Lehké a tuhé 29" záplety do 15 tisíc

172 nepřečtených
  • Mark-H14

    Řešilo se to tady na pár vláknech, nicméně se situace na trhnu stále mění a Vaše zkušenosti určitě také.

    Jaké byste mi doporučili co nejlehčí, ale přitom co nejtužší záplety 29" na HT Stumpjumper. Reálně mám 83kg, nejezdím žádný náročný terén. Původní Rovaly na Stumpjumerovi jsou docela těžké a ne zrovna tuhé.

    Hnoj mi doporučuje:

    náboje Hope Pro II – ZTR Crest 29er – Sapim CX-Ray – ALU niple s váhou 1585/pár – 12.800,– Kč

    Našel jsem i tyto: náboje Stans 3.3 ti (náboje od ztr)

    • ZTR Crest – dráty aerospoke 1515/pár 10.200,– Kč

    Nebo : náboje Novatec 711+712 – – ZTR Crest – dráty aerospoke 1515g/pár 8.500,– Kč

    Případně: FULCRUM RED METAL 1 XL 1650g/pár za cca 12.000,–, ale zde nevím zda se dělají s černými dráty.

    Nabídky Hnoje si vážím a respektuji jeho zkušenosti, nicméně by mě zajímaly Vaše zkušenosti a doporučení, než si koupím kola v třetinové hodnotě biku.

    Jaký je rozdíl v ručních zápletech a v zápletech fabrikových?

    Ještě malá podotázka: jaké zvolit 29" duše? Je v nabídce i nějaká slušná letaxová? PS: na bezdušový provoz ještě nemám mentálně.

    Děkuji za Váš čas a odpovědi k tématu.

    0 0
    • Vilém  

      Jen k dusim. Bez problemu jdou pouzit 26kove duse.

      Pri pouziti rafku ktere zamyslis spis nechapu, proc se vubec na nejake duse ptas.

      0 0
      • Mark-H14  

        Na bezdušový provoz zatím nemám mentálně, ale třeba k tomu časem dojdu.

        No a v jiném vlákně ukazoval Mlok nějaké testy duší a ty latexy vycházely nejlépe co se týče valivého odporu, kde se blížily bezdušovému provozu. Jediný neduh snad větší únik vzduchu a s tím spojené častější foukání.

        Myslím, že nej vyšla nějaká Michelinka

        0 0
        • Vilém  

          Delej jak myslis, jen mi proste pride trochu nesmyslne porizovat zrovna ZTR rafky a pak tam cpat duse.

          0 0
        • MlokCZ  

          Latexové duše se blíží bezduším valivým odporem, tam ano, ale to je jen jedna z více vlastností.

          Pořád zůstává váha navíc, nemůžeš foukat tak nízké tlaky (jinak budeš ty duše cvakat), nebudeš mít zacelování menších defektů tmelem.

          Pokud ty duše musí být, tak bych ale taky šel aspoň do těch latexových.

          To mírně častější foukání není problém a u bezduší je to podobné (tam tedy hodně záleží na konkrétním plášti).

          Rozdíl meze jednotlivými latexovými dušemi ve valivém odporu už byl minimální (zanedbatelný), dle toho už bych se neřídil.

          0 0
          • Bysto  

            a ešte pri bezdušách sa zabúda na jednu veľmi v veľkú výhodu a to je nahadzovanie, ak je tesnejší plášť a ráfik s menším žliabkom, tak to ide omnoho lahšie bez duše ako keď tam pcháš dušu, mne sa takto podarilo minimálne trikrát rozpárať dušu pri nahadzovaní ( samozrejme ak už je vyťahanejší plášť a nejaký s „mekšou“ patkou, typu nobynic tak tam môže byť trošku problém pri nahadzovaní na bez duše a bez kompresoru.

            0 0
            • šlapatko  

              Vozím na 29ce obyč crossové duše CST.Váží 150g a fungují dobře.26ky jsem jezdil taky, ale nechce se mi je natahovat na ráfek.Navíc levné 26 duše mají kolem 190g.Lehké 26kové duše cca 100–120g mi praskaly ve švech a to se ve sjezdu nevyplatí:-)

              0 0
            • oddie  

              Nechápu, jak někdo může při obouvání pláště rozpárat duši.

              0 0
              • scret  

                rozparat ne, ale „procvaknout“ klidne.. Zrejme jsi mel doted stesti na spravnou kombinaci rafku a plastu:)

                0 0
                • oddie  

                  Co na tom má být za „štěstí“ dát k sobě něco, co k sobě patří? Spíš bych řekl, že někteří neumějí ty pláště nandavat, pokud tam někdo narve montérajzny a páčí to jako smyslů zbavený, je jasné, že to může procvaknout.

                  0 0
                  • Bysto  

                    Za 1. Bolo to bez monterpák

                    Za 2. úlne zlá kombinácia ( tesný plášť a ráfik s malým žliabkom), keď som to nahadzoval na bezduše, tak to chytilo aj s takou obyčajnou pumpou, čo predávajú v cykloshopoch asi za 3€, takže si dokážeš asi spraviť obraz o tom, ako bol ten plášť tesný!

                    0 0
                  • Bysto  

                    Za 1. Bolo to bez monterpák

                    Za 2. úlne zlá kombinácia ( tesný plášť a ráfik s malým žliabkom), keď som to nahadzoval na bezduše, tak to chytilo aj s takou obyčajnou pumpou, čo predávajú v cykloshopoch asi za 3€, takže si dokážeš asi spraviť obraz o tom, ako bol ten plášť tesný!

                    0 0
                • Kupko  

                  Jake stesti co to tady pises za blbosti jeste s emi nikdy nestalo abych strihnul dusi kdyz tam cpes sroubovak tak se nemuzes pak divit.

                  0 0
                  • scret  

                    evidentne s tim nemas moc zkusenosti, tak neplacej!

                    Ja uz se naprezouval a nekdy se proste sejde takova kombinace plaste a rafku, ze klidne zlomis montpaku… Pak neni problem „procvaknout“ treba ultralight dusi!

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
          • Gorgov  

            A hlavně budeš s latexkou před každou jízdou dofukovat kola…

            0 0
            • MlokCZ  

              Bez duší a s latexovou duší jsem foukal ± stejně. Tzn. když jdu 2–3 dny po sobě, tak stačí fouknout jednou (při tom nízkém tlaku u biku ten tlak až tak rychle neztrácí ani latexová duše, u silničky je to horší).

              Po týdnu musím foukat i bez duší stejně tak jako když jsem chvíli ty latexové duše vozil.

              0 0
              • Gorgov  

                Já s bezduší nemusím dofukovat prakticky vůbec. Pouze, pokud to není zatěsněný, ale jinak odhadem jednou tak za 14 dni a to je stejne driv zavod, na kterej to stejne ladim :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak neřešíš tlaky tak jako já. Já po týdnu dofukoval i na plnohodnotných UST, které ztrácí tlak pomaleji.

                  Když bych nechal 14 dní a foukám hodně málo, tak už se pak snadno dostávám pod hranici příliš nízkého tlaku.

                  Samozřejmě bych mohl fouknout vždy o něco více a pak déle nedofukovat, ale nemám nějak potřebu se tomu foukání vyhýbat když to je tak 30–60s včetně změření a raději tak mám pořád tlak přesně akorát.

                  0 0
          • se-se  

            Mám zacelovací tmel napuštěný v duších a funguje.

            0 0
          • Mark-H14  

            Mloku, mohu Tě poprosit o e-mail? Vím, že to běžně neděláš, ale prosím o vyjímku. Děkuji M. (já mám e-mail v profilu stačí písnout)

            0 0
        • scalar  

          Vozím v pohodě 26" latexové Micheliny ve 29" kolech

          0 0
    • Gorgov  

      Můžu nabídnout Crest/ DT aerolite/ Chris king Iso Disc. Náby a niple jsou červený. Chci to dát na bazar, ale ještě sem se k tomu nedostal. Kvalitativně jsou tyhle náby nesrovnatelně lepší než vlastně skoro cokolik jinýho u nás dostupnýho krom lepších verzí DT Swiss. Podrobnosti kdyžtak na mail.

      0 0
      • kubad  

        mrskni mě do mejlu co za ně a na jaké sou osy?

        dík

        0 0
        • Gorgov  

          Co za ně rozmejšlim, Osy jsou klasika rychloupínák. Udělám nějaký fotky a pošlu to. Cenu bych viděl kolem 13, jsou v naprosto perfektnim stavu, měl sem je jako druhý…

          0 0
    • MlokCZ  

      Ty Fulcrumy bych raději nebral, asi bys nebyl moc spokojený s jejich velikostí :-)

      A co se týká Red Metal 29 XL, tak ty mají 1750g.

      Pak si musíš vybrat, jestli chceš lehká kola nebo tuhá, u 29tky to platí obzvlášť.

      Mám tu test kol, kde byla měřená tuhost, kola s Cresty dopadly hůře než C29ssmaxy.

      A C29ssmaxy mi přijdou tuhostí nic moc, oproti Red Metal 29 XL o dost horší.

      Bohužel v testu chybí právě Fulcrumy, což je škoda.

      Kola s 29 Cresty jsem nejel, ale když si představím ještě horší tuhost než C29ssmaxy (které jsem dlouhodobě jezdil), tak tomu bych se obloukem vyhnul.

      I když v testu ty ZTR kola dostala bike-tipp, celkově byla s tuhostí na 3. místě. Byla tam ale hlavně lehčí kola, takže tuhost u všech těch kol byla opravdu bídná (taky když ty C29ssmaxy byly v tom testu druhé v tuhosti…).

      Latexovou duši můžeš použít i 26tkovou. Když už nová kola, tak ale opravdu nechápu na co duše. Když můžeš vybrat kola co mají UST ráfky + TLR pláště (nejlépe ještě nějaké, které se nemusí obtížnější zatěsňovat, tedy třeba snake skin verze), což je naprosto bezproblémová a spolehlivá kombinace.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tady část 29 kol z testu

        0 0
        • Hnoj  

          Za povšimnutí stojí údaj o drátech toho ZTR výpletu ! Dráty 1.8–1.6mm dá na 29er jedině úplnej šílenec, pak je pochopitelně tuhost minimální…

          0 0
          • MlokCZ  

            Ale tak jistě, ty dráty k tomu jistě přispěly hodně. Ono ale více těch lehčích kol mělo více zeslabované dráty, jinak by nevyšla tak lehká. Tady zbytek testu, třeba ACčka s 2–1,6mm dráty dopadly ještě hůře.

            0 0
            • Gorgov  

              Ono davat na lepsi kola jiny draty nez aerolite/cx-ray je podle me blbost.

              0 0
              • kubad  

                no doufám že máš pravdu měním DT SuperComp za DT Aerolite :D

                tak snad to nebude horší

                0 0
              • Bafoon  

                Proč dávat třeba cx-ray když na ztr ráfku ho nejde napnout tolik co by snesl?

                0 0
                • Hnoj  

                  Protože i při těch 1000N je daleko pevnější, než třeba Race, přesně proto… A samozřejmě kvůli váze.

                  0 0
                • Nikovlas  

                  Protože vydrží víc cyklů.

                  0 0
      • Gorgov  

        To si hold musíš vybrat, většinou to bude kompromis. Nicméně pokud jde o výkonnostní ježdění, vetšina lidí pozná spíš uštřenýho čtvrt kila na kolech, než jejich vyšší tuhost.

        Pokud chce člověk opravdu tuhý a lehký kola, pak je tady Enve.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak já jsem s Red Metal 29 XL spokojený i když nejsou zrovna moc lehké.

          To jen, že Mark-H14 chtěl co nejlehčí, ale přitom co nejtužší záplety 29".

          0 0
    • tonik666  

      Libovolé náboje, ploché dráty, těžší ráfky (Arch?) a mosazné niple:) Aneb moje příští 29 kola.

      0 0
    • šlapatko  

      Lehké a tuhé kola 29er nevymyslíš!Rovaly jsou docela lehké.ZTRkama si moc nepomůžeš.

      Mé další kola budou s drátama 2mm, mosaz niple a ráfek kolem 500g.Ideálně pevná osa.

      0 0
    • jeffino  

      taky si rozmysli co s těma zápletama chceš jezdit, pokud nějaký drsnější singletrekový ježdění, tak se na lehký kola rovnou vyser, hmotnost kol cca 1750g je IMHO pro běžnýho hobbíka v pohodě, jde o to aby to byly držáky, který nepovolí po prvních 300km:-).

      0 0
      • Mark-H14  

        Zatím děkuji za Vaše postřehy (budu rád za další a třeba i konkrétnější)

        Jasně, že jsem hobík, který chce ve 40letech jezdit lehký terén a běžné cyklostezky v okolí a po ČR a SR.

        Nemám ty Rovaly ještě vážené, ale tipuji, že to bude s přehledem přes 2000g, což mi potvrdil i Hnoj.

        Nejsem znalec, jako Vy tady, ale když jsem sedl před dvěma dny na nové kolo, tak jsem byl docela zaskočen, jak se to podemnou začalo vlnit, až jsem si myslel, že mám povolené zadní kolo.

        Chtěl bych na kolech ušetřit alespoň 500g a zlepšit tuhost.

        0 0
        • delfyn  

          no jestli je to taková hrůza jestli by nebylo dobré dotáhnout výplet:) , nech si zkontrolovat napětí drátů tenziometrem.

          Můj nejtěžší terén je Merida bike Vysočina a stačí mi tam ráfky Remerx Magic a dráty 2–1,6 s mejma 80kilama a zapletl jsem si to sám s tenzio od Park tooolu a z tuhostí problém nemám, je pravda že ve předu mám Maverick náboj s tuhou osou, ale vzadu je klasika osa s AC nábojem, váha je někde kolem 1700g jestli si to dobře pamatuju a cena určitě nedosahuje výši co chceš ty.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ono to nikdy není tak, že by se na těch méně tuhých kolech nedalo jezdit. To se samozřejmě dá.

            Když si ale zvykneš v terénu na tuhá 26tková kola (tím myslím hodně tuhá i v rámci 26tkový kol), tak pak chování měkkých 29tkových je dost nechutné.

            0 0
    • Mark-H14  

      Tak fakt nevím.

      0 0
      • Vilém  

        No kola.

        0 0
      • Hnoj  

        Ty prostřední určitě ne-e. Dráty 1.8–1.5 na 29er fakt nepatří…

        0 0
      • kubad  

        ty poslední budou nejlepší

        0 0
        • delfyn  

          no 1,8–1,5 jsem měl na 29 na Včka a tam byly ok, ale na kotouč bych je taky necpal:) Jinak v té ceně co uvažuješ volba DT nábojů je u mě jasná když né Chris king:)

          0 0
          • kubad  

            píše se tam ploché Aerospoke dráty ne?

            0 0
            • delfyn  

              ty dráty jsem souhlasil s Hnojem na ty prostřední, proti těm posledním nic nemám, bral bych je hned, kdybych chtěl nová kola a chtěl tolik zainvestovat

              0 0
            • Mark-H14  

              Dráty Aerospoke neznám, ale údajně jsou 2mm a ve sploštění 2,2mm.

              0 0
              • Adrenaline  

                Zdravím, máte někdo info co jsou zač ty dráty aerospoke? Přemýšlím o kolech s bikeart ale ty dráty neznám, jestli se dají k něčemu přirovnat. A bude nějaký znatelný rozdíl mezi klasickým RWS a RWS 9mm? Předem díky za Vaše zkušenosti;o)

                0 0
      • Gorgov  

        Kdyz ti u tech poslednich vymeni draty, bude to derova nabidka :)

        0 0
    • Netbike.cz  

      Co třeba ráfky FRM XMD 388 29" http://www.frmbike.biz/index.php… nebo lehčí svařované XMD 333 29" http://www.frmbike.biz/index.php…, dráty CX-Ray nebo Aerolite, alu niple. Náby DT Swiss 240s na pevné osy 9/10 RWS nebo 15mm vidla /10 RWS, bez pevných os nová 29" kola ani neřeš.

      0 0
      • Hnoj  

        FRM jsou docela náchylné na ohnutí patky. Mám to osobně vyzkoušeno na FRM333.

        0 0
        • richard_majer  

          Ja mam 333 na prednim, 388 na zadnim kole a zatim maximalni spokojenost. Prezily dvoje Loudani a nejake ty zavody. Na rafcich nikde znamka deformace a to jezdim s tlakem 0.9 az 1.3.

          0 0
          • Rubi  

            0,9 jo? to uz ale jezdis po rafcich ne?

            0 0
            • JakeF  

              Za určitejch podmínek se to dá… Ale teda každá pumpa měří jinak, tak ono bůhví… 0,9atm už se promáčkne prstama na ráfek.

              0 0
              • Rubi  

                vsak prave proto… to se musi i v mensich dolicich skakat po rafcich, nehlede na to jak se to musi zvykat, pokud nema galdy coz nema, tak teda fakt nechapu

                0 0
                • scret  

                  tak pokud jezdi opatrnejs, zadny prasarny a vazi do 70kg, tak v pohode…

                  0 0
    • Mark-H14  

      Nikdy jsem neměl možnost porovnat pevnou osu / rychloupínák. V čem je tak lepší? Projeví se to na tuhosti celého výpletu? O kolik je takový výplet těžší oproti RU?

      Díky.

      0 0
      • PatrikL  

        Po výmene by si mal 9/10mm upinák ktorý už na prvý pohľad vyzerá že bude držať lepšie/že to bude tuhšie http://farm8.staticflickr.com/…336c8b_b.jpg :) Teda vidlica a zadná stavba by sa mala menej krútiť a to pomôže.

        0 0
      • MlokCZ  

        Pevná osa je vždy zlepšení, ale nečekej zázraky. Vepředu i 15mm osa je jen mírně lepší než klasický upínák (srovnávám z praxe, kdy jsem jezdil současně jeden full s 15mm osou a druhý bez na stejné vidlici).

        I měření potvrzují, že ten rozdíl není nijak moc velký.

        Třeba takový tapered krk je přínos větší.

        Jiná písnička je přední 20mm osa, tam je větší skok a rozdíl 15mm x 20mm je větší než klasický upínák x 15mm osa.

        Vzadu bude hodně záležet na tuhosti daného rámu. Na méně tuhém fullu byl přínos 12mm Syntace X-12 osy opravdu velký, ale částečně to mohlo být dané i samotným rámem. Srovnávám starší Stereo bez pevné osy x novější Stereo s X-12 osou. Kromě osy byl ten rám trochu přepracován a ten novější je i o něco těžší.

        Takže to bude kombinovaný vliv rámu a osy a nemám jak odlišit co udělala samotná osa a co samotný rám.

        I k tomuto mám měření, které ukauzje, že rozdíl je opravdu propastný (u té předí osy to bylo do 5% rozdílu, vzadu u toho rámu + X-12 osa byl rozdíl 30%).

        Váhově to s přední 15mm osou moc nenaroste.

        0 0
    • Mark-H14  

      Tak mi to zatím vychází asi nejlépe na kombinaci od Honje:

      Hope Pro II – ZTR Crest 29er – Sapim CX-Ray – ALU niple s váhou 1585/pár – 12.800,– Kč

      a nebo:

      http://bikeart.cz/…T-Swiss-240s ale tady je cena 16.500,– Kč už dost vysoko

      no a super cena 8.500,– Kč na Novatecích 711,712

      http://bikeart.cz/…er-±Novatec

      Trochu mě zaráží ten cenový rozdíl 8.500,– / 16.500,–, když se ty poslední dva výplety liší jen v nábojích, nebo jsem něco přehlédl? Myslím, že u těch s 711,712 nejde pevná osa.

      0 0
      • fousek  

        Novatecy 711 jde pevna osa, ale musis kapku bastlit. Maj vnitrni prumer lozisek 15mm

        0 0
    • Mark-H14  

      Jsem fakt trouba. Vidli měnit nebudu, takže zůstanu u RU.

      0 0
      • Vilém  

        Stejne by nebylo spatny pouzit naboje ktere umoznuji pripadnou pozdejsi konverzi na pevne osy, at uz 9/10mm, nebo 15/10mm, vyhnes se tak pozdejsim prepletanim atd.

        0 0
    • Mark-H14  

      Sakra! Vím, že 15.000,– Kč za záplety pro někoho není moc, ale na druhou stranu je to polovina mého kola, tak jsem si myslel, že to bude jednodušší a především, že bude z čeho vybírat.

      0 0
      • Vilém  

        A neni snad z ceho vybirat? To ze si nemuzes vybrat ty a jedinym kriteriem je pro tebe hmotnost, to uz je tvuj problem.

        0 0
        • Mark-H14  

          Neříkám, že je pro mne hmotnost jediným kritériem. Také bych chtěl něco tužšího než jsou ty Rovaly. Nicméně bych chtěl na rotující hmotnosti ušetřit pokud možno co nejvíce, ale ne na úkor tuhosti. Jak tady někdo zmínil pro mne jako pro hobíka, je asi přínosnější ušetřit 500g na hmotnosti, než mít sice tuhá, ale třeba stejně těžká kola. Údajně ty Rovaly mají 2.100g. Já jsem je ještě nevážil.

          0 0
          • šlapatko  

            Tady na BF se váha řeší až moc:-) Dáš za kola 15 tyček a zjistíš že jsou stejné žvejky jako ty staré.Navíc lehounké ráfky dlouho nevydrží.To jsou mé postřehy.

            Záplety do 2kg budou super.

            0 0
            • Mark-H14  

              Přesně toho se děsím!!! 15 tyček jak říkáš a rozdíl minimální.

              Nicméně ušetřit 0,5kg na kolech už přeci musí být znát. Nebo se pletu? Tak si sám sobě nalhávám, že tužší snad bude všechno nad 10.000,–.

              0 0
              • zirecek  

                Lepší budou, především z psychologického hlediska, neboť jsi na ně natěšený. Tedy ti to pojede, až je nasadíš. Kolik na tom bude vliv výpletů, těžko říct, :-).

                Nebo naopak si můžeš vsugerovat, že teď máš parádní výplety, ne moc těžké – a máš vyhráno, máš to zadarmo.

                Avšak pravda bude někde uprostřed – koupit si rozumné trvanlivější výplety v rozumné váze adekvátně ke svému použití, :-). Já si nechal zaplést XTR do topmodelů DT s rozumnýma špicema, které vydrží kotoučové brzdy, :-).

                0 0
              • MlokCZ  

                Cena nezaručí vůbec nic. Se podívej do toho testu co jsem dával výše, tam jsou všechna kola nad 10tis. a některé i hodně nad 10tis.

                A tuhostí ucházející jsou ty první dvoje (Sram Rise 40 a C29ssmax). A ty ty Sram mají téměř 2kg a C29ssmax mají 1771g.

                A jak už jsem tu psal, třeba ty C29ssmax rozhodně nejsou žádná supertuhá kola…

                0 0
            • mxv  

              no hlavne sis mel rozmyslet driv, jestli chces lehke a tuhe nebo 29..

              0 0
            • fousek  

              Usetrena vaha na kole se pozna lip nez dkekoliv jinde. Pro tuhy a zaroven lehkly kola bych rek ze neni jiny reseni nez 26" nebo jeste lepe 20"

              0 0
    • Mark-H14  

      NO vy mi dáváte sodu.

      0 0
      • nox159  

        a proc ty nove kola vlastne chces co ti na tech starych vadi? :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak ty původní hranatý dost drncaj, tak chce přejít na kulatý :-)

          0 0
    • šlapatko  

      Co je to vlastně za model kol, ty rovaly?

      Zrovna náboje Roval se mi líbí.

      Mají velké dosedací plochy.Tedy, měly by být tuhé.

      Jak už psali jiní, skusil bych dotáhnout dráty.

      Popřípadě to přeplést.Dotahuju podle citu:-)

      Minulou sezonu jsem stavil svou 29ku a neodolal zapleteným kolům American Classic.

      Je to bída, jsou to žvejky i po dopnutí drátů.

      Dráty se kroutí a dotahuju je pomocí centrklíče a kombinaček:-( Jsou stenčované 2–1,8–2.Váha kol 1650g.

      Přední ráfek je dokonce po smrti.V mírném sjezdu jsem zamknul řidítka a ráfek se zlomil do pravého úhlu:-(

      Opravdu u 29ky jde tuhost znát.Jinak má váha tehda 82kg.

      0 0
      • Mark-H14  

        Takto to píšou na stránkách výrobce:

        RÁFKY Roval 29, 26mm w/ eyelets, 32h

        PŘEDNÍ NÁBOJ Specialized Hi Lo disc, laser-etched logo, OS 28 end caps, sealed cartridge bearing, RWS, 32h

        ZADNÍ NÁBOJ Specialized Hi Lo disc, laser-etched logo, double-sealed cartridge bearing, QR, 32h

        VÝPLET DT Swiss Industry 2.0, (14g) stainless

        Nicméně tyto výplety údajně váží 2.100g. (nevážil jsem já, ale jiný majitel stejného kola).

        Jinak nyní už mám také 82kg (do prázdnin 79).

        0 0
    • Mark-H14  

      Tak jsem ty své 29" Rovaly dnes konečně zvážil. Bez pásek celých 2093g.

      S Hnojovými záplety by byla úspora – 508g.

      Hope Pro II – ZTR Crest 29er – Sapim CX-Ray – ALU niple hmotnost 1585/pár

      S touto sestavou – 563g.

      Stan´s 3.30 – ZTR Crest 29er – dráty Aerospoke hmotnost 1530/pár

      Mínus půl kila není zase tak málo ne?

      Mohl by mi někdo vysvětlit jaký je rzodíl ručními a strojovými záplety?

      Díky

      0 0
      • Hnoj  

        Mohl by mi někdo vysvětlit jaký je rzodíl ručními a strojovými záplety?

        To už je snad z názvu dokonale jasné…

        0 0
        • delfyn  

          to mu je hádám asi jasný že jedny dělá stroj a druhý dělá Hnoj.:)

          Spíš mu řekni v čem jsou záplety ručně dělaný lepší jak strojně, když jsou stejný komponenty a oba předepínáte na stejnou sílu.

          0 0
          • Hnoj  

            Mám za to, že v B-F terminologii jsou „strojní/fabrické“ výplety brány kola jako Fulcrum a Mavic, tedy kola, kdy všechny komponenty sestavy jsou od jednoho výrobce a jsou vyrobeny speciálně k sobě.

            Spíš mu řekni v čem jsou záplety ručně dělaný lepší jak strojně, když jsou stejný komponenty a oba předepínáte na stejnou sílu.

            Abych byl 100% upřímný, tak nevím. Nikdy jsem neměl žádné „lepší“ výplety udělané mašinou v ruce. Samozřejmě mi prošel rukama mrak výpletů „Deore + Alex + 2mm“ dráty a v podstatě ani jedno kolo nemělo v pořádku eliptiku, ale to bylo spíš tím, že byla bůh-ví, jak dlouho ježděna zcela bez centrování.

            Nevím třeba zda Superstar dělá výplety ručně a nebo na mašině, ale zcela nová kola od nich nebyla udělána nic moc, především na výšku.

            0 0
          • Mark-H14  

            No tak něják jsem tu otázku myslel.

            0 0
    • Mark-H14  

      Tak jsem ty své 29" Rovaly dnes konečně zvážil. Bez pásek celých 2093g.

      S Hnojovými záplety by byla úspora – 508g.

      Hope Pro II – ZTR Crest 29er – Sapim CX-Ray – ALU niple hmotnost 1585/pár

      S touto sestavou – 563g.

      Stan´s 3.30 – ZTR Crest 29er – dráty Aerospoke hmotnost 1530/pár

      Mínus půl kila není zase tak málo ne?

      Mohl by mi někdo vysvětlit jaký je rzodíl ručními a strojovými záplety?

      Díky

      0 0
    • Mark-H14  

      Prosím nakopněte mě!!! Nemohu se rozhodnout. Poraďte mi z výběrem. Děkuji

      0 0
      • Bafoon  

        jestli vybíráš z těch dvou výše tak za mě tu s hope, když už teda :-)

        0 0
    • Mark-H14  

      Tak jsem už byl rozhodnutý, že záplety na ZTR Crest koupím a v tom mě Mlok polil studenou vodou, když mi řekl, že ráfky ZTR Crest mají maximální povolený tlak 40Psi tedy 2,75 bar a to jak pro použití bez duše i s duší. Jelikož u mne opravdu asfalt tvoří asi 50%, tak jsem zvyklý si přifoknout třeba na 58Psi/4bar, což by tedy u ZTR ráfků asi nešlo. Bral bych alespoň 43,5Psi / 3bar.

      Vím, že se bez duší jezdí nízké tlaky, ale zatím bych chtěl opravdu zůstat u duší. Už jsem objednal 4ks Michelin C4 Aircomp Latex v 26".

      Umožňují ráfky jiného výrobce za použití duší tlaky alespoň 43,5Psi / 3bar ? Myslím ráfky, kde bych se s váhou v kompletu dostal na podobnou váhu jako s ráfky ZTR?

      Díky moc.

      0 0
      • MlokCZ  

        Těch 40psi jsem psal, že je pro použití bez duší. Pro použití s dušemi jsem dával tabulku, kterou i dříve měli na stránkách NoTubes a teď už tam není a to tuhle:

        1.0 tyre – 55psi

        1.5 tyre – 50psi

        2.0 tyre – 43psi

        2.2 tyre – 40psi

        U té dříve na stránkách neměli nic o tom, že by to bylo pouze pro použití bez duší, bylo to tam obecně.

        Ještě jsem ale chvíli hledal a jak jsem poslal i do mailu a našel jsem dotaz na tohle téma z odpovědí od někoho přímo z NoTubes:

        http://messageboard.notubes.com/viewtopic.php…

        kde píše, že ten limit pro použití s duší není.

        Jak jsem také psal už do mailu, tak bych se stejně bál na lehké ráfky typu Crest to bušit na takové extra vysoké tlaky typu 4 bary. Dlouhodobě z toho ten ráfek jistě nebude mít radost. Při takovém tlaku při dlouhodobém použití praskají občas i těžší odolnější ráfky jako třeba od Mavicu.

        4 bary mi přijdou nesmysl i pro 50% asfaltu. Kdyby to bylo 90% asfaltu nebo jen asfalt, tak prosím, pak by to ale bylo spíš i na jiné kolo nebo aspoň na nějaké slicky.

        3 barů s duší bych se dle toho vyjádření v tom odkazu nebál ani u Crestu.

        0 0
        • Mark-H14  

          Petře děkuji mockrát.

          Hned mám lepší náladu. 3bary mi stačí a do terénu klidně méně.

          Ještě jednou mockrát děkuji.

          0 0
      • MlokCZ  

        Pláště se vzorkem stejně vysoký tlak ani na asfaltu nezachrání a rychlejší nebudou. Opravdu nabušit má smysl slicky a z bikových plášťů tak akorát FF (který ke slicku nemá daleko).

        0 0
      • raf007  

        Z webu výrobce ráfků ZTR:

        For all of our rims running them with a tube the max pressure is the max pressure as listed on the tire. The limits we state on our rims are not because our rims can not handle the pressure but because the tires can not handle the pressure when run tubeless. Inflate a tire tubeless above the recommended pressure as listed on our rim you risk breaking the bead of the tire and blowing it off the rim.

        Pro všechny naše ráfky používané s duší, platí maximální povolený tlak uvedený na plášti. Limity uváděné na našich ráfcích nejsou z důvodu že by tlak nevydržel ráfek, ale z důvodu, že by tlak nevydržel plášť používaný bezduše. Nafouknutím pláště při použití bez duší nad uvedený limit, riskujete poškození patky pláště a jeho svléknutí z ráfků.

        0 0
        • kubad  

          což samo neplatí pro UST plášťě kde je uveden max tlak na plášti,

          0 0
          • MlokCZ  

            Já bych tedy měl docela obavy u UST pláště konkrétně třeba na 26" Crestu nafoukat maximum povolené na plášti. BST2 ve mě moc důvěru pro vysoké tlaky ani pro UST pláště nevzbuzují.

            Tohle se ale stejně Marka-H14 netýká, protože ve 29 žádné UST pláště nejsou k mání.

            0 0
    • Mark-H14  

      Tak jsem to tajemství konečně opatrně prozradil manželce. Kupodivu mi jen řekla, že jsem se asi fakt zbláznil, když chci dát téměř 13tis. za kola.

      Tak teď už jen objednat.

      0 0
      • Smelina  

        Vážím ± stejně, peněz mám taky stejně, manželce jsem to raději neříkal :-) Crestů jsem se ale trochu bál a zvolil raději Arch Ex, to bude jistota. K tomu ty RWS upínáky a uvidíme jak to bude tuhé.

        0 0
    • hctr  

      Chces tuhe kola a chces rafek crest? :)

      0 0
    • hampejz  

      Zajímají mě ty druhá kola co měl Mark ve výběru http://bikeart.cz/…Novatec-15mm

      Poměr cena/hmotnost je super. Zajímaly by mě ty dráty aerospoke nikdo ste se tady k tomu moc nevjádřil o proti cx rayich je rozdil litr. Máte někdo zkušenosti s těmi Novateci? Nslyšel sem na ně moc chváli, stačilo by mi kdyby vydrželi aspoñ sezonu (šetřit je rozhodně nebudu) Kola měním za současný eastny xct70 hlavně kvůli úspoře na váze.

      Předem děkuji za rady. :-)

      0 0
      • JakeF  

        Na váhu kašli, zvlášť co se týče nábojů. Ta váha se u kol pozná hlavně na ráfcích a pláštích, u drátů na aerodynamice, váha nábojů už prakticky nehraje roli, jak je u středu otáčení, takže je lepší dát osvědčený a spolehlivý náby.

        0 0
    • hampejz  

      Díky za tvoji odpověd, ale já spíš ted momentálně řešim peníze takže proto jsou pro ty kola zajímavá, jinak bych si to klidně nechal zaplíst na dt240,350,kin­gkongcích atd.

      Spíš mě zajímaly nějaký zkušenosti s těma nábama životnost, servis a s těma drátama co se tuhosti týče tlouštka je stejná jak cx rayích. Nejsem žádnej profi závodník ,ale 400g úspora na kolech je pro mě zajímavá.Máte teda někdo zkušenosti konkretně s těmito koly? koukal jsem že Mark dal přednost Hope nábám.

      0 0
      • Hnoj  

        Mám tady z těhle nábojů 8 prasklých ořechů… Hope je jistota.

        0 0
        • hampejz  

          Tak bohužel se budu muset podívat po něčem jiném , protože nejsi první od koho to slyším, jen by mě zajímalo jak dlouho ten vořech vydržel vořech za 500 na sezonu by nebylo tak koulervoucí.

          0 0
    • kliiima  

      A co takhle Reynolds

      Dle mého to splňuje vše co chceš.

      A nebo si nechat složit kola zde (poštovný je 12 GBP)

      http://superstar.tibolts.co.uk/index.php…

      Já si tam jedny teď v týdnu objednal, váha bude cca 1750g za 225 GBP + poštovný.

      0 0
      • Hnoj  

        Reynolds: kola hezký, ale vzhledem k extrémní demenci ČR zastoupení nebudou IMHO nikdy k sehnání…

        Teď jsem naházel do košíku konfiguraci a cenově je to při nejmenším průměrný. Cos tam nechal dělat?

        0 0
        • kliiima  

          Složil jsem si toto:

          Je to na fulla, převážně na tom budu jezdit lesní stezky a traily.

          0 0
        • gemini  

          Reynolds začalo od letoška vozit do ČR Aspire a minimálně brněský XCR je má v nabídce…

          0 0
      • vili  

        pak sem hoď nějaký foto pls.

        0 0
    • Miramar  

      Měl bych dotaz,chci si nechat zaplést 29" kola v sestavě:

      náboje:Hope Pro II Evo,ráfky DT Swiss X470,alu niple a uvažuju jestli dát dráty Competition černé 2–1.8–2 nebo dráty DT Swiss Champion 1.8.

      Jde mi o to jestli ty Champion 1.8 mi budou stačit,protože bych na nich mohl docela dost ušetřit.

      Vážím cca 70 kg a jezdím maratony a XC.

      Díky

      0 0
      • Miramar  

        Nikdo neporadí???

        0 0
      • JakeF  

        Nepíšeš cenu… Osobně bych se určitě vykašlal na DT ráfky a vzal ZTR, když už něco brát DT, tak náby :D.

        0 0
        • Miramar  

          No právě, že o tu cenu mi hodně jde.

          Champion můžu mít za 3,–/ks a Competion za 20,–/ks takže bych tam hodně ušetřil ale zase to nechci za každou cenu, jenom pokud by to mělo být spolehlivé.

          O ZTR vzhledem k ceně nemůžu ani uvažovat, ty DT mě výjdou na 900,–/ks

          0 0
          • Vilém  

            Tak tak dej Sapim Race, ten je levnejsi.

            Osobne bych ty ztencovany dal aspon dozadu.

            0 0
            • JakeF  

              Proč dávat ztenčovaný dozadu? To mi nedává úplně logiku…

              0 0
              • Vilém  

                Treba proto, ze vydrzi vic nez 1,8mm v cele delce.

                0 0
                • Miramar  

                  Opravdu je tak velký rozdíl mezi 1.8 dráty a 2–1.8–2?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak rozdil tam je.

                    Na foto historicky test dratu z Vela.

                    1,8 DT – 2462N

                    2–1,8 DT – 2988N

                    2–1,8 Sapim – 3200N

                    0 0
                  • jonti  

                    Dej tam 2,0.

                    0 0
                • JakeF  

                  Jasný, to jsem jenom blbě pochopil ten výraz, já myslel že chceš dát dozadu ty 1,8.

                  0 0
                  • Miramar  

                    Takže si mám radši připlatit jo??:-)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Nevím, já měl vždycky radši Sapim, DTčka mám akorát na Rovalech a na silnici a přijdou mi spíš měkčí (ale to těžko soudit, když jsem neměl stejný ráfky na jinejch drátech). Zase ten cenovej rozdíl je velkej a pokud jim nedáváš moc zabrat, tak by měly chvíli vydržet. Ale radši bych jich vzal pár do zásoby :D.

                      0 0
    • bimjeam  

      Trochu to tu oživím:

      Myslíte si, že 29" záplety pozostávajúce z:

      D771–15mm/772-X12 + ZTR crest + Pilar 1422 + sapim polyax (mosadz) budú na tom tuhosťou porovnateľné s

      27,5" zápletmi z:

      D711/D712SB (5mm QR) + ZTR Crest + Sapim laser + sapim polyax alu ???

      Prípadne existuje nejaká dobrá budget aleternatíva plochých drátov zohnateľných na území SR/ČR?

      Alebo nemá význam na 76kg dávať cresty a ploché dráty, ale dať radšej odolnejší ráfik (aký?)

      0 0
      • bimjeam  

        nikto nič ? :/

        0 0
        • Hnoj  

          Nemyslím si, že má jakýkoliv smysl porovnávat tuhost 650b a 29er.

          Ale lasery nikdy nebudou moc tuhé…

          0 0
          • TJK  

            souhlas

            0 0
          • bimjeam  

            Hnoj , mám to chápať tak, že

            29 palcové koleso na creste s plochými drátmi na pevnej ose bude podstatne menej tuhé ako

            27,5" koleso na creste s lasermi na 5mm QR ??

            Čo by si doporučoval ty, ako jeden z najerudovanejších v tomto fachu?

            Hľadal som nejaký 400g gramový ráfik (niečo medzi crest a arch ex) ale nič som nenašiel.

            Je v tomto smere niečo pevnejšie v porovnateľnej hmotnosti?

            Napr. BOR 388, Lucky Star, XR 331 ?

            Vďaka za tvoju odpoveď!

            0 0
            • TJK  

              ech.. jak prosim 5mm QR nebo 10mm pevna osa zajisti tuhost kola?

              chapu ze zajisti tuhost kompletu zadni stavba + kolo… ale jinak je to asi blbost nemyslis :-)

              0 0
              • bimjeam  

                Máš pravdu, koleso samo o sebe tuhšie nebude, ako celok posúdiť neviem, jazdil som zatiaľ len 5mm QR a 9mm QR.

                Každopádne nejaký ten mini prínos 15mm osa vpredu a 12mm osa vzadu mať asi bude

                0 0
                • TJK  

                  to ano.. ne pro kolo samotne ale pro zadni stavbu s kolem… rekl bych ze dost vyrazny prinos

                  0 0
            • Hnoj  

              Předně je kravina porovnávat dva různé průměry kol.

              A Lasery budou vždy měkčí než ploché dráty.

              0 0
              • bimjeam  

                Lenže ja plánujem meniť 27,5"ku za 29"er, takže neviem ako inak to mám porovnávať.

                S 27,5" D711/D712 + CREST + Laser na 5mm QR problém nemám.

                Otázkou je, či D771/D772 + CREST + CX Ray na 15/12mm ose bude na 29eri plnohodnotnou náhradou.

                Súčasné záplety majú cca 1430g (27,5")

                Na 29eri by som sa rád pohyboval niekde okolo 1550–1600g

                0 0
      • TJK  

        ne.. tim sem si jist.. uz rozdil mezi 26 a 650 na crestu jsem poznal, takze imho to stejne byt nemuze…

        0 0
        • bimjeam  

          TJK: a čo vozíš teraz na werku? Na obede si mal myslím Cresty v 650B a tuším si spomínal kdesi, že prežili aj tvojich 90kg? :)

          0 0
          • TJK  

            Vozil jsem prapuvodne 26 olympicy na fullu a pak na HT, pak jsem koupil jety kola na 26 Crestech a ty jsem po asi sezone a kus nechal preplest na 650b Crest.. lehky ubytek tuhosti tam byl znat, ale rozcentrovat se mi je nepovedlo, to uz jsem je jezdil s pevnou vidli… vzdycky ale min. 2,25 plast a mensi tlaky… ted na WERKu mam uz zapletene WTB KOM na pillar dratech a tuhost jim rozhodne nechybi.. ale jak rikam jezdim na pevne a nechci to nekde rozstrelit navic 29er kola dovolej trosku vic prasostyl takze jim sem tam dam nakrmit :-) na 29er bych pro sebe cresty nechtel, ale zase clovek kolem 70kg by s nima zasadni problem mit nemusel.

            0 0
      • McBlacky  

        jestli chceš něco jinýho než 26", tak si připlať za dráty a vem ty nejlepší – CX Ray. Je to randál, ale jinak slova tuhost a crest do jedný věty nedostaneš. I na ray spojený v křížení je to na hraně co do tuhosti, proti 26 ve stejným setupu.

        Náboje Novatec tomu se vyhni, není otázka kolik ale kdy prasknou.

        0 0
        • bimjeam  

          Vďaka za názor. Rozmýšlal som nad pilar 1422, tie by sa dali zohnať o 20€ lacnejšie ako CX Ray, kvalitu tipujem podobnú.

          S D711/712SB nemám po 6tis. km žiadny problém.

          Neviem či je to náhoda, alebo šťastie.

          Predného novatecu D771SB na 15mm osu by som sa nebál ani trochu, tam sa nemá čo pokaziť.

          Ďaľšia možnosť je dať zapliesť

          ZTR Arch Ex a sapim race k tomu, ale to už by bolo tipujem tak okolo 1800g s alu niplami

          0 0
          • McBlacky  

            pillar taky ok, ale otázka jak je shánet pres ebay, já na to nakonec nemel nervy, kdbych ušetřil třetinu tak ok, ale jen 20eur mi nepřišlo už v rozpočtu zajímavé.

            ono 6 je tak hrana, problém spíš je že do toho nevidíš dokud to nerozebereš a když se ti to posere na dovolený nebo etapáku, proste to je velky riziko. nekdy to vezme i osu, takže vozit náhradní ořech tě nezachrání vždy.

            přední vydrží cokoli skoro navěky

            0 0
            • bimjeam  

              Teraz som to kukal do ride managera, že to je dokopy už vyše 7600km, dúfam, že ešte nejaký čas požijú :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.