• MastFort

    Zdravím, chtěl jsem požádat o radu ohledně výběru kola. Koukal jsem se tady po BF a žádné vlákno mě dostatečně neuspokojilo.. :)

    Plánuji pořízení nového HT určitě 29er okolo 65k. Mám kolem 77–81 kg a výška 176 cm. Plánuji to na roční nájezd kolem 3000–4000k km + nějaké závody typu KPŽ apod. Ježděno hlavně po lesních cestách šotolina atd., žádné extremní DH a skoky neplánuji. Určitě bych rád aby to bylo osazeno na SH – lepší cena/výkon a dále pokud možno 1×11 nebo max 2×11. Že bych to za drobný peníz na 1×11 předělal. A poslední váhou bych se chtěl vejít kolem 10,5 kg.

    Zatím co jsem koukal mám tyto kandidáty:

    Superior XP 979 – http://superiorbikes.eu/…s/detail/420

    Felt Nine 2 – http://www.feltbikes.cz/…l-!,664.html

    GRAND CANYON CF SL 7.9 – https://www.canyon.com/…-sl-7-9.html

    u toho Canyonu bych měl dotaz nevíte jak přijde faktura zda tam jsou Eura nebo Kč?

    Za případné jiné tipy budu rád.

    Díky za rady

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Výběr z produktů
      Kellys ARC 50 kolo, modré Skladem 2 ks

      Výprodej -28% Kellys ARC 50 kolo, modré

      od 25 299 Kč -28% MOC 34 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola)
    •  

      Lector LC 3 a dát lepši kola

      0 0
      • MastFort  

        Koukal jsem včera večer na LC 5. Kouknu tedy ještě na tu LC 3 v jakých věcech je ještě ochuzena a co se vyplatí koupit případně po koupi dat na kolo něco lepšího.

        0 0
        •  

          já jsem krom kol ještě vyměnil ještě brzdy za XT (doplatek 1 tis. Kč, potom nasadil Thunder Burt 2,25, gripy Esi a jsem na +/- 10,6 kg. Je fakt že tu LC 5 bys mohl nechat tak jak je osazená, váha velmi slušná

          0 0
          • MastFort  

            Jediné co mi vadí na té LC 3, že tam není Reba. Tu by se mi moc měnit nechtělo. Ostatní vyměnit není problém. Ale zase u té LC 5 je komplet SRAM a kamarád co prodává kola řiká že Sram je na tom cena/životnost dost bídně a za chvili odejde.. Nwm co je na tom pravdy měl jsem do ted jen Shimano.

            0 0
            • nomecz  

              SRAM GX je celkem trvanlivej, toho se neboj.

              A LC5 je lepsi volba jak LC3 na tento typ kola, nemusis nic menita mozna casem kola.(po par sezonach)

              0 0
            •  

              původně jsem měl z Recon Gold tak trochu obavu ale předčil moje očekávání, ostatně i tady ho chválili http://www.bikeandride.cz/…r-3-lc-test/

              Už jsem měl i naplánovaný prodej Recon Gold a koupi Reby, po ozkoušení Reconu jsem už Rebu dál neřešil.

              Já jsem Sram nechtěl a tak v rámci financí byl LC 3 jasná volba, s úpravama co jsem popsal + sedlovka Controltech + lepší kola jsem se vešel do 53 tis. Kč, je fakt že jsem lectora sehnal v zimě za úplně jiný peníze než se teď v sezóně prodává

              0 0
    • mrozu  

      Z těchhle jednoznačně Canyon, za ty peníze mnohem více muziky a není potřeba nic měnit (především kola a pláště). Faktura i platba je v Kč.

      0 0
      • MastFort  

        Stejná věc jako stím Ghostem LC 5.. jak moc se dá spoléhat na životnost Sramu GX abych ho nemusel měnit po 1. 500 km..

        0 0
        • Chlebovnik  

          A na co se ptáš konkrétně? Na řazení a hazce není co řešit, fungují na jedničku. No a jestli se ptáš na kazetu, tak si uvědom, že je to prostě kazeta = spotřebák. Netřeba si nic nalhávat. Jak říká jedno moudré BF pořekadlo: „Kdo chce opici, musí mít i na banány.“

          0 0
          • MastFort  

            To je mi jasné spíš mi jde o to když vím jakou životnost má Shimano XT kazeta. Tak aby kazeta Sram když je o cca. 50% dražší než XT aby měla srovnatelnou životnost. A né poloviční nebo tak nějak. Prostě abych při mém ročním nájezdu kolem 3000 až 4000 km neměnil kazetu 3× za sezonu za předpokladu že si ji neoddělám vlastní blbostí.

            0 0
            • Vilém  

              tak ono zalezi jaky pastorky budes jezdit.

              0 0
              • MastFort  

                Jasný s tím souhlasím.. spíš mi šlo o to srovnání s XT. Pokud se k oboum kazetám chovat stejně tak aby mi kazeta od Sramu nevydržela 2× mín. .:) když stojí o 50% více.

                0 0
            • mrozu  

              Na problém s životností kazety jsem nikdy nenarazil, vždy záleží na řetězu. Jedna varianta je točit několik řetězů třeba po 300 km, při tak rovnoměrném sjíždění vydrží kazeta klidně desítky tisíc, a nebo to prasit na jednom řetězu dokud to jede. První scénář jsem praktikoval na bajku a druhý na silnici, obě kazety jsem měnil po cca 15000 km (SLX a 105). Měnit kazetu po 1000 km, to si opravdu neumím představit, co bys s ní musel dělat, za tu dobu nesjedu ani řetěz.

              0 0
              • MastFort  

                Ze zkušenosti na biku měním řetez cca po 1.200 – 1.500. Podle toho jak tam zapadne měrka. Ok takže díky za info bát se toho nebudu :) Jinak musím říct, že tedy vzhledově a výbavou zatím vede Lector LC 5.

                0 0
      • pierogross  

        Já ti nevím. Tolik kč přes net, bez kamené prodejny, pořádného servisu, nevím jak se zárukou… Já bych na to neměl nervy. :)

        0 0
    • sharkeeCZ  

      Lector, SUP nebo Canyon je jistě super výběr. Ani jedna volba nebude špatně.

      Rozhodoval bych se i podle možnosti úpravy specifikace (Canyon nula), servisu (Canyon zase nula), dostupnosti (lector může být již údajně problém, Canyon čekačka), případně jiných individuálních požadavků a preferencí (vzhled, vztahy apod).

      0 0
    • swenak  

      Jsem zhruba před podobným cenovým výběrem, výška 173cm, hmotnost pod 80kg. Léta jsem nejezdil, ale rád bych se k tomu vrátil a chci něco kvalitní, abych měl i radost z toho, na čem sedím. Nemám teď nic, ani oblečení, vše jsem před lety prodal s kolem Marin Eldridge Grade 2007 s pár úpravami, nebo vyhodil. Jezdíval jsem něco asfalt, ale spíše bych rád stezky, parky, les a i nějaké ty hory.

      Velice se mi vzhledově zamlouvá MRX Ibis Carbon 29 s XT8000. Je tam cca vše, jak bych si přál, možná dát brzdy XT BR-M8000. Spíše ale nejsem schopen pořádně nic dohledat o rámu, resp. obecně o těchto kolech. Sice se zde dá něco málo najít, ale spíše buď obecné, že se není čeho bát, nebo že je to předražené a tak. Možná bych si to mohl nechat složit u uživatele scalar (pokud jsem tady spárvně dohledal, že používá tyto rámy).

      Pak se mi líbí ještě Cube Reaction GTC SL 2× v rozumné ceně i parametrech.

      No a samozřejmě již zmíněný Grand Canyon CF SL 7.9, ač radši bych možná Grand Canyon CF SL 8.9, protože Shimano, ale zase cena už je kapánek moc. Odrazující na Canyon je ale právě zmíněna čekací doba a případné řešení čehokoliv.

      Ve výběru mám i GHOST LECTOR LC 6 2016 ale taky cena už nad, komponentny jsem snad OK.

      Čekám ještě na nabídku karbonu od Treku, ale to by byl nějaký ležák, abych se dostal na obdobné komponenty (starší ročníky) s rozumnou cenou.

      Taky pořád nevím jistě, jestli by nestačil AL rám, od Canyonu pak pod limit Grand Canyon AL SLX 9.9 v super ceně, komponenty taky dle představ a do rozpočtu bych se vešel včetně příslušenství. Samozřejmě, i u AL je stejný problém, tedy dodávky, řešení čehokoliv.

      0 0
      • sharkeeCZ  

        rozhodně carbon

        0 0
        • swenak  

          Rád bych :-) Udělal jsem čistku ve výběru a vychází mi Cube Reaction GTC SL , parametricky mi vyhovuje, černý jednoduchý vzhled, není oc co měnit, cena OK, nebo Grand Canyon CF SL 8.9 , opět parametricky OK, ale dodávka na dlouho, problém servis a mám problém s cenou, protože pak mi už možná lepsí přijde koupit Cannondale F29 Carbon 4 2015 a předělat na XT M8000 sadu za cca 10–12tis navíc. Měl bych kolo známé značky a opěvovavanou Lefty, výbavu co bych rád.

          0 0
          • mrozu  

            Jak jsi napsal hned na začátku, kup si to, z čeho budeš mít největší radost. To, co ti vybereme my bude možná nejlepší za ty prachy, ale to ti samo o sobě radost neudělá :) Já osobně bych tedy šel do Canyona, ten je výbavou bezkonkurenční, ale F29 s leftynou je (přestože se jedná o výběhový model) pro spoustu lidí atraktivnější. Jen bych místo XT sady koupil přednostně kola, Deore sada bude fungovat stejně dobře jako XT, ale ty Rapidy jsou tragické.

            0 0
            • Lada,s  

              můžeš pls rozvést proč jsou Rapidy tragické? mám právě taky vyhlídnuté kolo s Rapidama tak mě to zajímá. dík :)

              0 0
              • mrozu  

                Testoval jsem je na Supu XP 29 LTD vedle Canyona GC 7.9 SL s DT Swiss X1700, biky cenově víceméně identické. Ačkoli byly Rapidy obuty do chrtích Schwalbe Thunder Burtů, odezva na záběr byla líná, jakoby se nejprve rozvlnily do všech směrů, než se vydaly ráfky tím správným směrem. Naopak DTčka proti nim nebe a dudy, krásně tuhé, velmi příjemně mě překvapily.

                Jako základní OEM kola Rapidy nejhorší určitě nejsou, ale závodit bych s nimi nechtěl.

                0 0
                • Lada,s  

                  díky za postřehy, právě toho Supa mám v hledáčku a na všech mají ty Rapidy

                  0 0
            • swenak  

              Ano, tu radost musím mít, i kdyby stál v pokoji a věšel jsem na něj prádlo :-) Ale není to lehké :-) Už jsem poptával F29, nakonec úpravy na XT M800 jsou tak do 6–7tis (pouze Štěrba si řekl o 14–15tis). Kola jsem taky uvažoval. Problém ale je, že F29 už je pouze v té team barevné variantě a ta se mi už tolik nezamlouvá, už ty bílé nápisy jsou jako pěst na oko a ještě zelená a černý lak:-( To už bych snad radši červené detaily, to by se mi hodilo k detailům auta :-) Čímž jsem se dostal zase k Treku, mám možnost za lepší cenu mít třeba Superfly 9.6 (ostatní už jsou barevně mimo mé pocity, ač lepší výbava). Ten bych si ale musel upravit sám a zbytky prodat, kdežto u F29 by to šlo doplatkem bez řešení prodeje pozůstatků.

              0 0
              • TeryPV  

                Já teda nevím,ale pokud chceš vyloženě koupit kolo a pak ho upravovat, případně nechat upravit seriovku u prodejce, šel bych rovnou do stavby. Se stavitelem se domluvíš, budeš mít přesně to co se Ti bude líbit a to z čeho budeš mít radost. Vím o čem mluvím. Jedno kolo seriovka. Ne že by bylo špatné, ale řidítka, představec, sedlo, pohon, ráfky, vše jsem vyměnil, protože mi to nesedělo. Druhé kolo od stavitele, a měnil jsem jen levé řazení, ostatní bylo poskládáno přesně jak jsem chtěl :) Takže za mě, nechat postavit, budeš z toho mít rozhodně větší radost a ještě nějakou korunu dle mě ušetříš :)

                0 0
                • Chlebovnik  

                  Jenže stavba kola za 20k a za 70k jsou dvě úplně odlišné věci. Zatímco na to první použiješ klidně nějaký rám od Force, MRX, apod., na kolo za 70 klacíků už se dobré rámy za rozumnou cenu shání o dost hůř. V této kategorii spíš dává smysl, a často je i nejshůdnějším řešením, koupit sériovku, část věcí prodat, a zbytek doladit podle potřeby.

                  0 0
                  • swenak  

                    Přesně tak. Já tady i řešil s klubákem stavbu toho MRX, resp. obecně, ale cena rámu ani omylem neodpovídá kvalitě (chtějí za něj běžně 30, našel jsem ho za 25, ale na aliexpressu ten rám bylo kolem USD300+doprava+dph+clo, nemluvě o tom, že jsem nenašel moc dobré reference na jejich rámy – rámy HongFu, nebo tak něco). A co jsem hledal, tak samostatné rámy těch klasických výrobců prostě nejsou k mání.

                    Ano, asi by bylo nejlepší koupit a měnit dle reality (mám jistě velké oči) a prodávat až to, co opravdu nechci, ale popravdě se mi toto moc nechce, už autodílů mám doma dost :-) Proto řeším, jestli koupit kolo a zkusit zase měnit/prodávat (to bych asi vzal toho Treka 9.6), nebo radši řešit výměnu rovnou u dodavatele a tady asi vyhrává ten F29 v black verzi, nevím proč, ale láká mě. Lefty mi není na první pohled sympatická – mám rád symetrii a tak se bojím že na to budu pořád čumět, ale zase, je to alespoň něco jiné:-) U tohoto postupu je trošku blbé, že vlastně nevím, čeho se zbavuju a co kupuju a spoléhám na zdejší témata, ač často je to tak, že 8 lidi doporučí jedno a 7 jiné a pak stejně musím vybrat sám:-)

                    0 0
          •  

            z těch tří bych to viděl na lectora:-)

            0 0
          • scota  

            Ten Cube Reaction GTC je i v barvě Kiwi and Blue.

            0 0
          • scota  

            Lector LC 6 v zelené je krásný ;-)

            0 0
            • swenak  

              Neblázni :-) Jako ano, zvládnul bych to, umím chodit i ve žlutém a zeleném tričku, ale kolo už bych asi nedal, protože by to vypadalo, že se chci ukazovat :-) Popravdě i to je jeden z důvodů pro Cube a podobné, ten je černý a ten nápis je tam prd vidět :-)

              0 0
    • MartinKun  

      Mam grand canyona cf sl 7.9 2015 a jsem maximalne spokojeny. Komplet xt a vyslo na nejakych 62k i s postovnym a balnym

      0 0
    • MacLuke  

      Ještě můžeš zvážit nějaký Zr race (AL) nebo Black sin (Carbon) http://www.radon-bikes.de/…ke/hardtail/

      Nevýhoda je, ze u nás si to nevyzkousis, ale jsou v Rakousku i Německu, treba to mas blízko.

      0 0
    • Lachtis  

      Ahoj, zrovna na test festu jsem jezdil toho Superiora XP 979 a musím říct, že to byla fakt raketa. Jelo to jak střela (je teda pravda, že ty pláště to dělají asi taky dost), ale geometrie mi seděla jak prdel na hrnec :-). Je ale pravdou, že mi to oproti třeba Superlyi přišlo trošku tvrdší – chápej, jako taková nekompromisní XC raketa…

      Ale já být v tvé kůži, tak volím jednoznačně BMC Team Elite 02 – ten jsem taky zkoušel a to byla pecka! rychlé a celkem i pohodlné kolo. Skvělá/hravá geometrie no prostě mě to kolo z těch HT co jsem zkoušel (Treky, SUPy, Gianty, Spešly), tak tohle byl jasný vítěz.

      V Praze se dá to BMC půjčit a je to v tvém finančním limitu.

      Jinak jsem měl půjčenou velikost L, mám 187cm cca 75 kg a sedělo skvěle.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.