Hydry - rozdílná velikost kotoučů - jak osadit?

93 nepřečtených
  • Sobi

    Mám jeden malý dotaz: Dneska mi přišly nový džusiny7 a dva kotouče jeden 160 a druhý 185. Mám HT , chtěl jsem se zeptat kam bude lepší dát větší jestli dopředu nebo dozadu a Váš názor na rozdílné velikosti Dík Sobi

    Anketa: Koutouče 160+185mm:

    0 0
    • o.ndra3  

      Ono by to naopak bez jiných adaptérů ani nešlo.

      0 0
    • TheIF  

      Více brzdíš přední ne ? takže není co řešit a z toho vyplívá i ta rozdílná velikost.

      0 0
    • JIRA  

      Větší kotouč vzadu než vpředu se jen tak někde nevidí. Snad jen www.racebike.cz/…31312210.jpg ale tam neví na předku žádný. :)

      0 0
    • Gorgov  

      vim že si děláš prdel…

      0 0
    • Ruprt2  

      chci dát dopředu 185mm a uvažuju jestli ho rovnou nedát i na zadek.

      Moc se to nejezdí. Proč vlastně?

      Mám 90kg Avid J7 a brzdy mi nestačí v každém druhém sjezdu. Teď jsem měnil destičky. Ještě nejsou zajeté, ale už nezajeté jsou stejné nebo nepatrně lepší jako staré desky (takže deskama to není).

      Vyplatí se mi zvětšit zadní kotouč? Co mi to přinese? Díky.

      0 0
      • martin_bakov  

        Z kopce zadnim kolem stejne jen doplnkove pribrzdujes a na to staci i 160tka kotouc…

        0 0
        • Mr.Duck  

          No ono to doplňkový přibržďování hřeje snad ze všeho nejvíc si myslim ) Já když jedu z kopce něco rychlýho, tak z většiny jentak lehce hladim zadní kotouč, a na přední hrábnu až když vletim do pomalý pasáže, nebo na konec ) Myslim že tepla vyrobim vzadu víc než vepředu.

          0 0
          • xshreck  

            já používám obě zaráz … do zatáčky kvůli štěrku pak jen zadní :-D abych neletěl

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jo, já právě měl na mysli spíš ty zatáčky, rovně se nebrzdí nýbrž dupe žejo )

              0 0
      • cabbage  

        lepší chlazení např..

        0 0
      • Hornet  

        Pokial zadnu viac zatazujes, daj tiez 185ku, bude lepsie chladit, pri tvojej vahe to ma trochu opodstatnenie.

        0 0
      • xshreck  

        :-) já se svejma 85 si dal i dozadu 180. Je to hezčí, pocitově to líp brzdí ( z prudkého kopce nemusím tak tahat páčku…) a nejspíš se to sjede i za kratší dobu. Měl jsem ho levně, tak proč ho nevzít taky že .-))

        Já jsem pro :-D

        0 0
      • vsn  

        zhubni :) ja neupecu ani 160/160 :)

        0 0
        • Ruprt2  

          Já nejsem tlustý :-)

          Nejsem dalek dvoum metrům.

          Ale díky za názor ;-)

          0 0
          • kubad  

            ve předu rozhodně ano, vzadu je to asi zbytečné, ale ničemu tím neuškodíš takže se rozhodni sám :-)

            0 0
            • Ruprt2  

              Díky.

              Jde o to, že zadní asi zaflokuju čímkoliv. Takže je to fuk. Je to tak?

              jinak sjezďáci dávají dozadu větší kvůli teplu a dávkovatelnosti?

              nebo jenom kvůli teplu?

              Nebo proto, že jejich zeleno růžové kolo jménem Monter by nevypadalo s malým tak drsně? ;-)

              0 0
              • Sobi  

                Dopředu vždy větší, popřípadě oba stejné, dozadu se větší nedává i pro sjezďáky , protože pořád brzdíš více přední! Zadní je pro dobržďování či úlevě přední. :-)

                Dej 185/185 a bude to v pohodě. Jinak záleží hodně i na těch konkrétních kotoučích! :-)

                0 0
                • JSt  

                  zadni brzdou ridis kolo. zadny dobrzdovani a ulevy predni.

                  0 0
              • duk  

                Na sjezďákách taky vozej vzadu menší kotouč, pokud to není moc na úkor funkce… Zadní brzda ve sjezdu nikdy nemůže odvést takovou práci jako přední, protože na zadním kole je jenom malá část váhy a bržděním se váha dále převažuje dopředu. Zadní kolo prostě nemá takovou adhezi, abys využil větší kotouč, zatímco na přední jde plně využít potenciál brzdy a s malým kotoučem není problém jí i v kratším sjezdu uvařit. Si zkus zastavit v prudkým sjedzu v terénu jenom přední brzdou a potom jenom zadní, zadní kolo bude mít tendenci jít do smyku mnohem dřív.

                0 0
              • fousek  

                Me prijde ze na zadni kolo se dava velkej kotouc kvuli ucinnosti brzdy. Kdyz jedes hodne dlouho z prudkyho kopce vraceckama tak ti najednou 160mm kotouc vzadu prijde jako ze nebrzdi vubec, natoz aby se kolo dostalo do smyku a projel tu zatacku nejak normalne.

                Ale je pravda ze v Cechach moc takovejch kopcu neni.

                0 0
                • Ruprt2  

                  toš stává se mi, že zadní brzda víc smrdí jak jezdí. a to i na asfaltovém sjezdu. Zejm. když vezu děti ve vozíku.

                  Ale to se doufám, změní sintrem co jsem tam dal.

                  že se líp chladí mi je jasné. Ale jestli teďka přestane brzdit po sjezdu 300m a se 185mm po 320m tak na výměnu kašlu jestli je ten rozdíl větší, tak o tom budu uvažovat.

                  0 0
      • Sobi  

        Já mám cca 92kg, mám 180/180. Pokud hodně i sjíždíš tak ano, pokud klasické XC stačí 160mm

        0 0
      • DaSnail  

        203/160 8o)

        0 0
        • xshreck  

          To už by byla pořádná potvora. Když jsem měl v ruce 180 ( z obálky… ) tak jsem se lekl že mi poslal větší. Na kole to ani tak nepřijde :-D

          Btw jestli někdo chce koupit cca 800km jetý hayes 160mm i s redukcí ( zadní) tak prodám

          0 0
          • Chrchla  

            přesně tak xD ..přišel mi novej XT 180 a já se lekl že mi poslali tak 203 páč oproti tomu LX 180 co jsem měl mi to připadalo daleko větší xD

            0 0
        • Ruprt2  

          No ty brďo, to mě nenapadlo :-)

          0 0
          • DaSnail  

            ja to tak vozím. malý vzadu stačí a velký vpredu poteší.

            nejakú dizajnovoestetickú extázu to asi privodí málokomu, ale funguje mi to dobre ;o)

            0 0
    • bossd  

      Tak trochu odbočím, chci si koupit 203 dopředu mám hayesy, potřebuju k tomu určitě nějaký adaptér nevíte jaký za dobrý peníz a jaký kotouč doporučte mi. Dík

      0 0
    • michal xtr  

      Já vozím 160/140 a v poho :)

      0 0
      • Sgt.Marek  

        Myslim že už si zakladatel vlákna brzdy pořídil…viz datum

        0 0
      • BigKarel2  

        Nechtěl bych :) Ale co by člověk neudělal pro gramy co?…

        0 0
        • JakeF  

          Proč? Když člověk neváží moc a umí brzdit, tak to stačí…

          0 0
          • vojco  

            no ja vážím 80 a mám taky 160/140 a zadek dostanu do smyku kdykoliv. Asi mám silné prsty :D

            0 0
            • BigKarel2  

              No zadek jó…ale ve předu těch 20mm navíc znát jde…

              0 0
              • Ricci  

                To jo,ale ked dostane predok do smyku,tak uz to bude jedno :-)

                0 0
            • Mr.Duck  

              Tak zadek dostaneš do smyku čimkoliv, stačí si třeba sednout na plášť )podstatný je, jakou sílu na to potřebuješ, ale to se projeví jenom na větších kopcích bych řek )

              0 0
              • fousek  

                a rychlostech, ono utrhnout zadni kolo ve 40kmh uz neni uplne sranda a kdyz je kapku zahrata brzda tak bych chtel videt ten 140mm tacek pod pivo

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
      • Mr.Duck  

        Ale to jezdíš jenom do kopce a proti větru, a máš tam Sainty ne? )

        0 0
    • Radek Broz  

      :D

      0 0
    • Ruprt2  

      mám dilema

      Jít do větších kotoučů Hope floating saw 183 nebo pošetřit koupí Aviďáckých G2 nebo G3?

      Stojí přínos Houpů za to?

      Za ušetřené prachy bych vyměnil rodla. Zejm. kvůli vnitřnímu pocitu z jejich váhy (560g), jinak proti nim nic nemám.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Mate  

      Jde o to, co čekáš. Já vozil na HT 203/ 160 ta 203 měla neskutečnej brzdnej účinek při minimální síle na páce. Uznávám že je to asi zbytečnost, neb v našich končinách stačí ta 180, a stačila by mi i na Corsice ( tam jsem jel s „V“) Pokud nejsi pitoma co přišmrdlává brzdu celou dobu a tím jí ohřejvá, tak stačí 180 v klidu do 90kg jezdce. ( ale taky záleží na brzdách co k tomu máš) neb každá brzda má trochu jinej výkon.

      Edit : čím větší kotouč, tím lepší chlazení. Bát se že 203 urveš vidli je z technického pohledu blbost. Brzdit můžeš do limitu 2 faktorů.

      dokud tě drží plášt na povrchu a nejde do smyku.

      dokud se nezačne zvedat kolo na předek.

      0 0
      • Sobi  

        A do té doby co namáhání překoná torzní tuhost vidle a náboje. Takže vidli urvat můžeš. Tím je myšleno její rozhození z geometrie.

        0 0
        • pepek  

          S přihlédnutím k tomu, že jsi nedávno chtěl vozit větší kotouč vzadu, docela odvážné tvrzení :-)

          0 0
        • Mate  

          Podívej nevím jak to popsat, ale jako strojař to prostě beru takhle. uchyt pro brzdu je stále na stejném místě, finální hodnota výkonu brzdy na kotouči je rozdílná, čím větší kotouč, tím při stejné rychlosti a váze jezdce menší stisk, protože brzdíš dál od osi náboje. Když k tomu řidám fakt : dokud tě drží plášt na povrchu a nejde do smyku.

          dokud se nezačne zvedat kolo na předek. Tak jsem přesvědšen o své pravdě + vlastní 6ti letá zkušenost ( manitou Black elite 120 na HT. Neříkám že se nepletu, ale já to jezdil a futra to nijak nepoznala, vůle nemaj. Takže vím, že to jde.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.