• nenus

    Dobrý den, měla bych dotaz,

    minulý rok jsem si pořídila první jakože lepší kolo – Genesis Razor XR15 26 a nechala jsem si na něj dát jemnější pláště, které mi bylo řečeno jsou určeny pro jízdu 40% terén a 60% silnice. Po tom roce ale je ale zadní plášť už hodně sjetý.

    Četla jsem, že při sjetém zadním plášti, se dá ten přední, méně sjetý, dát na zadní kolo a na přední kolo koupit nový. Taky jsem četla, že někdo používá na předním kole jiný plášť, než na zadním.

    Dalo by se nakombinovat, že bych na zadní kolo dala plášť z předního kola a na přední koupila nový plášť, ale s hrubším vzorkem? Nebo je to blbost a když chci hrubější vzorek, mám vyměnit rovnou oba pláště?

    V cyklistice jsem pořád začátečník a moc se nevyznám, proto se raději zeptám, než udělat nějakou blbost. Předem díky za rady ;)

    0 0
    • Rychlej turista  

      Pláště jsou obrovská alchymie, ale to cos napsala obecně platí. To jsou trilobiti?

      0 0
    • choceň  

      Ahoj, taky jsem to dost řešil. Nakonec jako optimum vyšlo mít vepředu o něco hrubší plášť – přední kolo vede stopu. Já to původně vyřešil novým pláštěm dopředu a starým předním dozadu. Pak jsem to ještě jednou zopakoval s tím, že ten dopředu jsem koupil hrubší typ a jsem spokojen.

      Aktuálně jezdím Continental X-King vepředu a RaceKing vzadu. Dají se sehnat za ceny plně srovnatelné s ostatními, třeba na kupkole…

      0 0
      • shark.jd  

        Race King dozadu je i pro mě dobrá volba – rozuměj pohodové projížďky, žádný drsný terén či bláto. Je to celkem balón, ale pěkně to jede a výdrž také dobrá.

        0 0
        • Martin  

          kombinace RaceKing vzadu a Xking vepředu mi taky přijde fajn. akorát v bahně se RK dost rychle zalepí a pak prokluzuje, nicméně na sucho je to docela rychlé obutí

          0 0
          • Tomáš  

            Souhlasím s Doomem, je to fajn kombinace. Pláště parádně drží i jedou, na to jaký má RK vzorek podle mě i parádně drží ( ve srovnání se Schwalbe RoRo Evo 2011 a 2012 ). Na suchým povrchu je to raketa, ale v blátě se taky neztratí. Co se verzí týče, tak RK bych vzal verzi Supersonic a XK asi RaceSport, takhle to vozím i já, akorát na bezduších. Jediný, co mě zaskočilo je, že XK ikdyž váží víc a tudíž by měl být odolnější, tak má papírový boky a mám na něm už pár zářezů a mlíko po půl roce přes boky furt jakoby prolíná, takže týhle verzi tohohle pláště zas až tak nevěřim, RK v pohodě. Musíš to brát ale s rezervama, moc ty pláště nešetřim a jezdim z 90% v lese a to i v celkem náročným terénu. Letos na nich mám okolo 1000 km a vzorek je skoro jako na nových.

            0 0
            • Martin  

              XK+RK mám taky bez duší. já teda vozím základní kevlarové verze a zatím pohoda. jediná komplikace byl ježek v zadním plášti

              0 0
              • jIrI___  

                Mi základní kevlarový RK (made in India) vydržel přesně 71 km. Pak mu praskl kord a teď z pláště mám vyrobený slušivý opasek do kalhot :D

                0 0
                • Martin  

                  mi se udělala dírka na boku Xkingu, mlíko ji teda nepobralo, ale podlepil jsem to, ale u mě to asi natrhla nějaká věc na cestě, možná větev nebo šutr… neuvědomuju si, že by to prdlo nějak doma bez příčiny.

                  tak doufám, že se mi nestalo to co tobě a že mi rovněž nerupnul kord.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Nechápal jsem to. Jedu, jedu v zatáčce rána jak z děla, plášť vyzutý (měl jsem ho bez duše), tak jsem pracně nasoukal duši, nafoukl a v jednom místě byla na plášti boule snad 10 mm vysoká, 50 mm dlouhá a 30 mm široká.

                    0 0
                    • ghostik  

                      Mě zas na občy XK de strašně rychle do haje směs (rychle se sjíždí). A boční špunty se drolí a natrhávají. Dávám mu ještě tak do 1000km a bude z něho slick.

                      0 0
                      • Martin  

                        budu doufat, že jsou to dětské nemoci :) a že mám jinou sérii :) u mě zatím cajk…

                        0 0
                        • ghostik  

                          ASi taky záleží, jakou jsou kde podmínky. Já bydlím v Beskydech takže šutry everywhere.

                          0 0
                    • pepek  

                      Co nechápeš? Bez duše se ty pláště prostě víc deformují – vytlačují ty bočnice do boku, takže jsou víc na ráně, zvlášť když poslechneš Mloka, a dáváš nižší tlak. Já jsem rozřezal s duší 2 pláště/20 let, bez duše: 7 řezanců/rok.

                      0 0
          • marapara  

            Proto vozím XK a XK :).

            0 0
            • Martin  

              o tom jsem taky uvažoval, ale na těch našich hanáckých asfaltových přesunech bych vzadu x-k asi proklel. stačí mi MK/MK v zimě :D

              0 0
              • maajkee  

                Neproklel. XK jede i vzadu hodně rychle, je to rychlej plášť, především do sucha. Jezdil jsem je na HTčku vpředu i vzadu ve verzi 2.4 RS a nepoznal bych skoro rozdíl v rychlosti oproti RK 2.2 co tam byl předtím.

                Na mokru ale stejně tak jako RK tak ani XK moc nedrží.

                0 0
                • Martin  

                  tak až zjedu RK vzadu, zkusím XK a uvidím :)

                  0 0
      • Necris  

        Naprosto obdivuji každého, kdo může jezdit různé pláště. „Jedno kolo tam a druhý pojď sem.“

        0 0
    • Jakobo  

      Ahoj, zkusim vyuzit vlakna. V zari jedu na mesic na Korsiku a Sardinii na tezko, budu brat 26" celopevnaka. Jezdit budu po silnicich, vylozene v terenu ne.

      Hmotnost kolo, ja a bagaz bude tak 110–115 kg. Pokud mozno aby tech (1500 km?) vydrzely, bude lepsi odolnost proti defektum nebo koupit jen Wormdrive, Ritchey Speedmax Beta (zkusenost z crosse)? Chtel bych neco 26×1.9, 26×2.0 a pokud ma nekdo vylozene prakticke zkusenosti?

      Ta macchie ci co to je snad na silnicich nebude, tak defekty budou doufam jen nahodne. Dik.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ta macchie ci co to je snad na silnicich nebude, tak defekty budou doufam jen nahodne. Dik.

        To si myslíš nebo je to jen přání? :-)

        Byl jsem jednou v září na Korsice a jednou jiný rok v září na Sardinii.

        Trnů všude mraky a někteří účastníci jen neustále měnili a lepili duše :-)

        Obě akce jsem jel bez duší → bez defektu, který bych musel řešit.

        Nějaký ten defekt (ale daleko méně) měli i kamarádi na odolnějších pláštích s dušemi (double defense verze).

        Na těžko bych se s tím nepáral a vzal nějaký těžší proti trnům odolný slick/semislick.

        Třeba Marathon 26×2,0" (současnou verzi s greenguardem) nebo třeba Big Apple plus.

        Pokud něco lehčího, tak třeba Supreme, ty mají pořád ještě poměrně odolný běhoun (boky jsou ale už dobré šlupky).

        Oproti tomu třeba Wormdrive pojede hůře po asfaltu a ještě daleko méně vydrží. O tom bych vůbec neuvažoval.

        0 0
        • Jakobo  

          Prani :-)

          Vim, procitam zdejsi diskuze vcetne tech tvojich.

          Takze silnejsi plaste a v idealnim pripade i bezduse. Dik

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud bys šel cestou bezduší, tak to chce zase něco úplně jiného. Marathony nejsou vhodné pláště na použití bez duší.

            Navíc při tom zatížení to buce chtít i už trošku větší tlak a to u bezduší jedině v případě nějaké spolehlivějšího řešení typu UST + UST.

            Já to jel jednou na UST RaR a podruhé na snake skin RaR (to bylo na 29", kde UST nejsou). Jel jsem ale na lehko a na kole co jezdím i nějaký ten terén, takže jsem jiné pláště neřešil.

            0 0
            • Jakobo  

              Pro me bude nejjednodussi koupit odolne plaste, s bezdusaky nemam zkusenost a navic rafky budou nejake obycejne, ted mam na tom kole dokonce jen jednostenne s 36 draty. V zaloze pak mam RMX Dragon 36 dratu, tady jeste uvidim, kvuli cantikum bych radeji nechal sirsi jednostenne, jsou to jeste poctive rafky.

              Odolnost tech uvedenych plastu bude asi umerna hmotnosti, nejlip pak vychazi nejaky ten Marathon. Marathon + ma 1.2 kg a udajne odola i pripinackum. Ta macchie me ale opravdu desi.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Necris  

      Zkus Maxxis Crossmark v nejužší verzi. Není za příšernou cenu, kevlar ujde vahou, na silnici jede, v terénu rozhodně lepší než současná „ojetá užovka“. Jeden z evergreenů na podobné ježdění silnice/terén.

      0 0
    • pendergast  

      Spýtam sa tu.

      Plášte s akým vzorkom sú najvhodnejšie do prachu na zadné koleso?

      Pri súčasných suchách sú lesné cesty plné prachu a RK SS mi na zvažujúcich sa cestách skåzava. Viem, že RK nie je najvhodnejší do terénu, ale doteraz som s ním takéto problémy nemal.

      Mám sa zamerať na plášte s dobrým odvodom nečistôt alebo skôr s dobrým bočným vedením?

      Ď.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.