• pold

    Prosím o radu, plánuji pořízení nových kol a váhám mezi následujícím:

    Náboje: Novatec 711/712 vs. Hope Pro II

    Dráty: Sapim Laser vs. Sapim CX ray

    Ráfky: DT Swiss XR4.2D vs. Notubes ZTR 355

    Třetí alternativa – koupit Crossmaxy, ale nejsem si jist že to by bylo ideální.

    Určení: 85kg, Trail FS 120/120, střední terén (Brdy, Krušné, Krkonoše, Jizerky, semtam Alpy).

    0 0
    • Hnoj  

      To je hrozně jednoduché:

      Novatec, lehčí a o dost levnější, zdaleka ne tolik spolehlivé (praskající ořechy, horší utěsnění)

      Hope, těžší, o dost dražší, super-spolehlivé, konvertovatelné na jiné osy.

      Laser = super lehký dráty, ale ne úplně tuhý, na 85kg to neni.

      CX Ray = super lehký, super pevný, super drahý…

      ZTR 355 se už nevyrábí, nahradil ho model Crest. ZTR = o kus dražší, o kus lehčí a hlavně bezdušové.

      XR400 lehké, pevné, docela ekonomické ráfky.

      0 0
      • Tomínos  

        Hope super spolehlivé? Možná ty nový zesílený ne? http://www.bike-forum.cz/…-pr-ser.html

        0 0
        • kubad  

          zase bych nedělal z komára velblouda

          0 0
          • Tomínos  

            To nedělám, jen nesouhlasím s tvrzením superspolehlivé :-) To pro mě znamená nezničitelné! Ale to už je samozřejmě na výkladu každého soudruha, že.

            0 0
            • kubad  

              ono těch os bylo trochu víc, ale na 12mm

              každopádně nové zesílené Pro2 Evo to řeší,

              0 0
              • Tomínos  

                Jo tak těm bych už věřil.

                0 0
              • gazman  

                No když tomínosovi rupnul náboj na 10mm osu, kde je oproti mému prasklému 12mm náboji mnohem víc masa, tak nevim, proč by praskání těch 12mm měl řešit model EVO, kde není oproti starému PRO II takový nárust masa jako mezi 10 a 12 mm náboji.

                0 0
          • gazman  

            No mě to po roce udělalo to samé.

            0 0
        • Hnoj  

          Prasklá JEDNA osa ze stovek prodaných nábojů, navíc ještě ne tak častá osa 10×135mm…

          Kdybych počítal, kolik popraskalo Novateců :-D

          0 0
        • biker jura  

          jeden problém ze sta a už je oheň na střeše :D :D

          0 0
      • pold  

        OK, takže když cena v uvedených intencích není nejvýznamnější kriterium, ale jde o spolehlivost a bezúdržbovost na těch 85 kg, bude ideální volba „Hope + CX-Ray + DT 400“?

        Zapomněl jsem napsat, bude to na samozřejmě na bezduše, přehodím tam Notubes + NN (TLR) z nynějších dosluhujících jetých 7325… nebo na těchhle ráfcích už není ani notubes páska potřeba?

        Dotaz navazující, nějaký tip u koho to objednat? Ideálně asi v Praze, kvůli případnému servisu.

        0 0
        • kubad  

          pokud máš peněz na vyhazování a nevadí ti dát cca 3500kč za dráty CX Ray tak proč ne.

          nevím na jaké to máš kolo a jak jdeš po váze,

          pokud lehčí závodní variantu tak

          Hope + CX Ray + ZTR Crest,

          pokud odolnější variantu tak:

          Hope + DT DTSuperComp/Sapim Race + ZTR Arch

          v Praze třeba www.Bikez.cz

          0 0
        • biker jura  

          no já bych použil ztr ráfek protože dt 400 není moc širokej a na bezdušáky uplně ideál.

          Jinak objednávej u toho pána, na kterýho reaguješ ;)

          0 0
        • Hnoj  

          Já osobně bych šel spíš do Crest ráfků, spolehlivost je velmi slušná (samozřejmě, že když máš smůlu rozstřlíš cokoliv) a bezproblémová bezdušovitost je docela dobrá vychytávka.

          Páska bude potřeba u XR400 i Crest, protože ráfek je stále vrtaný skrz.

          0 0
          • pold  

            Děkuji za rady, ozvu se emailem.

            0 0
          • grafik  

            mohl bys mi doporučit sestavu zapletených pro mou váhu 73kg? Jezdím převážně xc, maratony, byl bych ochoten pustit tak 20, chci lehká kola – lehčí než mám teď : )

            Na scotta …

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Hnoj  

              20 litrů za výplety? To je masakr :-D

              Záleží na tvých preferencích, do 20 litrů se daj řešit TUNE náboje a ZTR Race, ale životnost takový věci nemusí být úplně super-velká :-/

              0 0
            • Netbike.cz  

              postav to na 240s a budeš 100% spokojenej

              0 0
            • kolda  

              dvacka je docela palba… pokud to tak chces, proc ne, ale za cca 10–12 poridis taky supr kola a za zbytek bych tunil jinde.

              0 0
            • grafik  

              hnoj, kolda, netbike:

              já se teda přiznám, v kolech mi totálně ujel vlak a nevím jestli mám (čas a chuť) na to se zorientovat v bezduš/ust atd. Vzhledem k tomu, že ta současná, mají už svoje po cca 5ti letech to nejlepší zasebou, chci zkrátka nová, současný bike si je zaslouží …

              Ohledně preferencí sám nevím, potřeboval bych určitě větší přehled a znalosti, v současné době jdu prostě jen po váze a vzhledu, duše (zatím) není překážkou. To je realita. Nicméně dream kola/pláště (vzhledově hlavně ty pláště) jsou určitě ta/ty co vozí Schurter – viz foto.

              0 0
              • kolda  

                na tyhle kola bys musel asi pritlacit :))

                jinak tech info jsou tady mraky, musis si rozhodnout, zda chces UST reseni (tezsi, ale odolnejsi) nebo NO Tubes (lehci, ale klasicke plaste jsou preci jen nachylnejsi na defekty).

                ja mam UST k plne spokojenosti, ale kdybych sel prioritne po vaze, tak bych vzal neco na ZTR…

                0 0
              • kolda  

                jinak s klasickym UST plaste jsem nemel za 3 sezony defekt. lehci varianty (Tubeless Ready atd) jsem obcas proriznul.

                0 0
              • kubad  

                to sou galusky :D

                0 0
          • RUSH  

            Mám 90–95 kg. Teď mám Mavic XM 819 a náboj Ringle Flea (koupeno s kolem Cannondale). Chtěl bych ještě jednu sadu kol. Nevím co vydrží Ringle a hlavně ráfky 819 jsem už jednou měnil (prasklina kolem ventilku).

            Požadavek je odolnost (maraton), UST, průmyslová ložiska v nábách. Asi bych začal zadním kolem (přední je s Lefty). Nic extrémně lehkého (mělo by to vydržet mou váhu),hlavně spolehlivé.

            Díky za rady.

            0 0
    • Netbike.cz  

      bohem zapomenuté parametry najeté km/rok a požadovaná životnost nejsou důležité, hlavně že bude sleva :-D

      0 0
      • Hnoj  

        4–5K KM ročně, zacházení na rozmezí XC a AM…

        0 0
      • mr.antik  

        Važ slova. Kdyby se najednou všichni timhle začali řídit, tak jste bez práce :-))

        0 0
        • Hnoj  

          Kdyby nebyly slevy, neprodá se nikdy nic, to je známá věc :-)

          0 0
          • mr.antik  

            no jasně, když jsou slevy, tak si kupujeme krávoviny který jsou pro nás zbytečný

            0 0
      • pold  

        Ó nikolivěk. Fakticky vzato, by mi oulplně vystačily kola co mám na zimáku, vlastně celý zimák (na to co jezdím). V důsledku, kdybych uměl jezdit, bych to co jezdím odjel na pevňáku s altusem. Ale je tam hybný moment potěšení z toho jak to jede snadno a příjemně. A udělat si radost novým vylepšením své hračky. No a vo-tom-to-(taky)-je, já se za svoje malé snobismy nikterak nestydím :-)

        0 0
        • deekay  

          Pod to se podepisu :)))

          0 0
        • Mr.Duck  

          Tak tak, já myslim, že bych taky odjezdil se svejma kolama na Da Bomb a Jumbech, ale s Mavicama na Hopech to je prostě jiný, minimálně když se o to kolo opírám, nebo ho nesu do schodů.

          0 0
        • lidumil  

          To si myslím, že takhle to dělá většina lidí tady :-D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.