• skripik

    Ahojte, som dlhoročný cyklista na MTB, ale akosi som postupujúcim vekom pochopil, že náročné trate niekde v lese nie su úplne pre mna. Vatšinu čau aj tak trávim na spevnených cestách.

    Preto by som si chcel kúpiť cesťáka. Riešim však dilema ohľadne výberu cesťáku. Osobne z vlastnej skúsenosti viem, že radšej je lepšie investovať viac na začiatku, ako sa potom voziť na niečom, s čím nebudem spokojný. Napríklad už 10 rokov jazdím na XTčkovej výbave a som nadmieru spokojný. Nemusím to často servisovať, jazdí presne atd.

    Čo by ste odporúčali, je lepši vybrať si hliníkový rám s lepším osadením alebo uhlíkový s trochu horším vybavením. Firma po ktorej pokukujem má nasledujúce stupňe výbavy, čo by ste poradili pre moj typ jazdenia?

    Shimano 105 5701 black

    Campagnolo Athena 11-speed black

    Shimano Ultegra 6700 gray

    Campagnolo Chorus 11-speed

    Shimano Dura-Ace Di2

    0 0
    • alinceb  

      Cokoliv od Veloce resp. 105 resp. Rival bude chodit dobře. Vzal bych klidně karbon na 105ce nebo Atheně místo hliníku na vyšší sadě. Navíc důležitější než sada jsou kola. Spíš sem postní odkazy na kompletní kola…;)

      0 0
      • skripik  

        Konkretne uvazujem nad takymto niecim:

        http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

        0 0
        • alinceb  

          Tím rozhodně chybu neuděláš. Athena bude chodit hezky, rám je super a kola taky hodně solidní. Jen si někde zkus, jestli ti budou do ruky víc vyhovovat dualy od Shimana, ergopowery od Campy a nebo páky od SRAMu. Každý výrobce má trošku jiný systém řazení i tvar páky a nemusí ti sednout do ruky…;)

          0 0
          • skripik  

            Dik za informaciu.

            Ak mozem este laicku otazku je tam nejaky dalsi zasadnejsi rozdiel medzi Shimano, Campy, Sram okrem toho radenia?

            A ak sa pozriem na rovnakeho vyrobcu napr.Shimano aky je zasadny rozdiel medzi 105 a Ultegrou? Myslim naozaj zasadny rozdiel, usetrenie 10g ma az tak nezaujima :-)

            0 0
            • alinceb  

              Rozdíl je mezi Campou a Shimanem/SRAMem. Campagnolo jednak dělá 11s sady, kdežto Shi/SRAM dělají jen 10s, a taky Campa má jinak tvarovaný ořech než Shi/SRAM.

              Znamená to tolik, že se Shimano sadou můžeš použít kazetu SRAM a naopak, ale s Campou to kobinovat nelze (ani s 10s Campou).

              Co se týká rozdílu mezi 105 a Ultegrou, tak tam určitě bude váhový rozdíl a Ultegra bude asi „ostřejší“ ve smyslu přesnosti řazení. Pro hobby/turistické využití to ale nebude mít zas tak výrazný přínos. 105ka už je hodně solidní sada (odpovídá SLX u MTB sad) a budeš s ní spokojený. Tvarově páky hodně podobné.

              Spíš bych se zaměřil na správnou volbu převodů. Poku jsi zvyklý na frekvenční šlapání a nebo jezdíš hodně kopce, tak bych volil kompaktní kliky s převodníky 50/36 resp.34z a nějakou „stoupací“ kazetu 11–25 nebo 28. Pokud jsi silový typ a nebo jezdíš roviny, pak bych vzal klasické kliky s převodníky 52/39.

              0 0
              • skripik  

                Vidis, to ma nenapadlo sa pozriet na to z tejto strany.

                No, asi to bude vatsi problem nez som si myslel :-)

                Dik za pomoc

                0 0
                • alinceb  

                  Problém to nebude. Spíš si ujasni, co, jak a kolik budeš jezdit, jak jsi na tom fyzicky a když to sem napíšeš, tak ti třeba poradíme, co vzít za převody.

                  Já sem sice relativně silový typ, ale jezdím hodně kopce, takže mám na kole kompakty 50/34 + kazetu 12–26. Na rovině v háku mi ale chybí 11z pastorek. Do Alp (a jiných vysokých kopců) jsou pak kompakty v podstatě nutnost (pokud nemáš nohy jak hydraulické válce buldozeru)… Pokud jezdíš roviny, tak bude stačit „klasika“ 52/39. Zbytek převodů můžeš doladit nákupem vhodné kazety až si vyzkoušíš, jak ti seriové převody vyhovují.

                  0 0
                  • felix.org  

                    Jak rychle jezdíš na rovině v háku, že ti 50×12 nestačí? Já mám 50/34 a 12–25 a 50×12 jsem za poslední rok zařadil párkrát z kopce…

                    0 0
                    • alinceb  

                      No když tahá kolega z práce, tak není problém 45kph a krátkodobě i 50kph. Vzhledem k tomu, že jsem zvyklý na kadence kolem 70rpm je to při 50/12 celkem masakr a nezvyk…

                      0 0
                      • felix.org  

                        Já se jen ptám, zajímá mě, jak se jezdí víc než v jednom :-) Jezdím sám, takže když se mi chce na rovince šlápnout a nefouká protivítr, tak se dostanu na 38–40km/h a na to mi stačí i větší pastorek než 12.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Na 50kph to roztáhnu krátkodobě ve spurtu i sám, ale je to dost hraniční. Kolega pravé vozí klasiku 52/12, takže na 45kph (rovina nebo mírně z kopce – u nás trasa Nový Dub – Mnichovo Hradiště) mu stačí kadence 83rpm, kdežto já na to samé potřebuju už 87rpm a to je pro moje srdce na hranici infarktu…:)

                          Jinak na téhle rovinaté trati: Turnov – Č.Dub – Mn. Hradiště – Turnov = +/- 60km, máme obvykle průměr 32–34kph. Podle toho, jak se flákáme a jak moc hrajeme hru „Na tabule“…:)

                          0 0
                          • Pebe  

                            aha, takže to není až tak převodama jako v nohách ;-)

                            0 0
                            • alinceb  

                              Je to převodama i v nohách…a hlavně jsem turista/kafíčkář, žádný „kadenční chrt“…:D

                              0 0
                          • camillio  

                            Já jsem hodně kadenční typ, nemám potíž dlouhodobě točit 100 (naopak mám potíž točit 80), ale problém s kompakty mám tentýž. Když se někde sviští i z mírného kopce, tak už si na tom připadám jak koza :-/

                            0 0
                            • prvniodkonce  

                              Z kopce třeba na závodech je 50×12 dost nevyhovující, to je pravda. Ale na normální ježdění mi to přijde ok (mám to na zimaku). Větší problém u kompaktu vidím v tom skoku o 16 zubů mezi velkou a malou, přičemž 34 převodník už je fakt na kašparádu ve většině kopců, a tak na tom zimaku vlastně jezdím skoro všechno na velkou.

                              Za mě kompakty na zimaka a turistiku dobrý, ale na sportovní silnici nebrat.

                              Ale jde o každého zkušenosti a nikomu to nevnucuju.

                              0 0
                              • kubad  

                                kompakty jsou častěji 50/36 případně to jde volit

                                0 0
                                • fousac  

                                  teda neee ze bych to nejak extra studoval, ale tyhle cisla vidim asi poprvy… zatim sem dycky narazil na 50/34, coz beru za normalni kompakty..

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    tuším vozíš Sram :D

                                    tyhle kliky jsou běžně v nabídce jen Compakty ti sem vkládám!

                                    Sram Force:

                                    52/36, 50/36, 50/34

                                    Sram Rival:

                                    52/36, 50/36, 50/34, 46/38

                                    0 0
                                    • fousac  

                                      kliky mam FSA, ale to je fuk.. ;)

                                      ja to myslel uplne obecne, asi vsechny kola co sem kdy videl nebo okukoval na netu a mely kompakty, tak to bylo 50/34

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        moc to posledni dobou nesleduju, ale par let zpet kdyz sem to resil bylo beznejsi prave 50/36

                                        ale to asi zalezi co vyrobci osazuji na kola :-)

                                        0 0
                                • alinceb  

                                  Já teda taky častěji potkávám kombinaci 50/34, ale 50/36 je samozřejmě taky běžně dostupná…

                                  0 0
                      • jecnak  

                        70prm je na silnici hodne bidna kadence. Doporucuju na tom zapracovat, protoze se obiras o spoustu vykonu. Idealne je tocit nekde nad 85. Samozrejme se unavou to jde do kopru.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Já sem turista/kafíčkář s bídnou kondicí. Už sem to psal několikrát…:) Kratší vyjížďku s chrtama tak nějak uvisim (na hranici infarktu), ale dlouhodobě takhle jezdit nemůžu…

                          0 0
                          • jecnak  

                            Kondice s tim nema co spolecneho. Naopak pokud nohy naucis vyssi kadenci, tak pojedes s vyssi efektivitou. Divim, ze kdyz jsi mel festku, ze te nenaucila slapat – kadencne a do kruhu.

                            0 0
                            • alinceb  

                              No asi i naučila, ale jen když mě do toho nutí to kolo. Na silnici nebo MTB se na to musím soustředit, jinak šlapu normálně…ale je pravda, že do kruhu je šlapání mnohem plynulejší. Zase ale zabírají jiné svaly, které na to nejsou zvyklé:) Na festce už bohužel nemám kdy a kde jezdit, ale rád bych zase jezdil…:(

                              0 0
                    • nooski  

                      50×12 mám na zimáku/šichťáku a je to takové rychlejší šmrdlaní z mírného kopečka po ránu, kdy se mi moc nechce do práce. Letos jsem konečně na jednici dal 53×11 a nemůžu si to vynachválit. Holt ne každý točí nohama jak křeček po kafi a ne každý potřebuje do kopců převody jak na dětské kolo ;-) Neexistuje ideální kadence, záleží na jezdci.

                      0 0
                      • prvniodkonce  

                        +1

                        ale pozor – kadenční policie BF nikdy nespí :D

                        0 0
                      • yetti  

                        Ono se to dost mění s kondicí a věkem. Ještě před deseti lety jsem jezdil převodníky 53/42 s kazetou 13/23 a naprosto mi to vahovovalo – i na Šumavu jsem s tím jezdil. Dneska jezdím kompakty 50/36 a letos jsem dokonce kazetu 12/23 vyměnil za 12/25. Prostě je to v nohách :-)

                        0 0
                  • Pebe  

                    při 50/12 převodu a 90 otáčkách to je kolem 47.5km/h. To jezdíte celkem pěkné rychlosti po rovině :-)

                    z kopce neřeknu, to mi kolikrát taky nestačí ani 50/11, ale to už se jede kolem 55–60km/h a to zase nešlapu pořád a na chvilku si přišlápnout, byť kadencí přes 100 není zase takový problém…

                    0 0
                    • alinceb  

                      No z Dubu do Hradiště je to právě rovina nebo lehoulince z kopce (podél potoka/říčky Ještědky). Když tahá kolega, tak se se drží nad 45kph a sem tam mu to stoupne až na 50kph. Když tahám já, tak sem rád, že udržím 40kph a občas vylezu k 45kph…:) No a kadence přes 100rpm je pro mě celkem sci-fi. V táhlých stoupáních (např. Liberec – Maliník) jezdím kadence mezi 65 a 70rpm a třeba Glockner sem jel mezi 50–60rpm…

                      0 0
                      • Pebe  

                        takže to je nohama, kdyby mohly točit víc, tak by se jelo rychleji

                        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Ja bych volil stejne. CF ram (dlouhodobe vychazi vyborne testech) a Athenu (ted ji mam, ale verzi 2010, ktera jeste radila vic prevodu najednou).

          Ergonomie- Soucasna Campa je podle me idealni pro lidi co se drzi hodne za paky, tam je to super. Da se dobre brzdit rovnou z horniho uchopu a razeni mi fakt sedi. Naopak razeni na tezsi z dolniho uchopu je spis na prehmat.

          Sram co jsem se svez tak mi prisel hodne podobny Campe, jen se radi vsechno jednou packou. Shi osahany nemam, ale nekdo si onehda stezoval ze se neda moc brzdit z horniho uchopu, pres tu bambuli.

          Shi ma asi presnejsi razeni na prevodnicich, je tezsi, Campa zas 11 sp., Chorus umi odrazovat pres nekolik prevodu (Athena ted jen na lehci myslim). Ve finale tak nejak na stejno, fungovat bude vsecko dobre.

          Nejake srovnani sad je tady, strany 34–40

          http://www.tour-qtr.com/epaper_4_2011

          0 0
          • fousac  

            na brzdeni si stezovala minule Jitka na Brdech.. s jeji neznou divci ruckou uz to muze bejt problem zezhora za tu paku zabrat..

            0 0
            • jecnak  

              On je jeste velky rozdil mezi staryma pakama a novyma, ktery jsou mnohem baculatejsi a vetsi. Kazdopadne pro holku bych doporucil spis Sram – mensi paka/madlo pro mensi ruku.

              0 0
              • alinceb  

                Třeba starý sory byly baculatý, ale zase byla páka blíž k oblouku. Každopádně mi ale nový sady nepřijdou baculatější než ty starý… nedávno sem měl novou Duru v ruce, ale nějak mě nenapadlo to víz zkoumat…:)

                0 0
                • jecnak  

                  Obvod madla paky je v nejuzsim miste vetsi. Pro mensi ruku to muze byt horsi. Medunka ale prohlasila, ze se ji ty paky drzi lip, takze vyjimka potvrzuje pravidlo ;-) K novym dualum dodavaji gumove podlozky pod paku, takze si muzes paku priblizit k riditkum pokud nedosahnes ze spodniho uchopu.

                  0 0
                  • alinceb  

                    To není jen o spodním úchopu. To přiblížení pomůže i při brždění z horního úchopu…

                    Ty Sory mají navíc pro holky výhodu, že se odřazuje malou páčkou nahoře. No a holky ve spodním většinou moc nejezdí (ani neodřazují), takže to odřazovaní ve spodním klidně oželí (mám vyzkoušeno na 2 exemplářích)…:)

                    0 0
          • max78  

            Moje zkusenost s novymi Ultergra pakami je pozitivni. I kdyz mam mensi ruku, tak s brzdenim z horniho uchopu nemam problem.

            0 0
    • skripik  

      Má niekto ešte iný alebo podobný názor?

      0 0
      • max78  

        Prosel jsem podobnym vyvojem jako Ty. K biku, na kterem jsem spokojeny se Sh XT sadou, jsem letos poridil silnici. Pri vyberu sady jsem zvazoval Ultegru versus Dura Ace a zvitezila Ultegra pro lepsi pomer vykon/cena ve vztahu k memu vyuziti. Sram jsem zavrhl, protoze mi na testovacich kolech, ktera jsem zkousel, nevyhovovalo razeni. Campu jsem nakonec zavrhl pro subtilnejsi paky a pro mensi duveru v Ultra Torque v porovnani s Hollowtech u Sh. S Ultegrou jsem spokojeny, i kdyz bych si dovedl predstavit i presnejsi/os­trejsi razeni. Ma volba ze Tvych variant by tedy byla bud opet karbon ram/Ultegra, nebo karbon ram/Dura, prip. karbon ram/Chorus (pokud bych mel volit z Campy). Stanov si taky cenovou relaci, ve ktere se chces pohybovat, a miru radosti (byt iracionalni), kterou si chces udelat. Rozptyl Sh 105 az Dura Di2 je dost velky.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Bydlím v takové typické zvlněné krajině a jsem 93 kg výletnická chcíplina, takže pořád řadím. Žena má na silnici 105 a já od loňska Ultegru. 105 je pocitově o něco tvrdší (není na závadu), Ultegra chce trochu citu, ale jinak po všech stránkách o ten pověstný kousek lepší. Pokud bych opět plánoval najet na dalším kole ± 7tis. km/rok, šel bych určitě znovu do ní, kliky i převodníky dosud bez problémů, řazení celkem čisté s jasnou odezvou. (Na trekovém kole mám XT s LX páčkami, zhruba srovnatelné s pocitem z Ultegry).

        Jinak k převodům: pro pohodové zdechlinaření jsou kompakty nedocenitelné, na převod 34/28 se dá jet snad i po zdi (pův. kazeta 28–11), bohatě mi teď běžně stačí kazeta 12–25. Pak pro mě končí šlapání na převod 50/12 při rychlosti nad 56 km/hod, tak strmých/dlouhých klesání v okolí moc nemám.

        0 0
    • Vrci  

      Ahoj fungovat bude vše. Za podstatné bych považoval jak Ti bude sedět páka do ruky.

      Před několika lety mely Campa řetězy (10s) vyšší výdrž než shimano, byly dostupnější náhradní díly. Dnes je situace trochu jiná, řetězy jsou 11, jejich životnost neznám. Pokud se něco porouchá uvnitř páky mění se celá, díly už nejsou.

      Jediným rozdílem zůstaly brzdové čelisti. Pokud zapomeneš zavřít čelisti u shimana nebo sramu bude páka zabírat blíž u beranů. U campy se prodlouží její chod směrem od beranů.

      Když jsem vybýral výbavu pro současnou silničku bral jsem campu, ovlivněno to bylo i zapletenými koly, které jsem už měl doma a nářadím. Dnes bych ji vzal asi taky, ale už by to nebylo tak jednoznačné, protože ceny shimana šly dolů.

      0 0
    • weekend warrior  

      a seš si jistej, že čistá silnička je to pravé ořechové, čím nahradit mtb? jestli myslíš zpevněnou cestou jen asfalt tak proč ne, ale už jen rozbitej asfalt je na prd…

      PS: já jen tak, cestovní kolo na googlu: http://1url.cz/p1CQ

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.