ale brzdily proste trochu hur naz MAG-y a hlavne driv vadly, a rozhodne hur nez XT. Zbytek jsem zkousel na 160mm kotoucich, takze ty brzdy nedosahovaly ani ucinnosti devitek, ale i tam byly poznat rozdily. Je fakt ze u tech malych kotoucu nebyly tak propastne, ale byly tam. A to se ani nezminuji o perfektni davkovatelnosti XT az po temer zadny cit na pace u Avidu :-)
To neni Avidama, nemáš cit v prstech :-)
No ja myslel jako mechaniky. Jak BB5 tak i BB7 proste mely dle me takovy nejaky nejasny zacatek. U BB5 jsem este musel brzdit 2 prstama, tak to mozna bylo tim… ;-) J7 jsou na tom s davkovatelnosti trochu lip nez MAG, ale dle mne hur nez XT…
Mě právě ten chod páky sedí více na J7 než na XT, i když uznávám, že se může jevit jako o něco horší dávkování oproti XT.
No je fakt ze XT ma takovy jakoby pocit houbovitosti na pace, ale zvykl jsem si na to behem pul hodiny, a ted mi celkem vyhovujou. Ikdyz mi treba ani nijak nevadil pomerne ostry nastup u Hayesu, kor s sintrovanyma deskama…
Já jsem jezdil rok XT a Juicy 7. HFX zkoušel jen chvilku. A mě tedy přišly rozdíly mezi všemi obrovské. Tím nechci říct, že by jedny z nich brzdily o hodně lépe, ale že se chovají prostě jinak a každému můžou sednout jiné z nich. Třeba XT jsou možná o malinkatý chloupek lepší než J7, ale přitom třeba mě sedí mnohem víc J7.
Jinak já jsem tu HFX nehanil (ani jsem je v žádném předchozím příspěvku ještě nezmiňoval). Kdybych je měl zhodnotit, tak podle mojeho subjektivního dojmu jsou o něco málo horší než J7 a XT, ale nejsou to špatný brzdy. Ale lepších brzd je tu více, kromě těch o kterých je tu řeč ještě mnou již výše zmiňované ORO a Louisy.
A pak maximální brzdá síla není jediná důležitá věc u brzd. Co třeba takové dávkování brzdé síly.
dávkování je věc spíš pocitová než poměřitelná … co vyhovuje jednomu nemusí druhému a souvisí krom jiného i celkovým nastavením systému (např zavzdušněním, tuhými pístky apod.) Někdo preferuje tvrdší nástup , jiný pomalejší takže to opět nemůže být měřítkem kvality
Souhlasím s tím, že se to těžko porovnává a je to hodně subjektivní a že každému může sedět jiné chování.
Ale měřítkem kvality to je naopak velmi důležitým – ale vždy pouze pro danou osobu a její preferenci, tedy spíš měřítkem pro koupení, než obecným měřítkem kvality.
přesně tak , každý nakupuje to co mu konkrétně nejvíc vyhovuje a to je pro něj měřítko kvality. Mě třeba osobně vyhovuje rychlej až kousavej nástup a ten Hayesy mají. Ono třeba i dalším měřítkem může být jednoduchost či složitost systému obecně. S tím souvisí většinou i úměra čím jednodušší tím spolehlivější a naopak.
Taky je důležitý tvar páček. A vzhled.
… pro nákup rozhodně ten vzhled a pak ještě krásná krabička.....a vábničky…a.. :-)
nech bejt, kdyz mas pred sebou stejny brzdy, ktery budou cely stribrny nebo stribrny s cernou packou nebo cerny tela stribrna packa nebo cely cerny tak se nebudes zabyvat tim jak vypadaj a ajk budou vypadat na tvem kole?
No když budou stejný s jenom jiným vzhledem, tak na to budu brát zřetel. Když ale budu vědět, že ty co se mi víc líběj tak hůř brzděj, nebo jsou s nima problémy, tak do nich určitě nepůjdu (pokud se jedná o stejnou cenovou kategorii). Prostě zvlášť u brzd mi přijde funkčnost výrazně nejdůležitější.
nevi nekdo jestli jde hadicka z julie dat na hayes mag? jestli tam sou ty samy koncovky? vypada to ze jo ale chtel bych se ujistit
Nerekl bych, ze tam budou stejne koncovky…
www.cykloprofi.cz/katalog.php?… ja nevim ridim se podle toho.
Hmm. Tak tim padem mozna jo… Ale stejne ti brzdovka rozezere tesneni…
tam dam tesneni z ty stary :-)
www.cykloprofi.cz/katalog.php?… ted uz se v tom vubec nevyznam
No proste ty obrazky budou orientacni, a sestavi ti to po tom, co reknes typ brzdy…
Já měl na bajku přesně tyhle hayesy a po půl roce jsem byl šťastnej jak blecha, že jsem se jich zbavil. Byl to můj první bajk na kotoučích (kona kula). Krátce řečeno – pořád cinkaly a škrtaly. Šteloval jsem, nechával jsem štelovat, odvzdušňovat … a nic. A když mi řekli, že u kotoučů je občasný cinknutí ok, tak jsem neváhal a šel jsem zpátky do...... véček! (komplet s celým kolem – spešl stumpjumper) Smějte se, ale neměnim, teď zas max. spokojenost.
Kdyz ono to tak pekne cinka:)
Nechapu co porad resite? Ze si to cinkne? At si to cinka… Hlavne ze zastavim a nemusim se poohlizet, kde budu nouzove zastavovat…
Kdyz uz jsme u tech brzd. Nema nekdo zkusenosti s Avid Juicy 5 ? S Dckama nemam vubec zadne zkusenosti, tak byse sikla rada :-)
bike-forum.cz/forum/recenze.htm?detail=182 ikdyž je to J7 tak J5 je ± stejná.
dekuji :o)