Horské kolo na silnici kolem 20.000

55 nepřečtených
  • moskyt

    Cau, chci pozadat o radu…

    Jezdim denne na kole do prace, obcas o vikendech a na nejake akce. Mam horske kolo stare asi 8let a chci si poridit neco noveho.

    Jezdim cca 70% po asfaltu a 30% v terenu tak bych chtel rychlejsiho, lehciho a vhodnejsiho na jizdu po silnici, na druhou stranu by melo zvladnout i delsi jizdu v lehcim terenu (trekové ale nechci).

    Cena cca kolem 20.000 (muze byt i krapet drazsi).

    Hodne se mi libi GT Avalanche Expert ale z ruznych diskuzi jsem se docetl, ze se na silnici moc nehodi. Muzete mi dat par tipu abych mel z ceho vybirat? Predem diky :)

    0 0
    • visions  

      Kup si crosse.Jestli jezdíš 70/30 asfalt/teren, a nehodlas na tom nic menit,MTB je blbost.

      0 0
      • moskyt  

        chci MTB.

        0 0
        • visions  

          A nedá si říct a nedá.No u mě byl postup následující – full hardtail(bez odpr.vidle)-potom cross-následoval hardtail-a nyní je to full :-) A jezdím tak 75/25 teren/silnice. Vymlouvat ti to nebudu,ale tak jak jsi procentuelně napsal,že jezdíš,to hovoří pro crosse.

          0 0
          • MirkoCarver  

            Naštěstí má rozum, cross v terénu je neš­těstí, na horá­ka stačí dát rychl­ejší pláště a je na s­ilnici v poho­dě…

            0 0
    • Crempa  

      nejaka 29" na nanoraptorech, kdyz das 4 atmosfery budes predjizdet ziletky (ty slabsi :-) a kdyz das 2.5 tak mas tank do terenu, staci na to i levnejsi vidlice protoze na polnackach apod. uz to berou ty balony…

      tod ma zkusenost :)

      0 0
      • Lister  

        Tohle mi přijde jako poměrně dobrý nápad.

        0 0
        • MlokCZ  

          Je i není. Já jsem se v závěru rozhodoval mezi klasickým HT, které jsem pořídil a 29tkou. 29tka by určitě byla dobré řešení po stránce funkce, o malinko lepší než klasické HT. Jenže to má větší množství komplikací, které mě na konec odradily:

          • cena; stejně osazená 29tka jako jsem chtěl by vyšla o více než polovinu dráž (počítal jsem to), což je proklatě velký rozdíl (do ceny je potřeba u mě počítat i ta Reba, která v budoucnu na tom kole bude ještě také používána)
          • výrazně těžší kola i pláště i duše; tohle bych překousnul, protože to vyrovná zase výhoda větších kol
          • geometrie; tohle je čistě můj problém pro moje proporce a požadavky, ale je to velmi důležitý faktor – u 29tky jsem u žádné nenašel tak perfektně vyhovující geometrii jako mám u 26tky
          0 0
          • Crempa  

            vidlice 29ky urcite prodrazuje, ale dle prvniho postu bych necekal zadne silenosti takze i obyc crosska pripadne upravena u milana s tema balonama uz nejake pohodli zajisti.. geometrie urcite problem bude a to hlavne kvuli malemu vyberu ramu (u nas urcite), navic ted netusim zda lze vubec jeste sehnat neco pro prcky kdyz sup prestal 16.5 delat tezky kola a obecne horsi shaneni matrose na tuhle cast biku jsou holt dan za to, ze kdyz uz to jednou rozjedes tak to jede… to uz je pak diskuse o samotne koncepci 29", pro nekoho komu vadi linejsi start proste 29" neni

            0 0
            • MlokCZ  

              Ale jo, v požadované cenové relaci tazatele to bude skoro lepší, protože tam ani u 26 HT nejsou až tak skvělé nabídky, jako jsou v zahraničí v té relaci, co jsem bral já (něco málo přes 30tis.). Ty začínají na 1000 euro, což je stejně přes jeho limit.

              Kdybych šel cestou 29tky v cenové relaci 29tis., tak bych to asi vzal s pevnou, když chce jezdit tolik asfaltu. V lehčím terénu se to s pořádnými 29tkovými balóny, když je méně nafouká dát bude dobře.

              0 0
              • TheIF  

                jj pro něj by nemusela být pevná vidle problém, když není zhýčkanej fullem :-) Jinak ja po měsíční abstinenci od fulla taky začal cit, že ta 80mm REBA i pruží :-)

                0 0
          • voytaa  

            Omlouvám se za offtopic, ale teď jsem koukal na scotty na příští rok. Rád bych se zeptal(hlavně Mloka, kterej má se schwalbe opravdu velký zkušenosti) Co to je za plášť Rocket Ron? Koukal jsem i na stránky schwalbe, ale tam jsem nic nenašel..dík moc

            0 0
            • MlokCZ  

              Rocket Ron je zatím trošku neznámá. Fotky už jsou k dispozici nějaký ten měsíc. Testovně je někteří závodní jezdci už vozí.

              Má to být něco mezi RR a NN, vzorek hustotou právě něco mezi NN a RR. Orientace vzorku ale trošku jiná. Jet to prý má stejně jako RR i s tím o malinko řidším vzorkem A držet tedy teoreticky o něco lépe než RR.

              To se ale teprve uvidí.

              Ale vidím tu prostor pro ty co chtějí o malinko větší držáky, přejít na kombinaci NN/Rocket Ron (sakra taky zkratka RR, to je brodel :-) ) a ty co chtějí něco rychlejšího tak zase naopak na Rocket Ron/RR. I když pokud pojede opravdu zcela jako RR (což ale pochybuju, i když se mu třeba hodně přiblíží), tak rovnou by bylo možné Rocket Ron/Rocket Ron.

              A ještě má být hodně lehký, čeho se bojím, že to bude zase hrozná šlupka. Pokud ale budou k dispozici i verze snake skin a double defense, tak to nebude problém.

              0 0
              • voytaa  

                No musím říct, že mě tím trochu matou, možná hledají mezeru tam, kde ani není. Když koukám na letošní RR, tak se ten vzorek už i docela podobá NN(hlavně ve srovnání s loňským RR). Nevím, jestli mezi ně cpát ještě jeden bude mít smysl…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Mě taky mezi nic nechybí, ale na otázku, zda má nahradit RR nebo má být navíc mezi NN a RR někdo ze Schwalbe odpovídal, že je to nový plášť navíc a nahrazovat RR nemá.

                  0 0
          • borda  

            uvedomuje si, ze vsechny z vetsiho mnozstvi – tri – komplikaci, jsou /jak sam pises), komplikace pouze pro tebe?

            0 0
    • jIrI___  

      Na 70% asfaltu je nejvhodnější nějaký cross. Jinak já bych o žádném horském kole netvrdil, že je na asfalt horší než nějaké jiné horské kolo. Horská kola jsou totiž na silnici nevhodná snad všechna :-). Kup si prostě horáka co má dobrý poměr cena/výkon, nasaď na něj slicky a vůbec neřeš, jestli je na silnici vhodnější nebo horší než nějaký jiný.

      0 0
      • Hádě  

        cross je hrozná sračka, nejedo to ani na silnici ani v terénu…ja bych doporučil horáka s pevnou vidlí pneu do 2,0 šíře

        0 0
        • jIrI___  

          Kolik jsi toho na crossu najezdil? :-)

          0 0
        • nooski  

          MTB se na asfaltu vleče jak slimák. Na Crossu si člověk sedí jak král a fičí to jak střela. Navíc i kliky na horalu mají málo zubů.

          0 0
          • hribik A1  

            raz za cas jazdim na otcovom crosse a hoci urcity rozdiel v rychlosti oproti hajtre je, neni nijak velky, tak 1–2 km/h, viac len dole kopcom (z kopca ma aj on vzdy predbieha ked jazdime spolu)

            0 0
          • MlokCZ  

            Kliky na biku mají málo zubů jak pro koho. Když jezdíš malé kadence, tak ano, ale pokud větší tak ne. Mě těch 44/11 na biku určeném na asfalt bohatě stačí, pohodově (tzn. kadence která mi sedí dlouhodobě) ta dám 50km/h a více nepotřebuju.

            0 0
          • Běžec  

            Co se těch zubů týče, tak souhlasím s Mlokem, 45 km/h na rovině (případně do kopce:-)) si myslím převážné většině cyklistů stačí a jestli to jede po silnici dolekopcom 70 nebo 80 je mi fuk…

            0 0
    • moskyt  

      Cross opravdu nechci, jezdim 8 let ne horskym a nechci nic jinyho chapu, ze je na tenhle styl jezdeni Crossovy nejvhodnejsi, ale me tady ani tak nejde o to abych predjizdel ziletky spis vybrat z dostupnych MTB takove, ktere se hodi i na silnici.

      0 0
      • Crempa  

        MTB se na silnici proste nehodi, pokud chces MTB a nechces Cross tak vezmi proste 29"

        0 0
        • moskyt  

          29 se mi jevi jako dobrej napad… dali by se teda z techto typu kolem tech 20k nejake doporucit?

          0 0
          • t29  

            Gary Fisher Cobia nebo Superior 929 se objevovaly v různých slevách i za 20 tisíc, ale letos už jsou nejspíš vyprodané. Zkus Superiora 829, ten se tady v diskusích moc neprobíral, třeba na něj někde narazíš. Od Gary Fishera se snad dají sehnat vyšší modely, tam už je ale cena přes 30 tisíc.

            A když to zatím neudělal Bafoon :) jako alternativu 29" MTB ještě musím zmínit Apache Wakan nebo Apache Wakan disc, je to sice cross, ale díky větší světlosti rámu na něj obuješ i 2,1" Nanoraptory a můžeš do terénu.

            0 0
            • Janes  

              Podívej se na můj bike, verze 1-terénní bombardér B-29, verze 2-silniční stíhač SU-29 :-), prostě podle potřeby doladíš vhodnými plášti anebo výhledově dvoje kola a jen přehazovat.

              0 0
              • t29  

                dyť jo, viz profil :)

                0 0
                • Janes  

                  to bylo pro Moskyta, špatně jsem to zařadil, sorry. Ale je aspoň vidět, že to funguje nejenom mě :-)

                  0 0
                  • Janes  

                    Anebo jinak, bylo to pro Moskyta a pod Tvůj příspěvek jsem to dal , protože s Tvým názorem souhlasím a mám taky za to, že 29" je pro tyhle účely opravdu to nej… Po osazení hladkými plášti je to úplně jiný kolo, já už koupi druhých kol vážně chystám, jen musím vymyslet něco na mojí váhu.

                    0 0
                    • Martin  

                      přiznám se, že jsem jistej čas přemejšlel o podobným řešení – že bych prodal cesťáka, zapletl druhej set kol se silničníma ráfkama… jenže, silnička je silnička

                      ale pro člověka, kterej chce jenom jedno kolo, je to ideální řešení.

                      0 0
      • sosacek  

        Já podobný problém řešil geometrií kola./MTB Merida/ -větší,delší,pevný rám,krátká vidlice 80=plná spokojenost/pláště 2,1-pouze změna tlaku/.

        0 0
    • TheIF  

      Oni ti budou tvrdit, že na silnici se nehodí žadné HTečko, protože jsou to vlastnici HT a přece veřejně nepřiznaj, že se to hodí na silnici a do terénu patří full :-). Taky mám na asfalt HT a určitě bych neměnil za crosa (občas valím i lesní/rozbitou cestou a mám rád pohodlí)

      Nevím proč by se GT Avalanche Expert nehodil ?? Hned bych ho vzal stejně jsou ty kola skoro všecky stejný a pokud nejsi detailista co řeší i každej stupeň prohnutí řiditek..... Případně i levnější RM Tsunami nemusí být špatný.

      0 0
      • Lister  

        Můj  pocit je takový, že ani HT s plášti kolem 1 palce a zamknutou vidlicí prostě nejede, nevím čím to je, ale na silničce to prostě jede celé líp. Přesto ale HT občas vytáhnu, právě na trasy kdy si nejsem úplně jistý co pojedu. Když vím že pojedu hlavně terén, tak beru fulla, na silnici prostě silnička – té se nemůže nic rovnat.

        Ale abych jen nepochyboval, tak nějaká ta 29 bude myslím dobrá volba, kdyby to s tou silnicí bylo myšleno až moc vážně, tak není problém pořídit nějaké užší crossové pláště s jemným vzorkem (nebo bez vzorku) a na těch to určitě celkem poletí – nebo ještě lépe celá záložní kola s kazetou s menším rozsahem.

        0 0
        • ota  

          nebo horák + nějaká stará favoritka za pár kaček bazaru, furt pojede líp

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak to je otázka, proč ti to na tom biku nejede. Už jsem teď projel po výměně za pevnou vidlici něco málo z toho, co jsem jezdil na silničce a při průměrech do 24km/h (což mám v kopcovitějších trasách) a trasách, kde je aspoň z půlky horší asfalt, tak jsem na současném asfaltovém HT speciálu dokonce o chlup rychlejší než jsem byl na silničce. Na méně kopcovitější trase s lepším povrchem už jsem o malinko pomalejší, ale rozdíl je minimální (menší než 1km/h).

          A co jsi psal, tak nějak výrazně rychleji než já nejezdíš, tedy nemůžeš profitovat z menšího aerodynamického odporu na silničce ve větších rychlostech. Takže jediný co mě napadá, proč ti to na biku jede výrazně pomaleji, že se díky lehčím převodům více flákáš.

          A jak už jsem několikrát psal, tak pro malé průměrné rychlosti nejsou úzké pláště žádná výhoda.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jinak ještě k té rychlosti. V Beskydech měl kamarád silničku sebou (kromě bika) a jednu vyjížďku (z dvou převážně po asfaltu) jel na ní s ostatními. On je výkonnostě o třídu lepší než já, takže mi do kopce ujede na jakémkoliv kole, tak mě potěšilo, že jsem mu prvně v Beskydech výrazněji ujel. A bylo to jen díky kolu. Byl to sjezd po asfaltu, který byl ale dost rozbitý, on jel na silničce, já na HT asfaltovém speciálu a ujel jsem mu tam opravdu docela hodně. To už se mi asi víckrát nepodaří (v terénu má techniku výbornou, na HT mi někdy ve sjezdech lehce ujíždí, i když jedu na fullu, takže tam mi kolo nezachrání).

            0 0
          • Lister  

            Takže jediný co mě napadá, proč ti to na biku jede výrazně pomaleji, že se díky lehčím převodům více flákáš.

            bingo :-D

            Ne opravdu máš pravdu, je to hlavně o pojetí. Na HT mám komfortní posed, široká rodla, přehled nad situací a prostě se raději budu kochat než šlapat. Na silničce mám posed delší, navíc možnost měnit úchop a děsně mě baví to jak to jede – prostě šlápnu a ono to poskočí, dokonce jsem začal jezdit i dlouhé stojky, které na MTB nesnáším.

            0 0
            • black.horse  

              jestli jsem něco nepřehlédnul… klucí, berete v potaz také rozdíly mezi MTB/silnice:

              1. jiný posed (silnice spíše delší) a zapojené malinko jiné svalové skupiny? díky tomu mi vychází silnice o dost rychlejší… aerodynamický rozdíl mi u silnice taky přijde dost významný, bez ohledu na rychlost (závoďák nebo hobík, vítr sere všechny:-) )
              2. další parametr hladké pláště na obou strojích, ale co rozdílná tloušťka pláštů a případné rozdíly na směsi… dále celková váha kompletu kolo/pneu/duše… vlastní zkušenost cokoliv nad 50g se na silnici pozná a pocítí (zvláště na pneu)
               

              Závěrem: do terénu fulla, na silnici žiletku a na asfalt/lehčé terén se mi nakonec osvědčil CX s karbon vidlicí stroj osazený bikovými řidly (pneu střídám dle podmínek, 30mm-40mm, zubatej nebo slick) – jako ideální kompromis… na asfaltu to jede a v terénu taky super, sice lehce drncá, ale větší kola přejdou dost nerovností… fulla to nenahradí, ale HT v lehčím terénu, pěšinky, parky ano…

              0 0
      • MlokCZ  

        Tak, tak :-)

        Jinak jsem otestoval, že s tou pevnou je to super. Pokud je hodně rozbitá silnice nebo to vezmu někde terénem, tak mi chybí mnohem víc zadní odpružení než přední, takže s tou pevnou vidlicí mi to přijde takové mnohem vyváženější, nějak jsem si s tím pevným zadkem a dobře fungující vidlicí moc nerozumněl.

        Jediné s čím váhám je kazeta. Nejtěžší převod v pohodě, tedy převodníky měnit určitě nebudu. Ale nepatrně jemnější odstuňování by se hodilo, ale o moc těžší převod ale nechci. V Beskydech jsem i na asfaltu na pár krátkých úseků použil i nejlehčí (nebylo to nutné, o jedno těžší by stačil, ale špatné to nebylo).

        Problém je, že jsem žádnou vyhovující kazetu zatím nenašel. Zatím pouze sjezdovou 11/26, ale ta se mi nelíbí konstrukčně a je těžká jako prase. Chtěl bych ideálně devítkovou XT kazetu 11–28, která by byla 11/12/13/15/1­7/19/21/24/28. Jenže taková u Shimana není. Dělá ji BBB, ale nevím jak je na tom kvalitativně (tedy jde mi pouze o náběhy a řazení, pár gramů navíc a výdrž mi moc netrápí). Ale zase když bych ji tam dal, tak by mě ta 32jka chyběla při občasném úseku v terénu a v horách na dlouhých výjezdech na asfaltu možná taky (chystám se na tom kole třeba na Korsiku). Takže možná nechám tu 11/32 a ty dva skoky (12–14 a 18–21), které mi trošku vadí přežiju.

        0 0
    • poiko  

      promiňte mi začátečnický dotaz, ale jaký má vlastně krosové kolo průměr kola? 28? 29?

      0 0
      • kubad  

        oba :-) průměr je stejný

        0 0
      • t29  

        Průměr je různý podle použitého pláště – pokud se bavíme o vnějším průměru kola.

        Každopádně průměr ráfku je pro crossové kolo, 29"MTB i pro silničku stejný – 622 mm. Pak záleží, jaký obuješ plášť:

        • crossový plášť např. 622×40 má vnější průměr 27,6" (cca 700mm, někdy se uvádí rozměr 700×40) a po zaokrouhlení je to 28".
        • MTB plášť např 622×55 má vnější průměr 28,8" a po zaokrouhlení je to 29".
        • silniční plášť 622×23 má vnější průměr 26,3".

        Pro srovnání, klasický MTB plášť 26×2,1" má vnější průměr 26,2 palce.

        0 0
    • bad_nickname  

      já bych doporučil normálně si vybrat kolo a pak si tam nechat dát slicky a větší kliku abys to měl jak na crossu nejmenší 48/11 :)

      0 0
    • jecnak  

      Ja bych sel do tohoto. Pokud to ma byt kolo na jezdeni do prace a jen ocas vikendove akce prevazne po silnici, tak myslim, ze nic moc lepsiho neni.

      0 0
      • MlokCZ  

        To kolo je koncepčně na dané požadavky určitě super, taky jsem chvíli uvažoval o něčem podobném (a to i bez ježdění do práce, tam je to ještě vhodnější). Já tohle řešení vyřadil kvůli malém rozsahu převodů, ten zadní náboj odpovídá rozsahem přibližně 9tkové kazetě s větším rozsahem (tedy 11/34). Pro ježdění jen do práce by to bylo ok, to by pravděpodobně stačilo. Ale na víkednové akce i přesto, že převážně po silnici by to alespoň mně nestačilo ani náhodou. Je jasné, že jsou někteří, kteří takhle dokáží jezdit i v terénu a ten rozsah jim nějak stačí, ale pro každého to nebude.

        Řešení by bylo to samé, ale s Rohloffem, což je rozsahem v pohodě. Ale zase cenově už někde jinde. A pokud by se k tomu Alfine zadnímu náboji mělo dávat nějaké řešení řazení v klikách/na převodnících, tak to zase už ztrácí to kouzlo toho řešení.

        0 0
    • pelhrimov  

      Skoro jakekoliv v dane cenove relaci, jen by doporucil zamykání přední vidlice z řídítek ať můžeš chodit v kratkých kopcích ze sedla a pařádně za to vzít. Na silnici občasné rychlé zamykani vidlice používám dost.

      0 0
    • Zerocool  

      z horského kola silničku neuděláš, ale můžeš do dost ovlivnit zvolenýma pláštěma, Fast fred, WTB Vulpine, Geax Mazcal, apod., v terénu podrží a na silnici budou mít malý valivý odpor, nafoukání na více atmosfér ne vždy znamená rychlejší jízdu než na méně nahuštěném…

      0 0
      • black.horse  

        Schwalbe Marathon Racer 26×1,5 kevlar – rychlej a za sucha zvládá v poho i terén, čas od času ho jezdím na fullu na lehčí vyjížďky a i v terénu jede super… na terény kolem Prahy stačí bohatě:-) (až na extrémy samozřejmě)

        0 0
    • burnout/syndrome1  

      Dovolím si také poznámku.osobně bych to podle požadavků také viděl spíše na krosové kolo,ale pokud trváš na MTB,tak bych navrhoval 29 bike.Po silnici pojedeš rychleji a terénu se nebudeš muset bát,pokud to tedy nepřeženeš s plášti,tj. nepořídíš příliš hladké a úzké.Před vánoci jsem jel párkrát do práce na Author 29,na tom dražšim,myslím že instinct,a jel jsem stejně dlouho,jako na krosu,na kterém tam jezdím normálně

      btw: To kolo mi celkem sedlo,jen ta vidlice od RST fungovala snad ještě hůř,než krosová suntourka,co na krosu mám

      0 0
    • Kubas.1  

      na ten avalanche rovnou zapomeň – jel sem na 2 roky (vlastně už 3,toto letí:-D) starým, a na silnici je to s těma původníma pláštěma děs

      Z toho co tu padlo, bych šel buď do 29" biku, nebo nějakej závodní hardtail se semi-slickama

      0 0
    • šlapatko  

      Už to tady bylo psáno výše.Stačí dát rychlejší vzorek a víc neřešit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.