Existuje již nějaká, která je podle vás dokonalá? Pokud ne, co jí podle vás chybí, co by měla podle vás umět? Pár let používám Mapy.cz, ale leccos mi na nich chybí nebo nevyhovuje. Docela jsem o tom přemýšlel, jak by to bylo dobré upravit, zkusím to popsat a zajímá mě váš názor, jestli to vnímáte stejně či nikoli.
- Aplikace by měla vypadat podobně jako Mapy.cz, určitě by měla používat její mapové podklady (primárně řeším ježdění po ČR).
- Plánování trasy je vždy postaveno na trase z bodu A do bodu B a to včetně okruhu (tj. B = A), který se používá nejčastěji. Výchozím nastavením by tedy mělo být, že výchozím startem je aktuální poloha, výchozím cílem je „domov“.
- Kromě uložení „domova“ by mělo jít uložit několik míst, které se často použijí jako cíl (práce, milenka, ubytování o dovolené apod.).
- Dále by si uživatel mohl nastavit svá kola a preference tras pro ně: preferovaný povrch, výchozí vzdálenost od-do pro délku vyjížďky (jinak to budeš mít pro silničku a jinak pro MTB), a dále hodnotu v procentech (0 – 100 %), kolik km trasy může být po stejné trase (0 %= celá trasa je zcela bez opakujícího se úseku, tj. čistý okruh; 100 % = někam dojedu a vracím se úplně stejnou cestou). Další volbou by mělo být to, jestli při vyjetí z trasy, se má trasa přepočítávat nebo má uživatele tahat zpátky na trasu.
- Čili uživatel otevře aplikaci, vyvolá akci navržení trasy. Pokud má uložených víc kole, musí vybrat kolo, na které pojede. Podle kola se načtou výchozí hodnoty, které si bude moc ještě poupravit (např. mám výchozí délku vyjížďky 50–70 km), ale ten den je pěkně, tak si to zvednu na 90–110 km.
- Uživatel bude moci přidat průjezdná místa (např. trasu mám z domova do domova, ale chci jet přes Kokořín a Doksy). Průjezdná místa mám možnost nastavit jako přibližná, tedy kruh v okolí určitého bodu, zkrátka aby mě to netahalo úplně na přesné souřadnice, pokud to vyloženě nechci nebo to nedává smysl (např. chci dojet k Mácháči, ale nemusí to být úplně konkrétní místo u něj).
- Pokud uživatel uhne z trasy, tak i když by bylo nastavené nějaké výchozí chování, viz výše. Tak by i tak mělo proběhnout upozornění na vyjetí z trasy a možnost své výchozí nastavení v té konkrétní situaci změnit. Pokud by tak uživatel neučinil v časovém limitu, aplikace by se zachovala podle výchozího nastavení.
- I během vyjížďky by mělo jít přeplánovat trasu. Zkrátka vyjedu a mám naplánováno 50–70 km, ale ten den mi to sedne, je pěkně, tak se po 30 km rozhodnu, že chci jet 70–90 km, čili v aplikaci si upravím aktuální parametry vyjížďky a trasa se přepočítá. Zrovna tak bych mohl přidat/odebrat průjezdná místa.
- Aplikace bude samozřejmě ukazovat především předpokládané km a čas do cíle, méně výrazným způsobem i ujeté km a čas. Rovněž by tam mohly být celkové km a čas (součet již ujetých a předpokládaných).
- Aplikace by měla umět „krizový mód“. Tím se myslí, že by šlo během vyjížďky kdykoli vyvolat navigování co nejkratším/nerychlejším způsobem do cíle (z důvodu zdravotních nebo technických problémů, zhoršeného počasí atd.).
- Také by měla umět najít na trase nebo v jejím okolí nějaké „obecné místo“, např. občerstvení, servis atd., zkrátka během jízdy vznikne nějaká „potřeba“, podle které potřebuji navštívit určité místo, tak aby mě na toto místo aplikace navedla (mám žízeň – najdi mi hospodu).
- Určitě by se hodilo, kdyby uměla i sbírat data o úsecích, např. pokud uživatel projede trasou, kterou zatím (skoro) nikdo nejel, pak by se ho měla dotázat, na kvalitu tohoto úseku, resp. posoudit jeho průjezdnost podle rychlosti, jakou ten úsek v daném směru projel. Podle toho by pak případně dalším jezdcům úsek navrhovala či nikoli.
- Zrovna tak by měla umět počítat předpokládaný čas do cíle podle předešlých (uložených) vyjížděk uživatele na stejném kole (zohlednit by měla převýšení, terén apod.).
Díky za názory.