Horske kolo pro holku (162cm) do 14 000kc.

112 nepřečtených
  • amoleta

    Chtela bych si koupit horskace a z vyberu uz mi jde hlava kolem.Ma nekdo nejaky tip?Nebudu jezdit silene tereny.Spis silnice-lesni cesty-pole.Sem tam sutry, sem tam sterk, nejaka vetev…Je lepsi koupit fungl nove nebo se snazit neco sehnat uz pouzite?Mate zkusenosti?Diky moc

    0 0
    • Martyss  

      V téhle cenové relaci si vyber barvu, která se ti bude líbit a více to neřeš. Vysloveně špatné kolo v téhle ceně nenajdeš. Pokud hodláš jezdit pár stovek ročně, tak ti bude dlouho sloužit. Jinak doporučuji projít starší diskuze neb se tu podobné téma v poslední době řešilo několikrát.

      0 0
    • slavekRM  

      Na to co píšeš, bych volil tohle nebo levněji . Merida se dá sehnat ve slušném vybavení za dobrou cenu. Jen u ní doporučuji vyzkoušet velikost. Normálně bych ti doporučil velikost 17. U Meridy by ti měla sedět 16 i 18+ kratší představec.

      0 0
      • mr.antik  

        na 162 cm je 17ka hodně  limitní  už jen kůli vejšce. Volik bych určitě menší.

        Na 18ce  bys měl vytaženou sedlovku možná tak max 10cm

        0 0
    • scret  

      pocitej ze kolo v tyhle kategorii nebude zadny pirko, bude tam low-end vidle, mix Alivka a Deorka…

      Kdybys mela zajem, napis mi mail v profilu, neco decentne jetyho bych mel mozna na prodej…

       
      0 0
    • Lišák  

      Co tohle? Má to relativně funkční vidlici a brzdy jsou ve specifikaci hydry. Na obrázku jsou mechaniky-ty bych (pkud to budou Tektra) asi nebral.

      0 0
    • art1  

      jedině tohle http://www.wheeler.cz/…ske-kolo.php?…   cena 17000,–  a nebo http://www.wheeler.cz/…ske-kolo.php?…     . má to měkou pružinu a fakt to pruží 

      0 0
    • amoleta  

      Nemusim mit nutne damskou geometrii-nevim k cemu je to lepsi, tak jako tak.A jestli kolo bude stat 14 nebo 16 s lepsi vybavou, to je taky jedno.Cetla sem si i ostatni prispevky a kluci tady kupovali kola za 15 a meli to komplet deore lx nebo lepe se slusnejsi vidlici…Taky nutne nemusim mit kotoucovky-asi je tam narocnejsi udrzba, ne?

      0 0
      • jiboy  

        ta Merida 300 – D je komplet v DEORE – 9 ví ti kolečko, zas tak kolům nerozumím, ale co jsem loni ztrávil snad týden na chatech cylodiskuzích apod. tak kotoučovky jsou snad na údržbu lepší než klasický véčka. mám najeto 75 km a to jezdím zásadně lesy, pole, bahno a kolo je super, ještě 125 km a jedu na první garanční prohlídku a seřízení všeho, kolo jsem koupil za 14000, ale ty sarapatičky okolo stály dalších 1500 Kč – digi tachometr všude chválený Sigma 906 – 500 Kč, rukavice 250 kč, kapsa pod sedlo 200, cyklokalhoty s plínou z Makra za 391 – teď je zrovna akce, košík a flaška na pití 200 Kč a měnil jsem po koupi sedlo – originál bylo hrozně tvrdé – vyměili mi ho v prodejně zdarma za super gelové  v ceně 490 Kč – tot má zkušenost, nelituji své volby, Merida 300 D je v pánské i dámské geometrii, – dámská nějak kratší rám a blíž řídítka – velikost pro tebe asi 16 nebo 18 poradí ti v obchodě.

        0 0
      • Martyss  

        Pouze jedna malá poznámka ohledně dámské geometrie. Ta počíta, jak už bylo řečeno, že ženy mají kratší tělo a dělší nohy než muži. To samozřejmě nemusí být pravda u každé ženy. Klidně ti perfektně může sednou pánský rám. Záleží pouze na tvé postavě. Komplet deore LX se slušnou vidlicí (např Relic, Recon) je za cca 25 kkč.

        0 0
      • Lišák  

        Určitě je lepší upřednostnit funkční vidlici před lepší sadou. Když to přeženu, tak budu raději jezdit na Aliviu a vidlici budu mít Epicon od Milana, než na XT se Suntourem XCM, nebo RS Dart.

        0 0
      • scret  

        pocitej ze do 14tis.Kc to bude stejne porad plecka, tezka, ikdyz ne 14kg ale porad jeste dost, bude tam „nefungujici“ vidle (teda pokud vazis do 60kg) o kotoucovkach bych ani nepremyslel, budou tam pravdepodobne nejaky Tektra a spol. Lepsi koupit kvalitnejsi vecka a dobry spalky, bude to brzdit lip a udrzba bude snadnejsi… nehlede na vahu, kotouce v tyhle cenovy kategorii jsou akorat zavazi…

        proste kolo v tyhle cenovy kategorii je na opravdovy zacatek, jakmile te to trosicku chytne a rozjezdis se, rychle poznas nedostatky takovyho kola:(

        0 0
        • amoleta  

          To nechaou, vcera tady borec ukazoval kolo za15 a bylo prefektni.Za 3 dokoupil vidlu a mel krasne vozidlo…

          0 0
          • scret  

            ted nevim ktery myslis… nedavno jsem kupoval kolo pro tetku a za 15 bylo na komplet deorku ale nicmoc vidle:( sic vzduchova, ale ne moc dobre fungujici…

            0 0
            • amoleta  

              http://www.bronecsport.cz/…ox-bile-09-2

              neni to to za 15 (to sem nemohla najit-vim ze to bral nekde se slevou), ale stejne 4 navic a ma masinu jako blazen

              0 0
              • scret  

                vetsinou kola pro kluky jsou lip vybaveny nez pro holky… a ve slevach se daji sehnat zajimavy veci, kazdopadne nejsdulezitejsi je na kole ram, vidle a brzdy… hodnekrat jsem videl na spatnym ramu osazeny pekny komponenty, bohuzel je to pak takovej paskvil:(

                0 0
                • R4YNE8  

                  Přesně jak píšeš.Hodně jízních kol je vybavených poměrně slušnými komponenty ,ale rám je mizerný a většinou i těžký.A zrovna rám je to poslední ,co se na kolech mění ,takže je lepší ošidit přehazovačku a možná i vidlici ,která se stejně nedá v nižší cenové kategorii sehnat kloudná a později kdyžtak dokoupit novou.

                  0 0
                • Martyss  

                  vetsinou kola pro kluky jsou lip vybaveny nez pro holky

                  Rozhodně bych netvrdil u většiny.

                  0 0
              • Tyboo  

                asi si myslela" tuhle":/forum/je-toto-kolo-nejlepsi-volba-za-14–000/1068168/f­orum.html#unre­ad1 diskuzi co? no myslím že obě kola, jak moje, tak ten jeho author sou za ty peníze dobrá volba. on má za 14 tisíc i hodně slušnou vidli… určitě se podívej na kola author, maj ted pěkné slevy

                0 0
                • amoleta  

                  Joo, presne tudle diskuzi sem myslela.Jak to, ze jsou klucici kola lepe vybavena?To snad ani nejni mozny…Asi budu kaslat na dlouhy nohy a poridim si 15ku ram klucici,.Je lepsi ram z hliniku nebo duralu…?

                  0 0
                  • slavekRM  

                    :-) :-) :-) Tak to mě upřímně rozesmálo. Hliník je čistý chemický prvek. Dural je slitina hliníku – tedy hliník obohacený o další chemické prvky(legury). Vždy když uvidíš nápis hliníkový rám je tím myšleno, že je vyroben z hliníkové slitiny. Jo a rám 15 ti bude malá…

                    0 0
                    • amoleta  

                      Ta moje poznamka asi vysvetluje proc maji klucici kola lepsi vybavu, ne?Takze co, dural a hlinik v podstate mysli to same?a JAKY TEDA RAM NA ME-16?

                      0 0
                      • kámen úrazu1  

                        Výškově 15, 16", délkou jsou velký rozdíly. I v těhle malých velikostech až několik centimetrů, což je moc a moc. Mám 160 cm a preferuju krátký rámy. Kamarádka měří o čtyři centimetry víc a radši má delší rámy. Přitom není na kole přehnaně natáhlá a já nesedím narovnaná jak tetka jedoucí na nákup, oběma nám rám vyhovuje. Takže v tomhle Ti nikdo na dálku neporadí. Představ si to jako rifle stejné šířky ale různé délky, které ale nejdou zkrátit nebo prodloužit. Jdou trochu ohnout, nastavit, ale jen trochu a furt to není ono. Tak snad jen to, že vídávám spoustu bab, které jsou na kole natáhlý jako na žebříku a berou to za normál, dokud nezkusí kratší rám.

                        0 0
                  • ufonek  

                    Řešilo se toho tady víc, třeba tuším i tenhle Trek 6500 Disk 2008.

                    Problém je spíše v tom že jsou to výprodeje, a tedy ty kola jsou pouze v omezeném počtu a omezených velikostech. A pro holku 162cm je to všecko bohužel VELKÝ.

                    0 0
              • Rockman  

                Tohle mám a zatim spokojenost ;-)

                0 0
    • kesu  

      trek

      ale ja bych volil scotta jednak proto, ze jako jeden z mala vyrobcu dava u damskych kol mekci pruzinu coz je velka vyhoda a navic proto,ze ma slusnou nabidku hadru ktery k tomu designove sedej..

      scott

      0 0
    • amoleta  

      Rad tady probehlo spousta.Zatim sem zjistila zakladni vec, a sice ze ‚klucici‘ kola jsou lepe vybaven.Takze az budu ve velkomeste naskocim do storu a budu zkouset klucici.Kdybyste tady nekdo mel neco na prodej z uzitych kol, dejte vedet.Radeji koupim neco z druhe ruky, za min a na tom si pozjistuju, co potrebuju, nez bych strelila do tmy a poridila noveho bajka, co mi nebide sedet.S horskyma moc skusenosti nemam.Jewzdila sem spis korse a galuskace…

      0 0
      • Martyss  

        Rozhodně za katalogové ceny to pravda není. Spíše vidím problém v tom, že je menší výběr modelů.

        0 0
    • Evilcleaner  

      no zkusím trochu poradit. že je to za 15 tisíc jedno tak to je dle mého názoru akorát pěkná hovadina. za 15 tis. můžeš kola i o dvě třídy rozdílná. dobře to jde vidět i na tom leader foxu který jsi zde uváděla (i když ten stojí o něco více).

      takže dámská kola mají zpravidla kratší geometrii rámu, doplněnou většinou o kratší představec- tady je prostor pro upravení, když by ses rozhodla pro mužský model- změna představce dejme tomu ze 110mm na 80mm může udělat hodně, v případě, že by ti rám byl moc dlouhý. druhým aspektem bývá měkčí pružina (samozřejmě u pružinových vidlic) jediná funkční pružinovka v dané kategorii je Suntour XCR. a v té je standardně měkká pružina, která by měla vyhovovat i tobě. ještě související rada-pokud možno snaž se vyhnout nižším modelum jako suntour XCM, či dokonce Suntour XCT. pokud se ti podaří, můžeš sehnat i vidlici se vzduchovou pružinou/patronou. zde lze nastavit tlak přímo na váhu jezdce. problém obyčejných vzduchovek bývá v tom (a potažmo všech levných vidlic) že nepobraly moc citlivosti. tzn při tvé váze budou fungovat jen na větších nerovnostech.

      jinak za ty peníze (15k) máš myslím nárok na vzhledově hezké kolo na solidním rámu se slušnou vidlici (jako XCR) komplet na deorku, na véčkách. pod toto bych nešel a určitě bych se vyhnul zde uvedeným kolům jako byl třeba ten SCOTT někde nademnou.

      za mě bych třeba doporučil amuleta nebo treka který ale zde není bohužel ve vhodné velikosti

      0 0
      • amoleta  

        To je moje rec.Ten scott byl uplne mimo misu.Libi se mi ten Trek, bohuzxel nejni na me.Trebas jeste najdu.Jsou presmyky a prehazky SRAM lepsi nez Deorka?Vubec nic o nivh nevim.

        0 0
        • Evilcleaner  

          sram jsem nikdy nejezdil, jen krátce zkoušel. ale podle lidí tady z fora je řazení sram méně náchylné k vlivu podmínek (dáno poměrem 1:1, pohyb řadící páčky: pohyb šaltru, oproti 1:2 u shimana, a taky zpravidla taky silnější pružinou, i když poslední modely „Shadow“ od shimana tento problém částečně řeší) jinak X.0 odpovída ca. XTR; X.9 je ekvivalentní k XT; X.7 na úrovni LX/SLX; X.5 ca. Deore. takže ten amulet je ekvivalent k XT/SLX, ostatně se můžeš podívat, dělá se i v shimano verzi, viz ofiko web

          0 0
        • scret  

          vzhledem k tvym asi minimalnim zkusenostem s bikem, bych rozdil mezi Shimanem a Sramem vubec neresil, oboji chodi slusne…

          0 0
    • Hejdik  

      Už jsem se o tom na B-F párkrát zmiňoval.Maxbike má od letoška novej velice pěkněj rám s dámskou geometrií(podobněj Ghost miss).Zatím ho nikde na netu nemají prezentovanej.možná bych se na tvém místě podíval po prodejcích,jestli tuhle značku nenabízí.Já jsem tohle kolo viděl u kamaráda na prodejně a vypadá velice pěkně.Výhodou je,že u kol této kategorie nadáváš fůru peněz za „značku“,takže se dá na tomto rámu postavit velice slučné kolo.Myslím,že do 15000 bys mohla mít kolo kompúlet na Deoru se slušnou vidlicí a velice pěkným rámem.

      0 0
    • amoleta  

      A co todle?Ma to sice sileny nas trik na ramu ale vybaveni celkem ok, ne?Akorat nebvim jaka je ta vidla…

      http://www.rajsportu.cz/…-chicks.html

       
      0 0
    • amoleta  

      A jeste toto  http://www.prag-info.cz/…p/index_.php?…

      zda se mi trosku tezke..

      0 0
      • Dlabka  

        váhy kol na netu bych vůbec nebral vážne

        0 0
        • amoleta  

          proc?

          0 0
          • Dlabka  

            protože málokdy skutečná váha odpovídá té udávané. Někdy je udávaná pro nejmenší velikost ve které se kolo dělá, jindy pro 17 – 18. Je bez pedálů.....

            0 0
      • mr.antik  

        nevypadá zle (až na tu vidlici – třeba by ti ji za vyměnili místo dárku za 1000,–) jo a vypadá to, že k tomu patří nášlapné pedály – jestli je chceš využít..

        0 0
      • scret  

        to bude mozna v nejmensi velikosti, bez pedalu a jeste s odrenyma usima…

        0 0
        • amoleta  

          Tak to je na 15 snad ze zeleza?Za tu cenu…Radeji koupim ojetinu.

          0 0
          • scret  

            hodne to bude delat ta vidle tam… lehky kevlarovy plaste a chrti vidli (R7, Sid apod.) a pujde dolu min. kilo…

            0 0
            • Dlabka  

              a s cenou bude kde???

              0 0
              • scret  

                vidle je stejne nejslabsi clanek v tyhle kategorii, tzn. driv nebo pozdejc ji vymeni… a daj se koupit na bazarech i relativne za levno nejety…

                 
                0 0
          • mr.antik  

            no moje ojetina v hodoně kdysi tak 30 tisíc váží ještě více… Pokud tahle hmotnost platí, považuju to za dobré

            0 0
    • amoleta  

      A co todle http://sedninakolo.cz/index.php?…

      Snad by mi v tom obchode i vymenili vidlici.Byla by toto lepsi volba http://sedninakolo.cz/index.php?…

      Vazim 54.

      0 0
      • Lišák  

        Ta vidlice je pružinovka. Takže pokud v ní nebude nejměkší pružina, tak si moc nepomůžeš. Žena jezdila Axela a pružinu jsme vyměnili s nějakým bajkerem z B-F. On měl nějměkší, my nejtvrdší. Žena vážila ±60kg. S tou tvrdou pružinou to byla v podstatě pevná vidlice.

        U téhle vidlice to nepíší, ale ta naše byla mazaná vazelínou. To jsem předělal na olej, protože vazelínovky jsou méně citlivé a v chladu zatuhnou. Navíc je ta vidlice docela těžká. Už si nepamatuji kolik měla, ale dost přes dvě kila. Snad dvě dvacet.

        Když už tu vidlici chceš měnit, tak za něco vzduchového. Nejlépe, aby to mělo i negativní pružinu vzduchovou. Nebo (zde tolikrát probíraný) Epicon od Milana. Ten má sice negativku ocelovou, ale Milan Ti ji vymění na Tvoji váhu.

        0 0
        • amoleta  

          Aha, on koukam existuje nejaky carodej Milan.A ja myslela, ze to je firma Milano)))).Kolik stoji ten Epicon od Milana?A co mam delat s tou puvodni vidlou?Nejni 15 vel na me mala?Musim to jit ozkouset, ale ani nevim jak ma horskac sedet.Sem zvykla na cross a city…

          0 0
          • Lišák  

            Milan.

            O té velikosti Ti už psala kámen úrazu. To Ti nikdo na dálku neporadí. Při stejné velikosti dělají různé firmy různé délky. Určitě bych, být Tebou, posed nějak radikálně neměnil. Klidně můžeš jezdit více vzpřímeně, pokud jsi na to zvyklá. Pokud jsi tedy nejezdila jako „paní radová“… ;-)

            0 0
            • amoleta  

              Ale ktereho toho Epicona?Ten Suntour XCR by nestacil-pise tam, ze to je pro lehke jezdce…

              0 0
              • Lišák  

                Když připlatíš těch 1 500,– tak získáš navíc nestíratelnou barvu vnitřních nohou, vnější regulaci expanzního tlumení (tj. jak rychle se bude vidlice vracet ze zdvihu), možnost nafoukat si přesně požadovanou „tvrdost vzduchové pružiny“ a třistagramovou úsporu.

                Negativum je, že se občas musíš podívat na vzduchový pístek a dolít trošku oleje. To u pružinovky není. Není to žádná věda, zvládne to každý/á, jen trochu zručný/á cyklista/ka.

                Je dobré si k vzduchové vidlici pořídit i pumpu. Ta je za ± 500,–

                 

                Podle mě to za to stojí.

                0 0
    • amoleta  

      Jeste maji toto http://sedninakolo.cz/index.php?…

      ale to se mi moc v bile nelibi-nevidim co je na tom nacmarane.Tohle kolo je hezke v cerne, ale to asi nemaj.Je lepsi si vzit to bile s Deore XT nebo to stribrne jen s Deore?

      0 0
      • Lišák  

        Jak už jsem tady někde psal. Rozdíl mezi Deore a XT téměř nepoznáš. Navíc-na tom kole, co dáváš odkaz je tam XT jen šaltr! Za ušetřený peníz kup funkční vidlici a budeš spokojená. A pak si můžeš dělat radost postupným kupováním XT věcí ;-)

        0 0
        • amoleta  

          Jojo, uz mi to proletelo halvou.Je tam XT prehaz. a presmyk..Ta cerna je kuul, ale ta stribrna me taky neurazi.Nevim, proc na ty damske ramy praskaji takove silene malovanky…Akorat jeste musim zjistit, jestli na tento ram jde dat nosic.Protoze ja chci z toho udelat taznou mulu na vylety se stanem atd…

          0 0
        • amoleta  

          Jojo, uz mi to proletelo halvou.Je tam XT prehaz. a presmyk..Ta cerna je kuul, ale ta stribrna me taky neurazi.Nevim, proc na ty damske ramy praskaji takove silene malovanky…Akorat jeste musim zjistit, jestli na tento ram jde dat nosic.Protoze ja chci z toho udelat taznou mulu na vylety se stanem atd…

          0 0
    • amoleta  

      S tou velikosti jsem zvedava.Radeji sem na kole natazena ale nemusim, kdyz mam sedlo vys nez riditka a musim se predklanet.Asi me ten cross zdeformoval…Nebo mam dlouhe ruky..

      0 0
      • siafu  

        s tou velikostí to není tak easy… na výšku to odhaduji na vel. cca 15 az 16 palců, jenže i mezi těmito velikostmi jsou poměrně značné rozdíly v délkách rámů. Je tady třeba uživatel Medunka, která má Superior, jenž má mít podle popisu efektivní délku 603 mm (!) a měří 164,5 cm (dosud třeba pořád přemýšlím, jak se na to může poskládat, ale zřejmě to možné je:).

        No já měřím těch 165 cm a mám rám od Meridy 16" délka 570 mm a k tomu se mi asi zatím nejvíc osvědčil představec 100 mm. Takže ono záleží na poměru jednotlivých tělesných proporcích a na tom, jak moc sportovně chceš jezdit. Mám kratší nohy, i v civilu mi vyhovují kalhoty „kratšího“ střihu…

        Nevím, jako takový kompromis na vyzkoušení by se možná dal ten Superior 845W ve vel. 15", délka 555 mm či Cube Analog 16"… no zase na druhou stranu rámy typu Merida Juliet, dámský Cube WLS mi připadají už od pohledu hodně sražené a zdrclé, ale i to zřejmě někomu vyhovovat může.

        tady se můžeš změřit a něco málo ti to třeba spočítá:)

        0 0
        • amoleta  

          Tak sem se pomerila a vyslo mi spoustu cisel.Vetsinou kolem 49 pod sedlovkou…

          0 0
          • Lenka.05  

            Při mých 162cm mám rámy v rozmezí cca 55–56cm. Delší jsem kdysi měla a už nikdy víc. Obecně se dá poradit, aby ses dívala po 15–16" rámech, pokud nebudeš extrém jako některý holky tady, co při stejné výšce mají velký rámy a libují si v tom. Hodně napoví i jen pouhé vyzkoušení různých kol v prodejně. Pocitově ti některá budou sedět více, některá méně. Pak by bylo dobré si kolo projet, pokud ti to prodejce (dobrý prodejce by měl) umožní. Nejlepší možnost jsou pak testovací dny, kdy si můžeš půjčit kolo na nějakou tu hodinu do terénu, případně někteří dovozci umožní půjčit kolo za zálohu třeba na celý víkend. A nebo si vyjet na vyjížďku s B-F kde budou i jedinci s menšími koly, ochotní tě nechat svézt :)

            0 0
          • mr.antik  

            49 je hrozně moc. výšku rámu bych viděl max do 40 (cca 15ka) – záleží ještě jak to měří. Výška není až tak moc důležitá – je to spíš o estetice a dobrém pocitu. Ta vodorovná délka „sedlovka – krk vidlice“ je důležitější.

            Jediná možnost je půjčit si nějaké kolo a podle toho odhadneš, jestli radši delší nebo kratší a o kolik…

            0 0
        • kámen úrazu1  

          No, a já se svými 160 cm mám rám o efektivní dýlce 54 cm. 555 mm bych momentálně nechtěla.

          0 0
          • siafu  

            nj tak to ten Luzifer je fakt hodně kratký… budoucí rám zatím zvažuju v délce 555 mm až 570 mm, délku posedu v tomto intervalu už asi vždy doladím představcem 110 mm nebo 100 mm. Ještě si chci ale líp otestovat délku té Meridy s představcem 100 mm a uvidím no

            0 0
      • Hornet  

        S tou velkostou je to niekedy trosku komplikovane… Hornetka kupovala vlani GTW Avalanche expert, damska geometria, velkost „vyratana“ na M, velkost jej sedela dobre, ale posed sme este hodnu chvilu museli ladit :-) najskor otocit predstavec dolu, vyhodit podlozky pod nim, stale sa jej to zdalo vysoko, potom som este vymenil vlajdy za rovne, uz to bolo skoro ok, ale este prisla na rad sedlovka, bola kratka(ma dlhsie nohy), takze 350mm a sedlo dost dopredu a konecne zavladla spokojnost :-)

        Takze pokial najdes priblizne zodpovedajucu velkost, da sa to potom doladit, len aby si nemala moc dlhy a vysoky ram, to je potom dost problem, mensi ram sa da doladit sedlovkou-zahnutou , dlhsim predstavcom atd

        0 0
        • siafu  

          Ladit délku posedu předozadním posunem sedla je blbost. Předozadní pozice sedla je relativně pevně daná k optimální pozici pro šlapání (přibližně viz obr.) a řešit tím nesprávně zvolenou délku rámu je nesmysl.

          0 0
          • Hornet  

            Tak dovolim si oponovat :-) ako by si to riesil, keby ze velkost S je moc mala a velkost L je moc velka, a s tym predozadnym posunom, ked mala sedlo priblizne v strede, tak sa jej to nezdalo, ze je moc vzadu, tak som jej to posuval, pokial nebola spokojna :-)

            A keby bola prodozadna pozicia sedla ako ty pises relativne pevne dana, tak asi vyrobcovia sedla, nevyrabaju sedla s moznostou posuvania radovo v cm…

            a to ze ma sedlo posunute dopredu, nemusi znamenat ze ma spatny posed :-) a nema ho uplne vpredu

            0 0
            • Lišák  

              Možnost posouvání sedla předozadně v centimetrech je dána tím, že existují různé úhly sedlových trubek a různé délky stehenních kostí. Na tom obrázku, co dala siafu si všimni „olovnice“. Ta Ti ukáže, jak nastavit sedlo.

              0 0
              • Hornet  

                Hmm, zase az taky blbec nie som aby som nevedel zakladne poucky :-)

                ved jasne ze tie lyziny su na posuvanie sedla a nastavenie posedu :-D

                nenapisal som to dost jasne? ze sa citila byt moc vzadu na tom biku ked bolo sedlo presne v strede a teraz je sedlo posunute viac dopredu ale ploha nohy vzhladom na pedal a kolenoje ok :-)

                nechapem celkom co riesite aj so siafu :-)

                0 0
                • Lišák  

                  mensi ram sa da doladit sedlovkou-zahnutou

                   

                  Já řešil tohle.

                  0 0
                  • Hornet  

                    aha, tak jo, ale myslis ze je lepsie jazdit na vacsom rame a s moc kratkym predstavcom alebo naopak?

                    :-)

                    0 0
                    • Hornet  

                      teda ked ma niekto dlhe nohy a kratke ruky

                      0 0
                      • Lišák  

                        Potřeba zvolit rám v dané velikosti co nejkratší. Jinak – někomu vyhovuje delší rám a kratší představec, někdo to má naopak.

                        0 0
                        • Hornet  

                          Asi tak, mensi ram sme uz nemohli volit, vyzerala by na tom ako na detskom :-) teraz je tam predstavec 90mm, sedlovka 350mm vytiahnuta par cm pod max, a to sedlo je tak 2cm dopredu, keby chcela sedlovku bez offsetu, tak je v strede( ale taka sa jej nepacila-zeny su priebercive) , myslim ze je to celkom ok

                          0 0
          • Hornet  

            Prepac, malo byt riesila :-)

            to sedlo by mohlo byt aj v strede, keby som dal sedlovku s priamym zamkom, ale :-) Hornetka chcela taku istu ako mam ja( wcs carbon), a ta ma urcity offset… takze asi tak

            0 0
    • amoleta  

      Co rikate tomudle http://www.asp-bikeshop.cz/index.php?…

      0 0
      • Garyslow  

        Láska je jen jedna ......Ghost nicht light fat frau, but eine supertskanone traumfrau!!!

         

        http://www.ghost-bikes.cz/…miss5500.jpg

        0 0
        • Martyss  

          Ale to už jsi dost daleko od 14 kkč:-), byť tebou odkazovaný model je velmi dobře proskládaný za dané peníze.

          0 0
          • amoleta  

            zda se ti byt lepsi nez toto, za ty penize…  http://www.nejlevnejsi-kola.cz/…el-2009.html  ?Navic se tomu panovi nemuzu dovolat…

            0 0
            • Martyss  

              Zaleží v jakých se bavíme cenách. Pokud Sup bude Sup za 14 000 kč, tak to není špatná koupě. Když pak třeba v budoucnu koupíš lepší vidli, budeš hodně spokojená. Ghost je více muziky za více peněz. Ohledně funkce RST First pod touhle vahou se zkus optat Milana. Na svých stránkých tuning-test.cz o téhle vidlici píše, čili by měl znát její možnosti. Samozřejmě je nutné si rozmyslet, jestli chceš véčka nebo kotouče. V dnešní době už bych se  nebál ani základních modelů kotoučých brzd. Pokud chceš slyšet můj osobní a soukromý názor, který ostatní mohou vidět jinak, tak pokud peníze máš, tak jdi to zde uvedného Ghosta.

              0 0
              • Hornet  

                Tiez by som isiel do toho Ghosta, su tam kotuce, a aj ked ta RST nebude nieco super, bude urcite o dost lepsia ako XCM a teda je hodne krajsi :-)

                0 0
          • amoleta  

            Jo a co ta vidla na tom?Je to funkcni na 54kg vahy?

            0 0
    • soc  

      Protože mám rád značku GT, tak co třeba tohle: http://www.velohanak.cz/…-damsky.aspx . Popřípadě tohle: http://www.velohanak.cz/…09-sedy.aspx .

      Jinak moje přítelkyně si koupila GT Avalanche 2.0 disc, měří cca 165cm, má velikost S a je jí akorát.

      0 0
      • scret  

        nicmoc, za relativne hodne penez malo muziky… nehlede na tezkej ram Avalanche..

        0 0
    • amoleta  

      Takze ten Supik co chci-845w nebo 830w je v 15 38cm sedlo a 55.5dlouhy, 17 je 43cm sedlo a 56.5 dlouhy.Co z toho vyplyva?Delsi je jen o cm, sloping vrchni trubky asi u toho vetsiho ramu bude mensi-takze bude vypadat jinak.A ze je ta trubka k sedlu vys, znamena, ze nebudu mit tak vytazenou tu sedlovou trubku.Tudiz si tam nemuzu dat ofset, ktery ale asi nebudu potrebovat, kdyz je ten ram delsi..50% prodejcu mi dnes reklo 17 a zbytek 15, takze zase vim prd.Nejlepsi by asi byla ta 16, kterou maji v 840 panske.Pod sedlo je to 40cm a delka je 56.5, tak mozna bude nejlepe sedet to.Zitra to jedu zkusit do Brna.Ja radeji sedim tak, abych nemela nohy kolmo pod sebou, ale lehce jakoby prede mnou.Lip se mi tak slape.Tak zasejc mozna mensi ram, abych si mohla dat  tu sedlovku co nejvis a asi koupit ofset, aby me to posunulo dozadu.Co rikate, radcove?

      0 0
      • Hornet  

        Nuz najlepsie urobis, ked to vyskusas :-) ale podla toho co pises, tak zober radsej mensi

        moj nazor, ked mas byt natiahnuta a vysoko, tak s tym uz nic neurobis… a mensi ram je lahsie ovladatelny, kolko mas vysku? 162cm?

        0 0
        • amoleta  

          162 a celkem dlouhe nohy…

          0 0
        • amoleta  

          Je fakt, ze na tom kole nebudu svistet z kopce dolu, pres sutry v silenem terenu.Spis potrebuju flexibilni cestovni kolo do vsech terenu i na silnici>Nevim jestli ten malej ram nejni lepsi spis pro ty terenysty…Ja to vyzkousim.Nejhorsi je, ze sem vaha a tak budu 3 hodiny zkouset a vahat a probirat vsecky mozne alternativy az se nakonec rozhodnu blbe)))Pisou ze ta 15 je do 160 cm a ta 17 do 170cm, tak nevim…

          0 0
          • amoleta  

            Teda ta 17 je do 175cm

            0 0
            • Hornet  

              17 urcite nie, ta hranica je daleko od tvojich 162… a s tou 15-kou si vlastne na hranici, tie 2cm to je nic

              a na ceste nemas mat preco problemy s tym mensim ramom,  odprucam ti 15, ale vyskusaj a uvidis ako sa budes na tom citit :-)

              0 0
          • t29  

            skládal jsem na 15" rámu Superior – ef. délka 555 mm. dal jsem tam 400 mm sedlovku a když ji vytáhnu na max, vypadá to nějak takhle:

            http://www.bike-forum.cz/…/kocicak.jpg

            a poskládám na to i svých 178 cm, i když 200 km bych tak asi neujel :)

            Zkoušel jsem tam 110 mm, 80 mm a nakonec 90 mm představec, ten 80 mm už byl hodně krátký a celé kolo se chovalo jankovitě, po výměně za 90 mm se zklidnilo. Rozdíl chování s použitím 90 mm nebo 110 mm představce už nebyl tak velký.

            na 17" rám našroubuješ dva košíky na lahve, na 15" rám jenom jeden (pro druhý košík nejsou v rámu závity) – zase díky těm chybějícím závitům se do 15" rámu dá zasunout 400 mm sedlovka až nadoraz :)

            17" rám je o 4 nebo 5 cm vyšší – bacha na rozkrok

            17" rám je o 2 cm delší – kolo bude jistější v přímém směru, bude míň „hravé“. U 15" rámu ty 2 cm doženeš delším představcem.

            Jedna možná zbytečná a možná podstatná věc, tyhle Supy nemají závity pro montáž nosiče.

            0 0
            • Martyss  

              To, že malé rámy nemají možnost druhého košíku bych neviděl jako mínus. Prostě se druhá láhev vezme do batohu. Na spoustu fullů také nedáš dvě láhve.

              0 0
              • Hornet  

                Jj, jedna flasa staci, v lese su studnicky a na cestach krcmy :-D

                0 0
            • amoleta  

              Pro me to je dost podstatna vec s tim nosicem, na kterou sem se ptala asi 5 obchodniku.Rekli ze dole otvory jsou a nahore se to uchyti objimkama.Bez nosice je mi to kolo k nicemu-chci na tom jezdit tury a stana si na zada nedam… http://www.mandarin.cz/…-art-206-alu

              0 0
              • Martyss  

                Viděl jsem nosiče, které se připevní na sedlovku. Lepší rámy otvory na nosiče nemají.

                0 0
              • Lenka.05  

                No s tím nosičem – já koupila nosič s tím, že s objímkama to bude OK (taky nemám na zadní stavbě nahoře otvory pro uchycení). Jenže jsme dva dny před dovolenou zjistili, že nosič na 15" rám nenamontujeme, neb packy jsou jaksi krátké..prostě to nešlo. Přítel je naštěstí šikula a vyrobil objímku na sedlovku, kam jsme to za packy od nosiče krásně upevnili a nosič se mnou absolvoval dovolenou po horách v Černé Hoře s plnou výzbrojí (a ve sjezdech jsem ho nešetřila). Takže s výběrem nosiče na malý rám to nemusí být tak jednoduché – jen upozorňuji :)

                0 0
              • t29  

                Pro jistotu jsem mrknul do garáže a upřesňuju – dole závity pro nosič jsou, nahoře to bude horší, jednak nejsou závity a jednak dost zavazí brzdy.

                0 0
      • t29  

        845w má proti 830w navíc XT přehazku a přesmyk, SPD pedály místo obyčejných a jiné sedlo. Vidlice stejná…

        takže než připlácet 1500 za 845w, radši koupit 830w a pošetřit na lepší vidli.

        ten 830w model 2006, který inzerují v ASP, je hezky sladěný barevně i komponentově. Je otázka, jak bude fungovat vidlice – kdyby se měl ten Axel za něco měnit, tak se cena posune jinam, nehledě na to, že je to tři roky starý model (resp. dva a čtvrt roku od složení), u kterého bych čekal větší slevu.

        0 0
        • mr.antik  

          je to otázka, jestli chceš a využiješ ty SPD pedály a jak budeš chtít do budoucna za kolo utrácet (viz třeba za rok lepší vidlice). Jinak oba odpovídaj ceně, vem ten, který se ti líbí. Lepší přehazovačka je sice malé plus, ale jeden šutr nebo klacek ji může odrovnat stejně jako tu levnou.

          I když ten modrý je pěkný, celkem i komponentově vyvážený, to že je starý bych neřešil, za poslední dva roky se na kolech nic nezměnilo…

          0 0
          • amoleta  

            Ten modry je uz hlavne pryc.Ale domluvim se tam na dalsim.Jeste k tem ramum.Nemam rada posed, kdy jsem moc predklonena-tzn. ze mam sedlo vys nez riditka.Je lepsi trosku mensikratsi ram,na ktery muzu dat sedlovku s ofsetem a sedlo trosinku vic dozadu a ne moc dlouhy predstavec a tim ze nebudu tak natazena dopredu budu sedet vzprimeneji, nebo je lepsi vetsi ram na ktery dam kratsi predstavec.Na­kloneni sedlovky se u toho vetsiho ramu nejak lisi, nebo je ram jen vic natazen vepredu..?

            0 0
    • Dlabka  

      A co "Radona ":http://www.radon-bikes.de/…d_5541_.htmv 16? Přítulka má QLT Team a je super spokojená!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.