• Vinz

    Ahoj, otec má výkoný pohon a chce aby mu vydržel řetěz a kazeta co nejvíce.

    Má teď Deore přehazovačku a asi Acera/Deore? 8-mi kazetu. Koupil jsem mu řetěz Connex 8SE a nesedí na převodníku (nezapadá do zubů).

    Otázka je, co byste doporučili za odolný komponenty na sadu 1×8 vhodnéna ekolo?

    Díky

    0 1
    • va-bo  

      V kazetach výběr nebude, řetěz zkus KMC.

      0 0
    • mech1  

      A není náhodou sjetý převodník? Nevypadá zrovna v kondici.

      7 0
      • Esi  

        Ten převodník je podle fotky dávno po smrti :-)

        0 0
    • blackboy007  

      Ani kladky na přehazce nevypadají nejlépe

      0 0
    • Tomcat  

      To je prostě opotřebovaný převodník a ten není součástí sady. Ale klik které nejsou ani Shimano ani SRAM.

      Deore se už 8sp nedělá .

      Takže vyměňte převodník. Pokud to bude střílet tak následně kazetu.Ale žádná extra odolná 8sp dělaná pro ekola neni.

      Kazeta a řetěz mu vydrží nejdéle pokud bude adekvátně řadit, a čistit řetěz. Stejně ta životnost nebude moc přes xxx až 1000km obzvlášť u ekola pokud to rve na nejtěžší převody.

      1 0
      • xtonda  

        8sp dělaná pro ekola je, třeba Sram EX1, ale cena kazety se mu nebude líbit.

        0 0
    • černápole  

      Na ekola je specifikována Shimano Cues/Linkglide, 9–11rychl., ale tam by to chtělo vyměnit vše co na sobě nemá nápis linkglide. Podle zmíněného je u vás problém se sjetým převodníkem, tak začít tam-)

      0 1
      • Tomcat  

        Cues jsou 9sp jen kliky. Jinak aktuální Cues je spíše 11sp s kompatibili­tou dolů.

        0 1
        • černápole  

          Část zadání je o komponentech s výdrží vhodných na ekolo, jinak devítka může být napsaná na všech komponentech cues kromě řetězu. Ale nenutím…

          0 0
            • černápole  

              Ve vyhledávání zboží mi vyskakují 9rych řazení a hazka skladem a u linkglide by by mělo být vše kompatibilní se vším. Přitom bude u pána stačit pořešit padání řetězu z převodníku-)

              0 0
              • Tomcat  

                Vše se vším úplně ne, nejnovější MTB Cues je 11sp první a spodní patra byla 9 . Ale tu někdo ani neoznačoval MTB .

                Hádám že na sfaltu to pán řešit nebude a stylem užití orve jakýkoliv převodník.

                0 2
                • orm  

                  Nemas pravdu. Neco si o tom nejdrive precti, nez tu budes mast lidi :).

                  1 1
            • orm  

              Cues je samozrejme i 9s, rada u4000.

              0 0
        • xtonda  

          Cues je sice komplet postavené na 11sp řetězu a stejné rozteči pastorků a stejném posunu lanka, takže je to všechno vzájemně kompatibilní, nicméně kazety jsou s 9–11 pastorky různé velikosti a k tomu udělané přehazovačky. 9sp Cues kazety jsou 11–36T, 11–41T, 11–46T a k tomu sedí přehazovačky U4000 pro 1× s kazetou 11–41 nebo 11–46 a U4020 a U3020 pro 2× s 11–36 a klikama 36–22, 40–26, 46–30.

          U právě 9sp Cues v té 1× variantě by byla vhodná možnost co na to nasadit.

          Taky je teď od Dubna nová sada Essa 1×8 s kazetou 11–45, to by se taky hodilo, akorát to asi ještě bude blbě dostupné, jak známe Shimano.

          0 0
    • černápole  

      .

      0 0
    • va-bo  

      Je potřeba řešit cenu. Řetěz 180, kazeta 300, převodník 400. A měnit, měnit, měnit. Drahé díly se nevyplatí.

      0 0
    • yorg  

      Jen poznámka k výdrži řetězu.

      Na klasickém kole 8×3 Shimano používám víc jak 10 let řetěz Sram PC 830. Dokud jsem ho mazal olejem, tak vydržel max 800km a i při poctivém mazání po několika výměnách byla zničená kazeta a nové řetězy po nasazení střílely. Před 4 roky jsem začal mazat voskem a stejný řetěz teď vydrží víc jak 2500 km.

      Nemyslím si, že u ekola to bude fungovat jinak.

      0 0
      • Floydie  

        Tak tomu neverim ani nahodou :-) Ocekaval bych dost podobnou zivotnost v obou pripadech, lidi co se o retezy moc nestaraji ji maji v zasade stejnou. Trojnasobny rozdil je uplne sci-fi.

        3 0
        • yorg  

          Tak vítej ve sci-fi.

          Baví mě evidovat vše, co s kolem souvisí a tak vím přesně, jaký je stav. Když jsem mazal olejem, tak jsem řetěz pravidelně čistil jak v kombajnu, tak občas i po rozpojení v benzínu v kastrolu. A pak poctivě mazal kapkou na každý článek a po tom co mohl olej vsáknout řetěz otřel hadrem.Takže asi tak s tím nestaráním se.

          0 0
          • Vilém  

            Prehnana pece taky zabiji.

            0 0
          • kofejn  

            Jo a každou rolničku v prstech protočit, ať je olej pěkně zateče. Na fotce vlevo je od roku 2019 od novoty voskovaný desítkový řetěz, vpravo nový dvanáctkový navoskovaný, který ještě nejel. Uprostřed je loňský desítkový. Potkávají se na stosedmém článku. Na kole jsem točil tři řetěz, roční nájezd cca 2500km, takže řetěz má natočeno cca 4kkm. Začal jsem voskovat a přestal se svým metrákem lezt do šlapek a radši si podřadil.

            0 0
        • skaj  

          Já to přesně změřené nemam, ale určitě není první „voskar“, co tohle tvrdí. Tím že vosk zateče dovnitř a ztuhne, tak vymezí vůle. U mě odhaduji životnost zhruba dvojnásobnou na biku, ale úplně přesná čísla nemám.

          0 0
          • Floydie  

            Pri prvnim slapnuti se ten vosk vytlaci, muze byt mozna lepsi v tom, ze to nelepi bordel, ale zasadni zmena zivotnosti je podle me fyzikalni nesmysl. Mozna ho pak podvedome vic setrite lehcim razenim apod. A kdyz zapocitam cas to tomu venujete navic (misto striknuti olejem a otreni hadrem), tak je to i ekonomicky nesmysl :-)

            0 0
            • orm  

              Ja se nejdrive musim presvedcit sam, ale vsude se pise opak, tj. ze mazani olejem je casove narocnejsi. Co se tyka ceny, tak zatim mohu posoudit naklady na 1kg parafinu za 200kc vcetne postovneho a pomaly hrnec za 800kc vs. muc off 120mm za 300kc. Ale ono vzdycky zalezi jak se kdo o kolo stara. Pokud chces mit kolo na stejne urovni cistoty vosk vs. olejova mazadla, tak vosk bude asi stat mene casu, pokud to resit nebudes, tak olej vyhraje. Dalsi vec je ta, zda u komponent (kazety a retezu) doslovne za par stovek ma nejaka zivnost a stim spojene voskovani cenu resit. Retez sram 830 stoji 160kc a kazeta necele tristovky.

              0 0
              • xtonda  

                Přesně tak, při cenách těch komponent a maziv je nejlevnější prostě nemazat :-)

                0 0
            • yorg  

              Ano fyzikální nesmysl podobně asi tak, jak je to u čmeláka. Ten by podle jednoduché fyziky také neměl létat. On to ale naštěstí neví a proto létá. :-)

              1 0
        • kope  

          Řetěz hodím do sklenice s technickým benzínem, pak s jarovou vodu a pak s vodou. Vysuším fenem a kápnu nějaký olej s keramikou. Otřu. Aktuálně řetěz na HT má najeto přes 3200 km. A měření stále OK. Dělám to proto, aby nevrzal, v podstatě čistím cca po 400 km (jezdím málo). Netahám silou, v blátě nejezdím. Způsob jízdy a podmínky budou mít mnohem větší vliv na opotřebení řetězu, než mazání.

          0 0
    • parduba  

      Na zimáku mám převody 3×8,kazeta shimano,řetěz sram.Točím 3 řetězy.Zhruba po 300km sundám,umeju,na­mažu,A jezdím dokud nezačnou střílet,pak vše vyměním.Najedu cca 10tkm.Jezdím denně,

      0 0
      • yorg  

        Jezdím dokud nezačnou střílet,pak vše vyměním.

        Není v tom sdělení chyba? U mne se tzv. střílení ozývalo když už byla odrbaná kazeta a nasadil jsem na ni nový řetěz. Střílelo to vždy tak cca 400km a pak jak se řetěz natáhl, tak to přestalo. Nikdy jsem nezaznamenal to, co popisuješ. Jinak k tomu kdy řetěz vyřadit slouží měrka.

        1 0
    • Vinz  

      Lidi díky za reakce. Zaujal mě Sram EX1 (až na tu cenu :) ) a Shimano Cues U4000.

      Na převodníku měl najeto zhruba 30tis. km :D

      Nakonec s tím zajel do e-pohon v Tišnově a komplet mu to vyměnili (převodník, přehazku a páčky dali Acera i s kazetou ) a zůstal jen ten řetěz :) Komplet s prací 2800 Kč, plus ten řetěz Connex 8SE za 1090Kč.

      Ještě jsem na zkoušku objednal řetěz od taiwanců Yaban / YBN S8e na ekola za 400Kč.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.