• Andrzej

    trosku uvazuju, ze bych prekopal kolo. vidlici bych si predstavoval 36van, ale co byste dali za ram? napada mne bud inttense 6.6 a nebo nomad [ ten ,mi prijde moc subtilni], a nebo pritvrdit a poridit napr. vp free? vahy se moc nebojim, nejak to uvezu, ale neni ta vidlice na vp free moc nizka? k ramu by urcite vic sedel totem, ale myslim, ze by mi ta foxka mohla stacit. spis nad tim zatim premyslim, ale do budoucna bych chtel vedet vic, kdybych se pak najednou musel rozmyslet......

    0 0
    • mechanik  

      Nico ti nestačí?…Inttens 6.6 8-)

      0 0
    • Andrzej  

      este trosku aspon napisu, k cemu by to melo byt :] ted na zelandu, se semtam vozim se sjezdarema na kopec autem, tak potom toho dost naklesam a kolo dostava zabrat. jinak doma si snazim vylety organizovat tak, ze vetsinou se jede jednorazove na kopec a dolu, nekdy vickrat za sebou, po rovine jezdim jenom vyjimecne

      0 0
    • tomfree  

      Myslím si,že na to co píšeš bych zvolil sc vp free nebo intense uzzi vpx,už jen kvúli pevné osy vzadu,taky tam nedáš větší pneu než 2,35 a 36-ka je na to malá,6.6 mám a při použití 160 mm zdvihu pokud není kopec dost prutký v zatáčce ujíždí,přepnutím na 130mm je podstatně rychlejší a obratnější,pro enduro ideální na sjezdy to ale není.

      0 0
      • Andrzej  

        je pravda, ze na vidlici uz sem si na pevnou osu zvyknul a vzadu bude asi taky super akorat te nechapu s tou vidlici, pises ze 36 je mala na vp free, ale ze u 6,6 to snizujes? mozna rozlisujes, ze enduro sjezdy jsou mirnejsi?

        0 0
      • Andrzej  

        a este z techhle 2 pro uzzi mluvi o 2cm nizsi zdvih, to by mi bohate stacilo, ale zas sc se mi vic libi vzhledove a navic ma mirnejsi uhel hlavy, tak bych to asi tolik nerozhodil tou nizkou vidlic… a uzzi bude myslim trosicku levnejsi

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • vipera  

      Tohle píšou na stránkách Intense Fork options: Fox 36 Van R [6.6/uzzi] Manitou Nixon [6.6/uzzi]

      0 0
    • tomfree  

      Pokud jsem dobře koukal tak jsi s petrovic,já jsem s radvanic u ostravy(obec s velkym červenym kruhačem na tve cestě do ostravy)takže kdyby jsi měl zájem to zkusit,můžem se domluvit,já jezdím do hor s bike na střeše auta :-).

      0 0
      • Andrzej  

        nooo, ja to ted vybiram na zelandu, doma nebudu mit moznost takovych cen, tak pak az budu doma, tak by to nemelo moc cenu, ale dik

        0 0
    • hanz  

      rozhodně sc nomad(dhx5coil)+van rc2 + xt kliky(dvojplac­ka+rokec) nomád vydrží fakt moc a když náhodou nevydrží po záruce třeba stavba(čeho bych se nebál) tak v programu sc koupíš zadní stavbu za výrobní cenu(což se šušká že je do 5ti t.) 6,6tka je víc enduro aj ta její geometrije je taková víc „kozoidní“ a až si jí potěžkáš zak změníš názor že vydrží víc..je to opravdu lehoučký rám. jediný v čem 6,6 vede je dovozce, českej dovozce sc je fakt píp…ale sou i jiné země kolem kde se domluvíme a dá se snima mluvit že.

      jinak na přiložené foto měl být jiný jen rám(nomád) ale nakonec přicházející rodina a další věci rozhodli pro todle řešení.

      0 0
    • bam  

      No ja resil jenom lehci modely tehle znacek a tam mi prijde intense bytelnejsi a hlavne maji lip udelany cepy a ty vahadla. Znam cloveka s 6.6 a je moc spokojenej, ale primy srovnani nemam :( Ja osobne bych se drzel Intense, prijde mi ze to maj funkcne lip zmaknuty. U SC jsou pekny zas ty ohejbany trubky.

      0 0
      • hanz  

        no prošli mi rukama dvě M3, čekám ted na 3tí, socoma jsem oblejzal neskutečně a 6,6 jsem taky onufával a převažoval…když to srovnám s v10 kterou má kámoš a s nomádem tak u mě vede sc.(zpracování, přesnost atd) třeba na usa forech se oběvuje že s intense si koupíš nefalšovanou ruční práci i s momentální náladou svářeče :-)…u sc maj asi pořád dobrou náladu..nevím co si o tom myslet ale jezdil jsem ted rok m3 a příští rok budu zase m3. V10 mi přijde lepší spracováním ale zase má jiný věci co se mě nelíbí.

        0 0
        • tomfree  

          V unoru přijde parťákúv nomád tak budu mít možnost ty dvě kola porovnat,už se těším :-).

          0 0
        • bam  

          S tou naladou svarece mas asi pravdu, taky jsem cetl rozporuplny reakce, tezko rict. Ja myslel, jak je to technicky vyreseny. Muzu srovnavat jenom Blury, Spidera a 5.5 a Intense mi prijde lepsi (cepy,vahadla) a takovy festovnejsi. Intense u me taky zabodoval, kdyz jsem dostal (zadarmo) nahradni samolepky, protoze mi je odreli celnici. A samolepky jsou hned po barve na kole to nejdulezitejsi :)

          0 0
          • BB  

            to je divný, samolepky bych na Intense vůbec nepředpokládal, to zní trochu pouťově.

            0 0
    • Sarnafil  

      Před nedávnem jsem měl hodně podobný problém a rozhodoval jsem se stejně jak ty mezi SC Nomad, VPFree a intensem UZZI VPX. Na ty Santy jsem se byl i několikrát podívat v 03Probiku. Na tvém místě bych šel určitě do Nomáda je to opravdu kolo jak na jízdu řekněmě skoro do kopce tak i na parání sešupy. Tu 36VAN mám taky a myslím si že na Nomáda bude naprosto dokolnalá.

      0 0
    • Dijck  

      Chcem verit, ze ma caka podobna dilema:)

      Ak kupis ktorykolvek z tychto bikov, neslapnes vedla… Uz zavisi len na tebe co preferujes..ci vyssi zdvih na ukor hmotnosti a geometrie, alebo skor enduro posed s moznostou zmeny. Ja zatial stale ostavam pri svojom ultimate trail bike:P S novou vidlou sa mi pozdava cim dal vic:)

      0 0
    • speedy gonzales  

      ha ja si taky trosku prihreju polivcicku…kazdy si tu vali tu svou oblibenou znacku, tak halelujaaah…tohle by nemuselo byt spatny. jestli to ma malo inchu, tak potom jeste ty 7pointneco, ale to neni takovy krasavec:-)))

      www.ironhorsebikes.com/6POINT8.html

      0 0
      • Andrzej  

        nooo, nad tim uz sem uvazoval, i nad tim fr modelem s vyssim zdvihem, ale dovozce uz to ma rozebrane :[ kamos ma sunday team, nedavno sem se na tom svezl, sjezdak, jenom kolem 19kg, fakt dost slusne,ale zas mi osazenim sedi jenom ty nejvyssi modely, a ty uz nejsou :[

        0 0
      • TinkTink  

        No jestli je 7.x min hezci nez toto, tak to abych se na nej radej ani nedival :))))

        0 0
        • speedy gonzales  

          hele tinku, vubec nevim kdo jsi, tak si blbe komentare nech od cesty:-))))

          ps: pri fluktuaci tvych kol mi vychazi ze neco od ironhorse vyzkousis priblizne za 7 mesicu 5 dni 4 hodiny a 21 minut, pokud dostanes rozum tak driv

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • tomfree  

      Při výběru bych taky bral v potaz výšku bikera u intense sice píšou max 193cm,ale já bych přes 190cm bral raději sc nomad protože je delší já mám 185cm a je to jak píše hanz opravdu enduro.

      0 0
    • Andrzej  

      dekuju za rady. nejdriv sem totiz chtel spec. sx trail, ale uz je jenom large, pak iron horse, ale uz skoro nic nemaji, tak ted mne napadlo tohle, tady ve meste techhle kol jezdi dost, mistni prodejce sntu prodava asi 10 mesicne, dost lidi tu ma radsi sc nez intense, mi se akorat na tom nomadovi noikdy moc nelibily ty patvary na hornich trubkach… jinak nad tim vsim uvazuju hlavne proto, ze tu [na zelandu] je nicolai silena exotika a asi bych ho dobre prodal, navic tu jde vsechno lip sehnat za nakupky nez u nas.

      0 0
    • kudlanka32  

      jedine yeti.....

      0 0
      • kudlanka32  

        :)

        0 0
        • speedy gonzales  

          za ty ceny co se ted da yetina koupit neco lepsiho se da sehnat asi jen tezko (pokud kacirsky nevychazime z teze ze yetina je vubec nejlepsi). 575 ram 1000 babek cele kolo 2500(enduro kit)

          osobne sem ale uz hodne zvedavy na rozseknuti tohoto andrzejoveho uzlu

          0 0
        • Andrzej  

          sice mne ted nedavno parkrat malem prejel manik z jejich tovarniho teamu, ale ty ramy az tak nezeru,vypadaji sice moc pekne udelane, ale jsou to vicemene jednocepy..... ted mi asi reknete ze je spousta takovych dobrych kol, ale mi proste sedi vic fsr, nebo podobne systemy

          0 0
          • panaczek  

            S kvalitou soucasnych tlumicu uz bych typ odpruzeni zas tak neprecenoval. presel jsem ted z FSR (100 mm zdvihu) na cosi, co tady nekteri budou povazovat za jednocep (taky 100 mm) a libuju si (i kdyz jsem toho zatim moc nenajel…snih). konecne citim kolo pod prdeli, mam zivy zdvih, nikoli mrtvy houbovity zdvih. ale je to podle me hodne o kvalite a nastavitelnosti tlumice (RP23 ted X Triad na FSR). kazdopadne na FSR jsem slapal do bahna. muj pocit je, ze oba ramy funguji (pruzi) stejne, myslim tim trajektorii zadniho kola (David Turner take kdesi uvadi, ze po prechodu z Horst Linku na Faux-Bar se zmenila trajektorie zadniho kola u ramu 5 Spot o 1 mm (na 13 cm zdvihu…, coz nemuze nikdo poznat)). kdyz jsem ale testoval Propheta (tedy klasicky jednocep), tak jsem mel dojem, ze kdyz jde kolo do zdvihu, tak se pode mnou roztahuje jako stafle, a to se mi vubec nelibilo.

            dalsi vec je mekka zadni stavba. na FSR jsem mel vzdycky pocit, ze zadni kolo jede jinudy nez zbytek. ted mam opet pocit, ktery jsem mel na HT – zadni kolo je soucasti biku.

            nejdulezitejsi je geometrie. kazda firma ma velikosti jinak. kdyz jsem se podival na tabulku velikosti Intense Spider, bylo jasny, ze jsem presne mezi dvema velikostma. To same Titus Motolite, kterej sem mel i moznost vyzkouset. M bylo maly, L je monstrozni. dohanet to predstavcema nebo zahnutejma sedlovkama je nesmysl.

            dalsi aspekt je udrzba…VPP vrze a vrze…a loziska se musi menit a menit… nekde jsem cet prohlaseni Santa Cruz, ze k Nomadum budou davat vymenu lozisek dozivotne zdarma.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak to já si naopak myslim, že jsou tam rozdíly stále velmi velké. Ta trajektorie může být takhle shodná jak píšeš, ta je ale ovlině z 95% umístěním čepu u středu, který byl v tomto případě ponechán na stejném místě a proto ta téměř totožná trajektorie. V extrémech se u různých kol liší trajektorie až klidně o 20mm, což už je poznat hodně. Velké rozdíly pak způsobuje umístění čepů. U totoženého systému stačí posunout čepy o 1–2cm a chování bude naprosto odlišné. A to není jen o čepu u náboje, který hodně ovlivní aktivitu při šlapání, což je příklad NRS, ale také čepy vahadla, které zásadně ovliní progresivitu. Progresivita je jeden z parametrů zadní stavby, který se u současně prodávaných kol velmi liší. Vliv řetězu je taky u různých řešení dost různý – to je velmi dobře vidět v linkage, kde jsou grafy prodloužení řetězu v závisloti na pružení zadní stavby. A ty hodnoty jsou v intervalu od téměř 0mm po více než 30mm (kde rozdíl 10mm je už poznat výrazně).

              A zrovna u toho Turnera jsem se snažil dopátrat toho, proč odešel od horstlinku, kterého byl takový zastánce. A co jsem vypátral, tak mi přijde, že hlavní důvod bylo placení licence v USA a teď že se snaží odůvodnit, že to funguje úplně stejně. Jinak trajektorie a progresivita může být po té změně u Turnera téměř stejná (jak už u trajektorie píšeš). Rozdíl podle mě určitě bude při šlapání a brždění v hodně rozbitých úsecích. Tam se to ovšem v praxi hrozně obtížně posuzuje a pokud ten rozdíl není nějak extrémní (což zase určitě nebude), tak se subjektivně pozná velmi málo (navíc by pro porovnání muselo být testováno oproti naprosto stejně přepákovanému horstlinku lišící se pouze čepem u náboje).

              A třeba zrovna ten Prophet má natažení řetězu při max zdvihu 20mm, což je totožné s NRS. Většina horstlinků a FSR má tu hodnotu kolem 10mm (u kol se zdvihy kolem 100mm). A trajektorii zadního kola má taky díky vysoko a před středem položenému čepu dost odlišnou.

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě jsem zapomněl napsat, že to pak celé komplikují ještě tlumiče. Porovnávat zadní stavby se musí pro totožné tlumiče, aby byly vidět jejich rozdíly (tohle je jasné asi každému), což pak komplikuje zkoušení v praxi (tedy aspoň, co jsem měl já možnost vyzkoušet na chvilku už větší množství fullů, tak téměř vždy je tam jiný tlumič a navíc ještě pro vyzkoušení jsem téměř nikdy neměl nastaveno podle mojich požadavků, což vše hodně zkresluje). Je tu ovšem ještě další vliv tlumičů (on je to vlastně vliv zadních staveb a ne tlumičů, jen se při různých tlumičích projeví), což uvedu na příkladu. Dva konkrétní rámy budou např. pro stejný pružinový lineární tlumič mít naprosto stejně progresivní výsledný průběh. Potom na obou rámech vyměníme tlumič za progresivnější (zase na obou rámech za ten stejný) a výsledná progresivita se zvýší na obou kolech, ale velmi odlišně (na jednom o dost více). Proto při výběru kola je nutné nejen porovnávat zadní stavby se stejným tlumičem, ale dokonce už s tlumičem, který tam bude.

                V Linkage pak je možnost takhle srovnat přes 300 různých kol s různými tlumiči a pak je krásně vidět, že výsledné rozdíly chování těch kol jsou často ohromné.

                0 0
                • milan1  

                  Tohle je přesné a vyčerpávající. Neexistuje jezdec, který by jel na dvou odlišných systémech alespoň za trochu podobných podmínek a u zadní stavby jde o tolik proměnných, které vstupují do hry, že není jízdou možné odlišit, tohle je práce tlumiče, tohle je tím, jak je provedeno přepákování na tlumič, tohle je zase tím, jak zadní stavba napíná řetěz. Veliký a výrazný rozdíl tvoří zadní jednotka vzduchová proti ocelovému peru a již takovýhle detail vede mnohdy ke zhodnocení stavby celé a tím pádem i systému. Takže, kdo se chce v tomhle orientovat opravdu do všech detailů, ten se nevyhne zkoumání každé jednotlivé části a v tomhle je Linkage nezastupitelný. Kdo si ovšem vybere jen na základě, že se mu něco líbí, tak bude spokojen většinou do té doby, než narazí na něco, co mu vyhovuje daleko lépe. Co mu ale vyhovuje to pozná po svezení a potom si to většinou i najde a ověří takovýmihle složitejšími postupy. A právě takto vyučení a zkušenější dokáží patřičně ocení možnost dozvědět se toho víc za pomoci těchhle rozborů. Začátečníky to většinou neosloví.

                  0 0
                • panaczek  

                  Ja si myslim, ze se shodneme. Netvrdil jsem, ze vsechny systemy jsou stejne. Jenom rikam, ze soucasne systemy rozdily do jiste miry smazavaji.

                  Ke kauze Turner. Zda se, ze hlavnim duvodem k odchodu od HL nebyl spor se Specialized (Turner neni pro Specialized konkurentem, proste si hraje na jinem pisecku), ale spor s firmou Ellsworth (obe firmy si primo konkuruji), s jejichz ITC patentem byl Turner take v konfliktu. Pokud tomu dobre rozumim, ITC je v podstate HL s jedinym rozdilem: hlavni cep je umisteny na sedlove trubce (HL v podani Specialized ma hlavni cep umisteny za sedlovou trubkou). Ted mam dojem ze nove Enduro se dostava do konfliktu s ITC patentem… Uz jsem se setkal s nazorem, ze ITC je patent, ktery nikdy nemel byt uznan.

                  Turner je clovek, ktery se podilel na vyvoji HL a celou karieru venoval jeho propagaci. Pokud takovej clovek od HL odejde, neco to znamena.

                  Pises o rozdilu pri brzdeni. Je znamo, ze tento rozdil hraje roli az u vyssich zdvihu. To presne testovani, ktere zminujes, melo moznost nekolik lidi provest (to same kolo, na kterem se vymenila pouze zadni stavba – TNT za HL). Nikdo necitil rozdil (ke stejnemu zaveru dosli i pri testu TNT Fluxe v MBAction). Tady je link na jeden takovy test:

                  forums.mtbr.com/show­thread.php?t=148725 (v threadu je i link na video z testu)

                  0 0
                  • panaczek  

                    v prvnim odstavci melo byt: Jenom rikam, ze soucasne TLUMICE rozdily do jiste miry smazavaji.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    S těmi patenty je to v USA šílený, ještě že v Evropě to tak není. Takový test už je o něco objektivnější, ale stejně to není zrovna ideální a hlavně v tom testu to nebylo zaměřeno na brždění, co jsem měl na mysli. Oni testovali jak ta zadní stavba ovlivňuje brzdnou dráhu a účinky brždění. Tohle je navíc velmi ovlivněno, jak se jezdci povede zrovna to konkrétní brždění. Ale tady bych ani velký rozdíl nečekal. Mě jde ale o komfort zadní stavby během brždění, protože ve sjezdech se musí brzdit velmi často, takže je to pro mě důležitý parametr. A pak přesně takový test jako je na tom videu velmi těžko může určitě drobnější rozdíly, všechno je ve velké rychlosti, je třeba neustále větší soustředění na řízení. Kromě brždění by mě zajímala aktivita při šlapání, tím ovšem nemyslim ani prudký výjezd, co testovali, ani občasné přišlápnutí ve sjezdu. To opět vůbec netestovali. Tím myslím dlouhé rovné úseky s kořeny, kde šlapu pořád.

                    U svého kola se pak snažím zhodnotit chování v rozbitém terénu ve větší rychlosti při menším i větším brždění a za celou sezonu jsem si nedokázal udělat trošku objektivnější názor u většího brždění. U menšího ano, tam je zadní stavba plně aktivní. U většího jediný, co můžu říct, že to není špatné, ale jestli to je dobrý, skvělý nebo výborný, to pořád ještě nevim. Zásadní problém takového testovaní je, že v takové situaci se člověk musí na 100% věnovat brždění a není možno podrobněji sledovat, jak se chová zadní stavba. A při těch dlouhých rovných úsecích jsem plně spokojen.

                    Určitě tedy beru, že něco otestovali a že ten současný systém není špatný, ale stále to není odpověď na ty situaci, které mě zajímají nejvíc a kde bych případně čekal rozdíly. Tím ovšem netvrdím, že tam ty velké rozdíly musí být, nemám to dle čeho objektivně zhodnotit.

                    0 0
              • kudlanka32  

                ses sice hezky teoreticky vybavenej ale me prijde ze 575ka chodi uplne jinak nez vetsina ostatnich jednocepu....­.vsechny ke konci zdvihu tuhnou ale u jeti je to obracene.....a presto to nema zadnej doraz

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.