Chci si vyměnit kapalinu v brzdách. Tak jsem se chtěl zeptat jestli to vyměním se stříkačkou a nějakou silikonovou hadičkou nebo jeslti je potřeba něco speciálního. Předem díky za rady.
Chci si vyměnit kapalinu v brzdách. Tak jsem se chtěl zeptat jestli to vyměním se stříkačkou a nějakou silikonovou hadičkou nebo jeslti je potřeba něco speciálního. Předem díky za rady.
Záleží co máš za brzdu (značka, model.). Na Youtube zadej „how to bleed značka model brake“ a nejdeš spoustu videonávodů. Na stránkách výrobce může být i manuál, kde to je popsané. Rovnou radši upozorním, že jsou minimálně dva typy kapalin – minerální olej a brzdová kapalina DOT různých verzí a nesmí se zaměnit.
Nebylo by od veci uvest o jake brzdy jde, podle toho se lisi odpoved.
potřebuješ tuhle sadu
Co tak napsat co máš za brzdy apod.?
Mám brzdy Shimano XT, Avid Elixir 7 a Tektro Draco. Shimana a Tektra jsou na minerální olej a avidy na DOT.
Díky mrknu na to.
Ještě bych se chtěl zeptat kolik kapaliny tak přibližně spotřebuji na naplnění jednoho páru.
Také by mě zajímalo, jaký je objem brzd Shimano – Deore, SLX, XT.
Tak záleží jak dlouhý máš hadice:D
Zdar lidi.Zkusím se přiživit na tomto vlákně. Na podzim se chystám též na výměnu kapaliny v brzdách a tak by mě zajímalo jestli tu starou kapalinu vypouštíte nebo se vytlačí tou novou kapalinou?Za každou odpověď předem děkuji.
Proč myslíš, že je potřeba měnit kapalinu v brzdách?
Protože tro..vé to dělaj ;)
Pravda,žě i nové mají „rozpuštěnou gumu v oleji“,ale ..co kdyby náhodou…a franta povídal…
Protože dotka vodnatí.
To jo,ale prdnul to pod dotaz k shimano :)
Myslíš, že DOT „vodnatí“ i při uzavřeném systému? Odkud se ta voda tam dostane? U aut je to něco jiného – otevřený systém – snižuje se bod varu. U bicyklů snížený bod varu asi nepozná nikdo. Nebo už někomu vařila kapalina v brzdách ? Olej u Shimana asi „nevodnatí“ vůbec…
Uzavreny system u kol delalo par firem v drevnich dobach, namatkou magura, nebo z novejsich RB Design u jednoho modelu.
Uzavřený jsou všechny. Jinak by ti při zahřátí ta kapalina z nádobky tekla ven, stejně jako když obrátíš bika vzhůru kolama. Je to právě utěsněný tou gumovou membránou v nádobce, přes kterou se tam vlhkost z venku nedostane. Membrána řeší změnu objemu kapaliny při změně teploty. Vlhkost se tam dostane jen když odšroubuješ víčko nebo ten odvzdušňovací šroubek.
Jak funguje brzda vim.
Ale takto to proste bylo vzdy oznacovano. System s expanzkou byl oznacovam jako otevreny, system bez expanzky jako uzavreny. Nejake historicke katalogy vyrobcu se mi hledat nechce, abych ti to predvedl. Uzavrene systemy delala zminovana magura, hope, giant…
Vlhkost se klidne muze dostat pres pistky trmene, stejne jako treba blato.
Systém je otevřený
Jo myslim reps. vim. Jak se asi do toho „uzavrenyho sytemu“ dostane vzduch kdyz se brzda zavzdusni…
Olej vydrzi vecnost, akorat postupem casu cerna.
Jedině tak… přes pístky asi ne, to by se nejdřív dostávala kapalina ven, je pod tlakem. Nicméně vlhkost v kapalině sníží trochu bod varu. Má to cenu řešit výměnou kapaliny? Neřek bych.
Při stavbě nového kola jsem strhnul závit u vstupu pro výměnu hydraulické kapaliny v třmeni zadní brzdy (SRAM Force). Je to na koupi nového třmene, nebo znáte nějakou levnější variantu?
Zkusil bych to zalepit tekutým kovem.
Ty vole, to se dá?? :))) co jsi na tom utahoval ?
Kdo umí umí. :)
Mě by se to asi nepovedlo…
Asi tak. Mě se to povedlo na poprvé. Některé chyby jsou dražší nez jiné.