zkušený městský jezdec se tady asi nic novýho nedozví, ale i tak je to zajímavý čtení, včetně diskuze http://www.nakole.cz/…provozu.html
zkušený městský jezdec se tady asi nic novýho nedozví, ale i tak je to zajímavý čtení, včetně diskuze http://www.nakole.cz/…provozu.html
Díky za odkaz. Myslím, že Medvěd to tam napsal přesně a je vidět, že opravdu má něco v městském provozu odjeto. Já zatím jen 18 let a cca 27000 km......
celkove sa vsak mestam radsej vyhybam. nielen ze su najnebezpecnejsie, ale ani ma nebavi jazdit medzi barakmi, takze na dlhych cestach ked mozem, radsej mesto obidem cez okolite dediny alebo po obchvate (ak to neni dialnica – obchvaty miest na cestach 1. triedy byvaju celkom kvalitne a teda nie velmi nebezpecne)
No, nevím jak vy, ale já se V praze jezdit prostředkem ulice rozhodně bojím!! (Tam kde je pouze 1 pruh). Český řidiči sou hovada a vyjma toho že vás sice nesrazí nevědomky ,tak na vás budou troubit a nadávat a dojíždět a lízat zrcátkem a na nejbližších semaforech vám rozbijou hubu. Je to teda čistě můj názor (60 na biku v praze po rovině fakt nejedu, spíš tak 35, což brzdí provoz). JAk se na to díváte někdo zkušenější, třeba vy,. messengeři??
ani tak ne všude v půlce pruhu, spíš tak metr od kraje, prostředkem pruhu jezdim v nebezpečnějších místech, kolem ostrůvku pro tramvaj, když je úzký pruh kolem zaparkovaných aut, kruhové objezdy apod.
sak ja som to taktiez nemyslel tak, ze vsade jazdit prostriedkom pruhu, to zdaleka nie. ale pred kruhacmi a cez ne, pred semaformi a drzat si odstup od chodcov – pripadne tam kde fakt neni miesto na to aby ta niekto autom obehol (pri najblizsej moznosti potom vzdy to auto pustim), tam sa proste moc inac neda
Právě proto, že jsou řidiči hovada, tak musíš svojí bezpečnost zajistit sám,
takže kruháky zásadně středem, aby tě nemohl nikdo předjet, zvlášť když člověk neodbočuje prvním sjezdem.
Na místech, kde to není široké tak, aby se tam vešel cyklista s autem bezpečně je lepší jet také kus od kraje, protože občas se najdou řidiči, kteří si myslí, že se tam vejdou. Rozhodně nejezdit nalepený na obrubníku, poté mají snahu si řidiči dovolit mnohem víc a přece nebudu skákat přes kanály, oni je také objíždějí.
Důležité je být pro řidiče čitelný, aby věděl co chci udělat. Proto je lepší dát znamení dříve a držet ho za sebou o nějaký tem metr déle, než se potom snažit odbočit vlevo na poslední chvíli.
Je potřeba se také chovat jako plnoprávný účastník provozu.
Do zatáček do kterých není dobře vidět a blíží se auto zezadu si klidně najedu trochu více od kraje. Kdyby totiž řidiče napadlo předjíždět, tak bude muset do protisměru a to si neriskne, jakmile vidím že nic proti nejede, uhnu. Většina to pochopí a nemá s tím problém.
to Hribik A1: Já se silnicím I. třídy vyhybám, mimo město 100% ve městě to někdy je nutné projet. Ty obchvaty já považuji za smrtelně nebezpečné z následujícího důvodu: Sice se tam jako cyklista mohu cítit bezbečně, protože je tam široká krajnice a jsem od aut dále než na okresce, jenže některé auta a motorky tam jezdí 150 a stačí mikrospánek, telefonování nebo jiná nepozornost řidiče a nemáš nárok střet přežít. Na okresce potkáváš jedno auto za 5 minut a na silnici první tředy Tě předjíždí třeba každých 5 sekund dvoj až trojnásobnou rychlostí než na okresce.
ja sa im zase nevyhybam, a dokonca taketo cesty, ak su kvalitne spravene, nepovazujem ani za najnebezpecnejsie (prikladom NEkvalitnej jednotky je tn-banovce-novaky, take su samozrejme nebezpecne, a to tak, ze znacne). za take povazujem frekventovanejsie 2. triedy, pretoze su casto uzke, klukate, rozbite, s minimalnym rozhladom v niektorych usekoch a pritom znacnou premavkou, a mimo dedin prave na tychto jazdia mnohi ako utrhnuti z retaze, na 1. triedach sa zvacsa dodrzuje aspon zakladna slusnost, taktiez v pripade dvoch oproti predbiehajucich sa aut je tu dost miesta sa uhnut, na dvojkach-trojkach to isti len skarpa. je rozdiel auta 90–100 na kvalitnej ceste a na takejto dvojke, ale jazdi sa na oboch stejne. okrem toho je aj ciastocny rozdiel v jazdeni cez mesta a dediny v ceskej republike a na slovensku, u nas je omnoho viac takych co prejdu celu dedinu stovkou, na morave teda takych stretavam vynimocne, prechadzat mestami neni teda ziadna vyhra
ked mam moznost vybrat si medzi blbou dvojkou a dobrou jednotkou, castejsie si vyberem tu prvu triedu. tych strelcov s tymi 150timi je vacsie mnozstvo len v specifickych casoch, napr. sobota vecer, ale to je vtedy vsade, tiez vzrasta mnozstvo opitych na cestach. v pracovnych dnoch to tam kamiony dost umravnuju a tak sa blaznov moc nenajde. vseobecne som ovela viac nebezpecnych situacii zazil na 2. triedach, na jednotkach a trojkach je to zhruba nastejno. samozrejme, neni kazda 1. trieda stejna, tak isto ako kazda dvojka alebo kazda trojka. lisi sa to cesta od cesty, pisem o priemernom zastupcovi jednotlivych skupin
taky si připadám bezpečnější v ulicích než na obchvatu. V ulicích dávají auta větší pozor …nejezdí tak rychle jako mimo osady.
Zajímavý, ale mě se to moc nelíbí… Bych musel furt svítit bejt obalenej v reflexnim. A jezdit uprostřed pruhu je vo hubu
Zezadu do tebe nikdo nenajede, to je velmi málo pravděpodobné. Dotyčný by na to musel koukat a to je nepříjemné. Jakmile tě ale ztratí z očí, přestaneš ho zajímat. A to se stane v okamžiku, když ho pustíš vedle sebe na úzké silnici. A pokud něco pojede v protisměru, tebe řešit vůbec nebude.
Nikto do teba vedome nenarazí. Tiež to v poslednej dobe využívam.
Ala stalo sa mi, že do mňa týpek narazil nechtiac. Ale to bola asi iná situácia ako sa tu rozoberá: Odbáčal som doľava, už som bol v ľavej časti pruhu a vodič za mnou tiež odbáčal doľava. Sledoval protismer, takže nevidel, čo sa deje priamo pred ním, takže ma prehliadol.