• pee.tr

    Dobrý den,

    chtěl bych poprosit o radu, jakým způsobem nejlépe zjistit, zda zadní třmen sedí správně a destičky tak jsou na celé své ploše stejně vzdáleny od kotouče. Mám podezření na nerovně zabroušené plochy v rámu v místě uchycení třmenu. Bohužel je třmen z vniřní strany zadní stavby, takže pohledem se tam mezera mezi destíčkami a kotoučem těžko kontroluje. Nejsem však schopen seřídit brzdu, aby mi nedřela o kotouč během šlapání. Někdy škrtá při dupnutí do lévé kliky, jindy do pravé, nebo při obou. Nejméně to zvukově drhne v poloze, kdy mi kolo lehce přibžďuje i bez zatížení. Ale nikdy to není tiché a nepřibržďující. Dopsud jsem měl na předešlém kole elixiry, které byly podle mě daleko náchylnější na nepřesné seřízení proti shimanu seřídit mi šly. Pak už je jen varianta, že je rám na novém kole tak měkký, že se při záběru kroutí tolik, že ty shimano budou drhnout vždy, což doufám, že snad ne.

    Děkuji.

    0 0
    • Vilém  

      Nemas tam moc kapaliny? Zkusil bych roztahnout pistky nadoraz, pri soucasne povolenym plnicim sroubu na pace.

      0 0
    • virtualcop  

      Zkoušel si vystředit třmen třeba použitím přeložené vizitky přes kotouč do třmenu? Kotouče jsou nové a rovné?

      Pak můžeš mít rovněž opravdu hodně špatně ofrézované úchyty třmenů (to má asi tak 30% všech kol i lepších značek a vysokých modelů/cen). I to se dá strovnat speciálníma frézkama, určenýma jen na tohle (maj lepší/větší cykloservisy).

      Ale první bych vyzkoušel (ideálně ve dvou lidech) zatížit kolo (sednout si na něj), přeložit vizitku (dá se koupit za pár desetikorun i nástroj, kterej to řeší) a vystředit třmen.

      0 0
      • pee.tr  

        Jak píšu, zkoušel jsem vložit papírovou čtvrtku, ale nedařilo mi ji tam moc dostat. Když jsem pak třmen dotáhl, ani jsem ji nemohl vytáhnout ven. Ano, ktouče jsou nové rovné i brzdy (SLX) jsou nové. Resp. nyní už mají najeto do 500km, ale laboruji s tím od prvního kilometru.

        0 0
        • J1RKA  

          a dostanes tam, kdyz vyndas desky takovou tu serizovaci desticku?

          0 0
        • Slavik  

          Jedna šikovná fotka nadělá více muziky než tuna textu…

          4 0
          • pee.tr  

            Ono není moc jak dobře vyfotit, jak je třmen schovaný mezi vzpěrami zadní stavby, ale zkusím.

            0 0
        • Kouba_2005  

          Nový kotouč automaticky neznamená rovný. Při dotažení na náboj se může lehce zkroutit a už třmen neseřídíš. Chce to dorovnat, někdy je to pěknej voser.

          0 0
        • Jenda  

          Jak píše virtualcop – v krajním případě je dobrý to dělat ve dvou a vystředit brzdu když na kole jezdec sedí. Na jednom HT mi po zatížení ujel kotouč pár desetin doprava jak se rám při zatížení zkroutil. I na Reignu pozoruju že si to nepatrně sedne. U toho HT jsem se pak naučil středit třmen tak, že v nezatíženém stavu mi škrtal vlevo a při jízdě to bylo OK.

          0 0
        • virtualcop  

          Pak jak píše Vilém bych zkusil otevřít expanzku (šroubek nahoře na páce) a opatrně zatlačit (nejlépe plastovou „spachtlí“, dřívkem od nanuka atd…) pístky a srovnat je s třmenem – může být, že máš brzdy lehce „přeplněné“ kapalinou a mezera je tam pak minimální = nedá se to pak dorovnat, každá desetina nepřesnosti bude o škrtání.

          A jak píše Kouba – nové kotouče nemusí znamenat rovné (zvlášť, pokud kolo bylo nastrojeno z výroby – kdykoliv po cestě a transportu do kotouče může někdo/něco klepnout a už rovný nebude. Takže zároveň bych sundal kotouč, položit na extra rovnou podložkou a kouknul bych, jestli opravdu leží jak přilepenej. Pokud ne, musíš jej pak dorovnat na kole, což je trošku opruz a přesná práce, ale jinak to nejde.

          Nebo servis – pokud tohle nedokážeš svépomocí vyřešit (kapalina, zatlačení pístků, srovnání třmenu či kotouče…) je lepší to svěřit někomu se zkušenostmi – není to ostuda, že použiješ servis.

          Každej umí něco jiného…

          Pokud by to chtělo opravdu v důsledku velké nerovnosti úchytů třmenu ofrézovat, tak to stejně nevyřešíš a je na to ta spešl frézka – nějak to pilovat „do roviny“ doma, na to radši zapomeň – bude to pak pravděpodobně daleko horší, než původní provedení :)

          1 0
        • jecnak  

          Správně naplněné a odvzdušněné Shimano brzdy mají uršitě dost místa na to, aby se mezi kotouč a desku vešla ještě čtvrtka papíru. Zkus, co ti tu radí – otevřít expanzku a roztáhnout desky na max. Celkem často se stává, že servis mění kapalinu nebo odvzdušňuje aniž by dal místo desek originál žlutou zarážku a dělá to prostě přímo na nastrojené brzdě, což je špatně.

          2 0
    • osobne  

      Jestli máš vzadu RU, tak to může být tím, prostě se kolo hýbe vůči rámu podle toho jak šlapeš do pedálů, s pevnou osou by se to nestalo. Já musel vzadu RU vypodložit plíškama.

      0 2
    • pee.tr  

      Děkuji všem za reakce.Můj HT má pevnou osu, stavěný na zakázku. Kotouč fakt neháže (ono to neškrtá pravidelně, ale podle šlapání, a to až při silovější jízdě). Zkusím seřídit zatížené kolo. Teď mám nastaveno tak, že na nezatíženém kole mi leží jedna destička na kotouči. V této poloze je to za jízdy nejlepší,

      0 0
      • Jenda  

        takže máš asi mírně křivou zadní stavbu :-)

        0 0
      • Vilém  

        Nikde tu myslim nepadlo, co je to vubec za ram. Ale ona ani vehlasna znacka nemusi byt zarukou toho, ze to bude OK. Neni to tak davno, co tu servisaci plakali nad Cannonem, ze skoro na vsech ramech jsou navarky na zadni brzdu krive a musi se to zafrezovavat, coz u nekterych kontrukci nemusi byt ani mozne, protoze se tak freza proste nedostane.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.