Lanka,bovdeny. Jaké s ním máte vlastní zkušenosti?O teflonových lankách slyším jen nedobré věci.Prosím poraďte.
Lanka,bovdeny. Jaké s ním máte vlastní zkušenosti?O teflonových lankách slyším jen nedobré věci.Prosím poraďte.
hrozne drahy na to,ze nokon stoji o par stovek vic.tak takhle.
o pár stovek? trochu víc ne?
jagwire,kdyz me zajimal stal cca 1000,– nokon radici set cca 1350,–?pro me jednoznacny.
tak to jo
fajne ale drahe, zatim si vystačim s klasickými bovdemy
1350 stoji brzdovej set na silnicku. Radici na bika je za 1850 Kč (zlata za 2350 Kč), brzdovej 1325 resp. 1725 zlatej.
1000???? Mne vysly radici bovdeny na kolo asi na 250 korun i s koncovkama…
On myslel takovy ty skladaci potvory ala Nokon;)
Ehm. V tom textu jsem to tam fakt nevycetl… Co teda myslel, ze stoji 1000 ;-)
Ale JAG je JAG nemohu na něho dopustit :)
Za ty peníze, nesmysl buď obyč a častěji měnit, nebo NOKON a jistota :-)
ná je připojuju a jaky na Jagy nedám dopustit…
mám něco podobného, od fy Nokon a asi se vrátím ke klasice. Tyhle tasemnice mi vadí ze dvou důvodů: (1) alespoň pokud jde o Nokony, tak hodně vržou a pokud ti to vadí, tak čistit a mazat; (2) když vedu kolo za sedlo, tak jsem býval zvyklý, že přední kolo drží směr. S Nokony tato docela fajn vlastnost zmizela a přední kolo okamžitě točí skoro o 90 stupňů. Před tím jsem měl kompletní kabeláž od Shimana a určitě to řadilo lépe.
hmmm k smíchu – je fakt že tvrdé bovdeny ti asi líp udrží kolo rovně. A to že ti to dřív řadilo líp, je problém jak ti to kdo namontoval. Mrkni na toto: www.bicy.cz/…e-detail.php?… Nokony mají výrazně lehčí chod :-)
k smíchu to není, instaloval mi to doktor v programcycle, takže asi dobře. A nepoznal jsem lepší chod řazení než první půl rok kompletní kabeláže Sh. A nokon vrže a vrže a vrže. A to že to nesere jen mě ukazuje, to, že nokony z kola shodil i Voříšek z programu, který je prodává.
Vrže, chce to občas promáznout. Ale funkčnost to vynahradí.
co blbnes clovece?!:-).nokony vrzou pouze tehdy,kdyz kolo ponekolikaty umejes a pote staci pouze na hadr striknout trosicku wdcka a lehce to tim otrit,TECKA! a argumentace tim,ze kolo s nokonama jede kam chce… to jsem se fakt dlouho takhle nepodivil:-)),to ti s klidem muzu rict,ze neumis jezdit na kole.nicim jinym to asi nebude. mne tady na nokony spinu ctit nebudes!:-)))
jo špína na nokony, to je potom vrzání :-) . Nebudeš tomu ale věřit, mě fakt vadí, že když vycházím z baráku a musím za sebou různě zavírat a zamykat několik dveří, tak že kolo nedrží smět, když ho potřebuji strkat před sebou za sedlo. A nejsem sám komu to vadí. Kámoš je měl dřív než já a tohle mu došlo hned první den, když vyváděl kolo ze stáje. Asi záleží, jaké má kdo podmínky při vyvádění.
v tomhle tě podpořím, už jsem Nokony přepustil bratrovi. Přešel jsem na Sram a nejlevnější brzdový bovdeny a rozdíl žádný. Oproti tomu jsou Nokony hodně znát u bráchovýho staršího Deore, který se hodně zlepšilo… Ale vrzání a nedržení předního kola mi hodně vadilo…
dík za podporu, už jsem si připadal jako nepatřičný exot. To jsou přesně ty detaily, které mě dokáží znechutit i velmi dobrý výrobek.
kua, chci nokony, ale tenhle detail slysim poprve a moc me to teda netesi :-(
:-). ja to furt nechapu.clovek chce,aby mel kolo ovladatelny,sam Gary Fisher kvuli tom dela psi kusy a pak prijde BB s tim,ze mu vadi kdyz jeho kolo ma ovladatelny rizeni:-))). ne pardon,uz tady nebudu nic rikat:-)
modelova situace, ktera se opakuje hlavne o vikendech: Jedu na zavod. Mám kolo, velkou tasku, neskladnou pumpu, bednu s naradim, nekdy stojan a dalsi hovadiny ktery mi starostliva maminka nacpe este mezi dverma. A jelikoz sem linej jak ves jit z prvniho patra do auta nadvakrat, oblozim se temahle kravinama najednou. Samozrejme mam problem prolezt hned prvnima dverma, natoz pak si jeste nekde otvirat atd. Jsem nervak, takze kdyz to nejde poprve hladce, tak to pak pude podruhe silou a tema dverma se proste prorvu! A ted k tomu kolu – to vedu vetsinou za sedlo pred sebou a stejne si ty rohy o ty dvere orvu protoze me chytne amok a pak uz nemam trpelivost… :-) Predstava, ze by mi to kolo v tech dverich jeste nekam zahejbalo a nemohlo se trefit aspon castecne do tech dveri, tak ho tam rozsalpu! :-)
No, kazdopadne vzhled alespon zezacatku zvitezi nad vrzanim a zatacenim v baraku :-)
Ja bych zapremejslel o Powercodz. Bohuzel ale nejsou kompatibilni s Nokonama…
Lol :D , sem se zasmál, já už se z podobného nervování naštěstí skoro dostal ;-)
To bych ti pral videt, odkdy vytahuju kolo ja. Jakozto mne vsichni povazuji za flegmose, tak uz jsem parkrat pekne vypenil… Ted mame este cerstve namalovane steny ve sklepe, a to uz je fakt alchymie ho vytahnout. Aspon to zlodeji nemaji jednoduche :-)
Co tě netěší, že jsou výrazně pružnější a líp se ohýbají než normální bovden – to je právě výhoda!!!
Mel jsem nejaky teflonovy lanka a chodily hur nez brouseny nerez. Bowdeny totez. Nejlepsi je vedeni spodem a vzadu kladka. Nikde se dovnir nedostava bordel a vse radi stale stejne dobre. pokud nejsou lanka spoden, tak k brzde a prehazovacce vest vcelku.
jo kdyby se ta kladka ještě někde dala sehnat…to by se řadilo :-)
Kladka od Avidu se dá sehnat jednoduše, pokud se smíříš se žlutou barvou…
Presne tak. Pripadne se daj sehnat na e-bay starsi kovovy kladky, ktery jdou prestrikat.
nebo se zeptat v Airoo na Tiso www.tisobike.it/…ry_ppue.html
dík, zítra tam po škole skočím
takový obchod v ostravě a já o něm nevím :-\
Dyť tou kladkou tam šlo dvojnásobek bordelu, proto se myslím přežila – vyhodil jsem ji po dvou extrém vyjížďkách vloni na podzim – listí, bahno, jehličí, sníh. Jistota je nepřerušený bowden Jagwire, menší, ale stále ještě dostatečná ochrana na běžné blácení je krycí gumka dole na vystupu lanka z přehazky doplněná krytkou na návarku na zadní stavbě. Doporučuju – stojí od Athora pár kaček od Jagwiru moc víc a je stejná.Nokon jen vím jak vypadá a nezkoušel jsem, nemám na blbosti peníze.
Nazdar lidi jak je to s těma nokonama?Docela bych se k nim přikláněl,letos jsem třikrát měnil bovdeny a už zase nejsou ok.Zajímá mě hadička co se dává dovnitř,Za kolik se dá sehnat?Nechci dát za řadící set a brzdový přes 3000kč a pak často shánět hadičku.Jak to tedy je a co životnost?
ta vnitřní hadička stojí 80kč/metr a je bez problémů k sehnání
Dík to jsem chtěl slyšet
No já měl JAGWIRE jen jednou – nevím co mě to popadlo,zkoušet něco novýho,když osvědčený shimano funguje 100% – JAG vydržel dobrejch 1000 kiláků – pak už by s řadící páčkou nehnul ani Franta Kocourek :-) Shimano pokud sem echt línej vydrží i 2 sezony (cca 15000 na bajku) a řadí výborně (teda na konci té druhé sezony už zas tak moc ne :-) Lanka ani bowdeny v průběhu sezony nemažu,nečistím – prostě to není potřeba. (jo na koncích bovdenů vozím takový ty ochraný gumový šprcky vod shimana)
Na šprcky se zeptám snad to vydrží déle
pozor, ty jsou jen na jedno pouziti :O))))
som si kupil silnickovy taky jagwire set a ma tak napadlo treba to pred montazou mazat? v navode o tom nic nepisu (inak je taky celkom podrobny polopatisticky tak by sa to ze to chyba dalo vysvetlit aj tak ze netreba ale radsej sa pytam.)
No na netu jasne pisi, ze bowdeny jsou zevnitr lubrikovany, tak bych to urcite nicim nemastil.
Mimochodem, co to je zablbost, radici bowdeny maji 5 mm a brzdove jen 4??
Mimochodem, co to je zablbost, radici bowdeny maji 5 mm a brzdove jen 4?? – chyba v popise, je to samozrejme naopak.
Mam bajkovy a prej se to mazat nemusi. Jak pise nekdo nize maji vlastni -mistici vlozku-.
Vubec bych to neřešil – moje zkušenost je, že to žádnou výhodu nepřináší. Jezdím obyč. bowden a nerez lanka, jagwiry jsem měl taky a nevydržely o nic dýl… Tak jak tak, jakmile se to jednou zasviní tak to je na výměnu…
Čtyři roky starý vlákno ?
No, tak když už to někdo vytáhl …
Korálky jsem nezkoušel. Klasický set brzdový nebo řadící měl Alligator v podobné cenové kategorii (okolo pětistovky za set) o dvě třídy lepší.
kua cloveku fakt nevyhovies, kebych na tu smiesnu otazku zalozil nove vlakno tak ma minimalne 20-ti sfuknu preco to nedam niekde do existujuceho na danu temu(a v tomto konkretnom pripade asi aj opravnene), ked to tam dam (sa mi zdalo ze to sem docela pasuje) tak si uz druhy co ma bije ze vytahujem kostlivca…
Nic si z toho nedělej, tady se nikomu nezavděčíš.
No jo, to máš hned :-)))
Jinak k věci; tak, jak radili nade mnou – při prvotní montáži není třeba mazat.
Zdar chci koupit novej set na brzdy a řazení na silničku a váhám mezi:
Jagwire Elite Sealed – komplet cca 1800,–
Jagwire Road Pro – komplet cca 900,–
Ty Elite sou tedy s komplet vedením v celku skrze tu bužírku ty Pro jsou tedy přerušované.
To vedení v celku může být fajn na odolnost proti bordelu zas u žiletky tolik nehrozí a na druhou stranu se bojím posuvu té bužírky.
Ty Pro mají zas na brzdy takové ty ,,náběhy,, než začne klasický bovden.
Na rámu mám vedení lanek vnitřkem.
Jakou sadu by jste si vybrali a proč?
Díky ;)
Budu nandávat Jagwire Road Pro ale zkušenosti s tím nemám:-)
Aha takže by byl důvod poloviční cena? Jápořád přemýšlím zda ta bužírka by při vedení vnitřkem byla přínosná nebo ne.
Pro mam na 3 kolech, vice mene kvuli barvam.. jsou fajn, ta sealed varianta je urcite plus pokud jezdis v bordelu, casto myjes VAPkou atd..
Vapkou ne a v bordelu no přes léto občas nějakou kaluž vymetu v zimne na tom jezdit nechci kvůli soli.
Barvičky sou fajn ale k tomu cervenymu kolu sem zvažoval spíše černé nebo šedé bovdeny – myslím že jiná barva by tam působila divně i když třeba by to nemuselo být špatný.
Odbornici tvrdi, ze takovej Dura Ace je uplne dostacujici, ba mozna lepsi, ale cerny nebo bily nemusim.. Taky kolikrat sehnat odpovidajici bowdeny, lanka na razeni i brzdy a vsechny koncovky z jednoho shopu muze byt tezky, sada je sada..
Já je vozím a spokojenost. Oproti běžným lankům mi přijde takový lehčí chod.
A jaký přesně vozíš?