Chci se zeptat, jaký rozmět pneu na ráfky 559×16,6.
Do teď jsem používal vzorek do terénu, rozmět 26×2,1.
Teď chci co nejhladší pouze na asfalt. Jaký rozměr jde na ty ráfky dát? A máte nějaké doporučení na hladké pláště? Díky moc.
Chci se zeptat, jaký rozmět pneu na ráfky 559×16,6.
Do teď jsem používal vzorek do terénu, rozmět 26×2,1.
Teď chci co nejhladší pouze na asfalt. Jaký rozměr jde na ty ráfky dát? A máte nějaké doporučení na hladké pláště? Díky moc.
Půjdu ted do crossmarku, čekam zazraky :))
jezdim uz rok, loni 120tpi kevlar, ktery jsem riznul, ted od ledna UST a jsem spokojen na 100%
Jezdím Continental sportcontact 1,3 a teď jsem si koupil Maxis detonator 1,5 a ten se mi zamlouvá více.
Schwalbe Kojak 26×1.35
no tak nejhladší plášť na horáka je dle mne Kojak, už ten název evokuje hladký povrch ála detektiv Kojak :)
Pak je taky Ritchey Tom Slick 1.4" nebo skoro žiletka 1.0"
a jeste je od Authoru tadytreba
Čekám na Kojaky. Taky se mi nechce RR ničit jen na asfaltové výlety, protože jinam to moc nejde.
a co ten rozměr ráfku 559×16,6? Je možné na to dát jakoukoliv šířku pláště?
Jezdil jsem Conti SportContact 1,6" a bez problémů. Naprosto neprůstřelný plášť, navíc do něj šla vecpat normální duše na 2,2" plášť :)
Potvrzuju zkušenost jak s pláštěm, tak s nacpáním klustých duší :)
Mně se líbí třeba vlaštovky sammy slick v rozměru 2,1"
Zdarec, občas obuji Schwalbe Marathon HD. Jsou v rozměru 1,5 a 1,75. Nechají se nahustit až na 6 barů. Jedou skvěle, i při velkém náklonu jsem bez obav. Vyšší je ovšem cena. Ale myslím si, že pokud je neříznu a podobně, tak na nich najedu hodně. Koupil jsem je ovšem na dovolence v Rakousku a dal jsem za ně podstatně méně.
Sakra, to je možností :), tohle ani neznám, taky sháním hladké pláště, uvažoval jsem o Kojaku, ale v šířce 2.0 kvůli pohodlí, těch 1.35 je na mě už moc úzké a teď se nabízí ještě tohle, těch 1.75 se zdá dobrý jako kompromis a vypadá to, že to snese i vodu na silnici.
Jsem pořád přemýšlel co to je za model HD a on to má být Marathon Racer.
Racer s Kojakem patří k tomu nejrychlejšímu. Pokud někomu stačí objem, který je u Racerů dostupný, tak dobrá volba.
Nenapsal jsem to označení Racer. Jedou opravdu dobře. 1,5 palcovka má nějakých 350g a při šesti barech to kolo jede jako žiletka. Spolu s tvrdými výplety nemá cenu probírat pohodlí. I manželka si je pochvaluje. Jela na nich silniční Sella Ronda se odjezdem i cílem v Ortisei a věřím, že jí uspořily energii.
Conti SportContact 1.3" a spokojenost :)
Jinak se mi libil Ritchey Tom Slick, ale kdyz jsem to kupoval, tak nebyl dostupny…
Já bych úplně hladké nechtěl.
Na sportcontactu 1,3 mám najeto cca 5000 a ještě asi dost vydrží. Dokonce i několik lesních cest jsem na nih projel. V mokru na asfaltě nekloužou a v lese se to dá.
Ale už jsem chtěl širší a vyšší plášť a tak jsem zkusil koupit ten Maxis Detonator. Konstrukcí někde jinde než Cotni. Ty jsem nemohl na ráfky skoro dostat a obyčejnýma montajznama je to nemožné. Ty by praskly. Naproti tomu Maxis jde pěkně jen rukou. Váha není o nic moc vyšší. Vzorek je na Maxisech hlubší a tak jsem zvědavej jaká bude výdrž a odolnost. To se dozvím až je projedu. Jinak Contíky jsem měl za těch 5k 3 defekty. jednou to byla větévka, pak kamen a jednou jsem cvaknul když jsem měl asi jen 2,5 bar.
Jezdil jsem kdysi a sammy slick a ten je odolnej hodně, ale nejede a nevydrží tolik co ty slicky. Zakládal jsem na něj zde vlákno.
Ono to je jedno. Pokud to má jet opravdu skvěle, tak stejně se nesmí vzít plášť, který má příliš materiálu a zejména odolnější ochrany proti defektům. Ty pak nejedou a to, že to jsou slicky je nijak nezachrání.
Navíc dost těch turistických plášťů má jak ne zrovna nejrychlejší směs, tak i horší kostru pláště.
Sportcontact je takový střed. Slušná kostra, ale pořád se spomalující ochranou proti defektům. A taky je na danou šířku pořád pěkně těžký.
Detonator detailně neznám, dle krátkého zkouknutí vypadá docela dobře (verze s kevlarovou patkou a dual směsí).
Ověřil jsem si to teď na Marathonech Supreme. Ty jedou slušně. Hmotnostě taky takový střed, pořád mají ochranu proti defektům, která je dělá o něco těžší a trochu je spomaluje. Aspoň je to méněspomalující typ (od ročníku co má HD speed guard).
Když ale srovnám Supreme x Super moto, tak Super moto jedou daleko lépe. Taky ale nemají žádnou ochranu proti defektům a hmotnost je v reálu téměř stejná při velkém rozdílu objemu (2" x 2,35").
Pokud nebudu mít časem problémy s defekty na Super moto (uvidíme, zatím v pohodě, ale najeto děsně málo, jen 300km), tak za mě nejlepší slick-skoro slick na bike.
On právě sammy slick má také nějakou defekt ochranu. Za ty prachy už bych jej nebral, ikdyž vysloveně špatnej nebyl. Hlavní výhoda byl, že se dalo s ním projet takřka vše. Určitě jako univerzál lepší bude nějakej mataron.
Mě už i ta rychlost/pomalost je putna. Letos prvně jezdím a sleduju hodiny a tak jestli budu mít průměr o 5km/h (extrém) mi vůbec nevadí, alespoň nemusím pořád vymejšlet dlouhé trasy:-)
Pokud to je cílem hlavně trénovat, tak je jasné, že to je o hodinách a ne o rychlosti.
Když už ale jedu převážně asfalt, tak by to mělo jet aspoň trošku slušně. Už stačí, že jsem opustil definitivně z více důvodů silničku, která byla pořád ještě znatelně rychlejší (díky aerodynamice) i když se rozdíl při použití Super moto už snížil na dost malý rozdíl (už se snižuje až někam na 5–7% pro moje ježdění).
Naštěstí nejsem tak nadupanej a aerodynamika mi nebrzdí až tolik jako by brzdila na stejném kole výkonější jezdce.
Super moto bude skvělý „hákovací“ plášť :-) Valivý odpor vynikající a aerodynamiku vyřeší výkonější tahoun :-)
Na předku Continental Grand Prix 26×1 1/8 a vzadu Continental SportContact. Na tom GP mám najeto přes 7500km a žádný defekt, má dokonce i body opotřebení pláště (TWI u aut) a podle nich ještě dlouho vydrží. SportContact je slabší.
Continental Sport Contact. Mám ich na zimáku a jazdí to rýchlo.
Obnovuju tema, poskladal jsem si MTB 26 na jezdeni hlavne po asfaltu (95%)+ obcas sotolina (5%). Nyni tam mám nahozene pouzite Schwalbe Fast Fred 2.0 a s nim kolo jede paradne lehce a rychle. Jakou byste doporucili alternativu na toto jezedeni aby to jelo stejne dobre, bylo relativne pohodlne (rozmery 1.7 – 2.0) + bych ocenil trochu vyssi odolnost proti defektum (fast fredy jsou na tom dost bidne). Uvazuju nad Schwalbe Road Cruiser, Land Cruiser, Silento Reflex , Citizen Reflex, Hurricane, Continental City Ride II Reflex, Maxxis Detonator,Rubena Shield V81, Continental Town Ride…
continental double fighter !
mám kevlarové Kojaky 1.35, předtím Furious Fred 2.0, s Kojaky dosud nemám jediný defekt, běhoun je silnější než u FF, FF působí jako papír, váhově jsou pak tyto Kojaky srovnatelné s FF (kolem 300 g), jinak poměr asfaltu budu mít v dnešní době kolem těch 90 procent, jediné, co mi moc „nevoní“, je kočičí dlažba, ale o pohodlí může mít každý jiné představy :)
A ktery z tech plastu jede pocitove lip po asfaltu, Po Kojakovi ale v dratu jsem se taky dival, ale bral bych urcite 2.0.
Tak na tuhle kombinaci povrchů bych zrovna doporučil cyklokrosku. Kolega si koupil tohoto Kubíka s kotoučema, pláště RoR a chrochtá si. Pravda, té šotoliny najede víc. Ale chápu, že poskládat obyč. 26" (popř. ze zbytkových dílů) vyjde levněji.
Potrebuju co nejlehci prevody, tak proto 26 kola.
Hele a proc si kupujes horaka kdyz si pak na to cpes silnicni plaste a delas z toho silnicku.Tak si kup silnici nebo crosse.Je to zajimavy ale vetsina lidi bez premejsleni si koupi automaticky bajka a pak stejne jejich styl jezdeni je ten ze drhnou vyasfaltovanou stezku a obcas max.polnacku.Zvlastni.
WTB nano race kevlar malý vzorek univerzály a váha okolo 550 g