Ciao,
Sorky že se ptám na něco, co se už tady určitě řešilo x krát, ale čas letí rychle a technika se měni. Jezdím na tříkolce od Azubu, konkrétně Ti-Fly X s řazením 1×12 Shimano Doere a kazetou 11–46. Zpřevodování je dostatečné, ale na vlastní konstrukci chci o jeden stupeň více pro rychle sjezdy. Kadence 120 při 50km/h je nesmyslná hodnota a z kopce bych utáhnul i těžší převod, ale tto kmitání rozháže celou tříkolku. tamoje bude mít jinou geometrii, ale i tak.
Přemýšlím nad „levnou variantou“ interního řazení do náboje. Pinion nechci. Rohloff je moc drahý a NuVinci má pry mizernou účinnost i spolehlivost. Nemám z ničím zkušenost, takže nemohu posoudit. Více méně se koukám po spojeni Shimano Allfine 11s elektronickým řazením a ovládání přes silniční páky s řazením. tak by byla možnost i plně automatického řazení, takže pokud to tak funguje, že si nastavím rozsah preferovaných kadencí a hub pak řadí za mně, tak to by byla paráda.
Máte někdo zkušenosti konkrétně s Allfine 11s Di2? nebe s manuálem?
Důvodů pro interní řazení je hodně, ale především strašně dlouhý řetěz a x kladek v dráze:/ Na mé konstrukci budou přímé linie, takže bude jeden řetěz nebo řemen ze předu do středového kloubu, který je součástí osy zadní stavby, takže nedochází ke změnám délky a tak minimálně zadní část může být na přímo bez napináků. Další důvod je zase řetěz a rameno přehazovačky. Řetěz jde skoro na zem a co chvíli se ucpává jeho vedení. A to už vůbec nehovořím o bahně. Teď jsem si to zažil. Takže raději něco bez přehazovačky.
Co si o tom myslíte? Je to reálné nebo je to blbost? Dáse porovnat nějak spolehlivost a kvalita řazení s konvenčím setem jak Deore, SLX, XT? Zatím jsem slyšel jen chválu a tak mně zajímá Váš názor.
Díky a fajn den!
Marian