hydraulické vs. mechanické kotoučové brzdy

118 nepřečtených
  • bananahemok

    čau, rozhodl sem se pořídit si místo Véček na zadním kole kotoučovou brzdu, ale bohu?el nevím jakou variantu kotoučových zvolit. jezdím často downhill, občas freestile v parku. na mechaniky sly?ím výhody ohledně údr?by a na hydra. zas ohledně chodu a účinnosti. pro ty co s tím mají zku?enosti, co obná?í údr?ba hydraulických kotoučovek? chtěl bych do té jedné brzdy zainvestovat něco kolem 2000kč. zatím díky za rady

    0 0
    • Vilém  

      Vepredu nechas vecko?na cem to jezdis? casto DH do toho freestyle… nejak si nedovedu prestavit to kolo.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Dvain  

      A na předním kole necháš V-break, nebo už tam kotoučovku máš?!? Jinak kotoučovky mají samé výhody, tzn. jsou bezúdržbové, brzdí:-) a na stisk páky není potřeba taková síla. Nevýhod moc není. Snad jen cinkání (vibrace), přehřívání (pokud se neumí brzdit) a při sundavání kola nemusí pak sedět.

      0 0
      • jackasss1  

        Pokud nesedí, povolíš dva šroubky a třmen vycentruješ (samozřejmě kolo musí být v ose). Tak samo když nasadíš kolo na véčka, taky ti může některý špalek škrtat ;-)

        0 0
        • Dvain  

          To jo, ale dělat to po každým převozu biku v autě… Teď co to mám označený, tek už je to celkem v poho. Pokud po nasazení škrtají véčka, tak je asi něco špatně:-)

          0 0
    • keo  

      Většinou se dávají účinnější brzdy na předek,ale k otázce – rozhodně hydrauliku, údržba na hydrách skoro žádná není,měl jsem LX dva roky, XT rok a ani jednou jsem na ně nešáh,krom čištění.Celkem cca 15tkm.

      0 0
    • deyv  

      přehodnoť své rozhodnutí a s těma kotoučovkama začni od předu!! :)

      0 0
      • bananahemok  

        :D já je dopředu fakt nepotřebuju, a navíc by mě to stálo ještě tak dvakrát víc páč to tam vůbec nemám připravený na kotoučovku. dobrá teda, řekněme že nevíš jestli budu cpát tu kotoučovku dopředu nebo dozadu. jakou bys mi doporučil? hydra. nebo mech.? ať zůstanem u té základní otázky…

        0 0
        • jIrI___  

          Rozhodni se podle svých finančních možností. Jezdil jsem BB5, což jsou jedny z těch lepších mechanik, a teď mám hydry XT a rozdíl to fakt je zřetelný. Tam kde jsem na BB5 musel brzdit dvěma prsty až mě bolely, tak teď to s XT zvládnu v pohodě ubrzdit jedním prstem. Takže já hlasuju pro hydry :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • pitos  

          Na tvou základní otázku už bylo mnohokrát odpovězeno v historii,tak hledej a neptej se na zbytečnosti.

          Přece jenom vyjádřím svůj názor…nevidím žádnou výhodu mechanik proti hydraulice při běžném užití.A to ani u těch nejlevnějších hydr. brzd(tedy krom sole) ve srovnání třeba s BB7.

           
          0 0
          • fousek  

            Ted mam doma Sole na 200mm kotouci a brzdej hodne podobne jako juicy 7 na 180mm kotouci a lip nez XT na 200mm kotouci (ale u tech sem ted menil desky) nechapu to, ale je to tak

            0 0
            • xetron  

              gratuluji, ja měl sole doma a ted se na ně krasně praši a nedal bych si je ani na koloběžku…

               

              Add puvodni otázka HYDRY…par kamošu jezdi mechanicke a neni to prostě ono…Lanko patři k večkum, hydraulika ke kotoučum…

              0 0
              • JSt  

                neumels to nejspis seridit ;-)

                0 0
                • xetron  

                  je to možné, protože seřizovani stalo za to…zkoušel jsem i jine desky pak ale ty jsem upekl po týdnu takže jsem šal tehdy po Strokerech a byl jsem vcelku spokojen. Ted na novem kole ale J4 a nejvic spokojenost

                  0 0
                  • JSt  

                    doma jedny sole mame a na 160/160 kotoucich brzdi urcite lip a prijemnej nez jakykoliv vecka, co jsem mel v ruce. jediny, co tomu musim vytknout je povolujici se cervik na stelovani vzdalenosti paky od rodel. nepomaha ani zakapnuti lakem na nehty, barvou apod. driv nebo pozdej se vzdycky povoli…

                    0 0
                    • xetron  

                      tak ja neřikam že brzdi huř jak Včka ale byla to dost mizerie s brzdnym učinkem i s nastavovanim, když jsem chtěl aby neškrtaly a brzdily.

                      A to povolovani bylo taky dost často no. To jsem mohl štelovat dost často, někdo řikal že dobré lepidlo (snad loctite) a nebo nějakou barvou ale otazka jestli by to pak ještě šlo odkroutit…

                      0 0
                      • xetron  

                        dmnce…nějak jsem přehledl že jsi barvu zkoušel no…Těžko řict, asi na to fakt nic nebude no

                        0 0
                    • bananahemok  

                      modrej loctide je proti povolování šroubků výbornej. kápneš na závit před zašroubování a ten už by se neměl povolit… samovolně. za použití síly ho pak jistě povolíš. kvalitě toho lepidla odpovídá cena…

                      0 0
              • Hejdik  

                Sakra to jsem nevěděl,že k mým BB7 lanka nepatří…Jinak nevím,jak bys tohle obhajoval u těch ,co na trialových kolech používají ráfkové hydry.:-)

                0 0
                • kubad  

                  na trialových kolech je především problém poškození kotouče – proto ráfkové brzdy

                   
                  0 0
                  • Hejdik  

                    Ale jak jin chceš vysvětlit,že hydraulika k tomu nepatří(dle Xetrona),asi by trochu polemizovali:-)))vím už trochu slovíčkařím,ale opravdu mě pobaví,když někdo napíše ,že mechanika ke kotoučúm nepatří.

                    0 0
                    • kubad  

                      jj to je fakt k smíchu

                      0 0
                    • xetron  

                      je to můj názor. Neřikam že se s tim musite shodovat ale podle mně pokud už budu kupovat kotouče tak vemu raději hydry než mechaniky.

                      0 0
                • xetron  

                  tak ja se ted bavim o jeho stylu ježděni…neřikam že BB7 brzdi špatně, to jako naopak ale nemam z mechanik takovy dobry pocit jako u hydraulik…

                  0 0
                  • Martin  

                    dobrý pocit :-DDDD

                    0 0
                    • xetron  

                      hm nevěděl jsem jak to specifikovat, možna jsem měl napsat jistějši pocit…po zkušenostech s prasklym lankem u veček za jizdy jsem se obaval dalšiho použivani tohoto způsobu no…Každopadně tvuj přispěvek byl velmi rozumný a určitě pomohl tazajicimu vyřešit problém ;)

                      0 0
                      • Martin  

                        já vím a jsem na něj patřičně hrdý :-D

                        já vozil BB7 asi rok a půl, napřed na crossu, poté na 29" biku. zastavil jsem vždycky bezpečně, nikdy nezklamaly. brzdný účinek srovnatelný s mýma nynějšíma XT, dávkování brzdného účinku horší, BB7 jsou jedovatější

                        prasklý lanko na brzdě je sice nemilé, ale tomu se snad dá předejít periodickou výměnou lanek a bowdenů, ne?

                        0 0
                        • xetron  

                          určitě, však jsem taky pak měnil co půl roku každé lanko, ale to bylo jenom vysvětleni kvůli tomu „dobrému pocitu“ Navic toto pak taky zabíralo nějaky čas, vyměna a seřizovani.

                          mně přijdou hydry prostě celkově jednodušší, „jistější“ a navíc ta dávkovatelnost mi přijde znatelně lepší.

                           
                          0 0
        • deyv  

          jezdím LX a jsem moc spokojený, určitě hydry!! Kdo jednou zkusí, víckrát nechce jinak :o))

          0 0
    • Evilcleaner  

      hydry, jendoznačně, jediné co musíš dělat za údržbu je měnit desky a občas trošku očistit pístky. samotná výměna desek zabere tři minuty ani ne a zvládl by ji i chovanec domova s pečovatelskou službou pro mentálně postižené. jmenovitě bych doporučil J5 (je ostřejší)

      0 0
      • Singlespeed  

        A co pravidelná výměna brzdové kapaliny? Na mechanikách měníš jen desky, takže údržba ještě menší, případná výměna lanek je také jednodušší než výměna brzdovky.

        0 0
        • roud  

          hlavně když do mechanik narveš sintrovaný desky tak sou prakticky neutavitelný ozkoušeno v alpách takže žádná změna kroku žádný starosti se zavzdušněním atd.....

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • fousek  

            Tak jestli mechaniky nedokazou utavit desky tak nechci videt jejich brzdnej ucinek a v alpach uz vubec ne

            0 0
            • roud  

              neni obložení jako obložení ale to už bys moh vědět…

              0 0
              • fousek  

                no tak pokud hydry to dokazou tak pokud maj mechniky podobnej brzdnej ucinek tak by to dokazat taky meli, ja jsem zatim zadny brzdy neutavil ani s organickejma deskama

                0 0
        • pitos  

          žádná pravidelná výměna oleje nebo brzdovky není třeba.Až se to zavzdušní tak potom něco měníš nebo necháš vyměnit.Osobně více jak 5let doma používáme hydr brzdy a nikdy jsem nemusel odvzdušňovat.Dva roky vydržely všechny typy a shimana jezdím už pátým rokem s tím že jedinou údržbou je výměna desek.

           
          0 0
        • Vilém  

          Ta vymena snad jen u DOTky, ta casem natahuje vodu. Ale u oleje, neni duvod, dokud to neni vylozene treba.

          0 0
          • pitos  

            jak jsem psal…ani u DOTky není pravidelná výměna potřeba a dva tři roky vydrží běžně.Možná i více ale tak dlouho jsem brzdy s brzdovou kapalinou ještě nikdy neměl(s DOT jsem měl J3, a Hayes,v okolí mám spousty lidí co vozí zhruba dva roky brzdy na DOT..Code,J5,J7,ORO a nikdo zatím neměl zavzdušněno)

            0 0
        • marapara  

          Mám hydry něco přes 2 roky a ještě jsem kapalinu neměnil a pokud nebude problém, ani měnit nebudu. Sice DOT na sebe váže vodu, ale já zatím po více než 2 letech provozu žádnou chodu nebo toho, že by přehřívala dřív nebo později nepozoruji. Sice výměna lanka je opravdu jednodušší, než výměna brzdovky, ale tuhle výměnu děláš v řádu jednou za několik let, dle potřeby. Jinak ty brzdy nijak neudržuješ.

          Měl jsem 5 let mechaniky Avid CPS, předchůdce BB7, brzdily výborně, ale oproti J7 nebo J5 se o ně musíš opravdu trochu starat. Už jen to, že musíš hlídat pístky, jak daleko jsou od destiček a semtam otočením přiblížit, udržovat lanka a bowdeny v čistotě, aby brzda chodila hladce. To na hydrách odpadá. Taky u mechaniky se nesjíždí destičky stejnoměrně, ale pevná se sjede vždycky dřív, než pohyblivá. Destička na pevném pístku je sjetá a pohyblivá má ještě téměř polovinu směsi. Tohle u hyder nehrozí, pokud jsou dobře seřízené. U CPS mi destičky vydržely vždy téměř sezonu. U J7 je mám přes 2 sezony a ještě je tam téměř polovina směsi. U J5 na fullu mám po 2 letech tak třetinu směsi. Prostě pokud mu něco nebrání v tom, aby mohl koupit hydry, třeba to že má dualy a kvůli hydrám by musel měnit i řazení, tak určitě brát hydraulické kotouče. A jestli se rozhoduje, jestli dát kotoučovku nejdřív dopředu nebo dozadu, tak samozřejmě dopředu. Vzadu celkem postrádá význam. Také jsem nejdřív začínal s jednou kotoučovkou a jedním véčkem. A tu jsem měl samozřejmě vepředu :).

          0 0
          • Blade  

            Můžu se zeptat, jaký používáš desky? Já mám na Shimanech Koolstopy a vydrží mi cca 8000km (přední)

            0 0
            • marapara  

              Já mám ještě originální na Juicynách. Na CPS jsem měl origo a Fastopy a vydržely ± stějně.

              0 0
              • pitos  

                S tou výdrží tvých desek je to zajímavé,už jsem si toho všimnul dříve.Tedy ne že bych ti nevěřil ale manželka zrovna odrovnala na J3 orig. desky asi během čtyřech měsíců(computer nevozíme ale rozhodně to nebyla ani polovina z 8000km).Těď má nové fastopy tak uvidíme.

                Osobně mi vydrží desky tak 3–4tis.,vozím už dva roky převážně fastopy.

                0 0
                • JSt  

                  jo, origo desky na j3 kolem dvou tisic a hotovo. sintrovany goldfreny zatim kolem ctyrech a jsou lehce za polovinou svyho zivota, odhaduju.

                  0 0
                • marapara  

                  NJ, mohl jsem na nich najet tak kolem 15000 km. Fakt je ten, ža na HT nejezdím těžší terény, kde jsem stále na brzdách. Asi moc nebrzdím :).

                  Na fullu mám J5, kde jezdím hlavně terény a jsem více na brzdách a můžu na nich mít tak 8000 km a je tam ještě třetina směsi. Počítám, že letos mi ještě vydrží. Tam mám taky originální destičky.

                  0 0
                  • roud  

                    Počkej ty taky někdy brzdíš ? :-o škoda že na Bf nejdou davat videa :O)

                    0 0
                    • marapara  

                      Právě asi ani moc ne, když  mi vydrží destičky 2× – 3× víc, než ostatním :))).

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    To jak se brzdí a co se jezdí dělá hrozně velký rozdíl. I třeba na fullu mi v okolí bydliště vydrží desky mnohem déle než když se pak jede třeba do Beskyd.

                    Třeba na celopevňáku po 2tis. km (žádné ježdění v horách) se origoš ORO desky, které mají nic moc výdrž zdají jako úplně nové. Na fullu jsem na přední ty samé desky po 2,5tis. km vyhodil (a v tom byly i hory).

                    0 0
                    • marapara  

                      Otázka je, jak velké máš kopce kolem Vašeho. Chřiby nejsou moc velké převýšení 200–300 m jsou nejdelší, ale je to stále z kopce do kopce, je tam i dost techničtějších úseků, takže brzdit se tam musí někdy i dost. Bílé Karpaty, to jsou větší kopce a převýšení, není problém 400–600 m výškových na kopec. Sjezdy celkem dost na brzdách náročnější. V takových podmínkách jezdím.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Kopce tu nějaké jsou, ale povětšinou nenáročné. Tím myslím, že třeba jsou slušně rozbité a na fullu se tam vyblbnu, ale není třeba moc brzdit a technika taky ne.

                        600 výškových tu ale fakt nemáme, maximum je tu 400m a to ještě v podstatě ne souvisle v kuse (z Brana k Berounce).

                        Nahoru dolu to většinou taky je, takže nastoupáno bývá dost, ale nic náročného na brzdy. Taky jsem řešil prohazování kotoučů. Tady mi stačí bohatě 180/160, na hory ale klidně 200/180 snesu.

                        0 0
          • Hejdik  

            Jen bych si dovolil doplnit(poopra­vit):Mám BB7 rok a půl.Co se táká bovdenů a lanek,mám  to dražší,tzn teflonové bovdeny+poteflo­novaný lanka ,(to vše v celku,takže zanáýšení je minimální,nebo skoro žádné)tzn.že opotřebení je více eliminováno a proto jsem za celou dobu co je mám,na ně nijak nešáhl a chod mají pořád výbornej.Jediné co s nima dělám je že opravdu občas pošteluju destičky(10s přední+10s zadní)a otřu třmeny od bordelu.Juinak je nijak nemažu ani nečistím.

            0 0
          • bananahemok  

            vyčerpávající odpověď, díky

            0 0
        • MlokCZ  

          Hydry máme doma staré 4 roky (XT), 3 roky (J7), 3 x K24 (2 roky, 1,5 roku, 1 rok).

          Žádná výměna kapaliny u těch čtyřech nebo min. oleje u těch XT se nekonala. A když byly ty nejstarší J7 v servisu (kolo tam bylo kvůli montážní vložce tlumiče a bushingu), že by se mohla preventivně vyměnit kapalina, tak mi to bylo vráceno s tím, že fungují bezvadně a co funguje dobře, že do toho se nehrabe :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            A ještě jsem zapomněl dodat, že ani jedno ozvdušněné za celou dobu na žádných z nich se nekonalo.

            0 0
      • fousek  

        No zrovna vymena desek u juicy neni nejjednodussi a chovanci z domova pecovatelske sluzby bych to nesveril

        0 0
        • JSt  

          eh?

          0 0
          • fousek  

            myslim ze sem to radil k evilcleanrovy, mas s vymenou desticek u juicy jiny zkusenosti?

            0 0
            • JSt  

              jo. naprosta banalita na 2–3 minuty ;-)

              0 0
            • MlokCZ  

              Tady se musím přidat k JSt, mně šly na J7 desky měnit taky vždy dobře a bylo to hned hotové.

              A to jsem poměrně levej a nezvládám ani některé věci, které by šly i pomocí pěstního klínu a dřeva :-)

              0 0
              • pitos  

                tak ja se zase musím přidat k fouskovi:)

                První vyndávání desek a hlavně nasazování u J3 byl fakt porod  u přední jsem to dokonce po deseti minutách vzdal a vyhodil tu vrchní pružinku.Od té doby to jde v pohodě,nechybí tam a mám desky vyměněné zhruba stejně rychle jako u jiných brzd.A minulý týden jsem ze zadní brzdy  tu pružinku vyhodil také, a mám klid.

                0 0
                • marapara  

                  Já s vytažením a nasazením destiček u J5 nebo J7 taky neměl problém. Hlavně se musí roztáhnout pístky šroubovákem, pokud jsou moc u sebe a destičky tam skočí samy :)

                  0 0
                  • fousek  

                    A sroubovak mi pripada jako naradi a vycvaknout desky z toho kolicku se mi podarilo bez pouziti nejaky dlouhy tenky plochy veci snad jen jednou a to byli desky sjety na plech. A nasadit novy desky ktery maj nahodou vetsi vrstvu brzdnyho oblozeni taky neni moc velka sranda. Ale holt sem levej.

                    0 0
                    • JSt  

                      zatlacet pistky pred vlozenim novych desek snad musis u kazde brzdy, to asi nijak okecat nejde ;-). na vyndani desek nepotrebujes zadnej nastroj. trosku hur mi jdou vyndavat z bb7. juicy jsou uplne vpohode.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Třeba to bude záležit i dost kus od kusu. Přeci jen ty desky tam jdou dost na těsno a u některého kusu (desek nebo třmenu nebo kombinace) to může jít už fakt blbě. A taky jistě to bude různé dle použitých desek, já jsem dával jednou origoš a pak už jen samé Koolstopy.

                  0 0
    • z0diaC  

      já doporučím Avidy BB7 … sám jezdím Hayes MX1 – přešel jsem z obyč. V-ček a účinost se nedá srovnat – skoro všechno ubrzdím jedním prstem … jen jsem přehodil desky (A2Z) a účinost se zvedla (oproti origo deskám); chválu jsem slyšel i na MX2 – obojí mají oproti těm Avidům jednu nevýhodu (z mého pohledu) – nedá se nastavovat vnější destička vůči kotouči bez toho abys hýbal lankem,což u BB7 jde.U Hayesu to jde nastavit posunutím třmenu v držáku,což je pakárna jako prase. Mechaniky není jednoduché nastavit tak,aby neškrtaly a zároveň dobře brzdily (moje zkušenost s MX1), což by Ti zase odpadlo u hyder.

      0 0
      • bananahemok  

        taky díkec. po přečtení tady všech těch rad půjdu do hydraulických. možná bych se ještě rozhodoval mezi Avid Juicy 3 a Shimano Deore LX abych se nějak vešel do těch dvou litrů. ale ty juicy tu mají asi větší chválu, tak snad to

        0 0
        • marapara  

          S ani jednou z těchto brzd chybu neuděláš, obojí jsou velmi dobré. Možná J3 krapet lepší, už jen kvůli líp tvarované páce.

          0 0
          • Omen  

            to si nemyslím lx by měli být eq avidů 5/ xt –7 / xtr-ultiamate / deore-avid 3

            0 0
            • fousek  

              no to je sice krasny, ale J3 bych rek ze jsou OEM, J5 jsou s delenou objimkou a J7 maj navic stelovani mrtvyho chodu, takze rozdil jen v pace (asi i hmotnostni), trmen je pokazdy stejnej, ucinek bych si tipnul u vsech stejnej (jezdil jsem J5 a J7).

              Shimano ma tremy jiny takze tohle srovnavani mi tak nejak prijde ujety

              0 0
          • Tušnak  

            tak ti nevím, ale mi zrovna tvar těhle pák moc nesedí… ale každý má rád něco jiného, tak to nemůžu tvrdit obecně.

            0 0
            • marapara  

              Mě sedí daleko víc, než shimano LX. TO má poměrně úzkou páku a při delším a ostřejším brzdění docela tlačí na prsty a bolí to. Avid má poměrně ploché a pro mě dobře tvarované páky a tohle nehrozí.

              0 0
        • ravag3r  

          Pokud můžu doporučit, běž do Shiman. Juicy 3 nepovažuju za nějak dobře pořešený:) (2 roky sem je jezdil, chod je divnej, zabíraj až moc pozdě, zkoušel sem i jiný J3, u všech stejný)

          0 0
          • StuntJ  

            J3 zabírají mají dobrý záběr, když jsu dobře seštelované a odvzdušněné  tak mi zablokují zadní kolo už v půlce chodu ..

            0 0
    • Omen  

      hydry na obě kola a nebo hlavně předek vzadu ubrzdíš vždy. A hydry mají menší údržbu a větší výkon než mechanické.

      0 0
    • goofy  

      Docela jsem se zasmal nad nekterymi komenty :-))) Ale jinak urcite hydry.

      0 0
    • Tukos  

      Já osobně používám V-brzdy, ale občas se mi něco dostane na opravu a ve tvém případě bych asi koupil mechaniky (nejlépe BB7), nemusíš měnit brzdovou páku a hlavně ( a to tu asi nezaznělo) jde to upravit během vyjížďky. Mám na mysli situaci, kdy se podaří ohnout kotouč, třeba to pak brzdí míň, ale dá se normálně jet. U hydraulik nezbývá než poslouchat škrtání, případně sundat třmen. Ale nerad bych shazoval hydrauliku, jenom vyjadřuji svůj pohled na věc. Koupí hyder jistě získáš kvalitní brzdy.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.