HT cca 3o ooo,-, prosím rady k výběru.

40 nepřečtených
  • noviisek

    zdravím, chystám se pomalu pořídit si kolo.

    Rád bych si ho sestavil, ale nevím jestli tohle ještě není částka, kdy se dá za stejný peníze koupit lepší kolo.

    Bude to rozhodně HT 29" vzhledem k postavě 195cm okolo 100kg.

    Vzhledem k ceně bude hliníkový rám, zatím mě zaujal AXIT, hlavně kvůli ceně a seděl jsem chvilku na jeho 26" verzi.

    http://www.axit.cz/…er-2012.html

    Snad jen nemá tapered hlavu, ale to by neměl být problém.

    Vidlice bude Epicon s pevnou osou,

    Kola asi mavic Crossride

    Řazení XT

    Brzdy nemám jasno (deore,SLX,XT) nevím, co se vyplatí.

    Přesmykač a přehazovačka XT

    Kliky SLX 175, dvouplacka

    Kazeta XT

    Sedlovku,představec a řidítka ještě nemám vybrané.

    Dá se věřit karbonové sedlovce s váhou okolo 100kg a když bude vysunutá nejspíš až po její dovolený limit?

    Něco byste upravili, nebo doporučili jinak?

    Díky za rady.

    Teď jezdím 26" HT s pevnou karbonovou vidlicí.

    0 0
    • Vilém  

      Spis bych volil klasicke zaplety na 32 dratech.

      0 0
    • Azmir  

      Sestavení kola je dobrá volba, ovšem když si to nakoupíš ty sám, vyjde to relativně draho, navíc ještě potřebuješ celkem dost nářadí, které nevím jestli máš. Podle mě by byla lepší volba tyhle požadavky poslat místním stavitelům a oni ti napíšou cenu za jakou by to byli schopni složit a myslím že bude určitě nižší než když si to uděláš sám.

      0 0
      • svářeč  

        místní stavitel to nepostaví levněji,jen bude osazení o kus výš;-)

        rozpočet 30k totiž znamená strop 35k:-D

        0 0
        • Azmir  

          On si vybral komponenty, ty stojí určitě peníze, když si je koupí sám zaplatí určitě víc, než když mu ty stejné komponenty na kolo osadí stavitel, tak proč by ho to nemělo vyjít levněji? Nějaký limit není třeba brát v potaz, stačí pochopit jak sem to myslel :)

          0 0
          • worlusho  

            Myslím, že když si to postaví sám a díly dobře pokoupí, což jde docela dobře, tak ho to vyjde levněji. A ještě mu zbude na to nářadí co tu někdo zmiňoval. ;)

            0 0
            • Azmir  

              Jak to myslíš díly dobře pokoupí? Jedině že využije bazar, pokud koupí nové, tak si myslím že nemá šanci.

              0 0
              • worlusho  

                Na bazaru je spousta dobrých věcí od těch co si koupí bika za 70litrů v XT a přestrojí si to na XTR nebo XX atd.. Popřípadě jinak vylepšují nové kolo. Běžně se tyto díly pohybují v cenové relaci dílů o kategorii nižší a v cenách kupkola. Kdybych kupoval díly v eshopu tak kam bych přišel. Na poslední čtyři kola jsem nové kupoval 3× rám, jednu vidlici, dva ráfky, čtyři náboje, dráty na troje záplety, 3× hlávko a nějaké to bižu. ;) Ještě jsem zapomněl na čtyři sedla

                0 0
                • Mr.Dan  

                  Ano, přesně tak jsem koupil kliky (S2210), brzdy (XT) a přestavec (RF Turbine), vždy cca o třetinu levněji než nejnižší cena na netu.

                  Jinak bych zcela určitě zvolil jiná kola než Crossride! Zkus kontaktovat třeba Hnoje, s ním mám dobrou zkušenost ohledně zápletů… ;)

                  0 0
                  • noviisek  

                    Kola už mám rozmluvený, vím, že se tu o nich kdysi mluvilo dobře :) Jestli se daj udělat kvalitní záplety, tak jsem pro ně a dám vědět Hnojovi. Díky

                    Jinak s tím sháněním komponentů jsem to měl v plánu udělat přesně jako ty. Na kolo nějak nespěchám, mám na čem jezdit, chtěl jsem si užít i to shánění a ladění dílů.

                    0 0
                    • worlusho  

                      Řekl bych, že máš do jara docela příjemného koníčka. Tohle postupné nakupování má ale jednu nevýhodu, jak to jde postupně tak to není taková rána a nějaký ten fifník se ještě přidá a z SLX je hnedle XT. ;)

                      0 0
    • bugman  

      spíš bych ti doporučil tu taper hlavu u rámu – přeci jen si dost vysoký a něco vážíš. navíc pokud bys chtěli vidlici časem přehodit na jiné kolo, budeš zbytečně omezen klasickým krkem (sice je redukce, ale…). Neviděl sem na jejich webu geometrii kola, taky docela důležitá věc. Taky možná dát delší kliky, kdyby se podařilo sehnat – 180 cm.

      Brzdy stačí určitě SLX, ve finále i deore. Za XT bych nepřiplácel. Na sedlovku názor nemám, chtěl sem větší pohodlí a tak pořídil chrtího fulla

      0 0
      • Vilém  

        Kliky 180 cm budou asi orisek.

        Kdyz je sezene, tak asi bude ryt klikou v zemi.

        0 0
        • worlusho  

          Když bude chtít 180mm tak nějaký kompromis a převodníky může doladit. Otázkou je jak má dlouhé nohy. ;)

          0 0
          • noviisek  

            180 by asi byly fajn, ale už je moc nikde nevídám. Ale asi si dám trochu práce a mrknu po 180 :)

            0 0
        • bugman  

          pravda, 180 cm sem přehnal :) jinak já mám stejnou výšku (195 cm) a taky mám 175 mm a žiju :) nicméně koupil sem celé kolo. Když už si to skládáš, tak bych zkusil pohledat. Když se zadaří, fajn, když ne, taky se nic neděje.

          0 0
        • bugman  

          pravda, 180 cm sem přehnal :) jinak já mám stejnou výšku (195 cm) a taky mám 175 mm a žiju :) nicméně koupil sem celé kolo. Když už si to skládáš, tak bych zkusil pohledat. Když se zadaří, fajn, když ne, taky se nic neděje.

          0 0
      • noviisek  

        taper hlavu rámu bych taky bral, ale zase by mě to posunulo při shánění o dost výš a musel bych asi šetřit jinde :) nebo se mi spíš zvedne rozpočet, kterej je variabilní :)

        U toho rámu se mi líbila cena a podle mě na něm není nic, co by nešlo pohodlně jezdit.

        Je v tý tuhosti opravdu takový rozdíl? Vím, že naměřit na stroji to jde, ale poznáš to v reálu? Jinak redukci bych asi psychicky nedal :D

        Myslím, že kdybych přehazoval vidlici, tak bych asi už měnil i kolo, nebo rám. (ale nevím).

        U sedlovky bych asi ani moc pohodlí neřešil, snad jen aby to neruplo :) já chtěl pohodlí, tak jsem si pořídil auto ;)

        0 0
        • worlusho  

          Musíš si položit otázku, proč použít taper. Pokud je tuhost rámu s klasickou hlavou dostačující, tak použít vidlici s konickým krkem není až takový problém, musí být akorát schopna projít hlavovou trubkou a na spodek dáš ložisko z vnější miskou. Je to sice další investice, ale nemusíš nikde hledat rám a do budoucna jsi již připraven na rám s taper hlavou, kdyby se nějaký zajímavý naskytl.

          0 0
        • bugman  

          no já bych redukci taky nedal, vypadá to děsně. A to finanční navýšení tam samozřejmě je, ale… Dají se sehnat taper rámy třeba spyder tuším dělal něco v surovém hliníku za si 2000, pak už tam jen dát za pár stovek nějakou barvu a je hotovo.

          Co se sedlovky týká, tak pokud si od toho neslibuješ větší pohodlí, vyprdnul bych se na karbon a koupil nějakou hliníkovou za pár šupů a ušetřil na vidlici s taper krkem :)

          0 0
        • bugman  

          no já bych redukci taky nedal, vypadá to děsně. A to finanční navýšení tam samozřejmě je, ale… Dají se sehnat taper rámy třeba spyder tuším dělal něco v surovém hliníku za si 2000, pak už tam jen dát za pár stovek nějakou barvu a je hotovo.

          Co se sedlovky týká, tak pokud si od toho neslibuješ větší pohodlí, vyprdnul bych se na karbon a koupil nějakou hliníkovou za pár šupů a ušetřil na vidlici s taper krkem :)

          0 0
    • Drno  

      V Axitu myslim kola i stavi na zakazku, nenechal sis udelat nabidku?

      0 0
      • noviisek  

        zatím ne, protože jsem neměl v plánu to kolo koupit a postavit v jeden den.

        0 0
    • amu  

      A co tento? http://www.cyklonemcik.cz/…xt-epicon-x1

      Hliník rám, Epicon s pevnou osou, ráfky mají 32děr.

      0 0
    • Krejca  

      Ahoj,moc pěkný kola mi nabízel Hnoj na nábách DTswiss 350,dostal jsem nabídku blíž od domu ,ale šli tam tyhle náby a musím říct že se to točí krásně-mám taky ke 100 kg.

      Brzdy od SH fungujou v podstatě stejně ,SLX je zlatej střed který tě bezproblémů ubrzdí,Co se týče přesmyku,je to spíš o estetice jestli také XT ,ale proč ne ,cena není tak rozdílná,ubrat jde na řazení,kde SLX zvládá přepnutí na smyku 2/3 převodník.

      0 0
      • noviisek  

        Hnoj poptán, nabídka podle mě super, až bude prostor, poprosím ho o ně ;)

        přesmyk je o vzhledu, to vím a přiznávám ;) řazení se mi líbí XT, kvůli páčkám a možnosti přidělat ho k brzdám.

        0 0
      • Pajas04  

        Řazení je snad jediný komponent pohonu, kde se doopravdy pozná rozdí, takže řazení určitě XT a přesmyk a hazka stačí SLX.

        0 0
        • noviisek  

          přehazka a přesmykač je dilema mezi slx a xt a rozhodne pak konečný vzhled :D na fuknci rostlináře to nemá vliv

          0 0
    • noviisek  

      tak se mi zalíbil tento rám, co vy na to? :)

      http://www.on-one.co.uk/…l-29er-frame

      0 0
      • Vilém  

        …ze je pekne hnusnej:)

        Ale zas za ty prachy.

        0 0
      • Azmir  

        Je to hnusné a těžké, ale za to to je levné :)

        0 0
        • noviisek  

          takovouhle kritiku potřebuju ;)

          Je to levnější než ty rámy za 20k a lehčí než hlína. Tak asi koukám jdu hledat dál :D

          0 0
          • Azmir  

            To bych radši koupil nějakou nepokroucenou čínu z ebaye nebo hongfu a podobně, designově to bude čistější, dají se najít určitě méně pokroucené, váhově lepší a cenove si myslím podobné.

            0 0
            • noviisek  

              Fakt? To jsem taky zvažoval, ale tohle mi pak přišlo jako lepší volba, asi kvůli vidině anglie, ale vím, že to dělaj nejspíš na jedný louce v číně.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.