hlavové složení - zapouzdřená ložiska X věnečková

12 nepřečtených
  • mic_n

    Ahoj, chtěl jsem vyměnit hlavové složení kvůli výměně vidlice a chtěl jsem si objednat složení se zapouzdřenými ložisky, v domnění, že jsou „lepší“ (zde na fóru jsem k tomu jasný názor nenašel). Díky mylným/nekompletním informacím od prodejce jsem nakonec dostal toto

    https://www.velosport.cz/…-108373.html?… (jen odkaz, bylo to od jiného prodejce) a doma zjistil, že tam jsou obyčejná věnečková ložiska. Tak teď řeším, jestli má cenu to vracet a kupovat jiný hlávko nebo to je jedno?

    Třeba toto

    https://www.kupkolo.cz/…-mm_z103913/

    nebo

    https://www.cyklonemcik.cz/…etricke-56mm

    Hrají ta ložiska v tom hlavovém složení nějaký rozdíl? Z diskuzí zde na fóru to skoro vypadá, že sehnat pak to správné náhradní zapouzdřené ložisko není jen tak…

    Předem díky za radu.

    0 0
    • romachain  

      Nejlepší varianta je nechat si to hlávko cos koupil, ale prikoupit kuličky a vyhodit venecky a dát samotný kuličky. Vejde se jich pak víc a zvýší to životnost. Kuličky tam naskládáš do vazelíny. Koupíš je buď samostatně, nebo sežeň náhradní venecek a použij kuličky z venecků.

      0 0
    • scota  

      Pokud chceš kvalitu podívej se na Tange Seiki případně Cane Creek např. model 40, ale to je cenově jinde.

      0 0
      • mic_n  

        Spíš mi šlo o to, jestli ta zapouzdřená ložiska mají nějakou výhodu oproti obyčejným – z hlediska trvanlivosti nebo výměny. Nikdy jsem problém s obyčejnými ložisky na hlavovém složení neměl a to teda moc na čistotu kola nejsem, ale řikal jsem si, že když už to měnim, tak si dopřeju něco „lepšího“ a ejhle, jsem zase na tom samém. Akorát když bych si započetl čas/dopravu strávený výměnou a objednávkou jiného, tak to už je skoro jako těch 500 kč za tu věc samotnou, hehe

        0 0
        • Bubaaak  

          Zapouzdřený maj výhodu, že se do nich hůř dere voda, tak vydrží dýl na méně udržovaným kole.

          Zas budou o něco těžší a když si jo prase a steleš na to, taky i zapouzdřený můžeš zničit…

          Věnečky, by si měl jednou za čas vytáhnout vyčistit a namazat (podle počasí, když zapouzdřený budeš čistit jednou za rok, tak věnečky jednou za 3–4 měsíce, při použití wapky častěji, ideálně hned po wapce)

          0 0
        • scota  

          Tak třeba ten Cane Crek má na vidlici lkroužek s takovou plastovou manžetu takže to docela těsní. Vyšší modali mají nerezová ložiska.

          https://www.krabcycles.cz/…-41-30-1-1-8

          0 0
      • mic_n  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Jakobo  

      Bud za to rad. Aspon se daji snadno servisovat. Pokud das dostatek vazeliny a obcas zkontrolujes, primazes zadna koroze nehrozi. Konecne vozilo se tak veky nez vyrobci komponentu objevili prumyslame loziska, aby snizili marze a mohli prodavat predrazene ND.

      Pokud neumyvas kolo vapkou jak uz tu padlo, ktera vazelinu vymeje, tak staci jednou za rok namazat radnou vrstvou vazeliny. Voda co dovnitr natece zase vytece.

      0 0
    • mic_n  

      ok, tak diky moc za nazory a rady, tak to necham jak je a uz to nebudu resit.

      0 0
    • oddie  

      Ono to tam je přímo v popisu, že to má věnečková ložiska… Nicméně, jak často měníš hlávko? Zapoudřená ložiska mají akorát tak tu výhodu, že se neumažeš při montáži a jsou lépe zatěsněná. Jinak za obyč hlávko tedy nic moc ceny, taky proto už dávno hlávka beru jen v Číně, cena poloviční, případně i samotná ložiska se koupí pod stovku, kvalita bezproblémová.

      0 0
      • mic_n  

        Příště to tak taky udělám. Jenže: napsal jsem prodejci značky kola, které mám, model rámu a že bych potřeboval nové hlávko, jestli mi poradí jaké. Napřed mi řekli, že to není jen tak, ať s kolem dorazím (to mi řekli i v druhém cykloservisu). Říkam si aha, možná to fakt není prdel, najít to správné padnoucí. Ale nakonec usoudím – namontuju si to sám, když budu mít to správné, nepotřbuji kvůli tomu cestovat přes půl města s rozmontovaným kolem. Tak jsem dostal za úkol přeměřit a nafotit to staré (a to jsem udělal poctivě, troufnu si říct). Asi to nestačilo. „Nejlepší bude, když donesete to staré hlávko osobně.“ Na místě mi řekli, že stejně musí napsat výrobci do Německa a podle typu rámu prý objednají. V tu chvíli si říkam WTF, tak jsem to fotil, měřil a dovezl osobně zbytečně? Ale zachovávám klid, aspoň to bude snad opravdu sedět a bude to origo od kola, oni to prý zjistí a dají mi vědět, staré hlávko jim nechávám pro jistotou v obchodě, prý si to pak ověří. Po telefonu po týdnu: „tak to tu máte“, vyřčená cena byla poněkud vyšší, než jsem čekal (a vyšší než je ve výše uvedém odkazu), ale informace po telefonu byla „no, objednali jsme vám trochu lepší, máte tam lepší ložiska“, tak nakonec říkám OK, jedu si pro to. V obchodě jsem to samozřejmě nekontroloval/ne­rozmontovával, jsem důvěřivý a že to je toto obyčejné jsem zjistil až doma. (Jako nepotřebuju žádný super, ale spíš mě naštval ten přístup). Prostě poučení pro příště, důvěřovat spíš sobě, to hlávko má v podstatě jen dva důležitý rozměry a není to žádná atomová věda, jak se někteří prodejci/servisáci tváří. (Perličkou navíc už bylo jen to, že pán se mi při objednávání napůl vysmál, že kolo z r. 2015 už je tak starý, že kdoví jestli na to to hlávko vůbec seženou, hehe, doufám, že to myslel trochu vtipem)

        0 0
        • oddie  

          No jo, pán byl holt klasický šmejd. Jo, tohle jsou přesně ty důvody, proč si všechno servisuju sám…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.