Ideální navigační aplikace na kolo

150 nepřečtených
  • Aleshek

    Existuje již nějaká, která je podle vás dokonalá? Pokud ne, co jí podle vás chybí, co by měla podle vás umět? Pár let používám Mapy.cz, ale leccos mi na nich chybí nebo nevyhovuje. Docela jsem o tom přemýšlel, jak by to bylo dobré upravit, zkusím to popsat a zajímá mě váš názor, jestli to vnímáte stejně či nikoli.

    • Aplikace by měla vypadat podobně jako Mapy.cz, určitě by měla používat její mapové podklady (primárně řeším ježdění po ČR).
    • Plánování trasy je vždy postaveno na trase z bodu A do bodu B a to včetně okruhu (tj. B = A), který se používá nejčastěji. Výchozím nastavením by tedy mělo být, že výchozím startem je aktuální poloha, výchozím cílem je „domov“.
    • Kromě uložení „domova“ by mělo jít uložit několik míst, které se často použijí jako cíl (práce, milenka, ubytování o dovolené apod.).
    • Dále by si uživatel mohl nastavit svá kola a preference tras pro ně: preferovaný povrch, výchozí vzdálenost od-do pro délku vyjížďky (jinak to budeš mít pro silničku a jinak pro MTB), a dále hodnotu v procentech (0 – 100 %), kolik km trasy může být po stejné trase (0 %= celá trasa je zcela bez opakujícího se úseku, tj. čistý okruh; 100 % = někam dojedu a vracím se úplně stejnou cestou). Další volbou by mělo být to, jestli při vyjetí z trasy, se má trasa přepočítávat nebo má uživatele tahat zpátky na trasu.
    • Čili uživatel otevře aplikaci, vyvolá akci navržení trasy. Pokud má uložených víc kole, musí vybrat kolo, na které pojede. Podle kola se načtou výchozí hodnoty, které si bude moc ještě poupravit (např. mám výchozí délku vyjížďky 50–70 km), ale ten den je pěkně, tak si to zvednu na 90–110 km.
    • Uživatel bude moci přidat průjezdná místa (např. trasu mám z domova do domova, ale chci jet přes Kokořín a Doksy). Průjezdná místa mám možnost nastavit jako přibližná, tedy kruh v okolí určitého bodu, zkrátka aby mě to netahalo úplně na přesné souřadnice, pokud to vyloženě nechci nebo to nedává smysl (např. chci dojet k Mácháči, ale nemusí to být úplně konkrétní místo u něj).
    • Pokud uživatel uhne z trasy, tak i když by bylo nastavené nějaké výchozí chování, viz výše. Tak by i tak mělo proběhnout upozornění na vyjetí z trasy a možnost své výchozí nastavení v té konkrétní situaci změnit. Pokud by tak uživatel neučinil v časovém limitu, aplikace by se zachovala podle výchozího nastavení.
    • I během vyjížďky by mělo jít přeplánovat trasu. Zkrátka vyjedu a mám naplánováno 50–70 km, ale ten den mi to sedne, je pěkně, tak se po 30 km rozhodnu, že chci jet 70–90 km, čili v aplikaci si upravím aktuální parametry vyjížďky a trasa se přepočítá. Zrovna tak bych mohl přidat/odebrat průjezdná místa.
    • Aplikace bude samozřejmě ukazovat především předpokládané km a čas do cíle, méně výrazným způsobem i ujeté km a čas. Rovněž by tam mohly být celkové km a čas (součet již ujetých a předpokládaných).
    • Aplikace by měla umět „krizový mód“. Tím se myslí, že by šlo během vyjížďky kdykoli vyvolat navigování co nejkratším/ne­rychlejším způsobem do cíle (z důvodu zdravotních nebo technických problémů, zhoršeného počasí atd.).
    • Také by měla umět najít na trase nebo v jejím okolí nějaké „obecné místo“, např. občerstvení, servis atd., zkrátka během jízdy vznikne nějaká „potřeba“, podle které potřebuji navštívit určité místo, tak aby mě na toto místo aplikace navedla (mám žízeň – najdi mi hospodu).
    • Určitě by se hodilo, kdyby uměla i sbírat data o úsecích, např. pokud uživatel projede trasou, kterou zatím (skoro) nikdo nejel, pak by se ho měla dotázat, na kvalitu tohoto úseku, resp. posoudit jeho průjezdnost podle rychlosti, jakou ten úsek v daném směru projel. Podle toho by pak případně dalším jezdcům úsek navrhovala či nikoli.
    • Zrovna tak by měla umět počítat předpokládaný čas do cíle podle předešlých (uložených) vyjížděk uživatele na stejném kole (zohlednit by měla převýšení, terén apod.).

    Díky za názory.

    1 8
    • Singlespeed  

      Používám mapy.cz a trasu si následně přenáším do Garmina. Pokud se chci pohybovat někde, kde to neznám, tak si oblast vždy podrobně prostuduju, tedy přesně vím, kam chci jet, kudy a přes které body zájmu. Trasu si potom podrobně naklikám po velmi malých úsecích, abych nic nevynechal. Nezajímá mě, kudy mě chtějí vést mapy.cz nebo jiná aplikace, zajímá mě, kudy chci jet já. Takže sem tam musím mapy.cz trošku přemlouvat, aby mi to vykreslily tak, jak chci. Nějaké automaticky vygenerované okruhy nebo trasy podle typu kola mě vůbec nezajímají, další informace jako data o úsecích mě taky nezajímají, uhnutí z trasy si všimnu sám, takže upozorněná nepotřebuju, stejně jako nepotřebuju nějaké nastavování preferencí podle typu kola nebo povrchu, krizový mód taky nepotřebuju, V podstatě žádnou aplikaci, která by mně navrhovala trasu nepotřebuju, všechno si navrhnu sám :-) .

      25 0
        MTBIKER doporučuje
        Lezyne Super PRO GPS cyklopočítač Skladem > 2 ks

        Akce -3% Lezyne Super PRO GPS cyklopočítač

        4 849 Kč -3% MOC 6 399 Kč

        Lezyne Mega XL GPS cyklonavigace Skladem > 2 ks

        Akce -16% Lezyne Mega XL GPS cyklonavigace

        4 149 Kč -16% MOC 6 099 Kč

        Lezyne Super PRO GPS cyklopočítač Skladem > 2 ks

        Akce -25% Lezyne Super PRO GPS cyklopočítač

        2 799 Kč -25% MOC 4 999 Kč

      • d69  

        mám to stejně

        1 0
      • Aleshek  

        Tak pokud nestojíš o návrhy tras ve svém okolí, tak bys takový „randomizér“ nevyužil, to je jasné. Já teda osobně mám ve svém okolí kolikrát vymyslet, kam dneska pojedu. Mně by se hodilo, kdybych si zadal parametry, něco by mi to navrhlo, dokázalo by to zohlednit třeba i historii vyjížděk. Zkrátka tak nějak sjezdit okolí, projet cestičky, kterými jsem ještě nejel atd. Návrh, jak jsem psal, by sis mohl následně doladit a samozřejmě třeba i vyexportovat. Koneckonců i na tu tvojí potřebu by se to dalo taky velmi dobře použít, prostě je to takový copilot pro Mapy.cz.

        1 0
      • mart910  

        Souhasím až na jeden bod, a to jaký povrch v daném useku je. Na silnici se musím bohužel někdy omezovat kde bych rád jel a něco videl kvůli stavu „cesty“ která tam vede. Mapy.cz mě tam třeba v klidu pošlou ale když se podívám na satelit tak to musím přeplánovat :D

        1 0
        • LM  

          Ještě lepší je, když tě někam pošlou „cyklokamarádi“ a ty jim uvěříš, že je tam pěkná cesta vhodná na silničku bez kontroly satelitem/Panorama (aneb jak jsem v noci málem uklepal blatníky :-D)

          0 0
          • Kouba_2005  

            Že tě někam pošlou mapy.cz a je to značeno jako cyklotrasa a ve finále to není ani schůdný, natož sjízdný, není nic novýho. Ale je to zpestření a důvod si lokálně zanadávat, pak už je to jen k výprávění u píva, ale pamatovat si to budeš na vždycky :-) Jak vždycky říkám ženě, když je třeba celá promoklá a od bahna „zážitek nemusí být pozitivní, ale musí být intenzivní“ Jánošikove diery si bude pamatovat nadosmrti a každej slejvák za oknem jí ten zážitek připomene :-) A vo tom to je!

            Takže k zadavateli : Kdy to bude ke stažení? Každej, kdo trochu jezdí, to má v blízkém okolí projeto asi všechno a ví o každé cestičce a pěšince, ale záleží na akčním rádiusu každého soudruha, že. Pak se vyskytnout třeba někde dál od domova, kde to nezmám, třeba na dovolené, si myslím, že by takový plánovač špatný nebyl.

            1 0
            • J1RKA  

              presne jak pises, kolem komina nepotreboju v okruhu 50km nic planovat.

              2 0
              • Aleshek  

                Vidíš, já to právě mám naopak. Jde mi o inspiraci, nějakou novou variantu okolní trasy. Někdy mám pocit, že jezdím furt to samý. Okolí je tu navíc na MTB dost takové chudé, čili nějaká vlastně AI aplikace by se fakt hodila. Mi neříkej, že to je blbej nápad?

                0 0
                • J1RKA  

                  nevim kolik jezdis rocne, ja treba 8Tkm, tak to proste nejde jezdit porad neco jinyho, tj snad jasny, a pokud jeto v okoli chudy na MTB, tak naloz kolo do auta, ja treba miluju Jizerky, ale uz i tam skoro mapu nepotrebuju, protoze vzdycky nekam dojedu, kde uz to znam. pokud budes jezdit mimo cyklostezky, tak necekej, zesi da nekdo praci, aby tam zanes nejaky data, jestli to nakole projedes, protoze, tj nesplnitelny zadani

                  0 0
                  • Aleshek  

                    Já najezdím (proti tobě) prd, ale o to vlastně nejde. Když vezmu to, co jsi napsal, tak řeším do jisté míry totéž, akorát na větším ranku. Okolí máš brutálně sježdění, musíš vyjíždět jinam, dál. Což samozřejmě také má své limity. Čili nějaký „navrhovač nápadů na trasu“ by se ti podle mě taky hodil.

                    0 0
                    • J1RKA  

                      nevim jak sito predstavujes, jakoze < ahoj Google > dneska jsem v kondici, dal bych si neco kolem 80km s prevysenim 1200m, a vystup bude 200km od bydliste.

                      jinak autem popojedes 50km kamkoliv za hodku, planujeme to s pritelkou tak, ze ona se chce nekam podivat, na me je to naklikat

                      0 0
                  • ceo  

                    No vlastně Locus většinu toho má.

                    Pokud si nastavím gravel a natrasuju to na MTB trasu, ukáže mi varování na obtížný terén a snížení odhadu rychlosti.

                    Locus

                    • má gravel profil.
                    • MTB má volbu náročnosti trasy – podle mých zkušeností zohledňuje hlavně nastoupané metry a sekundárně povrch.
                    • umí okružní trasu – vybereš si profil (MTB (včetně obtížnosti), gravel, silnice atd.), vzdálenost a směr..
                    • umí podkladově zobrazit i strava heat mapu…

                    Negativum je, že s locusem se člověk musí poměrně dlouho učit. A druhá věc je HW – telefony nemají moc dlouhou výdrž a battery management je někdy agresivní.

                    2 0
                    • xtonda  

                      Locus používám i když do těchto detailů jsem ještě neproniknul. Limit al bude vždycky kvalita zmapování těch různých polních a lesních a různých místních cest.

                      Telefony se dají koupit i odolné s hodně velkou kapacitou, akorát je to pak zase cihla na řidítkách.

                      0 0
                    • blahafi  

                      Umí locus podložit heatmapu ze stravy i ve webovém rozhraní? Tam jsem to nikde nenašel…

                      0 0
                      • ceo  

                        Ne. Web je očesaný. Jen v app

                        0 0
                        • blahafi  

                          achjo, tyhle přechody na app nesnáším:-D

                          0 0
                          • xtonda  

                            Oni byli odjakživa Android aplikace, ten web vyrobili dodatečně. To je podobný jako rozčilovat se, že Garmin nemá k cyklokompům plně ekvivalentní webovou verzi.

                            2 0
                • LM  

                  Tohle znáš?

                  • Segment explorer (bere data ze Strava)
                  • případně Heat mapa přímo na Stravě
                  0 0
                • novas752  

                  Na to je dobrá osobní Strava heatmapa – naskládané všechny tvoje zaznamenané vyjížďky na sebe. Tam krásně vidíš kde máš mezery, když zapneš i všeobecnou heatmapu tak snadno najdeš místa o kterých nevíš a přitom jezdíš okolo.

                  1 1
            • Aleshek  

              No, vidíš. Seš druhý zájemce! ????

              0 0
              • Kouba_2005  

                Super, sem s tím. Jen pro porovnání bych to testnul, co by z toho lezlo za nabídky.

                0 0
                • Aleshek  

                  Brečíš pěkně, ale na špatným hrobě! :-D

                  Tuhle rukavici musí zvednout vývojáři, kteří to tu nepochybně pravidelně sjíždí. ;-) Akorát nevím, jestli se budou zabývat návrhem, který zde většina odsoudila. :-D

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Jo aha, tak to jsem to špatně pochopil. Ty nic nevyvíjíš, tys měl jen dotaz. Tak to nemá smysl s tebou dál komunikovat :-D

                    5 0
                    • Aleshek  

                      Jo, kdybych si to uměl sám vyvinout, tak si to vyvinu sám. Pak bych ti to na 3 měsíce dal zadarmo, aby ses namlsal a vytvořil sis závislost na těch funkcionalitách. :-) A pak bych tě pořádně „natáhl“ na předplatným! :-D

                      0 0
        • VojtaXY  

          Neni spatne pouzivat i komoot, kde vidis typ povrchu. Jenom tam chybi kvalita.

          0 0
      • xtonda  

        Přesně tak, údaje o typu povrchu a průjezdnosti nejsou přesné, úplné a aktuální a napsat aplikaci aby se mi trefila s vygenerovanou trasou do mé nálady a zároveň to bylo použitelné pro větší množství uživatelů je dost nereálné.

        Já si naklikávám trasu v mapy.cz a pak jí exportuju do GPX a naviguju se podle toho v Locus Map. Má to svý mezery, mapy.cz sice mají nelepší mapy, ale po softwarové stránce je to dost hrůza.

        Ten krizový režim, tedy možnost nechat si spočítat nejefektivnější návratovou trasu by se občas hodil.

        1 0
        • VojtaXY  

          Ta data jsou v OSM, ale kvalita povrchu je tam malo. Kdyby se o to starala komunita, tak by to mohlo byt celkem presne.

          0 0
          • novas752  

            Jenže komunita se plošně moc nestará, našlo by se pár kvalitních dobře zmapovaných a aktuálních oblastí ale plošně by to stálo za prd. To se stačí podívat na komunitou udržovanou obdobu pro mtb – Trailforks.

            0 0
            • LM  

              Tam bych řekl, že co to zpoplatnili, tak se na aktuální mapování zadarmo spousta lidí vysrala…

              1 0
              • novas752  

                No už je tam víc funkcí znovu zdarma – chytili se trochu za nos.

                Ale je to těžký, z něčeho se ten provoz taky platit musí.

                0 0
          • ceo  

            Nechtějte po takových datech nějakou přesnost. Člověk si to musí nějak offsetovat podle sebe. Ja v Locus pro gravel routuju na profilu easy mtb, páč mě asfalt nebaví…

            Co Locus napíše, že je náročný terén pro gravel, to beru jako ideál na gravel… Pár měsíců a člověk ví co a jak. A samozřejmě tam nějaké překvapení zůstane, ale to je podle mě dobrý. Aspoň trochu dobrodružství…

            0 0
    • BB  

      To si tu apku asi budeš muset naprogramovat sám :-)

      2 0
    • MirosPikos  

      Mobilní aplikace Locus a plánování přes jejich Rout Planner na webu. Pak exportovat do gpx a nahrát jak do Locusu tak do Garminu.

      1 0
    • Slavik  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      1 0
    • J1RKA  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • LukyCZ  

      Některé body nebo rovnou celé povídání zašli do https://developer.mapy.cz/kontakt/ a doufej že aspon nějaká funkce z tvých vysněných tam jednou přibude, protože to co jsi popsal neexistuje.

      1 0
      • Aleshek  

        Jo, ale on o to evidentně nikdo nestojí, dokonce to vypadá, že randomizér tratí v okolí většinu dráždí. :-D Přitom to je jen o tom, že je to rozšíření současných možností a ať mi nikdo neříká, že by se mu alespoň tu a tam nějaké ta popisovaná funkcionalita nechodila. Ale asi je to spíš pro rekreační jezdce, kteří sem asi moc nechodí. ;-)

        0 0
        • J1RKA  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • LM  

          Já mám teda „randomizér“ zaplej automaticky (tak dneska bych mohl jet tudy nebo tudy jsem ještě nejel), občas do toho vstoupí i „autopilot“ (sakra, tudy jsem dneska jet nechtěl ale vracet už se nebudu) a čučet do telefonu k tomu nepotřebuju :-)

          Telefon na řidítkách občas konzultuju pouze když někde jedu poprvé nebo ve městě kvůli jednosměrkám…

          0 0
        • Slavik  

          Randomizer, kterému určíš, jaké cesty (silnice, gravel, mtb) má použít má Garmin. Nikdy jsem to nepoužil, viz Singlespeed.

          A kdyby existovala navigace, která by vše uměla, co potrebuješ, stejně bys sis to nekoupil, viz. tvoje vlákno s Roxem.

          0 0
        • Kouba_2005  

          Netřeba blokovat každou reakci, která se ti nelíbí, ne? Třeba ti to na celou věc poskytne jiný vhled.

          0 0
          • Aleshek  

            Pokud je k věci a je slušná, tak s tím problém nemám.

            0 0
            • J1RKA  

              jasny, tak mi rekni co na moji odpovedi bylo neco neslusnyho

              0 0
              • Aleshek  

                Máš pravdu, neslušné to nebylo. Ale názor na věc taky ne. Na příspěvky tohoto typu se pak rádi chytají různí …, takže to byla i určitá prevence. Tak mi to promiň. ;⁠-⁠)

                0 0
                • J1RKA  

                  vpohode, jenom nekdy min je vic :D jak stim nalozis …

                  0 0
            • Kouba_2005  

              Tak ho odblokuj, ať se mrkneme.

              0 0
        • Lišák  

          Já jsem rekreační jezdec, ale pokud někam jedu podle mapy, tak si trasu chci navrhnout sám. Nemám zájem, aby mně do toho kecal nějaký automat.

          V okolí bydliště podle mapy jezdím jen, když hledám něco zajímavého. Jinak jezdím „na slepo“, v případě nutnosti vytáhnu z báglu mobil a na mapách.cz mrknu, kam jsem se to vlastně dostal a kudy by bylo vhodné pokračovat.

          1 0
          • Aleshek  

            No, a navrhuješ si jí jak? Prostě si řekneš, dnes se projedu k „přehradě“ a pak to vezmu kolem „Karlštejna“. Zadal bys tyhle dva body, plus samozřejmě start a cíl, a aplikace by ti dala nějaký návrh se zohledněním případných dalších parametrů, jak jsem psal. Mrkneš na ten návrh, buďto ho přijmeš nebo si necháš vygenerovat jiný nebo ho jen drobně upravíš. Jestli výsledek nahraješ do nějaké jiné navigace nebo použiješ tu přímo, která by toto uměla nebo si tu trasu ± jen dáš tak nějak do hlavy a pojedeš na random, to už by bylo na tobě. Jde o to „chytit inspiraci“. Já myslím, že nejsme ve při. :-D Jen prostě nejezdíš podle navigace a tudíž řadu těch funkcionalit bys nevyužil. Pro tebe by to mělo asi jen smysl při návrhu doma před vyjížďkou.

            0 2
            • LM  

              No já se na MTB kochám okolím a ve sjezdech hledám dobrou stopu. Na silnici zase musím dávat pozor na provoz (a díry), takže na čučení do mobilu není čas. A poslouchat „Po 300 metrech odbočte doleva“ na kole nechci :-D

              0 0
              • Aleshek  

                Tak jsou cyklisti, kteří to tak mají. Ale jak jsem psal, aplikaci bys mohl využít i jen pro inspiraci a návrh trasy před vyjížďkou.

                0 1
            • Lišák  

              Navrhnu si to tak, že se na mapě podívám, kde by mohlo být něco zajímavého a pak to nějak dotrasuju. Naposledy mě zaujalo Balinské údolí. Na start vlakem, projet údolí a pak jsem si to naklikal tak, abych se nějak rozumně dostal do Tišnova po silnicích nižších tříd.

              Ještě jsem to nejel.

              0 0
            • Jezevec70  

              Na Apce Mapy.cz máš možnost nechat si naplánovat výlet jako okruh z určitého budu. Vím, že to tam je, ale ještě jsem to nepoužil. Nebylo potřeba,

              0 0
        • xtonda  

          Já spíš nevěřím, že by to mohlo skutečně dobře fungovat.

          0 0
    • Fazzy  

      Vývoj takový aplikace by stál obrovský úsilí, který by potom reálně nikdo neocenil. Myslím, že drtivá většina cyklistů se bez fcí, který popisuješ, snadno obejde nebo jim k tomu stačí současný schopnosti mapy.cz

      V podstatě jedinej problém plánování přes mapy je špatnej odhad povrchu zejména pro silniční kolo. Ten ale žádná jiná aplikace nevyřeší, pokud bude stejně používat podklady z map.cz. Vždy je nutný si sjízdnost ověřit. Zbytek co popisuješ (délka trasy, průjezdný body, nejkratší návrat, místa s proviantem atp.) buď mapy už nabízí nebo je řeší letmý uživatelský pohled do nich. V případě, že uživatel po nějaký trase už jel, tak obvykle nepotřebuje přepočítávat dobu jízdy nebo varianty jak danou trasu prodloužit nebo zkrátit na základě předchozích průjezdů, protože už tyhle věci zpravidla ví i bez aplikace.

      1 0
      • ladys  

        Ty špatně povrchy pro silniční kolo by chtělo reportovat, jinak se nic nezmění. Včetně nesmyslného navigování zkratkami po vesnicích a městech. Pokud jim bude psát více lidí je nějaká šance, že se zamyslí a alespoň něco napraví.

        0 0
      • Aleshek  

        Tak nikdo netvrdí, že by to bylo snadné vyvinout, některé navrhované funkce asi ano, jiné ne. Otázkou je, proč se ti cyklisti bez ní v tuto chvíli obejdou, jestli to není, jen protože zatím neexistují. ;-) A holt si tedy v určitých situacích musí poradit sami. To je samozřejmě v pořádku. Na druhou stranu, pokud něco z toho návrhu by uměly třeba Mapy.cz, appka na telefonu, tak určitě někdo by z toho něco využil. Někdo víc, někdo míň, někdo jen v určitých situacích. Prostě jde o tu možnost, ne o povinnost. ;-) I ten nejzarytější ruční plánař svých tras by nepochybně občas využil možnost nějakého návrhu trasy, kterou by si případně následně upravil.

        Pokud jde o sjízdnost, tak to by právě mělo jít řešit přes tu funkci, kdy se aplikace zeptá na názor na určitý úsek od těch, který ten úsek projeli.

        0 1
        • Kouba_2005  

          Brečíš pěkně, ale na špatným hrobě! :-D

          3 0
          • Aleshek  

            Hodil jsem jen téma do placu, jestli by někdo 1) ocenil alespoň některou z navrhovaných funkcionalit, a pokud ano tak 2) by se toho mohl chytit třeba i nějaký (místní) vývojář. Jenže všichni návrh odmítli (palce dolů), naopak vítají ruční naklikání, exporty/importy atd., tak se určitě nic nezmění. Vize byla odsouzena k zániku! :-D

            0 2
            • pepek  

              Buď rád, takto by ses odsoudil jezdit až do smrti jen po známých a značených cestách.

              0 0
            • Slavik  

              :-)))

              0 0
            • Kouba_2005  

              Alternativy už tu jsou. Jako že si má nějaký zdejší vývojář k tomu sednout a něco za odpoledne vyrobit? Jsi spad z jahody, ne? :-D Ale nic nebude, protože jsou tu palečky dolů, ale ty jsi se tak snažil a dobrá vůle tu byla, jenže všichi jsou proti tobě. Svět je tak zlej :-D

              1 0
              • Aleshek  

                No, tak když jsou, tak stačilo napsat, že tohle umí ta a ta aplikace. Což se tedy částečně i stalo, že někteří k těm odpovědím přistoupili „konstruktivně“.

                Tvl, kdo něco takového tvrdí? :-D Zrovna včera se tu ptal borec na to, jak by měla vypadat aplikace, co řeší převýšení, kterou sám vyvíjí. Takže asi tak.

                No, že je svět krutý, plný zlých lidí, to je fakt! :-D Myslíš, že paleček dolů jim zvyšuje ego a mě ho sráží? ;-)

                0 3
                • J1RKA  

                  jo ten dotaznik neni spatnej, ale tohle dostatecne resi Garmin, a predpokladejme, zejeto nejvice pouzivana navigace/computer, tak nevim jestli ma smysl neco dalsiho vymejslet, na planovani mozna, ale to cekam, ze jednou poresi Mapy.cz a jeji vyvojari, < mysleno kolik % jakeho stoupani je zastoupeno > me treba vpodstate staci jenom celkove prevyseni na dane trase, abych celkem presne dokazal predikovat jak to pojedu dlouho

                  0 0
                  • pepek  

                    Taky se dá při plánování zobrazit výškový profil a hned vidíš, kde to půjde ztuha. Případně pomocí „Měření vzdálenosti a plochy“ změřit konkrétní stoupání. ( a kousek potlačit ještě nikoho nezabilo)

                    0 0
                    • J1RKA  

                      jasny, nehlede, ze kdyz to stoupani neni moc prudky, ale samej koren nebo kamen, tak jeto taky uplne jina jizda nezli treba na precerpavacku

                      0 0
        • J1RKA  

          proc se obejdeme, protoze ve spouste nas chlapu zustal pravekej instink lovce, vem si priklad z Kolumba.

          0 0
        • ceo  

          Nainstaluj si Locus, zaplať Gold (není to tak drahé). A za půl roku se vrať, co ti chybí…

          0 0
          • Mustafa  

            Lepší mapové podklady, minimálně co se týká POI. Paradoxně mě ani tak netrápí jiná kvalita cesty, jako když hledám nějaký šutr a on je o 100m jinde (což vzdálenostně možná působí jako banalita ale v ,,v terénu" to bývá zásek i na půl hodiny +. ). Ať již jde o Lomaps/OSM nebo i Shocart. Zadámí opravy jsem už párkrát zkoušel a nedal jsem to.

            0 1
            • ceo  

              Není to dáno přesností gps v zařízení?

              0 0
              • Mustafa  

                Nemyslím si, na těch mapách je to nepřesně zakresleno ( nebo alespoň bylo v době kdy jsem tam byl). Měl-li bych být konkrétnější, tak třeba Bolzanova studánka u Těchobuzi ( tam byla /je zakreslena na špatné straně cesty + cca 100m opačným směrem) nebo viklan Trkal u Kunžaku.

                Kdyby to bylo čistě nepřesností zařízení, tak bych na stejném tel. viděl nepřesnou lokalizaci v Locusu i Mapách ( alespoň myslím… ).

                0 0
                • jirkous3  

                  Můžeš to velmi jednoduše opravit pomocí: https://www.openstreetmap.org stačí kliknout na Upravit. Od zítřka už bude studánka na správné straně.

                  1 0
                  • Slavik  

                    Tady to bude něčím jiným. Pozice studánky cca odpovídají stejně, jak v mapy.cz, tak na osm.org.

                    V osm založeno před 8 měsíci.

                    0 0
                    • LM  

                      Já jsem vypozoroval, že se věci z OSM s mírným zpožděním „objevují“ i na mapách.cz :-)

                      0 0
                      • xtonda  

                        Jo, některé věci přebírají, a mimo ČR komplet používají OSM a nijak se tím netají.

                        0 0
                    • Mustafa  

                      U Bolzanovy studánky jsem byl rozhodně před delší dobou než 8 měsíci – i pro to jsem psal, že to tak bylo v době kdy jsem tam byl – cca 3 roky zpět. A pamatuji-li si správně, přepínal jsem mezi LoMapami / OSM a Shocartem, které se vůči sobě shodovaly.

                      U Trkala jsem byl v dubnu 2023.

                      1 0
                      • Mustafa  

                        A koukám, že s Trkalem jsem lhal. V OSM / LoMaps na webu jej vůbec nevidím. V tom případě se omlouvám, šlo o Shocart podklady (jiné už v Locusu nemám).

                        0 0
        • LM  

          Pracoval jsi někdy ve vývoji software? :-)

          Nové funkce se prioritně dělají takové, které chce co nejvíce uživatelů, případně (u placených produktů) z kterých bude nejvíce peněz…

          0 0
          • Kouba_2005  

            Prioritně se dělají záplaty a opravy chyb, ne? Nové funkce jsou až s upgrady na vyšší verze, do tý doby jen updaty. Jasně, pracuje se na obém současně.

            0 0
            • LM  

              Cloud tohle dost změnil. Betatestuje se na uživatelích – začal s tím (už dávno, na on-prem) Microsoft a dělá to teď skoro každej. Rychle se opravují jen problémy postihující velké množství uživatelů, případně CVE. Zbytek se prioritizuje podle počtu uživatelů, co to chtějí, případně podle možnosti zisku z nové funkce jak jsem psal výše.

              0 0
          • Aleshek  

            A právě proto jsem se dotázal zde, zdali by je někdo ocenil. ;-)

            Na čem vydělávají současné Mapy.cz? Konkrétně ty funkce kolem navigování, Stopaře atd.?

            0 2
        • Fazzy  

          „jestli to není, jen protože zatím neexistují“

          Nemyslim si. I když existujou různý aplikace jako Komoot, Strava ap. a lidi je používaj, tak je používaj protože sou zvyklý je používat, ne proto, že by byly o tolik lepší než jiný. Žádná z nich ti ale život (plánování) nijak zásadně neusnadní. Vždycky se tim musíš prohrabat, upravit, doladit. Z principu to nikdy nemůže fungovat tak, aby to zohlednilo nároky všech. Smysl dává aplikace, kam je možný k trase dávat informace o povrchu, náročnosti atp. což částečně plní Komoot. Ale jak říkám, stejně se tim musíš probrat a zhodnotit, jestli to co se tam píše vyhovuje tvým aktuálním nárokům.

          0 0
          • Aleshek  

            Tak i to byl můj dotaz, jestli už neexistují, vlastně si to tak trochu zmapovat. Co jsem tak pochopil, tak je to ale hodně tak, že ta umí to a ta zas ono. Pak to bude i hodně o tom, jestli seš silničkář nebo „terénář“. Je to složitý uspokojit všechny možné požadavky cyklistů, každý to má (trochu) jinak. Já si myslím, že tohle pak vyřeší nějaký AI copilot, který bude fungovat třeba nad Mapami.cz a budeš ho moct instruovat hlasovými pokyny. Ale to je hudba budoucnosti. A dost možná ne tak vzdálené! ;-)

            0 2
            • Fazzy  

              Osobně, poslední co si ve svym životě přeju, sou AI copiloti na každou kravinu :)

              1 0
              • Aleshek  

                Hochu, vývoj nezastavíš… ale na druhou stranu tě nikdo nenutí je používat. Jednou z toho lidstvo pěkně zblbne, to je jasný. Kde jsou ty časy, kdy jsem vozil jen mapu v dresu, byla to krásná doba! ;-) Ale už jsem taky magor s mobilem na řídítkách. :-D

                0 2
                • MichalOld  

                  Hele, za žádnou aplikaci nikomu neplatíš ani kačku. Než by sis dal nějakou práci, stáhnul si a sám nastudoval nějaký free alternativy k mapám.cz, tak se tu na ně vyptáváš, a druhým dechem vzpomínáš s láskou na papírovou mapu. Já bych se na tvým místě smířil s tím, a tak to mám i já sám, že jsem rád za mapy.cz zdarma i s nějakýma těma muškama. Tímto děkuji Ivo Lukačovičovi :)

                  0 0
              • Jezevec70  

                Taky bych nechtěl, aby mi AI kecal do toho jak mám jet na kole. :-)

                0 0
    • Auditor  

      Hele, na tohle se hodí klasika BF: neřešit, jezdit.

      Já sem se před par lety přestěhoval, díky starání se o dům teď nebylo dost času … ale teď je to lepší. Tak se podívám do mapy, řeknu si cca kam… a jedu.

      Taková sofistikovaná apka…zaplatíš za ní třeba 2000 Kč? Nebo roční předplatné?

      2 0
      • Aleshek  

        A tak proč si o tom nepokecat?! Od toho snad diskusní fórum je, ne? Hele, já jsem rekreační jezdec, ale zapálenej. ;-) A rád si přečtu konstruktivní názory borců a borkyň, co se tomu kolu věnují na „profi“ úrovni.

        No, vidíš, seš v nějaké nové oblasti, máš co objevovat. Ale třeba za pár let budeš řešit stejný problém, že máš okolí sježděné a budeš chtít chytit nějakou inspiraci.

        Tyhle funkcionality v omezené formě lze již dnes na bezplatných aplikacích používat, ale je to o naklikávání, zvlášť během jízdy je to kolikrát nepraktické, komplikované. Návrh trasy Mapy.cz měli, ale byla taková dost jednoduchá, místo aby ji rozvíjeli, tak ji už v aplikaci nevidím, takže ji asi zrušili, nevím. Každopádně s nástupem AI si myslím, že to časem nebude tak složité takovéto věci řešit. Uvidíme. Podle mě část mnou navrhovaných funkcionalit by alespoň tu a tam využil každý, kdyby byly k dispozici.

        0 2
        • tompca  

          V Mapách.cz se ten návrh trasy jmenuje „Výlet po okolí“, to co chceš, ale Ty, žádná aplikace co vím neumí a těžko umět bude, jednak kdo by to vyvíjel pro „pár lidí“ a další problém bude proměnlivost mapových podkladů. Klikat během jízdy něco na mobilu, to už je docela dobrá „úchylka“ :).

          0 0
          • Aleshek  

            Jo, to jsem používal, ale teď to tam nevidím. Tak jsem si říkal, že to asi zrušili. Nebo to teda jen někam přesunuli?! Každopádně jsem teď proklikal webovou aplikaci a nikde to tam nevidím. Jo, a appce jsem to nakonec našel. Problém je v tom, že to nejde nijak moc upravovat, v podstatě jen délku trasy, na jejímž základě se překreslí celá trasa.

            Kdyby sis to přečetl pořádně ten můj návrh, tak bys pochopil, že klikat za jízdy bys prakticky nemusel. Občas by se tě aplikace na něco zeptala, ale určitě by to šlo vymyslet i tak, že by se neptala vůbec. A přinejhorším si můžeš na to kliknutí zastavit. :-D

            0 2
            • tompca  

              Špatně se díváš, Mapy.cz mají funkci „Výlet po okolí“ v aplikaci pro mobilní telefony, tak ve webové aplikaci (jak na mobilním telefonu, tak na PC). Upravovat to opravdu moc nejde, takže pro tvoje náročné potřeby, než přijde někdo s něčím novým, tak musíš kombinovat tvorbu tras z různých aplikací.

              0 0
              • Aleshek  

                No, to je právě ono, že je to takové hodně einfach. Blbé bylo třeba i to, že když mi to spadlo během jízdy, že už to nešlo nahodit. :-( V té webové verzi to nemůžu najít, pošli mi link na nějaký náhodný „výlet po okolí“, zkusím to podle toho objevit, dík.

                0 1
                • tompca  

                  Musíš mít vybrané turistické mapy a po kliknutí na Trasa se Ti volba „Výlet po okolí“ objeví mezi Start a Cíl (viz. obrázek v předchozím poštu).

                  1 0
                  • Aleshek  

                    Jo, už jsem to našel, bylo nutné mít vybraný start trasy. Dokonce už to lze i upravovat, což podle mě dříve nešlo, a jelikož to předtím vypadalo trochu jinak, tak je vidět, že to postupně upravují, jak vizuálně, tak funkčně. Díky.

                    0 0
        • Auditor  

          Hele ale ona ta apla bude umet jen to co v ni je.

          Kdyz jsem byl v Praze, v Modranech, mel jsem okli projezdeny, vc Tocny.. a stejne se tam dalo neco najit.

          Nevim, ja asi nebudu spravna cilovka na takovou vec.

          0 0
    • Aleshek  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • jirkous3  

      Locus opravdu umí hodně z toho co chceš. Dokonce si můžeš upravit routovací profily tak, aby ti vyhovovaly co nejvíce. Co si ale nedovedu představit, je to plánování s vyloučením už projetých úseků. Po pár letech budeš mít v okolí projeto prakticky všechno. Aplikace by se tak při plánování dostala do smyčky, protože by byla limitována na jedné straně délkou okruhu, ale současně s vyloučením cest, kterými jsi už projel. A to ani neberu v potaz, že od domu pojedeš vždy stejnou trasou. Snad jedinou nevýhodou Locusu je, že nepoužívá mapy z Mapy.cz, ale OSM mapy. A co si budeme povídat, zmapování ČR mají Mapy.cz opravdu nejlepší. No a Locus je v nejlepších verzích navíc placený. Na straně druhé, největší slabina Mapy.cz je právě to plánování. Horské kolo tě vede někdy úplně nesjízdnými úseky, Silniční zase po jedničkách.

      2 1
      • Jezevec70  

        U Mapy.cz by to chtělo ještě jeden plánovací profil, něco jako gravel, cross nebo cykloturistika. Na názvu nezáleží, ale aby to bylo něco mezi silničním a horským kolem, co je dnes.

        0 0
        • Krov  

          To by stejně nepomohlo. Každý má jiné představy o sjízdnosti či zajímavosti tras. Co je pro někoho mtb terén, je pro druhého nudná dálnice. Lépe funguje inspirovat se z tras třeba na Stravě někoho, koho trochu znáš. Heatmapa pak ukáže kudy jezdí mainstream a kudy naopak jen fajšmekři nebo blázni.

          2 0
        • jirkous3  

          To by opravdu chtělo. A docela mě překvapuje, že tam není třeba cykloturistika. Vždyť o ni musí být suverénně největší zájem.

          0 0
          • J1RKA  

            pokud mas Garmina, muzes pouzit, nekdy se necham inspirovat, nehlede, ze tam je spousta zavodu

            0 0
            • jirkous3  

              Osobně plánuji v Locusu a exportuji to do Garmina přes GPX. A když si s tím chci u dlouhých tras pohrát, tak v Brouter.de

              0 0
              • marttoni  

                Zkusil jsem narychlo na silničku něco v Locusu ve webovém rozhraní a to bych někde nedal ani na Gravelu, ale třeba s tím jen neumím pracovat. Ten Brouter vypadá hooodně dobře, drží se silnice a nehoní mě nikde po cyklostezkách a různých „zkratkách“ jako mapy.cz

                0 0
                • jirkous3  

                  U Brouteru si můžeš profil navíc doladit. Stačí kliknout na „klíč“ vpravo. Některé věci jsou jen k zatržení, jiné se řeší číselně. Třeba když chceš méně kopců atd. Ty koeficienty jen upravují záporné hodnocení dané položky.

                  1 0
      • Hrabex1  

        mapy.cz jsou dobry, prehledny a maji aktualizovany turisticky trasy, ale mnohem podrobnejsi a jeste prehlednejsi jsou mapy zabaged. Jen nemaji turisticky trasy,

        0 0
      • virten  

        Ahoj, přes ten locus jsem schopný nějakým způsobem nastavit trasu pro MTB ale sjízdné? Zkoušel jsem random trasu přes Locus pro MTB a vedlo mě to cestou v lese, kde naposledy někdo byl tak před 5 lety a musel jsem dávat pozor, abych si nevypíchnul oko o větvičky, možná jsem po cestě mohl i sbírat houby :D

        0 1
        • xtonda  

          Tak to závisí hlavně na kvalitě zmapování. A to u různých nedůležitých cest v lese, kde se ten stav navíc může celkem rychle změnit, prostě nikdy nebude dokonalé, u Open Street Map tvořené dobrovolníky tím spíš.

          2 0
        • ceo  

          Pokud se týká mapových podkladů, odpověď jsi dostal. Detailnost a aktuálnost jdou u pesinek často proti sobě.

          U Locus si ale při plánování můžeš nastavit obtížnost, kdy se snaží zohlednit výškový profil i druh terénu. Pokud dáš střední a nižší obtížnost, na táhne to spíš na větší cestičky

          1 0
          • virten  

            To bohužel nemohu, ve webové verzi jsem nenašel možnost nastavení obtížnosti a iOS aplikace je spis jen taková demoverze

            0 0
            • ceo  

              web i iOS jsou daleko za android verzí, to je pravda.

              0 0
          •  jarek1  

            nevíte někdo, jak to v Locusu udělat, abych jel po trase, kterou si předem doma navolím a v ní taky klíčové body, třeba náhlé změny směru nebo maxima výšky.- Chci, aby bez navigace nebo navádění mě Locus navoleným pípnutím na tyto body upozornil.

            0 0
            • ceo  

              K tomu podle mě slouží navádění po trase. Nastavit si upozornění na body. Vypnout ostatní.

              Pokud bude jen zobrazovat mapu s trasou a body, tak logicky žádné upozornění nemůže vydat, protože neběží žádný proces, který by vyhodnocoval polohu oproti „trase“/bodu… Bude jen zobrazovat mapu. Teprve až spustíš proces, při kterém se bude vyhodnocovat aktuální poloha vůči zadané trase/bodu, může přijít nějaké upozornění… Proces musí běžet celou dobu, aby to mohlo fungovat.

              Takže upravit parametry navádění, nebo vytvořit speciální navigační profil.

              Navádění nepoužívám, u navigace u Locus routeru si jsem docela jistý, že tam funkce upozornění na body přímo je.

              Vhodnější by melo byt navádění, asi bude mít nižší spotřebu.

              0 0
            • jirkous3  

              Mimo navádění existují ještě dvě další varianty. Můžeš si jako „hlas“ nainstalovat „Morse“ a bude to místo hlasových pokynů pípat různými kombinacemi. Na kole ve městě je to rozhodně mnohem zřetelnější. Druhá možnost je dát si do složky předem vytvořené body do míst kde chceš být upozorněn. A před jízdou zapnout Upozornění na body. Já to používám v zimě u turistiky když se jen tak courám nebo v létě u cykloturistiky, když nechci přejet nějakou zajímavost na trase.

              0 0
              • ceo  

                To upozornění na body funguje bez aktivní navigace nebo navádění?

                0 0
                • jirkous3  

                  Ano, jen se vybere složka s body a vzdálenost, kdy má upozornění proběhnout. Samozřejmě to ale vyžaduje zapnutou GPSku.

                  0 0
                  • ceo  

                    Kde je to nastavení?

                    0 0
                  • ceo  

                    Už to mám. Neznal jsem, díky

                    Takže jsem neměl z hlediska uživatele pravdu. Fakticky se to ručně pouští, takže nějaká sledovací služba na pozadí běží.

                    Každopádně to Locus umí, přesně jak chtěl tazatel.

                    Najde to v Nastavení → Body

                    0 0
                    •  jarek1  

                      díky Jirkousi / Ceo, už to mám. Jenom na vysvětlení: Ty procesy Navigace nebo Navádění žraly moc baterku a byly otravné, hlídání bodu je paráda!!!

                      0 0
        • xtonda  

          Navíc tedy ty individuální preference jsou natolik specifické, že očekávat že se plánovač trefí zrovna do tvého vkusu je dost naivní. Já plánuju dopředu na PC v prohlížeči a prvotní naplánovanou trasu beru jen jako nástřel trasu si naklikám podle svého. Pokud mám pochybnosti o nějaké cestě, tak si to kontroluji na vícero různých zdrojích – pokud je cesta na více různých mapách, je věší šance že bude reálná a na Strava heatmap, pokud je tam nějaký provoz (třeba aspoň pěší) je větší šance, že to bude reálně průchodné.

          4 0
    • J1RKA  

      https://m.zive.cz/…-3-a-228138/ necet jsem to :D ale evidentne nas nekdo sleduje

      0 1
    • blahafi  

      Ahoj,

      docela zajímavý vlákno. Já když plánuju na mtb, zejména když jedu s přítelkyní a nechci, aby musela furt slejzat a vézt kolo, tak kombinuju mapy.cz, komoot a teď nově i freemap.sk

      Na mapy.cz udělám nástřel, kouknu na fotomapu, panorama (buď přímo na cestě a nebo na křížení) a případně na ortofoto. Na komoot koukám na povrchy a trasy, případně nějaký upozornění a na fotky (přijde mi, že jich je víc a použitelnější oproti mapy.cz). Nově jsem začal používat i ty freemapy.sk, protože tam jde podložit heatmapa ze stravy.

      Pak to hodím do gpx a jezdím podle garminu. Tam by se mi teda hodila nějaká rychlá funkce přidání POI, protože když jedu a trasa třeba odbočuje doleva a rovně to vypadá hezky, chtěl bych se pak zpětně kouknout, kam to vedlo a jestli by tím šlo příště jet.

      Jinak jak tu padlo opakovaný projíždění tras – samozřejmě že kolem komína si to člověk projezdí, ale přijde mi, že když to člověk různé pospojuje, něco otočí v obráceným směru atd., jsou z toho pořád „nový“ cesty

      0 0
    • dtham  

      Já pro tohle používám kombinaci Komoot a Strava (oboje v placené verzi, samozřejmě). Komoot má na velmi dobré úrovni povrch, odhad náročnosti, stoupání a pod. Strava dobře sama generuje trasy dle zadání a heat map v okolí. Obě appky mají trošku neduhy s POI, Strava nemá podle mého vůbec, Komoot nějak ano, ale žádný zázrak.

      Vygenerovanou trasu si ještě prohlédnu na mapy.cz, neboť jejich kartografické zobrazení je mi blízké. Ale na plánování používám primárně ty dvě zmíněné.

      2 0
      • Krov  

        Hlavně na silnici je dobré výslednou trasu zkontrolovat na mapy.cz, protože ty tě upozorní na aktuální uzavírky. Většinou to sice nějak projet jde, ale několik km bez asfaltu moc nepotěší.

        0 0
    • babkanakole  

      Na webu nejčastěji používám BRouter, konkrétně https://brouter.m11n.de . Jde tam zapnout vizualizace převýšení / nadmořské výšky / kvality cesty, profilů mraky. Po vybrání trasy možnost zobrazit graf převýšení a přehled podle druhu cest, povrchu a kvality.

      Locus tu navigaci a profily fakticky „opsal“ – resp. původní navigace Locusu šla službou přes BRouter, pak to zapracovali do programu přímo a zřejmě se to vyvíjí každé trochu po svém. Ale profily šly používat z Locusu do BRouteru a obráceně.

      Na kole používám Locus, ale pokud předem plánuji cestu tak podle GPX z BRouteru.

      Data jsou samozřejmě z OSM. Problém je, že i kde je zadaná kvalita a povrch cesty, za rok to nemusí odpovídat. Jo, kdyby každý místo stížností vždycky po návratu v datech opravil třeba jen ty nejhorší excesy, bylo by nám mnohem veseleji.

      3 0
      • blahafi  

        vypadá to dobře, jen jsem se chtěl zeptat? jde tam přidat strava heatmapa? našel jsem na netu návod, ale nějak mi to nefunguje:-D

        EDIT: teď mi nejde heatmapa ani na freemapy.sk, nezměnila strava nějakou ochranu nebo tak?

        0 0
      • mfilip2  

        Jde nastavit Locus tak, aby při navigování podle GPX hlásil pokyny pouze v křižovatkách cest? I když mám frekvenci příkazů nastavenou na málo, tak mobil furt „buzeruje“ s „za 150 zatočte mírně vlevo“ ačkoliv jedu po cestě, kde široko daleko není žádná odbočka.

        0 0
        • jirkous3  

          Podle GPX žádná navigace neví nic o křižovatkách. Pouze detekuje změnu směru. K tomu bys musel trasu vytvořit v Locusu a uložit i s pokyny. Pak by to mělo fungovat.

          0 0
          • blahafi  

            když jsem dával gpx do suunto hodinek, tak komoot uměl navigovat na křižovatkách

            0 0
            • jirkous3  

              Asi si to jejich soft převedl z gpx na trasu. Umí to třeba i Bryton. Nevýhodou je, že někdy přitom trasu mírně změní. Třeba když trasa vede po cyklostezce v protisměru v jednosměrce. A on neví, že kola tam mohou obousměrně. Bohužel, vždy je to něco za něco. Mapy.cz už úplně navigaci podle gpx zrušily.

              0 0
          • mfilip2  

            Díky za tip. Vyzkouším.

            0 0
          • tsunami  

            Garmin edge podle gpx docela dobře hlásí křižovatky. Pokud je teda má na své mapě.

            0 0
    • Eseker  

      To chce víc jezdit a míň přemejšlet nad píčovinama, úplně v pohodě stačí mapy.cz. Prostě sedni a jeď, improvizuj a nebo si něco naplánuj sám, nemůžeš čekat že to za tebe udělá nějaká aplikace a bude to ve všech ohledech super

      2 0
      • Eseker  

        Já ještě před rokem a půl jezdil bez smartphonu prostě jen klasickej tlačítkovej mobil, a když jsem jel někam kde to neznám měl jsem jen vypsaný křižovatky kam jet na papírku, jasně jsem že jsem většinou zabloudil, ale vždycky jsem nějak dojel :⁠-⁠D

        Mobil s mapy cz je proti tomu jak když slepej začne vidět

        0 0
        • Lišák  

          Vypsat si křižovatky na papír je řešení na silnicích a širších cestách. U pěšinek v lese to příliš nefunguje. ;-)

          2 0
          • Eseker  

            Já vim, taky kvůli kolu jsem kupoval normální mobil a ne vypokávku co jsem měl. Jen jsem chtěl tím říct, že na plánování trasy fakt stačí mapy.cz jen si s tím musí chvilku pohrát..

            0 0
            • blahafi  

              stačí i nestačí… když je ti jedno, že občas budeš tlačit, občas se vrátíš atd., tak stačí bohatě. když se chceš vyhnout silnicím a zároveň aby to bylo jezdivý, tak je dobrý použít ještě nějakou alternativu

              0 0
    • spy0075  

      Ahoj, dobrá aplikace je Cyclers, můžeš plánovat jak okruhy tak z bodu B do bodu A. Můžeš plánovat náročnost tip povrchu kopce atd.

      0 0
    • RobotEmil  

      Ahoj. Pěkné vlákno, zajímavé tipy (brouter, freemap, cyclers).

      Požadavky vedou na zapojení AI a nejspíš hlasové ovládání. Tipuju že to do tak 5 let příjde.

      K SW přidám dobrý plánovací https://www.routeyou.com/…oute-planner

      který jsem použil na plánování dlouhé silniční trasy po Evropě (pro kamaráda).

      Netrpěl neduhem (jinak skvělého mapového) mapy.cz, tj že i když musí po hlavní silnicí, vymete při tom každý kout přilehlých obcí.

      Já osobně stridam mapy.cz a komoot.

      Na komoot mě přivedly hodinky polar.

      Kompot má přesnější hlasové pokyny (než mapy.cz hlasová navigace není jejich doména, koko na terénní kontext nehledí) a potom už zmiňované gravel kolo – mj idealni rodinný mód. Ale i rozdíl mtb vs enduro tam je.

      V CZ má ale mapy.cz reálnější stav cest.

      Německý komoot občas vede po již zaniklé cestě nebo skrz oplocenku, ale jeho navigační engine pro různá kola je výborný.

      Zdravím autora vlákna

      2 0
      • VojtaXY  

        Hlavni vyhoda komoot je, ze maji informaci o typu cesty a povrchu. Na mapy.cz to chybi.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.