Hladší plášť na horské kolo

45 nepřečtených
  • Babka100

    Dobrý den. Mám starší horské kolo 27,5, na kterém občas jezdím cca 10 km do práce. Takže jen a pouze asfalt. Jinak na kole nejezdím vůbec. Jsou na tom původní pláště, které ale mají nejspíše vysoký odpor a tudíž je jízda náročnější. Přemýšlím, jeslti by na to šly koupit hladší a užší pláště. Nevyplatí se mi kupovat nové kolo, zas tak moc nejezdím.

    Ráfky jsou 584×19

    Pláště 54–584 (27.5×2.1) viz foto

    Šlo by na ty ráfky dát něco jako toto?:

    https://www.specialisteelektrokol.cz/…-hook-mitas/?…

    Nebo

    https://www.kolokram.cz/…x2-0-p41242/?…

    Nebo toto:

    https://www.axit.cz/…_kg_ec_drat/?…

    Nebo to nebude mít znatelný efekt?

    0 0
    • mech1  

      Všechny půjdou nasadit na ráfek.

      0 0
    • Pietro37  

      Ahoj, jezdíme na horských kolech středně náročný terén. Vepředu vozime 42, vzadu 44 mm. Přední skoro hladká s vystouplými bočnicemi, https://www.koloshop.cz/…y-plast-drat

      zadní celá s výstupky pro lepší záběr.

      https://www.koloshop.cz/…4-622/115204

      Docela nechápu lidi co vozí pláště na traktor.

      0 2
      • aristo  

        Až ti to přední kolo někde za mokra ustřelí, tak pochopíš. Psáno s nadsázkou, nikomu nic zlého nepřeju..

        0 0
      • couffy  

        Přesně naopak

        5 0
      • Esi  

        S tomhle na předním kole mám trochu pochybnost o náročnosti toho terénu :-)

        0 0
        • pepek  

          Ale zrcátka, kupodivu, i ve středně náročném terénu furt drží :-)

          1 0
    • Azmir  

      Z obrázku nepoznáš valivý odpor. To, že to je užší, nutně neznamená, že to lépe pojede. Koupí levného pláště si moc nepomůžeš, chceš ať je co nejlehčí, takže ideálně v kevlaru. Já bych asi vzal continental race king 2.0, oproti tvému výběru jsou o víc jak 200g lehčí, popřípadě bych dle naměřeného odporu vybral něco tady.

      0 0
      • Babka100  

        Dík. Ten tubeless ready pasuje i na dušové?

        0 0
      • Pietro37  

        Nejde o cenu, ale aby nevozil pláště od traktoru. Pro jeho účely mu stačí 42–44 mm a trekový vzorek.

        1 2
      • shcorepi  

        Ale je to s úplně stejným vzorkem, jako má teď. Na asfalt, jak sám usoudil, fakt zbytečné.

        0 1
        • Azmir  

          Jaký valivý odpor si teda u obou naměřil? :) Já se pokusím neteoretizovat jako ty a vrátím se ke svému tvrzení, že z obrázku nepoznáš valivý odpor. Jenom pro zajímavost, ten race king v rozměru 2.0(a šířka = pohodlí, takže chceš co nejširší v rámci možností) má např. menší valivý odpor než tento silniční, úzký slickový plášt s poloviční hmotností. Z obrázku bys ale asi řekl něco jiného, co? :)

          0 0
          • shcorepi  

            To tak leda ve vakuu..

            Teď nevim, jestli trollíš, nebo jsi nikdy nejel na kole?

            Ještě mě napadá, že by to mohla být pravda v kamenitém terénu.

            Jenže tazatel se ptal na plášť na asfaltový povrch a tam ten vzorek bude jen zbytečně vířit vzduch. Hladký plášť bude vždy lepší.

            0 3
            • Azmir  

              Hele to asi nemá cenu, já vycházím z exaktních měřených dat a ty z teoretizování ve své hlavě. Dal jsem odkaz na stránku, které tyhle údaje měří a na kterou si můžeš kliknout a ten valivý odpor si ověřit.

              0 0
          • shcorepi  

            Pravda je, že píšeš valivý odpor, nekontroloval jsem ty laboratorní tabulky,jestli tam neni nějaký rozpor v jednotkách, no moc tomu nevěřím, že horský plášť má menší odpor než silniční. Ale pro reálné použití, když něco chci poradit, přece uvažuji celkový jízdní odpor, z praktického pohledu, jak se plášť ve výsledku projevuje při reálné jízdě. Přece na svém silničním kole taky nevozíš horské pláště.

            0 3
            • ceo  

              https://m.youtube.com/watch?…

              Tady najdeš hodně překvapení podložených měřením a testováním.

              Navíc borec jezdí top20 na Unbound a v celé GP v top10

              1 0
              • shcorepi  

                Fakt zajímavé video, díky. Ta aerodynamika je vážně magie.Ale pochopil jsem to tak,že za určitých podmínek může plášť se vzorkem být velmi aerodynamicky efektivní, ale ne za všech.

                0 0
                • t29  

                  Aerodynamika není žádná magie, ale obyčejná fyzika. Aerodynamický odpor roste s druhou mocninou rychlosti, zatímco valivý odpor se při vyšší rychlosti nemění. Pokud kupuju plášť na občasné dojíždění do práce a nemíním se honit se silničářema, je i na asfaltu lepší plášť s malým valivým odporem bez ohledu na aerodynamiku. Pokud do práce drtím průměrku přes 25km/h, tak je aerodynamika důležitá a pak má cenu vybírat pláště podle aerodynamického odporu.

                  0 0
                  • Esi  

                    Ale pokud zakladatelka jezdí do práce 10km a jen občas, tak resit obutí je naprostý nesmysl, i kdyby tam dala Thunderburt tak to bude mít na těch 10km vliv asi tak 3 slapnuti

                    0 0
                    • t29  

                      Thunderburt je za ty peníze úplně mimo. Pokud je Smart Sam pomalý tak leda základní Schwalbe Hurricane nebo Maxxis Detonator.

                      0 0
                      • Esi  

                        Na tohle použití má smysl tam nechat na příštích 8 let to co tam je :-)

                        0 0
                      • Jezevec70  

                        Detonátory určitě ne. Moc nejedou a defektů tolik, jako na žádných jiných pláštích

                        0 0
                  • shcorepi  

                    Koukni na to video, je to fakt magie. Zrovna jeden typ Continental Race King se jim chová magicky, má nízké hodnoty jízdního odporu, zřejmě díky uspořádání výstupků. A díky šířce kryje větší část špic, takže laboratorně jim v určitých podmínkách dobře jede.

                    0 0
                    • Esi  

                      Hlavně jestli už se jim podařilo vyřešit to neuvěřitelné prosakovani mlika, nikdy u žádného pláště jsem neviděl aby po týdnu byl kompletně mokrý včetně behounu

                      0 0
          • ladys  

            Nemá menší valivý odpor. Je to obráceně. Cca15/10W. Ale je to pěkná hodnota. Váha nemá na valivý odpor vliv. Na jízdu ano.

            0 0
    • puka  

      Vozím Hutchingson Override 27.5 a i s endurovými ráfky valí vyborně. Důvodem bude zejména 490g/plášť. Trochu i bezduše, i když ne o tolik. S WTB ByWay 650b a dušemi bylo kolo taky dost svižné. Mám to na profilu na kole „Vejce“

      0 0
    • tomvv  

      Dojezdi stávající a pak si něco kup. Myslím, že ten rozdíl oproti hladším bude celkově skoro neznatelnej. Zvlášť na deseti km…

      PS: a navíc , teď tam tuším máš smart sam a ten na asfaltu nejede zas tak špatně.

      1 0
      • bara2  

        Ten rozdíl bude na 10km po asfaltě fakt zanebatelnej. Na takový pojezd po asfaltě, není-li v cestě nějaký závratný kopec, je možná lepší i Liberta/Favoritka na 28mm pláštích, kde se dobře točí všechna ložiska, než řešit gumy na horské kolo. ;-)

        2 0
        • Pietro37  

          Bara2: souhlas, určitě nepotřebuje 55mm tlusté pneu na traktor.

          0 0
    • blackboy007  

      CONTINENTAL Cross King Performance 2,20

      CONTINENTAL Cross King ProTection 2,20

      0 1
    • blackboy007  

      WTB nano race kevlar

      0 0
    • jIrI___  

      Mrskni na obě kola Schwalbe Thunder Burt a máš vyřešeno. Ty pláště po asfaltu jedou lépe než většina „hladkých“ a i mimo asfalt v rámci možností fungují.

      0 0
      • ceo  

        Netrhají se ti boční figury?

        0 0
        • TK75  

          Ty jsem na zadním kole urizl, předek se netrhal u 2.1 TB

          0 0
      • FOSA  

        Životnost na zadku bude tak 3k s hrůzou, to počítám, že je dojezdi do „slicku“. Taky cena TB není úplně nejmenší. Na jeho účel bych opravdu volil nějaký drátový blbuvzdorny plášť.

        0 0
        • Lišák  

          občas jezdím cca 10 km do práce. Takže jen a pouze asfalt. Jinak na kole nejezdím vůbec.

          Za kolik let myslíš, že ty tři tisíce najede? Klidně bych investoval a alespoň na zadní bych ten TB pořídil.

          :-)

          1 0
          • Esi  

            No jde o to jestli někdo kdo na kole vůbec nejezdi a ujede do práce 10km dohromady čekám tak 15× za rok, vůbec pozná rozdíl mezi tím co tam má a TB, dost pochybuju, případně bych tam dal něco hladkého s drátěnou patkou tak za 3 kila

            1 0
            • Lišák  

              Poskládal jsem před nějakým rokem sestřenici „nový kolo“ z bazarovek a domácích zásob. Obul RaR / RoR. Před tím měla nějakýho SUPa na drátěných gumách. Se středovým celistvým pruhem na běhounu. Byla, a je stále, naprosto nadšená, jak to kolo, proti SUPovi jede.

              1 0
            • puka  

              Pořád tam je šance, že díky lehčím plášťům bude jezdit častěji

              0 0
          • FOSA  

            Tak pokud teda jezdí občas, tak mu TB vydržíá třeba 3–4 roky… myslíš, že po 4 letech bude ta guma funkční a bude mít vlastnosti nové? I pokud by vzorek byl ok? :-)

            0 0
            • Lišák  

              A myslíš, že pojede hůř, nebo líp, než ten ještě starší Smart Sam, co tam má?

              0 0
      • Tatut  

        Též doporuďčuji thunder buřt.

        Ty plášte na asfaltu letí!

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.