Zdravím, rád bych znal váš názor na tento Favorit na fotkách. Jedná se o typ F1 Specál ? Má z fabriky osazení převodů Shimano. Pokud ne, tak o jaký typ jde ? Díky.
Zdravím, rád bych znal váš názor na tento Favorit na fotkách. Jedná se o typ F1 Specál ? Má z fabriky osazení převodů Shimano. Pokud ne, tak o jaký typ jde ? Díky.
bohužel není, dlouhá zadní stavba, a uchyt na dynamo jsou jasný indikátor že je to běžná produkční sračka
Do běžné „sračky“, jak říkáš bylo, osazované drahé kapitalistické vybavení Shimano ?
No nasel jsi proste poklad. Podle me nikdo jiny nic podobneho nema.
jo
Speciál jsou na tom akorát ty brzdy, jestli je to F-12 muselo by to mít kované koncovky a na ty nevidím a že je na to m Shimano, to jen proto, že ho na ten rám někdo doma namontoval.
Co znamená dlouhá a co krátká zadní stavba ? Jaké délky v mm a kde ?
zkus otevřít oči – krátká zadní stavba má blíž kolo k sedlové trubce, je tam menší mezera ;)
Samozřejmě,že je to F1… návarek na dynamo a brzdy Speciál…to je snad jasný ne?
Už to tu ve foru zaznělo, navárka na dynamo neznamená vždy, že se nejedná o F1.
znamená že se nejedná o kvalitní zavodní vidlici.
To je pravda, návarku na dynamo si mohl dodělat dodatečně, když si nechával prodlužovat zadní stavbu a musel to lakovat.
Můžeš dát odkaz na foto s krátkou zástavbou pro srovnání ?
hledej znalče favoritů, na nettu je toho kopec
např. toto
bez zadního kola, aby viděl rozdíl v mezeře ten trubec stejně rozdíl nepozná :(
Internaut mu ho tam domaluje :-)))
Zase na druhou stranu někoho ani nepřesvěčíš, pokud si myslí, že má skvost, tak ho prostě má. I dlouhá zadní stavba se dá chválit, i vidle s ohybem z 50tých let je fajn …
Díky.
kubat – v jaké mezeře ? Mezi čím ? Rozměr ?
mezi kolem a sedlovkou, a měří se to v mm
Tenhle rozměr ? A kolik má být mm u F1 a u serie ?
porovnej si to sám :D
a to cos dal jako f1 je jeste stara dlouha mrcha. ;-)
jj vím že sou i rámy kde ta guma líže sedlovku
Tak já si teda myslím, že tohle je F1. Klasika má rozměr 105 a tahle F1 má 85 mm :)))
Hele tyhle kontenery na odpadky, kde jsem to kolo našel jsou v milionářské čtvrti v centru Prahy. Tam se vyhazují jen F1 :)))
Beru zpět. Tohle je opravdu seriovka, já teď mluvím o kole z vlákna Favorit r. 92. To je F1, tohle teda ne, to je pravda.
Ty novejsi mely jinou geo, nez ty stary. I tak to zadna F1 neni, jak uz ti lidi psali tam, je vsak lepsi, jak ty stary predrevolucni.
Tohle by mohla být f1. Tu mám taky doma.
není ti to trochu velké?
Není, ja v zakonzervovaném stavu – spuštěné sedlo, aby byla sedlovka chráněná proti vlhkosti. :)
Tu jsem našel taky u kontejneru v Praze. Měla spadlý řetěz a to už tu nikdo neopravuje a tak se to vyhodí …
Je na tom videt prd, ale spis nejaka predelavka, nez F1.
Kazdopadne je to tomu ale aspon lehce bliz, nez ty predtim, kde bys tou mezerou mezi kolem a sedlovkou prostrčil ruku :-)
Nebo
Posli mi prosim mail na na muj profilovy, neco vam kubadem poslu.
Jestli odtajňuješ identitu tohohle trolla, tak bych prosil taky o info…:)
Jeho revirem je sberny dvur a popelnice, jeho sedlo je blistive,je vaha je proklate nizko je to Favorit Homeless Special.
jaké že je to sedlo?
Ne to neni Favorit F1, ale zcela jiste vim, ze ty jsi dement.
FAVORIT FOREVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER
Naprostý souuuuuuhlas ! :) Nejlepší kolo historie cyklistiky.
No kazdopadne uz by som ho nechcel, uzil som si ho v minulosti viac nez dost :-)
Je to starší typ F25, což bylo normální prodávané kolo v obchodech Jízdní kola/šicí stroje.
Sám jsem jej v dávných dobách podpultově získal. Ani takové obyč. cestovní kolo nešlo koupit jinak. Svoje si odsloužilo a hodně Kkm i najelo. I dnes je to ideální stroj na silnice typu Paris-Roubaix. Nádherně vedl směr (rozuměj nechtělo se mu moc zatáčet) a výborně žehlil nerovnosti. Jen tuhost v nástupech prostě postrádal a manesman trubky z Chomutova taky něco vážily.
Jako kolo na ježdění do práce, do hodpody či rezerva na chalupě má myslím i dnes své místo.
Ty budeš mít asi taky krámek s koly, viď ? A chceš prodávat nepoužitelně prkenná odskakovadla (rozuměj kola) :
Trubky Manesmann jsou jedny z nejlepších a nejlehších a tohle kolo je závodní model. S tímto kolem oslníš na bulváru velkoměsta a s těmi novými nepoužitelnými čínskými šmejdy z hliníku se jezdí do hospody a kolem komína u chalupy.
Uz to zacina byt trapny, jak se stale opakujes.
Tak mám už pocit, že si na nás opravdu dělá nějakej sociální výzkum , asi do školy..
Trubky Manesman není nic o výrobci ale o technologii výroby bezešvých trubek. Nepleť si pojmy.
Kde koupím klíč na uvolnění hlavy u staršího Favorita ? 3-trn ? Nemůžu to ve vyhledávači najít :(
no v zelenině určit ne, co cykloservis?
Dřív se multiklíče s požadovaným vykrojením dávaly jako součást mářadí ke každému prodávanému kolu. Zkus prohrabat nějaké staré nářadí a jistě tam nějaký objevíš.
Ví někdo, jak mohl vzniknout tento defekt na galusce ? A jak to opravit, nebo tomu při příští montáži předejít ? Viz. foto
někdo ví
tak povídej ?
soudruzi to při výrobě před mnoha lety ojebali a teď se to trhlo :D
vypadá to, že budu muset koupit novou galusku :( Ty ceny za galusky jsou pěkně mastný :(
na takové TOP brko jak je F1 patrí zásadně to nejlepší obutí
nemůžeš to ojebat nějakou levnou náhražkou to se ti zásadně projeví na kvalitě jízdy
Mastny? To je naopak hodne levna.
Za tu cenu mám dva suprové Favority F1. Asi přendám kolo z jiného Fáva, když budu chtít jezdit na tomhle. Tam mám ještě dobrou gumu :))
No, ono kdyz vsemu rikas F1cka, tak potom jiste sezenes.
Typický defekt u galusky lepené lepidlem typu chemoprén nebo podobným. Lepidlo se při dlouhém brzdění od ráfků zahřeje a povolí. Galuska se pak na ráfku protočí.
Je několik možností jak se tomu vyvarovat:
Prstem ji dolu dostaneš, alespoň já v pohodě.
Ale většinou stačí oranžovej tmel. Defekt zalepíš za 5 minut a drří plnej tlak. Super. Náhradní galdu už ani nevozím. (jednou si budu nadávat :-)
Díky, to jsem potřeboval vědět :) To lepidlo bylo dokonce plastické, jakoby mazlavé i v klidu, když jsem tu galusku sundaval. Pak se galuska zřejmě pootočila a ventilek dokonal dílo zkázy.
Takže příčina zjištěna – špatné lepidlo a ne vadná galuska, jak tu „odborník“ kubad tvrdí !
Aha, takze ty sundals galusku, pak to spatne nasadil, jeste ke vsemu na stare lepidlo a ted se divis, ze letita, zterela galda praskla?
Tak tohle mohlo napadnout jen tebe, že by byl někdo schopný takového zvěrstva :))
Tvoje rady jsou fakt perly !
Ví někdo (někdo jiný než Vilém a kubod:), čím očistím dobře ráfek od lepidla typu Chemoprén apod. ? Technický benzín ?
http://www.chemopren.cz/…ren-redidlo/
původní chemoprén se ředil toluenem, takže se též čistilo toluenem
A co technický benzín ? Ten snad vyčistí úplně všechno a pěkně odmašťuje, kdybych koupil ten, bude levnější a univerzálějc použitelný. Otázka je, jestli mi sundá to lepidlo na ráfku ?
Ano napadlo, kdyz tu ctu, ze nejsi schopen si poradit s mnohem jednodussima vecma, nez je nasazeni galdy.
Blbost, chemoprénem jsem lepil galdy k ráfku roky a nikdy se mi toto nestalo, toto se děje když se buď křivě nasadí, nebo nalepí na lepidlo co si někdo myslí že ještě bude držet, nebo nasadí na holý nový ráfek.
Asi jsi nejezdil dlouhé horské sjezdy v alpách nebo Pyrenejích. V Čechách se to týká jen několika fakt dlouhých sjezdů či těch, kde se musí extrémně brzdit. Jezdím galusky určitě více jak 30 let a něco jsem již s nimi zažil.
Co myslíte že je lepší ve stejném rozměru , například v 700–23, galuska nebo plášť.
lepší v čem Milane?
Komplexně, v jízdních vlastnostech atd.
galuska
Už jsi ji někdy svlékl za jízdy ? Plášť je v tomto ohledu asi bezpečnější a mnohem víc vydrží, jako víc na něm najedeš ne ?
A ve městě, kde pořád vyskakuješ na obrubníky a podobné hrany je plášť i odolnější proti poškození ?
Teď mám na mysli použití pro mé potřeby – sjezdy ve městě a CityBike.
Ano, plášť je mnohem bezpečnější, ten nesvlíkneš, zvlášť při defektu ne.
Plášť má lepší jizdní vlastnosti než galuska, větší odolnost proti defektu
Taky prakticky všichni profi závodníci jezdí na pláštích.
Na nejlepší, lehké a subtilní kolo na světě dej rozhodně plášť. Nejlepší k nejlepšímu.
Už se bojím jak vystřelí cena Favoritů až je z ČR začnou skupovat stáje World Tour.
Ty se ptáš Kubada?
To je nějaká finta, jakože se ho zeptáš a pak se zařídíš opačně?
Je, muze se pak hadat. Mrkni se na CZC.cz na uzivatele Mr Creat.
Dej mu banana nebo napis kdo to je, pokud vis (Milan1??)
Proc by to mel byt Milan?
Nic, ignoruj, uz je mi to jasne.
Me to prave neprijde.
Je to mozny. Kazdopadne jeho registracni mail ma zajimave aktivity http://www.annonce.cz/…-wtskwm.html
To máš pravdu, ono je to jedno jestli ti odpoví kubad, nebo Datel Stepní, oboje to jsou plky :)
Já myslím, že jedinou a pro účel použití podstatnou výhodou galusky je její vynikající valivý odpor. Ale to je výhoda u závodů a v halách. Ve skutečném terénu asi převáží výhody pláště, který je odolnější proti defektům a má vyšší životnost i když vyšší valivý odpor a nedá se hustit na tak vysoké tlaky jako galda.
Nebo se pletu ?
Vidíš, a já vždycky myslel, že je to naopak.
Ale já se v tom nevyznám, tak jako ty.
Proč sem tedy lezeš a chceš rady, když to považuješ za plky?
Záměrně píšeš nesmysly. Asi se nudíš a děláš si z lidí legraci, nebo se chceš hádat a zabít tím nudu.
Ano napsal jsem nesmysly stejně jako ty, protože na záměrné hlouposti se jinak reagovat nedá.
Dále už na Tebe reagovat nebudu, nemá to smysl.
jaké nesmysly tu píšu ? můžeš být konkrétní
?
Spousty. Kdyz je nekdo chce dolozit, tak radsi mlcis a nevenujes tomu pozornost.
v poho já si s p. Hadravou rád pokecám
Co tu pořád řešíš necyklistické věci, jako kdo je kdo a kdo s kým a tak. Ty jsi jak domovnice :))
No vzhledem k úrovni tvých některých příspěvků JE na místě si klást otázku, kdo, nebo co jsi zač, připadně kdo z těch co už tu strašili jsi.
No vidím že jsem jsem upoutal tzv. tvrdé jádro tohoto fóra, co jiným přikazuje, jak se má odpovídat, komu a kdy atd. :))
Asi jsem ťal do živého, tak z toho mám vždy radost, jak jsem bystrý :)) A to jsem to ani o sobě zrovna v této oblasti netušil :)) Že páni prodejci kol z tvrdého jádra.
Běžte se radši podívat na kultovní italský film „Zloději kol“ a uvolněte se :)
Už jsi ji někdy svlékl za jízdy?
NE
když nejsi debil a umíš ji nalepit tak je riziko svlečení zanedbatelné, a ani po defektu ji nesundáš
Plášť je v tomto ohledu asi bezpečnější a mnohem víc vydrží, jako víc na něm najedeš ne?
NE
Když máš durchšus s pláštěm tak ho sundáš hned
výdrž může být stejená nebo rozdílná zaleží na
kvalitě a určení pláště/galdy
A ve městě, kde pořád vyskakuješ na obrubníky a podobné hrany je plášť i odolnější proti poškození?
NE
Duši v plášti cvakněš jednodušeji než galusku, navíc u pláště je mnohem větší riziko poškození ráfku
Teď mám na mysli použití pro mé potřeby – sjezdy ve městě a CityBike
co tak tuhle informaci napsat při tom když se ptáš a né až dodatečně?
proč teď jezdíš na galuskách když si myslíš že sou pro tebe pláště lepší?
no asi to s těmi všemi NE nebude až zas tak pravda.
proč teda téměř všichni jezdí na pláštích a ne na galdách ?
na to abys jezdil na tom nejlepším musíš mít mentalně, a v tom je ten problém.
je potřeba pít Kozí mléko se sifonem a časem k tomu dozraješ
Od té doby co jsem prodal hliníkovýho SCOTTa za 50t Kč a všechny trakače MTB a přesedlal na Favorit F1, tak se cítím jak znovuzrozený. A vyzrátý poznáním a zkušenostmi.
Jo puristi samo že jezdí na galuskách, ale když se ti stane, že v městské dlažbě zapadneš i do mezery v dlažebních kostkách s galuskou a to nemluvím o kolejích tramvají a chodíš měsíc o berlích, tak tě purismus trochu přejde :)
tak pak doporučuji bezplášťáky, ideálně na oboustranně radiálních výpletech v předu i vzadu
to by mohlo být ideál
Bezplášťák – co to je ? To nezná ani Google :)
takový znalec Favoritů a nezná hmm divné, a hledat taky neumíš, mě google nabídl poměrně dost odkazů
Mohl ti nabídnout akorát tak duši na kolo :) Ale na tom se fakt nejezdí, ani ti největší puristi ne :)
hledej šmudlo, je to patentované
Otázka, jestli to znovuzrození není těma lékama, co bereš.
Kdy tě vlastně pustili z ústavu.
Ehm. pardón, kdy ses vrátil z brigády ze Švýcarska?
Nejsi ty malinko vztahovačnej – podle toho co máš v profilu pod kolonkou – charakteristika :)
Radši mi řekni, jestli musím z ráfku sundat lepidlo napřed nějak mechanicky a čím, než to začnu čistit toluenem, či benzínem . Díky :)
lebo na to nemaju prachy…
Tahle matka u šroubu uchycení přední brzdy se mi protáčí a celý šroub se ve vidlici viklá. Neví někdo, co s tím ? Viz. foto
To vis ze jo, napred tu budes lidi arogantne napadat a pak cekat nejake rady, i v takovych trivialnich vecech?
Napadl jsem moravského tuneláře z Kunovic, co sem přivandroval krást až z daleké Moravy a u nás v Čechách vykradl, vytuneloval a zlikvidoval legendární továrnu Favorit Rokycany. Co se ti na tom nelíbí ?
Jestli jsi to ty, tak od takového radu fakt nechci, to bych teda dopadl …
Chci radu od seriozních lidí, chápeš ?
Ne, nechapu.
Hrajes si tu na mistra sveta, vsechno znas, vsude byls, kdokoli ti oponuje, tak je hned prodejcem, ktery dela marketingovou masaz, pokud nema v profilu Favo, tak do toho nema co mluvit.
A pak tu budes z lidi tahat rozumy s takovejma blbostma, jako je vzhled klice na serizeni hlavy, vyber vhodne brzdy, pripadne serizeni brzdy, ktery nekteri zvladali co by zaci zakladni skoly?
Napis mi maila. Myslim, ze se rozcilujes zbytecne.
JdS?!
Myslim ze ne, ale couha z toho nejaka levota.
tohle vypadá na jiného odsud vybanovaného trotla ?D
Jo a k tomu tunelari se ti jako prvni vyjadroval Kubad, nasledne jsem ti to pretlumocil ja. V tech informacich bylo, ze proste lzes. K tomu co se ti nehodi, k tomu se proste nevyjadrujes a jen dal tlacis svoje bludy.
Stejne tak jsem te opakovane zadal, at predhodis nejaky ten karbonovy ram, ktery na vic nez 2,3kg, taktez jsem se nedockal zadne reakce.
Takze ac uz jsem ti tu, v zachvatu dobre vule, neco poradil, tak ted uz si rikam ******.
zeby vymenit?…
Myslíš jako flexou odříznout a nahradit novým ? No to mi taky připadá jako čistší řešení, než to svářet :)
Ale co ta vůle co tam je ? Tam je nějaké vložka v té vidlici kterou se ten šroub provleče ? Nebo je ten otvor už vykotlaný a nebude to už nikdy držet pevně ani s novým šroubem ?
treba pozriet, v akom stave to je,podla mna uz ten otvor je pri tak starej hrci poriadne vykotlany…
Nooo, je vidět že kolům rozumíš !
To si myslím že bude ten hlavní problém, jestli tam bude možnost to pak dostatečně pevně utáhnout, aby se ten nový šroub zase neviklal. Popřípadě tam přidat vymezovací podložku a tím ho pevněji usadit .
Ví někdo co s tím ? Nějaký specialista na Favority ?
Já bych to odvezl do ekodvora. Tam si to nějaký kkt vyzvedne a začne to znova.
Ale jo vi akorat na tebe vsichni serou :-)
kubat+ruda – proč tady na mém vlákně prudíte ? Sem nemusíte přispívat, když se vám nelíbí. Zrovna od vás dvou stejně kloudnou radu nečekám, tak jste tu fakt zbytečný se svými hloupými poznámkami :(
Tohle vlákno je pro nadšence značky Favorit :)
ale Milane vzdej to :D
Baví tě to ještě?
Taky záleží co je to za brzdu. Díra ve vidli může být pro ten šroub M6 i 8mm, hlavní je to dotáhnout ať to drží a vyrráběly se k tomu i takové půlkulaté podložky.
přidej podložku(y)
Zdravim, na nete som nasiel predaj tohto kola. Je to skratena stavba, vypada na kovane patky, trubkovy mustek a ziadne navarky na blatniky. Na druhu stranu vyzera na plechove mufny na sedlovke.
Predajca tvrdi ze to je F1…ja neviem…mozno seriovi vyrabany F1 TV?
dik za pomoc.
Mě se ten Favorit líbí a já osobně bych ho bral a kolik za něj chce ?
Myslím že podle fotky se F1 nepozná, asi hlavně podle váhy a tak. Třeba přijde odborník na F-1 ky a řekne ti víc :)
Počkej počkej, to nejsi ty, ten odborník?
jo no, je pekny, mam doma obycajnu ESKU Bohemia a je na mna velka tak chcem nieco co ma smrnc :)
prosim ta a ktore sberne dvory alebo kontejnery ty prohledavas? tiez ma to uz napadlo ale neviem kam kukat ;)
Hledej v milionářských čtvrtích. :)