• pee.tr

    Zdravím a předem se omlouvám za tupý dotaz ;-)

    Dosud jsem ale neměl tu čest měnit brzdové destičky, a protože mám na kole s mechanickými Hayes najeto cca 3–4tisíce, napadla mě tato problematika. Kolo brzdí normálně (samo, že o něco míň ne když bylo nový), nějaký extrémní brždění taky často neprovádím, přesto se chci zeptat, jestli se dá bez rozebrání zjistit, že už jsou destičky na vyhození. Případně nezničím-li něco, když je nevyměním včas. Před nedávnem jsem si jen posunul lanka aby měly páky kratší krok a jezdím dál. Zadní mi jen občas při začátku brždění zapíská. Jinak brzdy vydávají takový vrčivý zvuk, ale to je předpokládám normální, když to dělaly už jako nový.

    Díky

    0 0
    • kubad  

      na plechových destíčkách je míň než 0,5mm brzdné směsi, dá se to dojet teoreticky až na plech :-)

      totálně ojeté desky poznáš podle zvuku při brždění jeto sakra slyšet

      0 0
    • martin_bakov  

      tak to poznas podle vrstvy materialu ktery tam zbyva, odendas pryc kolo a mrkni na ne, kdyz budou vydreny uplne tak to asi nebude idealni ;)

      Jeden bahnity zavod mi odrovnal temer obe brzdy minuly rok :) takze to je hodne individualni ta vydrz desticek, pokud jezdis zavody nebo si uzivas rad rychle sjezdy tak bych desticky menil preventivne kdyz uz mas pocit ze moc nebrzdi nebo kdyz uz ti tam toho brzdneho materialu zbyva fakt malo.

      0 0
      • PjSky  

        to mi pripomelo.. brzdi mi to dobre ale kdyz umeju kolo tak desky neuveritelne rvou (voda..).. nasly by se na trhu desticiky vhodne do vody?

        0 0
        • TomášTi  

          Stačí je odmastit. Já osobně používám BERNER odmašťovač brzd.

          0 0
          • DiXX  

            Mohl jsi počkat ještě rok, aby to byla výroční odpověď :D

            0 0
    • Joseph de Sax  

      zkus napřed zahodit cumel z bidonu a naposledy se napij z cecku a neúkoluj tu hned půl Zeměkoule a uvidíš jestli to přijde vyměmnit, nebo nééé…podle toho, jestli zastavíš včas, nebo nééé.

      0 0
      • Internaut  

        Jako vždy k věci, stručně, jasně a s pochopením pro méně zkušené.

        Prostě tak jak má vypadat rada od staršího.

        0 0
      • petrbw  

        od tebe jsem tu ještě nečetl normální příspěvek…

        0 0
      • pee.tr  

        Přece píšu, že to brzdí normálně. Chtěl jsem jen vědět, jestli to prvně jen přestane brzdit nebo můžu těmi včas nevyměněnými destičkami něco víc oddělat.

        Nejsem až tak zběhlej v rozebírání kola (víc jezdím než udržuju), ale ty budeš mít těch problémů, jak vidno z Tvého příspěvku, mnohem víc… A na netu si je léčí vskutku ti nejslabomyslněj­ší. ;-D

        0 0
        • roud  

          jeho si nevšímej to je místní šašek…

          0 0
          • pee.tr  

            Ostatním děkuji za odpovědi. Rozeberu to a podívám se na ně. Nechtělo se mi totiž do toho, páč kolo musí jezdit denně, je celý zablácený a když jsem naposledy sundal přední kolo, dost dlouho mi pak trvalo, než jsem to zpět doladil, aby mi neštrejchal kotouč.

            0 0
        • smith22  

          Stačí jen vytáhnout kolo z rámu a podívat se do brzdového třmenu na ty desky.Nemusíš je ani vydělávat.Každá brzdová destička má kovovou část(plech) a něm je nalepena další vrstva tzv. třecí segment a tuto část je potřeba zkontrolovat jestli má ještě dostatečnou výšku.Jak už to bude sjeté téměř na plech tak vyměnit.Pokud bys to nevyměnil a brzdil plechem tak hrozí poškození kotouče.ale brždění plech na plech bys jistě slyšel :-)

          0 0
          • pee.tr  

            Tak bych řekl, že tam toho brzdícího materiálu je po 3–4 tisících ještě dost (přední kolo). Bahnu se sice nevyhýbám, ale málokdy je to až tak, že by se mi zablátily i kotouče.

            0 0
        • vlasto  

          zvuk tření kovu o kov je nezaměnitelnej. Nezničíš nic. Stejný jak u auta. Ja osobně je dojíždím až na kov. Brzdit to bude i tak, jen ten zvuk bude příšernej.

          0 0
    • iron.hide  

      podla mna staci zasvietit silnym svetlom (napr aurorou :) do prasatka a asi hned budes vidiet kolko materialu ti tam zostalo. Inak po 3–4 tisic km by si mal dosticky urcite vymenit.

      0 0
      • Vhalasta  

        Z vlastní zkušenosti bych řekl, že je lepší vyndat destičky na kontrolu úplně ven. Ze dvou důvodů:

        • pokud dobře nevíš co máš zrakem hledat tak to těžko hledáš a venkuvidíš jasně kolik zbývá funkční hmoty;
        • je dobré si to osahat, vyzkoušet rozborku sborku třeba pro případdefektu atp.
        0 0
        • AsiJura  

          Hlavně třeba hned po tom co sundával rukama řetěz by mohl osahat kotouč i desky, to by ho taky mnohému naučilo:)

          0 0
          • Vhalasta  

            Si vedle, řetěz se řeší v jiném vlákně.Než odtama dojde tak mu ruky oschnu.

            0 0
        • roud  

          a když už je má člověk venku tak je rovnou vypálit :O)

          0 0
      • Joseph de Sax  

        myslíš baterku s černým světlem???

        0 0
    • jIrI___  

      Ojeté destičky především nepřeslechneš…

      0 0
    • marapara  

      Kóknu a vidím, né? :)

      0 0
    • tiru  

      tož toto už je asi přez ..na prodejně se smáli se slovy „dobrá práce“ :)

      0 0
    • Rychlej turista  

      Poznáš to podle trošku jiného zvuku a pokud se jedná o přední brzdu, tak podle odletujících pilin :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • jIrI___  

        :-D tak tohle už je vyšší level. Ještě chvilku a brousil bys i pístek.

        0 0
      • thesecond96  

        Chudák kotouč :D

        0 0
      • McBlacky  

        už jsem viděl i horší.

        kdo jezdí dlouhý maratony ví svoje…

        0 0
        • nox159  

          kdo jezdí dlouhý maratony ví svoje… – to uz neplati to: " kdo brzdi nevyhrava?" ;-)

          0 0
          • JakeF  

            Když je dost bahna, není potřeba ani brzdit, abys oddělal desky :D.

            0 0
            • nox159  

              ja nevim teda, jezdim celkem dost a uz mam desky druhou sezonu a jeste nejsou ani v pulce… :)

              extremni bahno ale nevyhledavam… proste kdyz je vic jak pulka trasy bahno nema cenu jet ;-)

              0 0
              • kubad  

                víš prd a akorát tady honíš vodu, kdybys jel nějaký dlouhý blátivý maraton tak bys věděl, bláto + písek zaleze všude a desky semeleš ani nevíš jak.

                McBlacky to moc dobře zná, a ví co píše

                0 0
                • nox159  

                  rikam, nevidim duvod jezdit tolik ve sračkach…

                  0 0
                  • kubad  

                    to že nevidíš důvod, je jedna věc, pokud jezdíš závody tak moc na výběr nemáš,

                    0 0
                    • nox159  

                      pokud clovek nema na dobre umisteni tzn. na mensich zavodech do 10 celkove nebo na bednu v kategoriji tak to podle me nema cenu placat se v bahne… :)

                      jen muj nazor

                      0 0
                      • roud  

                        ty seš taky biker pořád tu básníš o tom jaký jezdíš terény ale jakmile je trochu bláta tak bys do toho nevjel ty vole fakt si občas jednu napal xD xD xD a nevokecávej to xD

                        0 0
                      • kubad  

                        hmm fakt super názor, takže když v pátek pojedu přes celou republiku na nějaký pěkný dlouhy maratonek, a v sobotu začně pršet tak podle tebe nemá cenu jet?

                        a co uděláš když tě slejvák chytne kus po startu a zabalíš to?

                        0 0
                        • nox159  

                          to je muj nazor…

                          ja bych neco takoveho neudelal – nejel bych pres celou republiku kvuli zavodu…

                          to je o pohledu na vec… a taky nemam tolik penez abych mohl menit kazdy mesic pulku veci na kole ;-)

                          0 0
                          • kubad  

                            dobře, takže tu máme tvůj názor na něco co vlastně neznáš protože v blátě nejezdíš – tak to se cení teda :)

                            0 0
                            • nox159  

                              jej ty to zas rozmazavaš :D

                              napsal jsem ze srandy jestli už přestalo platiti to, že kdo bzrdi nevyhrava…

                              jinak myslim ze tu zas tolik zavodniku neni… ;-)

                              0 0
                          • martin_bakov  

                            pekny pindani :) fakt nemusis menit pulku veci na kole, jen si to kolo pak musis poradne vycistit

                            0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • McBlacky  

                        ježdění na doraz v horších podmínkách je často i zábava. Je to daleko taktičtější a techničtější. Pravda, nesmíš myslet na to kolik to stojí.

                        a závodit se dá o každé místo, lepší být poslední na mistrovství světa, než první mezi bábama s nůší a dědkama od piva

                        0 0
                        • nox159  

                          mas pravdu :)

                          ale jezdit mezi babama s nuši a ani pulku tech nepředjíždet teda za moc nestoji… ( ale to je porad o pohledu na vec… )

                          jinak na kolo co mam nenašetřim ani za rok… ( tim si nestezuju na maly plat ani nerikam ze mam drahe kolo…) ale proste nekdy mi je ho lito…

                          jinak jak rikas ze za zavod odepises desky tak kdyz to lehce spocitam

                          desky 300,– + 300,–

                          retez 300,–

                          cepy a naby bych rozlozil na vic zavodu dejme tomu budu pocitat 200,– na zavod

                          stred 100,–

                          a jeste vidlice tlumič kladky… ale to uz nebudu rozepisovat… zas by se nekdo dohadoval ze to vyjde min nebo vic…

                          tedka vemu 1200 za material + 500 startovne + 200 doprava + 3–5h prace stravene rozborkou kola ( berme cca 800 v ) servisu → 2700 na jeden zavod ( jeden vikend ) takze za mesic bahenich zavodu to mame cca 10k a to uz po zaplaceni najmu a daslich veci nemam co žrat :D

                          • je to jen nastrel cen neminim se dohadovat o tom kolik presne co stojio to nešlo…
                          0 0
                          • AsiJura  

                            Zas nepřeháněj:) Viděl jsi v praxi u Pepy, že to nemusí stát ani zlomek té ceny cos napočítal za celou závodní sezónu:)

                            0 0
                            • nox159  

                              jo ale jak dlouho jsem cekal nez jste dali nejak to kolo do pojizdneho stavu a bez mojeho plaste by stejne sedel doma :D

                              0 0
              • martin_bakov  

                Minuly rok KPZ mlada boleslav, predminuly rok Kral Sumavy – v obou pripadech neuveritelne blative podminky, oddelal sem relativne nove desticky az na minimum ale porad mi to jeste brzdilo, sice hur ale slo to.

                Loni na Podkrkonosskem maratonu kdy sem mel desticky uz docela obrousene sem vyjel do bahna a ztratil kompletne predni brzdu a zadni brzdila tak trochu, hlavni sjezd zavodu sem s kolem sesel pesky :(

                Je pekny ze bys nevyjel do bahna, ale kdyz uz je za zavod zaplaceno predem, jedou i pratele tak se prece hecnu a uziju si i to bahynko ;)

                0 0
              • roud  

                nejezdim žádný dlouhý závody v bahně a i tak pravidelně za sezónu spotřebuju min dvě sady desek…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • jIrI___  

                Stačila minuloroční krátká Šela a nové destičky byly po závodě sjeté skoro na plech…

                0 0
      • martin_bakov  

        mimochodem, kolik tak orientacne stoji pistky do brzd ? :)

        0 0
    • StuntJ  

      Po zvuku, nebo se ti zablokuje kolo :o)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.