Hutchinson Cobra tubuless light vs Schwalbe Racing ralph Evo tubuless

39 nepřečtených
  • thora

    Zdravím, při teréním triatlonu se mi prořízl zadní plášť Hutchinson cobra tubuless ready 2.1 a při tom se i poškodil ráfek z fulcrum RM3. Defekt byl na běhounu. Hledám proto odolnější a přitom rychlé pláště. V mém výběru tak zůstaly:

    1. Hutchinson Cobra tubuless light (ust) 26×2.25 – 127 tpi, 720g –

    600 Kč/Ks

    1. Schwalbe Racing ralph Evo tubuless (ust) 26×2.25 – 127 tpi, 695g –

    900Kč/Ks

    Jde mi hlavně o odolnost a kvalitu zpracování. Jízdními vlastnostmi jsem spokojený s oběma.

    Díky za vaše názory

    0 0
    • javormartin  

      Já jsem moc spokojený s Fast Trakem, drží dobře, zdá se mi, že je docela odonlný. Letos zatím bez defektu. Snad jediné mínus je menší výdrž.

      http://www.specialized.com/…trak-control

      0 0
    • JakubCh  

      Pro Tebe OT – ale mohl bys mi prosím srovnat jízdní vlastnosti RR a té Cobry? Bereš to jako srovnatelné?

      Případně pro další – rozdíl Cobra 2.1 a 2.25 v šířce…je to hodně brutální? Co spíše vzít?

      0 0
      • thora  

        Příliš velký rozdíl mezi těmito plášti jsem nepoznal. Cobra mi přišla na pevném podkladu možná trochu rychlejší a udajně se i méně sjíždí. Nicméně jsem se dočetl o občasném odpadávní drobných výstupků (nemůžu posoudit, měl jsem ji dva dny), takže ta odolnost je možná relativní. Boční výstupky Cobry celkem dobře podrží v zatáčkách, což je výhoda oproti pythonu. Rozdíl Cobry 2.1 a 2.25 nejsem schopný posoudit, ale 2.1 už bych nechtěl po tom co mi tubuless ready při závodě doslova explodovala na závodech na polní cestě pokryté drobnějšími ostými kameny. Širší pneu by mělo být odolnější a časový rozdíl zanedbatelný. Ce se týká gripu tak tam je na tom u mě nepatrně lépe RR ale záleží na podkladu. Cobra zabírala i v bahnitěm stoupání poměrně slušně, ale je to plášť do sucha.

        0 0
        • JakubCh  

          Díky, právě řeším nové pláště a Cobra je jeden z adeptů, ještě jestli 2.1 nebo 2.25 uvidíme. Myslíš tedy, že na pevném povrchu a asflatu nebude 2.25 citelně „pomalejší“?

          0 0
          • thora  

            Na pevném suchém povrchu a asfaltu na rovinkách je Cobra rychlá, v zatáčkách je lepší Racing Ralph. Do mokra není určená. Jezdí ji myslím Julian Absolon takže je to vyloženě rychlý plášť na závody. Jen tubeless ready verze není moc odolná…

            0 0
            • JakubCh  

              jasan, já hledám univerzální turistickou potvoru, bláto jen, to je jen nouzovka, kořeny ne (minimálně, opět jde o nouzovku), velké kameny taky ne, spíše šotolina, mix kameny-hlína, lesácké cesty, polňačky, asfalt…

              0 0
            • JakubCh  

              jasan, já hledám univerzální turistickou potvoru, bláto jen, to je jen nouzovka, kořeny ne (minimálně, opět jde o nouzovku), velké kameny taky ne, spíše šotolina, mix kameny-hlína, lesácké cesty, polňačky, asfalt…

              0 0
              • thora  

                Tak nakonec jsem objednal Continental Race King Protection 2.2. Váhově mnohem lepší a jízdníma vlastnostma naprosto univerzální génius :D

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak pravda, v průměru je dobrý, ale univerzální génius fakt ne.

                  Jede velmi dobře (i přes to, že to je protection verze), odolnost velmi slušná. A ještě z více kusů (konkrétně celkem 8 kousků, z toho 4 moje) ani jeden neházel (v tomto lepší než Schwalbe, kde se objevují občas horší kousky).

                  Tím pozitiva končí a začínají negativa.

                  Vůbec nedrží ani za sucha. Ještě tak na pěkném asfaltu drží slušně – tam to jde díky hustému a nízkému bočnímu vzorku hodně klopit, jenže tam zase při lehce větším záběru nepříjemně vibruje (i 29" RaR s daleko řidším vzorkem je na to v tomhle daleko lépe, u toho už je to jen decentní náznak, který mi nikdy nevadil).

                  Je velmi nepohodlný na svůj objem i přes použití hodně nízkého tlaku (při stejném tlaku je RaR snake skin o třídu pohodlnější – objem mají ± stejný, takže stejný tlak je vhodné srovnání).

                  Konstrukce pláště je prostě příliš tuhá (to je i jeden z důvodů proč tak blbě drží).

                  K tomu na odolnější verzi (a hmotnost) mizerná funkčnost bez duší. Použitelné to samozřejmě je, ale oproti třeba snake skin RaR daleko hůře drží vzduch i po dlouhé době ježdění s tmelem (a k tomu se zatěsňoval dost dlouho) a patky také sedí na UST ráfku taky hůře.

                  Najel jsem na nich několik tisíc kilometrů a už znovu mi na kolo nesmí.

                  0 0
                  • thora  

                    Díky za zkušenosti. Už jsem je objednal a zaplatil, ta to nebudu měnit. Vlastní zkušenost nemám…vycházel jsem jen z testů. Ta velká tuhust (nepoddajnost kvůli 4/240 TPI) pláště bude asi příčinou překvapivě dobrého odvalování.

                    Popravdě Racing Ralpha TR i Cobry TR už se po zkušenostech s defekty bojím. Navíc Ralph má jen 67 TPI a to mi přijde už málo. Jsem teď v Británii za prací. Byl jsem tady v poměrně slušně vybaveném cykloshopu a zrovna přijel dealer od schwalbe. Tvrdil, že schwalbe končí příští rok s Racing Ralph UST kvůli příliš velké váze na závodní plášť. Tím pádem si už u nich nemůžu vybrat… UST moc těžké, SS TR se obávám o odolnost a TPI a obyč TR je vyřazen pro časté defekty.

                    Ty Conti mají poměrně slušné hodnocení a s kevlarovýma Race Kingama s duší jsem byl docela spokojený. Očekávám od nich slušné jízdní vlastnosti, ale hlavně bezproblémovost, protože jsem těch problémů s bezdušema řešil víc než jsem jezdil. Tak snad nebudu moc zklamaný.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Příčinou dobrého odvalování to určitě není. Naopak šlupka verze RK jedou ještě lépe díky tomu že nejsou tak tuhé.

                      Obecně tuhá kostra znamená vždy větší valivý odpor a často velmi výrazně. A je právě dost překvapivé, že protection verze jede velmi dobře i přesto jak je tuhá.

                      S tpi tomu tedy moc nerozumím. 67tpi u snake skin RaR (obyč šlupka verze a UST mají 127tpi) je málo. A obyč šlupka verze RaR je právě tak málo odolná protože má více tpi (díky tomu může a je ta vrstva hodně tenká).

                      U Schwalbe obecně platí, že 127tpi verze jsou méně odolné než 67tpi, ale zase mírně rychlejší.

                      Oproti tomu 60tpi u RK je dost (jsou tam 4 vrstvy po 60tpi na sobě)?

                      U Schwalbe jak to vrství nikde neudávají, takže nemám tušení kolik se používá vrstev.

                      A jestli je pravda, že 2014 už nebude RaR v UST verzi (stejně jako není už 2013 RoR), tak to mi pěkně naštvou.

                      To bych snad musel zase přejít na snake skin verze i u fulla (taky by se dalo, ale raději bych zůstal u UST).

                      A co se týká bezproblémovosti bez duší, tak tam jsou na tom právě snake skin RaR mnohem lépe než RK protection.

                      Snake skin verzi nahodíš a nestaráš se, žádné zatěsňování (těsní téměř vždy dobře i bez tmelu).

                      Protection RK se mi zatěsnily až po několika stech najetých kilometrech, což je na tu hmotnost a odolnost hodně špatné. A při první vyjížďce jsem ztratil vždy i dost tlaku. Je to sice o něco lepší než obyč šlupka verze RaR, ale ne o moc.

                      A patky u Contíků obecně nic moc (včetně právě protection verze, která je aktuálně jediná oficiálně TLR). Ty jsou u Schwalbe pro použití bezduší lepší o dost a to včetně obyč šlupka TLR verze.

                      Také jsem měl u protection verze násobně větší spotřebu tmelu než u snake skin verzí u Schwalbe (a to i přes mírné prolínání tmelu na běhounu po půl roce a více u snake skin verzí).

                      Taky se mi stalo, že když tmel došel (nečekal jsem, že by mohl dojít tak brzo, když jsem dával na začátku 120ml), tak najednou zcela ztratily tlak (což je dost tristní, když už byly zatěsněné).

                      Obyč šlupka verze TLR Schwalbe mi tedy na kolo (na žádné) taky nesmí (nejen kvůli odolnosti, tu bych možná i zkousnul na celopevňáku, ale hlavně kvůli špatně těsnícím bokům).

                      0 0
                      • thora  

                        Mloku moc se omlouvám. Spletl jsem se v tom prvním příspěvku. Objednal jsem X-king a ne Race king, které z mé zkušenosti opravdu moc dobře „nedrží“. Proto jsem se rozhodl pro univerzálnější X-kingy, které by měly mít více gripu za cenu rychlosti. Ale s tou tuhostí je u nich nastejno.

                        Díky za vysvětlení TPI, u těch RK/XK je to myslím vrstveno do 4 vrstev po 60 takže jsem z toho taky takže to bude asi stejně pomalé jako SS, jen možná odolnější díky více vrstvám?

                        Možná jsem udělal chybu, myslím že by ta objednávka šla ještě změnit, myslíš že by byla RaR SS tedy lepší varianta než X-king? je mi jasné, že jsou trochu jiné kategorie, ale stejně…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          X-kingy jsem nejezdil, takže z praxe nehodnotím. S gripem to bude určitě daleko lepší než u RK i přes protection verzi. Race sport verze jede XK dle měření slušně, pro protection verzi nemám ani měření ani jsem nejel.

                          Rychlost se jen z tpi a počtu vrstev vůbec nedá hodnotit.

                          Oproti XK bych u Schwalbe případně vybíral spíše RoR, případně to namíchat RoR/RaR. Problém ale je, že RoR je ve 26" ve snake skin verzi jen ve 2,35".

                          Až mi dojdou starší verze UST RoR, tak asi tu 2,35" snake skin verzi zkusím. Na to ale už chce mít dostatečně široké ráfky.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Vlastnosti co se týká fungování bez duší a tuhosti konstrukce budou podle mě u XK stejné jako u RK. Akorát ten grip by nemusel být tak špatný i přes protection verzi, tam přeci jen vzorek pomůže dost.

                            0 0
                            • kucka7  

                              určitě jsi tu na tohle už odpovídal ,ale snad ti to nebude vadit

                              mám na předku RoR 2,25×26 tlr bezduše a chci dát na zadek už konečně taky bezdušák dle zdejších názorů jsem se rozhodl pro RaR a teď řeším zda tlr ,ss nebo ust a zda 2,1 nebo 2,25 , jezdím půlmaratony a pár i dlouhých ,vážím 71kg,jo a je to na scalpela

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To záleží co preferuješ za vlastnosti:

                                • obyč TLR a UST verze RaR jsou 127tpi a mírně lépe jedou než snake skinverze která je 67tpi (ale nečekej žádný extra rozdíl)
                                • obyč TLR verze je mizerně odolná, hůře se zatěsňují boky (některékusy opravdu blbě, někdy to jde o něco lépe), nejhůře u nífunguje tmel
                                • snake skin verze těsní většinou i bez tmelu a není s ní žádnésr..í, tmel funguje o trochu lépe než u obyč
                                • UST verze je nejspolehlivější, nejlépe funguje tmel, ale zase jeznatelně těžší i než snake skin, ale je také mírně rychlejší nežsnake skin (díky 127tpi)
                                • obyč a snake skin verze po delší době trochu prolíná přes běhoun,mně to vždy dělalo jen málo (hodnoceno dle 12+ kusů) a tak to neměložádný vliv na funkci (ani na znatelně rychlejší ztrátu tmelu),v historii jsou tu ale popsané i horší případy

                                Osobně bych se už s obyč TLR verzí netrápil a rovnou ji škrtnul z výběru. Ale zase někomu to za ty komplikace stojí a odolnost mu stačí.

                                Snake skin x UST je těžké rozhodnutí díky rozdílnému tpi. Odolnost je na tom tak, že snake skin verze má o chlup odolnější boky (snake skin zesílení + 67tpi), běhoun o chlup odolnější UST (sice jen 127tpi, ale materiálu je tam pořád více než u snake skin).

                                Vozím obojí, na fullech ve 26" UST, na 29" celopevňáku snake skin (a dříve jsem vozil nějaký čas snake skin i na fullech a vrátil se k UST co jsou 127tpi).

                                2,1" bych nebral. Většinou jsou stejně o trochu užší, takže ani 2,25" není žádná extra šířka. A navíc 2,1" neexistuje ve snake skin verzi.

                                0 0
                                • kucka7  

                                  díky, preferuju rychlost ,takže pokud se ust proti ss vyváží lepší rychlostí tak je asi vybráno

                                  na předku jsem s tlr spokojený ,ale zadek přece jenom dostává víc zabrat tak raději odolnější,

                                  jen ty ceny kdyby byly rozumnější :)

                                  ještě jednou díky za rady

                                  0 0
                                  • Fanatik  

                                    Kdybys měl zájem o RR UST 2,1 – zánovní, měl bych na prodej (bazar, mail).

                                    0 0
                                    • kucka7  

                                      jsou ty pláště s 127tpi?

                                      0 0
                                      • Fanatik  

                                        Myslím, že UST se nedělá ve více verzích. TPI na plášti není napsané, zkusím pohledat krabičku, zda to bude tam.

                                        0 0
                                        • kucka7  

                                          jedu na Drásala, nejedeš nebo někdo ze známých? Jinak to dořešíme po výkendu.

                                          0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Nedělá. 67tpi by UST verze mohla být pouze v případě staršího ročníku (a to by byl i starší typ vzorku, tedy 2011 a starší) kdy byly ještě všechny verze 67tpi (i obyč TLR).

                                          0 0
                                          • Fanatik  

                                            Ty moje mají ještě ten vzorek staršího typu. Ty máš taky otestované?

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Ty jsem jezdil více let předtím. Byly mírně pomalejší (dříve vše jen 67tpi verze) a asi lehce horší v zatáčkách (to zhuštění vzorku mezi středovým a krajním jim určitě prospělo).

                                              0 0
                                            • kucka7  

                                              teď jsem se ztratil ,ty pláště jsou teda starší a tím pádem 67tpi ?

                                              0 0
                                              • Fanatik  

                                                Myslím, že je to ten původní vzorek. Čili – dle Mlokových informací – to bude těch 67 TPI a budou mírně pomalejší. Ještě sem dám foto za nějakou chvíli – pro ověření typu vzorku.

                                                0 0
                                              • Fanatik  

                                                foto zde

                                                0 0
                                • Peslezedirou  

                                  Ha, tak na to jsem se chtěl zeptat, marně jsem hledal RR 2,1 SS :-)

                                  0 0
                            • thora  

                              S těma 2014 UST RaR to není ověřená informace, ale říkal to i dealer i ten prodavač že už je neberou protože to příští rok končí. Ale možná mě jen chtěli nalákat na koupi SS skladem :)

                              Tak jestli ty patky špatně sedí tak to stou bezproblémovostí Conti X-king asi nebude žádná sláva. Byly celkem za dobrou cenu tak uvidím jak se osvědčí na beskydských kopcích. No co, maximálně si ověřím, že schwalbe jsou fakt nejlepší :)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Sedět nějak sedí, zas tak špatné to není. Ale netěsní tak dobře jako u Schwalbe a drží se na patkách daleko více tmelu.

                                A jak jsem psal, tak mi jednou kdyžž došel tmel přestaly zcela těsnit dokud jsem nedal nový tmel.

                                0 0
                      • Kynio  

                        Ano obyč slupka bez snakeskin vůbec netěsní :( Za 14 dní kolo vyfouknutý na minimální tlak (zmáčknu boky až k sobě). Notubecs si s tím neporadí. Už nikdy víc nekoupím schwalbe slupku…fuj

                        oproti tomu zadní snakeskin drží bez problémů a ztráta tlaku jen decentní..

                        0 0
                      • ememem1  

                        to s tym rar ust je hodne blbe, som tu niekde pjsal ze po taneckoch s nahadzovanim nn tlr na to kaslem (nakoniec som to nahodil ale lezie mi to na nervy) a uz ziadne experimemty kvoli vahe a uzlen ciste ust ale asi bohuzial nie.co uz. sorry za formu pisane z mobilu.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak co se týká prvotního nahození, tak jsem nikdy neměl žádný problém ani s obyč šlupka verzí. Ta jde naopak lépe než snake skin verze.

                          A i snake skin verze, která jde nahodit nejhůře (na UST ráfek), tak žádný problém. Maximálně některé kusy nahodím na hodinu s duší na větší tlak. Je to tedy 2–3 minuty práce navíc a je to pouze pro první nahození (když už nahozený byl, tak to jde vždy hned).

                          Sice to není jako u UST verze, která jde téměř vždy i malou pumpičkou, ale to mi nijak netrápí.

                          Tohle není ten důvod proč bych raději zůstal u UST verze.

                          0 0
                          • ememem1  

                            ono to ale vyzera ze postupne aspon v serii "zavodnych " gum prejdu na TLR komplet. ono zase svoju logiku to ma, okrem toho nahadzovania s tym viac menej neni ziadny problem aj ked predsaj len ust je seriozna guma, mam ne nej ovela lepsi pocit a stale mi to prijde aj spolahlivejsie. a konkretne pri RaR aj 127 tpi pri ust ma nieco do seba oproti 67 pri SS. a jazdit klasicku slupku to teda nie.

                            0 0
    • thora  

      Tak jen abych popsal dojmy z nahazování nových Continental X-King 2.2 protection tubeless ready. Pláště jsou na rozdíl od jiných dost tuhé (skoro by se daly splést s drátovou verzí), ale působí na mě dost bytelně narozdíl od jiných TR plášťů. Pláště lze pohodlně nasadit bez použití montpáky. Nafouknutí dílenskou pumpou se nezdařilo a tak přišla na řadu mýdlová voda a kompresor. Patky hned naskočily bez problémů. Nalil jsem pak Stan's a od té doby drží tlak a netečou. Zatím tedy tubeless použití těchto plášťů bez problému. Časem dám reference k jízdě a výdrži.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.