• pavel.cermi

    Dobrý den,

    jsem cyklistický amatér, dosud jsem jezdil pouze na mtb. Nyní bych si rád koupil silnici a při rozhodování by mi určitě pomohly vaše názory, za které předem děkuji. Cena, kterou chci do kola investovat je 20.000 Kč ± 2.000 Kč. Chtěl bych aby bylo kolo vybaveno alespoň tiagrou.

    1. Za tuhle cenu bych mohl sehnat jeté kolo, které bude výbavou podstatně

    výše než nové kolo za stejnou cenu. Bohužel ale nevím, kolik by mělo mít kolo najeto, aby pro mě jako rekreačního jezdce bylo bez dalších investic a jednotlivé komponenty na něm nebyly před smrtí. Je například hodnota 5.000 km už moc?

    Anketa: 2) Kterou z těchto tří variant byste volili?

    0 0
    • vojta1616  

      5 000 Km na silniční kolo není moc, ale záleží, jak se o to majitel staral. Nejlépe se na to jet podívat, abys věděl v jakém to je stavu…

      A ještě rada, hoď jsem raději odkazy, každej bude klikat na anketu, protože budou myslet, že jsou to odkazy …

      0 0
    • jecnak  

      Pokud se jezdec o kolo stara a meni vcas vse ojete ci poskozene, neni duvod nebrat i mnohem vice jetou silnicku. 5000km v podani lepsiho hobby jezdce je zalezitost pul roku a za tu dobu vymeni akorat retez, zadni plast a mozna omotavky.

      0 0
      • Breakpain  

        Asi budu lemra O:-) … u mě to trvá skoro dva roky ;o)

        0 0
    • pavel.cermi  

      Dobrá, pro jistotu přikládám ještě odkazy na kola:

      1. Specialized:

      http://jizdni-kola.heureka.cz/…-elite-2014/

      1. Merida:

      http://jizdni-kola.heureka.cz/…ra-903–2014/

      1. Lapierre:

      http://jizdni-kola.heureka.cz/…400-cp-2014/

      0 0
    • tromboonen  

      +1 divej se na bazaru po necem co ma sadu alespon 10sp 105 a vys, da se koupit od 14 tis kdyz si pockas, za 20 uz to muze byt i neco dost dobryho.. u noveho kola to bude dost kompromis, jezdit se da, ale jestli te to chytne budes za chvili kupovat jine, to z bazaru uz bude dost dobre od zacatku..

      Silnicky jak bylo receno vydrzi, pokud se majitel stara, coz se vetsinou pozna i podle popisu a jednani po telefonu, tak to vubec neni problem..

      Dulezite je aby Ti kolo sedlo, najdi si tady temata kde se o tom psalo, plus udelej si tohle mereni: http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

      podle vysledku pak hledej velikost – pokud neni uvedena a nenajdes na netu, at ti majitel zmeri delku horni trubky, ta je nejdulezitejsi..

      Z tech kol co davas znam akorat Allez, ale Specialized kola jsou obecne dost draha, tak jedine pouzity pokud na nej narazis..

      0 0
      • tromboonen  

        Tak az ted jsem se podival na odkazy a cenu, z tech tri vychazi ten Allez slusne, cetl jsem o nem ze je to Alu ram s vlastnostmi karbonu, i kdyz tohle bude asi nejnizsi rada… najdi si informace podobne jako tady:

        http://road.cc/…e-highlights

        http://www.cyclingweekly.co.uk/…elite-review

        .. a pokud Te to zaujme zkus najit Allez kolo s trochu lepsi vybavou na bazaru nebo na eBay, tam jich bude mraky..

        0 0
        • McBlacky  

          hliník s vlastností karbonu je maximálně marketing kec. Leda by to mysleli tak, že má stejnou geo jako nižší Tarmac, což pravda je.

          0 0
          • jecnak  

            Souhlas.

            0 0
          • tromboonen  

            OK, tak jsem prilis doslovne papouskoval marketing, neni to z me hlavy, nejel jsem na tom a je fakt ze to melo byt spis „blizici se vlastnostmi“, podle ruznych recenzi by ty Allez ramy mely byt relativne pohodlne, na hlinu az prekvapive, pritom dost tuhe bocne.. no a top model ma kilco a 45 gramu… tak to tim asi mysleli, ale jak rikam, mam to jen z recenzi a nijak bliz jsem to nezkoumal, bez toho, ze bych to overil na forech info od skutecnych uzivatelu bych to nebral jako bernou minci..

            0 0
            • hctr  

              Ale allez ze slitiny e5 je uplne jiny ram nez ten obyc ze slitiny a1. Ma i jinou geometrii.

              Tuhost hliniku nikdy nebude takova jak u karbonu, jen ma stejnou vahu jako karbonovy venge.

              0 0
      • pavel.cermi  

        Změřeno, jen se ještě zorientovat v těch výsledcích. =) Moc šikovná kalkulačka, díky!

        0 0
      • pavel.cermi  

        Můžu se jen zeptat k těm výsledkům? Neodkazují tedy na konkrétní velikost kola, jelikož se u každého výrobce liší, ale ukazují přímo rozměry jednotlivých trubek rámu, které by tedy výrobce měl také někde uvádět? Protože ze samotného výsledku moc chytrý nejsem =D

        0 0
        • Lada,s  

          doporučuji přepnout na Competivite Fit (nebo tak nějak). Eddie fit je dost natažený posed

          0 0
        • pavel.cermi  

          Tak ještě jednou.

          0 0
          • tromboonen  

            Nejdulezitejsi je ta delka horni trubky, top tube length, vychazi ti rozmezi cca 57–58, jestli mas 178 tak bych sel klidne i do 56..

            Vetsinou se to cislo plus minus rovna uvadene velikosti ramu, tedy ram 52 ma top tube length 52, ale neni to tak vzdy u vsech vyrobcu a velikosti, takze na netu si ke kazdemu modelu najdi geometrii, tam bude k dane velikosti napsany tenhle rozmer, nebo rekni majiteli, at ti to premeri, od stredu sedlove touby po stred hlavovky..

            0 0
            • Breakpain  

              Ale nepracuje to mereni s efektivni top tube length?

              0 0
              • Lada,s  

                pracuje, viz obrázek nahoře.

                0 0
              • McBlacky  

                to by mělo podle mě.

                U rámů, kde není klasická sedlovka je důležitá i délka sedlové trubky. To samé u rámu, kde je povolena je 350 sedlovka, nebo pro lidi co jsou disproporční.

                Natažení posedu doladíš představcem, ale pokud ti nevyjde sedlovka, tak s tím nehneš

                0 0
                • tromboonen  

                  Jo, ale to uz je vyssi divci a tady jsme se bavili o klasickych ramech, kde by zadne z tehle omezeni byt nemelo.. nechtel jsem mu motat hlavu a taky podle mych zkusenosti, ac disproporcni jsem velmi, fakt zalezi nejvic na te horni ramovce.. ale je fakt ze jsem nikdy nezkoumal specificke ramy, o kterych mluvis..

                  On ma podle vseho kratke nohy, relativne k telu, ale ze by mel prilis dlouhou sedlovou trubku myslim u modernich ramu nehorzi, ale radsi to pak jeste zkontroluj, zakladateli, pro jistotu..

                  0 0
                  • jecnak  

                    Rekl bych, ze ty specificke ramy – tj. s vetsim ci mensim slopingem jsou dnes skoro ve vetsine. Proto bych pripadneho prodejce poprosil o zmereni efektivni delky horni ramovky – zmeri vodorovnou vzdalenost mezi stredem horni casti hlavove trubky a sedlove trubky ci sedlovky podle miry slopingu.

                    0 0
              • tromboonen  

                Ale jo, jenze vysvetluj to manikovi z bazaru po kterem chces aby to zmeril (ale zas vetsina lidi to myslim instinktivne zmeri tak, ze da jeden konec metru nekam na sedlovou trubku a druhy konec na stred vicka hlavka, coz je uz velice blizko te efektivni delce, ne?)

                Vetsinou se to teda da dohledat na netu.. plus cm sem nebo tam to snese, takze zas tak bych to nehrotil, dulezite je, ze si to spocita a vi, ze ma kratsi nohy a dlouhe ruce (tipuju podle toho ze mu na 178 cm vychaci 57 az 8)… normalne by se podival na tabulku vyrobce jen podle vysky a byl by na 54?

                0 0
                • McBlacky  

                  ono taky ne každý měří rámy stejně – viz Author jako asi největší expert.

                  Jinak by byl adept na 56ku u většiny výrobců s výškou 178. Na 58 se skládaj lidi kolem 185cm.

                  Pokud je disproporční nějak výrazně, tak koupit jen podle kalkulátory je velký risk a radši bych šel do něčeho co se dá vyzkoušet, i kdyby jen na prodejně – vím o čem mluvím…

                  0 0
                  • tromboonen  

                    No jo, ale pozna zacatecnik na prodejne jestli mu to sedi? Musel by spravne nastavit sedlo na ±cm jak dopredu tak nahoru, pak co predstavec, treba bude potrebovat jinej, nehlede na to jak vysoko bude mit podlozky a jestli v neg. nebo pozitivu.. pak to alespon protocit na trenalu aby na tom spravne sedel a pak posoudit, jestli ma front end spravne..

                    Ja mel ram kupovany podle vysky a byl mi dlouhy, spocital jsem to a vyzkousel to co vyslo, 54, o 2,5 cm kratsi, na prodejne, sedelo to mnohem vic nez cokoli na cem jsem predtim sedel i pres to, ze jsem mel nesmyslne nizko rodla (bylo to kolo jednoho z mechaniku, tu velikost v tom modelu na prodejne nemeli)… takze jsem se vice mene ridil jen vysledkem kalkulatoru a delkou horni ramovky a jsem velmi spokojen.. ale je jasne, ze u jineho cloveka a specifictejsiho ramu by stejny postup nemusel vyjit.. porad ale myslim ze u tech mainstream klasickych modernich ramu by mu to melo sednout podle te horni ramovky, a nebal bych se jit do 56tky a pripadne delsiho predstavce..

                    0 0
                    • pavel.cermi  

                      Přesně tak. Na prodejně se na kolo posadím a stejnak nevím, jestli mi sedí nebo ne. Řídím se jen tím, co mi tvrdí prodavač, bohužel. Dokud se s kolem nemohu víc sžít, asi správnou velikost sám neodhadnu a budu se tedy muset držet rozměrů rámové trubky, která vyšla v kalkulátoru. Ale zatím mi všichni prodejci tvrdili, že bych potřeboval 56.

                      0 0
                      • Lada,s  

                        Já bych to taky viděl na 56

                        0 0
                      • tromboonen  

                        Ja myslim, ze tech 56 by bylo vhodnych i kdyz ti vychazi 57, ono ten centimetr sem tam se vstreba, ale asi budes mit trochu kratsi nohy, tak tam je lepsi spis mensi velikost..

                        U tech typu ramu o kterych se bavime by ses mel s90% pravdepodobnosti poskladat na cokoli od 56 do 58, ale spis bych hledal okolo toho mensiho rozmeru a pokud je to na bazaru dohledal si geometrii kola u vyrobce a zkontroloval to..

                        Tady mas nejake info o tom, jak posoudit jestli to sedi, to video je jednodussi a vpodstate to staci, v tom clanku je uz vic informaci, ktere pak pouzijes az budes kolo mit:

                        http://www.youtube.com/watch…

                        http://www.bikefit.com/…d-bikes.aspx

                        Na toho Canyona se zeptej, vypada vetsi nez 54, nevim jak to merej a cislujou.. ten Canondale bude asi malej..

                        0 0
                      • McBlacky  

                        tak si kup kolo tam, kde ti k němu udělají zadarmo profesionálně posed. At už na BG fitu, Retul, atd.

                        Ke dražším se to dává na pár místech automaticky u střední třídy se to dá ukecat, u levnějších asi nepochodíš.

                        Když by ti prodavač prodal kolo na kterým pak nebude možný udělat fit, tak si myslím, že bys je přesvědčil k jiný velikosti :)

                        0 0
    • Breakpain  

      Na bazaru jsem viděl plno krásných inzerátů … k mé smůle nikdy né to, co jsem hledal a nebo když už … jiná velikost.

      U silničky, pokud není odřená v místě patek nebo omlácená (pády), tak bych to neviděl moc kriticky a měl v to relativně důvěru po osobní prohlídce ;).

      0 0
    • pavel.cermi  

      A co říkáte třeba na tohle? Je prý z roku 2012 a mělo by mít najeto 4000 km, takže počítám tak 6000 km. Prodávají ho přímo v cykloshopu.

      http://www.cyklobazar.cz/…-madone-2–5/

      0 0
      • tromboonen  

        Pekne, ale ma to trojplacku, to bych nebral, nebo pocital s tim, ze vymenim..

        0 0
        • pavel.cermi  

          A proč jsou vepředu tři převody špatný?

          0 0
          • tromboonen  

            pridava to vahu, moc dobre to nefunguje/tezko se serizuje a je to zbytecny, s kompakty (50/34) a treba 11–28 kazetou si v Cesku vystacis..

            Jen tak namatkou co me zaujalo na CB (Nevim jak to potrebujes velky ani jsem nezkoumal podrobnosti/neh­ledal info o jednotlivych modelech, to necham na Tobe), ale kousky co mi pripadaj zajimavy, nektere malicko drazsi, ale uvidis:

            http://cyklobazar.cz/…05-compact-/

            http://cyklobazar.cz/…lite-al-6–0/

            http://cyklobazar.cz/…ura-905-com/

            http://cyklobazar.cz/…fox-carbtec/

            .. zhruba v poradi odzhora dolu, ale zalezi co Ti sedne/bude libit..

            0 0
          • jecnak  

            Nejsou spatny. Pro zacatecnika mozna i vhodnejsi nez kompakty. Co se tyce serizeni, tak s tim jsem problem nemel. Jen ze na trojpacku koukaji silnicari skrz prsty vic jak na kompakty, je to pro ne moc malo zavodacky.

            0 0
    • prochyz  

      co toto:

      http://cyklobazar.cz/…ra-leonardo/

      0 0
      • tromboonen  

        To se mi zda za 18 docela malo muziky – no name a dost stary komponenty, plus Remerx kola jestli se nepletu, tak za 14 max, ale spis bych pockal na neco lepsiho

        0 0
      • pavel.cermi  

        Tohle zrovna není můj šálek kávy, kolo se mi musí líbit =) A velikost bude asi malá…mám cca. 180 cm, co jsem si zkoušel toho Alleze od Specialized, tak tam bych potřeboval velikost 56.

        0 0
        • tromboonen  

          Merit a spocitat, nehadat, nenechat si radit od prodavacu, neverit obecnym tabulkam vyrobcu!!!

          Viz Bike Fit Calc vyse

          0 0
      • McBlacky  

        haluz

        0 0
    • Rousan  

      Myslím si, že byste měli vybrat kolo vyhovovat, a samozřejmě, když si koupit kolo, měli byste uvažovat o tom, co chcete? A kolik si můžete, pokud si jen chcete koupit kolo pro práci nabídnout?, Než si můžete vybratobyčejný, jinak byste si měli vybrat profesionální one.So, pokud si chcete koupit jeden atom uhlíku, my www.carbonbikeoem.com můžeme nabídnout všechny díly, které potřebujete s vysokou kvalitou a přání všeho nejlepšího, abych se na kole vám chtít.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce