http://www.kolokram.cz/index.php…
Máte to někdo? Jak to funguje? Jak to měří ten výkon – tam je nějaká elektrónka?
http://www.kolokram.cz/index.php…
Máte to někdo? Jak to funguje? Jak to měří ten výkon – tam je nějaká elektrónka?
Taky bych si už měl vybrat nějaký dárek na Vánoce… :)
Elektronika tam určitě bude, ale ještě nikdy jsem tenhle přístroj neviděl naživo.
Kopec senzoru plus elektronika dost se to sere :-(
stejně nevím, jak to měří ten výkon, nějaké tenzometry?
Jo to mám, ale je to na hovno, tak se to válí ve skříni.
:)
Zajimavy je tohle: http://www.polar.fi/…power_pedals
nebo tohle
http://velonews.competitor.com/…evice_142041
Ale podle toho, co jsem slysel, to bude taky docela draha legrace.
Ten polar by mohl bejt dobrej, hlavně bys věděl, kterou nohou jak šlapeš. Zajimala by mě cena :-D
Cetl jsem odhady kolem 1500–1800 Euro, pro zavodni tymy asi primerena cena :)
No tak to zas až tak uplně „nejhorší“ není oproti tomu nahoře…a dokonce bych řekl že tady je i víc muziky :-)
Urcite, minimalne je jednodussi vymenit pedaly nez kliky.
Kupil som 5ks v akcii,ale uz ma to nebavi pouzivat, lacny smejd :-)))
ako zňjekolkonásobiť cenu škodi 120? natankuješ plnú nádrž
ako zňjekolkonásobiť cenu mojich bikou? kúpiť na ňe novje svetlo
Stačí baterky do stávajících :-D
Udelame charitativni zavod abychom mohli hribikovi doprat novou AAA baterku do svetla :D
tak to už zase ňestačí
chceš li znásobit cenu svýho kola dej ho na aukro s pořádnym popisem ;o]
+1 :D
jj, už jsem tam pár takových značkových kousků viděl. Třeba „full“ z Tesca za výhodných 18500 :)
Já bych se neukvapoval, ono se to objeví v Lidlu, až zase bude nějaká cykloakce…
nicmenej mi neni celkom jasne v com sa to lisi od 15 nasobne lacnejsieho ciclosport 8.3A.
btw – co je akoze v tych klukach wattmeter? aj tak je na urovni toho ciclosportu lebo neverim ze dokaze rozlisit/rozoznat dost podstatnu vec a to odpor vzduchu.
ťeď sis naběhl :-)
v klikách je opravdu snímání výkonu, poměrně přesné, pro každou nohu zvlášť dokonce :D
a poskytuje to cenné informace pro profi trening, ale cena je opravdu dost mimo.
když se mrkneš na fotky z profi pelotonu zjistíš že to tahá i na závodech většina profíků, poznáš podle toho divného pavouka.
a jak ten wattmeter spozna odpor vzduchu? bez toho je cely ultra presny wattmeter podla mna viac menej nicom.
prikald: pri rovnakej frekvencii a rovnakom prevode je rozdiel v rychlosti pri jazde na absolutnej rovine v bezvetri a valcoch 15% urcite. dtto ked fuka a podobne.
proste mozno to ma volaco do seba pre total profi spicku ale pre nikoho ineho to nemoze ten 15 nasobny rozdiel v cene zdovodnit.
A jakej má větr vliv na výkon tvejch noh?
akoze ajk? ked povedzme sadnes na valce(odpor vzduchu je nula) a zoberies povedzme kadenciu 95 a prevod co ja viem 50/15 tak ides priblizne 40km/h (nechce sa mi to pocitat presne). ked budes chciet toto iste udrzat na ceste (rovina bez vetra) tak len vplyvom odporu vzduchu bude musiet tvoj vykon vzrast o radovo 15–20% (zas sa mi to nechce presnejsie pocitat). ci je to nebodaj nejako inak?
Při tréninku ale nikoho ta rychlost nezajímá. Podstatný je pouze ten výkon, který podává jezdec a podle kterého volí co a jak zrovna trénuje.
ok, odpoved nizsie
Proč do toho vůbec pleteš odpor vzduchu? S tím to přeci vůbec přímo nesouvisí.
Prostě to měří výkon, který jezdec musí na pedálu vynaložit. A to je podstatný údaj.
Ten výkon je potřebný k jízdě jeho rychlostí a tedy k překonání všech odporů, které na jezdce působí, včetně odporu vzduchu.
Pro trénink je podstatné vyhodnocení výkon jezdce. Odpor vzduchu v tu chvíli nikoho nezajímá.
Je podstatně, aby trénoval na daném výkonu. A jestli v tu chvíli pojede 25km/h s protivětrem nebo 30km/h v bezvětří je úplně jedno.
Mně by se taková hračka docela líbila. Nebyl bych ochotný za to dát tedy ani 10× méně peněz než to stojí, tolik mi to zase nezajímá.
Ale dalo by se tím měřit např. ztráty na fullu (tedy např. změřit ve stejném kopci potřebný výkon na udržení stejné rychlosti na fullu, celopevňáku a HT – samozřejmě při stejných pláštích, v kopci proto, aby se do toho nemotala aerodynamika, sice by se do toho motala i hmotnost kola, ale to by nevadilo, to k tomu rozdílu patří).
Je podstatně, aby trénoval na daném výkonu. A jestli v tu chvíli pojede 25km/h s protivětrem nebo 30km/h v bezvětří je úplně jedno. – no, a sme doma. toto obsluzi s nie o moc horsou presnostou aj zariadenie za desatinovu cenu.
To, že je to drahé je věc jiná.
Levnější zařízení na měření výkonu také nějak fungují, ale nedá se říct, že jsou s tím srovnatelná. V první řadě měří výkon jiným způsobem (myslím teď třeba Polar) a nelze je např. použít na fullu (většinou to stejně vozí lidi na silničkách, takže to nevadí, ale rozdíl tam je).
A pak to třeba neumí měřit levou a pravou nohu zvlášť.
btw – naco im je to na zavodoch?
vyhodnocení?
Vyhodnocení určitě. Někteří ale mohou i ten závod podle toho jet. Je to stejné jako s tepákem, někteří ho při závodě používají a i dle se něj v některých situacích řídí a někteří ne.
coho? chapem na treningu ale ze mal na zavododch krizovy usek kde siel o 200w menej a preto mu zdrhli? ako sa normalne pytam naco pri tom totalnom gramareni s ciapockou na ventilku vlacia cosi taketo (aj ked je to teda vraj nie o moc tazsie jak bezne kluky).
Např. může zjistit z vyhodnocení, že se neměl celou dobu držet skupinky (které se držel a pak ke konci totálně odpadl), ale měl nepatrně zvolnit a dříve si ze skupinky vystoupit a mohl mít ztrátu mnohem menší nebo ji dokonce v další části kopce zpět dojet.
O váhu tam nejde, když stejně většina má kola akorát na hranici váhového limitu UCI a někdy je ještě musí dovažovat.
To „vystoupení si ze skupinky“ je oblíbená mantra Romana Kreuzigera, když nestíhá nejlepší. Btw – letos v etapě končící na Tourmaletu měřič výkonu neměl, minimálně ne na tom kole, na kterém dojel z cíle k týmovému busu…
Kdyz pominu udaje ktere jdou online trenerovy do doprovodneho auta a sou v podstate k nicemu. Tak tim dovazuji kola aby nemela pod 6,8kg.
Nechapu jak se na neco takoveho vebec ptas proste je z toho kopec vystupnich udaju ktere muzes pouzit. Nebo nemusis :-)
no som sa pytal lebo ma to zaujima.
a určitě plat – jsou placeni od watt hodin :)