Nějak nemůžu přijít na to jak se na páce seřizuje chod…
Nějak nemůžu přijít na to jak se na páce seřizuje chod…
predat a kupit brzdy.
cekanka.
opravdu velmi přesná odpověď na můj dotaz! prosím podobné, kteří si chtějí jen rejpnout ohledně kvality, aby to dělali někde jinde, děkuji
ja si srandu nerobim. nemam zdanie aky chod chces „serizovat“, kedze jedine co sa da na soleckach nastavit, je vzdialenost paky od gripu a vzdialenost pevnej brzdovej dosticky na prasati. tie brzdy su za trest.
Pod tohle se můžu jedině podepsat…Bohužel je musim vozit protože jsem si koupil v zimě fotak z uspor na formule takže až v létě :( Pokud maš možnost sundej a kup brzdy.
právě že chci seřídit mezeru na té pohyblivé destičce, na jednom kole ji mám o dost větší než na druhém a tudíž páka zabere až po hodně dlouho, až někde v půlce svého chodu… …zdá se mi divné, že by tahle mezera šla ovlivnit jen množstvím brzdové kapaliny (jak se seřizuje na pevné, na to jsem přišel)
toto nekonecne nastavovanie som na mechanikach riesil takto: uvolnil som prasa na adapteri (adapter sa neuvolnuje) a proste som ho posunul. diery na sroby na prasati by mali mat aku-taku stranovu volu-tym padom sa da prasatom hybat do stran. samozrejmostou v tomto pripade nastavovania je posunutie tej pevnej dosticky viac smerom ku kotucu-kedze posuvas cele prasa od pevnej dosticky smerom k pohyblivej.
dalsia vec este moze byt zavzdusnenie brzdy-v tomto pripade je postup jasny. aj ked to by sa zrejme skor prejavovalo celkovou makkostou na pake ako zaberanim az v polovici zdvihu packy…
Tak brzda nemá seřízení chodu na páce proto to bezkoupení brzdy která má seřízení na páce nejde.
To není rejpnutí do kvality protože ta brzda funguje dobře i bez toho seřizování, že si to žádá zručnějšího majitele nebo to dát da bajkshopu na seřízení je o něčem jiném.
Právě, známej, co jezdí FR, DH, tak je kdysi zkoušel a říkal (resp. psal to sem), že nejsou špatný (v daný kategorii).
No voni ty brzdy nejsou právě vyloženě špatný co se týče brzdnýho účinku, ten je řekněme odpovídající, ale seřizování je úplně na …
Hruzostrasna zalezitost, prodat (nevim, kdo to koupi), vyhodit a radsi si kup vecka. Ty jdou aspon seridit a brzdej daleko lip! S chtel bejt frajer s kotoucema, vid?
Si na Soleckach najezdil furu kilometru ze jo? Na 200mm kotouci Solecka brzdej obstojne proti V dost dobre
Délka chodu páky se seřizuje tím malým imbusem, co je na fotce označen červenou elipsou. Jinak na páce neseřídíš nic víc. O co konkrétně Ti jde?
Tak tim cervikem se serizuje vzdalenost paky od gripu. Delku chodu ovlivni jedine serizenim pevne desky a posunutim trmenu na adapteru, pokud nema IS2000.
Špatně jsem se vyjádřil, ale tazatel evidentně nevěděl, kde je ten imbus a tak moje odpověď přeci jen k něčemu byla :-)
to je wono, díííííííííky
aha, není to ono, tím jenom seřídíš vzdálenos páky od gripu
souhlas s ostatními to neseřizuje délku chodu ;-)
Délku chodu páky,pokud se při brždění moc přibližuje páka gripu,seřídíš přiblížením vnitřní destičky 5 mm inbusem,ten je zvenku té vnitřní destičky,je to jištěné inbusem 1,5 mm?,malý otvor nahoře na prasátku.Dále je možno lehce seřídit vzdálenost od kotouče i pohyblivé destičky,také 5 mm inbusem.
sorry za OT, ale jak to tak čtu, zlatý Avid BB7 se štelováním bez nutnosti nástrojů
Hel to by melo bejt na zakladaci vlakno ne na mou odpoveď ;-)
to už jsem psal výše, vzdálenost pevné destičky seřídit umím (viz. tvůj postup), ale nevím jak seřidit vzdálenost u té pohyblivé destičky… jsem myslel, že se to dělá na páce…
z každe strany jeden imbus Jeden pohybuje pevnou deskou, druhy pohybuje pohyblivou deskou
Tak tim vnejsim imbusem seridis tak akorat prd:) Nema na nic vliv, pravdepodobne je to zatka pistku.Delku ovlivni jedine tak,ze povoli trmen na adapteru a pritahne trochu nepohyblivou desku.
Pohyblivá má taky5 mm inbus.Teda zatim ho měli všechny co jsem viděl.Ale už to možná máš na max.Potom celou brzdu posunout blíž ke kotouči a dorovnat to vnitřní destičkou.
nebo ma zhoblovanou destičku
ano, ta pohyblivá má taky 5 mm imbus, ale nejde mi s tím pohnout (nikde jsem tam navíc nenašel zajišťovací šroubek, jako u té pevné)… nechci to brát nějak násilím.. je to nějak zajištěné nebo ne?
ja nemam zajištěnou ani jednu Prostě točim sem a tam Jak dlouho už jezdiš jedny desky? Když je moc vybroušena tak se prostě ke kotouči nedostane
destičky jsou nové… … každý ale píšete něco jiného, Vilém píše, že s pohyblivou částí nejde hnout, že je to jen krytka pístu… a vy dva píšete, že seřídit jde…
no ono z principu funkce hydraulickych brzd… by se stejnak nic nezmenilo ta vzdalenost se neda stelovat … reseni je pritahnout tu pevnou desku tak aby tam byla mensi mezera a vystredit to na adapteru … vic udelat nejde, a to ani u lepsich brzd (u dvoupistku vlastne nejde ani tohle)
Ta pohyblivá pojistku nemá.A nemá takový rozsah pohybu jako pevná.Pokud už nejde vysunout,tak posunout celou brzdu.V jakém stavu máš destičky?
A co když je problém na zadním kole kde je IS a šroub pohyblivého pístku je nadoraz? Tak podložit třmen?
ano, problém je na zadním kolem, mám Author Instinct 2007
neverim ze tam jde neco ladit u pohybliveho pistku… hydraulicky brzdy si tu mezeru mezi kotoucem a deskou „nastavuji“ sami, a naky posouvani pistkama nema vliv… je to stejne jako kdybys ten pistek odmackl treba sroubovakem – myslis ze se ti pak bude vracet do tehle odmacknute polohy? omyl .. udela se tam zase „stejna“ mezera kotouc-desticka – po prvnim zabrzdeni…
tak už se domluvte, každej píšete něco jiného… uvítal bych spíš reakci od někoho kdy ty brzdy skutečně má…
povol prasa, posun ho viac doprava v smere jazdy a pevnu dosticku prisrobuj blizsie ku kotucu. co tak skusit aj nieco spravit a necakat kym to za teba vyriesia ini?
ano, tenhle postup je samozřejmě také možný… … ale mě spíš zajímá, jestli jde pohnout s tou pohyblivou části, jak jsem psal výše nejde mi to povolit… takže než zvítězí hrubé násilí nad rozumem rád bych věděl jak to dělají ostatní…
S pohyblivou destičkou lze pohnout.Jak jsem říkal,není to o moc,tak 2 mm max,ale jde.Vím to na 100 procent,zatím to tak měli všechny Hayes Sole co jsem seřizoval.Můžeš to mít hodně dotažené,tak to zkus nejdřív povolit.Je fakt,že někdy to nejde moc dobře,někdy musím opravdu použít víc síly než bych čekal.
Jestli už to nejde víc dotahnout tak to máš nadoraz, na zadním kole navíc ani nejde brrzdič posunout, mám stejný problém, snad mně jedině napadá brzdič odšroubovat podložit 2 stejnýma podložkama a pak doštelovat těma imbusama. Asi není úplně košér ale jiný řešení nevidím třeba někdo něco poradí.
Pohybliva deska je jistena cervikem.Pokud to budes rvat nakrev, tak akorat znicis zavit na sroubeni pod pevnou deskou.Stahni si manual, nebo to dej do servisu, jinak nadelas vic skody jak uzitku.
nemáš pravdu, pevná deska je jištěna červíkem (slabým 1,5 mm imbusem)… pohyblivá není jištěna nijak (alespoň jsem toto jištění nenašel)
Pardon, prerekl jsem se, myslel jsem tu pevnou desku.
Pokud jsi to jeste neopravil, tak ti napisu, jak to nastavuju ja. Povolim trmen, dam mezi pohyblivou desku a kotouc navstivenku, povolim cervik na pevne desce, dotahnu pevnou desku tak, aby dosedla na kotouc.Tim se vystredi trmen.Dotahnu srouby adapteru a pak povolim pevnou desku, tak aby neskrtala. Takto dosahnes stejneho kroku u obu brzd.Pokud mas brzdu s IS2000, tak je to slozitejsi o vkladani podlozek mezi trmen a ram,pripadne vidlici.
Reseni uz jsi tu nekolikrat mohl cist.Pokud chces postup krok po kroku a nezapojovat vlastni hlavu, tak to dej radsi do servisu.
„hydraulicky brzdy si tu mezeru mezi kotoucem a deskou nastavuji sami“ – to platí jen pro normální hydry, sole jsou jednopístek a pracují na ůplně stejným principu jako třeba mechaniky od shimana tzn oč zmáčkneš páku o to se pístek stlačí a zas vrátí, žádná automatická regulace.Chod je třeba nastavit imbusama na brzdiči. Takže nemáš pravdu.
A Sole jsou otevřenej nebo uzavřenej systém? Pač pokud otevřenej, tak se nijak neliší od dvoupístků(až na počet pístků)
Jak pises, je to otevrenej system, tzn pohybliva deska si udrzuje vzdalenost od kotouce.Akorat ta pevna se vzdaluje, s tim jak ubyva oblozeni a je treba ji dotahovat. misak.kadlec sice pise o imbusech,ale jediny imbus, kterym se da neco menit je ten na pevne desce.
V ruce sem je neměl, ale přesně takhle sem si to představoval :o)
tak sem to myslel… ze pohybliva deska se chova jako na vsech ostatnich hydrach… jen pevna jak se sjizdi tak se musi posouvat …
pracuji na stejnem principu jako kterekoliv jine hydry… je teda pravda ze jen na strane pohybliveho pistku.. na strane kde je pevnej je potreba s tim jak se sjizdi ho posunout… moje rekace byla mirena na navody na „sestelovani“ pohybliveho pistku…
Tak to máme asi každej mějaký jiný Hayes Sole protože já mám na straně pohyblivého pístku v tom krytu imbus (viz foto), kterým se dá s rozsahu cca 2 mm posouvat pohyblivý pístek. A brzdový systém mám nejspíš uzavřený protože když vyndám kolo a stisknu brzdovou páku nadoraz vyjede pístek a po uvolnění páky se vrátí do původní polohy, to myslím u uzavřeného neudělá, nebo se pletu? Jinak díky za tip s tou navštívenkou to mně nenapadlo. Celej problém je určitě na zadní brzdě kde je IS takže tam nastrkám podložky tak aby byl kotouč na prostředku drážky v brzdiči. a došteluju, obě destičky, přesně jak to dělám na zimáku na mechanickejch shimanech.
Ten imbus tam je, neslouzi vsak na serizeni pohyblive desky.Je to spise krytka, zakryvajici pistek, tak jako treba u XTR.To ze s ni jde hybat jsem necekal, ale nezkousel bych to, bude tam nejaky okrouzek, ktery muzes poskodit.Kdyz kouknes do manualu k sole, tak tam maji ten imbus prelepenej pro jistotu nalepkou, aby nekoho nenapadlo s tim hybat:)
ja sem sole jezdil kratce… takze sem je prilis nezkoumal… ale ted sem se dival do navodu na hayes strankach a tam se opravdu pise ze se nastavuje inbusem i ten pohyblivej pistek… z cehoz by vyplyvalo ze pumpa nema rezervoar a otevrenej okruh… takze timto se omlouvam a vypada to ze sole jsou vic okuchany nez jsem si myslel…
Njn, asi mas pravdu. Doted jsem zil v bludu, sypu si popel na hlavu a pridavam omluvu tez za moji mystifikaci.
kdyby někdo potřeboval: www.hayesdiscbrake.com/…bEnglish.pdf
Tak já to ještě shrnu. Ty brzdy jsem dva roky vozil a seřídit je umím. Je to prostě náročný na seřízení a je třeba to kontrolovat dost často. :-(
Nastavení brzd je kompromisem mezi vysunutím pevné a pohyblivé destičky, protože obě mají omezený rozsah. Navíc při určitém stupni opotřebování destiček už to nejde vůbec protože hrozí vypadnutí destičky ze třmenu. Nejlepších výsledků jsem dosáhl tak, že pevná destička se téměř otírala o kotouč a pohyblivá od něj byla cca 0.5 –1 mm. Pak už zbývá nastavit pocitově vzdálenost páky a je to :-)
Sice to dost často škrtalo ale brzdný účinek a pocit na páce byl dobrý.
Takže přeji hodně zdaru.
A samozřejmě, solky mají UZAVŘENÝ hydraulický okruh..
Tahni !
Pochybuju, že si vlákno do kterého tu sr*čku dal ještě otevře. Tudíž zbytečná snaha ho nějak vyhazovat.
Mas pravdu, ted jsem koukal, ze to zas… vsechno:( Snad si me nekdo nespoji s jeho mailem:)
Ještě sem přispívá nový nick „nwm“, má podobnou IP a odkaz na nějakou „game“ :-)
Admin uvědoměn, doufám že mocná ruka z hůry brzo zasáhne :-(
to tady není žádnej moderátor nebo admin, který by to smázl? :-(