Mám jeden malý dotaz: Dneska mi přišly nový džusiny7 a dva kotouče jeden 160 a druhý 185. Mám HT , chtěl jsem se zeptat kam bude lepší dát větší jestli dopředu nebo dozadu a Váš názor na rozdílné velikosti Dík Sobi
Mám jeden malý dotaz: Dneska mi přišly nový džusiny7 a dva kotouče jeden 160 a druhý 185. Mám HT , chtěl jsem se zeptat kam bude lepší dát větší jestli dopředu nebo dozadu a Váš názor na rozdílné velikosti Dík Sobi
Anketa: Koutouče 160+185mm:
Ono by to naopak bez jiných adaptérů ani nešlo.
Dík, až teď jsem si všiml, že předním adaptéru je i 185. Fakt mě to netrklo! Díky za upozornění! :-)
Více brzdíš přední ne ? takže není co řešit a z toho vyplívá i ta rozdílná velikost.
Větší kotouč vzadu než vpředu se jen tak někde nevidí. Snad jen www.racebike.cz/…31312210.jpg ale tam neví na předku žádný. :)
Tak toku klukovy můžu jenom závidět! :-) V jeho věku RB na hydrách… ;-)
To spíš tomuhle www.racebike.cz/…07381327.JPG
:)
Tak to je Hard Core!!! :-)
vim že si děláš prdel…
chci dát dopředu 185mm a uvažuju jestli ho rovnou nedát i na zadek.
Moc se to nejezdí. Proč vlastně?
Mám 90kg Avid J7 a brzdy mi nestačí v každém druhém sjezdu. Teď jsem měnil destičky. Ještě nejsou zajeté, ale už nezajeté jsou stejné nebo nepatrně lepší jako staré desky (takže deskama to není).
Vyplatí se mi zvětšit zadní kotouč? Co mi to přinese? Díky.
Z kopce zadnim kolem stejne jen doplnkove pribrzdujes a na to staci i 160tka kotouc…
No ono to doplňkový přibržďování hřeje snad ze všeho nejvíc si myslim ) Já když jedu z kopce něco rychlýho, tak z většiny jentak lehce hladim zadní kotouč, a na přední hrábnu až když vletim do pomalý pasáže, nebo na konec ) Myslim že tepla vyrobim vzadu víc než vepředu.
já používám obě zaráz … do zatáčky kvůli štěrku pak jen zadní :-D abych neletěl
Jo, já právě měl na mysli spíš ty zatáčky, rovně se nebrzdí nýbrž dupe žejo )
lepší chlazení např..
Pokial zadnu viac zatazujes, daj tiez 185ku, bude lepsie chladit, pri tvojej vahe to ma trochu opodstatnenie.
:-) já se svejma 85 si dal i dozadu 180. Je to hezčí, pocitově to líp brzdí ( z prudkého kopce nemusím tak tahat páčku…) a nejspíš se to sjede i za kratší dobu. Měl jsem ho levně, tak proč ho nevzít taky že .-))
Já jsem pro :-D
zhubni :) ja neupecu ani 160/160 :)
Já nejsem tlustý :-)
Nejsem dalek dvoum metrům.
Ale díky za názor ;-)
ve předu rozhodně ano, vzadu je to asi zbytečné, ale ničemu tím neuškodíš takže se rozhodni sám :-)
Díky.
Jde o to, že zadní asi zaflokuju čímkoliv. Takže je to fuk. Je to tak?
jinak sjezďáci dávají dozadu větší kvůli teplu a dávkovatelnosti?
nebo jenom kvůli teplu?
Nebo proto, že jejich zeleno růžové kolo jménem Monter by nevypadalo s malým tak drsně? ;-)
Dopředu vždy větší, popřípadě oba stejné, dozadu se větší nedává i pro sjezďáky , protože pořád brzdíš více přední! Zadní je pro dobržďování či úlevě přední. :-)
Dej 185/185 a bude to v pohodě. Jinak záleží hodně i na těch konkrétních kotoučích! :-)
zadni brzdou ridis kolo. zadny dobrzdovani a ulevy predni.
Na sjezďákách taky vozej vzadu menší kotouč, pokud to není moc na úkor funkce… Zadní brzda ve sjezdu nikdy nemůže odvést takovou práci jako přední, protože na zadním kole je jenom malá část váhy a bržděním se váha dále převažuje dopředu. Zadní kolo prostě nemá takovou adhezi, abys využil větší kotouč, zatímco na přední jde plně využít potenciál brzdy a s malým kotoučem není problém jí i v kratším sjezdu uvařit. Si zkus zastavit v prudkým sjedzu v terénu jenom přední brzdou a potom jenom zadní, zadní kolo bude mít tendenci jít do smyku mnohem dřív.
Me prijde ze na zadni kolo se dava velkej kotouc kvuli ucinnosti brzdy. Kdyz jedes hodne dlouho z prudkyho kopce vraceckama tak ti najednou 160mm kotouc vzadu prijde jako ze nebrzdi vubec, natoz aby se kolo dostalo do smyku a projel tu zatacku nejak normalne.
Ale je pravda ze v Cechach moc takovejch kopcu neni.
toš stává se mi, že zadní brzda víc smrdí jak jezdí. a to i na asfaltovém sjezdu. Zejm. když vezu děti ve vozíku.
Ale to se doufám, změní sintrem co jsem tam dal.
že se líp chladí mi je jasné. Ale jestli teďka přestane brzdit po sjezdu 300m a se 185mm po 320m tak na výměnu kašlu jestli je ten rozdíl větší, tak o tom budu uvažovat.
Já mám cca 92kg, mám 180/180. Pokud hodně i sjíždíš tak ano, pokud klasické XC stačí 160mm
203/160 8o)
To už by byla pořádná potvora. Když jsem měl v ruce 180 ( z obálky… ) tak jsem se lekl že mi poslal větší. Na kole to ani tak nepřijde :-D
Btw jestli někdo chce koupit cca 800km jetý hayes 160mm i s redukcí ( zadní) tak prodám
přesně tak xD ..přišel mi novej XT 180 a já se lekl že mi poslali tak 203 páč oproti tomu LX 180 co jsem měl mi to připadalo daleko větší xD
Přesně to se mi taky stalo :-D
No ty brďo, to mě nenapadlo :-)
ja to tak vozím. malý vzadu stačí a velký vpredu poteší.
nejakú dizajnovoestetickú extázu to asi privodí málokomu, ale funguje mi to dobre ;o)
Tak trochu odbočím, chci si koupit 203 dopředu mám hayesy, potřebuju k tomu určitě nějaký adaptér nevíte jaký za dobrý peníz a jaký kotouč doporučte mi. Dík
kolik peněž? Doporučuju XT na unašečích a adaptér zaleží co máš za uchycení na vidli esi PM nebo IS…
Tak to nevím mám maridu transmission 500.
Tak kterej?
A taky co máš za vidli? Esi nějakýho Epicona tak na něj je 203moc…tak max. 185…
Mám SR RAIDON LOD 120.
No výrobce na něj uvádí max. 185mm…
Hm tak nic dík za info.
a sakra, já mám epicona a 203 kotouč…odtud asi moje problémy…nechce někdo 203 kotouč? tejden jetej – 100 km cca :-))
Jájá, vyměnim za 185 )
Já vozím 160/140 a v poho :)
Myslim že už si zakladatel vlákna brzdy pořídil…viz datum
jo určitě máš pravdu, ale díky mě došlo k reinkarnaci
Nejen brzdy ale už i dalšího bika! :-))))
Nechtěl bych :) Ale co by člověk neudělal pro gramy co?…
Proč? Když člověk neváží moc a umí brzdit, tak to stačí…
no ja vážím 80 a mám taky 160/140 a zadek dostanu do smyku kdykoliv. Asi mám silné prsty :D
No zadek jó…ale ve předu těch 20mm navíc znát jde…
To jo,ale ked dostane predok do smyku,tak uz to bude jedno :-)
Tak zadek dostaneš do smyku čimkoliv, stačí si třeba sednout na plášť )podstatný je, jakou sílu na to potřebuješ, ale to se projeví jenom na větších kopcích bych řek )
a rychlostech, ono utrhnout zadni kolo ve 40kmh uz neni uplne sranda a kdyz je kapku zahrata brzda tak bych chtel videt ten 140mm tacek pod pivo
Ale to jezdíš jenom do kopce a proti větru, a máš tam Sainty ne? )
:D
mám dilema
Jít do větších kotoučů Hope floating saw 183 nebo pošetřit koupí Aviďáckých G2 nebo G3?
Stojí přínos Houpů za to?
Za ušetřené prachy bych vyměnil rodla. Zejm. kvůli vnitřnímu pocitu z jejich váhy (560g), jinak proti nim nic nemám.
Jde o to, co čekáš. Já vozil na HT 203/ 160 ta 203 měla neskutečnej brzdnej účinek při minimální síle na páce. Uznávám že je to asi zbytečnost, neb v našich končinách stačí ta 180, a stačila by mi i na Corsice ( tam jsem jel s „V“) Pokud nejsi pitoma co přišmrdlává brzdu celou dobu a tím jí ohřejvá, tak stačí 180 v klidu do 90kg jezdce. ( ale taky záleží na brzdách co k tomu máš) neb každá brzda má trochu jinej výkon.
Edit : čím větší kotouč, tím lepší chlazení. Bát se že 203 urveš vidli je z technického pohledu blbost. Brzdit můžeš do limitu 2 faktorů.
dokud tě drží plášt na povrchu a nejde do smyku.
dokud se nezačne zvedat kolo na předek.
A do té doby co namáhání překoná torzní tuhost vidle a náboje. Takže vidli urvat můžeš. Tím je myšleno její rozhození z geometrie.
S přihlédnutím k tomu, že jsi nedávno chtěl vozit větší kotouč vzadu, docela odvážné tvrzení :-)
Nepochopil :-))))
:-D Právě jsem si poprskal klávesnici bábovkou.
Podívej nevím jak to popsat, ale jako strojař to prostě beru takhle. uchyt pro brzdu je stále na stejném místě, finální hodnota výkonu brzdy na kotouči je rozdílná, čím větší kotouč, tím při stejné rychlosti a váze jezdce menší stisk, protože brzdíš dál od osi náboje. Když k tomu řidám fakt : dokud tě drží plášt na povrchu a nejde do smyku.
dokud se nezačne zvedat kolo na předek. Tak jsem přesvědšen o své pravdě + vlastní 6ti letá zkušenost ( manitou Black elite 120 na HT. Neříkám že se nepletu, ale já to jezdil a futra to nijak nepoznala, vůle nemaj. Takže vím, že to jde.