Ahoj, poraďte mi prosím s výběrem trekového kola pro kámoše. Měří 187 cm a váží 120 kg. Cena 20–30 tisíc. Do teď jezdil na mtb 26 palců. Jde mu především o pohodlí, nemá závodní ambice. Děkuji
Ahoj, poraďte mi prosím s výběrem trekového kola pro kámoše. Měří 187 cm a váží 120 kg. Cena 20–30 tisíc. Do teď jezdil na mtb 26 palců. Jde mu především o pohodlí, nemá závodní ambice. Děkuji
Žádné. Trekové vidlice mají slabé nohy, to na 120 kg a kotoučové brzdy není.
Pokud bude jezdit po cestách a na crossových pláštích, tak vzít 27,5" rám a vidlici a do toho dát 28" crossová kola. Pokud občas pojede i mimo cesty, tak 29er horské kolo na trochu užších pláštích.
nekupovat treka.. :)
mel jsem treka, po dvou sezonach sel pryc, poridil jsem 29.. trekove kolo je univerzalni vec a univerzalni veci nefunguji poradne ani tak, ani tak, tedy na cestu zbytecne velky odpor, na polnacku ok, do terenu na nic..
vymenil jsem ho za Superior XP 909, je to 2× 10, se vzduchovou vidlici (ta na trekovi nebude nikdy) a kolo perfektne jede po asfaltu (samozrejme ne tak, jako trek, ale lepe nez bych cekal), v trosku hrubsim terenu se neztratim taky..
to by si skoro mohl koupit to samé z Decathlonu , ale to je taky špatně. To má vlastně krosovou vidlici s 30 mm nohama. A menší kola, která by měla být pevnější to nezachrání.
Na 120 kg to chce pořádný pevný kladivo s 32 mm nohama.
Proč by na trekovi nikdy nebyla vzduchová vidlice?
Tiež som sa chcel opýtať :)
Je těžká … není lepší tam dát pevnou karbonovou? Ale jinak ano … existují i odpružené trekové vidlice, co fungují.
Rozhodne lehci nez pruzinovky, ktere jsou povetsinou osazovany.
Scalar chtel asi nenapadne naznacit, e pro nej to neni problem:)
Trek je kolo s největší užitnou hodnotou,koupit 29ku a pak jí používat jako treka je nesmysl,stejně jako dát na jakéhokoliv horáka slicky a pak ho používat na asfaltu.
A v čem ta užitná hodnota spočívá?
Je problem obout 29ku do trekovych plastu? V cem pak bude rozdil?
„Trek je kolo s největší užitnou hodnotou“ – jako že na silnici ani v terenu nejede? rád bych vysvetleni :D
Nechceš zalézt zpět do toho protiatomového krytu, ze kterého jsi po 20 letech vylezl? :-)
Co má vyšší užitnou hodnotu – AUDI TT nebo Fabie kombi?
Jezdím-li „cestou-necestou“ a sleduji-li jen cestu (abych se nezrakvil) je horák jednoznačná volba.
Pokud nespěchám, kochám se a obtížné úseky objíždím, pak výhody horáku nevyužiji.
A hlavně, a především je to o jezdci. Známý si pořídil fulla, ale sám uznává, že na některé traily nemá, že je radši přetlačí …
„Každému, co jeho jest …“
výhody crose jsou tedy jaké? nevidim ani jednu :D
Ty nemusíš, hlavne že ich vidia majitelia ;)
tohle je takove ne uplne idelani tvrzeni, když jde o diskuzi kde chce dotyčný radu…
Zakladatelův kámoš byl zvyklý na 26", měl by si tedy koupit 29" (27,5")
Starého psa nové kousky nenaučíš
A výhody horáka pro turistiku po zpevněných cestách?
Leda že bych si vzal jiný brejle …
Porovnej ty dva auťáky! Máš-li dost peněz, nemusíš s sebou tahat spacák.
Tohle je můj kros, nastrojený na jednodenní dálkový silniční výlet 300+. Bohužel Ti teď neukážu jeho fotku, když je nastrojený na 47–622 drapáky. Podstatné je, že je to pořád jedno kolo, které pokryje, kromě extrémů, úplně všechno. Můžu na něm jet na lehko na „švih“ a věřím si, že na něm udělám polovinu zdejších diskutujících silničářů :o) Můžu na něj hodit klasický nosič, 30 kg báglů a jet na dovolenou na těžko. Můžu na něm vyrazit i do terénu – tam to samozřejmě nebude na žádnou raubířinu, ale projedu. Já jsem s ním moc spokojenej :o)
Mám podobný, ale ani s 47mm drapáky se ani náznakem neblíží HT 27,5" – stačí lesní cesta s kořeny a kamínky. I na krosu to sice přejedu, ale požitek žádný. Stejně tak je rozdíl oproti silničce. (Abych nezaváděl, HT stálo 3× tolik a silnička možná 5×.)
Jediný nepopiratelný fakt je, že kros je univerzální a za málo peněz. Pro těžšího a spíš příležitostného jezdce bych se přiklonil spíš k HT, zvlášť s jeho cenovou představou.
Však víš sám z minulých diskusí, že o té silničce stejně pořád uvažuju :o) Ale jak píšeš – je to o penězích a prioritách. Tím, že nejsem soutěživý typ a nemám komplex z toho, jestli jsem něco zajel o minutu rychleji nebo pomaleji, tak mně to takhle asi ještě chvíli vydrží :o)
Máš silničku za 150? Hezký :o)
Není za 150, protože trekové nestálo 30 ani 20.
Ten můj kros, koupenej na podzim ve slevě, se i s tím silničním „vytuněním“ na 30 dostal. Je to poslední a nejpodařenější model PELLS v plné výbavě Crono XT (2012). Pak to zrušili, že se jim to nevyplatilo. Jo, to byly ještě doby, kdy se nejvyšší krosový model pro fajnšmekry dělal na véčkách :o) Bohužel těch fajnšmekrů bylo málo :o(
Jo, a taky v tomhle případě souhlasím s tím HT. Reagoval jsem na otázku, v čem jsou výhody krosu. Ne, jestli je kros vhodný pro 120 kg jezdce, který preferuje pohodlí.
Mám podobný, který, byť obutý do 47mm drapáků, se ani náznakem neblíží HT 27,5" – stačí lesní cesta s kořeny a kamínky. I na krosu to sice přejedu, ale požitek žádný. Stejně tak je rozdíl oproti silničce – už jen v geometrii. (Abych nezaváděl, HT stálo 3× tolik a silnička možná 5×.)
Jediný nepopiratelný fakt je, že kros je univerzální a za málo peněz. Pro těžšího a spíš příležitostného jezdce bych se přiklonil spíš k HT, zvlášť s jeho cenovou představou.
Jet po lesní cestě s kořeny a kameny není nic moc požitek na žádném kole,možná tak na nějakém celoodpruženém klunkru,ale to jedině z kopce.
Tak cestování po rozbité silnici v horku a protivětru, spojené s inhalací výfukových plynů starých dieselů a s občasným výletem do škarpy je určitě lepší, to máš pravdu.
Dneska je tolik pěkných cyklostezek,že myslím není důvod ohrožovat pěší turisty.
Ještě přidávám ty slíbené další fotky. Před týdnem jsem musel kvůli reklamaci klik odstavit starého krose „soumara“, určeného na hrubou práci. Jeho roli tak musel dočasně převzít nový kros. Stačilo přehodit kola, nosič a tažné zařízení, dofouknout vidli na vyšší tlak, a z dálkaře na přejezdy napříč republikou se stal mávnutím kouzelného proutku dělník na tahání nákladů :o)
Souhlas, mám to stejně. Treka mám na ježdění do práce, na pohodové výlety po cyklinách + polní cesty. Na zimu nahodím 47 SS a mám to jako zimák. Na blbnutí v lese v terénu a na trailech mám Fulla. Treka bych za 29er nevyměnil. A to mám 100kg a karbonovu pevnou vidlu :D
Priznam se, ze zdejsi reakce nechapu. Kazde kolo ma sve uziti, i trekove kolo, coz vlastne neni nic jineho nez cyklokrosove kolo, jen ma rovna riditka a proti cyklokrosovym kolum tu nejakou zast nevidim, spise naopak, tak proc takova zast proti kolu trekovemu? Samozrejme je chyba cpat se s trekovym kolem nekam kam nepatri, stejne tak je, ale chyba cpat se tam s horskym nebo silnicnim kolem. Trekove kolo ma jasne pouziti a tim je lehka turistika po silnicich, stezkach nebo lesnich cestach. Stejne jako jezdeni na tezko. Proc doporucovat nekomu, kdo neni tak drsny biker jako vetsina zde diskutujicich, horske kolo a davat mu tam hladke plaste. To kolo, ve stejne cenove kategorii, nikdy nepojede jako trek a bude mit horsi geometrii a lehci prevody. Trekove kolo mam, pouzivam ho jako zimak od prosince do brezna. Najedu na nem za tu dobu nekolik tisic km a je to super kolo pro tohle pouziti. Na silnici jede dobre a kdyz uz to je fadni, tak mohu zamirit do lehciho terenu. Dostanu se tak tam, kam se nedostanu se silnicnim nebo horskym kolem (protoze je to odemne uz moc daleko abych tam na nem dojel).
Přečti si znovu, kdo kolo poptává. Myslíš, že na něm najede každou zimu několik tisíc kilometrů? Myslíš, že geometrie rámu CX a trekového kola je stejná?
I sám velký Scalar, jako vyhlášený stavitel krosových/trekových kol, je v tomto případě na straně MTB :-) .
Cetl jsem, co psal puvodni tazatel. Pokud chce opravdu krosove kolo, tak je blbost mu tlacit horske kolo a ohrnovat nos nad trekovym kolem. Trekove kolo ma svuj vyznam a svoje urceni, kde je nejlepsi.
Scalar psal, podle me, o vidlici. Krosove vidlice stoji vetsinou za nic a maji uzke nohy, takze je silnejsi clovek brzo odrovna. Ja bych vzhledem k udrzbe doporucil pevnou vidlici – ocel nebo karbon.
Geometrie CX a trekoveho kola neni stejna, ani nemuze byt kvuli pouziti jinych riditek, ale uziti, pokud nebudes pocitat ciste zavodni uziti, je stejne. Ram pro CX jsem si nechaval varit, vim jakou ma geometrii v porovnani s trekem.
Problém tohoto fóra vidím v tom,že je plné teoretizujících „bikerů“,kteří si občas projedou nějakou neschůdnou stezku a připadají si přitom jako hrdinové bojující s drsným terénem a jejich roční nájezd je nejvýš pár stovek km,převážně z kopce.Přikom slova jako cykloturistika,a.t.d.považují za sprosté
Já naopak cykloturistiku miluju: kolo dovezeš autem na místo, tam něco pojezdíš a pak zase pěkně pohodlně autem nazpátek. Roční nájezd tak mám docela slušný.
„kolo dovezeš autem na místo“ tohle asi vypovida o vsem :-).
a co je v tom za problem? :)
No hlavně to,že to s cykloturistikou nemá nic společného.
Proč? Autem se jen přiblížíš do přírody, abys nemusel jezdit po těch hnusných asfaltech a cyklostezkách.
Cykloturistika po cyklostezkách je vhodná až pro kategorii 70+ let. Ty tam už patříš?
Zdaleka né ale jak vidím někdy při pěších tůrach co těla bikerů musí vydržet těch kopanců při lízdě přes kořeny a šutry,tak mám obavy že takového věku se ve zdraví ani nemohou dožít.
Ono tam jde hlavne o tech 120kg.
No a, mam take 120kg. Kde je problem? Muj kros je ocelovy s pevnou ocelovou vidlici, viz. profil. Jedine co bych zmenil je, ze bych do zadniho kola dal 36 spic misto 32.
Predevsim ve vidlici.
To, ze mas sveho krose prizpusobeneho svym pozadavkum a telesnym parametrum, to neznamena v jeho pripade nic.
Proto tu bylo zminovano 29, ktere je celkove mohutneji dimenzovano a po prezuti na uzsi plaste by to bylo vhodnejsi.
Jedine co by ho mohlo limitovat by mohly byt pouzite prevody.
S vidlici souhlasim, viz. muj komentar vyse. Dulezite je co opravdu tazatel chce a jaky je jeho usecase. Tlacit mu mtb jen proto ze je silnejsi je hloupe, pokud s tim bude jezdit prevazne po stezkach a sirsich lesnich cestach. MTB ma jinou geometrii a v „terenu“ treka nikdy nepojede tak dobre, ani kdyz se tam daji hladke plaste. Z mtb treka neudelas zmenou plastu.
Muj prispevek reagoval na to, ze nechapu ohrnovani nosu nad trekovym kolem, kdyz ma sve jasne pouziti, kde je pouziti jinych kol spise znouzectnost.
Ještě jednou k tomu zadání. Nejen, že je zmiňována váha jezdce, ale taky to, že jezdil MTB 26 a „jde mu především o pohodlí“. Takže, ač sám velký zastánce a majitel dvou různě vyladěných krosů (třetího, ještě jinak nastaveného, má přítelkyně), si myslím, že když takového jezdce posadíš na krose (nedejbože s pevnou vidlí), nebo mu jenom přezuješ HT na užší pláště, tak bude nadávat, že to drncá.
Precti si prosim te na jaky prispevek ja puvodne reaguji a na jaky reaguje ten prispevek, protoze mne uz nebavi to tu porad psat. Diky.
Je spousta lidí, kteří po zralé úvaze zvolí horáka, přestože chtějí jezdit jenom silnici a maximálně ty stezky. Proto, že v jejich žebříčku hodnot je na prvním místě měkká, pohodlná jízda. Nemají ambice projíždět těžký terén, a přesto je pro ně horák nejlepší volba. Ať na něm jezdí po cyklostezkách! Pořád lepší, než kdyby leželi doma :o)
Ja do sveho krose dal zimni plaste s hroty o siri 42mm (normalne jezdim 33mm), coz uz je dost pohodlne. Kazdopadne ja s vama nejsem v rozporu. Tazatel se musi vyjadrit jaky je jeho usecase a co si predstavuje pod pojmem pohodlna jizda a podle toho se rozhodnout. Co rikam, ze je podle me spatne, je to, smahem odmitnout trekove kolo, protoze trekove kolo a cpat mtb. Ze je lepsi neco delat nez sedet doma je bez debaty :-).
To je fajn, jak si notujeme :o) Když se podívám doma, tak tam vidím tyhle šířky plášťů na naše krosy: 23 – pravidelně používáno na vytuněném dálkaři, 28 – momentálně na vozíku za kolo, 35 – dojíždím a další už neberu, 40 – zimáky s drobným ostrým vzorkem i do hodně ujetého sněhu, 42 – používá přítelkyně, 42 hroty – letošní zimu se svezly dva dny :o(, 47 – na pražskou dlažbu a výlety na těžko. Prostě kros :o)
Děkuji všem za názory a rady. S kamarádem to proberu a uvidím, na kterou stranu se přikloní. Sám mám RB IQ 275 a hodně vyjížděk jezdíme společně. Sám nejsem žádný „dravec“, celopéro mám jen kvůli pohodlí. Zkuste mi prosím poslat tipy na treka i pevné 29. Děkuji
RB CRR 29 Team