• Uža

    Uvažuji o nákupu nových silničních klik. Doteď mám zkušenosti jen se 4-hranem. Jezdím Campu a nechci schizofrenní kolo, tak vybírám mezi Campou, FSA a Truvativem. Cenově tak 5–8 tisíc. Měl jsem zálusk na karbonové integrované s dutou osou, ale po přečtení některých zdejších příspěvků trochu váhám, a říkám si jestli se nevrátit k zastaralému, leč bezproblémovému 4-hranu. Prosím Vás o názory a zkušenosti.

    Anketa: Integrované, ISIS nebo 4-hran?

    20x
    95%
    0x
    0%
    1x
    5%
    0 0
    • Bully  

      Prizivim se na tematu: chci vymenit silnicni 3-talir (Truvativ Rouleur- integr. stred. sloz.) za kompakt. Mam na silnicce komplet Ultegru, takze vaham mezi FC-R700 (ekvivalent Ultegry) a FC-R600 (uroven 105-ky). Mate s nima nekdo zkusenost? I ta 105-ka v klasice snad byva dobra, navic ten rozdil v cene, nebo bych mel jit radeji do FC-R700? Nebo do neceho jinyho? :o) Jinak jako odpoved- jsem pro integrovany stred. slozeni s loziskama vne ramu. Asi zvyk z biku :o)

      0 0
    • petebike  

      volil bych s integ. osou kvuli tuhosti…

      0 0
      • Uža  

        No právě kvůli tuhosti jsem do nich chtěl jít, ale když jsem tady četl o potížích s ložisky např. u bikových FSA, o neustálém povolování,… tak jsem zaváhal. Chci jezdit, ne neustále něco štelovat nebo mít kolo v servisu. U současných na 4-hranu ani nevím, že je mám.

        0 0
        • petebike  

          já mám zatím jen na bajku integrovanou osu (XTR) zatim v pohode, tedy nemam na tom nic najeto (400km) ale mam objednanou novou silnici na Ultegre – tak to snad bude drzet, jak pisou niz – jde o to jak je to namontovane, zafrezovani a poradny namazani zavitu je samozrejmost :-) jinak Beeda co se tu obcas objevi ma Ultegry – uz dve sezony a dava tomu kotel 15–20 rocne… a zatim v klidu…

          0 0
    • zubatec  

      Jestli jsi campista tak bych šel do nových Campa klik Ultra Torgue. Nevím jestli karbon má zrovna v tomhle případě opodstatnění, asi bych volil konzervativní dural. Potížím s ložisky prý se dá předejít precizním zafrézováním dosedacích ploch (zkrátka to musí být absolutně kolmo). Já mám Sh. Ultegra a no problem. Ale taky nemají bůhví kolik najeto.

      0 0
      • kubad  

        Přesně – Nechat zafrezovat dosedací plochy a je po problémech.

        0 0
      • Uža  

        U nového Campa systému mě zatím odrazuje to, že je to nevyzkoušená novinka a zatím nikdo neví, zda a jaké to bude mít mouchy.

        0 0
        • delfyn  

          campě věřím a tak si myslím že bude novej systém dost vyzkoušený

          0 0
    • Uža  

      Ještě bych rád slyšel jaké máte zkušenosti s převodníky Compact? Zatím jezdím klasiku, ale vzhledem k tomu, že nejtěší převodníky nevyužiju přemýšlím o výměně kazety nebo právě kompaktech.

      0 0
      • Baracuda  

        Kompakt je fajn – drzis si porad slusnou kadenci i v dost prudkych kopcich. Jen je trochu nezvyk pri razeni z velke na malou – potrebuju si vzdycky tak o 2–3 shodit vzadu, abych nezauzloval nohy…

        0 0
        • Uža  

          Jakou k tomu vozíš kazetu? Nemám žádné zkušenosti. Mě od komapktu všichni zatvrzelý kamarádi-silničáři odrazujou. Říkaj, ať dám lehčí kazetu, když chci lehký převody. Že s kompaktem budu šlapat vodu apod.:-)

          0 0
          • kubad  

            Stejná zkušenost a rady od silničářů. Jdu taky do klasiky. Z compactama jsem chtěl 11–23

            0 0
          • Baracuda  

            Na trening mam kazetu 12–25, na zavod bude 11–21. Myslim, ze s tim potom vodu rozhodne slapat nebudu… Zalezi, jestli tvi kamosi jsou zatvrzeli, nebo natvrdli silnicari ;-DD

            0 0
          • vt  

            Kasli na kamarady a zakup dle toho jake jezdis prevody. Taky sem zatvrzely silnicnik, ale compact je pro mne jasna volba.

            0 0
            • MI.KU  

              Přesně taky vozím kompakty 50/34 a v kombinaci s kazetou 11/28 rozhodně není nedostatek těžkého převodu a do kopců se to hodí.

              0 0
      • petebike  

        compact „asi“ taky budu mit, tak sem na to zvedavej, byl jsem zvyklej jezdit 53–39 /12–23, takze to bude tezka zmena :-)

        0 0
    • krokus  

      Zaujaly mě tyhle kliky. Na to, jak jsou lehké, jsou až podezřele levné. Není v tom nějaký háček?

      U nás se pak prodávají tyto. To asi bude úplně odlišný model, že?

      Nenašel jsem o těchto komponentech skoro žádné informace – ani na stránkách Bianchi, ani na stránkách FSA.

      Poohlížím se po něčem místo současných klik Campa Mirage, které jsou přece jen poměrně těžké. Vzadu mám desetikolečko. Preferoval bych kompakty, ale smířil bych se asi i s klasikou. S délkou nevím, teď mám 172.5 – myslím, že mi to vyhovuje.

       
      0 0
      • kubad  

        no podezřele lehké nejsou – k váze si připočti ještě váhu osy cca 200g + šrouby.

        Jsou to starší modely FSA na ISIS, delaly se i na Octalink já bych se jich nebál, dají se sehnat i s roztečí 110 tedy Compact stačí trochu hledat

        0 0
        • krokus  

          Blbej dotaz: když se u mirage uvádí 867 g, je to s osou, nebo bez ní?

          0 0
          • kubad  

            v Campě se moc neorientuju nevím, záleží který model myslíš jestly s integrovanou osou

             
            0 0
            • krokus  

              Myslím tyto. Tam je asi osa integrovaná, že?

              0 0
              • kubad  

                fakt si jen typnu, ale podle mě ja ta váha bez misek s ložiskama co montuješ do rámu

                 
                0 0
                • krokus  

                  Jo, asi máš pravdu. V tom případě to asi nemá smysl, moc gramů bych neušetřil.

                  0 0
                  • kubad  

                    s tou váhou

                    mega lehké kliky – kolem 600g

                    špičkové kliky 700g – Dura Ace 750g komplet s ložisky Record o něco málo mín)

                    průměr 800g

                    levné 900g

                    rozdíl mezi levnýma a těma nejlehčíma je v řádu desítek tisíc korun

                    0 0
                    • kubad  

                      vše myslím včetně osy

                      0 0
                      • krokus  

                        Však mi přišlo divný, že by mega lehký kliky (myslím váhu i s osou) stály dva tisíce:-) Tak dávat na Šírera s Mirage kliky za desítky tisíc, to by byl snad skoro zločin:-)

                        0 0
                • Vrci  

                  Misky váží 50 g. Ložiska jsou lisovaná na osu.

                  0 0
      • MI.KU  

        Jestli chceš lehké kliky podívej se na HollowGram se SpideRing – je to lehoučké a pěkné a šlape se na nich hezky ;)

        PS: cca 500g komplet dle převodů a přesného typu (480–530)

        0 0
        • GrumpySmurf  

          Mozna, ale jen mozna si za 8let kliky uz sehnal.. :-)

          0 0
          • MI.KU  

            Tyjoooooo… ;) já nikdy nekoukám na ty data :D

            No tak to už by mohl schánět zas nové ne :D

            0 0
    • mr.antik  

      Krátký dotaz – jaký jsou tyhle SRAM Apex silniční kliky? Např v porovnání se Shimano 105? Shimana mi přijdou funkčně hodně dobrý, ale opravdu hrozně ošklivý.

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      Klidně dejte i nějaký typ na podobný kliky, ale musí být tmavý a 170mm

      0 0
      • jecnak  

        Fungujou, toci se. Jitka je ma na kole. Co te presne zajima?

        0 0
        • mr.antik  

          nevim jaký parametry sledovat, asi hlavně tuhost (přijdou mi dost tenký), výdrž GXP bude asi lepší jak ona bajku.

          Ještě možná výdrž převodníků.

          0 0
          • jecnak  

            Tuhost nevim, ale ono poznat rozdil mezi jednotlivymi klikami HTII ci GPX systemu je hodne tezke, podle me temer nemozne. Jezdil jsem s nedutyma Shimanama a pak s Ultegrama a Durama a rozdil nepoznam.

            Vahove ty kliky asi nebudou nic moc, ale prevodniky mi prijdou slusny. Ale i prevodniky z blata vydrzi na silnici strasne dloho. Ultegry mam uz hodne pres 40t a ted teprv budou KO a to je jezdim na zimaku, takze pres zimu ve srackach. Tedy pokud budes jezdit v lete…

            0 0
            • mr.antik  

              ok, zkusím ještě pohledat tu hmotnost, když bude nižší než Tiagra, bude to OK.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Nepsal jsi tu chvíli po koupi, že max. vyměnit představec a budeš jen a jen jezdit? :-D

                0 0
                • mr.antik  

                  nojo, uvidíme, jen chci mít dost informací pro případné rozhodování :-)

                  0 0
      • alinceb  

        Co třeba Truvativ Elita 2.2 nebo Bianchi Carbon

        Případně tady jsou Elita ve 170mm, ale za jinou cenu…

        0 0
        • nooski  

          Ty Bianchi jsou snad nějaké FSA s jiným potiskem. A ještě na ISIS, to opravdu ne :-)

          Osobně bych se držel Shimana, pokud do toho nechce vrazit fůru peněz a koupit Campa UT kliky.

          0 0
      • Vrci  

        fulcrum

        ale je to klasika ne kompakt

        0 0
    • Ričardo1  

      Jsou kliky Tiagra FC-4700 duté?

      Díky

      0 0
    • jIrI___  

      Vytáhnu mrtvolu… Jdou kliky Shimano 105 3×10 (50–39–30) překopat na klasické compact převodníky 50–34?

      0 0
      • mr.ricardo  

        Tipnu si, ze ne. Ma to roztec 130/74, takze misto prostredniho das max 38z. Leda bys dal 34z na misto malyho a velkej posunul na prostredek, ale to bude retezova linka na maly pastorky uplne mimo.

        0 0
        • jIrI___  

          Díky za info. Trojplacku nechat trojplackou a nevymýšlet :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.