Prosím poraďte, při volnoběhu mám hrozně hlučný ořech. Není slyšet dření nebo chcroupání, jen velmi hlasité cvrčení. Je to normální?
Prosím poraďte, při volnoběhu mám hrozně hlučný ořech. Není slyšet dření nebo chcroupání, jen velmi hlasité cvrčení. Je to normální?
Závada to není…
a kdyz neni orech vubec slyset je to zavada?
neřek bych…pokuď funguje jak má tak asi ne…Spíš bych řek že záleží co tam kdo má za olejíček nebo tak…A taky na materiálu toho ořechu…
Já si myslím, že to také není žádná závada. Jen chci vědět jestli jde nějakým způsobem ten hluk eliminovat. Je to tak hlučné, že když jedu lidé se i otáčí.
Tak je to jenom dobře :-) Pokud je to slyšet už z dálky je to lepší než zvonek.
Nevím kámošovi cvakal taky hodně když byl novej , časem to ustalo…Ale tam nejde ani co štelovat, maximálně to rozebrat a něčím nelepkavým namazat…
To se hodí místo zvonku. Úplně eliminovat to asi nejde, ale když to zalepíš vazelínou, tak to ztichne. Jenom bacha, jestli potom západky ještě budou zapadat, jak mají :)
Takhle jsem zkoušel zapatlat Hope cvrček a vydrželo to asi tak 5km jízdy.
Jó…utišit Hope není v lidských silách…Když jsem si je pořídil, tak sem si říkal, že to není tak hrozné jak všichni tvrdí…no po zajetí sta kilometrů mi rezonoval celý rám ;-) Už nemám problém s chodci, již dlouho předem vědí, že se blížím…;-)
já to utišil vazelínou od parktollu a vydrželo to neskutečně dlouho.. normální vazelka vydržela tak jednu, dvě vyjížďky… a teď neskutečně dlouho.. a ještě teď po deseti ujetých kilometrech a blbnutí na zahradě na mojem dirtu, kdy to prostě dostává zabrat, tak ještě teď je to slyšet strašně maičko…
hlavně to nezapatlat moc, pak v tom může „křupat“ což znamená, že se ty západky nezacvakli všechny a po zabrání tam minimálně jedna skočí.. a dá se tak snadno vymačkat sedlo, kde je západka v nábě uchycená… sám jsem is říkal porád, co to v tom křupe.. a měl jsem to moc mázlý. Takže doporučuju mazat jen trochu , stačí to… a opravdu ta modro-zelená vazelka od parktollu, nejlepší, nejdýl vydržela..
Ale nevim jestli má smysl to několikrát rozebrat, kvůli tomu.. ale uplně miluju, když slyším svyštět gumy a ty rány do nich atd.. a neřve mi do toho nába :D
„vydrželo to neskutečně dlouho.."".. a ještě teď po deseti ujetých kilometrech…“
já si myslím, že je něco jinýho odhadnutých 10km na mojem dirtu a na MTB s kterým se normálně jezdí.. s normální lithiovkou to vydrželo sotva kilák, dva a už to řvalo.. :)
musis to brat konkretne k te nabe, hope co mam je hlucny ale hlucny ma byt, shimana jsou tiche a tiche maji byt – ale pokud treba shimana od vyrovy necvrci tak je to dost namazane a pokud s tim jedes ve vetsi zime tak to uz nemusi byt ok…
pokud naopak svrci dost tak muzou byt suche coz podle me taky neni dobre…
Ja jsem to eliminoval tak ze jsem do orechu natlacil trosku vazeliny (Shimano Deore). Orech slape jako novy a nevyda ani hlasku :)
Tak pokud nejezdis v chladu, tak to neni problem. Pokud ano, tak si minimalne pridals praci, v horsim pripade, jej muzes odrovnat.
Ty jsi zase expert… Mám hlučnej ořech u Mavic Crossride, je to závada?
brzdo bude :-)
To je v pohodě. Já myslím, že na nějaký čas mu pro potrénování festka dobře poslouží :-)
Já to vim, vysvětli to tomu expertovi na všechno :-).
nevyskakuj si tu kdyz nemas kotouce minimalne rozmeru 203 :D
jó, jó…expert…té to správný slovo :D
já mám fulcrumy RM 5 2010 a slyšet nejde skoro vůbec
Tak to máš speciální edici Fulcrum RM5 Silent… :-) Ne, najezdi nějaké km, pak už ho uslyšíš.
ten řve jak pes:D,ale musí se zajet tak 150km,zezačátku byl taky potichu;)
Já je mám taky, budou mít už přes 200 km, a pořád potichu, občas je neslyším vůbec, občas nějaký tichoučký cvrlikání :-)
To bys na nich musel taky něco najezdit aby byl slyšet ;o]
mam tiez tie kolesa je to pocut statocne ludia sa obzeraju resp. uskakuju je to parada hned vedia ze musia uhnut :)
Nejezdíš náhodou ve zlínském kraji ( a nebyl jsi někdy v UH? :-) někdo tu jel na meridě 800 a smáli jsme se že mu to tak pěkně cvrčí :-D )
Poradí Ti Lucky:
je, neurobis s tym nic a je to jedina vec co mi na mojich kolesach maximalne lezie na nervy a zvyknut si na to neviem. ja nepotrebujem v lese pocuvat jak cosi hulaka a mimo neho si pripadam jak nejaky imageovy exibicionista a to otacanie sa ludi mi znacne vadi. dufal som ze sa to vybeha a ono nic.
ale keby mal niekto ediciu RM0 Silent (ked ma klemi RM5 snad bude aj vysia rada) tak vymenim aj za doplatok…
normálně je to fajn že lidi uhejbaj jen co přestaneš šlapat, ale posledně jsem se chtěl chvilku pokochat za jednou bruslařkou a ten zatracenej randál mi nedal šanci. :D
měls šlapat;)
tak Martulu si muzes prohlidnout i na Buku ;-)
ne ne, todle bylo neokoukaný :D
Rozhodne takéto bzučiaky zakázať, to akoby auta vyrábali bez výfuku a výrobcovia by tvrdili, že je to normálne, že aspoň ľudia sa budú obzerať a uhýbať, je to na zvracanie :-(
Mňa strašne vytáčal jemne pofukujúci vzduch z nohy kde je pružina. Idem si kopčekom a stále počúvať slabé „pss, pss, pss“ o nervi to bolo, až kým som pod koliečko preload nenatlačil plastelínu.
Taky me to vadi, randal do lesa nepatri.
jojo, mě to nutí pořád šlapat :-)
Měli by by vymyslet nějaký Hope hub silencer :-))
Ale to je přeci dávno vymyšlené (zde je odkaz) ;-)
lol :D
Jakou tu vazelínu mam dát na utišení Hope?? Nikde to nemužu tady dohledat i když se to už řešilo.
yarroline racing suspension ale len jemne
ja bych to neresil… neni nad to si uzivat krasneho zvuku co strasi lidi na dalku :-D
blbý je když jedeš z mírnýho kopce bez šlapání a chce si s tebou někdo vykládat. :D
Kámoš má taky šíleně hlučnej a taky mu funguje místo zvonku. ;-) Já míval kdysi dávno na svým kole Altusy a ty ač chodily bez problémů, byly naprosto tichý. Fakt ani já na kole jsem cvrčka nikdy za ty roky (asi 10) nezaslechl.
A dá se naopak cvrk nějak „zhlučnit“?Líbí se mi když to je tak hlučný:-D
Když už se tady řešili mravenci v plášti, tak zkus místo nich rovnou cvrčka! :-)))
Rozebrat, vyčistit od vazelíny a máznout řídkým olejíčkem.
Tak jak říkáte. DT 240s byl super zvonek na cyklostezku dokud jsem ho nemáznul..:) Tak jsem to zas vytřel.
DT na cvrky doporučuje Molykote TP-42 – 100 g mazací pasta , ale dávat na zubatku jen fakt málo, jinak to při záběru vyskakuje..
Jinak sehnat v malým balení je porod…když toho nechceš kilo za litr…např. tenhle prodejce ho má v nabídce, ale nikdy to neměl skladem..
jj to je dobré mazání, mám ho doma trochu v malé pixličce,
je to „nejhustší“ vazelína co jsem kdy viděl:-), spíš ne ani nejhustší, ale nejpřilnavější a nejlepivější, na zubatky fakt ideál:-)
Nevíš co z tohoto by se hodilo?
Do těch cvrků jsou právě třeba tyto vlastnosti:
Vlastnosti:
vysoká nosnost, velmi vysoká přilnavost, výjimečně odolný vůči vymývání vodou a emulzí pro strojní obrábění kovů, zabraňuje trhavému klouzání, dobrá odolnost vůči korozi, vynikající ochrana proti zadírání.
Složení:
minerální olej, syntetický olej, líthiové mýdlo, tuhá maziva, látka na zvýšení přilnavosti.
Teplotní rozsah použití:
od –25°C do +250°C
..já jsem měl povolenou kazetu, a když už to bylo rozdělaný, tak jsem prohlédl a trochu přimáznul tou lithiovou bílou.., ale proti tomu origo to asi nebude ono..
Možnosti opatřit Molykote TP-42 :
Jinak ty řidítka jsou volný..;-)
Hmm já to potřebuju dneska nejpozdějc namazat. Tak jsem vzal ten Motorex, vypadá nejpodobnějc té originální. Kdyžtak to s něčím smíchám, kdyby to moc lepilo :-)
Ty řídítka jsou tyhle http://www.syntace.com/index.cfm… (s těmi velkými úhly 8/12)?
Tak…a 680 široké. Když tak napiš.
nutno podotknout že těch 15g od DT máš na celý život:-)
To je pravda…ovšem pokud to bereš jenom pro sebe a používáš to pouze na DTcvrka..:)
jj tak tak:-)
Poraďte prosim čim utišit Fulcrumy..... první sezonu jsem o nich nevěděl ale už mě ve sjezdech neskutečně štvou
Nacpat tam víc vazelíny.
Ale bacha na prilepeny praporky. Ja mam cvakani rm5 rad.
no na silnici to už neni nic přijmnýho… do 20kmh to jde…
jakou vazelinu doporučujete?
Na ložiska, doporučuji tužší, aby se lehce nevyplavila.
před přeplejtáním jsem tam dal parktool-ku do ložisek (modrozelená) a strašně dlouho vydrží :)
U Fulcrumů je typ vazelíny rozhodující (ohledně hlučnosti ořechu). Bohužel teď z hlavy nevím čím to přesně mažu (nějaká bílá, asi lithiová, kterou aktuálně už používám jen právě na Fulcrum ořech), zkusím se pak podívat, jestli je nějak označená. Už před dost lety jsem právě dělal test asi 7 vazelín a na první pohled podobné vazelíny měly zcela jiné výsledky (některé ořech nestiší skoro vůbec).
S tou co používám je prvních 1000km ořech zcela potichu a pak ještě poměrně dlouho hodně tichý. Není to lepivá vazelína, takže nikdy jsem neměl problém se zalepením pastorků i když tam cpu toho hodně a jezdil jsem s tím i v zimě při –10° (sice při té teplotě jen 30 min cesta do práce ale následně stálo kolo celý den venku a pak jsem zase ještě v mrazu i když třeba menším jel domů).
To by mohala být ta „na ložiska“? Má tendenci být jako máslo, roztékat se mezi prsty?
To nedělá.
Taková blbost, nezkoušel někdo na ořech militar grase do RS, konkrétně na ořech DT?
Co bych dal za hlucnejsiho cvrka, aniz bych musel kupovat drahou zubatku s vice zubama! Mam DT Swiss 350ku naboj.
Sakra, tady fakt někto touží po ztišení cvrku??? Já odjakživa toužil po co možná nejhlučnějším!!! U nás vždy platilo, že čím hlučnější, tím víc „cool“ :-) DT 240s byl super, dodnes mám na biku DT 340s. A ořech na silničních Fulcrum Racing Zero 2015 je taky super, ten hlasitej a ostrej zvuk je prostě dokonalej :-)
Neslyšet cvrk, a slyšet jen rachot od plášťů je jinej levl .hlasitej cvrk to všechno zkazí..
Presne. Ten hukot od plastu miluju. Cvrcky maj poslouchat v trave :)
Jestli to nebude tím, že silniční pláště zrovna moc nehučí.
Pláště ne, ale kombinace galusek a vysokých karbonových kol, to je koncert. Zvlášť někde v užší uličce, kde jsou domy blízko u silnice…
já to nemám rád ani na silničce ani na bajku, rád slyšim terén a okolí
Cvrčka na DT350 bych klidně tiššího, hlavně kolísavej cvrkot způsobenej jen několikazávitovejma pružinkama pod rohatkama se mi moc nezamlouvá. Když se rohatky máznou DT Molykotem, tak jsou na chvilku ticho, ale když na rohatkách zustane jen nutný množství vazeliny, tak je zas dost nahlas. Zkoušel jsem hledat symetričtější pružinky pod rohatky, ale nikde nic nenašel.
ja bych potreboval opak – DT350 bych rad hlucnejsiho! :) ale bez vymeny zubatek drahych jako svine! :D
tak to maž jen olejem.
muzu zkusit :)
kdysi se to řešilo u kol Syntace, který mají stejné střevo
jaky olej bys doporucil? … mrknu na to, az budu shazovat zadni kolo …
žadný – origo vazelinu jinak to bude drahé
žadný – origo vazelinu jinak to bude drahé
Syntace doporučuje motorový olej. Jestli je DT stejný, tak by to mělo fungovat – ale Syntace používají jiné pružinky, takže to mají možná vychytanější
Syntace to má úplně jinak – jen to vypadá podobně
(4 pružinky na jedné straně – po novu jedna centralní jako u DT a druhá rohatka je napevno, na rozdíl od DT)
tak to v tom případě je i důvod velkého hluku. Každopádně pokud je není za zubech vrstva vazelíny (což je tak jedné vyjížďce) tak už to cvrčí víc než dost…
Důvod hluku je i velké odlehčené rezonující tělo naby
My to s klukama na 36T mazem ridkym olejem na retez a super :-D výdrž respektive opotřebení nehodnotim, jezdím hlavně z kopce a mam 3 kola :-D
Nebo vyměnit tu rohatku (pokud máš 18ti zubovou) za 36 nebo 54 verzi – z bzučáku se stane let na*ranýho čmeláka, trochu aka Chris King :) Ale prej to pak má horší výdrž, lepší „mrtvej úhel“ při záběru, ale taky jen ty rohatky na výměnu stojej půlku ceny nového náboje. A čistě v dB jsou ještě více slyšet, ikdyž trochu jinak :)
Tady je přesně slyšet rozdíl 18 vs. 36
https://www.youtube.com/watch?…
tady 18 vs. 54 (zvuk nejhezčí, ale to je prej spíš tak na silnici, než do terénu)
mít těch 54zubů tak mi jebne v palici z toho asi :D těch 36zubů se mi zdá ještě slušnej, ale jsem rád za 180ti zubej kroužek v nábě, kterou mám :D
Mně se zvukově ty 36 a 54 verze líběj (na přeplněnou cyklostezku, kterou jsem de facto a prakticky nucen použít při cestě do práce, abych se vyhnul silnici s rušným provozem asi ideální :) )
Jen se mi nechce taky dávat 2000 jen za „zvuk“, když lepší úhel záběru na XC kole nevyužiju a „stará“ 350tka s 18ti zubem funguje dokonale, klep klep klep… :)
jenže ta hlučnost je +/- pořád stejná taky hodně záleží na množství a stavu origo maziva
mění se v podstatě jen výška tonu
cvakání se změní v nepřijemné bzučení a hučení
Ono to není totiž počtem zubů, ale tím, že ty 36 a 52 rohatky jsou „duté“. 18 je z plného materiálu – ale mam i jednu 18 dutou :-)
hlavně je to počtem zubů, to odlehčení moc už nemění
Mam k dispozici rohatku 18 plnou i odlehčenou. S počtem zubu se mění výška tónu. Mrkni někde na průběh hlasitosti ve slyšitelném frekvenčním pásmu :-)
Nejvíc je to ale závislé na „opatlání“ mazadlem.
aktuálně mám doma na kolech 2× DT350 2×240 ty 240 mají 36z rohatky
pak mám kolo s 240 spline kde jsou odlehčené 18z rohatky – můžu srovnávat je to fakt o množství vazelíny
i když ty odlehčené rohytky zní trochu jinak, ale nijak výrazně
(používám origo DT vazelinu)
mám tu i Syntace kola
tak nevim mám 240 ku s 36 zubama a pokud to protočím doma v garáži, tak jo je to slyšet celkem dost.
Venku v reálu nic moc, že bych to používal místo zvonku je unrea.
To klapne tak na jeden z 20ti pokusů že se někdo otočí a uhne kvůli zvuku náby.
Je prostě slyšet, že více zoubků = vyšší frekvence zvuku = asi lepší slyšitelnost, respektive jiná/vyšší frekvence „cvakání“, kterou většina lidí bude lépe slyšet/vnímat i když reálně může bý hlučnost v dB stejná. A taky jde asi opravdu o to, kolik a jaký mazivo se použije.
Pro mne prostě drahej a jinak než zvukově nevyužitelnej „tuning“, Za pětikilo bych neváhal, za 2000 mám dost jinejch nápadů, co se dá smysluplně vylepšit či pořídit :)
nomecz – jo, já mám právě taky zkušenost, že i kdybych jel na parním válci a měl na hlavě lodní horn, tak to na cykloztezce nepomůže – sluchátkama zašpuntovaný bruslaři či běžci moc nevnímaj ani tak, maminky se psem na špagátu, dítětem v kočárku a telefonem u ucha budou ignorovat i lodní sirénu, obykle jen z principu, nicméně to je na jinou diskuzi.
Pro mne má prostě zubatější rohatka příjemnější zvuk a pokud se nemýlím, tak do nově vyrobených 240 a 350 se už ty 36 zuby dávají rovnou.
tak smysl 36POI není hlasitost ale úplně něco jiného
pokud chceš rachot pořiď si Hope
Tak tak. Jeden z důvodů, proč jsem nakonec skončil u Hope a ne DT. :-) Zvuk mají pěkný. Ale docela pěkně mi rachotily i levné DaBomby co jsem měl na předchozích kolech.
Jj, Hope funguje i jako plašič na cyklostezce. :-)
Mně o rachot fakt nejde, chápu smysl více zoubků jako lepší a menší úhly při záběru z přechodu vzad/vpřed, odlehčení o několik gramů (pro gramaře), jestli to má jinej, smysluplnej efekt netuším. Nic z výše popsaného nevyužiju, jen se mi prostě zvuk čmeláka zdá příjemnější, než pomalejší cvakání na nižší frekvenci. Vybírat si náboj podle zvuku (pokud bych kupoval novej), by mne opravdu nenapadlo.
Jaký to jsou ty nový DT350 s 36T?
Někde jsem četl, že do nově vyráběných nábojů DT240 a 350 se rovnou dávají 36T zubatky – zda je to nějak značeno na náboji, nebo se to dá prostě zjistit při nákupu nevím (samozřejmě asi dotazem, pokud to v obchodu ví/znají, nebo při nákupu osobně).
Předpokládám, že to asi bude u všech Boost nábojů, jak to poznat u ostatních typů 240 a 350 v prodeji nevím/nezjišťoval jsem (předpokládám, že spousta e-shopů bude mít skladem i několik let „staré“ zásoby).
dávají to jen do top zapletených kol
náboje samostatné pokud vím jsou pořád s 18POI rohatkama
Ahoj, nemáte někdo tip, kde by měli v Praze v nějakém kameňáku vazelínu na ořech DT, na rohatky?
Děkuji, tam snad zkusím dát modrou vazelínu park tool :-)
to bych nezkoušel dřív nebo později se slepí strhneš je
Musi ji tam dát malicko a jen na zubatku, to staci. Mě to tak finfuje.. fakt se tam toho nesmi dat moc.
Jezdis DT nabu s probiranym volnobehem?
jo až se to jednou slepí a když to prošlápněš je to většinou fajná tlama
Jednou jsem ji lehce máznul zelenym motorexem, najel něco přes 500 km a vše v pohodě. Ale nakonec mi to nedalo a koupil origo DT Swiss na rohatky, 20g je docela dost a na namazání stačí opravdu málo (párkrát nabrat na párátko).
Jak už nahoře kluci psali, dostal jsem strach a kupuji taky DT vazelínu :-) mám od Kubada zapl. kola na nábách 350 a doma jsem našel rohatku z DT340, tak až bude chuť tak ji vyměním.