Jaké brzdy na trail/enduro bike

103 nepřečtených
  • rdk402

    Zdravím,

    rád bych Vás požádal o radu/názor jaké brzdy na trail/enduro bike. Před měsícem jsem si pořídil lehce ojetý trail bike ( 130/150 mm ). Momentálně je osazený dvoupístama SLX na 180 mm kotoučích. Jako nebrzdí úplně marně, ale při prudkých sjezdech nejsou tak výkonný jak bych si představoval, tak řeším jaké brzdy koupit místo nich. Co mám rozhodnuto, tak že chci spolehlivé čtyřpísty na větších kotoučích ( 203 mm vpředu a vzadu 203/180 mm ), ale nějak se nedokážu rozhodnout jaké vzít. Cenový strop bych si představoval někde kolem 10 000 kč za brzdy, kotouče do toho nepočítám. Co jsem zatim koukal a zjišťoval, tak buď můžu vzít SLX ( prý totožný s XT ), touhle možností bych ušetřil, nebo si připlatit na XTR, ale nejsem si jitý jestli se ten cenový rozdíl vrátí na výkonu. Další možností na kterou jsem koukal a docela by se mi líbila, jsou brzdy Hope Tech E4/V4 ( nejsem si jistej rozdílem mezi E4 a V4, váha? ), nebo jsem jěště koukal na Magury nebo Cura 4 od Formula. Co jsem do výběru nezařadil a rád bych se mu vyhnul je Sram.

    Díky za rady a názory.

    0 0
    • mirorek2  

      Kolik vážíš?

      Shimano (olej) 4p slx nebo xt brzdí naprosto stejně, Jsou relativně spolehlivé, ale náhradní díl jako pístek nebo těsnění na ně nekoupíš. Rovnou novou páku, nebo třmen. XTR krom hmotnosti pro tebe asi nic víc nepřinesou.

      Hopy (dot) 4p (aktuálně s 220/200 kotouči magura) jsou to nejsilnější, co jsem zatím měl, servisně jsou super, každou blbost na to koupíš i po letech. Pokud je skladem.

      Code rsc (dot) jsou pro mě překvapení, parádní dávkovatelnost i síla. Pístky i servisní sada na páku stojí cca 500Kč.. Pokud je umíš odvzdušnit, super brzdy.

      Magura (olej) servis páky je nemožný, jako shimano, více on/off pocit, 4p nicméně velmi silné

      0 0
    • wilda81  

      Pro začátek bych vyměnil desky a dal dopředu 203mm kotouč. Staré dvoupístkové SLX (675) mají výkonu dost, není důvod aby tě s 85kg neubrzdily.

      1 0
      • novas752  

        A odvzdušnil je/vyměnil kapalinu.

        1 0
        • rdk402  

          Na brzdách jsou desky nové a odvzdušněné a i tak mi ty brzdy nestačí. A to jsem tomu kolu ještě ani tolik nedával. Myslím, že pro mě budou vhodnější čtyřpísty.

          0 0
          • Atilla  

            675 SLX s 85kg úplně v pohodě i Alpy. Chyba bude jinde.

            0 0
            • rdk402  

              Mám SLX BR-M7000 a v prudkých sjezdech by mohli být silnější a to se zatím vozím jen kolem baráku na okraji Prahy. Mám v plánu hodně jezdit na hory ( traily a někdy bikeparky ) a tam myslim, že by taky nemuseli stíhat. Proto řeším výměnu za nejaký lepší čtyřpísty, prozatím je u mě favorit Hope Tech E4, ale i SLX BR-M7120 přicházejí v úvahu jako úsporná varianta.

              0 0
    • mr.antik  

      Mužeš zkusit dopředu 2pistkovy třmen a 200mm kvalitní kotouč, investice skoro nic a uděláš si obrázek

      0 0
      • rdk402  

        No je pravda, že 203 mm kotouč budu kupovat tak jako tak.

        0 0
        • Nutribird  

          Nebo udělej shigury, magury a Shimano páky. Výkon maximální.

          0 1
          • RomSva  

            No tohle jsem ještě zcela nepochopil

            Co vůbec muže ovlivnit třmen? Technicky vzato nás snad zajímá jen tuhost a plocha pístu (součet ploch u 4 pistku). Nic víc nic min. Mělo by byt jedno jestli mají stejně průměry (magura) nebo rozdílné (shimano)

            Vse ostatní by mělo být o pákách případně hadicích.

            Shimano 4 píst ma stejnou plochu jako magura 4 píst a přitom shigura je obecně považována za lepší (sám nic jiného nechci)

            Jediný rozdíl co tam vidím je že shimano má dvoudílné třmeny a tím méně tuhé. Ale že by to dělalo znatelný rozdíl mě přijde divné.

            Prostě tam bude asi ještě něco co má vliv a osobně vůbec netuším co…

            0 1
            • novas752  

              Magura má písty stejně velké, Shimano má jeden menší a druhý větší. Ten větší píst tlačí na destičku více než ten menší. Taky asi záleží na rozmístění těch pístků na destičce.

              0 0
              • RomSva  

                Tlak(na kotouč) vytváří pravděpodobně uplne stejný (záleží na tvaru desky), síla ale určitě větší bude.

                Každopádně jak magura tak shimano mají totožné plochy pístů(součet) takže výsledná síla musí byt na stejných shimano pákách stejná… přesto magura brzdí lip… nerozumím

                0 0
                • novas752  

                  A máš to vyzkoušené na destičkách ze stejné směsi – např. Galfer, který dělá jak na Shimano tak na Maguru?

                  0 0
                  • RomSva  

                    Ne

                    Galfer desky mám teď na polici a pořád nemam vůli je nasadit. Když ono to brzdí brutálně i na AliExpress deskách za $1.20 s postovnym. Mam jich cely pytlik.

                    Je pravda ze většina těch Číňanů byla naprd ale nakonec jsem našel i funkční

                    0 0
                    • nomecz  

                      tak hazej odkaz prosim

                      0 0
                      • RomSva  

                        kupuje se to po 4 párech

                        hodně práší ale taky brzdí.

                        kupuju je už po několikáté a nikdy problém nebyl.

                        0 0
                        • pepek  

                          +ubývají před očima a žerou kotouče

                          0 0
                          • LM  

                            Žere to i originál Centerline kotouče?

                            KLS sintry taky mizely před očima, brzdily parádně ale kotouč to nijak nepoznamenalo :-)

                            0 0
                            • pepek  

                              Žere to centerline s nápisem Sram :-) a žralo to i originál Sh a Superstar.

                              Teď se mi jeví nadějně tyto: brzdí, někdy pískají, životnost zatím neposoudím. Asi to míchají podle nálady-první pár ze sady moc nebrzdil, ale taky neřval. Další pár brzdí fest a někdy taky fest řve.

                              0 0
                            • RomSva  

                              nějak jsem si ještě nevšiml, že by nadměrně žraly kotouče.

                              mám XT icetech. předtím jsem měl magura kotouče a ty tam byli asi 6kkm.

                              0 0
                              • novas752  

                                6000km neni zrovna super výdrž. Kolik je to výškových metrů, to je asi směrodatnější údaj.

                                0 0
        • lubosalbi  

          Já pořídil Formula Cura a k tomu 203mm kotouče, v sobotu to budu montovat, jsem na to hodně zvědavý

          0 0
          • jerrymouse  

            Mám dvoupístky a brzdí tak, že o čtyř ani neuvažuju.

            0 0
            • Breakpain  

              A neni to pak o tom, ze 4 pistek ma lepsi modulaci? :) …

              0 0
              • jerrymouse  

                Možná. Nejel jsem je. Modulace mi přijde ok. Jezdím ale tužku, abych to poznal. Poznal jsem ale určitě zvýšenej výkon proti SLX (2písty).

                0 0
              • HKou  

                Mozna, ale nejak moc meritelny to nebude. Hlavni vyhoda ctyrpistku je, krome nepatre vetsi sily (prevod, pevnejsi trmen, v jednotkach procent), vetsi vydrz desek a lepsi chlazeni (vic oleje, vetsi tepelna kapacita trmenu). Pred 10 lety jsem si montoval komplet XT s vymenenym prednim trmenem za Saint. Dneska uz na to kaslu, davam vsude Saint, 203mm kotouce, sintrovane desky a je klid.

                0 0
                • wladeq  

                  Ne, to fakt neni hlavni vyhoda. Hlavni vyhoda ctryrpistu je, ze pri zachovani modulace se da udelat silnejsi brzda. Kazdy pist ma jiny prumer. Trmen bude tak pevny, jak jej vyrobce udela, velke desky se daji nacpat i na dvoupist, udelat masivnejsi trmen jde i u dvoupistu, vetsi tepelna kapacita je fajn, ale pak to taky dele chladne, zejo. O tom to fakt neni ;)

                  0 0
                  • HKou  

                    „Silnejsi brzda“ = lepsi modulace. Vetsi sila je vysledkem vetsiho hydraulickeho prevodu, ktery je dan pomerem plochy souctu ploch ve trmenu (bez ohledu na jejich rozdilny prumery, ty jsou z jineho duvodu) a plochy pistu v pace. Tj. s vetsi plochou pistu ve trmenu se zlepsi modulace a zvetsi brzdna sila (v tom si rozumime).

                    Jinak k te modulaci. Je rozdil mezi houbovitejma brzdama a dobrou modulaci, v idealnim pripade pevnejsi brzda (hadice, trmen, paka) a lepsi prevod, vetsi brzdna sila ma za nasledek lepsi modulaci. Falesny pocit modulace vznikne v houbovitym systemu, Shimano to dokonce vyrabelo jako „modulator“ (cti pero) pro rafkovy brzdy a neco dela i pro diskovy na rekreacni kola.

                    0 0
    • Mr.Duck  

      Jak píšou ostatní, začal bych tím větším kotoučem.

      Pokud ti pak stále půjde o maximální sílu tak bych určitě doporučil SLX nebo XT. Xtr je stejná síla ale tělo páky je s měkčího materiálu (lehčího) atd, pokud ti nejde čistě o gramy tak to nemá žádný přínos. Možná lepší samotnou páčku co by mohla být odolnější ale to není nějak vážný problém.

      Hope a Magura myslím že jsou tak podobně silné, ale znatelně slabší než xt. Co se týká projevu to si podle mě musí každý vyzkoušet sám. Pokud nejezdíš super strmé traily tak kterékoliv z těch brzd úlohu splní. Pokud ale pořád visíš ve 30% sklonu tak bych doporučil Shimano :)

      0 0
    • Pepe72  

      Už to tu kluci psali: chyba je jinde. Uvařit tvoje brzdy okolo práglu a tos ještě šetřil :-) :-) S chlazeným železem ve fungujících těhle brzdách sjedeš vše okolo Práglu.

      0 0
      • rdk402  

        Heleť já neřikám, že něco nesjedu. Sjet se to dá na lecčem, dřív jsem to jezdil na starym HT oceláku NS se zavzdušněnejma Avidama a taky se to dalo sjet, ale nebylo to ono. Teď když jsem si pořídil pěkný kolo, tak chci aby vše fungovalo jak má a já si to mohl pořádně užít. Pokud by na všechno stačily obyč dvoupísty, tak potom nechápu proč 95% lídí co znám a potkávám, vozí čtyřpísty na svých trail/enduo kolech.

        0 0
        • nksh  

          Priznam se taky nechapu ten asketismus nekterych lidi zde. :)

          Me diky slusnym brzdam (Sh MT520 a Sram Code) min boli ruce a vic toho sjedu. Byt treba potencialni vykon brzd neni vyuzit na plnych 100%

          0 0
          • LM  

            Přesně. Čím „silnější“ máš brzdy, tím méně času strávíš brzděním, můžeš brzdit později a pod kopcem z toho méně bolí ruce :-).

            0 0
          • Pepe72  

            Žádný asketismus jen reakce, čtyřpístky jsou ok. Když budeš číst mezi řádky, tak si uděláš obrázek. Kde já jezdím, tam se zavzdušněnýma brzdama nesmíš, s fungujícíma SH 615 na chlazeném železe nemáš prpblém.

            0 0
        • LM  

          Jaké tam máš brzdové destičky? Organiky nebo sintry? Pokud organiky, zkus nejdříve sintered desky.

          0 0
    • Pepe72  

      Nečetls co jsem napsal a zapomínás cos sám psal. Myslím že si chceš spíš odůvodnit koupi nových brzd. Já bych taky rád čtyřpístky SAINT nebo TRP DH. Takžé určitě nic proti.

      0 0
    • Malhonz  

      Když to tu čtu, mám dotaz: Mám starší Shimano SLX BR-M675 a zajímalo by mě jestli by na to šly jen nějaké čtyřpístkové třmeny a jestli bych si pomohl. Třeba ty nové deore BR-M6120 zkusit nejdřív jen dopředu, už to někdo zkoušel?

      0 0
      • Atilla  

        Funguje to. Stačí koupit třmen co ti bude pasovat na hadicí.

        0 0
        • Malhonz  

          Dík za info zkusím se poptat jak je to s těmi hadicemi ale pokud by šly třeba tyhle nové Deore tak by to byl celkem levný upgrejd a když se v tom budu vrtat, tak už je asi celkem jedno, že to není v řadě SLX a to pětikilo rozdílu asi nestojí za to ne?

          Navíc bych mohl koupit zatím jen jeden a vyzkoušet ho vepředu a pak by se vidělo jestli je to citelné zlepšení.

          0 0
          • Atilla  

            Ty SLX co máš jsou na banjo, takže je lepší koupit třmen na banjo. Samozřejmě ho můžeš ustřihnout a dát klasickou olivu, ale já bych šel do SLX.

            0 0
            • Malhonz  

              To je to co jsem chtěl asi slyšet, pokud je to záměnné, tak ten pětistovkový rozdíl se vyplatí neboť to bude bez větší práce, jen se to vymění v tom banju a naplní a ovzdušní. Pochopil jsem to správně?

              0 0
              • Mr.Duck  

                Jo. A jsou do nich levnější destičky s větrákem takže časem i ušetříš! :)

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Atilla  

                Před měsícem jsou kupoval SLX 7120 třmeny za 1300kč/ks, teď teda koukám ,že jsou o dost dražší. Můžeš zkusit napřed předek a potom dokoupit zadní.

                0 0
              • abel  

                pohlídej si, abys se třmenem koupil i šroub (někdo ho měl součástí balení, někdo ne). investice do 100kč/ks

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • Malhonz  

                Dík všem za info, nebudu spěchat, jen jsem chtěl vědět jestli to jde jak jsem to tu četl. Stejně mám ještě dvoje náhradní destičky na ty moje, tak se může stát, že to letos vydrží a třeba se časem ten zmagořený trh uklidní anebo koupím jak narazím na nějakou akci. Zajímavé budou letos gumy, ty budu potřebovat dříve a co jsem zatím hledal, tak je to dost bída anebo pálka, mám pocit, že spoustu lidí jen zneužívá situaci na trhu.

                0 0
    • FOTOBIKER  

      Mám Cura 4 a jsou naprosto boží. Při mé hmotnosti 110kg používám plovoucí kotouče Magura v kombinaci 200p/180z. Skvělá citlivost a excelentní výkon. Zatím se mi je nepodařilo nikde na trailech uvařit.

      0 0
    • feuerman  

      Ahojte, oživuju téma. Přečetl jsem zde spoustu vláken na téma trail / en brzd a rád bych se dostal k nějakému rozhřešení :D Aktuálně mám na kole SRAM G2 R a rád bych něco s větším brzdným výkonem, aby mě méně bolely ruce při sjezdu a více si ho užil. G2 R nejsou špatné na lokální traily, ale nějaký větší sjezd v Beskydech, nebo bikeparcích už nenesou dobře :)

      Původně jsem byl rozhodnut pro Formula Cura 4, ale je tady dost zkušeností s nespolehlivostí, někdo má OK kus a někdo se trochu trápí. Aktuálně mám v hledáčku XT, nebo Code RSC, obojí 4p. Co je za vás lepší volba, případně opomněl jsem něco zajímavého?

      0 0
      • Atilla  

        Tak je to o tom kolik do toho chceš vrazit. Měl jsem v jednu chvíli Hope tech 4 V4, TRP DHR Evo, Hayes Dominion A4 a Shimano Saint. Nechal jsem si TRP a Dominion A4. Super lehké všechny z nich brzdí o kus víc než Code.

        0 0
      • MirosPikos  

        Záleží na rozpočtu, pokud chceš spolehlivé a výkonné brzdy, tak za mě jednoznačně Hayes. Zase jsem je potrápil teď v pátek na Geissu a bez jediného zaváhání. TRP nemám zkušenost, ale podle všeho to bude stejně spolehlivá záležitost jen s jiným pocitem na páce.

        0 0
      • novas752  

        Code bych vyřadil, taky se za ně musí poměrně silně.

        Curám bych se asi vyhnul.

        XT proč ne. Vlastně klidně SLX, jsou vlastně stejný a stejně silný.

        1 0
      • LM  

        Tu máš test:

        • The best MTB disc brake: Hayes Dominion T4 (A4 brzdí stejně)
        • Best Buy Tip: Shimano SLX
        0 0
      • feuerman  

        Tak jsem se nakonec rozhodl pro Shimano. Teď už si jen obhájit, proč koupit XTR a ne XT, které dle všeho nebude horší brzda. Jinak bohužel není k sehnání WolfTooth adaptér na SRAM řazení, ani dovozce jej nemá skladem, takže na řídítkách bude chvíli nepořádek :)

        0 0
        • mirorek2  

          Xt brzdí na chlup stejně jako slx…

          A4 jsou pro mě ve všem lepší

          1 0
          • LM  

            V tom testu máš srovnání XTR, XT a SLX v pěkných grafech:

            edit: špatně zarazeno, to mělo příjít pod feuermana

            0 0
            • Atilla  

              To je nějaký divný test když code mají větší výkon jak Hope V4, což nemají ani náhodou.

              1 0
            • MirosPikos  

              Tohle vlastně říká jediné. Tyhle testy jsou naprosto k ničemu.

              1 0
            • Azmir  

              Já je teda nejezdím, ale většina lidí tu psala, že XTR jsou o dost slabší oproti XT (nevím jestli platí pro 2 i 4 pístek)¨.

              0 1
          • theedge  

            Jak se A4 chovaji na pace? Na pristi sezonu uvazuju o upgradu brzd z Code RSC. Nechci ale nic kousavyho, nechci na stary kolena litat pres riditka :-) V prudkym kdyz to pokope tak jsem rad ze nemam kousavy brzdy.

            0 0
            • Sistematicx  

              Za me rozhodne lip jak Saint treba.

              Dal jsem ted zadni A4 na Tuesa. Predni mam nechanou Saint. Na spindriftu A4 predni i zadni.

              A4 mnohem lepsi modulace. A hlavne ta zadni nepumpuje. Coz je po 10 letech na zee/saint a pumpovaci zadni uplne jina. Ted proste ta pácka pokazde na stejnym miste. Ne jak saint ze se natlakuje a najednou je o cm dal nez ji mam nastavenou.

              0 0
              • mirorek2  

                Má to i nevýhodu, sem tam na A4 sjedu desky na plech, jak se nemění bitepoint :-D

                0 0
                • Sistematicx  

                  Od toho me ted zachranila rozperna pruzinka. Konec pruzinky jsem lece ohnul a jak uz nebylo oblozebi tak to zacalo cinkat o kotouc.

                  Nebyl to ale zamer. Ohnul jsem jinasi pri nejake manipulaci.

                  0 0
            • mirorek2  

              Mají nejjemnější chod páky před kousnutím ze všech brzd, co jsem zkoušel, páka jde opravdu hodně lehce.

              Já jsem těžký, modulaci za sucha pro mě mají super, mění se lehce s použitím jiných desek a kotoučů. V prudkých technických pasážích, kde jsem míval problémy nabrzdit si to na přesno, s A4 jistě proplouvám. Nejhorší byly pro mě v tomto T4V4 které mají hrubé síly dost, ale ten přechod z plné brzdy je buď 0 nebo 100%, nedokázal jsem je dávkovat.

              Cody rsc jsem měl rád ale udržet je celý den je peklo, to si budeš s a4 chrochtat.

              Jinak modulace na mokru je asi trochu horší, to ale myslím bude u všech megasilných kousavých brzd podobné.

              Nicméně mokro nemám rád, tak to moc neřeším :-)

              Ještě bych být tebou vyzkoušel ty TRP dh evo, jsou taky moc dobré

              1 0
              • feuerman  

                Hloupá otázka.. Které brzdy myslíte pod označením A4? :)

                0 0
                • benobiker  

                  Hayes Dominion – 4 píst

                  0 0
                • Sistematicx  

                  Hayes Dominion.

                  A4 starsi model

                  Ted delaj par mesicu teste T4. Ty jsou lehci. Na třmenu maj napis t4 a je ta nejaky vrtani aby ubrali vahu. Páka by mela byt carbonova a na vnitrni strane napis reynolds

                  0 0
        • vili  

          xtr má kovanou páku, kdežto nižší řady mají výlisek s poměrně značně oslabeným jedním místem, které rádo praská při lehkým pádu…výkonově jsem u xtr oproti xt zaznamenal mírně vyšší účinek.

          0 1
    • feuerman  

      Rozpočet je do 12k :) Ještě co jsem nezmínil… Rád bych zachoval vše na jedné objímce, ale nevím jestli to půjde u Shimana. Mám řazení GX Eagle a teleskop SDG Tellis.

      0 0
      • wilda81  

        Všechno jde, ale pak zjistíš, že výsledná pozice je na…

        0 0
      • krabica  

        Hlavně to chce pořádné destičky, větší kotouče a brzdové páky výš, blíž k vodorovné poloze, to vše dost pomůže.

        1 0
        • LM  

          Mě nejvíc pomohlo nastavit brzdy, aby zabíraly až kousek od gripu. A mám je trochu výš, protože brzdím druhým článkem prstu :-)

          Ale ne všechny jdou takhle nastavit. Třeba Formula Cura byly i v krajní poloze točítka stále moc daleko :-/

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.