• dženžas

    Zdravím všechny.

    Potřebuji poradit, jaké kliky mám koupit na meridu HFS 2000, rok 2009. Jsem totiž taky „šťastným“ majitelem cvakajících firexů a tak za ně hledám náhradu. Chtěl bych kliky tak do 2500 s integro­vanou osou.

    Hodně si mi líbí SLX. Řekl bych, že v hmotnosti vzhledu kvalitě i ceně nemají konkurenci. Na kole mám však od shimana asi jen prachovku na bovdenu, takže se mi tam zas tak nechce nacpat kliky od shimana. Určitě je ale lepší mít na kole kvalitu od různých značek než vše od jednoho výrobce, ale některé díly nekvalitní.

    Dále premýšlím nad stylama, ale moc pěkného sem se tu o nich však nedočet. Možná všichni nadávali na stará styla a někdo říká, že už nejnovější styla i firexy jsou vpohodě. Nerad bych ale po dalším roce styla měnil. Krom osy u nich byl taky ňáký problém s zuby na největší pile a já na ní navíc jezdím přes 50%.

    Pak už mě napadly jen FSA a Raceface. Ty mě ale neosilnili ani vzhledem a ani váhou.

    Tak co si myslíte vy? Jaké budou na mě kolo nejlepší?

    http://www.merida-bike.cz/…xc-2000-d-09

    Budu samozřejmě rád i za návrhy úplne jiných klik. Tyhle napadly mě.

    Díky za rady.

    0 0
    • Hnoj  

      Ono by stačilo vyměnit střed za nějaký kvalitnější a problém by se vyřešil…

      0 0
      • dženžas  

        já myslim, že u firexu zbůsobuje cvakání upevnění osy v klice a ložiska s tim nic společnýho nemaj…

        0 0
        • scalar  

          S tím cvakáním máš pravdu, nová osa to nezachrání, nové kliky – dá se za dobrou cenu sehnat minulý model XT (hmotnost stejná s aktuálním XT, duté kliky, alu převodníky):

          http://www.bikelive.cz/index.php…

          0 0
            • Evilcleaner  

              ty kliky váží ve skutečnosti 880g (ve 175mm) převodníky jsou snad ty nejhorší které kdy shimano vyrobilo, co se výdrže týče a slx váží 890g. kdyby koupil slx+alu xt malou placku tak je na nižší váze (o 10g) než 760 a zaplatí možná o kousek méně, nebo stejně. a bude tam mít převodíky které proti 760 vydží celou věčnost. ty kliky by měly smysl jen pokud by se mu mimořádně hodily na kolo vzhledem.

              0 0
              • dženžas  

                Zrovna jsem chtěl napsat, že cena i váha jsou zajímavé, ale kdyby na nich nebylo napsáno XT, řekl bych, že je to nějaký mnohem nižší model. Na kolo se mi tudíž mimořádně nehodí a jestli to s tou váhou není jak píše výrobce, tak už asi neni moc důvodů proč je brát…

                0 0
              • scalar  

                Nechápu, kam chodíš na takové divné informace. Já mám tyhle kliky 3 roky na kole, které používám pouze na závodění, takže na ně neberu žádné ohledy (šutry, bahno…). Převodníky původní, problém žádný, servis žádný. Za tu dobu jsem na jiných kolech odepsal troje Truvativy (dvoje Styla a jedny Firexy), vždy ohlé nebo zlomené zuby.

                0 0
                • Evilcleaner  

                  heh, tyjo je dost zajímavé že zrovna my dva se dostáváme v poslední době k úplně opačným závěrum. ale vzhledem k tomu že si nemyslím že by si někdo z nás vymýšlel (o sobě to vím a u tebe to předpokládám), tak by mě zajímalo jak je možné že jsme došli k tak rozdílným poznatkům…

                  0 0
                  • scalar  

                    Za sebe – já tu publikuji pouze svoje osobní zkušenosti, tedy fakta. Spousta lidí, hlavně těch mladších (nemusíš si to brát osobně) tu šíří informace, které někde slyšeli nebo někde vyčetli (tady nebo v časopisech, spousta fám pochází i od prodejců kol, kteří informace dostávají od svých zákazníků a berou je jako fakta…)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    To je jednoduché k tomu staršímu modelu XT klik. Prostřední převodník byl jeden čas (a ne příliš dlouhý, tak jedno sezóna max, už nevím kdy přesně) byl o hodně horší a odcházel hrozně rychle.

                    I já (tím i myslím to, že mi vše vydrží vždy hodně dlouho) jsem ten převodník musel měnit ani ne po 5tis. km.

                    Hned ten nový (zase originál Shimano a hliníkový) už byl mnohem lepší a tak špatná výdrž se nekonala.

                    A z té stejné doby pamatuju u kamaráda hliníkový z LX klik, co mu odešel s jedním řetězem po 1200km. Další nový kus (zase hliníkový) byl také ok a vydržel mnohem déle.

                    To samé ložiska HT II. Taky jedny už staršího ročníku mi odešly rychle a následují novějších ročníků byly mnohem lepší a výdrž šla hrozně nahoru (nevím na kolik, z těch novějších jsem ještě žádné nezničil).

                    0 0
                    • McBlacky  

                      ty pily byly špatný podle mě všechny. Shimano je stále vyrábí a někteří výrobci je stále osazují – nejznámější specialized.

                      Na Carbon expertu 2010 my vydržela velká s střední 2000km.

                      což se moc neliší od zkušenosti z roku 2006 se stejným modelem.

                      Pro srovnání na novějším modelu jsem najel 8000km a 12000km. Oboje stále v plně provozuschopném sta­vu.

                      0 0
                • dženžas  

                  Takže styla vydrží mnohem míň než shimana?

                  0 0
          • Hnoj  

            Tydle konkrétně maj OCEL převodníky.

            0 0
            • scalar  

              Tyhle jsou custom pro Specialized a v ruce jsem je neměl, ale pochubuji, že by měly všechny převodníky ocelové. Originály mají převodníky Alu.

              0 0
    • jIrI___  

      No moc z čeho vybírat nemáš… Já bych se vyprdl na nějakou sjednocenost značek a dal tam SLX.

      0 0
    • Evilcleaner  

      slx jsou nejlepší kliky z tvého výběru. u styl by mě odrazoval atypický rozměr ložisek, tzn tam nedáš neoriginální. u ostatních toto s malou úpravou jde velmi snadno a ušetříš tím dost peněz.

      pokud bys chtěl co nejvíc odlehčit tak doporučuju slx+22z pilu z xt a alu šrouby a dostaneš se velmi blízko váze XT. (jen alu pila ušetří 20g a stojí asi 200). do rozpočtu by ses měl vejít.

      0 0
    • Kamiu  

      Mozna by pasovaly i Shimano FC-M542 tady je mají.

      0 0
      • LRRTM1  

        Ty jsem si pořídil já. Vím, že budu za vyvrhela, ale SLX jsem si nekoupil proto, že se mi strašně nelíbí.

        0 0
        • jachymk  

          a taky asi pro to že jsou skoro o litr levnější :-) , ne mám je taky a jsem spokojenej akorát se prý dost rychle zacpu bordelem mám je půl roku zatím nic, ale kámošovi se po delší době ucpaly a vlastně se netočej

          0 0
          • LRRTM1  

            Kdybych si myslel, že za skoro jednou tolik dostanu něco výrazně navíc, tak klidně připlatím a na design kašlu. Ale takhle je radši s klidem za dvě sezóny vyměním za nový a nebudu se je snažit dotahat do smrti.

            0 0
          • LáďaH  

            Po půl roce mi odešly ložiska. Teď přecházim na XT, tak uvidím. Ale do budoucna plánuji střed od KCNC…

            0 0
    • Turbo  

      Truvativ kliky a osy jsou velmi jednoduchý na servis a údržbu.

      Našroubuješ, sundáš krytky na bocích, promažeš pořádně, pak utáhneš kliky co to dá a jezdíš. Mě to tak vyhovuje, a osy se daj sehnat i „neznačkový“ klidně i keramika…

      0 0
      • ponnylafuma  

        Tak Ti nevím, do keramický osy bych asi nešel… :-)

        0 0
      • dženžas  

        A jaký máš truvativy? V rodině máme 2 firexy a jedny vyluzujou horší zvuky než druhé. A pak připadaj v úvahu už jen ty styla. Určitě se najdou truvativy bez problémů, ale to procento problémových je asi dost vysoké.

        0 0
      • dženžas  

        Jo tak koukam, že styla. A styla jsou tedy bez jakýchkoli problémů? (cvakání, ohlé nebo ulámané zuby…)

        0 0
        • Turbo  

          Styla, Firexy, něco na isisu…

          Se vším no problem. Třeba styla už mám bratru 4 roky a drží pořád. Osy jsem měl snad 4–5 a kliky samotný jsou stále ok.Chce to jen občas vyčistit, promazat. Ale věčnost nevydrží nic. Tak osa je za 500, takže výměna zas tak nebolí. Cvakání a vrzání na žádnejch z klik nepozoruju.

          0 0
          • Turbo  

            Ulámané zuby taky ne, a to už na nich mám třetí převodníky…

            Ale letos asi budou nové kliky, karbon je karbon.

            0 0
          • Vilém  

            Jo za 4 roky 5 os, to se vyplati:) Kde jsou doby 4hranu, mam tu jednu XT osu, ktera ma tak 50tkm a je furt jak nova.

            0 0
            • Turbo  

              Tak na kole se jezdí, není jen na parádu.

              Ale je fakt, že životnost dílů je nanic, zlatá silnička, tam měníš jen řetěz a špalky…

              0 0
    • BigKarel2  

      SLX bych vzal já…teda já je vemu :D Ale tobě bych je taky doporučil :)

      0 0
    • cupik  

      Taky zvažuju nad novýma klikama a do užšího výběru se mi dostaly kliky SLX a SRAM X7. Zajímalo by mně zda má někdo zkušenosti s těma SRAM klikama? Na kole mám většinu výbavy SRAM tak o nich přemýšlím.

      0 0
      • Turbo  

        SRAM kliky maj od roku 11 pozměněnou osu (utěsnění ložisek) takže by mohli být ještě lépe zatěsněný. Ty X7 bych zkusil.

        0 0
        • cupik  

          Asi do nich teda půjdu, teď ještě vyřešit zda bude stačit 2×9 nebo dám 3×9

          0 0
          • Turbo  

            Pokud nejsi lemra a máš trošku sílu v nohou a nejezdíš brutální dlouhý stoupáky tak musí stačit kombinace 42/28×11/32

            Na 28×32 je sjízdný skoro cokoliv, pak se vyplatí tlačit…

            Takže za mě 2X9!

            0 0
            • Hrabex1  

              proc vam vadi ten 3. prevodnik? pro tech par gramu?

              i kdyz ti staci rozsah 42×28, co ten obrovskej skok?

              Delejte si co chcete, ale u mne vydrzi 3 prevodniky i na silnicce

              0 0
              • jIrI___  

                3 převodníky už přeci nejsou IN! Já se jich ale taky nevzdám :)

                0 0
      • dženžas  

        Já mám taky vše od sramu, ale zatim to u mě vypadá spíš na ty SLX.Škoda, že s těma sramama nemá nikdo zkušenosti. Sramy jsou težší o víc jak 500 dražší a hezčí podle mě nejsou.

        0 0
    • Ostrawak  

      Taky řeším dilema jestli SLX nebo XT. Rozdíl v ceně asi 1100 Kč, ve váze asi ±43 gramů.

      SLX mám na fullu a jsem spokojen (lepší než Deore LX), ale nemůžu srovnávat s XT, s tím nemám zkušenosti.

      0 0
      • BigKarel2  

        TAk tady bych tp řešil taky dle ostatních komponentů…Jesi máš třeba zbytek bajku na XT, tak proč kupovat SLX… :)

        0 0
      • ouzo  

        a jaký je teda rozdíl mezi tím LX a SLX?

        Já přešel ze čtyřhranu na Deore HT2, jel jsem i XT a na Octalinku a rozdíl jsem necítil…

        0 0
        • Bald  

          Dle mého názoru tam žádný pocitový rozdíl ani být nemůže, ale určitě je v životnosti, náročnosti údržby a hmotnosti.

          0 0
          • ouzo  

            tak je pravda, že ten čtyřhran mi začal po 800km (dost blátivých) lupat. Hmotnost je neoddiskutovatelná, ale myslím si, že u vyšších řad je z důvodu hmotnosti použit méně odolný materiál, který vydrží méně… (je to jen můj názor, pokud je to jinak, rád se nechám poučit)

            0 0
            • Bald  

              tak to po pravdě nevím, ale lehčí a dražší materiál nemusí být méně odolný, ba naopak. Taky by mě zajímalo, jak je to třeba v tomhle případě LX/SLX/XT/XTR.

              Co se týče lupání, mě Octalink začal lupat asi po 300km, v servise našli v ose nějakou šponu, vyčistili, promazali a dalších 1000km se to neozvalo. Pak mě lupal pedál – taky vcelku záhy po koupi nového kola, ale tam stačilo doplnit vazelínu.

              0 0
        • jIrI___  

          Přešel jsem s Octalinku na HT2 a rozdíl jsem poznal takový, že na velké pile mi při záběru neškrtá řetěz o klec přesmyku :)

          0 0
        • Vilém  

          Prechod z 4 hranu na octalink jsem v tuhosti poznal, pak prechod z octalinku na HT2 uz nikoli.

          0 0
          • maajkee  

            To já jsem zase přechod ze čtyřhranu na octalink nepoznal, z octalinku na HTII jsem poznal citelně :)

            0 0
          • ouzo  

            a jak jako poznáš tu tuhost? Že se přenese větší síla na kolo nebo jak?

            0 0
            • Vilém  

              nevim jak to rict, proste mas mensi pocit toho, ze se to pod tebou krouti:)slapnes a jede to. U meho prechodu 4hran/octalink hrala asi navic roli duta klika (Deore HT, octalink).

              0 0
              • ouzo  

                no zkusím to ještě nějak vzájemně pojezdit a třeba na něco dojdu :)

                Každopádně z logiky věci musí být čtyřhran nejméně odolný v krutu z těch tří…

                0 0
                • Vilém  

                  Ano teoreticky i prakticky je zcela nejmin tujej. Ale na druhou stranu se na podobnem prumeru a systemu osy jezdilo asi 100let a zadne vetsi problemy to nedelalo:) Je to par let nazpet (10–15) kdy se na 4hranu jezdil DH.

                  0 0
      • Bald  

        XT jsou za dobrou cenu v Bikestore Mám je objednané:)

        0 0
    • dženžas  

      Tak díky všem za rady. Vypadá to opravdu na ty SLX. Ono totiž brzy dojde na kazetu XT+C9, takže nemá cenu sjednocovat značky. Navíc dnes mě ty truvativy zas naštvaly tak, že už s truvativem nechci mít nic společnýho.

      Mám však ještě jeden dotaz, jestli když chci dojezdit ty starý pily, tak jestli z truvativu pudou přendat na SLX?

      0 0
      • BigKarel2  

        Tak že je kazeta a řetěz od jinech značek, to asi každýho zas tak do očí nepraští jako kliky :) Ale mysli že uděláš dobře když vemeš ty SLXa…

        0 0
      • Evilcleaner  

        rozteče sedí, kromě toho že to asi bude vypadat divně, tak možná budeš muset upilovat patky těch tru převodníků, ale taky možná ne.

        0 0
        • dženžas  

          Moc dobře to asi vypadat nebude, ale je to jen na sezónu. Kámoš měl převodníky z alivij taky na SLX a vypadalo to normálně. A co že budu muset možná upilovat? Úplně jsem to nepochopil.

          0 0
          • Vilém  

            Pilovat nic nebudes muset. To by bylo v opacnem pripade, pokud bys chtel dat prevodniky z SLX na nejake starsi kliky. Maji totiz delsi „packy“ pod dirou na uchyceni k pavouku klik. V tvem pripade by naopak prevodnik drzel jen na sroubech, neopiral by se o naliktky na pavouku kliky. Takto je to tezky vysvetlovat, to uvidis, az to tam das, teda pokud si ty SLXka koupis.

            0 0
      • dženžas  

        Tak nevim. Někdo říká, že budu muset převodníky pilovat a jiný, že naopak tam bude spousta místa. Pokud by to bylo tedy tak, že tam bude až moc místa, nebude vadit, že to drží jen na těch šroubech?

        0 0
        • dženžas  

          Nebude tedy vadit, když by to drželo pouze na těch šroubech a o kliky by se to neopíralo nebo jen málo???

          0 0
          • Vilém  

            Nemelo by to nicemu vadit. Ale radsi bych tam pro jistotu dal ocelove srouby:)

            0 0
            • dženžas  

              Jo ty tam raši dám. Ty originální v SLXkách nebo firexech budou asi ocelové že?

              0 0
              • Vilém  

                Zda se mi, ze na SLXkach jsou duralove, ale jisty si nejsem a jit se podivat se mi nechce:)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.