• Trollix

    Mám takovej asi docela blbej dotaz, ale co už.

    Docela by mě zajímalo jestli někdo ví jak trénují profíci.Jako třeba jaké kilometry jezdí,jak vypadá normální příprava a jak třeba příprava před závody a tak. Ptám se ze zvědavosti jestli bych se třeba dokázal aspoň třeba z desetiny přiblížit jejich zátěži – víte jak to myslím. :D

    0 0
    • Mig_all  

      Já teda nevím jak to myslíš, limitujícím faktorem č.1 je čas…

      0 0
      • novas752  

        Koukni se na youtube kanály jednotlivých stájí nebo GCN nebo Bikeradaru. Tam by něco o tréninku mohlo být. Taky je občas kousek o tréninku a reportážích v rozhovorech v 53×11

        Sry za zařazení

        0 0
    • Carloss  

      Zajimalo by me kolik hodin denne cyklisti spi, treba hokejisti nedelaj prakticky nic jinyho..

      0 0
    • Breakpain  

      Jsi rentiér?

      Já totiž jen jestli můžeš přestat chodit do práce:p. Co jsem se díval kdysi na youtube, většinou byl problém v tom, ze standardní práce Ti dost nabourá režim :D.

      Podle mě, pokud to myslíš vážně, jdi na sportovní zátěžové testy, pobavte se o tvých časových možnostech, motivaci (ta je IMHO stavebním kamenem úspěchu) a ušijí Ti něco na míru… Za rok uvidíš jak se to hnulo … Ale jako vždy, bude Tě to stát peníze a čas…

      Já jsem se nato vybodl, jezdím do/z práce na kole, občas se projedu někam dál a přijde mi to pro mě lepší. Když se s někým poměřuju a vím, jak jsem dřel, tak pokud nepřijde adekvátní výsledek mé snaze … vzteky bych to kolo rozkousal ;)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Singlespeed  

      Jsou dvě skupiny profíků. Jedni se vcelku skromně živí šolicháním za bezvýznamné týmy, těm stačí nalítat ročně kolem dvacítky a mít talent (nejlepší hobíci chodící standardně do práce mají kolem 25 tisíc km, ale nemají obvykle tolik talentu). Pak jsou ti, ke kterým ti z první skupiny jen s úctou zhlíží, jako je Štyby, Bártič, Křižák … . Ti berou miliony a jejich tréninkové úsilí a výkonnost je úplně jinde než u šolichačů, nalítáno mají 30 a více tisíc za rok a přiblížit se jim je sci-fi :-).

      0 0
      • prodi  

        Tímhle jenom potvrzujes rceni, ze talenti netrenuji:)

        0 0
      • prodi  

        Tímhle jenom potvrzujes rceni, ze talenti netrenuji:)

        0 0
      • Bumerangista  

        Myslím si, že ten talent je i mezi hobíky.

        A pak si myslím, že není třeba nalítat tolik, ale kvalitně a jak již zmíněno je to založené na regeneraci.

        Zažil jsem si přetrénování atd… je hodně jednoduchý si ****** formu.

        Opačně: rok, kdy jsem si formu vyladil nejlíp mám nalítáno s přehledem nejméně.

        0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Spousta jich je na Strave- Ten Dam, Terpstra, Kwiatkowski, Gesink atd atd.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Nejprve si musíš zodpovědět, zda budeš mít i stejnou možnost a kvalitu regenerace, odpočinku a stravy. Bez toho tě stejná zátěž dříve či později zabije. Takže alespoň já jsem se vždy snažil trénovat jenom tolik, abych se cítil svěží a odpočinutý :-)

      0 0
      • Lister  

        A přesto by tvá průměrná zátěž polovinu BF zabila.

        Netrenuju, na kole se vozím a kocham.

        0 0
        • Esi  

          To se ti jen zdá, najezdím toho stejně jako rychlej turista, jedinej rozdíl že že on to najezdí za rok a já za deset let :-)

          0 0
    • krab007  

      Zkus si někde sehnat „Tréninkovou bibli pro cyklisty“ http://knihy.heureka.cz/…joe-friel_3/

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Trollix  

      Ok děkuju za všechny odpovědi.

      Vím že jo to moje chyba že jsem to napsal jako krypl ale spíš jsem myslel něco ve smyslu :

      Např. Sagan (první na koho jsem si vzpomněl) :v den A – Vstane v 6 , jde jezdit , nalítá 80 km , odpočívá odpoledne jde plavat.V den B- vstane v 6:30 jde do posilovny , odpoledne jde jezdit třeba 100 km.

      A za rok má xy kilometeů. Takhle nějak jsem to myslel. A to s tou desetinou jsem myslel jen tak ze srandy že bych mohl machrovat s tím že ,,natrénuju skoro možná i desetinu toho co Sagan´´ :D Takhle nějak to bylo myšleno. Ano jako čas bych na to asi měl sice né celej den ale času mám dost :) jenže ježdění není můj primární sport ( i když musím uznat že mě to neskutečně chytlo) takže zase nemůžu něco takového zkoušet :D

      Prostě mě zajímal nějakej souhrn toho co může takovej cyklista všechno dělat :)

      0 0
      • Esi  

        Nedávno jsem slyšel nějaké komentáře kde zaznělo že profící natrénují zhruba kolem 20 tisíc km a potom za sezonu tak 10 tisíc závodních km tka že 30 tisíc za sezonu to tu desetinu najezdím i já :-)

        0 0
        • Biker jak Pes  

          A právě o ty závodní kilometry jde. Závody ti dají nejvíc. Hobík se v životě nedostane ani na polovinu.

          0 0
          • Esi  

            já za rok nenajedu 5 000km ani dohromady se závodníma treninkovejma :) ale já jsem jiná kategorie :-)

            0 0
      • Mirec.K  

        V jednom štúdiu počas Tour de France bol „spolukomentátorom“ Velits, jednou z otázok od divákov bolo, koľko tak najazdí ročne. Odpoveďou bolo, že počas kompletnej sezóny, nepoznačenej zraneniami a podobne, to je okolo tých 30 až 35 tisíc, tréning vs preteky 50/50. Dokonca to potom aj slovom potvrdil, tréningových 15 až 17,5 tisíca, zvyšok preteky.

        0 0
    • biker.giant  

      Profík jede trénink např. 180km (to najíždí i hobbíci) ale od hobíků se liší vtom že má na té trase 15–20 5minutových intervalů.

      0 0
      • Yura  

        To je jako podle tebe největší rozdil mezi profikem a hobikem? Intervaly? Zakladni rozdil je logicky v tom, ze profik ma na cyklistiku 24 hodin denne, všechno muze podřídit a organizovat tak, aby dosahoval co nejlepších vykonu/vysledku. Jasny, najdou se i hobici, kteří jsou ve vate a muzou tak fungovat defakto jako profici, tam pak bude rozdil mezi nim a tim profikem zase třeba ve fyzickych předpokladech/moz­nostech, veku a nebo ochote dřít nadoraz..

        0 0
        • Rychlej turista  

          Základní rozdíl je přece v tom, že profík se sportem živí. A na rozdíl od nás se sportem nemůže jen tak seknout, protože by neměl na zaplacení složenek :-)

          0 0
        • Silniční-Pirát  

          A to si tím jako chtěl říct že profíci trénujou 24hodin denně ? Tréninky mají kolem 5–6hodin a to by našel i hodně aktivní hobby jezdec pri 8hodinových směnách,ale hobbýci holt nemaj trenéry,dokto­ry,wattové měřiče a špičkově sestavované tréninkové plány… A stěma intervalama taky souhlasím…Jak řekl Cadel Ewans – Když jsem jel 100kilometrový trénink jako profík tak sem přijel domu a nebyl sem schopen nic udělat,jako hobbík objedu 100kilometrů trénink a jdu třeba posekat zahradu… ;-)

          0 0
          • Yura  

            Profici nejezdi na kole 24 hodin denne, ale mají 24 hodin denne, které si muzou organizovat a podřizovat cyklistice jak je třeba. Chapeme? Jestli ma nebo nemá hobik wattovej meric je uplne jedno. Proste musí delat x hodin denne něco co mu v cyklistice nepomaha(jestli teda zrovna nerozvazi na kole zasilky..) a spis mu to bere energii, která mohla byt investovana do treningu, zatímco profik v tomhle case muze lezet na maserskem stole, relaxovat v saune, spat, hrat s deckama x box nebo nevim co..

            0 0
            • Silniční-Pirát  

              V tom máš pravdu,já ale dotaz pochopil tak,že se klučina ptal,jestli je schopen přiblížit se zátěži professionálních cyklistů při tréninku ;-) A toho by delšími tréninky se spoustou intervalů docílil… Čas na regeneraci je věc druhá,ikdyž bezesporu důležitější než ta první část.

              0 0
              • Barak  

                Delsi treninky s intervaly samy o sobe jsou na nic podle me.

                Musis si nejprve stanovit ceho chces dosahnout, kolik hodin tydne muzes realne venovat treninku, pocet a termin vrcholu sezony a na to udelat trénink a ten dodrzovat a umet ho upravit kdyz je to nutne. Neni to jen o tom dupat streky a delat intervaly ale umet i odpočívat, mit moral na najizdeni kilometru a intenzitu zvysovat postupne. A mnoho dalsiho.

                0 0
          • blaf  

            trochu ti to kulha, prace ti zabere urcite vic jak 8hodin, s dojizdenim, klidne 10 i 11 hodin, 6h trenink, nejaka ta hygiena, priprava jidla, rekneme 2 hodiny, na spanek zbyva 6h, coz je pri tezkych treninzich kua malo, a to nezminuju rodinu, kamarady…

            0 0
            • Yura  

              malo spanku+ ten stres ve kterym všechno delas, protože ses v casovem presu. Dlouhodobe to proste nevede nikam..

              0 0
            • Silniční-Pirát  

              Většinou se na trénink vyráží přímo z práce,tím ušetříš spoustu času.

              0 0
              • kotew CZE JIHLAVA  

                zeptám se jenom jednou,pracoval jsi někdy?

                0 0
                • Barak  

                  Lepsi z prace nez vubec, kazdy to ma s casem jinak a ne kazdy cely den stipa stromy.

                  0 0
                  • kotew CZE JIHLAVA  

                    potom je otázka jestli se tomu dá říct trenink,nebo ježdění na kole po práci:)

                    0 0
                    • Barak  

                      Proc si to myslis? Pokud te prace fyzicky moc nevyridi, muzes si plánovat stravu a pak se hodinu nemotas od semaforu k semaforu pres mesto, tak to podle ma smysl i kdyz to neni samozrejme optimalmi.

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Asi to myslel tak, že i duševní práce Tě může slušně zrubat. Já jezdím… netrénuju po práci a krásně to čistí hlavu. Někdy ten trénink hned po práci vyjde, ale dost často se stane, ze z práce odchazim s hlavou jak s melounem anebo odejdu mimo plán třeba o hodinu později a je šlus… Každopádně popracovní model je dobrá věc… čas to šetří náramně ;) a i když jedu jen půl hodiny, zrelaxovat zvládnu a odvede to myšlenky od práce :).

                        0 0
                        • Barak  

                          Taky me to vzdy krasne procisti hlavu, je to takovy paradni predel mezi praci a soukr. zivotem aby sis netahal v myslenkach praci domu.

                          0 0
              • mart910  

                Kamo už to nehul

                0 0
        • Esi  

          tam je ten základní rozdíl že těm profíkům je těch 20–30 let a těm hobíkům ve vatě kteří na to mají ten čas je většinou tak 45+ tak že jsou poněkud za zenitem :-)

          0 0
          • pelhrimov  

            Ti „za zenitem“ se realizují v amatérských ligách, to je šílená chrťárna v třeba kategorii D, v v Ečku také, ale těch už je početně o dost méně.

            0 0
            • Esi  

              jo jasně nemyslel jsem to špatně podívej se na můj věk jen mi k tomu chybí to rentiérství a 20 000km za rok k mému nájezdu, ale profesionální cyklista z tebe už ve 40+ nebude :-)

              0 0
    • Silniční-Pirát  

      Ano pracuji už zhruba 6let si představ a ano opravdu jde vyrazit na trénink rovnou s práce ;-) Když nejseš lenivý rádoby biker co najede 2tácy ročně a jen hledá výmluvy proč se zrovna dneska vyjet nedalo ! Strašně se snažíte radit ostatním a sami máte najeté hovno ;-)

      0 0
      • Yura  

        5 hodin denne by bylo nerealne i pro drtivou většinu mladších lidi bez rodin, kteří chodi do normalni práce na tech 8 hodin. Natoz pak lidi, kteří mají rodinu, ktere se taky musí věnovat. Jestli vmáčkne většina lidi do toho pracovního dne 2 max 3 hodiny, tak si muzou tleskat a i tak to zase bude stres, protože je tlaci cas…

        0 0
        • Silniční-Pirát  

          Tak třeba já jezdím do práce na kole vyjíždím 4:40 ráno 25km cesta do práce,na trénink rovnou z práce cca 14:05 Kolem 18:00–18:30 sem doma. Co se natom nedá stíhat ?? O víkendu vyjedu v 6:00 a doma sem kolem 11–12 hodiny a celý den před sebou ;-) Nic složitého když má člověk stabilní ranní a kolo má fakt rád ;-)

          0 0
          • Pavel  

            A co na to manželka a děti? A pokud žiješ solo, kdy si nakupuješ, vaříš, pereš, uklízíš? Kdy chodíš na „úřady“ či poštu?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Breakpain  

            No neříkej mi, ze když přijedeš kolem 18, tak máš ještě na něco čas.

            Mám podobný, režim, ale protahuju to takhle jen dvakrát týdně, jinak jezdím po práci hned dom.

            Úklid, nákupy (menší nákupy řeším místo oběda) příprava do práce plus samotná práce z domu a ještě se věnovat přítelkyni, abyste spolu mohli něco podnikat … Kdybych byl stabilně každý den z práce až v 18:00, tak si můžu hledat znovu přítelkyni, nehledě na děti… S těma je potřeba trávit veškerý možný čas i na úkor sebe samotného. Jen můj nezasvěcený názor…

            0 0
            • blaf  

              Naprostý souhlas

              0 0
            • jonti  

              Spousta lidí končí v práci v 18:00 a později a doma jsou v 19:00, pokud stíháš být doma v 18 i s kolem, tak je to pořád super. Hodně záleží na tom, jak to má časově nastavené přítelkyně, když nemá vlastní zájmy a jen se nudí doma, tak je to těžké.

              0 0
        • Pavel  

          Přesně tak. Jsem rád, že si urvu 2+ hodiny 2 – 3 x týdně. A teď se ty hodiny pochopitelně krátí, protože začíná být čím dál tím dříve tma..

          0 0
          • Silniční-Pirát  

            Proto se prodávají kvalitní světla na kolo.....

            0 0
            • Pavel  

              Na to ti seru. ;-) Nenechám se srazit nějakým pitchusem.

              0 0
              • Silniční-Pirát  

                Ten pitchus tě muže srazit kdykoliv,další výmluvu prosím…

                0 0
                • Esi  

                  naopak pokud máš fakt kvalitní světlo a blikačku tak jsi v noci vidět daleko víc než ve dne :-)

                  0 0
                  • pelhrimov  

                    Na jezedáckých cestách dost často protijedoucí auta zastavují a stojí kolem v trávě, protože nechápou co proti nim jede, asi si myslí, že nějaký stroj se světly blízko u sebe. Pak se asi diví, když zjistí, že to byl cyklista:) Asi nejblbější to je ve městě za svítání a soumraku, z bočních ulic mne ohrožují auta a i kolaři, za tmy do práce mne ani žádné auto zezadu nepředjíždí.

                    0 0
                    • Esi  

                      co máš za světlo? taky řeším nákup nechci do toho vrazit moc balík a chtěl bych nějakou záruku tak že jsem koukal na tohle, to by mohlo stačit

                      0 0
                      • pelhrimov  

                        Jo takové podobné také používám, ale kupuji je z Asie, hlídej si, když jich budeš mít více, aby byly externí akumulátory na jedno napětí, buď 4,2 nebo 8,4V a měly stejný konektor 2,5 (2,1)/5,5mm, ať to máš vše záměnné, kdyby jsi jezdil něco dlouhého nebo s někým. Lumeny nehoň, pokud ano, tak ať to má nějaký nízký režim, protože svícení naplno Ti akorát sežere baterku a více toho neuvidíš, jen vypálený flek na silnici. Ať to má nějaký slabý režim, který vydrží třeba 7h, to mluvím o silnici, do terénu je dobré mít to samé ještě na helmě, jinak neuvidíš do zatáček. Docela otravné je u některých typů přepínání režimů, je snad lepší, když jich je méně, ideál dva vysoký a další o dost nižší-úsporný. Někdy je to tak nešikovné, že mezi režimy musíš přepnout na strobe nebo se to při přepínání mezi režimy zhasíná. Obecná rada a nejen pro světla, ale i pro pedály: V rodině, v teamu, s nějakým parťákem nebo ženskou se snaž mít věci funkční, ne moc drahé a HLAVNĚ STEJNÉ, to Ti strašné usnadní život a ušetří peníze, když by si chtěl jezdit hodně. Můžeš mít pak doma zásobu náhradních dílů, opravy budeš mít za pár minut. Jako na vojně, zaměnitelnost dílů, takže akumulátory z Činy mám stejné na všech kolech, stejné nabíječky, horské SPD pedály vozíme i na silničních kolech i s nimi na silnici závodíme, na silnici i na nové kolo jsem dal jen desítkové řazení, … V MTB tretrách v pohodě můžeš celý den chodit, takže když se holka přestane stydět chodit v cyklistickém do obchodů, tak těch 15 tis. za rok dá i s zaměstnáním a dětmi. To samé platí o oblečení, je lepší mít více lacinějších kusů, ale mít to kdykoliv k dispozici bez přemýšlení a čekání. To souvisí s tím nájezdem kilometrů za rok, který se zde řeší, je třeba trošku myslet a šetřit peníze i čas. Piš si tréninkový deník, to je další atribut závodníků a nauč se počítat.

                        0 0
                      • pelhrimov  

                        Ještě k těm světlům, svítí to super, ale měj na paměti, že zdaleka ne tak do šířky jako auta, takže je potíž s chodci, kteří jdou po Tvojí straně. Často se stává, že se ho lekneš, až když ho máš těsně vedle řídítek. Chodec vidí intenzivní světlo, tak si myslí, že ho také vidíš, ale ono to tak není. Další potíž je v tom, když na Tebe posvítí protijedoucí auto dálkovými světly, pak sklápím hlavu a prostě to musím vydržet jet a nedívat se před sebe, ale na krajnici vedle sebe, což je nepříjemné jet a nečumět na cestu.

                        0 0
                      • pelhrimov  

                        To Force světlo klidně ber, je tam jen předělaná nálepka a je to to samé vyzkoušené co si kupujeme v Čině, nekvalitní jsou plasty na kabelech, to ale vždy a u všeho, pokud to není silikonové a extra drahé. Bužírky se časem smrsknou a u v vstupu kabelu do světla budeš mít holé žíly, pak Tě také za pár let čeká zkracování kabelů, protože budou mít studeňáky u konektorů. Tak to mám já, ale používám to v zimě 2× denně, tak to více trpí.

                        0 0
                        • Esi  

                          díky :)

                          0 0
                          • pelhrimov  

                            Tohle světlo má už asi 5 let, je to vše z jednoho hnízda, už je to jištěné gumovou izolačkou proti vytržení. Na druhé fotce už mám v po 6 ranní cca 20 km odjeto do práce, ten terén je příhodnější pro dojíždění než Praha.

                            0 0
                • Pavel  

                  Nebaví mne jezdit ve tmě. A navíc, prostě na to kolo NEMUSÍM, jezdím si už jen pro radost. Jen tak. Když se mne chce, případně když se mne nechce jen trochu. Například dnes jsem na to prostě hodil bobek. ;-) Desítku za rok letos zřejmě opět natočím…

                  0 0
                • blaf  

                  A co na to manželka a děti? A pokud žiješ solo, kdy si nakupuješ, vaříš, pereš, uklízíš? Kdy chodíš na „úřady“ či poštu?

                  zase jeden chytrak

                  0 0
                  • Pavel  

                    Kdo je jeden chytrák? Já? No mne by to docela zajímalo, jak to má „vošéfováno“. On je buď v práci, na kole anebo spí. Prakticky nic jiného nemá šanci stíhat. Anebo to fakt stíhá a pak by mne to velmi zajímalo JAK.

                    0 0
                    • blaf  

                      Promin, uplne blbe jsem to napsal. Tim zkopirovanim tve otazky jsem mu ji chtel polozit znova, protoze na ni asi nechce odpovedet. Chytrak je on.

                      Souhlasim s Tebou.

                      0 0
                      • Silniční-Pirát  

                        Na uřady nechodím…proč bych mněl ??? Obědvám za 22korun v práci a na trénink mi stačí 2banány do obchodu si zajdu kdy chci většinou se zastavuje v obchodě přítelkyně po práci kaufland mají otevřený až do 22:00 to je ohromující co ? Jo a pere mi přítelkyně,která je ráda že nemá doma zadýmené ožralé hovado :-) tak kdo je tu chytrák vy blbouni…

                        0 0
                        • Pavel  

                          Takže máš na domácí práce „služku“, ty blboune. Tak to potom ano, PAK to je reálné. Ale docela bych chtěl vidět, co budeš psát (a jak bude tvoja ráda, že jsi furt někde v prdeli na kole), až budete mít děti… ;-)

                          0 0
                          • raw 4  

                            +1…

                            0 0
                          • Esi  

                            No vždyť je mu 23 jestli nekecá tak že na děti má 10 let čas, jen bude muset asi průběžně upgradovat tu přítelkyni protože té začnou kolem 30 tikat biologické hodiny a bude básnit o dětech :-)

                            0 0
                            • Petr L2  

                              Po čase zjistí, že si bude muset pořídit pani na úklid a vedení domácnosti, protože žádná ženská dlouhodobě tohle nebude tolerovat. Jistě v první fázi vztahu bez mrknutí oka, ale ta netrvá věčně a pokud se nedostaví fáze budovaní hnízda, která se mj. vyznačuje zcela zásadní změnou využití volného času, končí. No a s přibývajícím věkem se okruh slečen ochotných dělat domácího robota dramaticky sníží a pak už zbydou pouze ty, které by klidně výměnou za potomka překously i toho ožralu :-)

                              0 0
                              • Esi  

                                no a nebo je možnost zvolit ještě zdaleka nejlevnější variantu, bydlet u maminky :-)

                                Druhá možnost je bydlet sám koupíš 10 sad dresů a kraťasů a jednou za týden je nacpeš do pračky potom je pohodíš na sušák ono to za den uschne ať to tam dáš jak chceš .-) Na řečnickou otázku manželky „co by jsi si bez nás počal“ odpovídám zásadně " za těch 15 let miláčku barák a auto za milion" :-) ono to nebude daleko od reality :-)

                                0 0
                        • Člověk a jeho svět  

                          Tak na tebe jsme zde čekali. Btw v půl jedenácté bys měl už dávno spát, když jsi vstával celý týden ve 4.40.

                          0 0
              • pelhrimov  

                Nerozčiluj se, kolo je po hned za motorkou co se týče nebezpečnosti, riziko tam je velké, to je třeba vzít na vědomí.

                0 0
            • Singlespeed  

              To není tak jednoduché, chlapče. S kvalitním 1000 lm světlem jsem do tmy vyjel na trénink jen jednou a bylo to zároveň naposledy. Viděl jsem sice na cestu jako ve dne, ale bezpečné to nebylo ani náhodou. Asi po hodině tréninku mi přeběhla přes cestu cca 10 metrů přede mnou pomatená srna, druhé, o něco větší zvíře, asi laň, jsem minul ve sjezdu asi o 5 cm, málem jsem se pokakal :-). Nakonec mi před nosem přeletěli přes silnici neuvěřitelnou rychlostí dva splašení divočáci, trefit mě, tak jsem skončil nadobro. Naivní představy o večerních švizích potmě mě tedy přešly hned a silné světlo jsem pak použil jen jednou při průjezdu Parpaillonským tunelem :-).

              0 0
              • jonti  

                Chce to trochu vybírat trasy a nejezdit lesem ;) . Já s tím teda problém na silnici vůbec nemám, v lese je to horší. Máš stejný problém i v autě?

                0 0
              • kotew CZE JIHLAVA  

                já si dávám majzla i přez den za světla v lese,při sjezdu je to třeba,s lesní zvěří to fakt není prdel:)

                A je to tak tejden zpět mi málem nafackoval holub,bylo to teda ve dne ve vesnici,přijíždím do Šimanova ze z vrchu dá se tam kropit kolem 50km/h a jak určitě znáte když s Váma špásujou Kosi že letí před Vámi a tak,ale tenhle holub z prava a tak centimetr před nosem,tvl lekl sem se jak nikdy:D potom výbuch smíchu,sem si říkal aby mě tak sestřelil holub,ale šok jak sviňa prostě z ničeho nic a frnk :)

                0 0
                • Trollix  

                  Mě včera málem sundala jedna blbá kráva :D, problém je v tom že zvěř to nebyla :D

                  0 0
                  • kotew CZE JIHLAVA  

                    jj,jenom že je ******* že druhu týhle zvěře je za volantem čím dál tím víc:D ku*dy ******** fakt na facky někdy:)

                    0 0
                    • Trollix  

                      No, ale je pravda ze moc jich není, ale tu drtivou většinu normálních vyvažuje pár těch který mi pomalu vynadaj za to že mi nedaly přednost. :D

                      0 0
                  • jeshterka  

                    me dnes sundal jeden malej cvrcek a hmyz to nebyl :-D

                    kotrmelec byl kvalitni!

                    0 0
              • iron.hide  

                na nocne jazdy si staci zvyknut a je to v pohode. a 1000 lumenove svetlo na to uplne staci, mne casto staci aj iba 300 lumenov, a jazdim s tym aj v lese. Divocakov tu tiez mame dost.

                ale ak sa chces citit lepsie, tak je lepsie mat celovku – s nou zamieris kam chces.

                0 0
        • Barak  

          Jasne, pokud by chtel vyhravat zavody, tak 2–3 hod pres pracovni tyden nestaci. Pokud by ale chtel vyrazne zlepseni a stanovil si treba a trenerem, jak pise ve vedlejsim vlakne, nejaky rozumny cil, neni to zas tak malo casu.

          0 0
          • jonti  

            Jestli chceš vyhrávat závody ve věkové kategorii, tak 10h-12h týdně tréninku úplně stačí, i 8h je někdy dost.

            0 0
        • Melvin  

          Tady vynatek z rozhovoru s Karlem Hartlem. No a ten denní režim. Vstávám v pět ráno, posnídám a na kole jedu do práce. Od šesti do dvou stojím v práci na nohou a vyrábím stropní prvky stavebního systému Velox. Z práce potom spěchám na trénink, po tréninku si ještě trochu zacvičím a protáhnu se. Večer se pak „naobědvám“. Po té jsem chvíli na počítači, píši si tréninkový deník, zpracovávám a popisuji fotky a nebo píši reporty ze závodů či z horských túr pro Treking. A většinou okolo jedenácté jdu spát. Trénuji denně kromě úterý. A tak pořád dokola. Takze asi to jde, ale ja si to nedovedu predstavit.

          0 0
          • Yura  

            Jo jde to, ale (********) dře to.. Otazka pak je k cemu tohle trapeni. Jestli to je trening k tomu dostat se do toho profi tzn. ze je nejake svetlo na konci tunelu tak ok to beru, ale podstupovat tohle kvůli zavodum kolem hnoje..To je fakt lepsi se na to ****** a jezdit když je cas a hlavne pro radost…

            0 0
            • Amoondre  

              Muj pracovni den vypada podobne (jezdim rano 2–3,5h) a predstav si, ani jeden zavod jsem neabsolvoval a ani neplanuju. Proc to delam? Bavi me to.

              0 0
          • obda  

            Ten se ale taky, pokud se nepletu, před pár lety rozvedl. Je to o prioritách a v případě manželství a dětí o tom, kolik je toho partner ochoten pro tebe obětovat.

            0 0
    • pelhrimov  

      Odbočím, ale v cyklistice to bude podobné: Velký rozdíl mezi profíkem v atletice a amatérem, je čas na regeneraci a doplňkové aktivity, kilometrů často amatér naběhá více, ale často se tím zničí, protože neposiluje, nemá čas si vyřešit s lékaři drobná zranění, ..... V cyklistice to bude platí také, jen s tím rozdílem, že profíci mají najetý velký objem, touto dobou už mají možná 10 tis. závodních kilometrů. Amatéra u nás limituje obtížná zimní příprava, leden, únor jsou klíčové měsíce pro další sezónu. Další věcí jsou technické nedostatky v provedení vlastního pohybu, pokud člověk neměl odborné vedení v dětství, tak už se to nikdy pořádně nenaučí, to je dobře vidět třeba při plavání, ale platí to pro každý pohyb.

      0 0
      • obda  

        S tím provedením pohybu je plavání hodně extrémní příklad. Ve spoustě sportů to není tak hrozné, třeba Knapková začala veslovat až v devatenácti a jak jí to jezdí :)

        0 0
        • pelhrimov  

          Jenže řeč není o Knapkové, ale o té zbývající většině, nelze se řídit podle mimořádně disponovaných jedinců. Vybral jsi si druhý extrém, veslování – hrubá síla :) Pak bychom také mohli diskutovat o Dukle, jestli by se Ti sportovci uživili i jinde.

          0 0
          • obda  

            Ono i silniční cyklistika taky není moc o technice, že.

            0 0
            • Esi  

              pánové jako bývalý veslař bych si dovolil oponovat že veslování není o technice, bez techniky nic neodjedeš, tak možná ve veslování na trenažeru, jinak ne vodě nemáš šanci :-)

              0 0
              • obda  

                Kolega (bývalý juniorský mistr republiky na skifu) to říká taky :) Na druhou stranu plavání je fakt extrém – těch hodin co plavci musí být v bazénu, aby měli dobrou techniku, je fakt moc.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Ono s tím plaváním je to i tak, že tolik hodin být v bazénu můžou, protože plavání asi ze všech sportů nejméně zatěžuje kloubní aparát a zatěžuje tělo velmi rovnoměrně – hlavně žádné nárazy a rázy (vyjma občasných nárazů do stěny bazénu). Takové tradované heslo trenérů je: „Techniku, techniku, rychlost přijde.“

                  Ale krom bazénu je tam stejně ještě klidně dalších 20 – 30% suché přípravy (posilovna a gymnastika), to už jaksi zvenčí není tolik vidět.

                  0 0
    • Delkim  

      jestli se v nějakém sportu může hobík srovnávat tréninkem s profíkem, tak tohle rozhodně nebude případ cyklistiky, to ať si nikdo ani nezkouší namluvit…

      možná jeden dva tři tréninky podobně ok, ale co pak? co zbytek dne? profík řešíš a má JAK řešit každou minutu celého dne, může si dát masáž a třeba na zbytek dne jen natáhnout nohy na polštář a relaxovat do dalšího tréninku a takhle furt dokola, to ty nemůžeš :)

      0 0
      • Yura  

        Asi tak.. Třeba u te kulturistiky to jde. Tech 5 hodin tydne si najdes vždycky, ale 5 hodin denne jako cyklista a ještě to uregenerovat. Nemozny..

        0 0
        • Petr L2  

          Já bych to viděl reálné tak v šipkách, tam režim profíků a hobíků není tak zásadně jiný :-)

          0 0
    • standoslav  

      Tu zmiňovanou desetinu zátěže dáš určitě, další rok třeba 2/10.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.