Hmotnosť bicykla vs. hmotnosť jazdca

74 nepřečtených
  • Jozef035

    Vie mi niekto vysvetliť aký je rozdiel vtom, či si kúpim za desiatky/stovky tisíc korún drahší bicykel ktorý je ľahší o 3 kg oproti „bežnému“ a vtom, že nebudem žrať a schudnem 5 kg? :-))))

    Vážne by ma to zaujímalo, keď sledujem snahu zľahčovať všetky komponenty, dokonca aj duše do kolesa. Nie je jedno či odľahčím bicykel alebo schudnem? Veď keď na ňom sedím tak je to jeden celok. Alebo sa mýlim? Vážim metrák. Takže sa mi nezdá že, by som pocítil ak odľahčím bicykel o pár kg.

    0 0
    • Martin  

      tak u tebe s metrákem (stejně tak u mě) je gramařina naprosto irelevantní. ale vem si chrta, co má 70 kilo i s bajkem :-), tam už je každý půlkilo znát.

      stejně tak je samozřejmě znát, když velká osobnost jako jsme my shodí dvě kila – hned to líp jede nahoru v kopcu

      0 0
      • hribik A1  

        tak mne pride ako dost velky rozdiel ci jazdim s bikom co ma 19 kg (hajtra bez nakladu) alebo co ma 45 kg (hajtra plne nalozena kyselkou z chocholnej) :-D

        0 0
    • PjSky  

      dej si cinky na nosic a zkus par kopcu.. poznas

      0 0
      • Jozef035  

        To verím. Ale ak vážim s bicyklom 113 kg (100+13), nie je jedno či schudnem na 97 kg alebo si kúpim bicykel vážiaci iba 10 kg?

        0 0
        • hribik A1  

          kup si taky bajk co ma 9kg. nielen ze sa na nom lahsie bude slapat (pri kolesach ten rozdiel hmotnosti zas tak „jedno“ neni), ale navyse je tak drahy, ze ti nemusi ostat na chleba, a nasledne aj schudnes, teda efekt sa scita :-D

          0 0
          • RoKo  

            pokud ho drive nerozsedne… ;)

            Ja od unora zhodil pres 14 kg … (102,5 ->88 /182,5cm) takze vim o cem mluvim… pokud budu mit lehke kolo, tak se vetsinou bude pode mnou kroutit a kdo vi co jeste… takze jsem volil s rozumem… vaha kola cca 12,5–13kg.

            Pravda je ta ze vaha jezdce je aktivni a váhu kola tahas, ale musi to byt rozumny kompromis…

            0 0
    • heretik  

      Už se to tu řešilo mockrát.

      1. Není to jedno zejména u pohyblivých částí (kola)
      2. Do určitý doby se se snižováním váhy zlepšuje i funkčnost (70kilový jezdec na 15kilovým htčku se SiSem by asi s 75kilovým jezdcem na 10kilovým bajku dlouho nezávodil)
      3. Ne každej dokáže zhubnout, případně to ani není žádoucí – takže pomoc zvenčí (koneckonců, od čeho ty prachy jsou) v podobě lehčího bajku se hodí
      0 0
    • mr.antik  

      Nedokážu to vědecky vysvětlit ale je to tak. Když 2kg zhubnu, jede se mi plus minus podobně, když sednu na o dvě kg lehčí kolo, letí to jak raketa. Ale u nějakých dlouhýh tras a ježdění po rovině to je asi jedno…

      0 0
    • Sobi  

      čistě teoreticky kdž nebudeš mít kolo, je tedy z hlediska matematiky a fyzika hmotnost kola 0. Tzn. že pěšky jsi rychlejší než na kole! ;-D

      0 0
    • kubad  

      svez se na dobrém lehkém kole a přestaneš si klást takovéto otázky.

      Schudnout se dá samozřejmě  taky :-) ale to kolo bude pořád lehčí bez ohledu na váhu jezdce

      0 0
    • jIrI___  

      Taky jsem o tom přemýšlel. Na závodech a různých akcích mi vhodí úsměv do tváře chlapící vážící kolem 100kg na ultralehkých skvostech za desítky/sto tisíc Kč. Tím jsem taky došel k závěru, že u mých 80kg nemá cenu gramařit. Navíc si myslím, že nejsem takový profík abych poznal rozdíl 2 kg. Finančně líp mě vyjdou dva dny bez oběda :-)

      0 0
      • mr.antik  

        bohužel na to nemusíš být profík abys to poznal :-) a věřim že se na to dá zvyknout docela rychle

        0 0
        • delfyn  

          teď na kole pro život byl ucpanej výjezd a tak všichni tlačili a tak bylo vidět dost velkej rozdíl jestli tlačíš 10kg nebo 13kg:)

          0 0
          • jIrI___  

            V tomhle případě věřím, že ten rozdíl ponat jde.

            0 0
            • JSt  

              asi jsi toho moc nezkusil. rozdil tri kila na kole je nebe a dudy. a to rozhodne ne pri tlaceni. osobne se mi jede lip kdyz vazim 73 nez 69kg. naopak na kole, co ma necelych 11 se mi jede o dost lepe nez na potvore 15+kg ;-).

              0 0
        • felix.org  

          Přesně tak. I já, žádnej profík, poznám rozdíl. Když sednu na bratránkovo kolo, který je min. o 1kg lehčí, hlavně ráfky, pláště a náby, tak si připadám, že to kolo jede samo…

          0 0
      • Vilém  

        Kdyz nejsou prachy, nebo ochota investovat do kola, tak je hlavni si to umet zduvodnit:)

        0 0
    • Dados  

      Twe tys mě přivedl na myšlenku, že vážim i s kolem 74 kg :D tak to je vostrý…

      0 0
      • hribik A1  

        ja 74 az 109, podla toho s ktorym vozidlom a s akym nakladom :-)

        0 0
        • MITY  

          kg takže to máme mých 69kg + 11kg=80kg i a kolem…slušnej  takže sedm ku jedný…hmm

          0 0
    • qwerty  

      Jasně, že je to jedno. Je to celek. Stejně jako třeba koulař-koule nebo oštěpář-oštěp. Ti taky neřeší, čím hází. Věřte mi, vím o čem mluvím, před chvílí jsem se vrátil z vyjížďky na 16 kg ocelovém fullu.

      0 0
      • Vilém  

        :) to jo. A zadny rozdil v ovladani 12ti a 16ti kiloveho kola urcite nepoznas:) Urcite jde stejne lehce do vzduchu pri bunnyhopu, stejne jede do kopce atd. :)

         
        0 0
      • Vilém  

        Jinak by me zajimal ten CrMo full, nechces vlozit foto do profilu, nebo sem?

        0 0
        • qwerty  

          Presne tak jsem to myslel! Kolo do profilu, mh. Ja s sebou dokonce vcera mel fotak, prave za tim ucelem. Jenze odpoledne se tremi potomeky, kdy se musi jeste nakoupit a chce se neco naskotacit na kole, nejak nikdy neni dost dlouhe… Je to tenhle Franta, s drobnymi zmenami. Z nich nejpodstatnejsi je odbrandovani pomoci redidla, benzinu a cerne lepenky – zadne napisy nemaji konkurovat pane Mrazkovu paint jobu.

          0 0
          • Vilém  

            Tak nakonec ho veeteck prodal:) Ten se mi libi. Mam neco podobneho, castecne z rukou Fr. M, akorat krapet vic XC. Proto jsem se ptal, v prvnim okamziku jsem moc nepochopil tvuj ironicky ton:) Protoze vim jake to je, kdyz sednu ze singla, ktery ma 9,5kg na to celopero, ktery ma cca 14kg.

            0 0
            • qwerty  

              No jo, prodal. Trochu jsem ho usmlouval a trochu preplatil – ale ja ho musel mit. Byla to takova dlouhodobe zrajici impulsivni koupe :) Tahle kola se mi na netu dlouho strasne libila, ale nic takoveho jsem nepotreboval. Pak jsem se zacal ucit jezdit z kopce a v momente, kdy jsem zjistil, ze Veeteck ho porad ma, jel jsem pro nej – kupoval jsem ho dokonce za tmy.

              O Tvem kole jsem uz kdysi cetl. 9,5 a 14 je velky rozdil, ale ono to s tou vahou neni absolutni. Mam tu devitikilovy HT a rozhodne radsi jezdim na 11,5 kg FS. Ten pevnak uz je vlastne manzelky – a to je klika, ponevadz by mi ho burnout stejne zabavil (viz nize). Takze lehke kolo ano, ale vocamcad pocamcad.

              Ironie musi fungovat i bez smajliku a jinych berlicek (ackoli emotikony se jinak hodi). Jinak by to snad ani nebyla ironie. Vzdy kdyz tu ctu neco jako: „napsals to blbe, chybel ti smajlik, tak se tomu nedalo rozumet“, me napada „chytremu napovez“ a neco o rane do palice.

              „Baldrick, have you no idea what irony is?“
              „Yeah, it's like goldy and bronzy only it's made out of iron.“

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • burnout/syndrome1  

                Neboj,nezabavil,kaž­dého věc .-)

                 

                „Očekával bych alespoň náznak vděčnosti“

                „Ano,jistě,pane.No tak řekni děkuji , Baldricku!“

                „Děkuji Baldricku“

                0 0
    • game_over  

      no můžu, ač nejsem profík tak lehký bike poznám měl jsem velmi krátkou zkušenost s GT Zaskar Team (karbonový) a můžu říct, že to je sakra poznat a to vážím okolo 100kg ± :) na takovýhle 9.5 kg bike bych si uměl velmi rychle zvyknout

      0 0
    • chodec  

      hele podle ročního období, nálady a zápřahu moje váha poslední rok osciluje tak mezi 96 a 103 kg. Tedy rozptyl tak 7 kg. Ani v jednom případě to na jízdě nepoznám. Ale poznám velmi snadno a hodně dramaticky, zda jedu na 15kg starém oceláku nebo na stávajícím bajku co má něco přes 12. Tedy zatímco 7 kg změny mé váhy nijak na výkonu nepozoruji, tak nějakých 2,5 kg na kole dělá rozdíl který nemůžu přehlédenout. Nepovím ti, proč to tak je, takže si to zkus sám a uvidíš. P.S. drahé kolo se nekupuje jen kvůli gramům, ale i z jinejch důvodů.

      0 0
      • Rychlej turista  

        S tou váhou na sobě máš pravdu jen částečně, pokud moc nejezdíš. Když shodím 2 kila ze 79 na 77, tak to opravdu skoro nepoznám. Je ale sakra rozdíl, když se dostanu ze 72 na 70. Nejde jen o ty kila, ale hlavně o to, že na takovou váhu se dostanu jen když mám fazónu.

        0 0
    • vijo  

      Chudneš pre svoje telo, ľahký bajk si kupuješ pre lepšie výkony/pocity…

       

      Ale zas na druhú stranu ide o to aké je % zloženie hmotnosti človeka – či ide o tuk, svaly atď… Samozrejme že sa ti bude lepšie šľapať keď schudneš 10 kíl… no aj tak keď zoberieš o 2 kg ľahší bajk, bude to o inom. Schudol som približne 10 kíl (zo 76 na 66) a odzrkadlilo sa to hlavne na výdrži, možno trocha na zrýchlení – ale to len málo, práve zrýchlenie zlepší ľahší bajk.

      0 0
      • RoKo  

        on je to mozna i problem toho ze ti tu vahu nikdo neodsal a tudiz to neni –10kg ale postupne snihovani za staleho jezdeni… telo si zvyka postupne, ale jestli mas zemreny nejaky okruh, tak se s tebou vsadim ze jsi postupne hodne zrychlil… kdezto kdyz vemu hned o 2kg lehci bike tak to je jasne…

        Kazdopadne s tvou vahou (musi) uz to neni jako u nas metracku… ty to kolo 9–10kg nerozsednes… ;)

        0 0
        • vijo  

          obdobie cca 2 mesiacov…

          0 0
          • RoKo  

            jj to znam… z tech 102,5 jsem zhodil 8kg behem 8tydnu…

            ted uz jsem na –14,5kg ;) jeste tak 3–5kg a pak se pustim do odlehcovani kola :D – presvedcili jste me…;)

            0 0
    • Jozef035  

      To čo píšete je o tom, že ľahký bicykel má aj podstatne kvalitnejšie kompotenty a samozrejme jazda na ňom je rozdielna nielen kvôli  hmotnosti. Takisto je možné, že keď človek schudne tak sa mu šlape lepšie zo „zdravotných“ dvôvodov. Ale zaujímalo by ma či existujú exaktné výpočty aký je rozdiel vtom, či je ľahší jazdec alebo bicykel. Asi to má zmysel pri kolesách ako niekto poznamenal, možno vzhľadom na menšiu zotrvačnosť. Ale niekedy mi „hmotnosť komponentov“ pri­padá ako trošku preceňovaný ale veľmi účinný marketingový nástroj. 

      0 0
      • dieegoo  

        Někde jsem četl, že ušetřený 1kg na kole odpovídá 9kg na váze jezdce. Co je na tom pravdy ale nevím.

        0 0
        • ememem  

          tak je pekna blbost, by ma zaujimalo jak to bolo vysvetlene.

          0 0
          • dieegoo  

            Blbost to byt muze, ale taky nemusi… Pocitove to odpovidat muze, objektivne to zmerit asi nepujde.

            0 0
            • ememem  

              to je uplne elemntarna fyzika, tam neni co riesit nieto este merat, preto je pomer 1:9 blbost.

              0 0
              • MartasCZ  

                No tak úplně elementární fyzika to nebude , protože kombinuješ dva pohyby , pohyb vpřed , a pohyb na ose, naprosto polopatisticky ,  musíš každému kolu udělit rychlost  pri rozjezdu pričemž se částečně chová jako setrvačník a podle mne na váze ráfku atd bude dost záležet. Fyziku už jsem skoro zapomněl ale rozhodně bude rozdíl mít o kilo lehčí ráfky a  v kapse mít 1 kg závaží než naopak.

                0 0
        • Jozef035  

          Presne na to „vedecké zdôvodnenie“ takejto rovnice, „1kg bike = 9 kg jazdec“ som sa pýtal. Či to má exaktné základy alebo je to viac práca marketingovérho oddelenia.  Ak je to pravda tak každé ušetrené deko má zmysel. Bakalář pri komentovaní TDF pri časovke hovoril koľko sekúnd sa dá získať keď je niektorý komponent o niekoľko gramov ľahší. Ale nikde som nenašiel seriózne zdôvodnenie. Stále je to JPP alebo práca PR výrobcov bicyklov. Stále si myslím že tak ako npr. pri aute, motorke, lietadle atď.  je dôležitý pomer hmotnosť/výkon a malo by byť jedno kde sa hmotnosť ušetrí. Samozrejme 60 kg chrúst už asi nemôže schudnúť 3 kg takže ich ušetrí na bicykli. Ale ja pri mojich 100 kg… :-))))

          Na druhej strane pri hmotnosti závodného cyklistu 75 kg aj s bicyklom predstavuje ušetrený 1 kg zníženie hmotnosti o 1,3%. A zvýšenie výkonu o 1,3% by mohlo ušetriť nejakú sekundu keby to platilo. Ale to by znamenalo že šetrenie hmotnosti bicykla má zmysel hlavne pri jazdcoch ktorí už nemajú kam schudnúť :-).

          0 0
          • Medviedok  

            Jedna vec je sutazna cyklistika – ked vezmes ze na prekonanie daneho profilu trate a jej trasy potrebujes urcitu energiu pre sustavu jazdec+bicykel povedzme 85 kg → X MJ, a ked znizis hmotnost tej sustavy povedzme o 0.5 kg tak to moze znamenat v konecnom dosledku pri konstantnom vykone cyklistu (teda rovnakom ako na tazsom materiali) cas kratsi povedzme o 15 sekund na tych 40 km a to uz moze znamenat rozdiel medzi medailou a porazenymi :)

            Samozrejme ze pri jazdeni pre radost sa to precenuje, ale na rekreacne jazdenie je velmi prijemne mat napriklad HT vaziace pod 12 kg pri zachovani plnej funkcnosti a v este znesitelnej cene, alebo pod 13 – 13.5 kg bez extra narokov na financie. Co je nad 14 kg je uz podla mna trochu na ukor toho pocitu lahkosti z jazdy, preto napriklad neuznavam prilis kategoriu low-end full… Ale to je individualne.

            Dalsia vec je, ze ak si v slusnej kondicii a pravidelne sa venujes sportu, tak asi tazko mas take tukove zasoby aby si si povedal schudnem 3 kg namiesto odlahcovania bicykla.

            0 0
        • hribik A1  

          tj. ja na hajtre s nakladom = 200 kg jazdec na 10 kg biku :-D

          0 0
      • ememem  

        kukni sem

        0 0
    • vysmátej bajker  

      Zkus si dát 10kg batoh na záda a pak 12kg, který se líp ponese?

      0 0
      • RoKo  

        a zkus zatizit 10kg kolo 80kg a 100kg, pod kterou vahou se bude vice kroutit a driv praskne?

        Myslim ze se tady resi dve ruzne veci… 2kg je sakra poznat na kole… ale prvni predpoklad je jestli tak lehke kolo vuci vaze mohu jezdit (mohu vzdy ale jak se mi na nem bude jezdit)…

        0 0
        • kubad  

          kola se staví standartně na 120kg a postavit 10kg kolo které bude vozit 100kg jezdce a bude tužší než spousta jiných kol není kromě financí vůbec problém.

          Naopak rámy z nižších pater se mnohdy kroutí mnohem víc než špičkové lehké rámy :-)

          0 0
          • RoKo  

            OK. Nahodis, az budes mit cas, pro inspiraci par tipu? Ramy, Kola (momentalen me spise zajimaji ty kola) Dik

             
            0 0
        • vysmátej bajker  

          na to se tazatel neptal:).Ale dá se postavit lehké kolo které se pod 100kg kroutit nebude a vydrží.Nejjednoduší je dát do rámu dvě plné L flašky a zkusit se projet a pak bez.

          0 0
    • Biker jak Pes  

      Nejdřív řeš formu a potom řeš kolo. :)

       

      Ale když to chceš vědět. Lehčí kolo se mnohem lépé ovládá. Líp se s ním jede do kopců, atd… Sám to můžu potvrdit, když jsem dostal o 2 ki­la lehčí kolo.

       

      Jestli chceš hubnout, to už je tvoje věc, jestli je co, tak klidně do toho. Nikdy to neuškodí … :D

      0 0
    • burnout/syndrome1  

      Na kole poznám rodíl atk od 600–700g,na své hmotnosti tak od 4kg výše.Na silnčce bych řekl,že výrazněji

      Mít 100kg,hmotnost kola bych rozhodně neřešil,to nejdříve od cca 80kg váhy jezdce

      0 0
      • chodec  

        Hele já těch 100 občas mám a věř mi, že lehké kolo od těžkého také velmi dobře poznám a také se mi na něm jede lépe než na tom těžkém. Takže řeším – nejdu do extrémů, ale pokud na to mám a není to na úkor nosnosti, tak vím proč preferovat to lehčí.

         
        0 0
      • qwerty  

        Burnoute, kurnik, tos to nemoh napsat tak pred dvema trema rokama? Moh sem na kolech usetrit tak stopadesat papouchu! Mam tesne pod metrak (175 cm), kolisam, jak dovoli prepracovani, cukrovka, stitnice a ostatni kamaradi. Kdybych zhubl „na kost“, stejne budu mit devadesat. Takze nemam narok na lehke kolo?

        0 0
      • burnout/syndrome1  

        No,napsal jen své pocity,každý to má jinak,někdo už pozná těžší duše,no,já to mám nějak,no.nemyslel jsem samozřejmě váhový rozdíl kol typu 10–16 kg.

        Chtěl jsem říct,že u mě osobně vnímám rozdíl váhy na kole trochu od nad 0.5 kg a 3–4 kg živé váhy zhruba stejně.Menší změny u obou vah nevnímám.

        Na lehké kolo má samozřejmě nárok každý,vždyť netvrdím že ne.Je to věc nároků a peněz,případně závodních ambicí,které ale upřímně u lidí kolem metráku ( nemyslím vysportované svalovce ! ) moc nechápu( nejdřív by měl každý nejdřívě zvítězit nad sebou a zhubnout,pak teprve soutěžit s ostatními).S cu­krovkou by tedy bylo rozhodně nemít při 175 cm metrák,to tíhu nemoci dělá horší,zvyšuje spotřebu insulinu nebo PAD a nejspíše dost ovlivní kvalitu života později a asi i jeho délku.Nic ve zlém,to není kritika,jen konstatování s účastí

        0 0
        • qwerty  

          Burnoute, burnoute, je mi Te lito, tys vyhasl. Takova vazna, lidumilna a opatrna odpoved, to  bych od tebe necekal!

          Ale vazne. Diky za radu a ucast, neni to se mnou tak zle – jak jsem psal, moje „idealni“ vaha je kolem devadesati. Tech sedm kilo nadvahy zvladnu, uz jsem zhubl deset. Radsi bych i pod devadesat, kdo to ma tahat po kopcich, ale to se mi asi nepovede. Kdysi jsem pravidelne, planovite a systematicky chodil do posilovny kazdy lichy srpen. Pak jsem jeden lichy promarodil a v sudem cyklu se uz nechytl. Takze tim to nebude. Od cervna jsem udelal 8 (slovy osm) kliku, temi to asi taky nebude. Ze by to bylo tim, ze se zivim telem? Hm, jsem proste siroky a kratkozraky.

          V obecne rovine mas samozrejme pravdu. Pro tloustiky je nejlepsi koupit neco fortelneho z druhe ruky a zjistovanim toho, co chteji vlastne jezdit, zhubnout. Pak vedi, co potrebuji a mohou bez vycitek investovat do stroje snu. Na druhe strane ale znam lidi, kteri nadvahu neresi (protoze radi zerou, dokonce si velci pripadaji dustojnejsi, nebo proste neresi) a pritom jsou vykonni. Takovi pak asi nebudou cekat s nakupem na zhubnuti – ale mezi cyklisty jich asi moc nebude :)

          0 0
          • burnout/syndrome1  

            :-) vyhas,vyhas,už před lety.

            U biků bych ani tolik problém s odlehčováním neviděl,snad z vyjímkou carbonových rámů a hodně lehkých kol při ježdění ve skutečném terénu. Tam by něco prasknout mohlo.

            S tou nižší hmotností a zlepšením glykemie,na tom trvám

            Větší opatrnost musí být u silniček,tam by mohlo jít o život

            0 0
            • qwerty  

              „S tou nižší hmotností a zlepšením glykemie,na tom trvám“. Nebud na mne zlej! Co uz mam jako delat? Co Ti mam este slibit? Uz sem slibil shodit vsechen tuk. Co po me este chces? Mam se zacit zivit medicinou? Nebo treba programovanim? Nebo co, sakra? ;)

              S vahou silnicek jsem v pohode, vona ta kampa bejvala strasne tezka.

              0 0
              • burnout/syndrome1  

                Nic ve zlém,pokud máš většinu v kostech a svalech,vše v pořádku.Čím víc svalů a pohybu,tím víc glukozy přejde do svalových buněk bez nutnosti  insulinu

                Kampa nevím,shimano bylo v pohodě .-)

                0 0
    • kcvalin  

      Pocitove si lehci kolo uzijes lip nez lehci svoje telo.

      Zastavam nazor, ze kazdy kilo, o ktere je kolo lehci, je znat. Ovsem pomer mezi ubytkem vahy kola a prirustkem jeho ceny neni bohuzel linearni a tak stejne skoncis na tom, co si muzes doprat (na co mas). Jinymi slovy – Rozdil mezi 12kg kolem za 30000kc a 14kg kolem za 10000kc bude zhruba takovy – ze to ohodnotis ‚tyjo, to je raketa‘ – stejne tak ale rozdil mezi 12kg a 10kg – avsak tam uz zaplatis misto 30000kc treba 70000kc.

      Vaha tveho tela bude taky dulezita na dosazeny vykon (resp. cas urcite trate). Ovsem pocitove to nebudes vnimat tak moc jako kolo, protoze s 85kg stejne jako s 90kg budes vynakladat stejne usili a zkratka si nevsimnes, ze jedes jinak rychle. Za zminku stoji muj poznatek (ovsem neplati vzdycky) cim hur se citim – treba pri behani – tim lepsi cas zabehnu.

      Zaverem bych to shrnul asi tak, ze je dobry mit hodne dobry kolo a navic byt zdravej, v dobre fyzicke a psychicke kondici, pak si vylet nebo zavod uzijes urcite dobre.

      0 0
      • burnout/syndrome1  

        „…protoze s 85kg stejne jako s 90kg budes vynakladat stejne usili a zkratka si nevsimnes, ze jedes jinak rychle“

         

        Všimneš-nevšimneš,kdo ví?Nesmíš mít  tachometr a sledovat rychlost a snažit se známé úseky projet stejnou rychlostí,jako s běžnými 75 kg,a přitom máš třeba po vánocích kil 80.To ten rozdíl poznám(= všimnu si) i při stejně fyzičce

        0 0
    • dancing dog  

      Asi máte všichni pravdu, ale kdybych byla šance a já měl možnost, tak beru výměnu za každejch 5kg váhy mýho těla -   1 kg váhy kola +

      0 0
    • Bruntal  

      No ja vazim 96 kg a ted jezdim na kole co vazi 11 kg, predtim to bylo kolo co vazilo 13,5 kg a ten rozdil je velmi znat. Co je bohuzel pravda, tak ze obcas se mi zda, ze se to kolo pod mou vahou trochu krouti, ale ma to i svuj pozitivni dopad. Vzhledem k tomu, ze jsem za nej dal skoro 30 tisic, tak o nej nechci prijit a rozhod jsem se konecne zhubnout. Merim 183 cm, takze snad se mi povede dostat se na 85 kg, coz uz si myslim by mohlo stacit aby se kolo nekroutilo…

      0 0
    • peterrr500  

      mozem jazdit napriklad na 6.8 kg bicykli ked moja hmotnost je vyse 90 kg?

      vydrzi to bicykel taku vahu?

      0 0
      • ememem1  

        tazko povedat, niektore komponenty ktore maju hmotnostne limity ale aj tie ktore ich oficialne nemaju mozu byt uz na hrane. ja mam este viac ako ty, jasne ze kupujem co najlahsie veci ale za pol kilom sa z hladiska vydrze a odolnosti nahanat nebudem. konkretne napr. predstavec, riaditka, sedlovka, sedlo a koniec koncov aj samotny ram by som urcite volil radsej tazsi ale odolnejsi.

        0 0
      • Breakpain  

        Silnicka? Vklidu ;-), ohlidej si limity (aspon 100kg) a je to.

        0 0
      • Georrge  

        řekl bych, že víc bude záležet jak na tom budeš jezdit.

        0 0
      • McBlacky  

        tato váha může být problém u výpletů – top lehké výplety mají třeba jen 80–85kg limit. Seriové komponenty větších značek jsou dimenzovány minimálně na 100kg.

        Libovky typu schmolke, extralite, ax lightness předpokládám nevozíš.

        Rám samotný s limitem pod 90 neznám, ale neříkám, že nemůže existovat.

        0 0
    • Breakpain  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.