• xnov

    Zdravím,

    mám kolo HEAVY TOOLS Apollon SF ( http://cykl.cz/…og2007-xc-ht )

    mám ho 7 let, najeto +/- 15000km. Předem chci říct, že se v servisu kol vůbec nevyznám a tak promiňte neodborné názvy nebo špatné vysvětlení.

    Kolo nebylo nikdy v servisu, pouze když se měnilo celé zadní kolo. Vše je původní (kromě plášťů a brzdových špalků).

    Poslední dobou mě kolo víc chytlo a tak mě začalo vadit, že nefunguje tak jak má. Vím, že je to chyba zanedbaného servisu, ale chci se zeptat kolik bude stát servis a zda se vůbec vyplatí.

    1.) Řetěz je hodně vytažený, má cenu kupovat nový? Nebudou od něj už sedřené kazety?

    2.) Přední i zadní přehazka nepřehazuje tak jak by měla, občas řetěz pastorek přeskočí na nižší. Když přehazuji na větší pastorky musím přehodit jako kdyby o převod výš, ale tak aby přehazka „necvakla“ a až poté přehodí atd. Navíc sem zjisitl, že lanko u zadní přehazovačky je vzadu u přehazovačky už dost roztřepené a už asi dlouho nevydrží.

    3.) Zadní kolo „se motá“ mimo střed, jde to vidět i na plášti, kde je pravá strana víc sjetá než levá.

    Předem díky za odpověď.

    0 0
    • Vilém  

      No levny to nebude, pokud se to ma zaservisovat poctive. Pocitej komplet pohon, lanka, bowdeny, asi kladky do prehazky.

      0 0
    • Anub1ss  

      To hoď do šrotu třeba za to 400 kč dostaneš

      To bude třeba měnit řetěz kazetu, převodníky, komplet řazení bovdeny lanka, možná i komplet přehazku a smyk no prostě téměř vše krom rámu a v neposlední řadě i vidlici a to nemluvím o nábojích atd přepletení centrování a kdoví co ještě!

      Za cenu servisu si můžeš pořídit

      http://www.mojekolo.cz/…5-cerna-2013

      0 0
    • Krejca  

      Pohon,tedy kazeta,řetěz ,převodníky,možná nebude potřeba měnit všechny 3.Přehazovaní z 90 % bývají spíš o doštelování a může to dost být i tím opotřebeným pohonem,zadní kolo mohlo být jen špatně usazeno,nebo bude KO patka,myslím že v rozumným servisu to nebude zas tak dramatický.Stejně ti nezbyde než se někde otočit a zjistit rozsah oprav podle skutečnýho stavu,tady ti to nikdo přesně nespočítá,bude to hádání z ruky.

      0 0
    • Yura  

      Taky jsem vrazil prachy do opravy starého horaka a stejne je to na hovno, uz bych to neudelal. Toto kolo si nech na nejake to popojizdeni po meste a na sportovani si kup nového.. Clovek vymeni to a posere se zase tamto a nikdy to nebude jako nove kolo, proste to neam cenu. Mozna tak u nejakych peknych veteranu, ale ne u tehle smejdu za par tisíc.. :)

      0 0
    • Kalic  

      Do toho kola peníze nevrážej, moc se to nevyplatí. Nech si ho na ježdění pro rohlíky a kup si nový.

      0 0
      • xnov  

        myslel sem si, že napíšete ať to hodím do šrotu. Jenže jako student na nový našetřím dost těžko. Návodů na seřízení přehazky je na internetu dost, myslíte že aspoň tohle jako úplný neznalec bych zvládl? Popřípadě kolik tohle stojí v servisu? Rád bych kdy fungovalo aspoň tohle. Na kole bych dojezdil a pomalu šetřil na nový.

        0 0
        • Anub1ss  

          seřízení v servisu Dvořák Lanškroun stojí 50 kč ale se zkušenostmi ostatních servisu v našem městě se můžeš dostat i na 500 + kč jako začátečník to asi tak nějak seřídíš ale i tak by bylo dobré vyměnit kazetu a řetěz to je prostě základ a pak hlavně udělat něco se zadním kolem když sjíždíš plášť k jedné straně…

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Se starým řetězem to nikdy opravdu dobře řadit nebude. Jestli je tam kazeta s převodníky původní, jsou už také po smrti. I kdyby neměla přehazovačka vakl, tak to zkrátka neseřídíš.

          Jistou šanci bych viděl v tom, vydyndat od někoho napolovic sjetý řetěz a zkusit nasadit ten, třeba by se s opotřebením zubů nějak popasoval. Pak postupně měnit: lanka, bowdeny, kazetu/kolečka, převodníky … až budeš mít nejdražší křáp v ČR.

          Zase máš jedinečnou příležitost naučit se kolo udržovat, když něco pokazíš, o nic nepůjde.

          0 0
        • Kalic  

          No, tady těžko radit… Podlě mě je pořád nejhorší varianta hodit to do servisu ať to spraví. Dáš za to balík ale pořád budeš mít křáp, možná se začnou ***** další věci.

          Další možnost je ignorovat nedostatky, dokud to jezdí tak jezdit a šetřit na nový.

          Třetí možnost je začít se v tom rýpat sám. Načíst si teorii, docentrovat nebo koupit levně zadní kolo, nová kazeta, řetěz, jestli jsou převodníky v háji tak možná nový kliky, nový bowdeny a lanka. K tomu budeš potřebovat nějakej vercajk a taky čas. Ne že by to celý vyšlo nějak moc levně, ale aspoň získáš know-how i do budoucna, a to se sakra hodí jestli chceš s kolem pokračovat.

          0 0
    • Erknold  

      Když jde o peníze a to kolo se točí jinak hladce, tak bych ho neřešil. Jinak bych koupil za 500 nové vypletene,bude kvalitou odpovídající. Na to rovnou kazetu a řetěz. Což by mohlo byt cca za 1000 korun plus něco malo za práci. Vice jak 1500 az 2000 i s něčím dalším bych do toho nedal.

      0 0
      • xnov  

        a když do toho 2000 Kč dám, jak dlouho bude potom fungovat?

        0 0
        • Erknold  

          Kouknul jsem do čajových lístků. Pokud řazení řadí a ma aretaci, tak to ještě chvíli vydrží. Pokud prehazovacka nevakla,tak také. Pokud budou kliky relativně v pohodě,tak by se ještě chvíli mohlo tocit kolo jako celek. Ale každý stroj jen čeká na poruchu. Já u auta také nevím, kdy mi co selže a kolo je stejně, jen ma méne dílu. Prostě si tam nech dat novou kazetu a řetěz a doufej. Kolo časem, nebo podle toho co ti řekne servisak. On to bude mít v ruce.

          0 0
    • scret  

      kup si novy…

      0 0
    • fyluta  

      mrkni na aukro.. ojety neni spatny..

      http://aukro.cz/…9068412.html

      ale 5 let uz je oc podle mě jak pise nademnou

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.