Ahoj, chtěl bych se zeptat, jaká zapletená kola na závodního bika byste mi doporučili? Přemýšlím o MAVIC CROSSRIDE DISC, ale stále ještě nevím. Zatim jezdím ALEXY- viz http://www.bike-forum.cz/…il-6411.html …Díky za každou radu.
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jaká zapletená kola na závodního bika byste mi doporučili? Přemýšlím o MAVIC CROSSRIDE DISC, ale stále ještě nevím. Zatim jezdím ALEXY- viz http://www.bike-forum.cz/…il-6411.html …Díky za každou radu.
Souhlas,starší model se dá sehnat za ty 4 tisíce
O crossridech je tady toho napsáno spoustu a podle mě by byly lepší pro tebe tyto
v tejto cene je asi najlepsie co mozes kupit tie fulcrum RR5
OK díky všem, eště si to rozmyslim…
Ještě mám dotaz: kdybych chtěl ty MAVICY CROSSRIDY, jaký typ si mám pořídit? INTL nebo CL? mám brzdy AVID JUICY 3,5.. je snadná jejich montáž, tedy, zvládnu to i já?
No otazkou je,ake kotuce mas teraz,ci 6dier alebo Centerlock… Ak 6dier, tak INTL a tie Fulcrumy su tou najlepsou volbou,na Crossridy sa vykasli,RM5 su uplne nieco ine…
souhlas s riccim .. taky jsem vahal mezi crossridy a fulcrumy .. nakonec to vyhraly fulcrumy a lip jsem udelat nemoh .. jsou sice trosku drazsi, ale to se rozhodne vyplati .. navic kdyz koupis model 2009 tak ho sezenes za stejnou cenu (napr. me osobne se design fulcrumu z roku 2009 libi mnohem vice …)
Nj, realita je ale taková, že dobrý rady většinou nikdo neposlouchá. Vsadím se, že si koupí X-ridy, protože jsou o pár stovek levnější…
Jazdit bude na nich on nastastie :-)
Když už je tady to téma: jaký je tedy největší rozdíl mezi Mavic Crossride 2010 a Fulcrum Red Metal 5 2010?
Jo taky by mě to zajímalo, když cena je v podstatě stejná. pár stovek už je fuk.
Z toho teda plyne, že cena tady neodpovídá kvalitně a buď teda RM5 jsou podceněný a nebo Xridy předražný, proč to?
řeknu ti to takhle .. kde mavic končí, Fulcrum začíná :) .. kvalita zpracování, těsnost, odolnost a hlavně tuhost !!! Kamos vozi crossridy a ja RM5 (stejne plaste a podobny tlka).. po projeti na crossridech jsem mel pocit jak kdybych jel na porad na hline :)
nevi, co furt máte proti Crossridům, já na nich najezdil 3 sezóny a nemůžu si stěžovat. Ani jednou nebyly potřeba docentrovávat, na špatnou tuhost si nemůžu stěžovat, vážim 77kg, ale rozhodně je nešetřim, jezdim převážně v tvrdším terénu.
a zkousel jsi Fulcrumy ? ;)
Nezkoušel, ale dovolím si tipovat, že po 9000km by bez jakékoliv údržby nebyly v bezvadném stavu, jako Crossridy…nebo to takhle snad někdo má? Je moožné, že jsem jen natrefil na extra dobrej kus, protože všude čtu, jak jsou na nic, já jsem s nima prostě absolutně spokojenej, navíc za ty prachy…
Nejsi sám… Za ty prachy kola lehce přes 1700 gramů, byť ne zrovna tuhý, údržba snad jediná, když jsem nabral do výpletu klacek a ohnul drát… Vlastně možná ještě jedno lehký dotažení a docentrování když byly nový.
Skuste ich zatazit 100kg jazdcom a uvidite :-)
Až těch 35kg přiberu, tak pořídim jiný, to dá rozum. Teda já pořídim jiný i tak, ale za ty peníze si na ně nestěžuju.
Stastny clovek,aj ja chcem schudnut,ale tolko zase nieeeee :-)
Ale tak proč by to dělali? Když někdo váží míň nebo je s tím spokojenej, proč mu dávat nějaký sugestivní plány. To samý by mohli říct tobě, ať svoje kola (se kterými si jistě spokojený) zatížíš 180 kg a uvidíš…
jo tak ale 180 kg uz tolko bikerov asi nevazi,ale 100kg vazi dost ludi uz zo statistickeho hladiska,ked vynecham chrtov…
Chrti stejně vozí CMaxy SLR a lehčí :-). To jenom já na ně nemám, tak se musim spokojit s CRidama.
Takze je to v podstate jednoduche,kto nema na pevne kolesa,musi chudnut,aby tie lacnejsie pod nim vydrzali a tym padom casom nasetri aj na tie pevnejsie a moze zase pribrat :-)))
No jo, ale těžko říct, jestli ty ultralight drahý kola budou dostatečně pevná na těžší jezdce? :-)
Jo, jen to má jednu vadu. Já toho na svojí váhu nesnim zrovna málo, jen mám značnej výdej a nemám geneticky daný sklony přibírat…
Stastny clovek,dobra postava a este usetris na kolesach,pripadne mozes nakupovat lahke kolesa,ale to uz neusetris :-)
Jj, nebo třeba jen superlevný kola s osmi dráty :-)
No, obávám se, že s tim šetřenim to taky nebude tak žhavý, když vezmu, jaký kolo chci postavit na závody. Člověk si vždycky před sebou tu dražší věc obhájí… Aby to víc vydrželo, aby to líp jelo a nakonec se do toho lejou peníze tak i tak…
Ale jo, to byl jen příklad. Člověk se 65 kg má přeci jen jiný požadavky na kola, než 110kg člověk. Jednomu stačí to, co druhý by hned rozložil :-) A to neplatí jen u zapletenců.
Stastni jedinci paperovej vahy :-)
prečo?
Lahko sa im slape do kopcov a mozu mat lahke kolesa,ktore ich unesu,hovori zo mna cista zavist :-)
Vždyť ten tvůj Spešl má tak o 1.5kg míň, než můj Author ;-).
Tak zatial vydrzal,ale problem je, jazdec ma mozno o 30kg viac ako by mal mat :-)
Why so serious? :-)
ten orech tam neni treba mazat?
Jo, prej je… Já měl chvíli taky nutkání to rozebrat a promazat, ale prej je to zašpiněný, až když ořech cvaká hlasitě, což mi nedělá (pár vyjížděk v bahně i sněhu, na Šumavě bylo kolo od bahna takovym způsobem, že jsem ho vždycky večer radši ponořil po řidítka do říčky :-)), tak to neřešim. Běhaj pořád v pohodě, najeto lehce přes 6000km.
Nestěžoval sis náhodou v předchozím vlákně, že kombinace měkkých Cridů a rámu ti způsobuje škrtání pláštěo zadní stavbu? :) Ale já proti Cridům taky žádné velké výhrady nemám. Vozil jsem je 3 roky, 1× promazal ořech, 1× docentroval a 1× zničil zadní ráfek, ale jen díky mé blbostí :). Prostě žádné velké problémy, hmotnost adekvátní ceně. Teď mám nějaké zapletené Bontragery a jde u nich poznat vyšší tuhost (mám 80 kg), ale zas třeba mám strach o ořech, protože nejde slyšet žádné „cvrkání“ při otočení kola.
Stěžoval, ale hlavně z důvodu toho rámu, protože je měkkej celej. Ty CRidy by přetáhnout šly, ale nechci je zbytečně odrovnat. A rozhodně mi to nezpůsobuje při jízdě, povedlo se mi to, když jsem sundaval kliky z rámu, měl sis to přečíst celý :-).
Nicméně na UB CRidy celkově moc stížností mít nemůžu. Údržba skoro žádná a těžko bych za ty peníze sehnal jiný kola s váhou lehce přes 1700g, což podle mě z velký části kompenzuje tu nižší tuhost v záběru a s tou boční netuhostí se při mý váze dá žít. Za ty 4 tisíce (mínus kevlarový Micheliny, bylo to spolu v akci) prostě na mojí váhu a véčka nevim o lepší volbě.
pekna vaha na rozdiel od disc verzii…
ve verzi pro ráfkové brzdy
jj, uz som zistil :-)
Tak to máš extra štěstí, protože 9000km nenamazat ořech u Maviců je dobrá prasárna, zvlášť u Crossridů.
Tohle je nejlepší cesta, jak ten ořech úplně zničit.
Ořech je jednou mazanej, když se měnila kazeta.
Jen tak mimochodem, máte někdo nějaký srovnání mezi Crossridama a DT Swiss XPW1800 (zřejmě OEM X1800)?
XPW je OEM produkce DT pro Cube, shodné to nebude asi s ničím. S Crossridy se moc srovnat nedají, tuhostí jsou na tom mnohem lépe.
Ale nejsou nijak extra lehké, XPW 1800 jsem nevážil, jen předchozí XRC 180 (které byly o trošku těžší), které jsem jezdil dlouhodobě a s upínáky už měly těsně přes 2kg.
U XPW by tedy mohla cca sedět ta váha 1800g bez upínáků.
A ty XPW bývá něco ve stylu DT 370 náboj (podobný OEM) + DT ráfek kolem 425g + comp. 2/1,8 dráty.
Crossridy i XPW jsem jezdil oboje aspoň rok, s Crossridy spokojenost moc nebyla kvůli tuhosti (dotažené byly). Navíc já vozil starší Crossridy 06, které byly navíc těžké jako prase, což je u současných už o hodně lepší. Teď už ale nevozím ani ty DT, teď momentálně mám na kolech STčka (a v plánu jsou jedny 240s + ZTR Arch na kolo, kde nemůžu kvůli pevné ose vzadu použít STčka).
Jinak na mazání ořech u Mavicu není potřeba kazetu sundavat a je to tedy otázka 2 minut (to jen že to není nutné vázat na sundování kazety).
Díky za informace, mám vyhlídnutý kolo na novou sezónu (Cube Reaction GTC Race) a právě mám docela strach z těch kol, že budou zbytečně těžký, osobně bych radši dal pčednost Mavicům, ale zase Crossmaxy by byly investice + 15 tisíc
Tak to pak můžeš vzít GTC SL. Kola budou už XPW1600, což už jsou kola váhově na úrovni STček a za to navýšení ceny dostateš třeba navíc R1čky, které jsou samostatně pěkně drahé.
Ale zase ani v jednom případě nejsou ta kola UST, takže ideální to nebude ani tak ani tak.
Pokud vezmeš GTC Race a koupíš na to Crossmaxy nebo Fulcrumy, případně nějaký ruční záplet se ZTR, tak budeš mít kromě dobré váhy i UST.
Pokud nechceš UST, tak bych šel cestou GTC SL.
Aha, tak to ovšem mění situaci, já měl za to, že XPW jsou UST
9000km snad musej vydržet snad jakýkoliv šitky…
Red metal 5 mod. 2009 = Red Metal 5 mod. 2010
X-ride 2009 = X-ride 2010, jen zrušili CL a dávaj k tomu adaptéry na IS…
Co se týče ceny, která se pro rok 2010 v podstatě srovnala, je to asi jedno. Co se týče cen přechozích modelů, třeba X-ride za 3000Kč, to je naprostý podhonocení toho produktu.
Mavic 2010: No, s těmi adaptéry CL/INTL to trochu zazdili, sice univerzální, ale takový divný řešení. Na véčka přestaly vyrábět úplně, takže jim zbyl de facto jeden model místo dřívějších tří. A samolepky už nejsou, mělo by to tam být natištěno. Hmotnost? Mohly by mít tak 1910 g? BTW, tyhle bych mohl sehnat za necelý 3500,– (rok 10, o němž je řeč), ofiko dovoz.
Fulcrum 2010: líbí se mi černé polepy, asi to budou stále samolepky, což je mi fuk. Hmotnost uvádí bez RU, něco přes 1770 g tuším. Sakumprásk se vším mohou mít kolik? 1950g? Nevím. Na cenu 3500,– se asi nedostanu.
Mezi těmito dvěma docela váhám. Pak ještě v nejhorším bych uvažoval o Remerx Fastdisc, jediný drobný mínus je, že mají váhu přes dvě kila (asi 2110 g), za ale jsou ještě levnější.
Jak se na to díváš Hnoji?
Že přestali vyrábět X-ride pro V-brake osobně považuju za obrovskou chybu, byly to IMHO kola, který měly smysl. Lehký, docela hezký a pro v-brake. V podstatě k nim neexistoval konkurenční produkt…
Sloučení X-ride IS a CL docela chápu, je to snazší na výrobu, na skladové zásoby a mnoho dalšího. Hádám, že tento trend se ještě rozšíří i na vyšší modely.
Crossride 2010 za 3500, když model 2009, kterej je stejnej a dá se koupit za 3200 na CL a 3500 na IS se mi nezdá jako přiliš ekonomicky zajímavý.
Hádám, že RM5 2010 asi na 3500Kč nedostaneš, protože vím, že vstupní cena proti loňsku šla o kus výše, ale myslím, že ke 4K by se to dalo uhrát…
a jsou teď vůbec nějaká zapletená kola pro V-Brake v cenové relaci CR nebo RM5?
Aktuálně ne…
Ale ono bude nějakou dobu trvat, než se X-ride UB V-brake vyprodá…
Díky za odpověď. S těmi Mavic na UB máš pravdu, byly to ještě poslední zapletence pro véčka v cenový relaci do 3500,– Asi optimalizace nákladů :-) Proto by nový Mavic Crossride měly být snad ještě levnější. A pokud se nekonaly nějaké technické změny, tak asi nad nimi nemá cenu dlouho přemýšlet. Promyslím ty RM5, koncem ledna by to mohlo být aktuální :)
a co byste mi řekli na tyhle? http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
hehe, to si děláš asi pr..l :) KDyž už si založíš vlákno tak aspoň čti co ti lidi píšou :) viz druhej řádek.
No tak sorry, sem si nevsim…tady je videt, jak nekteri lidi reaguji.
jak? :)
Ještě tady nezazněly obyč náplety.Vozím náby LX,ráfky alex rims TD 17,dráty nějaké nerez černé a mosaz niple.Jsou to kola přes 2kg,ale jsou dobré.Dostal jsem je od bráchy za flašku.Původně jsem je bral jako nouzovku,ale nechám je tam.Do 4000kč se dají zapléct náby XT,ráfky remerg fastdisc a dráty si už vybereš sám.Trošku dražší by byly s ráfkama alexrims co maj 400g a stojí kolem 700 kč.Váhově budou lehčí než Mavicy.Druhá varianta se dá taky do 4000kč.Důležité je kdo a za kolik je vyplete.
presne tak a proto volit rovnou zapletene :D
No Fastdisky můžeš sehnat už asi za 2400,– s Novatec nábojem – akorát nevím jakým, zda na průmyslech nebo kuličkách. Neví někdo?
imho na průmyslech
Jsem totiž koukal na web Novatecu a tam dělají jedny na průmyslech a druhý na kuličkách – a vypadají stejně. Tak jen, aby to nebyla nějaká kulišárna od Remerxu.
v jednej fabrike sa robí novatec a joytech. nt-priemysel, jt-guličky. keď sa nič nezmenilo…
No jeden z těchto typů na Fastdisky na 99% dávají, ale který:
hm, tak o tom guličkovom novatecu som nevedel. ale v popise pod obrázkom majú obidva Sealed Bearings
musíš vydržať do rána, on sa niekto nájde kto to rozlúskne…8o)
Taky bych radsi volil klasicky vyplet, v teto cenove hladine.
To bych v žádném případě neudělal.
případů nad 2Kg a nejspíš to bude na nábojích Shimano, které jsou levné a IMHO nefunkční.
třeba RM5 nebo X-ride nebude nižší než fabrický náplet. Potřebuješ 19mm ráfky, takže šáheš asi po Mavic XM719, náby třeba XT, případně Novatec a k tomu dráty z nerez oceli, nejspíš hvězdonice, možná DT Stainless. Ať počítám, jak počítám, cena půjde na cca 4100Kč a více (1520Kč + 1980Kč + 300Kč + 300Kč).
kua, tak jaký byste mi doporučili? MAVIC CROSSRIDE neb FULCRUM RED METAL ??? díky
RM5.
RM5 a uz to neres …
No tak OK, nemusíte se hned na…t :D:D
:P
Stejně jako Hnoj bych vzal RM5.
RM5
No kámoš na RM5 vyhrál ČP XC, takže asi špatny nebudou :-)
No prosim,naco sa vobec vyrabaju tie ultralahke a ultradrahe ostatne kolesa :-)))
Pro lidi co nevěděj co s prachama, aby měli lepší pocit :)
jj,presne si to trafil a aby boli vacsie marze :-)
Mám ještě jeden dotaz. Půjdu teda do těch Fulcrumů RM5, ale ještě by mě zajímalo, jak je to se samolepkama na ráfkách…co vozím Alexy, tak mám špatnou zkušenost, že se mi po několika jízdách trochu strhly nálepky na ráfku, tak jsem je poté musel odlepit úplně. Nemá s tím někdo nějaké zkušenosti? Drží na těch RM5? Díky, snad naposled :D
Mazáci sundávají samolepky už z nových kol. Vypadá to lépe a nemá se co poškrábat a potrhat. Po pár jízdách v terénu se poškodí samolepky i na Crossmaxech, takže řešit tohle asi nemá žádný význam.
Z nalepiek sa odliepa ten povrchovy celuloid,po par umytiach wapkou to ide dole,ale nalepky drzia…
Nálepky drží dobře. Po 10 kkm vypadají podobně jako vyfotil Singlespeed
mam na RM5 najazdene 4,5tkm sice ich moc nenicim terenom, ale zatial su uplne ok.