Převod je tvořen trojicí převodníky – řetěz – kazeta.
Řetěz – ten je jasný, na to je měrka … vyhodit, když je na posledním zubu měrky, příp. je metoda pomocí posuvky.
Kazeta – tam se říká, že vydrží 3 řetězy, které je dobré prohazovat, čímž se prodlužuje životnost. Je nějak prověřeno/vyzkoušeno „točit“ třeba i 4 nebo více řetězů?
Převodníky – ??? … u těch to právě nevím, slyšel jsem, že by měly vydržet 30 tis. km, ale v podstatě mi nikdo pořádně neřekl, jak to s nimi vlastně je. Mám kolo na něm najeto asi 9 tis. km a myslím, že tak z 90 % jezdím na střední převodník. Přijde mi, že je už vcelku jetý a to z několika důvodů:
- Má jednoznačně nejvíc najeto (možná i těch 8 tis. km).
- Když jsem naposled dával nový řetěz, tak nejdéle „sedal“ právě
na středním převodníku (furt lupal, přitom na malém a velkém už seděl). Je tohle to kritérium pro výměnu? Nebo je nějaké jednoznačné kritérium? Je běžné měnit jen jeden převodník? Díky za odpovědi.