• Aleshek

    Otázka na první pohled jednoduchá, nicméně mně dává docela zabrat. ;-)

    Popíšu situaci. Jezdím cca 3 roky, většinou jen o víkendech a o dovolené, za sezónu najedu něco přes 2 tis. km. Výhledově budu snad moct jezdit i přes týden, takže si myslím, že se mi roční nájezd cca zdvojnásobí na nějakých 4–5 tis. km. Momentálně mám krosové kolo, to jsem zvolil záměrně, neboť jsem se „hledal“, jestli mě to potáhne víc na silnici nebo do terénu. Teď už mám jasno, baví mě jezdit v terénu, čili chci jít do MTB. Zatím moc nemám představu, do čeho jít, ale zhruba bych si myslel: 26'' celopéro, v cenové relaci okolo 50–60 tis., karbon, SRAM. Taky jsem si pohrával s myšlenkou Hardtail a eventuálně 29'', neboť jsem vysoké postavy (195 cm). Na druhou stranu rád jezdím v terénu ostřeji, čili si myslím, že by to nedělalo dobrotu. Koneckonců ten můj současný kros v lecčem naznačuje, že by to nebyla dobrá volba, ale nevím. Na druhou stranu člověk nejezdí jen v těžkém terénu, takže si zas říkám, abych to s tou „terénní výbavou“ nepřehnal.

    Absolutně netuším jakou značku. A též by mě zajímalo, kde ho případně pořídit i třeba z důvodu servisů (Ideálně někde v okolí Jičína či Mladé Boleslavi). Poradíte? Díky.

    0 0
    • Azmir  

      za 50k slušně osazený karbonový full, budeš těžko schánět, napadá mě jenom haibike, který je s karbonem kolem 50k na XT osazeni ale je to pouze 100mm zdvih a jestliže se ti terén líbáí, tak se vsadím že s fullem se ti bude líbit ještě víc a možná by neuškodil zdvih 120–140, ale v tom případě můžeš na karbon zapomenout.

      0 0
      • Aleshek  

        Však jsem uváděl okolo 50–60 tis. Kč. Ta cena není až takové kritérium, může to být tedy klidně i přes těch 60 tis. Řekněme, že cenový strop bych viděl okolo 80 tis. To už by se dalo něco sehnat, ne? Otázka ovšem je, jestli to zas není trochu zbytečný, jestli bych neměl trochu slevit na parametrech. Jaké jsou možnosti v čem to malinko „podstřelit“?

        0 0
        • palo7  

          asi v tom karbonu, na hliníku seženeš super kousky a ještě ušetříš

          0 0
          • Aleshek  

            Když já zas slyšel na ten karbon jenom samou chválu … je lehčí a pevnější, ne? Navíc prý perfektně absorbuje nárazy.

            Co se hliníku týče, tak konkrétně u tohoto kola co mám, když jsem ho kupoval, tak mi prodavač říkal, že ten hliník cca po 5 letech, že „změkne“, že zkrátka už nemá takové vlastnosti jako, když byl nový, že už to zkrátka není ono. Co je na tom pravdy?

            0 0
            • soc  
              1. hliník neměkne
              2. proč je důležité, aby karbon u fullu tlumil rázy?

              Jinak pokud se vejdeš do rozpočtu, tak klidně karbon :)

              0 0
        • Azmir  

          Tak záleží jestli chceš opravdu rychlého chrtího fulla na závody tam je carbon opodstatněný a nebo si chceš jízdu užívat po horách a pohořích a podobně, svým tempem atd tak ptoom bych šel do zdvihů kolem 140mm a raději vzal hliník na lepším osazení.

          0 0
          • Aleshek  

            No závody mě zatím zas tolik nelákají, nemám moc rád masové akce. :-) Jinak reakce stejná jako na příspěvek od palo7, když tak zareaguj pod něj, díky.

            0 0
    • Jakobo  

      Tak to jsem zvedavy, jake kolo nakonec vyberes. Ja mam taky tech 195 cm a jakakoliv 26 by mi byla bud mala nebo by musela mit nejakou trapnou geometrii. Zvlast u fulla, ktere byvaji spis kratsi a z toho me boli zada. Ta 29 mi pripadne tak nejak prirozena.

      0 0
      • Aleshek  

        Kua, chlapi, vy mě lámete na tu 29'' :-)

        To je hrozný půlka lidí mi radí 26'' a půlka 29'' (teď nemyslím jen tady). Svým způsobem mi přijde logičtější ta 29'', jenže tam jak jsem koukal, zatím výběr nic moc, ono to teprv začíná se rozmáhat, ne?

        Mám trochu obavy z horší manévrovatelnosti a vysokého těžiště, nemůže to být problém v zatáčkách či kopcích, příp. jinde?

        0 0
        • palo7  

          u 29 bych zkoušel jen osvědčené firmy, které vyvíjí, Gary Fisher, Spešl apd.

          0 0
          • Aleshek  

            Tak jsem je tak zběžně prošel, koukám ty od Gary Fischer jsou teda pěkně drahý, co je na tom tak drahého? Jinak jsou teda parádní … Ale asi ho moc prodejců nevede, zvlášť v mém regionu jsem se s ním, myslím, nesetkal. To spíš ten Specialized, ten je vcelku taky chválený jako značka.

            A jak je to u tý 29'' hardtail vs. celopéro? Máte s tím někdo nějakou zkušenost?

            0 0
            • palo7  

              GF se prodává pod Trekem, je to holt pojem a proto ty ceny. Pan Fisher vymyslel horský kola a taky 29 a stále vylepšuje, tam by měla být kvalita. Jinak za mně jestli myslíš ten terén vážně, tak si kup fulla, ušetříš :-)

              0 0
        • Neunzikger  

          Srovnávej

          Obávanou výšku těžiště odvodíš od výšky středového složení od země. XC HT 26“ i 29“ jsou kolem 30 cm. Tvůj současný kros má něco kolem 27 cm. Fully (když máš vzadu např. 120 mm zdvihu) jsou pochopitelně výše. Srovnávej geometrii se svým současným krosem.

          Vylučuj

          Délka zadní stavby (vhledem k Tvým 195cm) – Ti možná vyloučí HT26“.

          Kolo je mimo jiné fční celek s terénem. Abys měl k dispozici terény, kde je (například) Full 150+ výhodnější než Full 120/120.

          Pohlédni k horizontu

          Po 3 letech krosení ses našel v terénu, ale stále se budeš vyvíjet. Přejít na óbrzdvihový full by asi byl velký materiálový skok. Co by sis koupil příště? ;-)

          0 0
    • Rada81  

      Mám sice 201cm, ale to není takový rozdíl a 29 full je pro mne vysvobozením! Všechna negativa 29 s takovou výškou padají a jsou jen klady. Chce to ovšem zkusit, hlavně do pořádné stojky s kameny a kořeny.

      0 0
      • Aleshek  

        jj, jak jsem psal v reakci na příspěvek od Jakobo, tak ani tu 29'' jsem nezavrhl, když tak zareaguj pod tamtu mojí reakci, díky.

        0 0
    • Azmir  

      Zareaguju na všechno. 29" full by pro tebe byl zřejmě vhodný, jenomže v téhle ceně můžeš na carbon u 29" rovnou zapomenou a budeš se muset rozhodnout. Být tebou vyrazím do města, někde u vás kde prodávají kola projed se na nich vem si 29 full a 26 full a zkoušej, pak se vrat a řekni co ti sedlo. Přes internet se těžko radí tyhle věci, to si každý musí zkusit sám. Jinak co se týče toho měknutí hliníku, ano je to pravda, u každého rámu je to ale individuální a ty jako neprofesionální jezdec to podle mě ani nepoznáš. Jinak carbon ti tlumí nejmenší nárazy to ano ale to jsou když přejedeš milimetrové kamínky a podobně, pořádné díry atd budeš cítit pořád stejně.

      0 0
    • Soreno  

      Pokud chceš fula je nesmysl uvažovat s tlumením karbonu – nicméně není karbon jako karbon a nejvíc záleží jak je rám z něj splacanej protože i karbonovej rám může být míň pohodlnej než hliník. Že by mě změk hliníkovej rám jsem zatím nepocítil. Osobně já bych karbon na fula na ostrý zacházení nchtěl.

      0 0
    • saddik  

      Stejně jak říkají někteří ostatní bych se na karbon vyprdnul a bral hliník. Fulla. U fulla s vyššími zdvihy, kde už se tolik neřeší každej gram, je přínos karbonu přinejmenším diskutabilní. A karbon stárne taky. Jinak 29" mi pro Tebe přijde jako docela dobrej nápad.

      Hlavně bych ale zkusil ojezdit všechny myslitelné testovačky, co schrastíš, to je nezbytnost, když v podstatě ještě nevíš, jaký kolo chceš.

      0 0
    • Aleshek  

      Tak jsem si udělal takovou první jasnější představu, teď to budu muset celé „přechroupat“. Každopádně bych chtěl všem přispěvatelům poděkovat za opravdu zasvěcené a podnětné příspěvky a předpokládám, že za nějakou dobu, až se výrazněji přiblížím skutečnému nákupu, pak téma v jasnějších obrysech opráším. Takže ještě jednou díky všem.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.