Jak moc je poznat rozdíl v úhlu hlavové trubky?

101 nepřečtených
  • in4mator

    Když vezmu, že všechny charakteristické rozměry rámu jsou +/- stejné (snad kromě rozvoru kol), jak moc se projeví rozdíl mezi úhlem hlavové trubky 69° (…XC) a 66,5° (…enduro)? Teoreticky to vím, ale co prakticky? ;)

    0 0
    • kravjec  

      to hodně záleží jakou tam dáš vidlici s jakým zdvihem rámy s úhlem okolo 69° jsou pro vidle do 120mm zdvihu kdežto enduro rámy pro vidle od 140mm nahoru

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Baba-Ji  

      Sedni na kolo s postavenější vidli, někde se pomotej, pak sedni na kolo s položenější a myslím, že to poznáš.

      …položenější vidle jsou „jistější“ ve sjezdu a i tak nějak celkově dodají víc stability, ale v některých krajních případech/situacích mají větší tendenci se zavírat a člověk pak letí na hubu …ale tím bych se nezabýval, páč ten vliv je malý.

      Ve výjezdech se na položených úhlech nějak zásadně víc nenadřeš, to spíš má větší vliv zdvih, resp. geoška.

      Na rovinkách bych to vůbec neřešil.

      0 0
      • mirabike  

        s kolmou vidlí do zatáčky točíš řidítkama, s položenou naklápíš bajk.. pokud to zkusíš obráceně jdeš na tlamu :D …trochu jsem si zapřeháněl ;)

        0 0
    • gazman  

      Z kopce se ti to nebude tolik zavírat v točkách, dá se lépe brzdit, líp funguje vidle atd. atd. je to prostě z kopce dolů rozdíl a 69° vs. 66°je rozdíl kurevsko ******** velký!! Velmi zřetelně rozeznáš rozdíl 1°.

      0 0
      • TJK  

        Kdyz sem minule koukal na fotku treka s FOXem tak to opticky pusobi tak polozeny ze ani Choppery z OCC tak slozeny nejsou :-) Nekdy bych si pro srovnani fakt chtel zkusit i takovejhle vymazlenej bike.. pro srovnani kam dal se to posune od Ibise treba…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Lister  

        Velmi zřetelně rozeznáš rozdíl 1°.

        Tak a máme se na co těšit, až se vrthne Atilla :-)

        Jinak ale souhlas rozdíl 3 st na vidlici už je fakt poznat fest, 69 je tak maximum, které bych ještě považoval za použitelné, více už jen na silničku nebo XC devětadvacítku.

        0 0
        • MichaelSimek  

          to chci videt co se stane az ze svojich 72 presedlam na nejaky enduro kolecko s 68–

          0 0
          • Lister  

            Prostě budeš mít konečně normální kolo.

            PS: 68 není enduro, to je XC :-)

            0 0
            • MichaelSimek  

              a budu na tom umet kdyz je ten rozdil takovy?

              0 0
              • Lister  

                Jasně ironie, ale odpovím ti zcela vážně.

                Pokud nejsi úplně poleno, tak naopak na tom budeš umět líp.

                Netvrdím, že počáteční pocit bude nějak okouzlující. Taky jsem přecházel z 71 na 67st a byl to opravdu šok. Ale jak si zvykneš, tak ti to dovolí věci, na které by sis s kolmou hlavou netroufl, odpustí to víc jezdeckých chyb a dodá to velkou odvahu a časem začneš jezdit věci, o kterých sis myslel, že sjet nejdou.

                0 0
                • TJK  

                  Ja kdyz poprvy sednul z Litespeeda na PEPUho LV myslim MK9 tak jsem z toho malem spadnul :-) bezesrandy sem na tom byl prvnich par vterin takovej nejistej :-) Ted uz nema problem pri presedani z Litespeedu ani na Mojo na 180.. ale jsem zvedav jakej bude prechod na silnicku :-DDD

                  0 0
                • MichaelSimek  

                  to zni lakave, snad pristi rok potvrdim

                  0 0
          • Tina  

            Budeš si musieť ostré a pomalšie zákruty nadchádzať ako z autobusom. Pretože okrem výhod pri rýchlych a prudkých zjazdoch má položený uhol aj takéto nevýhody. Hlavne u XC jazdenia. Viac položený hlavový uhol predlžuje aj rozvor kolies a teda aj dåžku celého bajku.

            0 0
            • Lister  

              Problém v prudkých točkách bývá v 90% v technice jezdce.

              0 0
              • pepek  

                No ale když k té špatné technice ti to ještě padá na bok v malé rychlosti, tak to není zrovna optimální.

                0 0
                • TJK  

                  no ale pak mas porad problem v technice… chybi vyrazne stabilita.. doporucuju natrenovat trackstand na obe strany a mas po hodne problemech se stabilitou v malych rychlostech nebo i v nulovych rychlostech…

                  0 0
                • deekay  

                  Asi delam neco spatne, protoze stabilitu kdovijakou nemam a stejne mi bike s hlavovym uhlem 65.9 nikam nepada… ono to bude taky tim ze hlavovymu uhlu musi odpovidat kokpit.

                  0 0
                  • Lister  

                    Ty to totiž kazíš tím, že nejezdíš pomalu.

                    0 0
                    • deekay  

                      ve srovnani s dost lidma tady jezdim pomalu, ale nejezdim moc dokopce, resp vyjezd je pro me nutne zlo, proto mi nevadi predkopnuta vidlice :)

                      0 0
                      • Lister  

                        Tak ale evidentně na tom nebudeš tak špatně abys musel řešit, že se ti kolo v zatáčce zavírá, když v ní skoro stojíš a do kopce meleš nohama a kličkuješ ze strany na stranu…

                        0 0
                        • deekay  

                          To je jednoduchy, protoze takovej kopec kde by me to vyrazne vadilo uz s rezervou nevyjedu :)

                          A ruku na srdce, technicky vyjezdy nevyhledavam (i kdyz spis kvuli fyzicce, proste se brutalne rychle po kousku unavim)

                          0 0
              • Tina  

                je to možné, ale nie vhodné, aby mal XC bajk uhol rovnaký ako enduro. to predsa nedáva zmysel. xc rýchlosti a terén je úplne iný ako trasy pre enduro. a o tom hovorím ;)

                0 0
                • Lister  

                  Nevím co to je za trať, ale viděl jsme pár fotek z XC trati, kde jsou takové docela velké schody z klád a kamenná pole a to už byl terén docela výživný a v podstatě možná i náročnější než jezdí většina průměrných cyklistů.

                  Jsem si jistý, že tohle by v té rychlosti většina průměrných jezdů nezvládla ani kdyby to kolo mělo vidlici 85st.

                  0 0
                  • Lister  

                    Hmm, odkaz přímo na čas nevyšel, takže „přetočit“ na 4:10

                    0 0
                    • mastihuba  

                      Takovou mrchu mám kousek od baráku a zatím jsem ji nedal možná je užší a ještě víc zavřená, mám strach že padnu že straně dolů. Teď dyz je tam mokrý bukovy listí tak jsem úplně marnej. :(

                      0 0
                    • mastihuba  

                      Takovou mrchu mám kousek od baráku a zatím jsem ji nedal možná je užší a ještě víc zavřená, mám strach že padnu že straně dolů. Teď dyz je tam mokrý bukovy listí tak jsem úplně marnej. :(

                      0 0
                    • mastihuba  

                      Takovou mrchu mám kousek od baráku a zatím jsem ji nedal možná je užší a ještě víc zavřená, mám strach že padnu že straně dolů. Teď dyz je tam mokrý bukovy listí tak jsem úplně marnej. :(

                      0 0
                    • mastihuba  

                      Takovou mrchu mám kousek od baráku a zatím jsem ji nedal možná je užší a ještě víc zavřená, mám strach že padnu že straně dolů. Teď dyz je tam mokrý bukovy listí tak jsem úplně marnej. :(

                      0 0
                      • bruco  

                        Aspon jednu z tych 4 mrch musis dat. ;-)

                        0 0
                        • Lister  

                          Zase co víc si přát, takový testovací polygon jen tak jinde nenajde :-)

                          0 0
                      • kOmE  

                        Podle me když das tu prvni, ty dalsi uz půjdou samy

                        0 0
            • TJK  

              Je to spis o tom poslat to rychlejc a nebat se to dobre zlomit.. pak to podle me jedo samo… nemam s tim problem

              0 0
          • JakeF  

            Co? No vůbec nic… 10 minut si budeš zvykat, pak ti to bude jedno.

            0 0
        • MlokCZ  

          Tak ono to chce také vztahovat k velikosti zdvihu a i průběhu zdvihu.

          Je pak sakra rozdíl jak moc naroste sag v prudším sjezdu na vidlici a tím se zvětší hlavový úhel.

          A pak také co kdo jezdí. Pokud cíleně jezdím raději mírnější sjezdy (vždy mi přišlo škoda rychle naklesat pracně nastoupané metry), tak je to něco jiného než když někdo brousí v horách jeden prudký sjezd za druhým.

          0 0
          • Lister  

            Nevím, jezdím jak prudké sjezdy (ale zase ne moc, protože na to už nemám morál), ale taky mírnější a jak jsem si na tu stabilitu zvykl, tak mi sedí všude. V mírnějším sjezdu zase využiješ jiné vlastnosti té položené vidlice než v prudkém, takže celkově delší rozvor dává víc jistoty a kolo se nechová zbrkle a když náhodou uděláš nějakou chybu tak ti víc odpustí.

            Dokopce s tím problém nemám, tam bych IMHO nepoznal rozdíl jestli bych měl na totožném rámu 70 nebo 66st, dokopce je to nakonec většinou vše jen o síle a výdrži, protože jak se na tom začneš motat, tak slítneš z čehokoliv.

            0 0
            • pepek  

              Dovolil bych si nesouhlasit: když kličkuješ ve výjezdu na pádové rychlosti, tak přední kolo s delší stopou ztrácí lehce kontakt a zvedá se při přechodu levá-pravá .

              0 0
              • Lister  

                No a smě u té síly a vydrže.

                Já jsem radši potrenoval než furt skuhrat.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • deekay  

          Presne, minule jsem za to dostal vynadano kdyz jsem rikal ze rozdil 1 stupen povazuju za brutalni :D

          0 0
      • logoman  

        No on je rozdil kde se ten 1° bere ;-) neco jinyho je 67–68 a 62–63 …

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Tina  

      Otázka zakladateľa vlákna mala asi znieť takto: Prečo výrobcovia na niektorých bajkoch používajú hl.uhol 69° a na iných 66,5°?

      0 0
      • maajkee  

        A nebo 71° jako na mým :)

        0 0
        • Tina  

          Tak na tom sa u vôbec nebude dať jazdiť :) V Peci pod Snežkou si určite všetko behal ;)

          0 0
      • in4mator  

        No otázku jsem položil přesně tak, jak jsem chtěl :) Vybírám totiž nového bajka a chtěl jsem jít do Spectrala nebo Fritzze, prostě do většího zdvihu, ale zároveň jsem chtěl, aby bajk byl hodně točivý pro technické pasáže. Musím si přiznat, že v jízdě dole kopcom zase tolik času nestrávím jako hore kopcom nebo na +/- rovině. A proto jsem našel „kočkopsa“ http://www.haibike.de/…,detail.html kterého jsem vyzkoušel a je krásně točivý, ale chápu, že při sjezdech to bude asi náročnější na udržení stability. Ještě asi zkusím projet nějaké enduro či trailbike s menším hl. úhlem, ale nevím jestli se mi to podaří. Jaký máte názor na uvedený Haibike a jeho geo? Dá se do toho jít za cenu 45 tisíc?

        0 0
        • mr.antik  

          Nevim kolik udělaj 27,5 kola s úhlama. Ale já bych to nechtěl ani náhodou, kolo na 150 má mít tak 67 stupňů.

          0 0
          • honhav  

            tenhle bike ma kamos, vezl jsem se – jede uplne v pohode, je to zivy, obratny, do kopce slusne splha, z kopce je relativne klidny, da se s tim sypat dolu slusne, odlepit od zeme to taky muzes, je to docela robustni… Neni to enduro, spis robustni trailbike, zadnej tank. Paradne se s tim daji jezdit technicky pasaze a rozbity trailiky, rozsekany prudky rychly sjezdy jsou lehounce min stabilni, ale me se s tim jezdilo fakt pekne a limit jsem rozhodne byl ja, ne kolo…Me se libi…Jizdnim projevem mi to prislo podobne jako muj stump 07

            0 0
            • in4mator  

              Díky za popis. A jaký jsi měl pocit z tlumiče a z brzd? Ty brzdy mně přišly hodně divné, navíc přední byla slyšet na kilometr daleko. A jak se ti zdála teleskop. sedlovka a její funkčnost, nevydávala při jízdě nějaké zvuky? :)

              0 0
              • honhav  

                Koupil testaka ktery potreboval naslednou udrzbu – sedlovka byla funkcni bez zvuku (zacla mu ale zajizdet po par vyjizdkach -udajne bezny problem s kronologem),

                brzdy mi prisli v pohode ve srovnani s myma elixirama 7, tiche ostre a dobre davkovatelne,

                podvozek zehli paradne hore i dole kopcom, pritom to docela jelo na 14,5 kg kolo…rozhodne jsou kola, ktera budou rychlejsi diky zadni stavbe, ale tohle mi prislo dobry v pomeru aktivita stavby a toho jak jde za pedalem. Libila se mi hlavne obratnost…

                0 0
            • Lister  

              Jizdnim projevem mi to prislo podobne jako muj stump 07

              A to je právě podle mě špatně :-)

              Ale jako těžké XC by to nemuselo být špatné, takže pokud někdo bude chtít kolo, které pojede pomalu dokopce i z kopce, tak bych ho vzal.

              0 0
              • kOmE  

                :D

                0 0
              • in4mator  

                Já nevím, co se ti furt nezdá, je to 650b, takže je těžší, co jsem se díval na jiné bajky, tak některé mají stejnou váhu při zdvihu 120 a jsou za stejné peníze, třeba Scott. Teď se dívám, že můj Ghost vážil papírově úplně stejně a to byl 26 a zdvih 120, takže mně to ani tak nepřijde. I když je fakt, že nějaký rozdíl tam asi je, ale to bude těma kolama a gumama… Hoď sem kdyžtak odkaz na srovnatelné kolo (zdvih/osazení/ce­na), které bude lehčí, na žádné jsem zatím nenarazil.

                0 0
                • Lister  

                  Jenže tady nejde o váhu jako takovou.

                  Tenhle zdvih, zvláště na středních kolech už není na XC. Pokud bych chtěl akceptovat tu váhu a chtěl s sebou tahat tolik zdvihu, tak je mi už dopředu jasné, že to nebude XC raketa. Pak ale moc nechápu, proč by to mělo mít geo jako XC, protože od takového kola bych očekával hlavně oporu a stabilitu ve sjezdu – což mi kolo s tímhle úhlem a rozvorem nenabídne.

                  Takže tohle se mi furt nezdá.

                  0 0
                  • in4mator  

                    Možná máš pravdu, ale to nezjistím, dokud to nezkusím :) Já si myslím, že u enduro nebo AM bajku bych nevyužil jeho potenciál (možná nevyužiju plný potenciál ani tohoto), ale tak nějak mi to přijde jako vhodný kompromis a taky se mi nechce čekat do jara na nové Canyony, Cuby nebo Supy… Jinak rozvor to má větší než třeba Spectral.

                    0 0
              • honhav  

                kdyz me do kopce prijde, ze je vsechno o nohach…imho zase takovy rozdil samotny kolo neudela – projel jsem ruzne typy kol a staveb a jediny co jede bez namahy vpred je motorka, jinak je to o natocenych km v nohach…

                Z kopce mi to prislo dobry na takovy ty utazeny pesinky mezi stromama, koreny a technicky jezdeni…In4mator psal ze chce jezdit stejne do kopce, z kopce a po rovine, coz mi prijde jako definice pro trailbike, ne pro enduro ci dh…V tom mi ten projev prisel prave dobry, podobne jako stump – hravy, obratny, letet dolu se na tom da taky docela svizne, stavba i vidle jsou pekne aktivni a zehli…

                asi znas spoustu lepsich kol, ja ale o moc jinych za 45 nevim…

                0 0
                • in4mator  

                  Tak, tak, rád kličkuju mezi stromy :) Samozřejmě na to by stačil nějaký XC bajk, ale zároveň chci zkusit něco agresivnějšího a tento Haibike je dost robustní. Taky se mi líbí možnost snížení zdvihu na 120, což se může při jízdě do kopce hodit. Myslím, že jestli existuje kategorie trailbike, tak toto kolo by bylo jejím typickým představitelem. Ale nechci rozpoutat nějaký flame, můžu se mýlit…

                  0 0
                  • logoman  

                    Nj, k tomu se ale dost hodi i agresivni geo. Me se zda ten hai extremne priserny …

                    0 0
        • kOmE  

          Vypada to jako XC AMko, pro XCckare to bude dobry.

          0 0
        • Blahycz  

          A toho Spectrla jsi zavrhl?

          0 0
          • in4mator  

            Spectral vypadá hodně dobře, ale je o desítku dražší, nemůžu ho vyzkoušet a stejně bude až v březnu.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.