Zkoušel někdo kombinovat páku BR-MT500/501 a třmen SLX BR-M7100, nebo i jínézáměny?
Zkoušel někdo kombinovat páku BR-MT500/501 a třmen SLX BR-M7100, nebo i jínézáměny?
Chceš větší brzdný výkon nebo proč takovou úpravu?
Ano, stále to není ono.
Tak na páku 500 bych volil spíše třmen MT 520.
Kdyby jsi chtěl slx musíš měnit i hadici už a to raději pak cele nové brzdy.
To je zajímavé, jen jestli je páčka stejná. U SLX by stačilo jen dát bendžo a taky by to snad šlo.
Pokud máš brzdy MT 500 ty mají menší hadici ( BH 59)
A ty se myslím nedělají na banjo.
Slx má už hadici BH 90 ( větší vnitřní průměr)
Takže při vyměněny za třmen slx bys musel asi i hadici a výkon by byl asi stejný, nevím. Když dáš třmen MT 520 (4 pistek) výkon muže být o dost lepší.
Destičky na MT 520 jsou stejné jako na Zee a Saint brzdy.
Měnit za SLX podle mě nemá smysl. Plocha pístků by měla být totožná, rozdíl je ve tvaru desek.
Dal bych větší kotouč nebo pak čtyřpístkové třmeny MT 520.
Kotouč mám 180 SRAM CENTERLINE ROUNDED a desky GOLDFREN GF-813 kovové, asi zvolím ten třmen MT 520.
Tak jsem koupil třmen MT 520, mám na něm najeto 40km a brzdí líp a líp!! Jsem moc spokojen. Taky jsem prořízl závit M4 do místa kam se dává závlačka a místo ní je pojistný šroub.
Mám stejný setup, páky MT500, třmen MT520, hadice pak BH90. Nechtěl jsem banjo. Rozdíl v brzdném výkonu proti MT500 je značný. Čekal jsem, že budou brzdy díky čtyřpístku více houbovité (lepší modulace?), ale pocitově je po dobrém naplnění a zajetí stejné. Ať slouží!
Přední kotouč 180 SRAM CENTERLINE ROUNDED jsem dal dozadu a na předek přišel Shimano SM-RT68. A konečně to brzdí jak má.
Ono na tvári desek taky záleží, ale tady je rozdíl jen ve tvaru chladiče, brzdná plocha je stejná a desky Saint jdou do všech vč. M520 (někdo píše že tam něco piluje, já nevidím důvod), zatímco nové 7120 desky jdou jen do nových brzd, ale jsou levnější. Ale tady je vlastně řeč o 7100 a to je podle mě zbytečný. Ale kvůli tý hadici bez benja, které nejde koupit samostatně (nebo jo?) bych řek že M520 je nejlepší volba.
Banjo na shimani je soucasti hadice, je lisovane.
Ze by tam slo od jineho vyrobce, to neni jistota, vetsinou jsou na jiny prumer hadice.
To by mně právě zajímalo, jestli někdo dělá aftermarket banjo. Já kupuju hadici když je potřeba tak jsem to nikdy ani nesháněl, vím že goodridge hadice mají banjo zvlášť ale to určitě nepůjde na Shimano hadici, tak by mě zajímalo jestli nějaké ano :)
Edit: Aliexpress má odpověď. A vypadá to že Jagwire taky
Tak treba Alligator, goodridge.
Záleží, ale méně než na ploše pístku. Teoreticky budou mít nižší desky větší brzdící moment, ale ten rozdíl bude celkem malý. Desky v nižších řadách Shimano brzd bohužel nepodporují XT+ kotouče. I u jiných můžou zasahovat do paprsků a způsobovat nechtěné vibrace. SLX 7100 třmen se dle mě vyplatí jenom kvůli kompatibility, ale i tam bych radši volil jenom Deore, který nepotřebuje novou hadici.
Desky do MT520 by měly pasovat jenom bez chladiče – pro osazení desek s chladičem lidi museli pilovat třmen nebo desky. Pro normální ježdění jsou ty klasické naprosto dostatečné.
Jediná nevýhoda MT520 je o něco horší odvzdušňování. Není to ale žádná tragédie a při troše trpělivosti je to úplně v pohodě.
Do několika M520 jsem dával desky s chladičem (Saint design) a nic jsem pilovat nemusel. Podle moji zkušenosti ty desky s chladičem vydrží o dost déle aspoň při en/dh použití.
S tou plochou všeho souhlas to je jak říkáš. Jen o tý kompatibilitě kotoučů moc nevím, ani v shopu často nevidím brzdy pod XT tak s tím nemám moc zkušeností.
Ok, díky za info. Četl jsem, že to lidi pilovali, ale možná šlo o desky z nových SLX/XT, nevím (nebo jsou stejné se Saint?). Zatím jsem výdrž netestoval, mám v těch MT520 základní desky bez chladiče. Bohužel jsem zatím najel jenom ca. 50 km kvůli nepřízni osudu. :( Dřív jsem jezdil starší Deore, tam brzdy s chladičem ani nešly.
XT s chladicem jsou jine nez Saint s chladicem