Ahoj, chci se zeptat jak poznám, že mi odešli ložiska nebo že je s nimi nějaký problém? Když totiž jedu a začnu šlapat, tak vsechno vrže a křupe v oblasti klik atd. Bohužel nevím co by to mohlo být.
Děkuji Barbr. :-)
Ahoj, chci se zeptat jak poznám, že mi odešli ložiska nebo že je s nimi nějaký problém? Když totiž jedu a začnu šlapat, tak vsechno vrže a křupe v oblasti klik atd. Bohužel nevím co by to mohlo být.
Děkuji Barbr. :-)
Jak to poznáš? Jednoduše, ložiska ti řeknou „se*u na vás, jdu domů“ a utečou pryč.
když se blbě točej, jsou háji.
To je různý, záleží jestli jde o ropu, uhlí, nebo třeba ilmenit… :D
takže by to mohli být ložiska?
Co se tyce servisu kola se nikterak nevyznám :/ Jsem rada, že vyměním duši, nandam řetěz:D
Nebo taky nemusela. Klidně to může být i sedlovka.
Může vrzat i suchý řetěz.
Dukud nemají vakl tak neměň, jdou často rozhýbat a promazat. Z přístupný strany vyrýpneš plastovou krytku ložiska špendlíkem, zkušíš vyčistit a namazat. Nalisování nových je možný vždycky, ale neukvapuj se.
Teda myslím ložiska u fullu, o středových jsou tady mraky rad.
můžou to být ložiska ve středu, ložiska v pedálech, ložiska v rámu… každopádně vzhledem k tomu, že víme kulový, jediná univerzální rada je to rozmontovat a šáhnout na ně a pak je to většinou jasný.
Martinson děkuji moc za radu, zítra to zkusím a uvidím. :-)
A co oslovit nějakýho bajkera v okolí když už nedůvěřuješ žádnýmu servisu ?
Krejca : v mém okolí mnoho bajkeru není :-) Spíš silničáři a dráhaři. Já jezdím na biku teprve od letosni sezony.
No pomůže ti i silničář,jde o technickou věc,jedno jestli na biku,nebo silničce,už vidím jak sundaváš kliky a rozděláváš ložiska ve šlapáku ,viz předchozí rada.
osamela bajkerka a tady se nikdo nenabidne s pomoci… To jsou dneska gentlemani co?:))
Jak pisou ostatni, je potreba nejdriv zjistit, co ty zvuky vubec vydava a pak teprve resit… Anebo postupne eliminovat mozne priciny…
Pokud to je od klik a stredu, tak zkusit rozebrat, vycistit a namazat a pak uvidis…
Nechci holčinu samozřejmě podcenovat,ale jsi už několikátý kdo jí radí at rozebere stred a kliky :-) nevím jestli je to dobrej nápad .
ano, radim. Z toho mi vychazi, ze pokud ani tohle nezvladne, at to necha dal krupat anebo da do servisu:)
Já mám hodně šikovnou paní,ale rozebírat šlapák si ji fakt neumím představit,ostatně si myslím že si u toho umí ******* kliky a podobně i spousta chlapců :-P
tak stahnout kliky a loziska HTII pokud mas naradi neni nic slozityho a zvladla by to skoro kazda zenska… Jen maloktera by se do toho chtela poustet sama:)
Právě pokud máš nářadí :-)
Napiš odkud jsi, hoď fotku a to by bylo, aby ti to někdo nepošteloval ;)
to je konecne slovo chlapa:)
že ložiska odešlA poznáš snadno, kolo(kliky) se přestane(ou) točit a nebo u toho bude(ou) vydávat prapodivné zvuky :)
tak nejdřív to značne jen trošku potichu cvakat… to se ještě budou pár tisíc km točit krásně, ale na to musíš mít hodně odolnou psychiku
Nebo si prostě zvýšíš hlasitost v přehrávači.
Je fakt, že na klidu to zrovna nepřidá. A při závodě už vůbec ne. :-)
A variantu s přehrávačem znám :D povolený doping.
Kuáá! Mne včera večer na „drtičském“ bajku začala skřípat středová ložiska!! To už je poněkolikáté, co někdo napíše nějaký problém a v zápětí se mi stane naprosto to stejné!!
Důrazně tedy žádám VŠECHNY, aby si své problémy s koly nechali laskavě pro sebe!!! :-DD
Anebo až po sezóně… :-)
vrzala i předtím,akorát jsi je víc začal poslouchat..tomu se říká hypochondrie
Dnes prijdu ke kolu a predni prazdne. Plast sterel a praskl. A je to Bike na Drtice.
cože? to jsi hodně sváteční bajker…
Spis jsem asi 300–400 km jezdil na plasti s nadorem (uz sterely) a 2 mesice resil, co tam vlastne dam. A predevcirem mi udelal papa :-D.
Dneska si jdu na postu pro nove obuti, konecne.
Fakt bezva!
Kliky nejdou sundat, nejdou povolit, imbus je totálně zažrané.
Muselo by se to odvrtat a do toho se servisák ve čtv „večer“ pouštět nechce, dělal to zatím jen dvakrát s úspěšností 50 %… Tak to jen pořádně propláchne olejem, snad ta kočka, co tam vříská, chcípne… Musej halt ptáci víc vřískat, aby to přeřvali… :)
Tak nakonec to zkoušel i odvrtat, ale nejde to. Je to nějaký bezpečnostní šroub nebo co, vrták po tom jen klouže…
Bezva, fakt moc bezva… :-/
Sram ?
nezbejvá než zahodit a jít si pro nový kolo. Ber to z tý lepší stránky, uděláš si radost :)
nene, to mi nesmí do domu. Shi(t)mano XT… njn, asi si budu muset udělat radost… :)
Shimano HTII?? To mi chceš tvrdit, že někdo tak hovadsky utáhly ty dva malé imbusy, které drží levou kliku na ose, že to nejde povolit? Nějak si totiž nedokážu představit o jakém jiném šroubu bys mohl mluvit.
Jo, přesně to. No já to neutahoval, utahoval ten stejný servisák, který to teď nemůže povolit… A ano, přesně tak, bude se pižlat levá klika. Flexou…
Uznávám, že jsem to zřejmě zatavil „nevhodným používáním kola“, kdy jsem na něm jezdil, zabte mne, v TERÉNU; a ba co hůř, v Beskydech… :)
A nevleze se do té škvíry nějaký tenký list ruční pilky, kterou bys rozřezal ty šrouby v polovině? Pak bys kliky jednoduše stáhl, dal nová ložiska, provizorně nasadil jakékoliv jiné HT2 kliky a pak to dořešil.
Predpokladam, ze to chteji delat tou flexou. Proste riznout srouby leve kliky v miste jejiho rozriznuti.
Chce to řezat naopak „napříč“, protože jinak by řízl i ložiska a to by nerad (ani já; jsou tam „spešl echt“, které nestály pětikorunu). Takže (levá) klika se tím zničí..
Ale teď už se s tím stejně nic dělat nebude, bude to halt muset vydržet Drtiče. A hlavně to budu muset vydržet já; já, který nesnáší jakýkoliv nepatřičný zvuk… No, bude to opět očistec… :-DD Ale třeba aspoň nebude pršet… :-p
To máš ty ložiska dražší než samotný kliky? Zřejmě slušnej oddíl:)
Ja spis vidim, jak zrovna zitra ty kliky povoli :(.
přesně,pobouchat šroub(zahřát),nalít md,nechat 24h,pobouchat a povolit
Tak nevím, ale uvažoval bych o změně servisáka …
Kolo (resp. kola) mám od něho a navíc ho mám přímo v baráku…
Prostě se někdy nedaří. Ale u mne mně to nepřekvapuje, já mám vždycky něco extra, nějakou „chuťovčičku“… :-))
IMHO buď to neutáhl na moment, nebo nepoužil na šrouby vazelínu. Nebo obojí.
Tezko rict. Ja mela takhle utazene srouby na predstavci Thomson. Dva ze 4 proste nesly povolit za zivyho boha. Vazelina ta byla, dokonce nejaka spesl. Srouby nejaky nerez, vrtak po nem sklouzl aniz ho skrabl:) Pritel pak z prace prinesl nejaky specialni drahocenny vrtak a odvrtano bylo behem minuty…
A byly šrouby původně dotahovány na několikrát postupně „do kříže“ a na moment? Teda ne ze by se to nemohlo stát, ale ta pravděpodobnost je o dost nižší.
To nevim, predstavec mi tam daval mistni stavitel, tak predpokladam, ze vedel co dela. Ale samo, nebyla jsem u toho. Kazdopadne srouby jsme dali z mene kosmickeho materialu jak ty puvodni, namazali, citlive dotahli, tak snad podobne nervy nebudu zazivat pri dalsim sundavani vidlice :)
asi ani omylem, představce maj kolem 5Nm a to musí povolit i dítě.
co se stává, dost lidí pojistí téměř všechny šrouby nějakým loctite atd. Používá se to u čistě závodního náčiní, nebo u expedičních kol. Když to potom necháš osudu dost dlouho, tak to ve finále povolit fakt jít nemusí.
Jj, taky jsem byl blbý a nedával na závit pedálu mazivo. Až s klíčem nasezeným do trubky 0,5M jsem to povolil. Teď dám pěkně mazivo – nějaká vazelína od Mogulu, a jde to samo.
trubka je základ, mám takovou šikovnou tenkou 50–60cm co pasuje na inbusy a docela často přijde ke slovu :)
No, od té doby co mažu tak jí nepotřebuju.
Jo, taky jsem párkrát viděl. Což nemění nic na to, že při správné montáži by se to stát nemělo.
No a to mam kvalitni imbusy Pekne z nas lilo, kdyz jsme to povolovali… Pak se to teda protocilo a bylo po srande :)) Nj, Kubad ma asi moc silu :)) Predstavec tam byl rok.
Elox se někdy rád kousne, proto je lepší zahloubení pro hlavu šroubu namazat
to ten imbus neslo povolit ani s dost dlouho trubkou na klici? Pripadne ani zahrati a poklepavani do sroubu nepomohlo?
Zkoušelo se, strhl se klíč (imbus). Zahřátí/bouchání nevím, ale asi ne. Nicméně, už je to jedno, šroub je v háji, takže už se to dá jen rozřezat… :-/
NAŠTĚSTÍ se ty vřískající kočky asi podařilo utopit v oleji, takže teď už v tom jen praská…
Zkusil bych ho hlavy sroubu bodnout COckem imbus klic.
to nebude držet a ještě zkurvíš ten závit v hliníku, poklepal bych to potom vyvrtat díru do šroubu zašroubovat do toho vytahovák a vytočit to by jít mělo
Vyvrtat díru do šroubu – to je právě a přesně to, co NEJDE. Šroub je asi z Kryptonu, vrták po něm jen klouzal…
Tak nějakej lepší vrták, vzal bych to do nějaké zámečnické dílny, tam budou mít spíš vybavení na takové pokusy než cyklo servis kde mají možná ruční vrtačku, škoda ničit kliky pro takovou kravinu
jo, taky to tak vidím, dík za „nápovědu přítele po telefonu“ :). Kamoš má zámečnickou firmu, tak se s ním domluvím.
:-) nakonec zjistíte že to nešlo jen proto že to byl vrták z OBI za 30kč a ještě tupej nebo blbě nabroušenej, ten šroub bude normálně ocelovej pevnostní, případně titanovej pokud jsi honil gramy tak že vyvrtat to určitě jde. o víkendu jsem řezal flexou drážku do šroubu na kotouči protože jsem si blbec strhnul ten thorx a nešlo to povolit, pomohla drážka potom jsem to vytočil plochým šroubovákem tak že všechno jde jen trochu kutilství :-) místo toho šroubu jsem tam dal pevnostní M5 na stranovej klíč, vypadá to sice blbě ale je to funkční, stejně mám objednané nové kolo tak že to těch 14 dní ještě vydržím :-)
Kdyz to nepovolil normalne, tak pochybuju, ze vytahovak v M6 sroubu vydrzi ten krut.
Bodnutim imbusu by zadny zavit nezkurvil.
prerezanim sroubu by byla leva klika na vyhozeni.
no sázím na to že vrtáním ten šroub otřesama trochu povolí, případně k tomu šroubu nalejt trochu nějakého sajrajtu aby to natáhlo do závitu nechat to třeba přes noc. řekl bych že ten vytahovák vydrží víc než ten bodnutej šroub, není tam moc místa na nějakej pořádnej svár a budeš to vařit natupo k sobě to většinou drží na hovno. když nepomůže nic tak potom už jen ta flexa, zničit to můžeš vždycky :-)
to je servisák prase a nevyčistil bordel ze závitu, tím pádem mu nedosedl imbus jak měl a strhnul to.
docela pech no. Pokud se podaří jeden sundat, tak při jízdě jen s tím druhým to časem svlíkneš
Uplne jednoduse odvrtejte hlavy sroubu a klika se povoli. Nasledne pak jdou srouby vyrocit klesitckama ven. Staci pouzivat kvalitni naradi – inbusy i vrtaky.
Sundej řetěz z převodníků,a toč pomalu klikama,pokud jsou ložiska dobrá,půjde točit lehce bez náznaků zadrhávání.Tohle vyzkoušej na obě strany.Vyzkoušej i stranovou vůli.Chytni za kliku a tlač ji k rámu a od něj(nesmí se hejbnout).Možná máš volnou některou misku středu.To taky dělá problémy.Křupe to stejně i když jedeš ve stoje?
taky může vrzat podrážka o tělo pedálu. těch možných příčin je tisíc.
@Barbrgeen v Pelhřimově a v Jihlavě mohu doporučit spolehlivého servismana, pokud jsi odtud.
předpokládám, že v případě dalších lokalit se taky najde někdo s pozitivní zkušeností.
Koho bys doporucil v tom Pejru ? Abych diztak vedel kam davat kolo
odešli ložiska – dobrý češtin
Zavolej na ně a když nepřijdou, odešly.To skřípání může jít klidně od řetězu, převodníků, pedálů apod., vůbec to nemusí být kliky. Jinak zkusit dotažení klik, vakl, sundat kliky a když ti z ložisek poteče oranžová sračka, pak jsou nachystané odejít. Točit klikama a poslouchat skřípání, ale to jestli máš ložiska v háji,z toho moc nepoznáš. Nicméně já v tomto stavu jezdím sporadicky už rok a zatím nikam neodešly, asi mě mají rády.
Když už, tak ‚ložiska odešla‘.
A kam ta ložiska odešla? :-)
Zřejmě do ******.