• Dubys

    <span style=„font-size: 10pt; color: black; font-family: "Arial CE“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘; mso-ansi-language: CS; mso-fareast-language: CS; mso-bidi-language: AR-SA;">Jsem si vědom toho, že tu něco podobného už nejednou muselo být… přesto si dovolím …Plánuji koupi nového kola. Vzhledem k tomu, že jde o kolo okolo 30 tis. nemám na výběr, a byť bych preferoval véčka, bude osazeno hydr. brzdami. Nejsem žádný extrémista, pokud jde o jízdní podmínky a terén, při vyjížďkách mívám na kole problémy s leččíms (hlavně přesností řazení:)), ale téměř nikdy jsem neměl pocit, že by mě v něčem limitovaly brzdy. Za to celkem často se tady v souvislosti s hydr. brzadami objevují termíny jako škrtání kotouče, zavzdušnění, zkracování hadiček, atd, atd.. Mám tedy pokud jde o tento způsob brždění trochu obavy. Chci se proto zeptat jake jsou Vaše zkušenosti pokud jde o jejich údržbou a na kolik Vás taková legrace cca vychází.

    0 0
    • cat  

      Pokud se k nim chovas jak mas vyjde te to dokonce levneji nez vecka-nemusis menit lanka. A brzo budes preferovat kotouce:)

      0 0
      • kubad  

        no s tím bych nesouhlasil, blbé odvzdušnění pokud to neumíš doma 200–400 na brzdu podle servisu.

        0 0
        • Jogador  

          Kolikrát jsi už odvzdušnoval? já mám kotoučovky přes 4 roky, a kdybych nezkracoval lanko, tak se mi sami nezavzdušní… kotoučovky jsou uplně bezudržbové, když nepočítám výměnu destiček…

          0 0
          • kubad  

            buď rád – já s tím problém nemám udělám si vše sám, ale projdi si historii kolik lidí má problémy že se jim brzda zavzdušnila a další a další problémy.

            Netvrdím že je to problém, ale rozhodně nesouhlasím s názorem že udržba V-ček je dražší než údržba kotoučů.

            0 0
            • Jogador  

              Lehce jdou zavzdušnit kotoučovky, když zmáčkneš páčky, když máš vyndané kolo, ale navíc odvzdušnit kolo myslím zvládne každý, kdo dokáže seřídit včka…

              0 0
              • kubad  

                nevěr tomu že je to tak jednoduché, ale záleží jak u kterých brzd

                0 0
              • Dubys  

                Kolo převážím vzadu v autě, takže přední kolo sundavám poměrně často, to by bylo abych je parkrát nezmáčknul naprázdno:)

                0 0
                • kubad  

                  zase tak horké to není, ale stát se může, používají se na to rozpěrky které se dávají mezi destičky pokud tam nemáš kolo.

                  0 0
              • kafac  

                To je ale přece nesmysl ;) já mám Shimano LX a když brzdy jednou za čas čistím, tak ty pístky vypumpuju ven a nikdy se mě nezavzdušnily. Oni ani nemá proč a jak…

                0 0
                • kubad  

                  Shimano na to není moc náchylné, ale stát se to může :-)

                  0 0
                  • Vegan  

                    Podle toho co jsme se docetl je to stim zavzdusnenim ponekud jinak ale poporade

                    pokud mackam packu kdyz nema nasazene kolo pistky vyjedou vic pac se nezastavi o kotouc a tim ze vyjedou vice nez normalne tak se a) muze vtesneni vyskytnout mezera a dovnitr muze neco proniknout ( pak je ale vadny trmen ) b) pokud uz v hadicce nejaky vzduch je kde zase tolik nepotrapi tak se muze snazeji dostat z hadicky promi do pistku trmene a tam uz je to velky problem co se tyce chovani brzd ( zde ale plati ze v brzdach uz musi byt nejaky vzduch pred tim )

                    pokud obratim kolo vzuhu nohama muze se nejaky vzduch s rezervoarku v pace ( pokud tam je a to tam vetsinou aleepon trosicku je ) presunout bud do hadicky nebo pri dlouhodobem vystaveni teto poloze se muze presunout az do pistku ve trmeni ( to ale neplati pro shimano ktere maji jako medium olej a ten diky vissi viskozite vecinou nedovoli vzduchu se dostat az do trmene max nekam do hadicky )

                    tolik teda co jsem k tomuto vycetl v offiko servisnich manualech Shimano, Avid, hayes

                    0 0
              • ememem  

                caf, ako to myslis ze sa daju zavzdusnit ked zmacknes packy ked mas vybrate kolo? moc nechapem ako by sa mohli pri tom zavzdusnit resp. sa mi to nikdy nesatlo. sa mi to zda podobna rozpravka jak to ze sa zavzdusnia ked obratis bikem hore nohami. 
                a s tym odvzdusnovanim bych si tiez dovolil nesuhlasit – vobec sa mi to nezda az take jednoduche, ked som minule cital volaky mannual k formulam tak sa mi zdalo ze je to servisny manual k boeingu. zlate hayesi – v tomto su fakt typicky americky easy, nepotrebujes k tomu ziadnu sadu, vedomos­ti, zrucnost pros­te nic. (to je asi ich jedine plus)

                0 0
            • MlokCZ  

              Bůhví, ale co s těmi brzdami někteří musí dělat. Samozřejmě může být sem tam smůla a k nějakému problému dojít.

              Moje statistika: 4 kola doma s hydrama, z toho XT už mají 3 roky, J7 mají 2 roky, jedny ORO rok a jedny 5 měsíců.

              Počet odvzdušnění celkem → 0 Počet problémů celkem → 1 – na J7 jsem řešil vibrace – ofrézování dosedacích ploch (samotné nepomohlo) + výměna kotoučů (přechod z polygonu Avidu na kulaté Avidy) Počet zničených nebo sjetých kotoučů → 0 a žádný ani nenaznačuje, že by měl znatelný úbytek materiálu

              Jediná častější věc byla výměna desek, ale ani těch nebylo moc, na XT jednou přední už dříve a ty druhé už jsou lehce jeté, jednou zadní nedávno, ty jsou skoro nové. Na J7 také výměna jednou v zadu a jednou v předu a podobný stav jako na XT. Na ORO také jedna komplet výměna, ale tam jsou ještě teď skoro nové obě.

              Takže jediné co mě trošku stálo byly experimenty s většími kotouči u ORO (testováno 200/180mm), ale to samozřejmě nebyl nutný náklad a dělat jsem je nemusel.

              Když srovnám předchozí údržbu v-ček, tak za stejnou dobu bych měnil cca špalky za stejné prachy jako desky + by to bylo tak na jeden-dva páry sjetých ráfků (dohromady za ty 4 kola – tedy na vyhození by za tu dobu nebyl ráfek žádný, ale všechny dejme tomu kolem 1/2 životnosti kromě toho jednoho nejnovějšího kola). Tam by hodně záleželo na ceně ráfků. Na druhou stranu je fakt, že postupně se blížím k době, kdy třeba u těch J7 bude třeba vyměnit brzdovku kvůli stáří.

              0 0
              • MlokCZ  

                A zapomněl jsem ještě:

                Počet zamaštěných kotoučů a destiček s nutností s tím cokoliv dělat → 0.

                0 0
                • Bafoon  

                  ted mi to vyčíslování skore připomělo scenu se sčítáním „total score“ z Žhavých výstřelů :-)))

                  LX hydrauliky 180/160 mi ze začátku trošku zlobili nemohl jsem klouně vycentrovat přední třmen nakonec se ukázalo že byl lehce ohlý kotouč. Od té doby naprostá spokojenost naprosté pohodlí naprosto jiný učinek než LXvéčka co jsem měl předtím čili naprostá spokojenost.Přejít na kotouče mě stálo 3990 sada LX s kotouči, 1150,– náboje a 400,– zapletení a trochu nervů s tou přední potvorou :-)

                  0 0
              • kubad  

                kdybys vyděl co všechno lidi dokáží :-(

                to fakt někdy člověk nechápe

                0 0
              • ememem  

                no vidis asi mas same dobre brdzy :-), ja som znicil kotuc na hayesoch 9 asi za 1000 km, proste sa normalne obrusil do vajca. a nie som sam co to zvladol. proste tie orig. kotuce boli (su?) makke.

                0 0
        • werža  

          to se mi nezdá že by to bylo dražší jak odvzdušnění auta.no ale i tak kdo je aspoň trochu zručný tak si to udělá sám a návod si najde na internetu.

          0 0
          • kubad  

            no problém je v tom že k tomu potřebuješ pár blbostí které nejsou levné – teda kromě shimana tam ne :-)

            zeptej se v servisu a uvidíš sám co ti řeknou za cenu

            0 0
            • werža  

              máš pravdu na avidy stojí ta sada 600.já sem se díval jen na shimana jak říkáš. protože je sám mám.tak to je potom možné,ale vtom případě se vyplatí si koupit odvzdušňovací sadu a dělat si to sám:-)

              0 0
            • miki  

              Jo ,byl jsem svědkem jak si mechanik řekl za odvzdušnění zadní XT 500kč.Paní /maminka/co tam byla s mladým klukem jen koukali a zaplatila to.

              0 0
        • cat  

          Proc odvzdusnovat?:)

          0 0
    • kýsa tom  

      já je mám rok a zatím bez závady (není to dlouhá doba), ale nemusel jsem na ně ani šáhnout

      a škrtání kotouče taky žádný, zatím vše OK

      0 0
    • michalondri  

      legrace dit je to jen věc potřebná k bezpečnýmu zastvení, což se v několika situacích o véčkách říct nedá, bejt tebou bych to nějak moc neřešil vono až na ně přejdeš tak zjistíš že maj jen samý výhody…,jinak tedy zavzdušnování, zkracování lanek to si myslim že tě vůbec nemusí zajímat jedině možná to škrtání ale to neni nějakej neřešitelnej problém, z vlasních skušeností sou kotvy proti véčkám bezudržbový sta­čí jen jednou­ za rok vymně­nit destičky, diš­tak kapalinu, jed­nou pořádně seřídit a je vystaráno, což se u véček fakt nedá…, jinak nechápu ty od­půrce kotoučo­vek podle mně véč­ka ted už exis­tujou jen kvů­li nějakým
      levným bikům jinak by byly dead…

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Abych pravdu řekl, tak to není levná záležitost. Během pěti měsíců, co mám hydry (pravda, starší HFX-9) jsem musel odvzdušňovat (doma se to nevedlo, tak jsem to hodil do servisu), přičemž jsem si samozřejmě zamastil destičky na zadní brzdě. Ty jsem pak čistil, vypaloval a šmirgloval. Pár týdnů nato mi rupla hadička k přední brzdě (asi byla ňáko špatně přidrátovaná k vidli-moje chyba, i když byla už naprasklá…) a musel jsem dost dlouho čekat, než někde budou mít prostředky nebo lidi a objednaj hadičku. Naštěstí jsem jim doporučil Alligatorový součástky, takže mě to vyšlo asi na 6 stovek. Jo ale při tom se mi samozřejmě zase zamastily ty destičky (ale pro změna na předním kole :-). Takže zase čistit, opalovat, šmirglovat. Zkrátka jsem si docela užil. Možná je tenhle průběh normální a lidi si normálně měněj bez potíží hadičky, odvzdušňujou apod., ale po tom, co jsem tady čet dost komentářů, že hydry jsou naprosto bezúdržbový, tak nevim. Když to srovnám s mechanikama BB7 na druhým kole, tak ty se sice hůř seřizujou a víc škrtaj, ale brzděj. Nezamastěj se, daj se kdekoliv spravit (vyměnit lanko) a tak. Takže i když to vypadá divně, tak bych doporučil třeba Avidy BB7 :-) Véčka jsou už přece jenom překonaný… Tak to vidím já

      0 0
      • michalondri  

        neříkej že se mechaniky nedaj zamastit…jinak patříš asi mezi strašný smolaře takle to všechno podělat…:)

        0 0
        • Jogador  

          Pleteš si pojmy, smolař a … :)

          0 0
        • roud  

          mno od brzdový kapaliny se ti zamastěj těžko…

          0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Nojo, holt asi moc zručnej nejsem (ještě že studuju :-D). Čím bys ch­těl zamastit mecha­niky? Leda bys na roz­pálenejch kotou­čích po jízdě z Gros­sGlockeru začal sma­žit vajíčka :)

          0 0
          • michalondri  

            a můžu se teda zeptat čim bys chtěl teda zamastit hydry?8D

            0 0
            • v POHODÌ klokan  

              Že by třeba minerálním olejem? Mě se zamastily tou DOTkou, co mám v brzdách. Nevim, jestli je to možný, ale je to tak 8-)

              0 0
              • michalondri  

                a ty si jako teda myslíš že je normální aby dot nebo min.oil unikal jo? to se asi trochu pleteš ne…

                0 0
                • kubad  

                  povolené šroubení, prasklá hadice, prasklé těsnění vše se může stát

                  0 0
                  • michalondri  

                    no může no ale to teda se pak vyser i na vidli s olejem s takovýmhle přístupem dej si tam klidně pevnou co kdyby náhodou povolil šrobek a postříkal by se ti kotouč:)

                    0 0
                    • kubad  

                      no tak nebudeš brzdit :-)

                      0 0
                      • michalondri  

                        ne teď vážne jako vůbec nechápu co si to tady vymejšlíte že by mněli praskat hadičky a takový blbosti dit to se stne jednomu z 4564468648645..

                        0 0
                        • kubad  

                          pokud si přečteš pořádně to na co reaguješ tak zjistíš že se mu to stalo už 2×

                          :-)

                          0 0
                          • michalondri  

                            já o tom vim ale prostě nevim co stim dělal za…patří prostě do jedno z 6546348146…lidí jako bejt váma tak se na bike s takovýma názorama vykašlu protože se na tom biku musíte pořát jen strašně bát že se vám každou chvíli něco na tom biku rozbije

                            0 0
                            • roud  

                              na Biku je 90% věcí spotřebka pořád něco odchází…

                              0 0
                              • michalondri  

                                jasný no o tom vim svoje..... ale prostě se tady snažim říct že říct pokud ty hydry nejsou od výroby nějaký vadný tako s nima problémy bejt nemůžou, za ty problémy může pak jen majitel svým špatným servisem a nebo že by byl jeden z tich milionů lidí že urve hadičku a to se fakt často nes­tává pokud vim, jak jste tady tvrdili že se mechny nezamastí tak nemažete řetěs protože to se už párkrát stalo pár lidem že si tam stříkli olej a né že se zamastí jen hydry urváním lanka apodobně to fakt neberu to je jen kdyby kdyby a kdyby …víc si to už prostě srovnejte v hlavě sami…

                                0 0
                                • roud  

                                  Většina komponentů je kvůli levnější výrobě vyráběná se značnými tolerancemi a to platí i u brzd čímž se zvyšuje šance že nastane nákej problém znám lidi co vozej hydry několik let a nikdy žádnej problém ale taky znám lidi který s nima maj jeden problém za druhym… Je to prostě o tom co člověk chytne za kus (nebo sérii)

                                  0 0
                                  • michalondri  

                                    jj proto tady právě píšu že bud sou podělaný z výroby a to se pak projevuje a né ty výmluvy na nějaký urvání lanek a tak… jinak prostě ale bych nebyl ten strašpitel a nekupoval kvůli tomu mechaniky, pros­tě se nejde vy­hejbat tomu co je do­brý a namlouvat si to že j­e lepší to mo­je a přitom to neni pravda je to prstě risk=zisk ale u někoho to občas neplatí ale tich lidí je fakt menšina

                                    0 0
                                    • roud  

                                      Jenže když se podíváš kolik lidí s nima má problémy a kolik ne tak je to pomalu 50/50 a to neni moc příznivá bilance… Jinak co se Hyder x mechanik týče každej systém má svoje výhody a nevýhody viz. sem popsal dole…

                                      0 0
                                      • michalondri  

                                        no nevim já myslim že 50/50 to nebude protoževětšina tich lidí co s nima problémy nemá se vjetšinou neozívá…, ale tak prostě už tady na to kašlu pro mně a většinu lidí co znám sou hydry jasná volba zatim sem s nima žádný problémy neměl a ty co co znám nápodobně, protě když to neni vadnej kus tak je ve všech ohledech lepší než co koliv…takže o těch nevýhodách si tu klidně pište ,ale asi bych neordrazoval lidi kvůli nějakým uplně né zrovna extra jasnejma nevíhodama spíš sou to náhodný vady… radši bych jim tů řek spíš jen takový obecný fakta který sou jasný jako že hdyra neni mechanika…:) a nějaký inviduální závady bych fakt vynechal to nemá žádnou cenu…

                                        0 0
                                        • jIrI___  

                                          Za par let budou i hydry prekonane…

                                          0 0
                                          • roud  

                                            A co bude místo hyder ?

                                            0 0
                                            • michalondri  

                                              to zatim NASA tají…;)

                                              0 0
                                            • jIrI___  

                                              To je zatim tajne ;-). Ja tech par let myslel treba 10, 20. Kdysi byly kotoucovky na bika taky jen v predstavach nejodvaznejsich konstruktreru, kteri meli strach to rozhlasit do sveta, protoze by je ukamenovali :-D.

                                              0 0
                                        • v POHODÌ klokan  

                                          Tady s tebou musím souhlasit, že to asi nebude 50 na 50. Jak píšeš, tak ten kdo s něčím má problémy, tak se rozhodně častějc ozve než ten, kdo je nemá. Tak to platí u všeho. Taky jsem někde dole psal, že teď už bych si s novým kolem nový hydry koupil. Že by byly nějaký špatný je celkem malá pravděpodobnost.

                                          0 0
                                          • michalondri  

                                            no diť, myslim že uděláš jedině dobře…

                                            0 0
                                            • roud  

                                              S tim 50/50 sem přestřelil ale to nemění nic na tom že je spousta lidí co má s hydrama problémy a tim je ani nechci zatracovat prostě je to fakt…

                                              0 0
                                              • michalondri  

                                                někdo prostě má a někdo nemá :) a rozhodně je nezatracuj ,protože je to zatim ta nelepší možnost jak pořádně brzdit

                                                0 0
                                          • werža  

                                            a navíc na nové kolo máš záruku takže i kdyby problém byl tak tě to stát nic nebude

                                            0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Nevěřím, že to bude 50/50. Tady to jasně ukazuje, že to tak není. Samozřejmě to není dostatečně velká statistika, ale rozhodně to nenasvědčuje, že by to bylo tak hrozné.

                                        0 0
                              • cuki  

                                jÁ bych řekl tak 105%! Občas se divim co (a jakým způsobem) může odejít do věčných lovišť

                                0 0
                            • kubad  

                              souhlas většinou je to něčí chyba, ale prostě stane se prolez historii a taky nebudeš chápat jaké problémy tu mají lidi s hydrama.

                              Jinak pokud majitel neudělá nějakou blbost je hydra opravdu prakticky bezúdtržbová a pohodová jen měníš desky.

                              0 0
                    • v POHODÌ klokan  

                      Já vycházím ze svých zkušeností-při odvzdušňování (bez speciálních přípravků) mi pár kapek ukáplo do třmenu zadní brzdy. No a pak při tý prasklý hadici-to sorry, ale jestli myslíš, že jsem měl stihnout chytat všechnu brzdovku než stekla přímo do třmenu, tak to jsem jaksi nezvlád. Taky chvilku trvalo, než jsem pochopil, co se stalo, když mi to přestalo brzdit.

                      0 0
            • kubad  

              tím co je vevnitř? ať už olej nebo brzdovka ti zničí kotouče i obložení

              0 0
      • roud  

        k doporučení na BB7 se přidávám :O)

        0 0
        • michalondri  

          nechápu dit ani mechanyky nemaj na hydry tak proč? je možný že to brzdí ,ale rvát celej sjezd za páčku až do křečí v prstech vo to fakt nestojim…

          0 0
          • kubad  

            no pravda je taková že řada hyder nemá na mechanické BB7 :-)

            0 0
            • michalondri  

              no to nevim myslim že rozdíl v kapalině a lanku je fakt velkej ,jako vim že se říká že sou dobrý ale hydraulika je fakt něco jinýho než lanko…

              0 0
              • kubad  

                myslet znamená hovno vědět doporučuju vyzkoušet :-)

                a pak něco psat.

                0 0
          • v POHODÌ klokan  

            To není pravda. Mám BB5 a teď s novejma destičkama na přední brzdě je to paráda! Sice dávkování není takový, to je fakt, ale účinek se hodně velkej. Ani síla potřebná ke zmáčknutí není tak velká. Zeptej se Rouda :-)

            0 0
          • roud  

            Je vidět že si s tim nikdy nejezdil… Jinak výhody který jim neupřeš údržba doma zvládne kdokoli bez jakýhokoli spešl nářadí nezavzdušněj se se sintrovanejma deskama je neutavíš nemění se ti krok pákya rozhodně se ti nemůžou zamastit desky ani kotouč od brzdovky to stačí ne ? a to s křečema je pěkná kravina…

            0 0
            • cat  

              Z mechanik sem jel akorat low-endy shimano.A ta sila kterou sem to musel mackat byla hrozna…vylozene nepohodlne stim brzdit. Jinak ucinnost verim ze bude podobna. Davkovani horsi.

              0 0
              • jIrI___  

                Tak ja mam BB5 a chodi celkem snadne. Jasne ze hydrauliky jsou zas kousek nekde jinde, ale ja mechaniky kupoval hlavne kvuli cene a uz zminovane snadne udrzbe a ze se na nich nema teoreticky co zkazit. A navic v dobe kdy jsem kupoval BB5 byly BB7 dvakrat tak drazsi a hydrauliky byly uuuplne cenove nekde jinde, nez jsem si mohl dovolit.

                0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  Přesně. Já taky tak. Ale asi zas bude pravda, že u novejch ověřenejch brzd (nemyslím to jako protimluv, ale jako ověřenou sérii ne z druhý ruky) se riziko potíží s hydrama snižuje na minimum. S novým kolem bych si už troufnul na hydry (LX, J7, K18 a podobný).

                  0 0
              • roud  

                jj dávkování je horší než u hydry…

                0 0
      • pepek  

        Žádná brzda SE sama nezamastí. Mám je 5 let a neodvzdušňoval a neodmašťoval jsem ani jednou.

        Naopak, ráfky furt stejný, odpadá neustálé centrování, a vyplétání, když už byly vybržděný.

        Zima, sníh, voda, bláto – brzdí furt stejně a hlavně CITLIVĚ a dávkovatelně.

        0 0
    • storm!!  

      KUP HYDRY!

      Hydry mam mesic, predtim V-éčka :) to se nedá srovnat – V-éčka se musela seřizovat, když jsem projel brod, bahno, za deště, na sněhu tak to nebrzdilo. Navíc síla, co člověk musel vydávat do pák…Hydrauliky to je prostě nádhera :) Nic jinyho už nechci.

      Mam Shimano XT, kamarad ma LX, druhej taky LX-ka…doporučuji…nikdo zatím žádný problém.

      A ke všemu to ještě líp vypadá :)

      0 0
    • kovar  

      Asi žiju v nějakém jiném světě, kde věci jako údržba kotoučovek, zavzdušnění atd. prostě neexistují

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Taky přidám svůj postřeh… První hydry co jsem měl byly HAYES SOLE a kromě toho že jsou to mrchy který se musej furt opečovávat tak celkem v pohodě :-) Ty současný XT/XTR jsem si pečlivě vybral, sám namontoval a nyní celkem rok naprostá spokojenost. Když nebudeš línej sehnat si nějaký informace a budeš při užívání brzd ctít několik základních zásad tak tě čeká spokojený a bezproblémový ježdění. (s výrobními vadami musíš ale počítat u jakýhokoliv zbo­ží)

      0 0
    • miki  

      7 let jezdím kotoučovky a nikdy se nezavzdušnily deore/XTR a když jsem měl kolo ve stanu na řidítkách týden tak se nezavzdušnily ,tak jen měním destičky a jezdím.

      0 0
    • MlokCZ  

      Ještě jednou odkaz na anketu, jaké jsou zhruba časté problémy s kotoučovkama.

      0 0
    • fluider  

      Deore M525 160/160: Počas 2 sezón cca 4500km za každého počasia pri teplotách > 5°C a v rôznych terénoch som vymenil obidva páry brzd. dosiek (cca 700Sk). Občas vybroval zadný kotúč, ale to bolo spôsobené zrejme slabo utiahnutým RU. Inak absolútne žiadne problémy s funkciou. V dlhom zjazde treba správne brzdiť, aby sa kotúč pomalšie zohrieval.

      Deore M535 160/160: síce ešte nezabehnuté dosky, ale výkon bude rovnaký ako M525, trebalo vycentrovať predný strmeň, inak zatial žiadne problémy.

      Ďalšie brzdy budú tiež Shimano, asi SLX s 203mm vpredu a 180 vzadu.

      0 0
      • miki  

        nevím sice kolik vážíš ale mých 85 kg zabrzdí zadní 160 mm  kotouč zablokováním  na každým povrchu.Beru vepředu 180kotouč ale dozadu je zbytečnej.

        0 0
        • fluider  

          Ja vážim 67kg, 1kg navyše po nedeľnom obede :-) inak skôr menej ako 67kg. Áno, 160mm sa dá ľahko zablokovať. Ale jazdím aj trasy s 5km – 8km dlhým prudkým klesaním, ak nie je prudké je zase technické, 20cm schody, výmole, nie typické XC aj keď to jazdím na XC biku. Nie lesná cesta, kde to na rovnom úseku môžeš pustiť, kotúč sa ochladí a pred zákrutou brzdíš (podobne ako na aute). Proste musím brzdiť stále, striedať prednú so zadnou a často to brzdenie býva na hrane medzi tým, keď sa kotúč ešte otáča a je už zablokovaný.

          180mm vzadu by som mal nastavenú na mäkší a dlhší krok, práve preto, aby sa kotúč počas rastúcej brzdnej sily stále točil.

          0 0
    • jecnak  

      XTR Vcka, Baradine + Ritchey spalky, Nokon, XT paky = dve sezony = jednou dotazeni lanka = nulove naklady. Najeto cca 4500,–km

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.