Chtěl bych se zeptat, jak vám kde vracejí kolo po servisním zásahu. Máte vždy kolo i umyté a vyčištěné nebo vám kolo vrátili opravené špinavé…
Chtěl bych se zeptat, jak vám kde vracejí kolo po servisním zásahu. Máte vždy kolo i umyté a vyčištěné nebo vám kolo vrátili opravené špinavé…
Anketa: čistí váš oblíbený servis kola v opravě?
chybí ti tam možnost:
ne sranda, samozřejmě je to na dohodě se servisem
ptám se, protože chci koupit mycí stůl…
myslím, že to je nejšetrnější mytí kola…
Co to je ten „mycí stůl“? :-)
Hm, zajímavé :)
Pokud mysli tohle, tak to je jina. vsichni pisou o bahne…
s necim takovym jsem pracoval, vyborna vec, ale v servisu nevim jestli nekdo ve slezsku bude ochotny zaplatit za cisteni kazety apod. timhle zpusobem, prece jenom to zabere nejaky cas, napln v tomhle aparatu je treba menit atd…
Ale je to jinak skvela vec, clovek vezme zasteru, rukavice, nahaze do toho prevodniky, kazetu atd. a za chvili je to celkem ciste, staci jenom vyfoukat stlacenym vzduchem a hodit zpatky na kolo.
to si robis srandu nie? hentake prachy za umyvanie bicykla? k comu to ma byt dobre? za take peniaze nemam ani v baraku kupelnu a nie ze umyvacku biku.
A v koupelně máte instalované čerpadlo na recyklační koloběh vody spolu s odlučovačem nečistot? :)
Tys asi přehlídnul takovou drobnost… zkus podrobněji prostudovat Tomekovo profil ;o)
aha tak to hej, sa ospravedlnujem a beriem spat. nicmenej ma napada ze likvidaciou toho mastneho sajrajtu bude asi dost eko-otrava…
Dycky jim to dovezu, pak to opravěj, zamazaj bahnem a vrátěj mi to. Hovada !
Co si představuješ pod pojmem špinavé kolo? Ale co vím, tak ve většině servisů tě pošlou s bajkem od bahna do háje. A ne na jednom servisu už na vstupních dveřích sem viděl cedulku, že špinavá kola na servis nepříjmají. Když vezu kolo do servisu, první ho umyju, po cestě se na něm moc bordelu nenachytá. By mi bylo blbé tam vézt špinavé kolo. A když mi ho vrací, tak nějaké šmouhy od šmíru fakt neřeším, servis nemám na to, aby mi myl kolo a ani by mě nenapadlo to očekávat.
Tak tak.
Sice do servisu vozím kolo čisté, popravdě ale nechápu ty cedulky o špinavých kolech, která nepřijímají? Drtivá většina servisů brečí, že je málo kšeftů, tak proč si do ceníku nepřidají sazbu za umytí zasviněného kola? Servis s touto cedulkou je mi hned podezřelý.
V nekolika servisech jsem uz videl, ze u vyrazne znecistenych kol si budou uctovat poplatek, ted nevim kolik presne, bylo to mezi 50–100Kc za umyti kola.
Kolo si myju zásadně sám, navíc servis nenavštěvuju, pouze pokud je problém s něčím s čím si opravdu neporadím, popřípadě donesu konkrétní díl. Kdybych si ale kolo do servisu dával, tak bych nepředpokládal že mi ho automaticky umejou, ale něco jako možnost volby bych určitě uvítal. Dejme tomu že za příplatek pár desítek korun mi kolo vyleští a namažou, to by bylo fajn. Dokonce si myslím že o to lidi zájem mají, nedávno jsme dokonce slyšel v jednom servisu-obchod nadávat nějakýho mechanika na to, že se ty lidi asi pos*ali, když po těch servisácích chtěj aby to kolo i umyli :) Ale chápu že spousta lidí nemá možnost si kolo umýt.
BTW, v dohledné době se bude myčka na kola budovat v obchodě Scott v Praze v Dlouhý ulici…
Já kdybych byl mechanikem v servisu, tak bych špinavý kola taky nepřijímal, stejně jako by mě nenapadlo ovézt tam svoje špinavý kolo. Stačí mi jak kvetu při opravách kol známých a příbuzných.
máš recht, spravovat známýmu co je jen rekreační biker zamazaný kolo je ten největší pakec. Ale nevadí mi bahno, to je mi ještě docela sympatický, ale ten posranej olej na šicí stroje, ten zkurvenej olej!
Já když se chystám dělat nějakou údržbu, kde bych se mohl dotknout řetězu nebo kazety, tak bez rukavic ani ránu :)
ja tez a to bez legrace. plati totiz, ze jak zacnu delat neco na kole, je potreba mych pracek i jinde… minimalne zazvoni telefon, nebo tak :) na svihu ani nemluvim. mit celej den zamatlany ruce… by mi trosku kazilo naladu :D
Tak tak, znamy to je des. A kdyby jeste sici olej, ale on vegetol! Zalepi ale nenamaze, jenze vysvetlujte to nekomu. Moje prababicka s tim taky mastila vsechno…
Tak tak. Siaci olej je este celkom fajn (umyjes benzinom, alebo inym odmastovacom), ale rastlinne oleje sa do mesiaca rozlozia na lepkavu hmotu, ktora spolu s prachom spravi vrstvu olupatelnu iba srubovakom s pouzitim velkej sily. Ziadna bezna chemia nefunguje.
Teda osobně by mi bylo hloupý dát kolo do servisu zajetelený – asi bych se cítil jak rurální buran…
Navíc, servis pak má důvod ti říct, že to a to je potřeba určitě vyměnit, protože se o to nestaráš:)
ja kolo do servisu nemyju. samozrejme to obcas vezmu nahrubo hadrem na balkone ale pucovat to cely vcetne spic a vsech „zakouti“ na to nemam moc nervy a dycky u toho nadavam jak spacek. takze si tyhle veci necham vzdycky v servisu vycidit a stoji me to stovku coz se mi osobne teda vyplati.
Asi takhle:
Nikdy by mě nenapadlo:
Do servisu jedině s umytým… to máte jak kdyby jste šli k zubaři po česnekových hodech a s brokolicí mezi zuby… taky vás vyhodí.
Jinak rád bych zneužil tohle vlákno, a když už se bavíte o mytí, tak bych se rád zeptal na následovné mazání. Uvažoval jsem kolik olejů je vlastně potřeba, a napadly mě tři – special na řetěz, silikon na vidlu, a na zbytek WD40 nebo jiný? Nebo ještě nějakej další?
x let jsem fungoval s teflonem na retez, a ten sel taky na vidlu a vsechno ostatni. A jeste vazelinu na loziska, sedlovku atd.
Ted mam teflon na vsechno a silikon na nohy vidlice. Zkusenost ale rika, ze je to stejne jedno, nejdulezitejsi je, aby tam vubec nejaky olej byl.
Na řetěz olej (Boeshield T9), na mytí cyklostár a na vidlu Triflow (což je teflonovej olej). A případně technický benzín na řetěz, ale spíš ne.
Řetěz myji při výměně za čistý, tj. orientačně po 300km. Vidli a tlumič před každou vyjížďkou.
Kolo dávám do servisu vždycky čisté, protože si ho servisuji sám :-) Pokud bych ho dával někam, tak bych ho také umyl, stejně jako myju auto než jedu do servisu. To je podle mého elementární slušnost.
Pokud už vyrážím do servisu, tak považuju za samozřejmost, že kolo bude „nešpinavé“. Tedy né, že bych ho speciálně kvůli mechanikovi omýval růžovou vodou, ale s bahnem nebo šmírem bych ho tam nikdy nepřivezl. A z toho důvodu ani nějak neuvažuji nad tím, jestli by měl servis kolo mýt.
I když, na druhou stranu by se mi mi nějaká myčka, samozřejmě za poplatek, hlavně v zimě líbila. A klidně se samoobsluhou.
Tohle je vyborny indikator kvality servisu:)
Retez a spol. si cistim pravidelne sam, ale nemam poradne prostory , abych myl i ram, kola, atd.
V nekterych servisech maji specialni taktiku na odrazovani zakazniku, maji blbe kecy a jsou neprijemny i kdyz je kolo jen trochu spinave. A ze by kolo zaroven s opravou i vycistili ani nahodou. Tam bych kolo vazne nedal, takovy pristum me akorat nasere a navic budu pochybovat i o kvalite opravy.
Jinde jsou naprosto v pohode, drobne necistoty vubec neresi a i po drobne oprave dostanete kolo vycistene. A muzete tam kolo klidne cele od bahna, v tom pripade je to jako sluzba. Ja mam min prace a starosti, servis vic vydela a vsichni jsou spokojeny. Holt nekde to pochopili spravne …
tak do servisu by mě nenapadlo dát kolo špinavé nebo po nich chtít aby to umyli,ale když sem ho dával do servisu tak nějaké to blato zůstalo v různých záhybech a kolo sem nechtěl zrovna drhnout kartáčkem na zuby tak sem to nechal ale v servisu mi to normálně umyli i z těch záhybů že se blejskalo a nechtěli žádnej příplatek,takže příště vím že při nejhorším ho tam můžu odvést i špinavé
Kolo do servisu bezne vycistim, asi jako vetsina ostatnich, moc to nehrotim. Vetsinou tam davam pouze samostatny dil, ten taky umyju aby to nebylo uplne od blata.
Asi tak. Já si víceméně jenom nechávám centrovat kola, tak ho dycky sundam, otřu mokrym hadrem a je to.
udělal jsem si trochu přehled a tato nabídka mi sedí nejvíc…
http://www.ekostoly.cz/produkty.php
ještě mi navrhli úpravy abych tam upnul celý rám bez P. a Z. kola…
Tak cele kolo bych takhle nemyl, vetsinou se to plni silnym odmastovadlem, takze to natece a odmasti vsechno a vsude. A na druhou stranu by sis zbytecne spinil tu napln obycejnym bahnem z ramu atd.
Tyhle mycí stoly se používají v autoservisech, je to hodně šikovná věc, ale výměna té kapaliny je po čertech drahá a zašpiní se dost rychle, i přes tu filtraci. Kolo sice není tak špinavé jak autodíly, ale stejně bych měl docela obavu o návratnost takové investice, nevím, jestli jsou lidi ochotni za to mytí adekvátně zaplatit.
Trošku mimo témy, ale chcel by som vedieť, že keď dávam do servisu vycentrovať kolesá, môžem ich tam priniesť samotné? A majú v servise kvôli vycentrovaniu nejaký dôvod zhadzovať plášte? Mám NoTubes, nechcem aby im to tam vytieklo. A asi ani nevedia čo to je :) Dík
Na lehký vycentrování to potřeba není, ale pokud chceš mít dobrej pocit, tak by se to mělo dělat bez plášťů – to pnutí má na ráfek taky vliv…
Aha, tak sa tam asi skočím opýtať
Já nosim do servisu samotný kolo, protože by si určitě chtěli zaúčtovat povolení rychloupínáku a sundání pláště:)
O horní hranu ráfku se kontroluje házení na výšku, takže je ideální dělat to bez pláště.
ok, tak to nejako sundám :)
díky
servisák není uklížečka, to si nesmíš plést… :-) to by se mohl někdo urazit. jinak s mytím kola mám zlé zkušenosti, čím víc se myje, tím víc pak zlobí… bike jsem právě zakryl vrstvou podzimního bahýnka a na jaře ho v brodu umyju… :-)
Hanbil by som sa doviezt do servisu bike zadrbany od blata…
nějak už si nepamatuju, kdy jsem vezl naposledy celé kolo do servisu, ale určitě jsem ho vezl čisté.
myslím že je rozdíl kolo umyté a kolo očištěné.
Když kolo myju, tak umyju špínu z vyjížďky a potom kolo teprve čistím v dílně a to jdou na řadu převody apod…
na margo tych spinavych bikov do servisu – ja teda neviem lebo si tam maximalne chodim nechat centrovat 1× rocne kolesa ale preco bych to mal predtym umyvat? by ma to popravde ani len nenapadlo. ked idem do servisu s autom aj to najprv umyjem? naopak ho tam umyt necham nech je aspon raz za rok ciste. to iste bych ocakaval s bikom ze sa ma opytaju ci ho chcem aj za prislusnu cenu umyt.
Co servisáci ale autobusáci. Ti když mi věšejí kolo do držáku, to je kidů jak v Limonádovém Joeovi.
Co třeba šetrnou přenosnou wapku Airace