• TommyS

    Ahoj,

    Mám pár dotazů ohledně těchto brzd.

    Na mém kole mají naběháno cca 150km četl jsem že už by dávno měli být zajeté? SLX hydry se mi zdají mnohem účinnější než Hayes a navíc dělají hrozný kravál typu vrzání a hrozného dření. U SLX jsem nic takového nepozoroval :/ Je to u těchto brzd normální? Pomůžou nové desky nebo kotouče? Všem díky za rady :)

    TommyS

    0 0
    • TommyS  

      Popř. jaké brzdové desky doporučíte?

      0 0
    • Detař  

      Ahoj, taky je jezdím a mám to stejně jako ty. Už jsem je asi dvakrát odmašťoval, protože jsem si pořád nevěděl rady. Snad tisíckrát jsem srovnával třem a byl bezradný. Na neustálé škrtání předního kotouče jsem si už nějak zvykl. Teď jsem pořídil do předu nové desky FASTOP, a brzdí to o poznání lépe, ale přibržďují stále. Kotouč jsem zkoušel a je naprosto rovný. Na originálních deskách jsem najel asi 4200km. Zadní jsou zatím OK. Asi to bude jejich společná „moucha“… :-)

      0 0
      • Wentura  

        „Snad tisíckrát jsem srovnával třem a byl bezradný. Na neustálé škrtání předního kotouče jsem si už nějak zvykl. Teď jsem pořídil do předu nové desky FASTOP, a brzdí to o poznání lépe, ale přibržďují stále. Kotouč jsem zkoušel a je naprosto rovný“

        Mám přesně stejnou zkušenost. Tisíckrát jsem srovnal třmen a stejně za chvilku zas začaly škrtat. Vůbec ale nechápu proč chvíli škrtají, půl minuty nic a pak zas. Zadní je v pohodě, s tou problém není.

        0 0
        • Wentura  

          Mám si zálusk na Formula RX, máte s nimi někdo zkušenosti?

          0 0
        • šlapatko  

          Cinkají snad všechny kotoučovky.Je to dáno pláštěm který vozíš a taky podkladem na kterém jedeš.Rychlost má taky roli.Spousta lidí tady psalo že jim brzda nejvíce cinká kolem rychlosti 30 km/h.Jedou li pomaleji brzda neškrtá,jedou rychleji brzda zase mlčí.Kotouč prostě vibruje.Jde to od pláště až ke kotouči.Snad to řeší pevná osa.Já si zvyknul jako všichni ostatní:-)

          0 0
        • mirda2222  

          zahod ty brzdy..je to na nic jezdil jsem na ne 2 sezony sundas kolo a musis znova dat do stredu a tak porad a porad znova ..uz me to nebavilo takze hydry..ok

          0 0
      • TommyS  

        Taky jsem odmašťoval a výsledek žádný.

        A co ty desky fastop? Vyplatí se kupovat? Nenapadá mě co jiného by mohlo dělat ten rachot kromě kotoučů nebo desek :/.

        Budou tyhle sedět? Díky :)

        0 0
        • Detař  

          Jojó, ty tam teď mám a není problém. Brzdí to o něco líp :-)

          0 0
          • TommyS  

            A pazvuky vydávají pořád? Nemají Strokery sintorvané desky?

            0 0
            • Detař  

              Jasné, pazvuky přetrvávají. Originální strokery jsou sintrované.

              0 0
              • TommyS  

                Když pazvuky přetrvávají co vyměnit kotouče?

                0 0
                • Detař  

                  Až tak moc mě to nezlobí. Přece jen, dokud je kotouč v celku tak zbytečné měnit. Na nějaké peníze to taky vyjde. Myslím si, že výměna by nepomohla. Těžko říct. Můžeš vyzkoušet.

                  0 0
            • Detař  

              Ty FASTOPY jsou organiky.

              0 0
    • BigKarel2  

      No cice je nemám, ale moc chvály tu na ně není…Tak jesi bys byl ochotnej koupit nový kotouče, desky atd…Tak jesi by se nevyplatilo koupit rovnou jiný brzdy?…

      0 0
      • šlapatko  

        Mám je dva roky a až na hodně much jsou fajn:-D Brzdný výkon s kotučema 160 je dobrý.Srovnávám s shimanem LX.Elixír jsou jiná liga, ale taky cena.Taky mi vydávají šílené pazvuky,ale to mi nevadí.Na cyklostesce je to dobrý zvonek.Vadí mi vlastně jen neustálé povolování páky.Páka se někdy tolik oddálí že na ni nedosáhnu:-(.Už jsem zkoušel různé lepidla,silikon, ale vše vždy povolí.Někdy se páka nechce vracet.To příjde nařadu silikonový olej a páka jede dál.Škrtání neřeším, to je dané vidlicí a ne brzdou.Já je mám rád a doufám že budou ještě dlouho fakčit.

        0 0
        • Detař  

          Ale jo, dá se to přehlídnout :-D Se zvonkem souhlasím. S pákou mám přesně opačný problém → vždy se mi tak přitáhne, že ani nebrzdí, protože se páka dotýká těla brzdy. Zatím se mě osvědčil sekunďák Loctite. Je to prasárna, ale zatím to drží. Jednou se mi to i s ním povolilo, ale pak jsem trochu přitvrdil a už je to delší dobu v pořádku. :-D

          0 0
        • Detař  

          Ale jo, dá se to přehlídnout :-D Se zvonkem souhlasím. S pákou mám přesně opačný problém → vždy se mi tak přitáhne, že ani nebrzdí, protože se páka dotýká těla brzdy. Zatím se mě osvědčil sekunďák Loctite. Je to prasárna, ale zatím to drží. Jednou se mi to i s ním povolilo, ale pak jsem trochu přitvrdil a už je to delší dobu v pořádku. :-D

          0 0
          • Horyna  

            Přesně, taky se mi páka neustále přibližovala ke gripům a musel jsem ji co 2–3 švihy dotahovat a taky jsem měl problém s kotouči 160/160 při s cca 95kg s plným camelem a hadrama občas zabrzdit. Škrtání předního kotouče jsem se nikdy nezbavil. Pořád jsem to šteloval ale jak došlo při přepravě k tomu že jsem vyndal přední kolo, tak byl hned problém. Vyžešil jsem to Avidama elixir CR. Zatím se to tváří dobře.

            0 0
            • Detař  

              Rafinovaně si na nich vyzrál. Taky jsem i o takovém řešení přemýšlel… Ale když odmyslím tu přední stálebrzdící brzdu, povolovací páky a mizerný brzdný účinek, tak to jsou fajn brzdy. :-D Kdo brzdí, ten nevyhrává… :-D

              0 0
      • TommyS  

        Kolo je nový a peníze nejsou :)

        0 0
    • o5majkl  

      S těmahle brzdama sou problémy pořád… Máme je na spoustě kol, který prodáváme a řešíme to pořád dokola. Problém je v tom, že strašně málo odskakujou pístky-dá se to vyřešit kompletní repasí brzdy-namazání pístku v páce speciální vazelínou a hlavně vyndání a olapování pístků v třmenu. To vyřeší škrtání, pokud máš zmaštěný desky nebo kotouč a píská to, respektive nebrzdí, tak to už je jiná písnička… Já osobně bych se těmhle brzdám vyhnul, nebo pořídil aspoň Traily, ty sou v pohodě.

      0 0
      • Honza321  

        koupit si nové brzdy a potom řešit „kompletní repasí brzdy-namazání pístku v páce speciální vazelínou a hlavně vyndání a olapování pístků v třmenu“ to potěší:-) No jo mistr SUP je rád osazoval na 2008 a 2009, teď začeli dávat RX od Formule.

        0 0
        • Wentura  

          A RX jsou na tom jak?

          Škrtají? Brzdí líp?

          0 0
          • Honza321  

            to je právě ono co jsou RX zač a hlavně jestli je rozdíl v kvalitě OEM na kola nebo koncový prodej…Hayes Ryde taky všechny nebyly špatné

            0 0
      • rš2  

        Co je olapování pístků v třmenu? Neznám… Mám problém s tím, že zadní desky jsou (dle mého) moc u sebe a proto pořád škrtají, roztahoval jsem plastem, ale vždy hned skočí o ten pidikousek zpátky…rada?

        0 0
    • TommyS  

      Takže myslíte že má cenu kupovat kotouče a desky? Nebo brzdy budou pořád dělat takový rachot?

      0 0
    • scret  

      Stroker Rydum opravdu trva nejakou dobu nez se zajedou, treba i 500km… Stroker Traily jsem mel prefektne zajety tak po 200km…

      0 0
      • TommyS  

        Takže zatím nic nekupovat a počkat jak se zajedou po více km?

        0 0
        • scret  

          urcite… bohuzel, jak jsem psal, Rydum trva docela dlouho nez se zajedou, pritelkyne s 55 kilama je zajela asi az po mesici a az v alpach:(

          vibrace – vyzkousej vsechno co se radi, ale celkove Hayesy jsou pri brzdeni rekl bych trochu hlucejsi… zase musim zaklepat u mych Trailu, totalne pohodovy brzdy, ani jednou jsem na ne nesah, zadny skrtani, nic…

          0 0
          • TommyS  

            A co přítelkyni dělali rydy ze začátku taky takový hluk a vrzá ní?

            Ale máš pravdu uvidím co to bude dělat třeba po 500km :)

            0 0
            • scret  

              jj, tusim zadni, pak si to sedlo… celkove u novych brzd se neukvapuju, vsechno se musi zajet, sednout si.. pokud to pak ani nezmizi, je treba neco resit…

              0 0
              • TommyS  

                Jo taky mi to dělá zadní.Někde jsem četl že hydr. brzdy jsou zajety po 100km já mám 150 tak jsem se lekl že je něco špatne. Díky všem za rady.

                0 0
                • scret  

                  zalezi prave jak ktery… nektery jsou uz po 50ti km…

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Lidi, vy mě děsíte. Všichni mě přesvědčovali, jak jsou kotoučovky bezproblémové, až jsem si jedny taky pořídil a teď tady čtu takové děsivé věci. Co se na těch brzdách má zajet, nějak mi to není jasné. Sice mám kolo zatím jen ve stojanu, ale točí se to, brzdí to a nikde o nic nedře. To se jako změní, když na to sednu a rozjedu?

                  0 0
                  • scret  

                    uvidis az to projedes:) nekdo ma „kliku“ a tak nema nejmensi problemy, nekdo to musi ladit… co mas za brzdy?

                    vim ze jsi resil jestli vecka nebo kotouce… mrkni mi do profilu do kol, kdysi jsem byl zastancem vecek, dneska bych o nich vubec neuvazoval… na KHS je mam porad jeste nejpis z nostalgie a taky keramika neni spatna:)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Formule R1. S véčkama jsem problém nikdy žádný neměl, ale pomalu už na ně nic není, tak proto, hlavně kvůli kol.

                      0 0
                      • scret  

                        mi povidej, sehnat lehkou XC vidli se 100mm na vecka je dneska docela uz problem…

                        0 0
                        • Honza321  

                          jenže kdo si koupí v dnešní době lehkou vidlici na kotouče s čepy na véčka

                          0 0
                          • scret  

                            chrt… nejde o to ze by nebyla, ale vetsinou jen s 80mm…

                            0 0
                            • Evilcleaner  

                              no já nevím, že toho sida tak všichni velkoryse přehlížíte, a foxka se dá taky ještě sehnat (i když ta spíš 80mm)

                              0 0
                              • scret  

                                hod odkaz.. pokud mozno na bilou…

                                0 0
                                • Evilcleaner  

                                  tak první obchod co sjem se podíval, ale černá:

                                  http://www.kupkolo.cz/…ny_5308.html

                                  druhý obchod co jsem se podíval: (stačí vybrat danou kombinaci) http://www.bagbike.cz/…

                                  jinak jde sehnat fakt běžně, foxky už tak jednoduché asi nebudou, ale s trochou snahy by to šlo taky. třeba merida ještě nedávno dělala HFS-3000-V s Fox F80

                                  0 0
                                  • scret  

                                    dik…

                                    80mm je fakt malo…

                                    premyslim ze bych sel znova do R7 a nechal ji samozrejme opet potunit..

                                    0 0
                                • Evilcleaner  

                                  jinak, jak nad tím uvažuji tak není problém sehnat vidlici na „v“ spíše jako sehnat dobrý rám na „v“ brzdy. a dají se koupit i levnější kousky vidlic kolem 1,5kg s čepy. klasika R7 nebo First (ale obojí mi dávají smysl jen v úpravě od T-T)

                                  0 0
                            • Honza321  

                              Kolik lidí koupí Sida / Fox na disc a kolik s čepy na véčka 100:1 nebo ještě více, tak už se jim to pomalu ani nevyplatí dělat:-) A navíc všechno co jde montážně do prodeje je taky na disc…sériové kolo se Sidem na véčka nevím zda se vůbec dělá. Ale proti V-brzdám nic nemám a navíc spousta lidí co si pořídí levnější kotoučovky ocení až časem že s véčky měli minimální starosti (žádné štělování, žádné zvuky, dostatečný brzdný výkon, možnost jednoduché opravy v domácích podmínkách atd.)

                              0 0
                              • scret  

                                proste vecka se uz dnes nenosi… proc taky… proto si chci koupit vidli ted, abych mel do „zasoby“:) za par let uz nebudou vubec!

                                0 0
                  • o5majkl  

                    tak hlavně se musí obrzdit ta povrchová vrstva aby to vůbec brzdilo-ve stojanu je to v pohodě, ale když na to pak sedneš, tak to nebrzdí :) ale formule budou podle mě v pohodě-zezačátku ti to občas bude třeba škrtat, ale musej si sednout i ty dosedací plochy třmen-redukce-vidle, pak se to jen doladí a už je to většinou dobrý…

                    0 0
      • bluma  

        Traily po 200km? To mi ani neříkej, já je zajel tak po 30ti km a brzdí až až, tak snad nebudou jedovaty ještě víc, to bych si asi pěkně zalítal přes rodla :-)

        0 0
        • scret  

          zalezi kolik vazis, v jakym terenu a pocasi… ja jsem cejtil narust vykonu uz po 50km… ale tak teprv po 150–200km se to ustalilo…

          0 0
          • xshreck  

            Čau. Tak já se přidám, mám Hay Trail. Vepředu 180/z 160.

            Nevím proč ale když jedu pomalu tak pískají, někdy mi připadá že se špatně vrací pístky. Mám na nich nalétáno tak 150km. Nevím… ale je teda to pískání normální? Dřou jako kov o kov. Nevím už jestli tj normální.

            Jinak, nemá někdo zkušenost kolik km vydrží destičky? :) popř. kotouče.

            0 0
            • scret  

              desticky? zalezi na pocasi, daj se treba odrovnat pri dovoleny v alpach… ja mam porad puvodni, najeto cca 2tis.km vcetne jednech alp a poard jsou v poho…

              kov o kov mi to teda zadnej zvuk nevydava…

              0 0
            • Shooter1  

              mám taky Traily a podobné negativní zkušenosti, zatím jen dvě vyjížďky,cca 100 km, při intenzivnějším brždění vyluzují dost hrozné zvuky – dření kovu o kov, občas to drhne i když přestanu brzdit, byť se to většinou po chvíli srovná, když ne, tak tomu pomáhám dalším přibržděním, jako by se málo vracely pístky,

              navíc jsem čekal, že kotouč i destičky budou vzájemně „uhlazené“, místo toho mi přijde, že ta destička (která taky není hladká) kotouč brousí a frézuje

              0 0
              • xshreck  

                jj taky je mam trosku vydrene… asi se zeptam v prodejne co s tim

                0 0
              • Wentura  

                No ale jinak to přece nezabrzdí když o sebe nebudou dřít.

                Kotouč je kovový, v destičkách jsou obvykle kovové piliny.

                0 0
                • xshreck  

                  jj, tak prý tj normální … takže na to kašlu :) říkal že se to musí oběhat atd, až to bude brzdit celou plochou že se to srovná. Ale brzdí parádně :)

                  0 0
            • gmbiker  

              Mě taky šktrají. Servis pomohl asi na 100 km, pak se to zas vrátilo do původního stavu – ten zvuk dokaže nas…

              Dokonce jsem s něma zažil i jednu absurdní historu: ráno jedu do práce, po chodníku šla kolegyně, pomalu jsem ji dojížděl, a když už jsem byl těsně u ní, začala utíkat – že prý si mě podle zvuku spletla s autobusem, tak běžela, aby to stihla na zastávku.

              0 0
    • Babec  

      Stroker Rydy proste nejsou dobrý, tím to je. SLX je o nekolik urovni výš, proto jsou nesrovnatelné.

      Já mám XTčka a nádhera. Jinak, když jsme měl Tektro Auriga Comp, dělalo to to samé ;)

      Je to proste shitskýma brzdama ;)

      0 0
      • scret  

        mel jsi je?

        0 0
        • Babec  

          Neměl, ale brzdil jsem s nima. Má je kluk, kterýho znám a má s něma ty samé problémy co píše zakladatel. Když na ně přejdeš i třeba z těch Trailů, se kterýma jsme to porovnávali, připadá ti, že to nebrzdí. A nebylo to zamastenymi ani sjety destickami. V obou třmenech byly desticky původní a zajeté.

          0 0
          • scret  

            mas pravdu, Traily jsou opravdu jine brzdy… ale projizdel jsem SLX a o tolik lepsi jak Rydy nebyly…

            0 0
      • xshreck  

        Tak nevím, mám ty traily chvilku a nezdá se mi že by brzdili špatně … nmedokážu si představit jak brzdí teda brzdy o několik úrovní výš. Můžeš mi to vysvětlit?

        0 0
        • o5majkl  

          nejde ani tolik o brzdnej účinek, jako fungující brzdu jako celek… ale někdo už to tady podotkl-může bejt a asi je rozdíl mezi OEM brzdama montovanejma na kola k prodeji a mezi brzdama určenejma pro samostatnej prodej… vyjímka potvrzuje pravidlo :)

          0 0
        • Evilcleaner  

          traily jsou podle zkušenotí uživatelů na rozdíl od rydů v cajku. sám jsem jdny traily krátce zkoušel a byly to docela kotvy. skoro by se dalo říct že traily jsou úplně jiná brzda.

          0 0
        • Shooter1  

          špatně nebrzdí, na to si nestěžuju, jde o ty zvukové projevy … :-)

          0 0
          • xshreck  

            Tak mě by jenom zajímalo jak vyúpadaj brzdy o několik úrovní výš :-) Když se tu BaBec ohání takovejma věcma … By mě zajímalo teda jak to je podle něj :)

            0 0
        • Babec  

          .

          0 0
        • Babec  

          O Trailech sem neřekl ani slovo, takže nechápu tvůj/Váš příspěvek.

          0 0
          • xshreck  

            Nejde mi o traily, ani o nic… jenom mě zajímá jak vypadá brzda o několik úrovní výš nebo níž z hlediska mojeho laického pohledu. Pro vysvětlenou :)

            0 0
            • BigKarel2  

              Třeba nemá všechny ty problémy co jsou vypsaný v tomhle vlákně…

              0 0
        • scret  

          Traily jsou dalobyse rict opravdu jine brzdy… jiny prase, jiny desky, lepsi matros, skoro zadne problemy uzivatelu… ja doted nemal ani jediny… chtel jsem si udelat radost s jinyma brzdama, ale nakonec jsem si rekl, ze jsem s Traily uplne spokojeny, silny, bezproblemovy, citelny, zaroven nejsou ani houbovity ani ostry na pace… proste pro me zatim za jedna…

          0 0
      • R4YNE8  

        Odborník promluvil.

        SLX a RYDE jsou srovnatelný brzdy. Nemůžeš brát OEM brzdy a klasicky kupovaný. Bohužel spousta lidí má OEM brzdu z kola za 20k, to se potom nedivím.

        0 0
        • Babec  

          Proč ty narážky o odbornících? Není to zbytečný?

          Neříkej/te, že mezi brzdným účinkem i těmi zvukovýmy projevy v brzdách SLX a Stroker Ryde nepoznáš/te rozdíl.

          0 0
          • BigKarel2  

            Máš rech, ty SLX sou úplně jinle…ty Rydy sou prostě krámy…

            0 0
          • R4YNE8  

            Je to zbytečný stejně tak, jako psát o něčem, co nevyzkoušíš a klameš další lidi. Beru, když někdo napíše konkrétní závadu a zkušenost, ale ty si je nejspíše nevyzkoušel, házíš je do jednoho pytle s nebrzdícími Tektro Auriga Comp.

            Jasně, Strokery Ryde nejsou žádný high-end a ani si na něj nehrají, ale špatný rozhodně nejsou. Alespoň běžně koupená.

            A co se týká vrzání, tak u nás jeden biker má brzdy od Shimana (model 486) a přál bych ti je na kole. To je nefungující brzda stejně jako Tektro.

            0 0
            • BigKarel2  

              ááá já je mám víš…A :D A nedělaj zvuky žádný!

              0 0
              • BigKarel2  

                A vlastně tak celkově fungujou…líp než sem čekal…Ale to je debata vo ničem…Sou tu odpůrci i příznivci obojích brzd…A každej bude hájit ty svý koňe…

                0 0
          • R4YNE8  

            Zatím jsem rozdíl poznal jen u brzdy Avid Elixir CR a 5.

            Ty jsou vážně učinější, hezčí, ale SLX určitě ne. Srovnatelná brzda s Rydama.

            0 0
            • BigKarel2  

              No jó..možná brzdnym účinkem…ale spolehlivostí a bezzávodovostí atak…to asi těžko…

              0 0
              • R4YNE8  

                Rydy jsem jezdil 1,5 roku a chodily dobře.

                Nikdy jsem s nima neměl problém. Asi jejich jediná negativní vlastnost je seřizování pák od řidítek, kdy se po každém vyndání kol musela štelovat pomocí imbusu. Jinak brzdný výkon slušný a údržba minimální.

                Ještě jednou zdůrazním, že jsem neměl OEM!

                Jinak srovnáváš brzdu za 2000,– (486) a brzdu za 3000,– (Ryde). Na tom taky něco bude. Navíc jsem dřive Strokery Ryde kupoval za 4000,– , takže cena je teď velice dobrá.

                0 0
        • Babec  

          Jinak R4YNE8y, kolik už mají letos Superior Riders? Fakt mě to docela zajímá (o kolik jsem pozadu), takže jestli to nemáte utajený, sypej čísla :)

          0 0
    • 1460  

      Ja by som mal otazocku k tymto brzdam

      mam ich na meride trail tfs 400d

      Ide o rozpernu pruzinku. Podarilo sa mi ju zlomit a myslel som si ze ona sa dodava s platnickami..ale na moje prekvapenie nie. Znamena to ze nie je potrebna? Od vyrobi som ju tam mal, ale na druhej strane platnicky drzia o piestik aj magnetom.

      Ako to teda vlastneje? a kde ju pripadne viem zohnat?

      0 0
    •  

      Tak je mám na novým bajku a jsem ZOUFALEJ. Cinkání je mi víceméně ukradený, to se stává, ale to šoupání… Během čtyř dnů jsem je už asi šestkrát seřizoval, První den nádhera – povolit šrouby, zabrzdít, utáhnout šrouby. Potom to začlo i tak šoupat,– zase seřídit, ale už to nešlo tak dobře. Včera jsem se znechuceně vrátil z vyjížďky dřív, když mi uprostřed cesty začaly nechutně přibržďovat a se zmrzlýma rukama jsem to prostě nedokázal srovnat. Dneska už jsem vyjel s trvalým třením, že se to třeba urovná.

      Poslední pokus o seřízení asi před deseti minutami – katastrofa. Desky se střetávají kde chtějí a třmen by potřeboval upevnit o notný kus mimo – při plném brzdění se úžasně ohýbá kotouč. Na obou brzdách se jeden z pístků téměř nevrací.

      Já nevím, to jsem tak neschopnej, nebo ty brzdy tak neskutečně shitózní? Zrovna když už začaly konečně brzdit a dneska mě přední dokonce při nepozornosti přehodila přes rodla… Co se s tím dá dělat?

      Nerad bych je hned zahodil. Když je reklamuju, maximálně mi je seřídí, aby pět minut fungovaly, nebo vymění za ty samé, které to začnou dělat znovu.

      Dají se nějak změnit v normálně a TRVALE fungující brzdy? Klidně i za peníze a klidně i nějakým zoufalým způsobem, ale tohle je děs.

      0 0
      • Georrge  

        já s něma nemám jediný problém… přední kotouč mi sice občas taky začne slabě škrtat ale to jen proto, protože je mám blbě seřízený a vzpomenu si na to vždy až při vyjížďce a to se mi v tom nechce hrabat. Říkáš ale že se ti nevrací pístky, takže problém bude asi tady. S tím ti moc neporadím, vím že se tu řešilo přebroušení pístků, namazání brzdovkou a rozpohybování a další triky.

        0 0
      • Vegan  

        nejspis vyschlo mazivo pistku (specialni vazelina na brzdy co pouzivaji brzdovou kapalinu DOT ). Takze postup nasledovny vysunout pistky a touto vazelinou je promazat pak zatlacit zpet znovu vysunout otrit spinavou vazelinu a pak namazat znovu zatlacit a setrit vazelinu co zustane na povrchu. Obcas to delaji kazde brzdy shimana se daji resit silikonovym olejem a brzdy z DOTkou zase touto vazelinou pac brzdovka je ridsi a namazat to ji byva kratkodobe reseni. Koupit ji muzes trebas TADY

        0 0
        •  

          Mně přijde, že Ryde to dělají nějak moc často nějak moc lidem. Opravdu je to tak banální příčina? Nechci brzdy, které nic nevydrží, obzvlášť když ani brzdný účinek není nijak oslňující.

          0 0
          • Vegan  

            Ryde a vubec Hayesy maji problem v tom jak maji tesneny pistky, je tam proste „moc“ navolno pri srovnani napriklad s Avid Elixir ( samozrejmne je to rozdil v setinach mm ), kdyz na ten pistek polozis palec tak zjistis ze vnem je jakobi malicka vule a diky tomu jsou na tohle nachylnejsi, ale servisovat takto se musi kazde brzdy ktere se obcas dostanou do terenu a pokud jim tam to kolo stema brzdama na prodejne dlouho stalo tak mazivo proste vyschlo (na omak jakoby zvoskovati ). Dulezite proste je to poradne ocistit ty pistky ( nepouzivat ale drebas agresivni lih atd ) a pak poradne napatlat a pokud se ti jeste nezadrel tak to urcite pomuze.

            0 0
          • drsnej márvin  

            Já je mám na kole taky a štelovat sem je z počátku taky musel. Taky sem si myslel, jak je to jednoduchý, zabrzdit a dotáhnout. Jenže ty podložky pod šroubem nemají rovnou dosedací plochu, takže se při dotažení třmen hnul a stálo to za kulový. Takže teďka holt nebrzdím, ale dívám se do třmenu a rovnám ho podle mezery mezi deskama a kotoučem. Dotahuju potom postupně oba šrouby na několikrát než je dotáhnu úplně. Ale jinak sem neštěloval ani nepamatuju.

            A jakpak myslíš to, že brzdy nic nevydrží ??? Taky píšeš, že si letěl přes řidítka, tak v tom případě seš trochen v kolizi s tvrzením o brzdném účinku !!!??? Každopádně si musel udělat asi řádnou jezdeckou chybu nebo možná vidla na tvém kole stojí za houby, nebo ji máš seštělovanou moc natvrdo, protože jinak to nechápu. Podle mě brzdí Hayesy parádně, i když srovnávat to můžu jen s véčkama.

            A co sem tady tak registroval, tak asi každej může padnout na blbý kus nebo není znalý věci, protože se tady nadávalo na spoustu jiných brzd, nejen na Hayesy :-)

            0 0
            •  

              Taky jsem je srovnával radši opticky než samovystředěním, každopádně teď je mi to už jasný, ty pístky se prostě nevrací. Je to vidět krásně na obou.

              K brzdnému účinku – ano, přehodily mě, ale to mě přehodí i trochu lepší véčka. Na hydraulické kotouče mi ten účinek stejně připadá trochu mdlý.

              Asi se jen špatně vyjadřuju. Každopádně třmeny půjdou do servisu.

              0 0
              • Georrge  

                no a co si od hydraulik čekal? Že tě budou se 160mm kotoučema házet přes rodla z 60km/h když budeš páčku lechtat jedním prstem? Jestli ti nevyhovuje brzdná síla, tak vyměň kotouč nebo otřesné originální desky. Kvalitní véčka ti opravdu budou brzdit stejně, ale ten komfort, dávkovatelnost a cit v páce ti nenabídnou. Mám dvě kola, jedny s ryderama, druhé s levnými V. Postavit na přední to umím na obou, ale u těch V nevím jakou silou budu brzdit protože tam je skoro nulová odezva.

                Jinak dej je do servisu, evidentně máš nějaké divné kusy, už i kvůli tomu zatvrdlému šroubu u desek.

                0 0
                •  

                  Rozhodně jsem čekal alespoň nějaký posun. Ale uvidíme, zatím jsem s nimi najezdil 5 dní pokaždé v mokru/blátě/zimě a také jsem je pokaždé myl, takže jim asi moc nepomáhám se rozbrzdit. A do servisu půjdou, už jsem napsal prodejci, jak je to se zárukou a tak.

                  0 0
                  • Vilém  

                    S tim mytim nedelas dobre.

                    0 0
                    • Vegan  

                      jj todle brzdam moc dobre nedela teda spis vubec

                      0 0
                      • Georrge  

                        ale blbe to pak brzdi nez se to trochu osoupe… aspon u me.

                        0 0
                        • Vegan  

                          no hlavne kdyz se pouzije nejaky cistici prostredek tak odmasti pistky respektyve odplavi se mazivo a to se pak tem pistkum blbe chodi… :-/

                          0 0
                          • Georrge  

                            aspon tu bude dalsi thread na tema jebou se mi hydry :D

                            0 0
                          •  

                            Jestli to je nejak na me, tak te ujistuju, ze moje myti znamena bajk ve vane a osprchovani nejvetsiho humusu z prevodniku a stredu. Brzdy se mozna tak namoci jako pri desti.

                            0 0
                            • Vilém  

                              Z toho jak jsi to napsal, nebylo zrejme, zda je rec o celem kole nebo brzdach. Nedavno tu totiz taky jeden byl, co si stale stezoval, jak mu nebrzdi brzdy a nakonec z nej vypadlo, ze je po kazde vyjizdce umyva (rozumnej brzdy).

                              0 0
                              •  

                                Jsem myslím četl. Ale né, to nedělám :)

                                0 0
                          • Vegan  

                            Nebylo to na tebe bylo to jako reakce na nastolene tema, kdyz vim, ze nekteri jedinci miji kolo tak peclive, ze nezapomenou nastrikat napr cyklostar primo do brzd todle udelaji 2× – 5× pak zadreny pistek je na svete.

                            0 0
              • drsnej márvin  

                hmmm jestli se ti nevracjí pístky tak si možná padl holt na blbý kus :-(

                0 0
                •  

                  Ale těch blbých kusů je koukám docela velké procento. No nic, nějak to vyřeším. Zatím mě to šoupání jen tiše rozčiluje.

                  0 0
      •  

        A ještě jedna možná pitomá otázka – U Ryde jsou obě desky skrz propojený za takové ouško, ja? A to ouško má na jedné straně 2,5mm inbus, ja? A ten inbus je normální pravý závit, ja?

        0 0
        • Vegan  

          Myslim, ze je tam klasicky zavit, ale uz si to nepamatuju.

          0 0
          •  

            No, pokud ano, tak to na mých třmenech utahovalo nějaké hovado. Protože mi to prostě nejde povolit, ať rvu jakkoli kamkoli.

            0 0
            • Georrge  

              je tam normální závit, a jestli to máš trochu zadřený tak asi budeš muset zabrat… moc to pak ale nedotahuj, je to zbytečný a na funkci to nemá vliv, a vypadnutí se neboj od toho tam je ta závlačka.

              0 0
              •  

                Ano, zabral jsem – a ohobloval inbus dokulata. To snad utahovali náhonem z traktoru !

                0 0
                • kycis  

                  Ty vole, z druhy strany toho sroubu je pojistnej krouzek, kterj musis nejdriv sundat!!!!!!!!

                  0 0
                  • Georrge  

                    ten povolení vůbec nebrání ;) brání jen vypadnutí šroubu

                    0 0
                    • kycis  

                      Nebrani to povoleni tak o pul otacky, pak uz to jde vazne ztuha :-D No kazdopadne si myslim, ze by se mel TouTou mrknout, jestli to nerve pres ten krouzek…

                      0 0
                      • Georrge  

                        tak nevim jak to mas ty ale u me tech otacek muzu udelat hodne. A myslim ze ta malicky krouzecek by driv uletel nez by sis vubec vsimnul ze to tlacis prez neho :) je tam fakt jen proto aby se ten sroub nevytrepal za jizdy a pri brzdeni ti nevyletely desky ven. To by totiz nebyl vesely pohled :)

                        A vem na to poradny imbus, ne ty sracky co se hned vyzvejkaj, to je pak jasny ze to s tim nepovolis :)

                        0 0
                  •  

                    Hele, Toutouovi je sice 16 let, ale úplně blbej snad není ;-)

                    0 0
                    • kycis  

                      Mozna by ses divil, kolik komponentu uz zarvalo kvuli „naprosto jasny“ veci, kterou nekdo prehledl:-D A s vekem to nema co delat, ani jsem si nevsiml, ze je ti 16, spis s momentalnim dusevnim rozpolozenim opravujiciho. Takovy sroub na spodku nohou starsich Manitou vidlic, co mel opacny zavit, by mohl vypravet… A opravy strzenych zavitu vsude mozne se tu taky resi celkem casto. To „ty vole“ jsem nemyslel jako urazku, ale jako vykrik zoufalstvi ve snaze te zastavit.

                      Jinak ted uz asi jenom vzit sikovky, chytit hlavicku sroubu, zmacknout co to jde a vsi silou zabrat…

                      0 0
                      • kyl  

                        Jo,maximálně ho ukroutí..

                        0 0
                        •  

                          Krásnej důvod proč ty brzdy zahodit :) Sikovky nemůžu najít, napadlo mě to už včera :(

                          0 0
                          • kycis  

                            Jeste bych tam kapnul do zavitu malinko nejakyho uvolnovace, ale bacha at si nezamastis desticky!

                            0 0
                          • kyl  

                            Vem si nějako železnou kulatinku nebo něco podobného,nažhav to nad plynem do červena a přilož na hlavu šroubu,teplem to v závitu zapracuje.Můžeš tam dát pak i něco na uvolnění,Wédéčko nebo něco podobného.Naklepni do šroubku odpovídající torx bit a skus povolit.Siky bych si nechal až jako poslední možnost.

                            0 0
                            •  

                              Já ještě před těmihle všemi možnostmi zkusím jednu – reklamovat :).

                              Nejsem povinnej se párat s brzdama, které úplně nové nefungují a ještě je někdo utáhl jako prase.

                              0 0
                              • Vilém  

                                Tak ozvejkanej imbus budes reklamovat tezko.

                                0 0
                                •  

                                  ožvejkal jsem klíč, nikoliv šroub … On to teda byl klíč asi dost nevalné kvality, ale stejně :)

                                  0 0
                      • Vilém  

                        Ten sroub u manitou ma zavit normalni, akorat se povoluje zasroubovanim, coz muze leckoho zmast.

                        0 0
                        •  

                          Eh, to myslíš jako vtip, ne? Co by znamenalo „opačný závit“ jiného než pravý/levý závit?

                          0 0
                          • kycis  

                            Napsal jsem to spatne, Vilem ma pravdu, oba dva myslime toto krok 3. Prece jen uz je to dlouho, co jsem se vrtal v nejake Manitou a pamatoval jsem si, ze tam byl tenkrat nejakej chytak s povolovanim sroubu a dost lidi na to doplatilo.

                            0 0
                        • Jenda  

                          copak zmast ale jak to nasere kdyz to clovek prerve :-) jsem tenkrat dost ocenil ze bydlim kousek od progressu :-)

                          0 0
      •  

        Tak se mi povedla zas jednou suprová věc. Dneska se mi konečně dostal do ruky kvalitní 2,5 mm inbus, takže jsem se rozhodl, že konečně zkusím sundat ty desky ze zadního třmenu a namažu pístky. (Málo se vrací, někdy vůbec, často šoupou)

        Desky šly dolů, všechno v pohodě, pístky jsem oba dva namazal Silkalem, metodou jeden zablokovat a druhý mazat, potom jsem je oba uvolnil a chvíli s nimi pumpoval, nakonec šroubovákem roztáhl, zkontroloval jestli nejsou nakřivo, nasadil desky, vrátil na kolo, chtěl vystředit a ŠOK . Desky se sice už vrací, ALE – páka má chod snad 4 cm, měkký a neskutečně „žvýkavý“. Jakoby v systému byla polovina kapaliny a polovina vzduchu.

        To se mi je povedlo zavzdušnit? Pístky mi nevypadly a vysunoval jsem je dost málo.

        Naštěstí je to zadní, takže případné servisování můžu odložit, ale naštve to.

        0 0
        • Georrge  

          v jaké poloze jsi se v tom hrabal? Neměl jsi kolo otočené na řidítka? To se hydry potom zavzdušňují, mě se to naštěstí nepovedlo.

          0 0
          •  

            Nene, kolo stálo normálně na svých a třmen jsem jen uvolnil a držel v ruce. Pěkně mě to štve… že by ty pístky při větším vysunutí už netěsnily?

            0 0
            • Georrge  

              a ani po nekolika (treba i hodne) zmacknutich se to nespravilo? Protoze kdyz takhle roztahujes pistky, a pak s nema manipulujes na stridacku, a zase roztahujes tak se brzda rozsteluje a musis pak nekolikrat zmacknout packu, aby se do systemu napumpovala kapalina, vymezily se vule a brzda chytla normalni chod paky, ale vetsinou staci 3–5× zmacknout paku… asi se ti tam nejak dostal vzduch no…

              0 0
              •  

                Zmacknuti bylo uz asi 50, a nic. O tomhle srovnavani samozrejme vim.

                0 0
        • Vegan  

          No tak pokud si brzdu z DOTkou namazal silikonem tak ti gratuluji ke zniceni tesneni… brzdy s DOT se mazou http://www.kupkolo.cz/…SE_5942.html . Mineralni olej ( brzdy co se mohou mazat silikonem ) maji jine PH nez brzdy s DOTkou a tomu jsou uzpusobena i tesneni a to co delas ty je nici. Pak proste netesni… koukni zda ti to u prasete ted netece.

          0 0
          •  

            To mi pripada jako nejaka hloupost. O Stroker Ryde uz jsem cetl mnohokrat, ze pistky staci promazat silikonem. Nikde ani slovo, ze by jim vadil.

            0 0
    • michalrysina  

      Nebudu zakládat nové téma. Ale dnes jsem si všiml, že zadní brzda, tedy spíše páka se nevrací tak jak by měla. Přední když pustím tak cvakne o kov a je tam kde má ale zadní nemá tu sílu se vymrštit a nevrátí se úplně na konec. Je možný že je tam bublina? Nebo někde utekla kapalina? či je to normální díky za rady

      0 0
      •  

        Stroker Ryde má někdy ten problém, že se zadírá pístek v páce. Bohužel to je docela ******* na domácí opravy.

        0 0
        • michalrysina  

          Tak to budu přesně mít já…Je to velkej problém a mám s tím jít do servisu nebo to ničemu nevadí?

          0 0
          • Georrge  

            no asi se to bude zhoršovat a pak se může stát že ti bude brzda přibržďovat… jak dlouho je máš? Občasný servis neuškodí

            0 0
        • buba CZ  

          Dostává se tam prach s vzdušnou vlhkostí.Stačí ten pístek v páce prostříknout mazacím sprejem a bude makat jako dřív.Vyzkoušeno u mě :-)

          0 0
          • michalrysina  

            Takže třeba nějakým WDčkem a bude to ok?

            0 0
            •  

              WD NENÍ MAZADLO!

              Mazadlo je třeba silikon. Ale ten by prý nemusel mít rád těsnění na DOTku… povídal tuším Vegan

              0 0
              • Georrge  

                tak vystrikat brzdovkou :D

                0 0
                • Vegan  

                  JJ Brzdovka je idealni a ano silikonovy olej ma jine PH jak DOTka je to stejne jako by nekdo do brzd pro DOT dal mineral ( stejne PH jako silikon ). Jinak se dela i spesl vazelina na brzdy jez pouzivaji DOTku u aut se to pouziva bezne a maj to v kazde mototechne…

                  Ale narovinu k tematu pokud mas kolo mesic a brzdy jsou nove tak reklamuj reseni mazanim neni reseni, ale jen prodluzovanim umiraciho procesu na konci ktereho je nevratne vydreny pistek v pace to jest osobni zkusenost s Hayes stroker.

                  0 0
      • scret  

        postupne se ti to bude zhorsovat, je to jen otazka casu, kdy nakonec dojde k vydreni pistku a paka se prestane definitivne vracet… K cemuz momentalne doslo u predni brzdy me pritelkyne, tyden pred dovcou, super…:(

        Jinak stava se to bohuzel prevazne jen u Rydu… Traily byvaji ok…

        0 0
        • Vegan  

          i na Trailech se to stava :-/ Musi se vymenit vnitrek paky a pak to zase chvili drzi. Da se tam jeste kudmasi nacpat nejaka vazelina aby se to mazalo i z druhe strany nez je brzdovka, ale ta se stejne casem vytrati. Hayes jsou proste smejdy.

          0 0
          • michalrysina  

            Nevim jestli se me to zdá ale něco jsem tam stříknul a chodí to zase perfektně tak snad nebude další problém

            0 0
          • scret  

            ja mam Traily, kamos Carbony (Traily jen s karbon.pakou navic) + jesta par trailu v mym okoli jezdi, s zadnymi problem neni…

            0 0
    • ryb1ck4  

      Ahoj, oživím téma- jaký 180mm kotouč (6děr) dopředu na tyto brzdy, s jakými máte nejlepší zkušenosti? Originál Hayes V7 se mi v Pze nedaří sehnat. Předem díky

      0 0
      • xshreck  

        máš 160ku? Mohli bysme udělat change … mám tu dvě nebo tři 180 a hodila by se mi 160 :) ještě jednu potřebuju na zimáka…

        0 0
        • ryb1ck4  

          V zásadě ano, napíšu Ti email :-) A mimo téma, co tam máš za adaptér? Předpokládám PM/PM. Díky

          0 0
          • xshreck  

            adaptér bude problém, ten si musíš sehnat jinde :) tohle potřebuju na vznikající kolo, takže adaptér na 180 kotouč is/pm budu potřebovat. PM PM mám na rebě :) a ještě špatný, protože mi ti ocasové tady u nás neumí ani dát správný adaptér .)

            0 0
            • ryb1ck4  

              To chápu, spíš mi šlo o výrobce, abych šel na jistotu a nemusel nic složitě vybírat ;-)

              0 0
    • Georrge  

      tak se to nepovedlo, pístky chčijou dál, chod páky se ještě zhoršil… píst v páce se nechce vracet, nejspíš bych ho musel namazat brzdovou vazelínou, kterou v okolí nemůžu sehnat a v servise mi řekli, že se to nedělá, že se písty mažou brzdovkou, což by měly. Ale dře to. Navíc po nasazení desek, kotouče a napumpování je chod páky asi půl centimetru… Ale aspoň už pístky chodí rovnoměrně :D nemá někdo na prodej RXka?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.