• pakun

    Ahoj, potřebuji vybrat silničku, když tomu moc nerozumím. Poraďte prosím úplně obecně z jakých značek kol si mám vybírat a klidně i konkrétní model. Skládat si kolo nebudu, na to nemám čas, vybavení a hlavně znalosti co vybrat. Mohu napsat jen že by to mělo být kolo celokarbonové, s dobrým vybavením a s hmotností do 8kg plus mínus. Nebudu závodit, spíše jízda pro radost z jízdy samotné a dobré techniky!! Posed trošku vzpřímenější.

    Třeba v autech se trošku vyznám a dá se všeobecně říct, že Dacia, Hyudai a třeba Fiat jsou horší než Toyota, Mercedes či VW. O značkách silničních kol nevím nic. Poraďte proto z kterých značek si mám vybírat abych nešlápnul úplně vedle. Jestli se soustředit na nejznámější jako je třeba Merida, Author, Specialized nebo se nebát i neznámých např. zde v diskuzi probíraný RADON Spire Carbon 6.0 či Haibike nebo Felt a další. Pro vás co se v kolech orientujete to bude hračka. Díky.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Datel Stepní  

      Zjednodušeně řečeno: kolo dělá rám, výplety a obutí. Jestli točíš kazetu Tiagra, neba Dura je celkem jedno.

      Jednoduché vodítko: Dacia je taky levnější než Mercedes

      :-)

      0 0
      • pakun  

        Díky, nešly by ty značky trochu konkrétněji?

        0 0
        • Datel Stepní  

          třeba:

          Dacia – Author

          Mercedes – Pinarello

          Ale za cca 40 budeš muset hledat méně zvučnou značku.

          Klidně bych vzal vybavení 105, nebo Veloce a připlatil na výpletech.

          0 0
          • pakun  

            Moc díky za snahu mi poradit. Ale zase prosím trochu konkrétněji. Já tomu fakt moc nerozumím. Jáké výplety tedy chtít a jaké nebrat? Obecně nehledám „Mercedes“(Pi­narello)mezi koly. Stačí mi „Škoda“. Jen vědět kterým značkám kol odpovídá.

            0 0
            • Datel Stepní  

              Jestli chceš, aby ti tu někdo poradil. tak napiš co nejvíc o sobě a svých požadavcích. Kolik vážíš, kde jezdíš atd…

              Volba výpletů je na tom značně závislá. (některé mají i váhové limity)

              Výběr nespočívá v tom, že si zjistím, která značka je Škoda mezi koly a tu šupnu do košíku a objednám.

              0 0
              • pakun  

                OK. Za mlada jsem jezdil favority (i na galuskch). Po r. 1990 až do teď jezdím trekingová kola. Poslední je Author. Stejně mám na něm pláště Schwalbe Marathon Racer a jezdím hlavně silnice(které nejsou bohužel vždy úplně hlaďoučké). Proto chci zpět k silničce.

                Vážím 72 kg, výška177cm, ročně najedu už jen tak 2 až 3 tisíce km.

                Vím, že je těžké poradit, ale přece pro toho kdo se v branži pohybuje je to snadné!

                Ten příměr k autům jsem dal záměrně. Je ale jedno jestli kupuji vysavač, lednici či vrtačku…, tak 1/3trhu je téměř nepoužitelná, druhá třetina jsou šmejdy a teprve třetí třetina slouží ke spokojenosti. Takové jsou moje zkušenosti. U kol to čekám stejné. A já protože o kolech nic nevím, tak se chci (i s pomocí vás diskutujících)pro­kousat k té třetí třetině. No abych nebyl zlamanej hned po 14 dnech používání nového kola. Uf. Tak snad už někdo bude konkrétnější.

                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  No je tam ale velka neznama jak co sedne tomu kteremu jezdci. ale kdyz uz, tak

                  VW:

                  http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

                  Karbonove silnicky od Canyonu maj pravidelne v (nemeckych) testech az neduveryhodne nadsene hodnoceni. Aktualne je jezdi v pro-tour Katjusa. Geometrii je spis vyssi a kratsi. Vynikajici cena/vykon, slusnejsi kola uz v zakladu.

                  Nevyhoda- nutno objednat pres e-shop z N.

                  0 0
                  • pakun  

                    Tak jsem koukal na stránky Canyonu. Nejsem si jist jestli to super hodnocení platí i na rám kola Ultimate CF 7.0. Neboli jestli rám kola Ultimate CF 9.0 je stejný s rámem kola Ultimate CF 7.0. Rám Ultimate CF SLX je jiný.

                    Apropo vlastní už někdo silničku od Canyonu?

                    0 0
                    • Yura  

                      Myslim ze vlastní a to dost lidi. Prece jen to není na trhu nejaka nova znacka.:)

                      0 0
          • jecnak  

            Pinarello je takovy italsky Author, v Italii.

            0 0
    • mr.antik  

      Ten Radon na 105 má tak 8,5kg ten dražší by už je nad limitem a zas ten rám nebude takovej zázrak.

      Canyon má dost chválený rám, slunější kola, sice jen shimano 105, docela pěkný, vyvážená kombinace komponent:.

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      0 0
      • mr.antik  

        toť můj soukromý názor, kdybych já vybíral silničku do 45tis (akorát mi nevyhovuje geometrie a stejně už kolo mám :-)

        0 0
        • pakun  

          Do geometrie se budu muset teprve ponořit. Já chtěl nejprve vybrat pár značek, z kterých pak vyberu konkrétní model. Jinak díky za tip. Jediné co mi trochu vadí je, že si kolo nemůžu nikde ošahat a musím je koupit naslepo…

          0 0
          • mr.antik  

            tak geometrie je popsaná rozměry rámu, stačí zkust pár velikostí a porovnat – hlavně jde tedy o délku

            0 0
          • obda  

            Pozor, často mají kola jedné značky dost podobnou/stejnou geometrii. Takže někdy musíš vybírat naopak: Které značky dělají rámy geometrie, která mi vyhovuje? Platí zejména pro jedince nestandardních postav.

            Zkus se nejdřív počádně změřit a dát to sem: http://www.competitivecyclist.com/za/CCY… Od toho se můžeš docela dobře odrazit.

            0 0
    • popik  

      mi by se líbilo třeba toto:

      http://www.bradsky.cz/…-p-6496.html (a to modrou na kole nemusím)

      kola asi nic moc, ale pro začátek budou určitě stačit (sám vozím už 4 tým rokem Mavicy Aksia – a to je taky low cost)

      0 0
      • mr.antik  

        nechci spekulovat, ale vypadá to jak když vezmeš nějaký lowend karbon (včetně veškereé výbavy) a hodíš na to drahou elektrickou sadu… Ta hmotnost nevim nevim (jen ty kola maj 2kg :-)

        0 0
    • popik  

      a nebo Willier, ten patřil k mým favoritům před lety, ale neztratil by se ani dnes:

      http://www.wilier.cz/…gra/d-71001/ – kola zase nic moc

      0 0
    • obda  

      Trošku se tady přiživím. Máte někdo tip na krátký a vysoký silniční rám/kolo? Ideálně s co nejdelší hlavovkou. Čísla z CC:

      Seat tube range c-c: 58.2 – 58.7

      Seat tube range c-t: 60.0 – 60.5

      Top tube length: 54.2 – 54.6

      Stem Length: 10.1 – 10.7

      BB-Saddle Position: 74.6 – 76.6

      Saddle-Handlebar: 54.7 – 55.3

      Saddle Setback: 8.4 – 8.8

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Hm kratky a vysoky ram.. to znam. Se seriovku to budes mit tezky. Nejaky americky authory pro pohodovou jizdu, Spesl Roubaix, Cannon Synapse, celkem aj i ten canyon..

        Ze umis s excelem tak ti poslu mail, aby sis moh hrat.

        0 0
        • obda  

          Mail dorazil, díky moc. Alternativně si můžu nechat postavit rám na míru, ale levné to teda není :(

          0 0
      • jecnak  

        Neslo by pouzit klasicky dlouhy ram a 8cm predstavec?

        0 0
        • obda  

          Je tam ještě jeden problém – velký setback :(

          0 0
          • jecnak  

            Nemeri to nahodou od stredu? Nebo neni v mm?

            0 0
            • obda  

              Měří se střed-špička sedla. A je to správně, odzkoušeno. Dlouhé stehenní kosti v poměru k lýtku. Vychází mi to všude.

              BTW než jsem se o posed začal víc zajímat, tak jsem měl prakticky na jakémkoli kole vždycky tendenci posouvat se na sedle dozadu. Sedlovka s velkým offsetem a sedlo v lyžinách na max vzad tenhle problém hodně potlačilo/odtra­nilo. (Delší představec nikoli.)

              0 0
              • jecnak  

                Zkus se mknout po ramu ze stary Madony – tj tak rok 2003/4 co mam v galerii svych kol. Tam je sedlova trubka hodne polozena a pokud mas trochu vic vysunutou sedlovku, je sedlo hodne vzadu. Ja tam treba mit offset nemuzu vubec a u jinych kol ho mam. Je to ale delsi ram, takze bys to musel kompenzovat kratsim predstavcem jako ja.

                0 0
                • obda  

                  Dík za tip, podívám se. Hodně položená sedlová trubka je přesně to, co potřebuju. Ale nikdo to nedělá :( I když mám obavy, že i s krátkým představcem to bude furt dlouhý.

                  0 0
      • mr.antik  

        to by asi museli dát trošku slevu aby se z toho dalo udělat rozumný kolo

        0 0
      • vojtaslib  

        Na tohle sem taky koukal a ikdyž tady je reakce, že nic moc, tak mě se celkem zamlouvá, ale řešim jestli specialized a nebo tohle?

        http://www.cyklopoint.cz/…p-905–3889d/

        Nemá někdo zkušenost s Meridou?.. Merida mi vychází osazením líp, kola maj naprd obě volby, tak nevim ..

        0 0
        • Lada,s  

          občas se hezké kousky objeví tady

          http://www.merida-bike.cz/obchod/bazar

          0 0
        • pakun  

          A co říkáte na tohle?

          http://www.kupkolo.cz/…x10s_z94117/

          Jak to vidíte s porovnáním s výše zmíněnou Meridou nebo tím Canynem Ultimate CF 7.0?

          http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

          0 0
        • vojtaslib  

          Tak zkušenosti s Meridou se mi nedostalo tak bych se zeptal ještě jestli někdo nesedlal a nebo nesedlá totok – http://jizdni-kola.heureka.cz/…012/galerie/

          Dostalo se mi nové ročník 2012 pod ruku za 45k.

          Takže můj dotaz zní. Co je podle Vás nejideálnější?..

          Tarmac Sport za 41k

          Merida Scultura comp 905 za 42k

          Felt F4 za 45k

          Váhově jednoznačně vede Felt o 0,5 kg

          0 0
          • Pedro RB  

            Já hlasuju pro Felt (ale jsem zaujatej:) Má sice slabinu v kolech (kónusy je potřeba hned zkontrolovat a pak hlídat) který jsou celkem těžký a málo tuhý, ale má kompaktní kliky s převodníky 52/36, takže celkem do rychla, ale můžeš klidně nasadit 50/34 bez nutnosti měnit všechno

            0 0
            • vojtaslib  

              Tak základní a těžká kola maj všechny uvedené značky, ale třeba u Fulcrumu vim že i základ je příjemně tuhej.. Uvidíme jak a kdy se prodá moje nynější kolo, ale zatim to taky vidim na Felta.

              Každopádně díky za reakci .. tvůj stroj je moc pěknej..:)

              0 0
              • Pedro RB  

                Ty Shimano kola jsou těžký a málo tuhý i proti přímejm konkurentum jako Mavic Axium nebo Fulcrum7.

                Dík za pochválení stroje, ale nevím kterej myslíš:) Asi F65X, že jo.. No na pohled je efektní, ale čeká ho přestavba: Na Sram jsem si za 2 sezony nezvyknul, tak dostane dualy a hazku Shimano a taky musím něco udělat s kolama (dali tam dráty 1,8 a praskaj v ohybu u hlavičky)

                0 0
                • vojtaslib  

                  Taky sem měl nutkání teď vyzkoušet sram, ale nakonec to bude zase shimano, z čehokoliv jinýho mám strach, že si právě taky nezvyknu.. nehledě na to že Campu prostě nesnesu (nějakej čas sem jí jezdil).

                  Jo jo myslel sem toho Felta.. je to zajímavý kolo

                  Fulcrumy 7 sem jezdil a ikdyž je to lowend tak sem byl moc spokojenej.. ale to sem měl na základní hlíně kole, a te´d bych rád už asi něco víc na tenhle carbon, jestli teda dopadne. tak asi časem pořešim zase Fulcrumy třeba 5ky nebo něco takovýho.

                  0 0
    • pakun  

      Často se zde zmiňuje, že základem dobré silničky je rám a kola. Můžete, prosím, někdo poradit jaká kola si na silničku dát? Co brát a čemu se vyhnout? Díky.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        S kolama to je těžký, a to zejména z toho důvodu, že na drtivé většině sériovek jsou o několik úrovní horší kola než je zbytek. Příklad – koupíš kolo Cannondale Super Six Evo, s nejvyšší sadou od Sramu, a do toho ti plácnou celkem šílený kola Ksyrium Equipe. To se mi zdá na kole za 110 tisíc (bez slevy) jako maximální úlet. S klesající cenou kola pak klesá kvalita kol, takže za 30 tisíc to už snad ani nebude kulatý :).

        0 0
    • maedva  

      Já bych se mrkl na cyklobazar.cz kde bych si vybral starší, slušnější silnic kolem 25tis a pak bych ji vyzkoušel a zjistil jestli mi vůbec jízda na silničním kole bude vyhovovat – je to přece jen jiné kafe než na biku, nebo crossu.

      Pak bych se možná poohlížel po nové silničce kterou už bych vybíral s jistotou využití. A řídil bych se 1)Rám nejlíp karbon i s vidlicí 2)Kola nejlíp kolem max 1500gr 3)Komponenty…

      Jak už tu padlo ten Canyon Ultimate CF 7.0 nevypadá vůbec špatně, ale už bych zvážil vyšší typ 8.0

      0 0
      • maajkee  

        Kolem max 1500g, tak kolem nebo max? :)

        0 0
        • pakun  

          Co všechno se do té váhy kol počítá (obecně)? To je včetně upínáků…Díky.

          0 0
    • pakun  

      Co říkáte na silniční kola maxbike?

      http://www.maxbike.cz/…novym-ramem/

      Třeba to za těch 40 tisíc.Rámy mají ale všechny stejný. Jak by obstál v porovnání s Canyonem?

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      Dík.

      0 0
    • Delkim  

      když už zmiňujete ten Canyon, tak v posledním čísle 53×11 myslím porazil jejich hliníkový rám všechny další kola v testo co byly dokonce karbony, myslím že celkově ten Canyon dokonce vážil nejméně

      0 0
      • jecnak  

        Vsak je to jen o celkove cene kola, kdy se da na duralu postavit lepe osazene kolo a ve vysledku casto lehci. Viz treba muj zimak ve srovnani s lowend karbon seriovkama.

        0 0
    • šimlos  

      Ahoj,

      loni na podzim jsem řešil stejnou věc,nakonec jsem koupil Focus Cayo Evo 4.0 a nelituju,mám ho v profilu.Akorát jsem vyměnil sedlovku a představec za FSA,byly tam ty těžší noname díly,vyrobené pro Focus.Kola jsou vyrobený Fulcrumem taky přímo pro Focus ale jsou tuhý a docela lehký,žádný problém s nima není.

      0 0
    • pakun  

      Ještě k velikosti rámu. Na http://www.competitivecyclist.com/za/CCY… mi vyšlo toto:

      Seat tube range c-c 57.0 – 57.5

      Seat tube range c-t 58.8 – 59.3

      Top tube length 53.5 – 53.9

      Stem Length 10.9 – 11.5

      BB-Saddle Position 81.8 – 83.8

      Saddle-Handlebar 51.7 – 52.3

      Saddle Setback 5.3 – 5.7

      Vše sedí, ale BB-Saddle Position mívám 76cm a ne vypočtených 81,8÷83,8!

      Měřím 177 cm a rozkrok mám 87cm. Podle tabulek na různých www stránkách mám asi moc dlouhé nohy a krátké tělo. A rámy jsou na mě dlouhé. Např. na http://www.maxbike.cz/…amu-maxbike/ si nevyberu. Rámy jsou na mě dlouhé.

      Na http://www.maxbike.cz/…kolo-aravis/ ,když si rozkliknete velikost rámu, tak tam rozkrok nad 86cm patří k výšce nad 195cm!! Nechápu, nepřipadám si abnormální.

      Stejně to vychází i u http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      Pokud bych měl vzít jako zásadní vypočtenou délku Top tube lenght (53,5 až 53,9cm), tak jsem na velikosti rámu 51,52…

      Co s tím? Díky.

      0 0
      • Payia  

        Zbytecne moc to resis, vyber si kolo ktere se ti libi, vezmi s sebou nekoho zkusenyho a jdete do shopu zkusit velikosti 52 a 54 a vezmes to, ktery bude mit pri nastaveni na tebe tu spravnou geometrii. Kdyz to bude nekde mezi nebo nejisty, tak vezmes 52.

        0 0
        • obda  

          Nesmysl. Při týhle výšce rámu bude muset mít sedlo nesmyslně vysoko vzhledem k rodlám, protože ty malé rámy budou mít krátkou hlavovou trubku.

          0 0
          • Payia  

            Treba ty mas, na tom vehiklu v profilu, sedlo vyskove totalne blbe – aby sedlo vuci riditkum, musel bys ho vytahnout tak o 10cm. To je presne klasika netoveho fora, lidi, kteri vedi nejvetsi hovno maji nejvetsi potrebu radit ostatnim.

            0 0
            • obda  

              Á, vidím, že pán je odborník. Totálně blbě? :D Sedlo mám ± o 5cm výš než rodla, a je to tak akorát. Větší rozdíl je na mne moc, nesedne mi, nemám tak ohebná záda. Vzhledem k tomu, že se běžně udává 2–3in (5–7.5cm) jako takový základní rozsah pro hobíka, mi to nepřijde nijak divné. Sam pakun píše „Nebudu závodit, spíše jízda pro radost z jízdy samotné a dobré techniky!! Posed trošku vzpřímenější.“ Takže určitě ne ty velké rozdíly některých profíků, co šlapou už od malička a jezdí dost jinak. BTW Armstrong míval 80mm.

              0 0
              • mr.antik  

                protože +15 vypadá víc závoďácky, svýho času Indurain, Pantani byli totální laici když vyhrávali na uplně špatných geometriích

                0 0
              • Payia  

                Vzprimenejsi posed na silnici je asi podobny pojem, jako vonavy a chutny exkrement :D Proste nesmysl, na silnici je jen jeden spravny posed a to ze se nekdo neohne pres pupek, fakt nebudu brat v potaz.

                To bys mi moh klidne napsat ‚jezis, co to tu pises za nesmysly, ja jsem mental a mam 1 ruku o 30cm kratsi, tak musim mit riditka pul metru nad sedlem, nastavte si to tak vsichni‘.

                0 0
                • mr.antik  

                  blbost

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • obda  

                  Hehehe :D Takže všichni profíci, kteří mají saddle-handlebar drop pod 10cm (a není jich málo) jsou totální blbci a mají pupek? Tý jo. Ono kvůli aerodynamice chceš rodla nízko, to jo. Na druhou stranu, pokud je dáš moc nízko, tak klesá efektivita šlapání. Navíc tam vstupují tělesné proporce a ohebnost, které jsou značně individuální. Jo a ohebnost zad nezávisí na tom, jaký máš pupek ;)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    tak ale zas když to říká ten-který-má-vždycky-pravdu tak to asi bude pravda

                    0 0
      • obda  

        Jo, 87cm je na tvou výšku dost, já mám podobný problém (88cm na výšku 180) – viz pár příspěvků výše. Takže opravdu krátký a vysoký rám. A ty se moc nedělají :(

        Krátké bývají třeba Cube (ale s nízkou hlavovkou) a nebo také Merida (model Ride). Další možnost je rám na míru (třeba RB).

        0 0
        • pakun  

          Tobě vychází velký Saddle Setback. Dlouhé stehenní kosti. A ten Setback to vypočetlo jak? Když tak mě opravte, ale myslím, že kolmice spuštěná z vnějšku kolena (olovnice) by měla prochzet osou pedálu při natočení klik do vodorovné polohy. Je to tak? Jakou jezdíš délku klik? 175?

          0 0
          • obda  

            JJ, ten setback je tam oproti tobě ještě další problém navíc. Ta definice ± sedí. Kliky jezdím 175 (bike i silnice), ale na biku bych chtěl zkusit 180. Podle tabulek by mi měly vyhovovat víc. Ale nechce se mi kvůli vyzkoušení do toho dát ty prachy (třeba u Shimana je délka 180mm až od řady XT).

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.