Zdravim vas pratele dvou kol,
nevite nahodou co to je za typ favorita? Dle mne patri k tem nejstarsim a to kvuli tomu ,ze ma uchyt na svetlo. Nicmene nevim ktery typ by to mohl byt? Je tento ram kvalitni nebo patril k tem horsim od favoritu?
Zdravim vas pratele dvou kol,
nevite nahodou co to je za typ favorita? Dle mne patri k tem nejstarsim a to kvuli tomu ,ze ma uchyt na svetlo. Nicmene nevim ktery typ by to mohl byt? Je tento ram kvalitni nebo patril k tem horsim od favoritu?
Uz zase?
Jedná se o úchyt dynama a ne světla. Je to obyčejný Favorit F1 z 80-tých let.
F1 s držákem na dynamo ???
Omlouvám se, samozřejmě že se nejedná o F1, chtěl jsem to napsat, akorát jsem to napsal špatně a nezkontroloval.
OK :-)
Je to f12 z 80 rokov,tento ma daleko d f1
F1 mají takovéto zakončení vzpěr do sedlové trubky:
Tohle kolo má jedno přesné místo v dějinách a tím je nejbližší kontejner.
ano, jen mne zajímá, proč autor pro tuto tuctovku založil nové vlákno
Ten uz jich, o techto tuctovkach, zalozil. Takze o jedno min, nebo vic…
protoze je to místní troll…
Tohle kolo už nikdo nekrade. Takže výborné na dojetí do hospody, do krámu nebo k nejbližší stanici MHD.
Na západ od nás až k Atlantiku jsou podobné unikáty právě k danému účelu hojně používány. A velmi často i důkladně zamykány. Hlavně kolem nádraží a stanic metra je to více než zřejmé.
Nabídka kol Favorit na Mezinárodním veletrhu Brno 1961. Kvalita hrozná, pouze informativní text
Nabídka kol Favorit Mezinárodní strojírenský veletrh Brno 1961
Zajímavé, já mám něco podobného obsáhlejšího z roku 64 a F11 je již značen jako F12. Myslím, že pak ještě změnili značení v 70 – tých letech a 80 – tých, to však nemám potvrzené. http://www.sterba-bike.cz/…cni-mix-foto
Značení ostatních typů kol, F12 už zůstal.
1964
Z jaké knížky to Otto máš? Na těch fotkách, co jsem tu dal je na obou kolech pákový přesmykač. Na F1 je paralelogramová přehazovačka (snad Favorit PWB, je to blbě vidět)a původní typ představce, na F11 je přehazovačka s řetízkem. Zajímavé je, že ve článku Fr. Babického http://www.sterba-bike.cz/…7aee5a90.jpg je F1 ročník 61 s přesmykačem ovládaným lankem a novější duralový představec. Ale třeba dali do katalogu pro veletrh nějaké starší fotky.
Karel Fiala, Dominik Vybíhal – Šicí a pletací storje, Jízdní kola a ruční vozíky 1967 Merkur
Vypadá to, že se počátkem 60-tých let začala vyrábět přehazovačka pwb (431) a přesmykač lankový, nejdříve se montoval na F1 a o něco později se začaly montovat i na F12 (F11), nakonec na obyčejné turistické modely a v druhé polovině šedesátých let se řetízková přehazovačka přestala montovat.
Hlavní výhra sběrové loterie v roce 1952.
Bowden tam byl do zasoby:) Vypada to, ze to poskladali taky ze sberu:)
ty gripy to byl totoznej part na rudl, kolecko a koukam i facko, ne? :D
lokomotivu do sberu a bylo facko jisty 8-)
F 11 a F12 nebylo identické kolo. Typickým znakem u rámu byla pravá zadní patka, kdy F 11 ještě neměla možnost přímé montáže měniče do rámu se závirem M10×1. Toto kolo jsem měl již v roce 1956, kdy jsem přecházel ze žáků do ml. dorostu. Bylo opatřeno dvojpřevodníkem 47/51z a pákovým přesmykačem. Nic lepšího v komerční verzi neexistovalo a díky za to této značce. Cena kola byla 1450,– Kč a musel jsem si polovinu uhradit brigádami.
No konečně, že tady těm Fáčkám někdo rozumí; já jsem trochu mladší, ale taky jsem na ně v mládí pokukoval s úctou a toužil něco podobného mít. tata dělal na šrotišti, tak se občas i zadařilo …
Myslel jsem že patku s očkem měla v 60tých letech pouze F1, podle čeho tedy F1 z 50 a 60 let poznám? 70 a 80 jsou mi dokonale jasný.
Jo to bych taky rád věděl. Právě že do roku 69 neměly všechny F1 očko součástí patky. Asi podlě zakončení zadních vzpěr. F1 z 50. let jsem nikdy neviděl a z 60. pouze několik.
Mužete mi někdo kouknout na tohle a něco o tom říct? Zatím nemám lepší fotky…
Favorit první série (1951–55) až na šlapky a osvětlení originální. Pěkný sběratelský kousek.
Hm, takže na nějakej tuning (použít jen rám a přeosadit na něco současnýho) by ho byla škoda, spíš jít cestou originálu…
Jo a přidal jsem tam další fotky.
Bude to dobrý :)
Ahoj, prosím poraďte, má to cenu kupovat? Kliky a pár věcí origo, rám asi F12. Mám to hnát přes 1500?
A co by jsi s tim zamyslel?
Zprovoznit a jezdit po meste. Mam k Favoritu nostalgickou uchylku z detstvi.
Osobne bych za to vic jak 500,– nedal. Aby to clovek dal do pekneho stavu, tak by na tom byla spousta prace a neco by to stalo.
+1
K cemu je to dobré?
Myslím že na ježdění po městě nejsou galusky úplně nejvhodnější. Vzhledem k tomu že je z 60. let s původním lakem, mohl by se prodat okolo 1500Kč. Pokud necháš lak, tak do něj dáš stejně 1000Kč + galusky. Pokud ti nejde o kolo z určitého období, nejlacinější jsou Favority z 80. a 90. let. Dá se shenat téměř nejetý za 1500, ale samozřejmě 60ky jsou větší retro a výroba byla kvalitnější.
proc nejsou galusky do mesta vhodne?
Nerekl bych, ze na tom jsou galusky.
navic ke vsemu ;-)
Nevíte někdo jestli se tato přehazovačka sériově vyráběla?
Zřejmě prototyp, později se vyráběla jako Walter. Když jsem byl nedávno na Luhově na výstavě historických kol, ve vytrýnce byly zajímavé prototypy Favoriťáckých přehazovaček, tuto jsem tam však neviděl (pouze až jako Walter).
Děkuji za morální podporu a těší mě, že se o staré Favority zajímá více lidí. Neplánujete někdo vytvořit stránky kam by se ukládaly takovéto poznatky a třeba fotky kol, nejlépe v původním stavu, aby bylo možné udělat společně přehled o tom v jakém období se konkrétní model např. podle ukončení vzpěr, patek, mufen, polepů apod. vyráběl? Nebo už něco takového existuje?
Přesně to mám již delší dobu v plánu, už jsem i začal. Poznatků o seriových modelech mám spousty a fotomateriály udělám u kamaráda sběratele, který má několik desítek Favoritů. Jediné co mi dělá problém je forma webu (html neumím a webnode a podobné mi připadají příliš nedůstojné) a čas. Dávám přednost renovaci vlastních kol před tvorbou webu. Co se týče modelů bylo jich tolik, že to bez dobového firemního materiálu nepůjde, určitě ale můžu přiřadit komponenty a nálepky/ obtisky do jednotlivých období + změny stavby rámu. A navíc jeden konkrétní model se osazoval více typy komponentů, podle toho které zrovna byly – zásobování vázlo a proto se muselo improvizovat, tak mi to vyprável pan Babický. http://stara-kola.webnode.cz/…it-rokycany/ (ta 60. léta nesedí) Mohu doporučit tyto stránky, informačně mají velké rezervy, ale jako obrys dostačující: http://www.ifavorit.cz/ http://www.retromuseum.wz.cz/kola/kola.html
Zdravím přátele favoritů. Našel by se zde někdo, kdo by dokázal identifikovat o jaký rám favorita se jedná? Zajímá mě to čistě ze zvědavosti. Díky
Obycajny hodne stary favorit. Taky si moj otec kupoval niekedy okolo 1968.
Diky. Myslel jsem si to. Chci ho jen na dojizdeni po meste do prace. Jeste se zeptam. Mam asi 177 cm. Kolo velikost 56. Je to ok?
Toto je Favorit kolem roku 58. Navíc se nejedná o obyčejný Favorit. Kdyby jsi se ho chtěl zbavit, rád ho koupím. Na ceně se domluvíme. Do práce je ho škoda:-)
Je toto prosím F1 nebo F1/TV? Trubky pod sedlovkou
nejsou zkosené,tak to bude spíš něco obyčejnějšího,
asi upravovaného.
Díky
Tipoval bych to na porevolucni typ, passat, nebo tak neco.
Díky,bude to obyč rám,je tam myslim rok 84.
Zejtra přidám možná F1 special,je to někde kolem roku 58, prošla teda
návarkama,pamatuju si snad i zkracovaná,což mi moc nesedí
k F1,uvidíme.
Díky
Tak přidávám, fotky nic moc, dodám lepší, ale třeba to někdo pozná:
Sedlovku co sem zhruba měřil se motá kolem těch 26 mm,
zkosený to je.
Je to tedy „jen“ historický kalsický rám či F1,F12?
Díky
Tak to bude klasická série rok 55–59,podle držáků na dlouhou pumpičku to F1 nebude. Vpředu byl původně stříbrnej plechovej znak,asi hliník.
Tak to bude klasická série rok 55–59,podle držáků na dlouhou pumpičku to F1 nebude. Vpředu byl původně stříbrnej plechovej znak,asi hliník.
Tak to bude klasická série rok 55–59,podle držáků na dlouhou pumpičku to F1 nebude. Vpředu byl původně stříbrnej plechovej znak,asi hliník.
Tak to bude klasická série rok 55–59,podle držáků na dlouhou pumpičku to F1 nebude. Vpředu byl původně stříbrnej plechovej znak,asi hliník.
Mobil se zbláznil,omlouvám se za ty duplicity.
Už jsi toho Passata někdy viděl ?
To vis ze jo.
Prauji na faktech kolem kol favorit. Mate-li nejaka piste prosim na aktuality@seznam.cz. Ppresne typy, charaktersitiky modelu, vahy, miry, rv… Diky za vse, co vas napadne.
http://cs.wikipedia.org/…rit_Rokycany#…
Sportu zdar Hajek
„mýtus“ kdyžtak ;-)
jee, diky
Dobrý den, poskládal jsem si jako doplněk k MTB Favorita. Na výběr jsem měl z více rámů, tenhle se mi přišel nejlepší. Nevíte někdo o jaký model se jedná? Popřípadě pošlu rozměry. Děkuji
http://s8.postimg.org/…DSC_0060.jpg
http://s21.postimg.org/…DSC_0049.jpg
http://s27.postimg.org/…DSC_0051.jpg
Uplne ten nejobycenejsi favorit.
To byl fofr, díky :)
zdravím vás
chcel vás poprosiť o identifikáciu rámu… dnes sa mi ho podarilo zohnať za 5 euro :D nie som si istý, ale mohla by to byť F8?
Zdravím vás všechny, vím že je to už trapné jak se každý ptá co je to za model kola apod. ale já se v těchto kolech opravdu nevyznám a toto kolo mi přišlo nedávno pod ruku. Je nějak amatérsky přebarvené na šedo a vypadá že je u hlavy trochu koplé. Mám na vás odborníky pár otázek. Myslíte si podle této fotografie, že je tento ram k vyhození, nebo se na něm dá bezpečně jezdit, a popřípadě si ho nechat nastříkat profi? Jde mi o to, že nechci renovovat něco u čeho mi brzy prdne rám. Dále bych se vás zeptal zda jste podle této fotky schopni poznat o jaky model se jedná? Poslední otázkou je pokud by jste někdo nechtěli prodat stejný rám jako mám na fotce, ptže se mi fakt zdá, že je koplý- Děkuji vám moc.
Zdá se že to je trochu lepší rám. Pokud není prasklý tak jezdit na tom můžeš, vidlice je víc vzpřímena.
Taky zdravím mam stejný dotaz a potřebuji radu co je to za rám. Chci si koupit F1 a nejsem si jist, předem všem moc děkuji.
Podle zakončení zadních vzpěr pod sedlem by to měla být F1 z konce 70.let. Ale to by zas měla mít sedlovku průměr 26.2mm. Není tam náhodou menší sedlovka a brutálně sevřená sedlová mufna?
Prave to nevím nejsem u kola jeste mam tuhle fotku těžko rict jestli je to víc stahnuty.
Mám doma stejný rám a vše vypadá jak na základním modelu F1, pouze sedlovka je 25.7mm. Někde v rozhovoru s panem Babickým stojí, že dělali F1 také z obyčejných trubek…
A ta šuplera bude taky už po dědovi :-)
Nechce se mi to tady hledat, byly ještě F-1 T, prý jako snad tuzemské, i když vlastně vše tady bylo tuzemské, ale ten průměr sedlovky na nich nezním. Měl jsem a mám jen čistokrevné F-1 a reinolds.
Tak příští tyden mne kolo dorazí tak to prozkoumal a napisi co a jak jinak dekuji.
Tak kolo mam doma zda se ze sedlovka neni originál a kdyz se sedlovka uplne povolí dost se vikle, můžete mi nekdo prosim napsat kolik ma rám F1 vnitřní průměr rámu kam se stéká sedlovka. Předem diky.
Vzdyt ti ten prumer sedlovky pise o kousek vyse.
Prave nevím co je myšleno jestli průměr stříbrné sedlove trubky nebo průměr otvoru kam se sedlovka stéká :-/
Vzdyt ti to vychazi:)
Byl myslen prumer sedlovky, tj toho stribrnyho, dira v ramu je o nejakou setinku vetsi, aby tam sla sedlovka bez vule zasunout.
Diky takhle v tom hrozne litá kdyz je to povoleny (majitel přede mnou tam dal proste menší) tak diky ;-)
Schanim sedlovku 26,2 nevíte prosim o nějaké, předem diky.
Vyplatí se to koupit za 1.000,– Kč? Jen jako doplněk k MTB do práce. Předpokládám, že to je obyčejný rám?
Ty tam neco vidis?
Pravda moc ne, možná je tohle lepší odkaz.
Tak za litr na jezdeni do prace by to nemuselo byt tak zly.
Favorit to asi nebude, coz je jen dobre:)
Tak borec neví co to přesně je za rám, ale mělo by to být na shimanu, říkal něco na přehazovačce Siska 300 exage.
300 je v pohodě.
Jenže je to tuším rám pro dlouhána, 600mm, bude Ti to ???
Asi jo, ještě to budu zkoušet, ale mám 190 cm.
Možná Ti ani výška rámu nebude stačit na úchopu – oblouky jsou dost hluboké a když vidím komín pod představcem vyskládaný na Tvém MTB. To kolo se mi jinak moc líbí, vypadá, že je na galuskách, ráfky Mavic Reflex.
Tak už ho mám doma, nakonec jen za 850, vrazím do toho ještě pár korun a přidám pořádnou fotku :).
Za ty prachy? no nekup to:)
Zdar, rád bych poprosil o konzultaci / potvrzení doměnky :-)
Mám už nějakých pár let favorita a rád bych se dopátral, co je to konkrétně zač (rám nemá žádný značení a jeho historii neznám). Podle wikipedie), Patrova komentáře i Ottova skenu z dobového katalogu 1694 zde ve fóru by to mohla být verze F12-S. Akorát jsem nikde nenašel 100% shodu, která by to potvrdila… Hlavní znaky:
.
Díky! Více detailů i komplet galerie zde
Jak už ti napověděl Standoslav, jedná se o model F12. Bowden k zadní brzdě byl veden pod objímkami. Pumpa dlouhá galusková. Očko na přehazku na tyto kola začali dávat až v osmdesátých. Přehazka PWB a smyk bych tam viděl původní Favorit namísto Rometu. Kola Galusková. Rok 75 mohl být poslední kdy se tento rám produkoval…v těch sedmdesátých mohl vypadat takto- http://www.bikeforums.net/…lovakia.html
Jo a máš tam už prvky novější konstrukce používané na F12 v druhé polovině sedmdesátých. Už je tam upravený držák řadícího lanka a zadní vzpěry už jdou do sedlové mufny. Zatímco uchycení pumpičky je ještě postaru. Budeme tomu říkat mezityp:-)
Jo, dík moc za potvrzení domněnky :-). Je to asi fakt nějakej mezityp nebo special. Každopádně díky tomu jsem se dokopal si konečně něco po letech o kole zjistit a došel jsem k tomu, že kolo nedávno „oslavilo“ 40 let.. tak si ho zas o kus víc vážím ;-)
Ahoj, mohl bych poprosit o identifikace tohoto rámu. Jde mi hlavně o to, zda je to F1. Podle čísla na rámu je to rok 1963. Děkuji
Pokud to má kované koncovky, né ty plechové tak snad F 12; z té doby jsem 12ku ještě neviděl, ale Jednička to určitě není.
Přesně tak, pokud tam jsou kovaný koncovky, pak to bude F12. Mám doma dvě F12 z roku 1963. F1 v tom nehledej.
Jinak se na tom dá postavit parádní klasika.
Zdravím pánové, doufám že nevadí pokud oživím toto vlákno. Měl bych tady rám k identifikaci. Děkuji mnohokrát za Vaši ochotu a brzkou odpověď. Krásný zbytek víkendu.
Má to držáčky na dlouhou galuskovou pumpu a pokud mě zrak nešálí, tak dvojpřevodník. Takže tam byl nejspíš pákový přesmyk. Bude to model F11 stavěný na galuskách. Pěkný a zajímavý rám, který má ještě staré do špičky protažené mufny, které rokem 1955 končili. Rozhodně nepatří do šrotu.
Díky moc za odpověď, nejradši bych chtěl F1 ale lidi za to poslední dobou chtějí nesmyslné peníze… Rád bych si udělal festku do města… Přemýšlím jestli to teda koupit a nebo počkat na něco lepšího ale taky mi ten rám přišel zajímavý. Záleží kolik si za to pán řekne.
plechovy silnicni koncovky, na ktery nedas poradny napinak – na festku nevhodne. da se koupit ram s drahovyma patkama za par supu, ktery bude mit ± stejne jizdni vlastnosti a bude kompatibilnejsi se soucasnymi standardy (1 1/8" hlava).
Na festku je toho škoda, na šedesátníka má super lak atd. Nech to raději někomu kdo to zachrání. S těma patkama je to pravda. Kdo to kde prodává?
Hlavně, pokud to nevyselo někde v suché stodole a i jezdilo, budou ty trubky zevnitř rezavé a po vzkříšení ten rám někde praskne.
Zdravim, poradi nekdo co mam doma za Favorita ? Dle foto. Jinak vybava vse favorit. Kliky Walter, pedaly celokov lodicky, Centric, velke naby kol. Bowden vede po horni hrane ramu v pevnych ockach. Kovane patky, oko na prehazovacku. Sedlovka 26,2 mm. Diky
F 12
Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda by někdo dokázal identifikovat tento silniční rám. Myslel jsem si, že by to mohl být Favorit, ale výrobní číslo tomu neodpovídá. Je to i poměrně větší velikost než standard. Mám jen tento rám bez vidlice. Barva asi není origo, byla prý původně šedá. Díky
A jaké tam je tedy vč ? Podle mne je to nějaká F 12ka po tuningu nějakého tehdejšího sikuly.
Teď z hlavy přesně nevím, zkusím ho vyfotit. Asi 8 čísel, ale to f v kroužku tam není. Vyrábela se F12 ve velikosti 62 ? Tak jsem to změřil, a i ty patky se šrouby…
Pár % těch 62 mohlo být. Ty patky co se ke konci dávaly na Fava, měly přípravu na šroubky. Já jsem to tedy nikdy nevtal a nerezal závit, ale možná to jde. Orig.patky na Suprech z mat.Reinolds měly patky orig.s nápisem Campagnolo.
Ok. Díky. Na těch patkách žádný nápis není. Udělám ještě fotky toho výrobního čísla. Třeba to pomůže. Jo a když jsem ten rám vážil měl o cca 20 dkg míň než obyčejný favorit velikosti 58. I vnitřní průměr sedlové trubky byl trošku větší. Ale to se nedá přesně změřit.
Konečně jsem se k tomu dostal a udělal nějaké fotky toho výrobního čísla. Ale není to moc vidět. Takže jestli to alespoň trošku pomůže k identifikaci toho rámu…
Nevidím nic, leda změřit vnitřní průměr.sedl trubky a můžeme z toho vyvodit sílu stěn, potažmo F1/Reinolds.
No kdyz tam vidim ten svar, tzn stredova mufna vylisovana z kusu plechu, tak dost pochybuju ze je to neco lepsiho.
To v. č. je osmimístné ale bez toho f v kroužku. Takže favorit to asi nebude. Vnitřní průměr trubky je určitě trošku větší než u klasického Favorita. Přesně to ale nejde změřit. možná to fakt bude něco obyčejného. jen jsem si říkal,že ta nižší hmotnost i při té větší velikosti rámu a krátká zadní stavba, absence držáků na blatníky, závity na držák láhve by něco mohly znamenat… Nedá se nic dělat. Přesto díky za info.
Zase na druhou stranu, o co jde ? Bádat takto před 30ti lety by možná bylo zajímavé, mít něco jiného, ale dnes ? Rámu je dost, za pár supu i v Al a ta velikost se dá taky pro dlouhama sehnat, takže proč si se starým střepem lámat hlavu ?
Ahoj pomuze me nekdo co je tohle za ram?
Tak pridam sa aj ja, na pohlad je moc zachovaly, nechcem ho vyuzivat naplno, obcas nejaka retro kavicka.
Ale nech mam dusu na miste, co vlastne mam.
Jeníček: úplně ten nejlevnější Favo rám.
Jano: nafot to místo pod sedlem; …jinak podle výr.cisla se da zjistit jen rok výr., ne typ rámu.
standoslav, asi takto?
Trubky to má normální, standart, pokud to má kované koncovky na Rychloupínák je to F12, pokud ne je to ten nejlevnější rám.
Zdravím potreboval by som Váš názor na tento bike či sa ho oplati kúpiť alebo nie vopred dík za názor :D
Z jediny fotky, kde je neco malo videt, to vypada na uplne obycejny Favo. Takovyto stroje jsou tak na darovani za odvoz, ne na kupovani.
Myslel som si to Ďakujem za názor :D
Taktiež uplne obýčajne fáva že ?
To druhy urcite, to prvni je mozna F12. Opet je z tech fotek videt prd.
Je to f12 že ?
Prosím o pomoc s identifikací rámů viz fotky. Zadní stavba je krátká. rok výroby 1955 (výrobní číslo je na fotce). Díky.
Bude to jakýsi povareny derivát, nebo první Favorit s kovanými patkami. Ovšem mufny jsou pěkně zpilovane do ztracena, jak na F1. Jenže salámy zadní stavby zase na F1 nevypadají. Ovsem držáky pumpičky jsou jak na F1 z té doby. Zadní stavba zrovna krátká není. Nemáš lehčí otázku?
Dostal se ke mně rám z roku 1973 (podle výr. čísla). Dokázal byste mi někdo poradit, co by to mohlo být za rám? F1 to není určitě, to je mně jasné… Rám se ke ke mně dostal ve stavu, kdy tam nejsou žádné polepy, jediné komponenty co tam byly tak to byl představec cinelli, přesmyk campa, řazení walter a brzdy centrik, ale nepředpokládám, že by něco, teda kromě brzd, bylo původní z výroby.
Bude to upravená F12. Pěkný lyže.
Dobrý den,
Zajímalo by mne, co je tohle za model popřípadě z kterého roku.. Dokáže mi někdo odpovědět?
Průměr sedlovky je 25,5–25,7
číslo rámu je 64 00 77 08 asi
Děkuji předem za odpovědi
To bude celkem obyčejný Favorit. Nejspíš verze Turist vzhledem k přítomnosti držáků nosiče. Ročník 1964.
Doufal jsem v něco jiného, ale i tak děkuji…
Ještě otázka, co je tohle… ?
https://www.cyklobazar.cz/…kolo-favorit
Kolo mám rezervované a zajímalo by mne jestli to je F1…
To nebude F1. Navic vypada, ze tomu za chvili upadne prava zadni patka.
Zdravím také mě zajímalo co to je zač díky
Úplně obyčejný Favorit z osmdesátých let.
A tenhle?
Uz vim :) pry f12
Je tohle F1?
Je tam videt prd, ale neni.
Co te vede k tomu shanet takoveto veterany? Nejaka prestrikana F1 stejne nema zadnou cenu, v originale to zase nebudes ochoten zaplatit, pokud nebudes mit z pekla stesti a nenarazis na nekoho, kdo nevi co ma. I kdybys narazil tak co s tim? Na jezdeni to neni, leda tak na vystavku do vitrinky.
http://aukro.cz/show_item.php?…
stojí to za to? F1
Na co? Kdyby to aspon melo original lak, nebo alespon komplet dobove osazeni. Ale toto je jakysi mix co dum dal, prestrikany, napadeny kutilem.
Jen mne zajímalo, jestli to má cenu..
A tohle:
Prý to je model 92F rám F1/TV 580cm v.č.020119
To malo co je videt by F1 mohlo byt.
Potreti se te zeptam, co s tim chces delat?
No chci sehnat origo součástky a postavit pěknou F1..
A co znamená to označení TV? jako tovární výroba?
Origo soucastkama myslis co? Treba starou campu record? To se pekne prohnes. Pak s tim co? Postavit do vitrinky?
Co je TV netusim.
Označovalo se to jako T , někde tady jsou ty modely Fav. popsané, (hledat!), snad T- tuzemské, podle mne to byla taková horší F-1.
Kolik za to chce, asi balík.
Dokázal by někdo říct co mám doma?
To nejobycejnejsi favo.
Obyčejný plecháč, vhodný do šrotu.. Ta zadní brzda? no ty pi.. renaulte
Mohl bych se zeptat, co je tohle za rám? Nejsem si jistý..
Díky
F12.
No pán mi řekl že to je: rám Favorit F1 60cm 72f vyražené úhly na mufně 86° , ale nějak se mi to nezdálo, díky
A proč myslíte že to je F12?
Prostě to poznáme.
No pán mě furt přesvědčuje, že má pravdu…
To jsou základní rozdíly mezi prvními modely F1 a F12. Pokud se sejdou tyto 3 věci na jednom rámu, jde o F1.
V první polovině sedmdesátých let Favorit své F12 skutečně značil na mufnach. Ovšem modely F1 ve všech mutacích z této doby máme my Favoritaci dávno zmapovány.
Nejspíš chceš moc moc koupit rám F1 tak bys rád věřil, že to tak je, ovšem není.
Prodejce může být motivován vyšším ziskem z rámu F1, obzvláště pokud je z Ostravy.
Trpělivost a ono se něco najde.
asi jdu s křížkem po funuse, ale nedá mi to F1V-60cm rám má 2215g +/-, F12–60cm 2380g, a pak je rozdíl mezi průměrem sedlovek 26,2 versus 25,7. Schválně, ať ho pán zváží.. :-)
Moje F1 má hmotnost 2212g, tak to se můžeš jít bodnout:-)
Vyprdnul bych se na to, na takovém rámu s označením úhlů na mufnách, bych si já postavil tak max. elektrokolo:-)
no bodejť, kolikátka to je ? šestapadesátka ? .. a už máš natěžený nějaký lithium ?
.-)
Zdravím Vás!
Píšem Vám zo Slovenska. Dostal som rám f1 z roku 1972. Mno nejaký borec odrezal z patky háčik na prehadzovačku. Mohli by ste mi prosím pomôcť, kde by som mohol kúpiť také patky alebo rám? Zaoberá sa s tým niekto? Je to ten typ ako na fotke. Za všetky informácie dakujem.
(aukro a bazos sledujem)
Mnoho obyčejných Favoritů, ovšem pouze v osmdesátých letech mělo kované patky s háčky na prahazku. Myslím tedy… Budeš to muset vzít z jiného rámu.
Díky za odpoveď. Teraz čakám na taký rám.
No ak chceš niečo takéto , tak to kúpiš hocikde
Díky, funguje, ale chcem to spravit ako originál.
Zdravim, chtel bych se zeptat, zda nekdo identifikuje tento ram.
Omlovam se za kvalitu fotky
Děkuji
Nelze.
Sedlovka 25.4
Mufna euro stred normalne
Zavit cisty ostry
Hlava jedno palec
Ani teď??
Je to malý a dráhový.
Podle mufen, pokud mě zrak nešálí, by to mohl být Favorit. Tedy Favorit F2 ve velikosti tak 52. Max do roku 1980.
Co říká výrobní číslo? Sedlovka asi bude spíše 25.7.
Výrobní číslo je právě pod komaxitem… A pan majitel si ho nenapsal…
Děkuji za informace
Zdravím kluci.
Mám tady takovej špíček…,
Je to Favorit r.v. 1962, velikost rámu 56, průměr sedlovky 26,2, krátká zadní stavba…
Původně měl štítek.
Ale co ty patky???
Co myslíte, je to klasická F1 ??? tuhý je to jak prase…
Díky za příspěvky!
Znalec nejsem, ale rekl bych, ze je to neco prevarenyho.
Vypadá to, že patky převařený jsou, ale zbytek?
Chci se dopátrat jestli to je opravdu F1čka.
Bude to prevareny v lepším případě z F12. Dle mého špatné rozhodnutí osadit takový rám patkami Campa. Na zakončení u pátek je vidět, že je to trošku nemehelne prevareny. To samé plati pro navařky řadících pacek atd. Až na ty patky bezcenný. Tím průměrem 26.2 si jsi jistý?
měřil jsem to než jsem sem ten příspěvek hodil… 26,2..
s tou F12kou se mi to ale moc nezdá… ta se dělala až od roku 63.
Jasně, tak to bude F11 nebo něco obyčejného. A zkoušel jsi dostat sedlovku 26.2 do rámu alespoň do hloubky 7cm?
To jsem nezkoušel.
Ale F11 by to být mohla, ikdyž mi na to pořád nesedí ta velikost 56.
Hledal jsem ale nemůžu toho o F11ce moc najít.
Nevíte alespoň z jakých se dělala trubek?
A nechápu koho napadlo dát na ní všechny čtyři patky s Campa…
Je to obyčejný F rám, který prodělal tuning v 80tych letech, kdy byl nedostatek všeho, natož F 1cek. Prostě majitel sehnal koncovky, , slušného zámečníka a sedlová trubka ? Buď se myslíš, nebo mne napadá možnost nějakého vystružení, na těch 26,2mm, ale s tímto řešením jsem se zatím nesetkal. Navrhuji i rám zvážit, tady už někdo váhy F1, 12, atd uváděl.
Ještě jednou jsem si prošel ty fotky a velikost bude 58. Tedy univerzální. Měřit od středu šlapání po konec sedlové trubky. To jak je sedlová trubka zakončená, jak jsou hrubé mufny, to vše mluví jasně a o F1 se nejedná.
Zřejmě tenkrát to někdo považoval za správné naletovat tam tyto patky. Každopádně pokud by jsi to chtěl vyhodit, tak ty patky stojí za vyjmutí.
Zdravím chci se zeptat, jestli někdo neví RAL označení modré barvy používané na F1..
Děkuji
Nevím, dělám aby se mi barva líbila. Těžko ti někdo řekne jakou barvu tenkrát používali. Navíc byla rok od roku jiná.
Včera jsem přišel u kontejneru k tomuto rámu a zajímalo by mě co to je.Je zvláštní že má výrobní číslo na sedlové trubce a né na středové. Číslo je taky zjímavé začíná tiskací malé f v kroužku a pak je to 10961818. Velikost je 60 a průměr sedlovky je asi 25,6 nebo 25,8.
Vypadá to jak některý porevoluční Fávo. Ovšem zadní můstek pro brzdu z plechu, absence patky s držákem přehazky a navárek pro řadící páčky, bodované spoje u mufen z toho dělají celkem obyčejný rám.
Zdravim, jelikož se v tom nevyznam, tak se raději zeptam na identifikaci zde, děkuji ;)
Je to F 11. Mrkni do mého profilu a najdi F11 z roku 62 a zhruba tak nějak, by to tvé mělo vypadat.
Ahojte
Dostal sa mi do ruk tento Favorit. Prosim, co to moze byt? Vdaka
Dost zachovalý, ale ten nejobyčejnější rám.
Vdaka. Moc sa nevyznam, ale zaujimave su Centric brzdy (vacsinou som videl tie gulate Favorit) a to drzadlo bowdenu. Ci aj to je standard?
A chyba mi tam tanier na zadnom, neviem ci ho niekto daval dole alebo to tak aj bolo. Predne koleso chybalo, ale gumky na brzdach su uplne nove aj s vystupkami.
Zachovaly je, dokonca pedale su ako nove.
prava zadni patka nebudi moc duvery. :-)
Nejak tam zapomneli dat mosaz.
Veru.. nedovarena. Budem hladat dalej.
Stalo to 5eur, aspon na nahradne dielce
Bola k timu este tato Eska
Dobrý den, chtěl bych se zdejší komunity optat na radu. Jsem úplný laik, ale zase je mi líto tyto dvě kola vyhodit. Raději bych je daroval, nebo prodal někomu, kdo by z nich měl radost a užitek. Jsou to nejspíš kola Favorit, jedno modré a jedno stříbrné, ale netuším jaký model. Děkuji za případnou pomoc!
Jedno je druhy nejobycejnejsi provedeni Favoritu, druhy je Motobecane.
Zdravým, chtěl bych se zeptat na typ ràmu případně na rok výroby kola. Předem děkuji.
Ahoj, chtěl bych vás poprosit o identifikaci rámu…bohužel mám fotky už z odstrojeného kola, většina komponent jsou Favorit, Favorit speciál a přehazovačka Campagnolo. Sedlovku jsem změřil na cca 25,5…Prý se s kolem závodilo, číslo zespod je bohužel nečitelné. Díky :)
Tak údajně by mělo jít o F12 vypadá stejně jako F1TV akorát F1TV má průměr sedlovky 26,2 a ty máš 25,5 což odpovídá F12 přesně nevím mám to od Nakladala z Brna tady máš na něj email tak to zkus u něj…Bořivoj Nakládal <nsm@volny.cz>
Ale podle mě se jedná o F1 možná někdo před tebou dal špatnou sedlovku a stáhnul obvod na 25,5 vem výstružník a protáhni to na 26,2 a je to neřeš…
Přesně se jedná o průměr 25,7mm versus 26,2.
Jinak věčné téma nezměřitelných sedlovek.....
Často bývají stažené sedlové trubky po použíti menší sedlovky. Jak šel čas, tak se lidé na rámech podepsali. Chce to si s tím trochu pohrát, narovnat, vyčistit řádně uvnitř a pak zkoušet tu či onu konkrétní sedlovku. Suplera je na prd.
Ahoj všem odborníkům, tak už zase :-) Poradíte mi prosím, co vlastním a jak moc na tom dneska zbohatnu, když to pošlu dál do světa? Jo, vím, za kilo železa dostanu asi 3–4 Kč… Je z 1970 (výr.č.26192), prý stál kolem 1400,– Kčs, byl na galuskách a trochu se doma handrkujeme o to, jestli to byla F1 nebo jak tady čtu v diskusi, spíš něco jako F11/12. Přemalby si prosím nevšímejte, ženě se originál modrá favoriťácká barva nelíbila. Děkuju za konzultaci.
Dost stará F 12
Díky, myslel jsem si, že to tak nějak bude. Starej je-jak píšu, je to 1970, táta si ho koupil novýho za svou první výplatu.
ahoj ahoj ,, prosim o pomoc
toto som nasiel doma .. má to zmysle renovovať alebo to mam tomu nechat rezervaciu v zbernych surovinach ??
Ďakujem
Je to šrot obyčejné Fávo…
Můžu dotaz, jestli by to nemohl byt favorit F1 92F? Nebo se jedná o úplně jinou znacku kola, prelepenou shimano polepy?
Díky za pomoc
Ještě foto patky
Je to nejspíš favorit Passat.
Díky, našel jsem teď pár fotek passatu a vypadá, že to bude on. F1 měla přeci jen asi kratší zadní stavbu.
Zdravím, mám doma tento kousek, prosím o identifikaci. Má to cenu z nostalgie zrenovovat? Měl bych to na občasné ježdění jako silničku.
Je to Galuska 28", mám to po strýci, řekl bych že to bude tak let 1980–90.
Před 20 lety jsem na tom ještě jezdil, pak bylo kolo ve sklepě u rodičů a takto dopadlo …
Rok zjistíš na spodní části středu
Jinak je to úplně obyčejný favorit
Pokud z nostalgie, tak to cenu má, jinak moc ne, ale je to jen o tobě a o tom, co si od toho slibuješ
Díky, s překvapením jsem zjistil rok 75. Nevím jestli to strýc nějak „vytunil“ nebo galusky jsou originální.
Jen si nejsem jist jestli galusky chci… nemyslím že do města je to ideální, možná bych chtěl spíše „pologalusky“. To by ale znamenalo koupit nová vypletena kola, a je otázka jestli se vyplatí investovat.
Podle mě to galusky nejsou. Brzdy jsou Special, přehazka ještě stará celokovová PBW (Praha, Berlin, Waršava), rám má kované zadní patky. Přečti na plášti rozměr – dávaly se tam větší ráfky velikosti 630.
Galusky to jsou, sám jsem je před 20lety měnil a jezdil na nich.
no jak uz psali ostatni je to ten nejobycejnejsi favorit akorad starej :) ty kola jsou tam dodelavany ,proto tam nejde poradne ani nastavit zadni brzda ,udelal bych novy vyplety ,to nejlevnejsi co se da koupit to znamena naboje force a rafky remerx dragon ,zaplest si to doma ,jinak tenhle ram ma jednu vyhodu ,kdybys to chtel predelat na torpedo a singla tak se do toho vejdou plaste i 36mm :D
Výplet doma udělat neumím, to jsem zkoušel jednou asi ve 13 letech, dopladlo to tím, že jsem ráfek tak pokřivil, že to chtělo nový a odnést k profíkovi :-)
Dá se to koupit už hotové? Někde jsem tu viděl odkaz na zapletená hotová kola, ale nevím, jak je to se zadním 5-ti kolečkem, jak se tam dá dát, nebo jestli se koupí už s namontovaným X-kolečkem.
Přehazku a přesmykač asi zachráním, i když jsou trochu zrezlé, řetez bude chtít asi nový, je rezavý až běda. nevím jestli má cenu ho rozhýbávat.
Poslední co jsem si všiml jsou středy na nábiji šlapek, je to dost volný , asi vypadený věnečky, nebo neutažený…dá se koupit náhradní? Díky
jj kola se daji koupit uz hotova ,predni resit celkem nemusis ,tam je pokazde roztec 100mm a pasuje tam cokoliv na rafkovou brzdu ,se zadnim je to trochu slozitejsi tam bude roztec tak 128mm no a moderni kola maj 130 a 135 ,130mm je u silnicnich kol ale tam zase nesezenes levne s nabojem na sroubovaci vicekolecko ,no a 135mm uz muze byt dost ale ta stavba jde roztahnout ,pak tam das i 7kolecko ale musis zase vymenit i razeni a nejspis i prehazovacku ,nebo koupit vypletene kolo s nabojem na vicekolecko a upravit ty vymezovaci podlozky tak aby to melo 130mm a kolo bylo tak nejak uprostred a veslo se tam to 5kolecko ,obcas jsou ty zadni stavby krive
Je to stará F12, ještě bez patky na prehazku.
Díky, myslel jsem si že mám nějaký poklad a ono ne…
S tím jak píšeš, co vše neumíš bych to odvezl do sběrného dvora. Pokud ovšem máš k tomu kolu nějaký vztah, našetří 3t a svěř to odborníkovi, pak Ti kolo poslouží ještě mnoho let.
To tak není, že bych byl nemehlo, jen s některými věcmi nemám zkušenosti. Opravím téměř vše, ale na výplet kola si netroufam.
Mám na všechny vyznavače F1 prosbu, rozkóduje někdo, co jsem dnes vytáhl ze šrotu?
Evidentně se jedná o starý F1 určený pro cyklokros. Krátká stavba, kované patky (bez zesílení pro doraz. šroub), oka pro vedení řazení v řídítkách. Rám je dost lehký, ale nikde jsem nenaše žádný číslo, přední vidlice je dost divoká s vysokou korunkou. Brzdy Mafac (čelisti), přehaz. Sachs-Huret, zbytek Favorit, vč. gal. ráfků. Nebo je to jen rezavý křáp? :)
F1 ale pokud to je tak nahnilé z venku, bude to i zevnitř a pod nekymse to i po důkladné generalce zlomí. Měl jsem takový , i s brzdami, zachovalý,jel jsem na něm i Krále Šumavy a za rok praskla P vidle.
Zdravim, potreboval by som pomoct a identifikaciou ramu vo fotkach. Dakujem za pomoc.
Toto Favorit není.
To som si myslel :). Chcel by som vediet co to je.
Proste Force performance.
Je to Favorit? Taky bych potreboval poradit, rv 54, osazeno Huret, Perič, Campagnolo, Brooks
To není Favorit. Ten měl dvojčíslí(rok výroby) f v kroužku a výrobní číslo.
od 55
Podle čísla a tvaru středové mufny to je velmi pravděpodobně favorit, rok výroby 1953. Číslo s f v kroužku za druhou číslicí bylo až od roku 1954.
ok, ovsem dalsi dvojcisli bylo obvykle 63…
https://www.bike-forum.cz/…ge-ramu-1954
par fotek…
Zdravim. Chtel bych poprosit o pomoc pri identifikaci favorita viz fotky. Projel jsem toto forum skrz, ale moudry z toho nejsem. Na brzdach je favorit special, na presmykaci romet a na predstavci wihu. Na stitku vepredu je favorit 30 let – 1951–1981. Cislo ramu neni podobne nicemu co jsem tu nasel. Sedlo a blatniky nepuvodni. Jde mi o to jesli jde o tuctovy model, nebo neco hodne zachovani puvodniho stavu. Diky za pomoc.
Buď v klidu, je to základní šrot.
Fajn a se snahou nafocene, ale tuším že to ani Favorit není, podle té zadní koncovky.
Ze by to nebyl favorit se mi nezda. Polepy a hlavni komponenty jsou tam podle vseho odjakziva.
Ze by to nebyl favorit se mi nezda. Polepy a hlavni komponenty jsou tam podle vseho odjakziva.
není to Eska?
Nebo Liberta.
Tak asi ta Liberta.
Čili těžkotonážní šrot…
Nerekl bych, ze je to Favorit.
Favorit to není, zadní patku se slisovanou trubkou favorit nikdy nedělal.
Zdarec,
Mám doma Favorita, nevím co přesně je to za typ? Kupoval jsem ho jako nového tuším v roce 1996. Kromě sedla a pedálů je vše v původní perfektním stavu. Teď bych chtěl jezdit víc na silničce (zima, bláto ) a nevím, jestli není škoda ho zničit. Otázka – má cenu si ho nechat jako „veterána“ na léto nebo je to tuctovka a mužů to ojezdit a popřípadě modernizovat?
To ne obyčejný Passat ne?
No je to možný, já se v tom nevyznám :-) Ale i tak – má to cenu udržovat v původním stavu nebo je to zbytečný ?
Škoda ho zičit, ale co s ním?
Na 40 let zakonzervovat
Ahoj, nedávno jsem koupil favorita ale vůbec ve finále netuším co je to za typ. Můžete prosím někdo pomoct s identifikací? Podle výrobního čísla (začínajícího 91f…), předpokládám, že to je ročník 91, ale tím jsem tak nějak skončil :D.
Díky moc!
Takzvaná tovární F1, ale F1 Special na hony vzdálená. Materiál a geometrie jako obyč cesťák, proti cesťáku má trubkové můstky zadní stavby.
Takzvaná tovární F1 to není! Je to Favorit Speciál, který v roce 1991 s těmito polepy býval s výbavou Walter, tj. dvoupřevodník, přesmykač, přehazovačka, řadící páčky a pedály s klipsnami – toto vše Walter, a s galuskami, ale tady z od Waltra zbyl už jenom jenom dvoupřevodník.
Dovolil bych si oponovat – Speciálka by měla novou korunku př. vidlice, zadní vzpěry ne do mufny, ale vně „salámky“ a patky vidlic bez oček na blatníky. A taky průměr sedlovky 26,2mm.
Nemám na mysli F1 Speciál se salámama (F1S). Ale že v tomto případě jde o Favorit Special si můžeš přečíst na rámu.
Trochu lepší normální favorit, lepší proto, že rám má kované patky, ne plechové.
I ta geoška není úplnej jezevčík.
Ok, díky moc za pomoc. Takže víceméně celkem obyčejnej kus. Každopádně popis F1/TV krásně sedí co teď koukám, takže aspoň vím na čem sem. Díky.
Dobrý den, můžete mi prosím někdo říct co je to za tip favorita a jestli má nějakou hodnotu?
Jednou v jiném vláknu ti nestačilo napsat ze je to obyčejné kolo bez nějaké hodnoty?
Je to šrot
Je to hlavně prožrané rzí, bál bych se na tom jet. Na rozdíl od kola výše, tam je to nějaká F1 – kratší zadní stavby, zadní stavba spojená trubičkou, ne plechem, kliky Walter, RU atd. Tady nejzákladnější vybavení. Favority, to byla kole hezká leda na pohled, potom tu nic jiného nebylo, lepší než Liberty nebo Esky. Vybavení na úrovni supermarketových kol za pár tisíc.
základní Favo. Prodáš tak brzdy+ páky (řádově stovky, pokud nejsou křivé) dvoutác pokud není zničený, možná ráfky, motýlky v tomto stavu 10 korun kus. Dále ocel 6kč/kg, dural malinko dráž.
Sice si s tím kdysi někdo pohrál ale dnes to nemá smysl.
Tak kliky na klínky opravdu ne, křivé nejspíš budou, ale mít kolo s klínkovým středem, to si neumím už představit. Ráfky – co se pamatuji, tak mi po pár letech jeden ráfek praskl. Jednostěnné ráfky, jestli nezdražili, tak cena tak stovka za nový. Motýlky – nejsem si jist, jaký průměr má osa v náboji, může to být atypické. Motýlky měly svůj význam, než se objevily rychloupínáky.
Je škoda, že bike-forum.cz degradují bohužel četné rádoby rady takových autorů, kteří např. nevědí, jaké jsou osy v nábojích, apod.
Dobry den,mohu poprosit o urceni ramu a vidlice?
Sedlovka je 26,2
Dle vyrobniho cisla na stredu je to rok 76.
Ram je 560mm.
Muj nazor je f1v z trubek chomutov,ale treba se pletu.
Dekuji,fv
Neco napadene kutilem. Vidle neni Favo, jak uz ti bylo receno minule.
Jak píše Vilém – rám je F1(t)v, vidlice není původní, stejně jako vedení lanek.
Lepší než co se objevuje v tomhle vláknu, zároveň jak Fáva mají spíš nostalgickou hodnotu, tak provrtaný rám ji spíš nemá.
Diky za rychlou reakci.
Je f1v to stejne jako f1tv?
Material bude chomutov?
Neorig.vidlice je jasne,ale blize urcit nejde?pokud se nepletu tak stejny typ jsem videl i na lepsich favoritech..viz foto..
Ad napadeni kutilem..nemam v planu exponat na chytani prachu,ale kolo spise pouzit k jeho puvodnimu ucelu(co jsem na nem jel,tak mi ram prijde pouzitelny pro bezne jezdeni),takze ty upravy mi nevadi(spise naopak a navic mi to prijde co mohu posoudit udelany pekne a snad i bez negat vlivu na mechaniku ramu…)
Diky
Dobrý den, co by mělo být tohle za model favorita, jestli to ovšem favorit vůbec je? Je to nějaká domácí předělávka? A co ty komponenty?
pravděpodobně Favorit Passat
(Další vývoj F12special)
Mám doměnku- ne jistotu- že tyto rámy (výr. číslo na trubce) už nesvařovali v Rokychanech.
podobný:
https://sport.bazos.cz/…t-passat.php
Výbava je „co se našlo“ anebo vylepšování v 90. letech.