Ahoj,přemýšlím že na jaro pořídím druhý pár MTB kol,dám na něj silniční kazetu a úzký hladký pláště.Máte někdo stímhle tuningem zkušenosti,hlavně co se týče délky řetězu,seřizování hazky a podobně?Za každý nápad a inovaci děkuju.
Ahoj,přemýšlím že na jaro pořídím druhý pár MTB kol,dám na něj silniční kazetu a úzký hladký pláště.Máte někdo stímhle tuningem zkušenosti,hlavně co se týče délky řetězu,seřizování hazky a podobně?Za každý nápad a inovaci děkuju.
řetěz to pobere, není tam žádný jiný převod – kazeta má jen menší rozsah. Seřizovat dorazy přehazky sem taky nemusel.
Přehazovačka ani řetěz by neměl mít problém. I na horských kolech je přece vzadu jedenáctka, takže i „silniční“ jedenáctku poberou bez problémů, akorát rozdíly mezi převody budou menší, což je na silnici vlastně výhoda. Ani seřizování by nemělo být nutné, pokud se zachová stejný počet pastorků. Na druhou stranu furt to bude jen MTB s úzkými plášti s nevhodným posedem na delší trasy po silnici a nejspíš i moc lehkými převody (44/11 mi příjde na silnici jako opravdu málo). Jestli by nebylo lepší pořídit si nějakou starší, úplně obyčejnou silničku, která bude na silnice vhodnější než bike.
lehčí převody pocítíš max. ve sjezdech. Jestli se ti převod 44–11 zdá po rovině moc lehkej, smekám před tebou…
To je tak pul na pul. Par treninku jsem objel s klukama na biku (zniceny zad kolo na silnicce pri kolizi s autem) Bylo to naprosto v pohode, ale z kopce se musis hned na horizontu za nekoho zahaknout jinak nemas sanci a ujedou ti..
jo to je jasný, ale jinak opravdu není žádný problém. Vytrvalost po rovině 30km/h převodem asi 44–15, při 44–11 bych už asi měl dost :)
Nezapomeň, že když dáš na horala uzké pláště na silnici, tak budeš mít menší průměr kol než na silničce a na jedno šlápnutí ujedeš menší vzdálenost, než při srovnatelných převodech na silničce.
jistě, jenomže já mám zapletený diskový náby do silničních ráfků, silniční pláště 23mm (stelvio plus), což je o rovné 3cm větší obvod kola než s RR.
Tak až teď jsem se podíval do profilu a vidím:)
Rozhodně je dobrý dát si pozor na to, aby oboje kola měly stejně široký ráfky… protože když zároveň s výměnou kol ještě šteluješ brzdy a případně montuješ magnet tagometru, vyjde to skoro nastejno jako ty kola přezout :-)
Jestli máš kotoučovky, můžeš naplést silniční ráfek a získáš tak těžší převody(větší průměr)
Superior bude od jara nabízet za slušnou cenu tzv. COMBO WHEELS. Jedná se o zapletená kola na ráfcích 622mm a kot. nábojích. Pokud si koupíš horáka na kotoučích, tak to bude jako tréninková verze na najíždění kilometrů po silnici. Bude to včetně kotoučů, plášťů a sil.kazety.
Nooski to vystihol dobre. Môj názor na univerzál je už dlhodobo takýto:
Každý univerzál stojí za hovno. Na cestu cesťák, do hory horák – teda ak si chceš vychutnať jazdu.
Trekový bike by som nekúpil, ani keby mi na krk stupili. Predstav si tlupu cesťákov keď je medzi nimi zamotaný jeden trekový. Nestíha, lebo má väčší odpor.
A teraz si pedstav tlupu horákov a medzi nimi jeden trek. V zjazde v zlom teréne sa ide zahlušiť.
Nechal jsem se ukecat na 175km vyjížďku s žiletkářema. Zkoušel jsem kvůli tomu 1,75" sliky. Jezdil jsem na nich asi týden, ale nezvyk jsem si. Cítil jsem se na nich hodně nejistě. Špatně to zatáčelo i brzdilo. Nakonec jsem to odjel na Karmách a nemyslím, že bych byl kvůli tomu pomalejší. Spíš mi vadily převody. Šlapu sice hodně frekvenčně, ale z kopce jsem občas prostě neuvisel.
ty silničáři nemohli jet naplno jinak by tě sklepali max po 10kilometrech…
Jak který. Bylo jich tam pár stovek, takže každej si našel tu svojí výkonnostně spřízněnou skupinu. A občas byl kopec, kde jim chyběly převody, takže se to dalo.
mno tak to je potom jiná :O)
Brácha a pár kámošů to tak přesně udělali- kola s slijtama a dozadu silniční kazetu, aby na své cykloexpedice nemuseli na dosud preferované silničce a co já vim, tak jen vždy vymění ta kola a štolovat nemusí nic… Já na to mám crossa..
Jo, ale dbali na to, aby měli ty samý ráfky…
No kdyz uz tu je takove vlakno tak se tady vternu. Take uvazuji o kolech na MTB ktere by byly ciste jen na asfalt. Klasiky do terenu mam crosridy a na asfalt uvazuji kola skladane z Naby Heylight leichtlauf, rafy Mavic X517, vyplet DT Revolution. Prosim poradte zda to je dobra volba a zda mi budou sedet ty rafky (at nemusim pokazde serizovat brzdy). diky
No, já se v tom moc nevyznám, ale asi záleží na tom, aby měli stejnou nebo hodně podobnou šířku…
no ja tomu nerozumim vubec. jen ze me ty kola zaujaly a zde jsem napsal at mi lidicky tady poradi
To myslis ty bazarovy kola,co prodava nejakej slovak?Vypadaji pekne,ale se svou vahou (pres 80kg) bych z toho mel strach.
uz je mam davno blokle :-)¨ , ja mam 85 kilo a doufam ze to bude ok teda chci slyset ty nazory zda do toho mam jit nebo ne. Jak jsem psal chci to opravdu jen na asfalt.