Jaké kolo pro 194cm 120kg a cca 1000+km za rok, cca 30tKč.

69 nepřečtených
  • lrotrekl79

    Po 20letech asi nastal čas opustit staré kolo a pořídit novější, konečně se snad s koncem letošní sezóny zbavím všech vozíků, tyčí, ......

    Najezdím kolem 1000–1500km ročně, možná to teď půjde nahoru, protože po jarním úraze budu asi muset zanechat basketu, tak se budu snažit dovybavit na prodloužení sezóny, případně i na zimní provoz, abych se udržel na těch 120kg.

    Jezdím hlavně cestařinu od asfaltu po nezpevněné, sem tam nějaký singltrack, ale to mě nějak extra nebere, tak pokud tak ty přirozené jako třeba od Hemzalova mostu do Adamova. Hodně v kopcích, který mám kolem sebe.

    Varianty, které mě napadly, tak vzít nějakou konfekci a k té dotazy: kam sáhnout. Manželce jsem nedávno koupil kross s katalogovkou kolem 24tKč, reálně asi za 17 a přijde mě to jako solidní kolo za přiměřenou cenu, ale nejsem žádný fajnšmekr a znalec.

    Druhá varianta by byla stavba na míru, k tomu tedy dotaz, kde v Brně?

    Na svoje kolo nemám extra nároky, snad jen odolnost na mých 120kg, ¨kterých bych se sice rád zbavil, ale nějak se nedaří :) Netoužím pod FULLu, ale třeba když mě někdo řeknete, proč bych měl, tak změním názor. Rozpočet jsem si dal někde kolem 30tKč, a pokud by se mělo jít do konfekce, tak bych rád využil slevy před koncem sezóny, kdy by se dalo dostat na tuto cenu z katalogovky kolem 45tKč. .

    0 0
    •  

      Vždyť to říkám ze Adamov je plnej drog…

      0 0
    • couffy  

      Za 30 už je lepší volit stavbu.Stavitele tady najdeš,když pohledáš.Nepočítej s tím,že slevy po sezoně hodí ze 45 na 30.

      0 0
      • lrotrekl79  

        Katalogovka (doporučená), počítám běžná prodejní –10 – 15% po sezóně –30%, ale to jen tak rychlým pohledem a není dogma.

        A nějaký tip na stavitele v Brně?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      S takhle malým nájezdem neřeš osazení pohonu, vzhledem k malým nárokům také moc neřeš vidlici, ale co řeš, je geometrie rámu a (kvůli 120 kg) záplety, vč. typu os, pak ještě brzdy. Asi bych, být Tebou, vyzkoušel jako etalon RB CRR 290, uděláš si s rodinou výlet do Prahy (nebo Jezdkovic).

      0 0
      • lrotrekl79  

        Ok, díky za rady. Zase bych to nerad odrbal, pokud to s basketem doopravdy nepůjde, tak nájezd stoupne, kolo se jinak s basketem docela liská, tak jsem to moc nekombinoval, nehledě na to, že na oboje dohromady nebyl ani čas. Rozpočet bych chtěl využít na max, tedy dostat za ty prachy co nejvíc.

        0 0
        • danielh  

          Tak delat se 120kily basket je dobra marasovina na klouby, za par let ti podekuji artrozou :-) Pokud nejsi ovsem nebusenec z posilky co ma 120kilo svalu a ne speku.

          0 0
          • lrotrekl79  

            No ony přišly dost postupně, kvůli úrazům. Taková trošku smyčka, úrazy způsobují nárůst váhy a ten způsobuje úrazy… :)

            0 0
          • Roxteedy  

            Kloubum je jedno, cim je zatizis. Kulturista, jako tlustoprd, nebo batoh na zadech.

            Kvalitni svalovy skelet ma maly vyznam.

            A salovy sporty oddelaji klouby i hubenourum.

            0 0
            • danielh  

              Proste sporty kde se beha a delaji narazove zmeny smeru treba jako basket :-)

              0 0
    • Czechak  

      Pokud něco z katalogu tak Kelllys Gate 90. Jinak stavba na RB od RB nebo od stavitele.

      0 0
    • nuny  

      Ja muzu doporucit tentok kousek, mam par tydnu a max spokojenost zatim.

      https://jizdni-kola.heureka.cz/…vel-b8-2017/

      0 0
      • lrotrekl79  

        Díky za tip. Díval jsem se na něj taky a pak ještě na B9. Já se zatím nějak nejsem schopen myšlenkově popasovat s tím 1×11. Když jsem kupoval poslední kolo, byl zrovna trend čím víc převodů tím víc adidas… :D

        0 0
        • Breakpain  

          Ten system prinasi mnoho benefitu, ale IMHO jen v terenu. Tys psal, ze chces jezdit po cestach ⇒ 2×10/11 …

          0 0
          • lrotrekl79  

            Tak nějak to právě vnímám, že dva „tácy“ budou pro cestařinu lepší..

            0 0
      • scalar  

        Až na ty Acera brzdy slušné kolo. Můžeš se mi prosím podívat na rám, jestli je tam někde označení slitiny? Mohlo by to být Alu 7046.

        0 0
        • nuny  

          doma mrknu a napisu, jinak brzdy jsem hned vymenil za pouzitelnejsi de­orka

          0 0
        • nuny  

          Je to „pouze“ Alu 6061

          0 0
        • KoudakT  

          Vzhledem k tomu, že je pod cenovým limitem, je nejmenší problém tam přehodit SLXka nebo Deore a je ok.

          0 0
    • Johnnyxjr  

      Dam ti to sem jen pro inspiraci par kluku tady kupovalo loni v prosinci cele kolo vyslo do 35 vcetne dopravy zadne cla a dalsi poplatky

      http://www.planetx.co.uk/…-pickenflick

      0 0
    • lrotrekl79  

      Včera jsem se potkal se stavitelem. Domluvili jsme se co. Trošku rozpočet přešvihnem, ale co už.

      Nakonec to skončí stavbou na rámu RB. Dostaneme se někde na 42+/-. Rozpočet ještě nemám.

      Ale koukal jsem na rámy RB a nabízejí možnost individualizace nápisem, případně s vlaječkou. A k tomu bude směřovat můj dotaz, jestli toto může odradit případné zloděje a případně dohledatelnost kola. Má někdo zkušenost?

      0 0
      • Jarax  

        zkusenost nemam ,ale treba na blizke ubytovne jezdi full na xt prestrikanej sprejem,tim chci rict ze kola nikdo v cesku nehleda a pokud vybrousi i cislo tak nemas sanci nic dokazat,no nejlepsi je kolo za 30 a vic nikde nenechavat

        0 0
      • michomin  

        Pěkně jste se rozmáchli! Za 42 k to bude nabušený kousek. Mimochodem, jaká velikost?

        Místo personalizace si radši kup pořádný řetěz nebo lano, vyjde to ± nastejno a určitě to funguje, na rozdíl od vlaječky a podpisu na rámu.

        0 0
        • lrotrekl79  

          21" nebo 22", zatím jsem se nestihl změřit a hodit to do konfigurátoru :)

          0 0
          • Pán z Dubu  

            Z konfekčních klik pro Tebe určitě 180 mm dlouhé, pokud by Ti vycházely ještě delší http://www.nettally.com/…rankset.html , zadej si kvůli nim – když už je zakázkový rám – zkrácený BB drop. Rám doporučuju spíš větší (+ kratší představec) – ať je pod Tvou váhu sedlovka vytažená radši méně. Pokud bys zůstal na pro Tebe krátkých klikách, vyháněly by Ti prdelní polohu hodně vzad a potřeboval bys sedlovku s delším setbackem. Ke geo RB CRR 290 by nebylo od věci použít vidli s delším zdvihem, ono také jen 100 mm zdvihu by 120 kg mohlo hrcat nadoraz.

            0 0
            • lrotrekl79  

              Až dostanu nabídku, dám ji sem ke zhodnocení a k diskuzi. Mluvil o nějaké vidlici se 140mm(? asi) zdvihem, s tím, že na hmotnost poukazoval. Kliky jsme až tak neřešili. K rámu se zase přikláněl spíše k 21". Bylo to na mě dost informací, které neumím úplně rychle pobrat, potřebuji na to klid.

              0 0
              • Pán z Dubu  

                Vidím, že rám má geo napsanou na 120 mm (nikoli 100 mm) zdvihu. 140 mm trochu položíš hlavový i sedlový úhel i lehce zvedneš střed šlapání od země – to vše je OK.

                0 0
              • michomin  

                Irotrekle, nech si všechno pořádně projít hlavou. 42 k je spousta peněz a máš jen jeden pokus.

                Vidlice: RB je dělaný na zdvih 120 mm, takže bych nevymýšlel kraviny. Navíc, 120 kg není žádný extrém, to poberou běžné komponenty.

                Úprava rámu, dlouhé kliky: Pán z D. radil tuto variantu. Nic proti tomu, šiklo by se to, ale je to cca 6000,– navíc.

                Jsou to tvoje prachy, tak pečlivě zvažuj, kupuješ na léta.

                0 0
                • lrotrekl79  

                  To samozřejmě udělám, pak až se rozhodnu, stejně budu mít pocit, po chvíli, že jsem se rozhodl blbě a mohl jsem se rozhodnout líp… No hodím to na konzultaci ještě na dvě tři místa…

                  0 0
                • Jarax  

                  stavitel ma super kšeft a ty mu to pokazíš :) treba je 42t jedna vyplata ,zase na druhou stranu si proste postavi poradny kolo ,to neni spatnej napad akorad bych mel obavy ze dvou veci ,RB ramy mozna kvalita ale vzhledove sou aspon pro me neatraktivni ,jezdi hodne silnice ,tak urcite nedavat 2.2 balony :) no a za 42 uz se da sehnat karbon na XT a kdyby tam byly vyplety 36dratu tak unese i 150kg :)

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Proč si nedat na silnice 2,2"? Na dobrých bezdušových ráfcích bude se 120 kg foukat něco jako 2,5/3,5 bar a pojede jako v bavlnce. Mým 2,25" Scyllám asfalt nedělá nejmenší problémy a užší pláště si na MTB nikdy nedám, nevidím důvod. A nemyslím, že by tazatel jezdil po rovině 35 km/hod, kdy už by se začal projevovat větší aerodynamický odpor širšího pláště.

                    U RB se nekupuje atraktivita, ale funkční kvalita a možnost případné opravy.

                    0 0
                    • Jarax  

                      no od ledna na morave fouka vitr a to silnej ,ja teda asi nemam fyzicku ale proste je to rozdil i v malych rychlostech a poznam jestli jedu na fixe kde mam 622*32 nebo bikovy kde mam 1.9palce ,RB je mozna dobra znacka ale proste vzhledove to neni pro me atraktivni ,proste u 42tisic uz se dostal do oblasti velice atraktivnich seriovych kol,no a kdyby to nahodou chtel prodavat tak proste vzhled prodava a proda spis karbon na slx/xt nez RB na cemkoliv :) navic nevim jak je to u stavitele se servisem ,ale proste stejne at uz koupi cokoliv tak si bude za mesic rikat ze to mohl udelat uplne jinak :D

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Srovnáváš dvě zcela odlišná kola a ještě na jiném typu plášťů a ještě dle pocitu. A z toho uděláš závěr, že je problém v té šířce plášťů.

                        A přitom realitě může být úplně někde jinde.

                        Aby se šířka plášťů znatelně projevila negativně kvůli aerodynamice, tak je to přesně jak píše Krab, musel bys jezdit běžně rychlosti 35km/h+.

                        A proti tomu i jen poměrně malá změna posedu má na aerodynamiku větší vliv než šířka plášťů. A samozřejmě pak valivý odpor plášťů a další parametry, vše zase daleko větší vliv než šířka plášťů.

                        Pokud bys chtěl porovnávat jen vliv šířky plášťů, tak bys musel mít vše zcela totožné, tzn. nejlépe na stejném kole různé šířky totožného modelu pláště. Jinak budeš dělat zcela nesmyslné závěry jako píšeš.

                        A v malých rychlostech rozdíl být samozřejmě u tvojich kol může, ovšem nemá to vůbec nic společného s šířkou plášťů…

                        0 0
                        • Jarax  

                          nejspis staci logicky soucet rychlosti ja jedu 10–20km/h a protivitr udela zbytek ,a na morave fouka furt ,skoro me to uz nebavi ,dokonce v lete foukalo klidne az do 21:00 kazdej den

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Když jedeš 15, tak by muselo foukat 20km/h+ a to opravdu nefouká moc často (aby to byl souvislý vítr a ne jen občasný poryv).

                            A i když taková situace nastane, tak ani v tom případě ta šířka plášťů neudělá tolik. Uvědom si, že většinu odporu vzduchu tvoří jezdec a ne kolo samotné.

                            Pocitově poznáš pak velké kulové (to nemyslím osobně, to nemá šanci objektivně rozeznat nikdo), rozdíly typu vliv šířky pláště při menších rychlostech ani omylem. Jiné vlivy, které se v čase mění jsou mnohem větší a ještě jak píšeš na jiných kolech, kde se liší všechno (posed, valivý odpor plášťů, atd.).

                            Vždyť i u silniček se postupně používají čím dál širší pláště u profíků při ježdění průměru 40km/h+ (tedy roviny i daleko rychleji). A i tam to i dle měření nevychází pro nejužší pláště lépe. Odpor vzduchu mají jen o málo menší a ztatí jinde.

                            Pro hobíka nemá vůbec smysl řešit aerodynamiku plášťů. To už více udělá ta větší hmotnost těch širších i když ani to není nijak moc (a to beru pro kopcovitou trasu).

                            0 0
                        • Jarax  

                          asi jo ,ja bych si totiz dneska snad ani MTB nekupoval a kouknul po necem jinym,MTB je pravda asi nejuniverzalnejsi ale v dobe ruznych hybridu bych kouknul jinam :)

                          0 0
                          • plzakj  

                            Ale co by sis kupoval ty, tady nikoho nezajima. Tazatel je nekdo jiny a jezdi nekde jinde. Tak mu hlavne nedoporucuj fixku na 32mm plastich.

                            0 0
                            • Jarax  

                              no von hleda kolo ne MTB tak proc ne fixu ,to bude hned jak proutek a za 3 mesice muze presedlat na karbon 7 kilovou silnici :D jinak ty rady tady sou stejne na nic ,protoze kazdej je jinej a do hlavy mu clovek nevidi ;)

                              0 0
                  • Pán z Dubu  

                    Takový Schwalbe g-one speed 29×2,35 https://plaste.heureka.cz/…eed-29x2_35/ je neterénní plášť s velmi nízkým valivým odporem.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Můj tip je, že na 99% G-one speed 2,35" bude o hodně rychlejší než ty jeho 32mm pláště (a to i při započtení té mírně horší aerodynamiky). To 1% je rezerva pro případ, kdyby vozil G-one speed v úzkém rozměru…

                      A jinak hezká čísla uvidíme při jarním testu co bude dělat JFtryall při testu 300W na dráze. Tam se ukáže, jestli ten užší plášť něco významnější přinese a to bude pro ty větší rychlosti.

                      Třeba pro mě nebo Jaraxe (dle toho jaké jezdí rychlosti) to bude stejně fuk pro nižší rychlosti, nás bude zajímat ten test s nižším výkonem (ať už to bude na 200W nebo 150W).

                      0 0
    • lrotrekl79  

      Tak mi přistála CN.

      velikost: XL

      rám: RB CRR 290

      vidlice: Suntour Axon Air RL 15mm

      počet rychlostí: 2×11

      kliky: Shimano SLX FC-M7000 175 38/28z 2×11

      středová osa: Token červená

      řazení: Shimano SLX SL-M7000 2×11

      přesmykač: Shimano SLX FD-M7020

      přehazovačka: Shimano SLX RD-M7000

      kazeta: Sunrace 11–42

      řetěz: Shimano SLX

      brzdy: Shimano SLX BR-M7000 Hydraulic

      brzdové kotouče: Shimano 180mm

      přední náboj: Remerx 15/100mm

      zadní náboj: Remerx 12/142mm

      ráfky: Remerx Hurry

      pláště: Mitas Scylla 29×2,25 duše

      pedály: Shimano SPD M530

      gripy: Force

      řidítka: Profil Race rovná 720 mm

      představec: Profil Race 31,8mm, 90mm

      hlavové složení: Profil / Force

      sedlovka: Profil Race 30,9/400 mm

      sedlo: MRX

      Cena: 37.000,– Kč

      vidlice Raidon Air RL 15mm – 1.400,– Kč

      Co k tomu kdo může říct? :-)

      0 0
      • atty  

        Že to „stavitel“ rozhodně nedělá z lásky ani zadarmo, ale to je vcelku logické :)

        Když si dáš tu práci a hodíš jednotlivé součástky do excelu pod sebe s cenou byť maloobchodní, vyjde Ti hrubá cena součástek (samozřejmě je tam potřeba započítat ještě nějakou kabeláž a další drobnosti, neuvedené ve výpisu, ale co tam být musí).

        Jako celek to fungovat bude vcelku dobře, kazetu bych dal raději origo Shimano SLX nebo XT (cenový rozdíl není moc velký, Sunrace kazety vydrží jak komu.

        0 0
        • lrotrekl79  

          Samozřejmě počítám, že si tím vydělává a že si za kompletaci něco vezme

          0 0
      • plzakj  

        Nech si rovnou nasadit bezduše.

        0 0
        • lrotrekl79  

          Bezduše mi na mou váhu nedoporučoval.

          0 0
          • atty  

            To nedoporučoval spíše proto, že funkčnost bezduší na těch ráfcích Remerx netestoval a nemá ověřeno, jinak to s vahou nemá moc co společného.

            Taky jsem si četl, že spíše budeš jezdit sice po nenáročném terénu, ale dost do kopce, tak bych možná zvážil kliky 36/26 – po rovině či z kopce to nepojede o moc pomalejš, ale do kopce máš ještě větší rezervu, která se s 120 kg bude spíše hodit.

            Rovněž nevíme, jak dlouhé máš nohy, ale při Tvé výšce by asi 180 mm kliky nebyly od věci (místo klasických 175mm), jen nevím, zda se 180mm dělají i v SLXku a ne až od XT.

            Brzdy SLX postačí, ale rovněž bych chtěl kotouče 180/160 lépe 180/180 Ice Tech – aby to dobře brzdilo a mohl si případně použít sintrované destičky (zastavit rozjeté kolo s celkovou hmotností cca 120 + 13 + další 2–4kg oblečení či výbavy z prudšího kopce už je v této váze taky nutnost zapřemýšlet)

            0 0
            • TeryPV  

              Bezduše na remerx hurry a FastDisc dlouhodobě otestováno a v pohodě. Jen moje zkušenost :) Váha 115 s výbavou.

              0 0
      • t29  

        Vidím ve specifikaci klik délku 175 mm. Budou stačit/vyhovovat ?

        0 0
        • lrotrekl79  

          Zkusím změřit co mám teď, pro srovnání. Je těch 5mm takovej rozdíl? Někde tady v diskuzi proběhlo, že se to rovná zase docela dardu nahoru.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Bude to se 175 mm klikami asi takové, jako když já se 185 cm a dlouhýma nohama dovedu používat 170 mm kliky. Zvykneš si, sedíš trochu jinak, šlapeš menší silou. Při problémech s koleny, pokud je máš, bych kliky 175 mm nezatracoval.

            Jen mám obavy, aby Ti nebyl rám XL malý, jestli bys neměl mít XXL.

            A jak jsem psal minule, pohon nic neřeší, stačilo by Ti Deore (a spíš možná 3×10), stejně tak brzdy Deore, obojí je dostatečně kvalitní, trvanlivé i funkční, ale kotouče určitě 2×180 mm (Ice-tech výhodou). O to víc peněz bych investoval do zápletů, těm se opravdu věnuj, možná dokonce víc, než vidlici.

            0 0
            • vili  

              Souhlas s velikosti. Měl sem ho v XL a k mým 193 Cm to bylo tak maximum, takže poradně promyslet.

              Kliky bych osobně chtěl 180.

              Kotouče 180 oba, ale ty s hliníkovými unaseci.

              0 0
      • Al Stra  

        když si to zběžně srovnávám s nabídkou konfigurace team na RB stránkách, tak bych se osobně přiklonil k nákupu přímo tam v porovnání s touto sestavou..

        0 0
        • lrotrekl79  

          Proč?

          0 0
          • Al Stra  

            srovnávam a stavitel dává myslím horší kola, profil komponety profil jsou co?… ošklivé a neznámý producent. mrx a force..

            cekově bych čekal že se stavitel přetrhne aby sestavu od RB trumfnul, ale třeba jsem jako obvykle mimo…

            co na to místní stavitelé?

            0 0
            • scalar  

              Podle mne je stavba na rámu RB už z ekonomického hlediska nesmyls. RB nemá velkoobchod, dodává jen koncovým zákazníkům. A velkou část marže stavitele na stavbě kola pokrývý rozdíl mezi maloobchodní a velkoobchodní cenou na rámu, který je tedy u RB nula. Pak by to musel stavitel dělat zadarmo nebo zákazník musí zaplatit nějakou tu tisícovku navíc.

              0 0
      • hmm  

        XL určitě ne já měřím míñ a chtěl bych XXL

        0 0
      • hmm  

        XL určitě ne já měřím míñ a chtěl bych XXL

        0 0
        • Čipera  

          Jak to tak s určitostí můžeš vědět? :-) Každá značka má trochu jiné míry a geo a každý má jiný proporce. A další věcí je, něco chtít a potřebovat.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Třeba vzhledem ke zkušenostem s CRR 275, kdy se poskládám na velikost L, optimální by pro mě bylo XL (185 cm, dlouhé nohy), a ještě jsou na výběr větší rámy 2XL a 3XL pro ještě větší lidi, jako je zakladatel vlákna.

            0 0
            • Čipera  

              3×l jsou, už Fakt pro obry, on je dost na hraně 194cm je přesně něco mezi. Já jsem zase přesně mezi L-XL a sedí mi XL. Proto řikám, že u tohoto případu s učitostí nejde říct že je to na 100% XXL. Má zkušenost je že většině lidem do 195cm sedí XL v pohodě. Mé XL si zkoušel kamarád, který má 195 a má fakt dlouhý nohy a rám mu seděl dobře.

              0 0
      • Pán z Dubu  

        Kolik máš inside leg?

        Je tam vidle se 100 mm zdvihu. Tou podkopneš oproti RB popisu sedlový a hlavový úhel. Kombinace sedlového úhlu cca 74° a pro Tebe krátkých klik může znemožnit nastavení optimální polohy sedla vůči klikám.

        0 0
      • Jarax  

        Kolo v pohodě i cenove ,akorad je to prostě seriovka az na lepší brzdy ,čekal bych asi třeba 36 vyplety zvlášť pokud to nebudou bezduse ,ale zase sem četl hromadu srovnání kdy 36 vs 32 nemělo přínos já pocitově mám radši 36 a to mám jenom 100kg ale zase sehnat ráfek na bezduse 36 už snad ani nejde ,jinak já bych koupil to co tam ma ted slevneny za 17k a udělal lepší kola ,navíc 27,5 není žádná ostuda a budou ty kola pevnější než 29 no a 27,5 jde krásné předělat na trekovy kolo s uzsima plastema ,ale tady na fóru sem se dozvěděl ze balony 2.2 jedou lip jak 32mm slicky tak to asi výhoda nebude :D

        0 0
    • Čipera  

      Kdyby byl zájem prodávám své psal jsem zprávu.

      0 0
    • makro00  

      Napíšu moje zkušenosti. Mám 205 cm, nejvíc jsem měl i 110 kg s výbavou.

      Hlavní je aby vyhovovala geometrie rámu a nastavení posedu. To XXL, co tady všichni doporučují mi přijde moc. Na výšku by ti mělo stačit XL, což se na jisto dozvíš, až změříš iseam rozměr, co postoval Pán z Dubu. Na délku je potřeba to vyzkoušet nebo porovnat s předchozím kolem. Sám mám XXL pevné kolo od Spešlu. XXL od RB by mi taky sedělo, ale mít pod 2 metry, tak už možná stačí i XL.

      Co se týká délky klik vozím na HT 180 mm a na AM Full kole 175 mm často přesedám z kola na kolo a úplně zásadní rozdíl to není (jsem daleko víc výletník než závodní chrt). Ty delší kliky jsou znát při šlapání v sedle v plynulém tahu – do mírného stoupání. Mám pocit trošku větší síly a rychlosti. Ale pokud se na to nesoustředím, tak rozdíl nepoznám. Já sháněl co nejlevnější 180 mm a skončil u XT. Pokud za to jsi ochotný připlatit 1000–1500 klidně to udělej, ale nutné to není, pokud nemáš hodně sportovní ambice.

      S váhou a zatížením jsem vždy měl problém akorát u zadního kola, takže tam doporučuji raději předimenzovat a vyhnout se zbytečným problémům do budoucna. Dřív mi prasklo několik ocelových rámů v místě utažení sedlovky, ale s žádným hliníkem se mi to už nestalo. Přesto raději vozím sedlovku zasunutou aspoň na 120 mm do rámu (při těch 120 kg by to chtělo klidně i víc).

      Jinak to RB už v základu přímo od RB je dobré. Osobně bych s tvojí váhou vzal, co mají konfigurace na stránkách, ale bez kol. Kola bych si nechal zaplést někým tady z bikefóra. Kombinace nábojů Novatec 882 (Nebo Force 4+1), 2 mm dráty 32 kusů a k tomu ráfek WTB Frequency i25 nebo DT E512. To by mělo 120kg na silnici mít velkou rezervu a životnost. Přední kolo by mohlo mít i lehčí ráfek.

      Deore by mělo úplně stačit, SLX lepší, ale zas tak výrazný rozdíl to nebude. Raději bych si připlatil za dobrá kola. Kotouče 180 mm bych bral aspoň vepředu jako nutnost, raději i dozadu.

      Za těch 30–35 tis už by mělo být velmi dobře funkční kolo. Další peníze navíc už budou znát čím dál míň a IMHO pro běžnou sportovní turistiku nemají význam. Popř. pokud budeš mít vyhovující rám, vidlici a kola, tak vylepšovat postupně zbytek už je sranda a není moc drahý.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.