výměna kotoučovek - mechaniky za hydry

49 nepřečtených
  • nalim63

    Dosluhují mi mechanické brzdy Tektro HOX a náhradní díly jsem nesehnal. Uvažuju o výměně za hydry a to Shim. SLX tyto:

    http://www.vseprokolo.cz/…touce-100631

    Budu k tomu potřebovat ještě něco dokoupit nebo postačí jen to, co je v sadě. A můžu ponechat staré kotouče 160/160 ? Dík za radu.

    Popřípadě poraďte jiné spolehlivé. Ty SLX jsou můj cenový strop.

    0 0
    • kubad  

      Slx sou fajn, pokud nemas brzdove paky spojene s razenim tak nepotrebujes nic jineho, kotouce a adaptery muzes nechat

      jinak bych brzdy bral novejsi model, a klidne deore

      0 0
      • felix.org  

        A ještě 500,– ušetří

        0 0
      • nalim63  

        Páčky mám samostatně. Ty deore jsou vyšší nebo nižší řada než SLX ?

        0 0
        • felix.org  

          Nižší, ale novější, levnější a minimálně stejně účinná.

          0 0
        • jIrI___  

          Deore je o řadu níž než SLX, ale brzdy Deore 2012 brzdí líp než staré SLX.

          0 0
          • nalim63  

            Čím se na nich dá štelovat vůle mezi destičkama a kotoučem

            0 0
            • kubad  

              ničím tak jak na všech kotoučovkách :-)

              0 0
              • nalim63  

                Na těch mechanickejch to jde jednoduše , jedna strana imbusákem a druhá lankem ale u hydr. nevim, co jsem zatím někde vyčetl, tak asi nějakejma distančníma podložkama, není to nějak složité?

                0 0
                • kubad  

                  na hydrach je to pevne dane tam to nejde nastavit, serizuje se to samo

                  0 0
                  • nalim63  

                    A to se nestane aby destička neškrtala o lotouč?

                    0 0
                    • kubad  

                      stane :-) ale pokud je vse serizene a fungujici jak ma tak je to v klidu

                      drobna nevyhoda hydraulik

                      0 0
                      • pee.tr  

                        Zajímalo by mě, jestli je obecnou nevýhodou i to, že odcházejí dřív destičky z důvodu přesnějšího vyladění brzd. U mechanik, si nechávám jistou vůli mezi destičkama a kotoučem, aby mi to neškrtalo. Na mechanikách mám desky cca na 10tisíc km (jezdím i v bahně i v dešti i pár set km závodů). Co mám info, tak s hydrama odcházejí mnohem dřív. Je to tak?

                        0 0
                        • šlapatko  

                          Nazdar, hydry jsou super ale to nadstavení chybí.Vozím hydry i mechanické BB7.Mechaniky brzdí dobře, jsou blbuvzdorné a jak už jsi psal, lze nadstavit velká mezera.Mechaniky jsou těžší 739g bez kotoučů.Avid elixir R 620g bez kotoučů.Oboje s adaptérama a šroubama.

                          0 0
                        • camillio  

                          Hydry jsou náchylnější na solidní seřízení (na brzdě samotné toho moc nenaladíš, musí se hýbat s celým třmenem) a zřejmě díky tomu opravdu vydrží desky méně. Ale nemyslím si že to bude mnohem méně a řekl bych, že cena normálních desek je dost solidní na to, aby to nebylo kritériem výběru.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          To si nemyslím.

                          Jak rychle odejdou desky záleží především na těchto faktorech:

                          • v jakých podmínkách se jezdí, to bude hlavní faktor; v extrému lzezrušit desky za 100km nebo naopak mohou vydržet i hodně přes10tis. km
                          • hmotnost jezdce a styl brždění
                          • typ desek, to je také hodně významný faktor
                          • seřízení brzd bude taky hrát určitou roli, nejspíš hlavně jak mocdobře jsou desky rovnoběžné s kotoučem, aby se nesjížděly šikmo (topak jde výrazně rychleji), s tímhle osobně žádný problém nemám,seřízené to mám dobře a desky se mi sjíždí slušně rovnoměrně

                          Organiky jsem spotřebovával poměrně rychle na to, že nejezdím téměř vůbec v extrémních podmínkách. Přední v horách někdy i kolem 1500km, mimo hory kolem 3tis. km.

                          Od té doby, co jezdím sintry, tak výdrž mnohem delší, vlastně ani přesně ještě nevím jak jsem stihnul rychleji střídat celé brzdy. Odhady:

                          • The One brzdy na fullu s originál sintr deskami kolem 5tis. km přední(zadní více, zatím netuším jak moc více)
                          • na celopevňáku s Elixiry R mám už asi 6,5tis. km a jak přední, takzadní ještě vydrží dlouho (možná jsou tak v polovině životnosti), tadyje vidět ten rozdíl hlavně pro jiné ježdění, více asfaltu, žádnébahno; přesto se nedá říct, že bych na nich nebrzdil. Na akcích typuSardinie, více akcí u nás v horách jsem nebrzdil málo (i když to bylovětšina sjezdů po pěkných cestách)
                          0 0
                • Nikovlas  

                  U hydraulik si ten třmen jen usadíš na místo tak, aby byl kotouč cca uprostřed mezi deskama a co nejmíň škrtal. Na rozdíl od většiny mechanik se tu při brždění pohybují obě desky současně.

                  0 0
                  • Nerez  

                    U kterých mechanik se pohybují oba třmeny?

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
          • nyq  

            a nové slx jsou stejně učinné jako nové deore? V čem se liší?

            0 0
            • jIrI___  

              U SLX se dá nastavit poloha páky bez nářadí a mají totožný třmen jako XT (jen s jinou barvou laku).

              0 0
          • maajkee  

            No to bych uplně netvrdil. Ty novější Shimana jsou víc jedovatý, skoro jako Avidy a tím přišly právě o tu pro někoho výhodu :) Jinak starší SLX jsou sice trošku houbovitější, ale brzdnej účinek je uplně stejnej a zpracování a bytelnost se mi taky víc líbí u starších.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • maajkee  

              A ještě jedna podstatná nevýhoda novějších Deore, SLX je ta debilní stříbrná barva :/ Jinak bych už asi ty nový SLX na kole měl.

              0 0
            • kubad  

              není je u starších menší – doloženo měřením :D to že ti to tak připadá mě ani nepiš :D ti tu odpověď ušetřím

              0 0
              • maajkee  

                Měření neměření, praxe je praxe :)

                0 0
                • kubad  

                  ok ukecals mě :D

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • maajkee  

                    Jezdil jsem s těma novejma Deorkama a jediný co mi přišlo, že jsou prostě víc jedovatý a dřív floknu kolo, což za výhodu nepovažuju :) Každopádně jako Elixiry eRka stejně jedovatý nejsou.

                    A ono je v podstatě jedno, se vším si člověk zvykne brdit :)

                    0 0
                    • kubad  

                      na RO se zvyká těžko :D ale bojuju, sranda byla když mě deekey lehce zavřel a předvedl sem mu smyk obou kol na asvaltu jedním prstem :D

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
    • nalim63  

      Tak objednám Deore 596 a jelikož budu muset zkracovat, tak mi prosím poraďte, jakou Olivu z „těhle dvou“:http://www.kupkolo.cz/vyhledavani/… mám objednat aby pasovala. Dík

      0 0
    • petrun  

      Koukni na cyklobazar, koupil jsem tam Avid Elixir 5 bílé za 1800,– Kč. Nejeté!

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.